Financieel gezien niet nee, zoals ik eerder al zei, want in de desbetreffende derdewereldlanden hebben ze dus goedkopere melk door onze steun. Maar economisch pakt het minder goed uit voor die landen, want het schaadt de werkgelegenheid daar en je ontneemt dus mogelijkheden van mensen om zelfstandig in hun levensbehoeften te voldoen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:55 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik heb niet ontkent dat het oneerlijk is, ik zeg alleen dat het het voor mensen die niet aan die subsidie regelingetjes meebetalen (dus de afrikanen) niet direct slecht is.
nee jij komt met de vergelijking dat de zon slecht voor onze arbeidsparticipatie isquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:10 schreef McCarthy het volgende:
[..]
jij toont hier maar weer mooi het verschil tussen HBOer (jij) en uni (ik, sizzler en de rest eigenlijk) aan.
jij hebt het niet gesnaptquote:Op donderdag 26 mei 2005 22:41 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee jij komt met de vergelijking dat de zon slecht voor onze arbeidsparticipatie is![]()
net als de zon mensen de mogelijkheid neemt om zelfstandig een levensbehoefte te ontnemen, ze hadden als de zon er niet was nl kaarsenmaker kunnen worden of bij Philips lighting aan de slag gekunt, echter de zon zorgt al voor licht, is dus een oneerlijke concurrent, en heeft dus banen afgesnoeptquote:Op donderdag 26 mei 2005 21:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Financieel gezien niet nee, zoals ik eerder al zei, want in de desbetreffende derdewereldlanden hebben ze dus goedkopere melk door onze steun. Maar economisch pakt het minder goed uit voor die landen, want het schaadt de werkgelegenheid daar en je ontneemt dus mogelijkheden van mensen om zelfstandig in hun levensbehoeften te voldoen.
heeft er niks mee te makenquote:In Jip en Janneke taal: We geven ze vis in plaats van een hengel.
ja en als wij onze producten niet zo subsideren kunne afrikanenhun eigen African Lightning maken om zo hun eigen bootnjes te kunne doppen ipv op ons geld te wachten en te vluchten naar europa. en die mensen krijgen dus een uitkering en die betaal jijquote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
net als de zon mensen de mogelijkheid neemt om zelfstandig een levensbehoefte te ontnemen, ze hadden als de zon er niet was nl kaarsenmaker kunnen worden of bij Philips lighting aan de slag gekunt, echter de zon zorgt al voor licht, is dus een oneerlijke concurrent, en heeft dus banen afgesnoept
wil je het nou echt niet snappen of heb je een bord vor je kopquote:heeft er niks mee te maken
wie betaald die subsidiequote:Op donderdag 26 mei 2005 20:04 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik zit niet in de scheepsbouw, waarom zou het dan slecht zijn voor mij?
(1) de subsidie wordt betaalt door de spaanse belastingbetaler, niet door de Nederlandsequote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:26 schreef donald_dick het volgende:
[..]
wie betaald die subsidie![]()
jij: als europees burger.
wie betaald straks zijn uitkering![]()
jij als nederlands staatsburger
[afbeelding]
Wat bazel je nu allemaal?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
net als de zon mensen de mogelijkheid neemt om zelfstandig een levensbehoefte te ontnemen
Wordt de zon met overheidsgeld gesubsidieerd puur om bepaalde gebieden extra te verlichten? Zo niet, dan kan dit ridicule voorbeeld linea recta de prullenmand in. Het is totaal onvergelijkbaar.quote:, ze hadden als de zon er niet was nl kaarsenmaker kunnen worden of bij Philips lighting aan de slag gekunt, echter de zon zorgt al voor licht, is dus een oneerlijke concurrent, en heeft dus banen afgesnoept
Zeker wel. Jij weet niet eens het verschil tussen financiele en economische belangen, gezien je reactie gisteren om 15:09, dus veel geloofwaardigheid heb jij toch al niet.quote:[..]
heeft er niks mee te maken
je bent echt niet zo snugger hequote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wat bazel je nu allemaal?
[..]
Wordt de zon met overheidsgeld gesubsidieerd puur om bepaalde gebieden extra te verlichten? Zo niet, dan kan dit ridicule voorbeeld linea recta de prullenmand in. Het is totaal onvergelijkbaar.
Zucht, in de economische zone waarin IK leef moeten ze niet aan overheidssteun doen (dus afschaffen met dat landbouwbeleid maar kom niet aanzetten met het feit dat door ons landbouwbeleid de afrikaantjes geen werk hebben), andere eocnomische zones moeten het echt allemaal zelf weten, alhoewel het natuurlijk leuk zou zijn als ze het ook niet deden.quote:Je weet dat je nu overheidsbemoeienis aan het goedpraten bent, meneer "belasting=diefstal"?
Wat ben jij voor salonkapitalist als je diefstal als eerlijke concurrentie gaat zien.
wat ook kan in feite is kernfusie een "concurent" van de zonquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:43 schreef speedfreak1 het volgende:
Hoewel sommige malloten over een tijdje wellicht gaan beweren dat de mens in staat is de zon te beïnvloeden.
Ik denk dat je je daarin kunt vergissen. De handelsoorlogen tussen Amerika en Europa over subsidies stellen toch iets heel anders. Indien Europa bijvoorbeeld susidies verstrekt aan Airbus waardoor Airbus goedkoper kan werken zal Boeing dat zeer zeker merken aan de omzet.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:47 schreef McCarthy het volgende:
Dat onze landbouwsubsidies mensen in andere landen op de lange termijn werkloos maakt is natuurlijk onzin, het wordt simpel ontkracht met het tegenvoorbeeld Azie, die hebben zich toch ook omhoog kunnen werken ondanks onze landbouwsubsidies.
hoe verhoudt dit zich tot de discussie, zeg ik dat het niet zo is?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:13 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin kunt vergissen. De handelsoorlogen tussen Amerika en Europa over subsidies stellen toch iets heel anders. Indien Europa bijvoorbeeld susidies verstrekt aan Airbus waardoor Airbus goedkoper kan werken zal Boeing dat zeer zeker merken aan de omzet.
ze zijn voor ONS een probleem want wij moeten er voor opdraaien. Het zou in prinicipe geen probleem hoeven zijn voor Afrika. Zie het tegenvoorbeeld dat ik gaf mbt tot Azie.quote:Hetzelfde geld voor landbouwsubsidies. Indien wij in staat zijn om onze restafval (vlees/melk etc) te dumpen in Afrika vanwege subsidies onder de prijs waarvoor een Afrikaanse boer deze goederen zelf kan maken zijn onder subsidies toch echt een probleem.
en van wie denk je dat de spaanse regering dat geld krijgt, idd uit Brussel. en wie betaalde ook alweer per inwoner het meest aan Brussel?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:09 schreef McCarthy het volgende:
[..]
(1) de subsidie wordt betaalt door de spaanse belastingbetaler, niet door de Nederlandse
pernament, half jaar, daar draait het niet om. geen werk is geen geld, dus een uitkering die jij en ik betalenquote:(2) Jij gaat er maar weer eens vanuit dat die mensen permanent werkloos blijven. Hen jij nou zo'n bord voor je kop of snap je niet dat we in dyn. een wereld leven die continue aan het veranderen is.
we kunnen een scherm ervoor bouwen, net als bij de The Simpsonsquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:43 schreef speedfreak1 het volgende:
Hoewel sommige malloten over een tijdje wellicht gaan beweren dat de mens in staat is de zon te beïnvloeden.
natuurlijk ook van de eigen belastingbetaler, de Sp econ. groeit al een aantal jaar met 3-4%quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en van wie denk je dat de spaanse regering dat geld krijgt, idd uit Brussel. en wie betaalde ook alweer per inwoner het meest aan Brussel?
[..]
ja natuurlijk draait het daar wel om. Jij verwaarloost de tijd eventjes.quote:pernament, half jaar, daar draait het niet om. geen werk is geen geld, dus een uitkering die jij en ik betalen
azie leeft ook niet vande landbouw, maar van technologie, hoeveel van jouw paprika's en gepelde garnalen haal je daar vandaan. komt nog bij dat we welvaard hier in Europa per inwoner een stuk hoger is dan in Aziequote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:47 schreef McCarthy het volgende:
Dat onze landbouwsubsidies mensen in andere landen op de lange termijn werkloos maakt is natuurlijk onzin, het wordt simpel ontkracht met het tegenvoorbeeld Azie, die hebben zich toch ook omhoog kunnen werken ondanks onze landbouwsubsidies.
Dat voorbeeld is essentieel voor de discussie, want jij snapt het kennelijk niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hoe verhoudt dit zich tot de discussie, zeg ik dat het niet zo is?
Kijk nog eens naar het voorbeeld van Airbus vs Boeing. Precies hetzelfde.quote:[..]
ze zijn voor ONS een probleem want wij moeten er voor opdraaien. Het zou in prinicipe geen probleem hoeven zijn voor Afrika. Zie het tegenvoorbeeld dat ik gaf mbt tot Azie.
De grenzen van Japan, Korea en China zaten/zitten dan ook potdicht voor buitenlandse goederen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:47 schreef McCarthy het volgende:
daar gaat het niet omquote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
azie leeft ook niet vande landbouw, maar van technologie,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |