ja en dus?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:40 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De grenzen van Japan, Korea en China zaten/zitten dan ook potdicht voor buitenlandse goederen.
je gaat me toch niet vertellen dat jij het mij aan het uitleggen bentquote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat voorbeeld is essentieel voor de discussie, want jij snapt het kennelijk niet.
[..]
allesbehalvequote:Kijk nog eens naar het voorbeeld van Airbus vs Boeing. Precies hetzelfde.
welk principe?quote:Je Azie-tegenvoorbeeld zegt helemaal niets. Enkele Aziatische landen hebben zich goed weten te ontwikkelen ondanks geimporteerde gesubsidieerde producten (in hoeverre dat ook mar aanwezig is), maar het principe blijft aanwezig.
En daar ga je de mist inquote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:43 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je gaat me toch niet vertellen dat jij het mij aan het uitleggen bent
[..]
allesbehalve
In afrika subsidieren ze (bij mijn weten) hun landbouw nl niet dus deze analogie gaat neit op
Wat je er ook mee had willen bereiken
[..]
welk principe?
Alle geïndustrialiseerde landen,Engeland, de VS, Japan, Korea, China enz, zijn groot geworden door hetzij de volledige binnenlandsemarkt af te schermen of essentiële elementen daarvan. . Brazilië heeft bv. de import van auto's aan banden gelegd waardoor fabrikanten fabrieken in Brazilië hebben neergezet wat weer goed voor de werkgelegenheid is en zelfs voor de export. (bv Volkswagens).quote:
zeg het nou maar gewon zelf,quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het principe dat jij nota bene hier vermeldt.
Vertel me wat je niet begrijpt aan een afstand van 150 miljoen kilometer.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat ook kan in feite is kernfusie een "concurent" van de zon
dit zegt natuurlijk helemaal niks, zijn ze zo welvarend dankzij of ondanks dat protectionistische beleid? Misschien zijn er wel andere factoren die voor hun welvaart zorgden en heeft dat protectionisme juist tot teen rem geleid op de welv-groei.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Alle geïndustrialiseerde landen,Engeland, de VS, Japan, Korea, China enz, zijn groot geworden door hetzij de volledige binnenlandsemarkt af te schermen of essentiële elementen daarvan. . Brazilië heeft bv. de import van auto's aan banden gelegd waardoor fabrikanten fabrieken in Brazilië hebben neergezet wat weer goed voor de werkgelegenheid is en zelfs voor de export. (bv Volkswagens).
Airbus vs Boeing is juist een goed voorbeeld want het toont aan tot welke extremen subsidies kunnen leiden.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hoe verhoudt dit zich tot de discussie, zeg ik dat het niet zo is?
ze zijn voor ONS een probleem want wij moeten er voor opdraaien. Het zou in prinicipe geen probleem hoeven zijn voor Afrika. Zie het tegenvoorbeeld dat ik gaf mbt tot Azie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |