Mijn ervaringen met de belastingdienst, de burgerlijke stand, de NS en het gemeentelijke OV zijn over het algemeen positief (m.u.v. de belastingtelefoon, dat is werkelijk een zooitje a la IND), verder is het uiteraard geen excuus voor de inmense puinhoop bij de IND en het is zeker geen verzachtende omstandigheid voor Verdonk dat haar collega ministers er op hun ministeries soms ook een puinhoop van maken.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:33 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je ziet het altijd he, kijk eens wat een 'service' de belastingdienst, de burgerlijke stand, de NS, de gemeentelijke vervoerbedrijven etc leveren.
En al helemaal een IND waar geen alternatief voor is en waar je tot verplicht bent.
Ik bedoelde het ook niet als excuus, maar als opmerking die wel relevant is.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mijn ervaringen met de belastingdienst, de burgerlijke stand, de NS en het gemeentelijke OV zijn over het algemeen positief (m.u.v. de belastingtelefoon, dat is werkelijk een zooitje a la IND), verder is het uiteraard geen excuus voor de inmense puinhoop bij de IND en het is zeker geen verzachtende omstandigheid voor Verdonk dat haar collega ministers er op hun ministeries soms ook een puinhoop van maken.
het verdient geen schoonheidsprijs en er zal idd alles op alles gezet moeten worden om de vernieuwingen (waar ik het dan wel weer mee eens ben, beleidsmatig dus) snel tot een geolied apparaat te maken.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:20 schreef Vhiper het volgende:
Dat er niets is verandert de afgelopen tijd blijkt wel uit het volgende artikel van een jaar geleden:
'Negatieve geest overheerst bij IND'
DEN HAAG - Advocaten en andere deskundigen menen dat een negatievere geest is gaan heersen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND. De dienst is de afgelopen jaren verworden tot "een beschikkingenfabriek, die targets moet halen." IND-medewerkers zijn slecht op de hoogte van eigen procedures en gaan niet bereidwillig met dossiers om. Ze zijn niet te bereiken en bovendien trekt de IND zich regelmatig niets van rechterlijke uitspraken aan. Het aantal klachten stijgt explosief.
Een en ander kwam maandag naar voren tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer, die de fracties over het functioneren van de IND hielden. Advocaten stelden dat uitspraken van de rechter die in het voordeel van de asielzoeker uitpakken, vaak leiden tot nieuwe tegenwerking van de IND. Daardoor duren asielprocedures soms jaren langer dan nodig is. Het gaat volgens hen zeker niet om incidenten.
Volgens advocate mr. G. Later zoekt de dienst naar tegenstrijdigheden of voert het vonnis niet direct of op een andere manier uit. Zo besliste de rechter in Breda dat een Iraanse cliënt van Later recht had op een verblijfsvergunning vanaf 1999. De IND gaf daarop de cliënt een status vanaf 2003, wat nadelen voor de naturalisatie oplevert. Daar wordt nu hoger beroep over gevoerd."
Bron: De Telegraaf
Je zet steeds meer vragen bij de verantwoordelijkheid van ambtenaren he.....quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:20 schreef Vhiper het volgende:
Dat er niets is verandert de afgelopen tijd blijkt wel uit het volgende artikel van een jaar geleden:
'Negatieve geest overheerst bij IND'
DEN HAAG - Advocaten en andere deskundigen menen dat een negatievere geest is gaan heersen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND. De dienst is de afgelopen jaren verworden tot "een beschikkingenfabriek, die targets moet halen." IND-medewerkers zijn slecht op de hoogte van eigen procedures en gaan niet bereidwillig met dossiers om. Ze zijn niet te bereiken en bovendien trekt de IND zich regelmatig niets van rechterlijke uitspraken aan. Het aantal klachten stijgt explosief.
Een en ander kwam maandag naar voren tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer, die de fracties over het functioneren van de IND hielden. Advocaten stelden dat uitspraken van de rechter die in het voordeel van de asielzoeker uitpakken, vaak leiden tot nieuwe tegenwerking van de IND. Daardoor duren asielprocedures soms jaren langer dan nodig is. Het gaat volgens hen zeker niet om incidenten.
Volgens advocate mr. G. Later zoekt de dienst naar tegenstrijdigheden of voert het vonnis niet direct of op een andere manier uit. Zo besliste de rechter in Breda dat een Iraanse cliënt van Later recht had op een verblijfsvergunning vanaf 1999. De IND gaf daarop de cliënt een status vanaf 2003, wat nadelen voor de naturalisatie oplevert. Daar wordt nu hoger beroep over gevoerd."
Bron: De Telegraaf
En dan hebben veel mensen er een handje van om de zeggen dat het de eigen schuld is van de asielzoekers als hun procedure zo lang duurt. "Hadden ze maar niet tegen beter weten in door moeten gaan." Maar dat de IND dit ook doet, daar zul je ze nooit over horen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:20 schreef Vhiper het volgende:
Dat er niets is verandert de afgelopen tijd blijkt wel uit het volgende artikel van een jaar geleden:
'Negatieve geest overheerst bij IND'
DEN HAAG - Advocaten en andere deskundigen menen dat een negatievere geest is gaan heersen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND. De dienst is de afgelopen jaren verworden tot "een beschikkingenfabriek, die targets moet halen." IND-medewerkers zijn slecht op de hoogte van eigen procedures en gaan niet bereidwillig met dossiers om. Ze zijn niet te bereiken en bovendien trekt de IND zich regelmatig niets van rechterlijke uitspraken aan. Het aantal klachten stijgt explosief.
Een en ander kwam maandag naar voren tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer, die de fracties over het functioneren van de IND hielden. Advocaten stelden dat uitspraken van de rechter die in het voordeel van de asielzoeker uitpakken, vaak leiden tot nieuwe tegenwerking van de IND. Daardoor duren asielprocedures soms jaren langer dan nodig is. Het gaat volgens hen zeker niet om incidenten.
Volgens advocate mr. G. Later zoekt de dienst naar tegenstrijdigheden of voert het vonnis niet direct of op een andere manier uit. Zo besliste de rechter in Breda dat een Iraanse cliënt van Later recht had op een verblijfsvergunning vanaf 1999. De IND gaf daarop de cliënt een status vanaf 2003, wat nadelen voor de naturalisatie oplevert. Daar wordt nu hoger beroep over gevoerd."
Bron: De Telegraaf
a) is er natuurlijk wel wat voor te zeggen als iemand twee keer in beroep gaatquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dan hebben veel mensen er een handje van om de zeggen dat het de eigen schuld is van de asielzoekers als hun procedure zo lang duurt. "Hadden ze maar niet tegen beter weten in door moeten gaan." Maar dat de IND dit ook doet, daar zul je ze nooit over horen.
Openheid van Bestuur?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Hmmm, ik vraag me ook af wat je zou moeten doen om zoiets in te zien. Zou je als burger een aanvraag in kunnen dienen? Of als medewerker van Vluchtelingenwerk oid?
Ben blij dat je in ieder geval met me eens bent, dat het compleet misgaat bij de INDquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het verdient geen schoonheidsprijs en er zal idd alles op alles gezet moeten worden om de vernieuwingen (waar ik het dan wel weer mee eens ben, beleidsmatig dus) snel tot een geolied apparaat te maken.
te vroeg uit de school klappen door het openbaarte maken kan averechts werken en zal de procedure zeker niet sneller laten verlopen.
tuurlijk is het vervelend omdat het hier direct om mensen gaat en niet om geld zoals de aanleg van een carpoolstrook bijvoorbeeld.
Met mij geen medelijden hoorquote:ot: wel jammer dat sch er niet is. nu vind ik je zo eenzaam... maar wel dapper en genuanceerder. je leest ook ineens veel beter. maar dat dus terzijde.
3.500 man die ieder jaar gemiddeld zo'n 25 aanvragen moeten afwerken (Zijnde zo'n 90.000 migranten per jaar) en blijkbaar is dat te veel werk voor zequote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je zet steeds meer vragen bij de verantwoordelijkheid van ambtenaren he.....
Hoeveel mensen werken er eigenlijk?
Verdonk is nu de verantwoordelijke minister. Het is haar taak het op te lossen, dat wist ze toen ze eraan begon.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:36 schreef zoalshetis het volgende:
c) om de gang van zaken die al járen aan de hand is bij ind nu op het bordje van verdonk te leggen is ook niet kies. de erfenis zal toch echt eerst opgelost moeten worden.
Ik heb geen inzicht in het begin- en eindstation en de verwerkingsprocessen ertussen. Dus of 25 aanvragen (2 per maand) te doen is ja of nee kan ik niet beoordelen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:26 schreef Vhiper het volgende:
[..]
3.500 man die ieder jaar gemiddeld zo'n 25 aanvragen moeten afwerken (Zijnde zo'n 90.000 migranten per jaar) en blijkbaar is dat te veel werk voor ze![]()
Maar als je Verdonk hierom dus de laan uit stuurt zul je geen opvolger kunnen vinden die die functie namens een partij wil bekleden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Verdonk is nu de verantwoordelijke minister. Het is haar taak het op te lossen, dat wist ze toen ze eraan begon.
Jahaa, maar wat ga je doen als elke asielzoeker door de leugens van de voorganger al met een scheef oog bekeken wordt? Je wilt niet weten op hoeveel slakken de IND zout legt. Mijn punt is dat het bovenstaande scenario dan bij elke asielzoeker uit de kast getrokken gaat worden, kan ik je op een briefje geven. Het gebeurt nu namelijk al.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik heb geen inzicht in het begin- en eindstation en de verwerkingsprocessen ertussen. Dus of 25 aanvragen (2 per maand) te doen is ja of nee kan ik niet beoordelen.
Hoewel ik vind dat mocht een asielzoeker in het begin van de riedel al leugen op leugen stapelen, zijn dossier op een lager pitje mag en een bijzondere verklaring mag afleggen van het hoe en waarom, anders wordt het proces vroegtijdig beëindigd en wordt hij/zij teruggezonden.
Je moet uiteraard voorzichtig zijn en soms heb je dankzij ervaring misschien wel een reden om sceptisch te zijn, toch dient iedereen afzonderlijk beoordeeld te worden en niet op basis van vooringenomenheid. Ik weet niet hoe groot de zoutpot bij het IND is en welke regelgeving echt belangrijk is voor de procedure en welke zaken niet relevant zijn, als het om leugens gaat.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jahaa, maar wat ga je doen als elke asielzoeker door de leugens van de voorganger al met een scheef oog bekeken wordt? Je wilt niet weten op hoeveel slakken de IND zout legt. Mijn punt is dat het bovenstaande scenario dan bij elke asielzoeker uit de kast getrokken gaat worden, kan ik je op een briefje geven. Het gebeurt nu namelijk al.
Het ene dossier zal wat meer tijd kosten dan de ander, maar mijn persoonlijke dossiertje was voor hun 1 uur werk:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik heb geen inzicht in het begin- en eindstation en de verwerkingsprocessen ertussen. Dus of 25 aanvragen (2 per maand) te doen is ja of nee kan ik niet beoordelen.
Hoewel ik vind dat mocht een asielzoeker in het begin van de riedel al leugen op leugen stapelen, zijn dossier op een lager pitje mag en een bijzondere verklaring mag afleggen van het hoe en waarom, anders wordt het proces vroegtijdig beëindigd en wordt hij/zij teruggezonden.
Wedden van wel?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar als je Verdonk hierom dus de laan uit stuurt zul je geen opvolger kunnen vinden die die functie namens een partij wil bekleden.
Westerse migranten betalen dus geen 430,- maar 30,-quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:16 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Voor dat ene uurtje werk moet ik vervolgens ook nog eens ¤ 430,- aftikken, bovenop de belastingen die ik al betaal om dat zooitje ongeregeld van inkomsten te voorzien.
Nou was mijn geval natuurlijk eenvoudig, westerse migrant, voldoet aan alle voorwaarden, maar zo is minimaal de helft van alle gevallen en het is mij niet te verkopen dat ze de rest van de tijd voor de rest echt nodig hebben. Er gaat daar heel veel tijd en dus ons belastinggeld verloren.
Die 30 euro is het tarief voor EU landen. Mijn vrouw komt uit Canada. Een westers land, maar dus geen EU land. Ik betaal dus gewoon 430 euro.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:57 schreef oYo het volgende:
[..]
Westerse migranten betalen dus geen 430,- maar 30,-
Hoezo? Ik meld Westers. Wil jij hier gaan beweren dat landen als Canada, de Verenigde Staten, Australie, etc. geen westerse landen zijn?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:01 schreef oYo het volgende:
Dan hoor je te melden een niet-MVV plichtig land.
Kijk, en dat is het dus: er wordt niet alleen daarop geconcentreerd, maar overal wordt op ingegaan om maar één tegenstrijdigheid (vaak ook nog eens zo vergezocht dat het belachelijk is) te kunnen (willen) vinden, dat er enorm veel manuren verspild worden aan futiliteiten die niks bewijzen (en ook nog eens op slechte research gebaseerd zijn) maar slechts worden gebruikt om de schijn op te wekken ("er is een vermoeden van schijnhuwelijk").quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:09 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je moet uiteraard voorzichtig zijn en soms heb je dankzij ervaring misschien wel een reden om sceptisch te zijn, toch dient iedereen afzonderlijk beoordeeld te worden en niet op basis van vooringenomenheid. Ik weet niet hoe groot de zoutpot bij het IND is en welke regelgeving echt belangrijk is voor de procedure en welke zaken niet relevant zijn, als het om leugens gaat.
Als iemand liegt over zijn leeftijd, liegt over het land of plaats van herkomst, liegt over de gezinssituatie of vermeende politieke ambities of lidmaatschappen die hem hebben doen vluchten vind ik dat een kwalijke zaak (wel begrijpelijk, maar zo werkt het nu eenmaal niet als je toegelaten wilt worden).
Moet je nog even afwachten of er geen overgangsregeling is.quote:Op woensdag 1 juni 2005 09:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik zag overigens vanmorgen in de krant dat de aankomende verlenging van de verblijfsvergunning ¤ 188 euro gaat kosten i.p.v. de 285 euro die het nu is en de eveneens aankomende vergunning voor onbepaalde tijd in prijs is verlaagd van 890 euro naar 201 euro.
Eindelijk eens een besluit waarvan ik zeg: Goed gedaan, mevrouw Verdonk!![]()
Werd ook wel eens tijd, aangezien die leges in de afgelopen paar jaar met ruim 4000% zijn gestegen en veruit de duurste van Europa zijn![]()
Ja wel, maar in IND-termen moet je spreken over MVV-vrijgestelde landen of MVV-plichtige landen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 09:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hoezo? Ik meld Westers. Wil jij hier gaan beweren dat landen als Canada, de Verenigde Staten, Australie, etc. geen westerse landen zijn?
Yup Yup, dit alles in het kader van "ontmoedingingsbeleid" zeggen ze dan nog zelf ook, waarbij mij de indruk wordt gewekt dat ze er expres een zooitje van maken, zolang het maar ten koste van de migrant gaat, of deze nou wel of niet aan de voorwaarden voldoet.quote:Op woensdag 1 juni 2005 11:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Kijk, en dat is het dus: er wordt niet alleen daarop geconcentreerd, maar overal wordt op ingegaan om maar één tegenstrijdigheid (vaak ook nog eens zo vergezocht dat het belachelijk is) te kunnen (willen) vinden, dat er enorm veel manuren verspild worden aan futiliteiten die niks bewijzen (en ook nog eens op slechte research gebaseerd zijn) maar slechts worden gebruikt om de schijn op te wekken ("er is een vermoeden van schijnhuwelijk").
Leeftijd en land van herkomst zijn vrij makkelijk te checken tegenwoordig. Maar vooral bij het laatste punt laten ze enorm veel steken vallen. omdat ze gewoon de kennis niet in huis hebben (bijvoorbeeld: in één land kunnen meerdere talen gesproken worden).
De gezinssituatie is ook makkelijk te achterhalen aan de hand van persoonlijke correspondentie, maar daar zit je dus al met een ethisch probleem.
Politieke ambities en lidmaatschappen zijn gewoonweg onmogelijk te ontzenuwen. In de landen waar het om gaat gebeurt sowieso weinig officieel en op papier. Mugabe heeft ws. bar weinig op papier staan over wie of wat, maar feit is dat je er lastiggevallen kunt worden als je niet pro-ZANU bent. Maar van die groep mensen is geen lijst oid.
Hehehe Dan ken jij de IND nog niet goed. De IND kijkt voor elke procedure apart naar de aanvraagdatum en die is geldend voor de prijs van de leges. Iedereen die na 1 juli een aanvraag doet voor een verlenging betaald de nieuwe prijs, ook al had je dus voor 1 juli al een verblijfsvergunning. Die verlenging is een aparte procedure.quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:55 schreef oYo het volgende:
[..]
Moet je nog even afwachten of er geen overgangsregeling is.
De IND kan best bepalen dat iemand die onder de oude regeling een VTV aanvroeg ook de daarbij geldende kosten verlenging moet betalen.
Volgens Verdonk is het zelfs met deze nieuwe tarieven nog niet eens kostendekkendquote:Maar verder, 830 euro voor een MVV wat vroeger 50 euro was.. my god, nu begrijp ik waarom op MinJus staat dat ze volgend jaar 15 miljoen winst maken.
Ik denk idd dat deze situatie oa in stand wordt gehouden door bovenstaande reden. Er zijn namelijk toch weinig mensen die wakker liggen om een asielzoeker minder.quote:Op donderdag 2 juni 2005 06:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Yup Yup, dit alles in het kader van "ontmoedingingsbeleid" zeggen ze dan nog zelf ook, waarbij mij de indruk wordt gewekt dat ze er expres een zooitje van maken, zolang het maar ten koste van de migrant gaat, of deze nou wel of niet aan de voorwaarden voldoet.
Het gevolg is overigens dat een groot deel van de asielzoekers -dus ook degenen die hier blijven- blijvende psychische schade oploopt.quote:Verbaast me dus niets dat mevrouw Verdonk geen haast heeft met schoon schip maken. Die ziet liever een compleet incapabele IND die migranten voortdurend onwettig en onetisch tegenwerkt, in de hoop dat een migrant er zo psychisch gestoord van wordt dat hij nog liever naar antartica zou willen emigreren dan naar Nederland en het dus voor gezien houd.
Behalve bij asielzaken, doet deze situatie zich ook voor bij reguliere migratie. Migratie waarbij men dus zelf de knip trekt. Ik verwacht een goede service voor die honderden euro's die ik eraan uitgeef, helaas krijg ik dat dus niet.quote:Op donderdag 2 juni 2005 08:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk idd dat deze situatie oa in stand wordt gehouden door bovenstaande reden. Er zijn namelijk toch weinig mensen die wakker liggen om een asielzoeker minder.
Yup, maarja, als je dergelijke argumenten aandraagt ben je tegenwoordig "emotioneel" bezig en dat is "not-done". Je dient tegenwoordig op een zakelijke manier over mensenlevens te beslissen.quote:Het gevolg is overigens dat een groot deel van de asielzoekers -dus ook degenen die hier blijven- blijvende psychische schade oploopt.
Ga maar na, als 5 jaar of langer alles buiten jouw bereik blijft en je niks mag, dan wordt je enorm passief. Dat is dus een groot probleem bij een hoop asielzoekers: ze regelen niks voor zichzelf omdat ze geleerd hebben dat alles verplicht voor ze gedaan wordt. Je zult echt een hoop karakter moeten hebben om tijdens die verplichte passieve periode je al te profileren als een geslaagde immigrant: netwerkje opbouwen, Nederlands leren, misschien zelfs een opleiding doen.
Laatst was er een Armeens meisje van 15 op de FP dat inmiddels in een koepeltentje woonde en desondanks eindexamen deed. Zo ver moet je soms gaan.
Dat weet ikquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Behalve bij asielzaken, doet deze situatie zich ook voor bij reguliere migratie. Migratie waarbij men dus zelf de knip trekt. Ik verwacht een goede service voor die honderden euro's die ik eraan uitgeef, helaas krijg ik dat dus niet.
Ik snap zelf eigenlijk niet wat er emotioneel is aan de constatering dat er mensen aantoonbaar geconditioneerd worden om niks meer bij te kunnen dragen aan de maatschappij. Het lijkt mij 100x zo nuttig om mensen zo "af te leveren" dat we nog iets aan ze hebben.quote:Yup, maarja, als je dergelijke argumenten aandraagt ben je tegenwoordig "emotioneel" bezig en dat is "not-done". Je dient tegenwoordig op een zakelijke manier over mensenlevens te beslissen.
+1quote:Dat er regels moeten zijn, prima. Dat ze streng moeten zijn, ook prima. maar voer ze dan wel op de aangegeven manier uit
quote:Ombudsman: IND laat veel steken vallen
ANP
DEN HAAG - De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) heeft veel steken laten vallen rond de verlening en verlenging van reguliere verblijfsvergunningen. Ook de behandeling van klachten laat veel te wensen over. Dat constateert de Nationale Ombudsman in twee rapporten die dinsdag aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) zijn aangeboden.
De ombudsman krijgt al jaren de meeste klachten over de IND. Vorig jaar kwamen er 1775 binnen, 386 meer dan in het jaar ervoor. Naar aanleiding daarvan begon de ombudsman eind vorig jaar onderzoeken naar de problemen bij de dienst, die onder het ministerie van Justitie valt.
Door de overheveling van alle administratieve taken van de vreemdelingendiensten van de politie naar de IND in april vorig jaar ontstond veel vertraging in de verwerking van aanvragen van verblijfsvergunningen. Bovendien was de IND daardoor gebrekkig bereikbaar, aldus de ombudsman.
Ook bij de verlenging van verblijfsvergunningen ging veel mis. Drie maanden voor het verstrijken van de geldigheidsduur ervan stuurt de IND een aanvraagformulier toe. Maar de dienst is vaak niet in staat om binnen deze drie maanden een nieuw document te verstrekken. De ombudsman vindt het niet juist dat Verdonk zich daarbij beroept op een wettelijk bepaalde behandeltermijn van zes maanden. Hij vindt dat mensen direct aansluitend aan de geldigheidsduur van de oude vergunning een nieuw document moeten krijgen.
Ook staat de ‘slechte service’ volgens de ombudsman in schril contrast met de maatregel om hoge leges te heffen voor de verlengingsaanvragen. Hij meent verder dat de minister onvoldoende mogelijkheden heeft om toezicht te houden op de uitreiking van de verblijfsdocumenten. Hij adviseert haar dit alsnog te regelen.
Over de behandeling van klachten van gedupeerden is de ombudsman ook niet te spreken. In alle stadia daarvan hebben zich ‘grote problemen’ voorgedaan. Regelmatig doet de IND klachten onterecht als ‘kennelijk ongegrond’ af. Ook klaagden mensen erover dat helemaal niet werd gereageerd op hun klacht, of te laat, niet inhoudelijk of onduidelijk.
Bron: De Volkskrant
Duidelijk verhaal van de Ombudsman, het aantal klachten stijgt nog steeds, de puinhopen worden groter en Verdonk wil of kan er niets aan doen. Tijd voor iemand die nu wel eens de bezem door die dienst haalt.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2005 07:33 schreef Drugshond het volgende:
wat een wespennest.....brrrrrr
3500 mensen werkzaam (30 % overhead) 90.000 aanvragen per jaar = 37 aanvragen die jaarlijks verwerkt moeten worden per persoon. Nou poe poe...
Dat komt ongeveer neer op 1 werkweek (= 5 dagen) per aanvraag (werkjaar telt 200 werkdagen)
Het lijkt erop dat de organisatie van binnenuit verziekt is, exact hetzelfde verhaal als in de zorgsector.
En dan is 30 % overhead nog behoorlijk veel te noemen (juridisch struikelblok ?!?), er zijn zat commerciele bedrijven die een beter rendement scoren.
Daar mag inderdaad de bezem door, als je puur kijkt naar de macht van de getallen (zonder iets over de inhoud te hoeven weten).
Cohen had toch een paar maanden terug eenzelfde blunder dat het veiliger was geworden in Amsterdam..quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:56 schreef Vhiper het volgende:
Niet alleen Verdonk kan de boel prachtig verdraaien, ook de IND zelf kan er wat van:
Van de website van de IND:
"Aantal klachten over de IND daalt
Het aantal klachten over de IND is de afgelopen maanden gedaald tot het niveau van voor de totale overname van de taken van de Vreemdelingenpolitie in mei 2004. De daling doet zich met name voor bij Regulier en Naturalisatie.
Het aantal klachten moet worden bezien in relatie tot het aantal beslissingen dat wordt genomen. Sinds de overname neemt IND meer dan tweemaal zoveel beslissingen.
Vanzelfsprekend is het streven om het aantal klachten de komende maanden verder terug te dringen."
Prachtige kop, zou je zeggen, maar als je het artikel vervolgens leest, blijkt het aantal klachten juist wederom flink te zijn toegenomen (Zie ook de meest recente rapporten van de Ombudsman die pasgeleden weer zijn opgesteld en waarin de IND wederom een flinke tik op de vingers krijgt), maar omdat de IND ook meer beslissingen nemen in vergelijking tot vorig jaar, moet je het volgens de IND zo bekijken, dat ze in vergelijking tot het aantal beslissingen minder klachten hebben gehad.![]()
En dan vinden ze het daar nog raar als zelfs hun eigen medewerkers klagen dat er door de directie mooi weer wordt gespeeld, terwijl het een bende is (Zie een paar weken terug, de interne rapportage over de werksfeer bij de IND.)
Cohen mogen ze ook een schop onder z'n draaikont geven.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Cohen had toch een paar maanden terug eenzelfde blunder dat het veiliger was geworden in Amsterdam..
Leg de casus met cijfers voor aan VMBO 2e klas en ze zullen een betere conclusie kunnen trekken dan de Amsterdamse politie en de gemeenteraad bij elkaar.
Zie mijn meer algemene Verdonk topic voor meer over het Congo gebeuren.quote:Ik vind het Ongo-verhaal toch wel erg zwaar wegen (Heb NOVA of andere rubrieken niet gezien, maar alleen teletekst) en ondanks dat ze niet zelf, maar haar ambtenaren, de info doorspeelt valt dit toch onder haar verantwoordelijkheid, zeker als je het eerst loopt te ontkennen.
Het lijkt also ze door de bomen het bos niet meer ziet en of een leugentje om bestwil wel kan, dat vind ik niet, dag Rita...
Was werkelijk hilarisch!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |