Wordt het niet eens tijd voor Verdonk dat ze deze hele organisatie eens flink op de schop neemt en flink gaat omvormen? De problemen bij de IND lopen al langer, maar worden met de dag erger. Blijkbaar wordt daar niet alleen langzaam en inefficient gewerkt, maar is de hele organisatie daar zo verrot als maar zijn kan.quote:Vernietigend rapport over organisatie IND
Medewerkers schamen zich voor hun werk
De organisatie van de IND is totaal verrot en de sfeer volledig verziekt. Dat blijkt uit een intern onderzoek naar problemen binnen de Immigratie- en Naturalisatiedienst.
Het rapport schetst een onthutsend beeld van zaken op de burelen van de IND. Problemen worden niet opgelost, maar enkel verplaatst. Dossiers die te moeilijk of te tijdrovend zijn, worden weer terug in de kast gezet. Er is sprake van een "streepjescultuur", waarbij de medewerkers alleen gefocust zijn op "het realiseren van productiestreepjes", oftewel aantallen procedures. "Dat is namelijk waar men in toenemende mate op wordt beoordeeld en afgerekend.", aldus de onderzoekers.
Daarnaast groeit intern de irritatie over de IND-leiding, die tegenover de buitenwereld de schone schijn ophoudt en doof zou zijn voor ideeën om zaken te verbeteren. Volgens medewerkers heeft de directie ieder contact met de werkvloer verloren.
"Het zijn de medewerkers die geconfronteerd worden met het feit dat de interne problemen op de klanten worden afgewenteld en zij schamen zich soms voor de gang van zaken binnen de IND. Veel medewerkers menen dat een deel van de kritiek door derden op onze organisatie terecht is", aldus het rapport.
Marginaal
Opmerkelijk is dat volgens het rapport medewerkers en unitmanagers naar gemakkelijke dossiers zoeken en moeilijke zaken voor collega's laten liggen Veel aanvragen worden "slechts zeer marginaal" getoetst. Ook is het percentage vernietigingen van beroepen en toewijzingen van voorlopige beslissingen "schrikbarend hoog".
Volgens de onderzoekers groeit het ongeloof in de daadkracht van de IND. Of zoals een medewerker het zei: "Alweer achterstanden wegwerken, ik geloof het wel."
Het stoort medewerkers mateloos dat de leiding "Mooi weer speelt" tegenover de buitenwereld. "Ze balen ervan dat de (hoofd)directie tot voor kort alleen maar positieve geluiden liet horen, terwijl het evident was dat een aantal zaken goed fout liepen."
Wat een onzin elke vluchteling heeft recht op een eerlijke en rechtvaardige beoordeling. Waar het hier om gaat is dat de IND pruts werk afleverd. Maar prutswerk is een specialiteit van de huidige Nederlandse overheid.quote:Op donderdag 26 mei 2005 07:04 schreef LekkerSimpel het volgende:
Het enige wat schoongeveegd moet worden is Nederland zelf.
Dat het IND en Verdonk nog te soft zijn dit te realiseren, hoe graag ze het ook willen.
Is niet hun fout. Het is de fout van de huidige situatie in Nederland. Want als je een beleid wil voeren, dan komen er wel groeperingen in aktie, tegen dat beleid. Van de ene kant de KANI tegen de andere kant SANU. (knuffel allochtoon Nederland in) en ( Schop allochtoon Nederland uit).
En geef dan de medewerkers maar de schuld.
Als een land niet meer in oorlog is, kunnen per direkt, de vluchtelingen terug naar land van herkomst.
Ilegalen, geen pardon.... doei....
Schijnhuwelijken... de hele familie terug... zal ze leren misbruik van o nze gastvrijheid te maken.
Maar geef dan de simpele ambtenaar maar de schuld. Nederland is verrot met de wetjes her en der. Geen wonder dat die ambtenaren er gek van worden.
Ik pleit voor een "no mercy" wetgeving... geen ..ja maar ja maar ja maar.... voldoe je niet.... opzouten.
En het grootste probleem daarin is dat de beleidsmakers zoveel regeltjes verzinnen waar de medewerkers zich aan moeten houden dat je je efficiency wel gedag kunt zeggen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 08:03 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat je dit soort wantoestanden op menig ambtelijk instantie tegen komt, niet alleen bij het IND.
IND wordt er nu alleen uitgelicht.
Behalve dat ik met je eens bent dat een vluchtelingenstatus tijdelijk zou moeten zijn (Weer veilig? Dan terug) en dat illegalen en fraudeurs direct en actief uitgezet moeten worden, gaat dit topic niet over het beleid, maar over de interne chaos bij de IND. De IND moet meer en meer scoren op aantallen "procedures", omdat ze voortdurend tegen achterstanden oplopen en daar op worden aangesproken. In plaats van een goede reorganisatie en eventueel uitbreiding waardoor de procedures sneller kunnen verlopen, zitten we nu met een intern verrot orgaan.quote:Op donderdag 26 mei 2005 07:04 schreef LekkerSimpel het volgende:
Dat het IND en Verdonk nog te soft zijn dit te realiseren, hoe graag ze het ook willen.
Is niet hun fout. Het is de fout van de huidige situatie in Nederland. Want als je een beleid wil voeren, dan komen er wel groeperingen in aktie, tegen dat beleid. Van de ene kant de KANI tegen de andere kant SANU. (knuffel allochtoon Nederland in) en ( Schop allochtoon Nederland uit).
Als een land niet meer in oorlog is, kunnen per direkt, de vluchtelingen terug naar land van herkomst.
Schijnhuwelijken... de hele familie terug... zal ze leren misbruik van o nze gastvrijheid te maken.
Maar geef dan de simpele ambtenaar maar de schuld. Nederland is verrot met de wetjes her en der. Geen wonder dat die ambtenaren er gek van worden.
Ik pleit voor een "no mercy" wetgeving... geen ..ja maar ja maar ja maar.... voldoe je niet.... opzouten.
Het zou behoorlijk schrikbarend zijn als meer van dit soort verhalen van andere instanties te voorschijn komen. Echter, de IND is veruit de instantie waarover het meest geklaagd wordt en dat verbaast me, gezien het artikel, dus helemaal niets.quote:Op donderdag 26 mei 2005 08:03 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat je dit soort wantoestanden op menig ambtelijk instantie tegen komt, niet alleen bij het IND.
IND wordt er nu alleen uitgelicht.
Bij de IND klopt dat zeker. Verdonk heeft, behalve veel nieuwe regels, ook veel taken van de vreemdelingenpolitie naar de IND verschoven. Een IND die daar helemaal niet op voorbereid was, getuige ook de vele "computerproblemen" die gepaard met de overgang zijn geweest. Dit is een zeer slecht voorbereide stap van Verdonk geweest.quote:Op donderdag 26 mei 2005 08:07 schreef erikh het volgende:
[..]
En het grootste probleem daarin is dat de beleidsmakers zoveel regeltjes verzinnen waar de medewerkers zich aan moeten houden dat je je efficiency wel gedag kunt zeggen.
Als je dan alle kortzichtige mensen ook een nekschot geeft schiet het helemaal opquote:Op donderdag 26 mei 2005 07:04 schreef LekkerSimpel het volgende:
Nou Vhiper, hebben we toch gelijkquote:Op donderdag 26 mei 2005 06:36 schreef Vhiper het volgende:
Vandaag in de Telegraaf, op Pagina 7:
[..]
Wordt het niet eens tijd voor Verdonk dat ze deze hele organisatie eens flink op de schop neemt en flink gaat omvormen? De problemen bij de IND lopen al langer, maar worden met de dag erger. Blijkbaar wordt daar niet alleen langzaam en inefficient gewerkt, maar is de hele organisatie daar zo verrot als maar zijn kan.
Tijd dat de kamer Verdonk tot de orde roept en ze haar eigen IND eens gaat schoonvegen.
Helaas, yupquote:
Yup, extra pijnlijk natuurlijk voor deze instantie aangezien hun klanten juist de afwikkeling van hun dossiers nodig hebben om verder te kunnen met hun leven (Inburgeren, werk, ziektekostenverzekering, etc etc etc staat allemaal in de wacht als mensen op hun vergunning moeten wachten). Hiermee frustreert de IND dus het integratie- en vreemdelingenbeleid van hun eigen minister, waarbij hun eigen minister de schuld weer bij de wachtende vreemdeling legt.quote:Het afschuiven van moeilijke dossiers komt me zeer bekend voor op mijn eigenw erk (andere dossiers uiteraard) en is een gevaar voor ieder bedrijf, zeker als de targets bestaan uit het aantal dossiers, dan werk je deze zaken in de hand.
Exact, ik zou van bovenaf beginnen met herorganiserenquote:Een goede afwikkeling valt en staat bij een goede aansturing van bovenaf, tijd dus dat de managers gesaneerd worden en worden vervangen door capabele mensen met ambitie.
Makkelijk is het niet, maar dat wist Verdonk al toen ze aan die job begon, toen zei ze immers dat ze het ging opruimen. Echter gebeurt dat dus nog steeds niet. Ik ben bang dat deze narigheid onder Verdonk dus alleen maar erger zal worden en haar opvolger met een nog grotere puinhoop zal komen te zitten. Zeker omdat Verdonk alleen nog maar regeltjes bijverzint en zij degene is geweest die de taken van de vreemdelingenpolitie heeft overgeheveld naar de IND, een IND die daar helemaal (en nog steeds niet) klaar voor is.quote:Nu zit Verdonk op een politiek zeer gevoelig ministerie en valt het schoonvegen denk ik in die zin niet mee, maar dat er accuut iets moet gebeuren lijkt me evident.
De mensen waar hier over gesproken wordt werken er al langer dan Rita, dus dat is al lastiger, maar ik neem aan dat zij de baas is en niet iemand anders.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Helaas, yup
[..]
Yup, extra pijnlijk natuurlijk voor deze instantie aangezien hun klanten juist de afwikkeling van hun dossiers nodig hebben om verder te kunnen met hun leven (Inburgeren, werk, ziektekostenverzekering, etc etc etc staat allemaal in de wacht als mensen op hun vergunning moeten wachten). Hiermee frustreert de IND dus het integratie- en vreemdelingenbeleid van hun eigen minister, waarbij hun eigen minister de schuld weer bij de wachtende vreemdeling legt.
[..]
Exact, ik zou van bovenaf beginnen met herorganiseren![]()
[..]
Makkelijk is het niet, maar dat wist Verdonk al toen ze aan die job begon, toen zei ze immers dat ze het ging opruimen. Echter gebeurt dat dus nog steeds niet. Ik ben bang dat deze narigheid onder Verdonk dus alleen maar erger zal worden en haar opvolger met een nog grotere puinhoop zal komen te zitten. Zeker omdat Verdonk alleen nog maar regeltjes bijverzint en zij degene is geweest die de taken van de vreemdelingenpolitie heeft overgeheveld naar de IND, een IND die daar helemaal (en nog steeds niet) klaar voor is.
Krijg je helaas altijd mwana.quote:Op donderdag 26 mei 2005 13:52 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat veel vluchtelingen geen eerlijk prodecure krijgen en dat er maar wat aangeklooid wordt is al jaren duidelijk. Dat het nu zwart op wit staat is beter. Maar helaas menen sommige mensen dit topic desondanks aan te moeten grijpen om nogmaals te gillen dat asielzoekers in grote getale op moeten krassen. Een eerlijke behandeling die niet gegarandeerd moet worden is daarbij blijkbaar geen beletsel...
Het is niet alleen bij asielzaken het geval, ook de reguliere migratie (Arbeids, gezinshereniging/vorming, studie, etc etc etc) loopt via deze puinhoop en ook de reguliere migranten, die veelal netjes aan alle voorwaarden voldoen en vaak nog met een flinke buidel geld komen aanzetten, worden hiervan het slachtoffer en lopen soms flinke financiële schade op (Denk aan verlies van inkomsten omdat er maanden op een vergunning moet worden gewacht, studieachterstand qua inburgering om exact dezelfde reden, extra ziektekosten omdat een ziektekostenverzekering veelal en zeker ziekenfonds, niet mogelijk is totdat de vergunning is afgegeven)quote:Op donderdag 26 mei 2005 13:52 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat veel vluchtelingen geen eerlijk prodecure krijgen en dat er maar wat aangeklooid wordt is al jaren duidelijk. Dat het nu zwart op wit staat is beter. Maar helaas menen sommige mensen dit topic desondanks aan te moeten grijpen om nogmaals te gillen dat asielzoekers in grote getale op moeten krassen. Een eerlijke behandeling die niet gegarandeerd moet worden is daarbij blijkbaar geen beletsel...
Buiten het feit dat er nogal eens wat schort aan de procedures zelf, worden ze inderdaad in de regel niet nageleefd.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het is niet alleen bij asielzaken het geval, ook de reguliere migratie (Arbeids, gezinshereniging/vorming, studie, etc etc etc) loopt via deze puinhoop en ook de reguliere migranten, die veelal netjes aan alle voorwaarden voldoen en vaak nog met een flinke buidel geld komen aanzetten, worden hiervan het slachtoffer en lopen soms flinke financiële schade op (Denk aan verlies van inkomsten omdat er maanden op een vergunning moet worden gewacht, studieachterstand qua inburgering om exact dezelfde reden, extra ziektekosten omdat een ziektekostenverzekering veelal en zeker ziekenfonds, niet mogelijk is totdat de vergunning is afgegeven)
Hoe de procedures van Verdonk ook zijn, dat doet er niet toe in dit topic, dit topic praat over hoe die procedures uit worden gevoerd en dat gebeurt dus schrikbarend slecht!
Dat bedoelde ik dus met een politiek gevoelig ministeriequote:Op donderdag 26 mei 2005 14:10 schreef zoalshetis het volgende:
het ind. was dat niet dezelfde organisatie waar factoren werken die emotionele beslissingen nemen zonder medeweten van superieuren? denk dat ze eens flink de bezem door deze poppenkast moeten gaan halen.
Laten we het maar niet inhoudelijk over de procedures hebben, anders wordt het weer zo'n "Alle migranten raus!" topic. Het feit dat dit topic zo stil blijft nadat weer eens een probleem bij Verdonk's ministerie word blootgelegd, zegt al genoeg. velen kijken met oogkleppen naar het beleid en juichen al als ze het woordje "uitzetten" horen, zonder dat ze naar de daadwerkelijke uitvoering kijken.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:09 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Buiten het feit dat er nogal eens wat schort aan de procedures zelf, worden ze inderdaad in de regel niet nageleefd.
Hehehe Maxima kwam zelfs onwettig snel door de procedures heen...dat was weer het andere uiterste...quote:Een vlotte en legitieme afwerking van een dergelijk verzoek is een unicum en vindt alleen bij figuren als Maxima plaats.
zou het aantal reacties niet ook komen omdat het buiten hoogzomer is en niet iedere fokker over een tuin en draadloosnetwerk beschikt?quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:20 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Laten we het maar niet inhoudelijk over de procedures hebben, anders wordt het weer zo'n "Alle migranten raus!" topic. Het feit dat dit topic zo stil blijft nadat weer eens een probleem bij Verdonk's ministerie word blootgelegd, zegt al genoeg. velen kijken met oogkleppen naar het beleid en juichen al als ze het woordje "uitzetten" horen, zonder dat ze naar de daadwerkelijke uitvoering kijken.
tsk tsk tsk Een beetje fokker heeft toch wel een tuintje en draadloos netwerkje?quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou het aantal reacties niet ook komen omdat het buiten hoogzomer is en niet iedere fokker over een tuin en draadloosnetwerk beschikt?
quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:22 schreef vanthof het volgende:
Ik weet wel een afdoende oplossing: Elke dag dat de IND te laat beslist moet de overheid diegenen die de schade daarvan ondervindt 100 euro betalen. Dan is het probleem snel genoeg opgelost.
Nu wordt je als je bij de IND aankomt als een soort bedelaar behandeld. Je kunt je nergens op beroepen en zij hebben alle karaten in handen. En met rapporten als deze veegt Verdonk haar reet af.
aan de reacties te zien nietquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
tsk tsk tsk Een beetje fokker heeft toch wel een tuintje en draadloos netwerkje?
Het kan ook zijn dat mensen moe worden van de misstanden en 'verzadigd' raken. In feite is dit de bron waar velen om vroegen, er staat niets nieuws in, nu hebben we het alleen zwart op wit (of is dat een te saillante uitdrukkingquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:20 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Laten we het maar niet inhoudelijk over de procedures hebben, anders wordt het weer zo'n "Alle migranten raus!" topic. Het feit dat dit topic zo stil blijft nadat weer eens een probleem bij Verdonk's ministerie word blootgelegd, zegt al genoeg. velen kijken met oogkleppen naar het beleid en juichen al als ze het woordje "uitzetten" horen, zonder dat ze naar de daadwerkelijke uitvoering kijken.
[..]
Hehehe Maxima kwam zelfs onwettig snel door de procedures heen...dat was weer het andere uiterste...
Valt me tegen...wat is er nou mooier dan met een laptop op de schoot, een biertje in de hand lekker onderuit op een tuinstoel te Fok!ken?quote:
Da's dan in ieder geval mooiquote:overigens vind ik dat je niks te klagen hebt met je topic. want als je nu heel erg snel kijkt zul je zien dat hij best hoog in de actievelijst staat.![]()
![]()
drink jij nu een biertje?quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Valt me tegen...wat is er nou mooier dan met een laptop op de schoot, een biertje in de hand lekker onderuit op een tuinstoel te Fok!ken?![]()
[..]
Da's dan in ieder geval mooi
Als Verdonk het nu ook eens zou lezen
Mogelijk, maar laat ik het warme weer idd ook maar voor een gedeelte de schuld geven. Eens kijken of in het weekend (Zondag wordt het weer slecht weer, begreep ik) wat aanzweltquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:35 schreef Elgigante het volgende:
Het kan ook zijn dat mensen moe worden van de misstanden en 'verzadigd' raken. In feite is dit de bron waar velen om vroegen, er staat niets nieuws in, nu hebben we het alleen zwart op wit (of is dat een te saillante uitdrukking?)
Ze heeft ook zoveel lijstjes he?quote:Verdonk riep zelf dat er niets onwettigs was met de naturalisatie van maxima, of heeft ze weertwee lijstjes door elkaar gehaald?
Waar wil je (willen we) heen met het topic dan?quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:42 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mogelijk, maar laat ik het warme weer idd ook maar voor een gedeelte de schuld geven. Eens kijken of in het weekend (Zondag wordt het weer slecht weer, begreep ik) wat aanzwelt
[..]
Ze heeft ook zoveel lijstjes he?![]()
Momenteel niet, maar zodra ik in de buurt van de koelkast komt, zal dat wel degelijk veranderenquote:
De conclusies werden door velen op dit forum voortdurend weggewoven (lees de diverse Verdonk topics, waar ik het onderwerp IND al meermalen aansneed, er maar op terug). Ik vond het wel mooi nu eens een bewijs zwart op wit te tonen. Het gebrek aan tegengas verbaast me eigenlijk en tsja, een discussie voeren terwijl we het allemaal met elkaar eens zijn (Dat de IND een zooitje is en Verdonk er niet in slaagt het op te ruimen, waardoor ze beter plaats zou kunnen maken voor een meer capabel iemand of ze moet wel heel snel aan de slag) gaat lastig he?quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Waar wil je (willen we) heen met het topic dan?
De conclusies stonden al vast. Het is een corrupte incapabele beerput bij het IND, een instantie die wij het mandaat gegeven hebben om over de toekomst van vluchtelingen te oordelen.
Dat mandaat wordt al jaren grootschalig beschimpd, dus een reorganisatie is het minimum wat er moet gebeuren op enkele voorwaardes.
Ik ben er nog niet van overtuigd dat een ander het beter doet of dat Verdonk structureel ongeschikt is, dat zijn jouw toeschrijvingen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De conclusies werden door velen op dit forum voortdurend weggewoven (lees de diverse Verdonk topics, waar ik het onderwerp IND al meermalen aansneed, er maar op terug). Ik vond het wel mooi nu eens een bewijs zwart op wit te tonen. Het gebrek aan tegengas verbaast me eigenlijk en tsja, een discussie voeren terwijl we het allemaal met elkaar eens zijn (Dat de IND een zooitje is en Verdonk er niet in slaagt het op te ruimen, waardoor ze beter plaats zou kunnen maken voor een meer capabel iemand of ze moet wel heel snel aan de slag) gaat lastig he?
Maar goed, op z'n minst is dit topic handig om aan te halen in volgende Verdonk discussies, dat ze het ministerschap niet aankan is wat mij betreft nu wel bewezen.
Ik leg me er niet bij neer dat we maar moeten accepteren dat de overheid er een puinzooi van maakt. Er moet toch iemand zijn die die rommel kan opruimen en goed leiding kan geven aan dat ministerie?quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:16 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet van overtuigd dat een ander het beter doet of dat Verdonk structureel ongeschikt is, dat zijn jouw toeschrijvingen.
Ik denk dat een dergelijke puinhoop niet door 1 iemand opgelost kan worden, het gehele management moet eenzelfde visie mbt de reorganisatie hebben, én het tussenmanagement, én het lager management.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik leg me er niet bij neer dat we maar moeten accepteren dat de overheid er een puinzooi van maakt. Er moet toch iemand zijn die die rommel kan opruimen en goed leiding kan geven aan dat ministerie?
Verdonk heeft mij tot nu toe niet kunnen overtuigen die leiding aan te kunnen. Wat kan ik dan anders concluderen dan dat ze ongeschikt is? Ze is nou toch al een paar jaar bezig en het is er bij de IND alleen maar slechter op geworden.
Eens, maar degene die de verantwoordelijkheid en de bevoegdheid heeft om daar de bezem er doorheen te halen, is de minister. De minister dient die bende zo te reorganiseren dat de gehele IND met dezelfde neuzen dezelfde kant op staan en dat er een goede doorstroming en afhandeling van procedures is, of ze nou moeilijk of makkelijk zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:35 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik denk dat een dergelijke puinhoop niet door 1 iemand opgelost kan worden, het gehele management moet eenzelfde visie mbt de reorganisatie hebben, én het tussenmanagement, én het lager management.
Juist in die lagen gaat het compleet verkeerd.
Is bovenstaand bewijs nog niet genoeg? Verdonk zit er nou al jaren en er is nog niets van enige verbetering of zelfs maar enige visie op verbetering zichtbaar. Ik heb zelfs nog geen PLANNETJE van Verdonk gehoord om de IND structureel te verbeteren.quote:Verdonk heeft mij ook nog niet overtuigd dat ze de problemen aankan, maar ook nog niet bewezen dat ze de problemen niet de baas kan.
Rita is degene die de procedures over verblijfsvergunningen heeft overgeheveld van de vreemdelingenpolitie naar de IND en juist in die procdures gaat het falikant mis. Wie is er dan verantwoordelijk? De ambtenaren bij de IND? Ja, inderdaad, maar daar is de minister nou juist verantwoordelijk voor. Die dient ze tot de orde te roepen!quote:En dat het slechter is gegaan hoeft niet als oorzaak rita te hebben
kinderziektes. komt allemaal wel goed als we eens stoppen met de oppositionele uitvergrotingen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:07 schreef Vhiper het volgende:
Rita is degene die de procedures over verblijfsvergunningen heeft overgeheveld van de vreemdelingenpolitie naar de IND en juist in die procdures gaat het falikant mis. Wie is er dan verantwoordelijk? De ambtenaren bij de IND? Ja, inderdaad, maar daar is de minister nou juist verantwoordelijk voor. Die dient ze tot de orde te roepen!
Kinderziektes, computerfoutjes, inhaalslagjesquote:Op donderdag 26 mei 2005 16:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kinderziektes. komt allemaal wel goed als we eens stoppen met de oppositionele uitvergrotingen.
die werden ruim voor verdonk ook al gemaakt. maar toen mocht het nog...quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:18 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Kinderziektes, computerfoutjes, inhaalslagjes![]()
Smoesjes, om puinhopen te verbergen, net zoals de directie van de IND doet, conform het artikel in de OP.
Yup, sorry, de hoogste tijd voor vernieuwing, nu mag het niet meer. Oplossen die handel, anders zitten we over 30 jaar met nog meer gefrustreerde, niet ingeburgerde, aan de onderkant van de samenleving bungelende allochtonen en nog meer uitgeprocedeerde asielzoekers die hier te lang hebben gezeten, a la de 26000 die we nu al hebben.quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die werden ruim voor verdonk ook al gemaakt. maar toen mocht het nog...
Gezien de huidige stand van zaken en de stand van zaken waar we heen willen, kun je spreken van een gapende kloof waar de Grand Canyon bij in het niet valt.quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Yup, sorry, de hoogste tijd voor vernieuwing, nu mag het niet meer. Oplossen die handel, anders zitten we over 30 jaar met nog meer gefrustreerde, niet ingeburgerde, aan de onderkant van de samenleving bungelende allochtonen en nog meer uitgeprocedeerde asielzoekers die hier te lang hebben gezeten, a la de 26000 die we nu al hebben.
Mhoa, ik denk dat het best snel zou kunnen, maar dat terzijde, zou er momenteel op z'n minst mee BEGONNEN kunnen worden, iets wat dus ook niet gebeurt. Het wordt momenteel alleen maar erger: Ze krijgen meer taken en dankzij de extra regels van Verdonk, worden die taken ook elke keer weer lastiger en meer tijdrovend.quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Gezien de huidige stand van zaken en de stand van zaken waar we heen willen, kun je spreken van een gapende kloof waar de Grand Canyon bij in het niet valt.
Een dergelijk proces (of resultaten zien) duurt jaaaaaaaaren en bovendien is een reorganisatie bij een ministerie iets anders dan bij een willekeurig bedrijf.
Hoe weet je dat het nu niet gebeurd?quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mhoa, ik denk dat het best snel zou kunnen, maar dat terzijde, zou er momenteel op z'n minst mee BEGONNEN kunnen worden, iets wat dus ook niet gebeurt. Het wordt momenteel alleen maar erger: Ze krijgen meer taken en dankzij de extra regels van Verdonk, worden die taken ook elke keer weer lastiger en meer tijdrovend.
Als ze er nu mee beginnen, heeft Verdonk haar woord gebroken, ze zou er immers meteen aan beginnen, toen ze aantrad, nu alweer een paar jaar geleden. Als ze daadwerkelijk een paar jaar geleden was begonnen, hadden die beleidswijzigingen allang enige, hoe klein dan ook, verbetering moeten laten zien, echter het is bij de IND alleen maar erger geworden, zie het nog steeds flink stijgende aantal klachten en nu weer dit recente rapport.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het nu niet gebeurd?
Hoe weet je of ze geen beleidswijzigingen aan het voorbereiden zijn, zit jij bij het managersoverleg?
Helaas, zoals het artikel al vermeldde, de IND geeft alleen maar positieve informatie over zichzelf. Het rapport is dan, naar mijn weten, niet openbaar beschikbaar.quote:Op donderdag 26 mei 2005 19:12 schreef oYo het volgende:
Ik wou dat ik een kopietje had van dit rapport... Iemand een voor mij?
Goede vriendjes zijn met een IND medewerker of bij de Telegraaf werken denk ik. De IND hangt niet graag zijn vuile was buiten, zeker niet aan organisaties als vluchtelingenwerk die regelmatig kritiek hebben op de IND.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Hmmm, ik vraag me ook af wat je zou moeten doen om zoiets in te zien. Zou je als burger een aanvraag in kunnen dienen? Of als medewerker van Vluchtelingenwerk oid?
Niemand hangt graag zijn eigen vuile was buiten, maar als overheidsinstantie heb je natuurlijk een voordeeltje en geniet je extra bescherming, service en geloofwaardigheid zijn geen beleidspunten als je monopolist bent.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:42 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Goede vriendjes zijn met een IND medewerker of bij de Telegraaf werken denk ik. De IND hangt niet graag zijn vuile was buiten, zeker niet aan organisaties als vluchtelingenwerk die regelmatig kritiek hebben op de IND.
Ik werk bij de overheid en kan dit alleen maar beamenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:49 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Niemand hangt graag zijn eigen vuile was buiten, maar als overheidsinstantie heb je natuurlijk een voordeeltje en geniet je extra bescherming, service en geloofwaardigheid zijn geen beleidspunten als je monopolist bent.
Je ziet het altijd he, kijk eens wat een 'service' de belastingdienst, de burgerlijke stand, de NS, de gemeentelijke vervoerbedrijven etc leveren.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik werk bij de overheid en kan dit alleen maar beamen![]()
Mijn ervaringen met de belastingdienst, de burgerlijke stand, de NS en het gemeentelijke OV zijn over het algemeen positief (m.u.v. de belastingtelefoon, dat is werkelijk een zooitje a la IND), verder is het uiteraard geen excuus voor de inmense puinhoop bij de IND en het is zeker geen verzachtende omstandigheid voor Verdonk dat haar collega ministers er op hun ministeries soms ook een puinhoop van maken.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:33 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je ziet het altijd he, kijk eens wat een 'service' de belastingdienst, de burgerlijke stand, de NS, de gemeentelijke vervoerbedrijven etc leveren.
En al helemaal een IND waar geen alternatief voor is en waar je tot verplicht bent.
Ik bedoelde het ook niet als excuus, maar als opmerking die wel relevant is.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mijn ervaringen met de belastingdienst, de burgerlijke stand, de NS en het gemeentelijke OV zijn over het algemeen positief (m.u.v. de belastingtelefoon, dat is werkelijk een zooitje a la IND), verder is het uiteraard geen excuus voor de inmense puinhoop bij de IND en het is zeker geen verzachtende omstandigheid voor Verdonk dat haar collega ministers er op hun ministeries soms ook een puinhoop van maken.
het verdient geen schoonheidsprijs en er zal idd alles op alles gezet moeten worden om de vernieuwingen (waar ik het dan wel weer mee eens ben, beleidsmatig dus) snel tot een geolied apparaat te maken.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:20 schreef Vhiper het volgende:
Dat er niets is verandert de afgelopen tijd blijkt wel uit het volgende artikel van een jaar geleden:
'Negatieve geest overheerst bij IND'
DEN HAAG - Advocaten en andere deskundigen menen dat een negatievere geest is gaan heersen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND. De dienst is de afgelopen jaren verworden tot "een beschikkingenfabriek, die targets moet halen." IND-medewerkers zijn slecht op de hoogte van eigen procedures en gaan niet bereidwillig met dossiers om. Ze zijn niet te bereiken en bovendien trekt de IND zich regelmatig niets van rechterlijke uitspraken aan. Het aantal klachten stijgt explosief.
Een en ander kwam maandag naar voren tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer, die de fracties over het functioneren van de IND hielden. Advocaten stelden dat uitspraken van de rechter die in het voordeel van de asielzoeker uitpakken, vaak leiden tot nieuwe tegenwerking van de IND. Daardoor duren asielprocedures soms jaren langer dan nodig is. Het gaat volgens hen zeker niet om incidenten.
Volgens advocate mr. G. Later zoekt de dienst naar tegenstrijdigheden of voert het vonnis niet direct of op een andere manier uit. Zo besliste de rechter in Breda dat een Iraanse cliënt van Later recht had op een verblijfsvergunning vanaf 1999. De IND gaf daarop de cliënt een status vanaf 2003, wat nadelen voor de naturalisatie oplevert. Daar wordt nu hoger beroep over gevoerd."
Bron: De Telegraaf
Je zet steeds meer vragen bij de verantwoordelijkheid van ambtenaren he.....quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:20 schreef Vhiper het volgende:
Dat er niets is verandert de afgelopen tijd blijkt wel uit het volgende artikel van een jaar geleden:
DEN HAAG - Advocaten en andere deskundigen menen dat een negatievere geest is gaan heersen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND. De dienst is de afgelopen jaren verworden tot "een beschikkingenfabriek, die targets moet halen." IND-medewerkers zijn slecht op de hoogte van eigen procedures en gaan niet bereidwillig met dossiers om. Ze zijn niet te bereiken en bovendien trekt de IND zich regelmatig niets van rechterlijke uitspraken aan. Het aantal klachten stijgt explosief.
Een en ander kwam maandag naar voren tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer, die de fracties over het functioneren van de IND hielden. Advocaten stelden dat uitspraken van de rechter die in het voordeel van de asielzoeker uitpakken, vaak leiden tot nieuwe tegenwerking van de IND. Daardoor duren asielprocedures soms jaren langer dan nodig is. Het gaat volgens hen zeker niet om incidenten.
Volgens advocate mr. G. Later zoekt de dienst naar tegenstrijdigheden of voert het vonnis niet direct of op een andere manier uit. Zo besliste de rechter in Breda dat een Iraanse cliënt van Later recht had op een verblijfsvergunning vanaf 1999. De IND gaf daarop de cliënt een status vanaf 2003, wat nadelen voor de naturalisatie oplevert. Daar wordt nu hoger beroep over gevoerd."
En dan hebben veel mensen er een handje van om de zeggen dat het de eigen schuld is van de asielzoekers als hun procedure zo lang duurt. "Hadden ze maar niet tegen beter weten in door moeten gaan." Maar dat de IND dit ook doet, daar zul je ze nooit over horen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:20 schreef Vhiper het volgende:
a) is er natuurlijk wel wat voor te zeggen als iemand twee keer in beroep gaatquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dan hebben veel mensen er een handje van om de zeggen dat het de eigen schuld is van de asielzoekers als hun procedure zo lang duurt. "Hadden ze maar niet tegen beter weten in door moeten gaan." Maar dat de IND dit ook doet, daar zul je ze nooit over horen.
Openheid van Bestuur?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Hmmm, ik vraag me ook af wat je zou moeten doen om zoiets in te zien. Zou je als burger een aanvraag in kunnen dienen? Of als medewerker van Vluchtelingenwerk oid?
Ben blij dat je in ieder geval met me eens bent, dat het compleet misgaat bij de INDquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het verdient geen schoonheidsprijs en er zal idd alles op alles gezet moeten worden om de vernieuwingen (waar ik het dan wel weer mee eens ben, beleidsmatig dus) snel tot een geolied apparaat te maken.
te vroeg uit de school klappen door het openbaarte maken kan averechts werken en zal de procedure zeker niet sneller laten verlopen.
tuurlijk is het vervelend omdat het hier direct om mensen gaat en niet om geld zoals de aanleg van een carpoolstrook bijvoorbeeld.
Met mij geen medelijden hoorquote:ot: wel jammer dat sch er niet is. nu vind ik je zo eenzaam... maar wel dapper en genuanceerder. je leest ook ineens veel beter. maar dat dus terzijde.
3.500 man die ieder jaar gemiddeld zo'n 25 aanvragen moeten afwerken (Zijnde zo'n 90.000 migranten per jaar) en blijkbaar is dat te veel werk voor zequote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je zet steeds meer vragen bij de verantwoordelijkheid van ambtenaren he.....
Hoeveel mensen werken er eigenlijk?
Verdonk is nu de verantwoordelijke minister. Het is haar taak het op te lossen, dat wist ze toen ze eraan begon.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:36 schreef zoalshetis het volgende:
c) om de gang van zaken die al járen aan de hand is bij ind nu op het bordje van verdonk te leggen is ook niet kies. de erfenis zal toch echt eerst opgelost moeten worden.
Ik heb geen inzicht in het begin- en eindstation en de verwerkingsprocessen ertussen. Dus of 25 aanvragen (2 per maand) te doen is ja of nee kan ik niet beoordelen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:26 schreef Vhiper het volgende:
[..]
3.500 man die ieder jaar gemiddeld zo'n 25 aanvragen moeten afwerken (Zijnde zo'n 90.000 migranten per jaar) en blijkbaar is dat te veel werk voor ze![]()
Maar als je Verdonk hierom dus de laan uit stuurt zul je geen opvolger kunnen vinden die die functie namens een partij wil bekleden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Verdonk is nu de verantwoordelijke minister. Het is haar taak het op te lossen, dat wist ze toen ze eraan begon.
Jahaa, maar wat ga je doen als elke asielzoeker door de leugens van de voorganger al met een scheef oog bekeken wordt? Je wilt niet weten op hoeveel slakken de IND zout legt. Mijn punt is dat het bovenstaande scenario dan bij elke asielzoeker uit de kast getrokken gaat worden, kan ik je op een briefje geven. Het gebeurt nu namelijk al.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik heb geen inzicht in het begin- en eindstation en de verwerkingsprocessen ertussen. Dus of 25 aanvragen (2 per maand) te doen is ja of nee kan ik niet beoordelen.
Hoewel ik vind dat mocht een asielzoeker in het begin van de riedel al leugen op leugen stapelen, zijn dossier op een lager pitje mag en een bijzondere verklaring mag afleggen van het hoe en waarom, anders wordt het proces vroegtijdig beëindigd en wordt hij/zij teruggezonden.
Je moet uiteraard voorzichtig zijn en soms heb je dankzij ervaring misschien wel een reden om sceptisch te zijn, toch dient iedereen afzonderlijk beoordeeld te worden en niet op basis van vooringenomenheid. Ik weet niet hoe groot de zoutpot bij het IND is en welke regelgeving echt belangrijk is voor de procedure en welke zaken niet relevant zijn, als het om leugens gaat.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jahaa, maar wat ga je doen als elke asielzoeker door de leugens van de voorganger al met een scheef oog bekeken wordt? Je wilt niet weten op hoeveel slakken de IND zout legt. Mijn punt is dat het bovenstaande scenario dan bij elke asielzoeker uit de kast getrokken gaat worden, kan ik je op een briefje geven. Het gebeurt nu namelijk al.
Het ene dossier zal wat meer tijd kosten dan de ander, maar mijn persoonlijke dossiertje was voor hun 1 uur werk:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik heb geen inzicht in het begin- en eindstation en de verwerkingsprocessen ertussen. Dus of 25 aanvragen (2 per maand) te doen is ja of nee kan ik niet beoordelen.
Hoewel ik vind dat mocht een asielzoeker in het begin van de riedel al leugen op leugen stapelen, zijn dossier op een lager pitje mag en een bijzondere verklaring mag afleggen van het hoe en waarom, anders wordt het proces vroegtijdig beëindigd en wordt hij/zij teruggezonden.
Wedden van wel?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar als je Verdonk hierom dus de laan uit stuurt zul je geen opvolger kunnen vinden die die functie namens een partij wil bekleden.
Westerse migranten betalen dus geen 430,- maar 30,-quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:16 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Voor dat ene uurtje werk moet ik vervolgens ook nog eens ¤ 430,- aftikken, bovenop de belastingen die ik al betaal om dat zooitje ongeregeld van inkomsten te voorzien.
Nou was mijn geval natuurlijk eenvoudig, westerse migrant, voldoet aan alle voorwaarden, maar zo is minimaal de helft van alle gevallen en het is mij niet te verkopen dat ze de rest van de tijd voor de rest echt nodig hebben. Er gaat daar heel veel tijd en dus ons belastinggeld verloren.
Die 30 euro is het tarief voor EU landen. Mijn vrouw komt uit Canada. Een westers land, maar dus geen EU land. Ik betaal dus gewoon 430 euro.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:57 schreef oYo het volgende:
[..]
Westerse migranten betalen dus geen 430,- maar 30,-
Hoezo? Ik meld Westers. Wil jij hier gaan beweren dat landen als Canada, de Verenigde Staten, Australie, etc. geen westerse landen zijn?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:01 schreef oYo het volgende:
Dan hoor je te melden een niet-MVV plichtig land.
Kijk, en dat is het dus: er wordt niet alleen daarop geconcentreerd, maar overal wordt op ingegaan om maar één tegenstrijdigheid (vaak ook nog eens zo vergezocht dat het belachelijk is) te kunnen (willen) vinden, dat er enorm veel manuren verspild worden aan futiliteiten die niks bewijzen (en ook nog eens op slechte research gebaseerd zijn) maar slechts worden gebruikt om de schijn op te wekken ("er is een vermoeden van schijnhuwelijk").quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:09 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je moet uiteraard voorzichtig zijn en soms heb je dankzij ervaring misschien wel een reden om sceptisch te zijn, toch dient iedereen afzonderlijk beoordeeld te worden en niet op basis van vooringenomenheid. Ik weet niet hoe groot de zoutpot bij het IND is en welke regelgeving echt belangrijk is voor de procedure en welke zaken niet relevant zijn, als het om leugens gaat.
Als iemand liegt over zijn leeftijd, liegt over het land of plaats van herkomst, liegt over de gezinssituatie of vermeende politieke ambities of lidmaatschappen die hem hebben doen vluchten vind ik dat een kwalijke zaak (wel begrijpelijk, maar zo werkt het nu eenmaal niet als je toegelaten wilt worden).
Moet je nog even afwachten of er geen overgangsregeling is.quote:Op woensdag 1 juni 2005 09:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik zag overigens vanmorgen in de krant dat de aankomende verlenging van de verblijfsvergunning ¤ 188 euro gaat kosten i.p.v. de 285 euro die het nu is en de eveneens aankomende vergunning voor onbepaalde tijd in prijs is verlaagd van 890 euro naar 201 euro.
Eindelijk eens een besluit waarvan ik zeg: Goed gedaan, mevrouw Verdonk!![]()
Werd ook wel eens tijd, aangezien die leges in de afgelopen paar jaar met ruim 4000% zijn gestegen en veruit de duurste van Europa zijn![]()
Ja wel, maar in IND-termen moet je spreken over MVV-vrijgestelde landen of MVV-plichtige landen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 09:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hoezo? Ik meld Westers. Wil jij hier gaan beweren dat landen als Canada, de Verenigde Staten, Australie, etc. geen westerse landen zijn?
Yup Yup, dit alles in het kader van "ontmoedingingsbeleid" zeggen ze dan nog zelf ook, waarbij mij de indruk wordt gewekt dat ze er expres een zooitje van maken, zolang het maar ten koste van de migrant gaat, of deze nou wel of niet aan de voorwaarden voldoet.quote:Op woensdag 1 juni 2005 11:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kijk, en dat is het dus: er wordt niet alleen daarop geconcentreerd, maar overal wordt op ingegaan om maar één tegenstrijdigheid (vaak ook nog eens zo vergezocht dat het belachelijk is) te kunnen (willen) vinden, dat er enorm veel manuren verspild worden aan futiliteiten die niks bewijzen (en ook nog eens op slechte research gebaseerd zijn) maar slechts worden gebruikt om de schijn op te wekken ("er is een vermoeden van schijnhuwelijk").
Leeftijd en land van herkomst zijn vrij makkelijk te checken tegenwoordig. Maar vooral bij het laatste punt laten ze enorm veel steken vallen. omdat ze gewoon de kennis niet in huis hebben (bijvoorbeeld: in één land kunnen meerdere talen gesproken worden).
De gezinssituatie is ook makkelijk te achterhalen aan de hand van persoonlijke correspondentie, maar daar zit je dus al met een ethisch probleem.
Politieke ambities en lidmaatschappen zijn gewoonweg onmogelijk te ontzenuwen. In de landen waar het om gaat gebeurt sowieso weinig officieel en op papier. Mugabe heeft ws. bar weinig op papier staan over wie of wat, maar feit is dat je er lastiggevallen kunt worden als je niet pro-ZANU bent. Maar van die groep mensen is geen lijst oid.
Hehehe Dan ken jij de IND nog niet goed. De IND kijkt voor elke procedure apart naar de aanvraagdatum en die is geldend voor de prijs van de leges. Iedereen die na 1 juli een aanvraag doet voor een verlenging betaald de nieuwe prijs, ook al had je dus voor 1 juli al een verblijfsvergunning. Die verlenging is een aparte procedure.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:55 schreef oYo het volgende:
[..]
Moet je nog even afwachten of er geen overgangsregeling is.
De IND kan best bepalen dat iemand die onder de oude regeling een VTV aanvroeg ook de daarbij geldende kosten verlenging moet betalen.
Volgens Verdonk is het zelfs met deze nieuwe tarieven nog niet eens kostendekkendquote:Maar verder, 830 euro voor een MVV wat vroeger 50 euro was.. my god, nu begrijp ik waarom op MinJus staat dat ze volgend jaar 15 miljoen winst maken.
Ik denk idd dat deze situatie oa in stand wordt gehouden door bovenstaande reden. Er zijn namelijk toch weinig mensen die wakker liggen om een asielzoeker minder.quote:Op donderdag 2 juni 2005 06:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Yup Yup, dit alles in het kader van "ontmoedingingsbeleid" zeggen ze dan nog zelf ook, waarbij mij de indruk wordt gewekt dat ze er expres een zooitje van maken, zolang het maar ten koste van de migrant gaat, of deze nou wel of niet aan de voorwaarden voldoet.
Het gevolg is overigens dat een groot deel van de asielzoekers -dus ook degenen die hier blijven- blijvende psychische schade oploopt.quote:Verbaast me dus niets dat mevrouw Verdonk geen haast heeft met schoon schip maken. Die ziet liever een compleet incapabele IND die migranten voortdurend onwettig en onetisch tegenwerkt, in de hoop dat een migrant er zo psychisch gestoord van wordt dat hij nog liever naar antartica zou willen emigreren dan naar Nederland en het dus voor gezien houd.
Behalve bij asielzaken, doet deze situatie zich ook voor bij reguliere migratie. Migratie waarbij men dus zelf de knip trekt. Ik verwacht een goede service voor die honderden euro's die ik eraan uitgeef, helaas krijg ik dat dus niet.quote:Op donderdag 2 juni 2005 08:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk idd dat deze situatie oa in stand wordt gehouden door bovenstaande reden. Er zijn namelijk toch weinig mensen die wakker liggen om een asielzoeker minder.
Yup, maarja, als je dergelijke argumenten aandraagt ben je tegenwoordig "emotioneel" bezig en dat is "not-done". Je dient tegenwoordig op een zakelijke manier over mensenlevens te beslissen.quote:Het gevolg is overigens dat een groot deel van de asielzoekers -dus ook degenen die hier blijven- blijvende psychische schade oploopt.
Ga maar na, als 5 jaar of langer alles buiten jouw bereik blijft en je niks mag, dan wordt je enorm passief. Dat is dus een groot probleem bij een hoop asielzoekers: ze regelen niks voor zichzelf omdat ze geleerd hebben dat alles verplicht voor ze gedaan wordt. Je zult echt een hoop karakter moeten hebben om tijdens die verplichte passieve periode je al te profileren als een geslaagde immigrant: netwerkje opbouwen, Nederlands leren, misschien zelfs een opleiding doen.
Laatst was er een Armeens meisje van 15 op de FP dat inmiddels in een koepeltentje woonde en desondanks eindexamen deed. Zo ver moet je soms gaan.
Dat weet ikquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Behalve bij asielzaken, doet deze situatie zich ook voor bij reguliere migratie. Migratie waarbij men dus zelf de knip trekt. Ik verwacht een goede service voor die honderden euro's die ik eraan uitgeef, helaas krijg ik dat dus niet.
Ik snap zelf eigenlijk niet wat er emotioneel is aan de constatering dat er mensen aantoonbaar geconditioneerd worden om niks meer bij te kunnen dragen aan de maatschappij. Het lijkt mij 100x zo nuttig om mensen zo "af te leveren" dat we nog iets aan ze hebben.quote:Yup, maarja, als je dergelijke argumenten aandraagt ben je tegenwoordig "emotioneel" bezig en dat is "not-done". Je dient tegenwoordig op een zakelijke manier over mensenlevens te beslissen.
+1quote:Dat er regels moeten zijn, prima. Dat ze streng moeten zijn, ook prima. maar voer ze dan wel op de aangegeven manier uit
quote:Ombudsman: IND laat veel steken vallen
ANP
DEN HAAG - De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) heeft veel steken laten vallen rond de verlening en verlenging van reguliere verblijfsvergunningen. Ook de behandeling van klachten laat veel te wensen over. Dat constateert de Nationale Ombudsman in twee rapporten die dinsdag aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) zijn aangeboden.
De ombudsman krijgt al jaren de meeste klachten over de IND. Vorig jaar kwamen er 1775 binnen, 386 meer dan in het jaar ervoor. Naar aanleiding daarvan begon de ombudsman eind vorig jaar onderzoeken naar de problemen bij de dienst, die onder het ministerie van Justitie valt.
Door de overheveling van alle administratieve taken van de vreemdelingendiensten van de politie naar de IND in april vorig jaar ontstond veel vertraging in de verwerking van aanvragen van verblijfsvergunningen. Bovendien was de IND daardoor gebrekkig bereikbaar, aldus de ombudsman.
Ook bij de verlenging van verblijfsvergunningen ging veel mis. Drie maanden voor het verstrijken van de geldigheidsduur ervan stuurt de IND een aanvraagformulier toe. Maar de dienst is vaak niet in staat om binnen deze drie maanden een nieuw document te verstrekken. De ombudsman vindt het niet juist dat Verdonk zich daarbij beroept op een wettelijk bepaalde behandeltermijn van zes maanden. Hij vindt dat mensen direct aansluitend aan de geldigheidsduur van de oude vergunning een nieuw document moeten krijgen.
Ook staat de ‘slechte service’ volgens de ombudsman in schril contrast met de maatregel om hoge leges te heffen voor de verlengingsaanvragen. Hij meent verder dat de minister onvoldoende mogelijkheden heeft om toezicht te houden op de uitreiking van de verblijfsdocumenten. Hij adviseert haar dit alsnog te regelen.
Over de behandeling van klachten van gedupeerden is de ombudsman ook niet te spreken. In alle stadia daarvan hebben zich ‘grote problemen’ voorgedaan. Regelmatig doet de IND klachten onterecht als ‘kennelijk ongegrond’ af. Ook klaagden mensen erover dat helemaal niet werd gereageerd op hun klacht, of te laat, niet inhoudelijk of onduidelijk.
Bron: De Volkskrant
Duidelijk verhaal van de Ombudsman, het aantal klachten stijgt nog steeds, de puinhopen worden groter en Verdonk wil of kan er niets aan doen. Tijd voor iemand die nu wel eens de bezem door die dienst haalt.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2005 07:33 schreef Drugshond het volgende:
wat een wespennest.....brrrrrr
3500 mensen werkzaam (30 % overhead) 90.000 aanvragen per jaar = 37 aanvragen die jaarlijks verwerkt moeten worden per persoon. Nou poe poe...
Dat komt ongeveer neer op 1 werkweek (= 5 dagen) per aanvraag (werkjaar telt 200 werkdagen)
Het lijkt erop dat de organisatie van binnenuit verziekt is, exact hetzelfde verhaal als in de zorgsector.
En dan is 30 % overhead nog behoorlijk veel te noemen (juridisch struikelblok ?!?), er zijn zat commerciele bedrijven die een beter rendement scoren.
Daar mag inderdaad de bezem door, als je puur kijkt naar de macht van de getallen (zonder iets over de inhoud te hoeven weten).
Cohen had toch een paar maanden terug eenzelfde blunder dat het veiliger was geworden in Amsterdam..quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:56 schreef Vhiper het volgende:
Niet alleen Verdonk kan de boel prachtig verdraaien, ook de IND zelf kan er wat van:
Van de website van de IND:
"Aantal klachten over de IND daalt
Het aantal klachten over de IND is de afgelopen maanden gedaald tot het niveau van voor de totale overname van de taken van de Vreemdelingenpolitie in mei 2004. De daling doet zich met name voor bij Regulier en Naturalisatie.
Het aantal klachten moet worden bezien in relatie tot het aantal beslissingen dat wordt genomen. Sinds de overname neemt IND meer dan tweemaal zoveel beslissingen.
Vanzelfsprekend is het streven om het aantal klachten de komende maanden verder terug te dringen."
Prachtige kop, zou je zeggen, maar als je het artikel vervolgens leest, blijkt het aantal klachten juist wederom flink te zijn toegenomen (Zie ook de meest recente rapporten van de Ombudsman die pasgeleden weer zijn opgesteld en waarin de IND wederom een flinke tik op de vingers krijgt), maar omdat de IND ook meer beslissingen nemen in vergelijking tot vorig jaar, moet je het volgens de IND zo bekijken, dat ze in vergelijking tot het aantal beslissingen minder klachten hebben gehad.![]()
En dan vinden ze het daar nog raar als zelfs hun eigen medewerkers klagen dat er door de directie mooi weer wordt gespeeld, terwijl het een bende is (Zie een paar weken terug, de interne rapportage over de werksfeer bij de IND.)
Cohen mogen ze ook een schop onder z'n draaikont geven.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Cohen had toch een paar maanden terug eenzelfde blunder dat het veiliger was geworden in Amsterdam..
Leg de casus met cijfers voor aan VMBO 2e klas en ze zullen een betere conclusie kunnen trekken dan de Amsterdamse politie en de gemeenteraad bij elkaar.
Zie mijn meer algemene Verdonk topic voor meer over het Congo gebeuren.quote:Ik vind het Ongo-verhaal toch wel erg zwaar wegen (Heb NOVA of andere rubrieken niet gezien, maar alleen teletekst) en ondanks dat ze niet zelf, maar haar ambtenaren, de info doorspeelt valt dit toch onder haar verantwoordelijkheid, zeker als je het eerst loopt te ontkennen.
Het lijkt also ze door de bomen het bos niet meer ziet en of een leugentje om bestwil wel kan, dat vind ik niet, dag Rita...
Was werkelijk hilarisch!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |