Ik ben ook VOOR, maar hier blaat je onzin uit.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:16 schreef martti het volgende:
Een vraagje aan de potentiële tegenstemmers.. jullie willen dat de EU een ondemocratisch achterkamertjespolitiek bestuur houdt? Want dat houdt een tegenstem o.a. in. Door voor te stemmen krijg je een rechtstreeks gekozen parlement met macht, dat democratisch beslissingen kan nemen.
Een stem tegen de grondwet, is een stem voor een fascistisch bestuur van Europa.
De grondwet omvat ook het stabiliteitspact. En in een nieuw jasje, want nu is het zo dat 1 lidstaat sancties na overtredingen met een veto kan wegstemmen. Duitsland en Frankrijk hebben dankbaar gebruik gemaakt van die regels, terwijl dat duidelijk niet een gewenste situatie is. In de grondwet wordt dat veranderd, en worden dergelijke besluiten met "gekwalificeerde meerderheid" (artikel I-25 van de grondwet) genomen. Zo'n meerderheid bestaat uit minimaal 15 lidstaten, die bijelkaar minimaal 65% van de Europese bevolking vertegenwoordigen. Dus zeg maar een ruime meerderheid.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:38 schreef bankrupcy het volgende:
De grondwet, is dat net zoveel waard als het stabiliteitspact?
Hier kun je een stemming simulerenquote:Op donderdag 26 mei 2005 00:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De grondwet omvat ook het stabiliteitspact. En in een nieuw jasje, want nu is het zo dat 1 lidstaat sancties na overtredingen met een veto kan wegstemmen. Duitsland en Frankrijk hebben dankbaar gebruik gemaakt van die regels, terwijl dat duidelijk niet een gewenste situatie is. In de grondwet wordt dat veranderd, en worden dergelijke besluiten met "gekwalificeerde meerderheid" (artikel I-25 van de grondwet) genomen. Zo'n meerderheid bestaat uit minimaal 15 lidstaten, die bijelkaar minimaal 65% van de Europese bevolking vertegenwoordigen. Dus zeg maar een ruime meerderheid.
En het opleggen van sancties? Moet dat ook met een gekwalificeerde meerderheid?quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De grondwet omvat ook het stabiliteitspact. En in een nieuw jasje, want nu is het zo dat 1 lidstaat sancties na overtredingen met een veto kan wegstemmen. Duitsland en Frankrijk hebben dankbaar gebruik gemaakt van die regels, terwijl dat duidelijk niet een gewenste situatie is. In de grondwet wordt dat veranderd, en worden dergelijke besluiten met "gekwalificeerde meerderheid" (artikel I-25 van de grondwet) genomen. Zo'n meerderheid bestaat uit minimaal 15 lidstaten, die bijelkaar minimaal 65% van de Europese bevolking vertegenwoordigen. Dus zeg maar een ruime meerderheid.
Als de Euro niet was ingevoerd was ook alles duurder geworden, omdat op het moment van invoering van de Euro we al een lange tijd hoogconjuctuur hadden. Een flinke economische groei zorgt ervoor dat de lonen stijgen, wat uiteraard weer doorberekend wordt in de prijzen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:04 schreef Mr.Spock het volgende:
[..]
Onzin, dit komt door de prijzenoorlog, en was met de gulden niet anders geweest.
Turkije bij de EU heeft zeer zeker wel met de grondwet te maken, en wij betalen dankzij die gronwet 478 euro ipv 27 (frankrijk en duitsland) per persoon aan de EU
Daarnaast: Ik hoor allerlei oneigenlijke dreigementen en negatieve stemmingmakerij waarom ik vooral niet tegen moet stemmen, maar ik hoor geen redenen waarom ik VOOR zou moeten stemmen.
Ook in jouw betoog niet, althans geen echte, houtsnijdende redenen.
Sorry maar ik ben niet overtuigd, ik stem TEGEN
Kun je dat ook onderbouwen dat de EU ons miljarden kost?quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:56 schreef makker het volgende:
Ons EU lidmaatschap kost miljarden.
De invoering van de EURO heeft ons in 1 klap miljarden gekost.
Welke zegeningen zal de grondwet ons brengen?
Ja daarom is het bedrijfsleven ook voor het overgrote deel voor deze grondwetquote:Op donderdag 26 mei 2005 10:15 schreef NLweltmeister het volgende:
Nogmaals, JA stemmers willen deze Grondwet van hun handtekening voorzien, die moeten dus goed nadenken.
Verder zorgt de Hollandse Handelsgeest die bij mij ingebouwd is ook voor een TEGENstem.
Waarom?
De Euro vezwakt* bij een Tegenstem, zegt het JA kamp, maar daardoor stijgt juist de AEX, want de meeste fondsen in de AEX zijn gebaat bij een sterke dollar.
Lekker betrouwbaar die poll, zitten net boven de 160 stemmen en registratie is niet noodzakelijk.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:36 schreef NLweltmeister het volgende:
Poll van de beleggerssite Blik op de Beurs
http://www.blikopdebeurs.com/forums/showthread.php?s=bf488ec887ed1c10c8524471195a8375&threadid=838
voor 13%
tegen 63%
die beleggers stemmen echt niet tegen hun eigen knip in.
Kijk alle jaarverslagen maar na, de meeste bedrijven voeren de zwakke dollar aan als reden voor de magere resultaten.
Ik stem niet om ergens bij te horen, weer een waardeloos argument om voor te stemmen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:40 schreef macondo het volgende:
Bekijk het eens op deze manier. Misschien al eens geopperd door iemand, maar de partijen die voor zijn: VVD, CDA, D66, PvdA.... En tegen: SP, Geert Wilders
Op wat dierenliefhebbende stierenvechterbestrijders na zijn de meeste organisaties ook voorstander zoals de FNV, ANWB enz enz...
Kortom, weldenkende mensen die zich er in verdiept hebben zijn voor, alleen echt links en rechtse splinters zijn tegen. Waar voel jij je thuis?
Op die site komen wel de mensen die hun spaargeld in het bedrijfsleven steken. Die hebben er echt wel over nagedacht.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lekker betrouwbaar die poll, zitten net boven de 160 stemmen en registratie is niet noodzakelijk.
VNO-NCW is voor deze grondwet en daar hecht ik meer waarde aan dan aan 1 of andere vage poll. Het is ook wel logisch dat deze organisatie voor is, Nederland verdient het meeste geld aan Europa.
Maar dat maakt deze poll nog niet betrouwbaarquote:Op donderdag 26 mei 2005 10:50 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Op die site komen wel de mensen die hun spaargeld in het bedrijfsleven steken. Die hebben er echt wel over nagedacht.
Maar jij mag van mij die Grondwet blind ondertekenen, Zalm heeft meegeholpen met de onderhandelingen, dus dat zit wel goed....
Je gaat helemaal nergens bij horen als je voor stemt. Het is alleen dat de meeste politieke partijen voor zijn, plus een scala aan belangenbehartigingsclubs. Ik heb vertrouwen in die mensen dat ze zich goed verdiept hebben in de materie. Als FNV zegt dat het goed is voor de werknemer, als Groen Links zegt dat het goed is voor de dieren, en de PvdA dat het goed is voor Nederland waarom zou ik dan tegen stemmen?quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:48 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Ik stem niet om ergens bij te horen, weer een waardeloos argument om voor te stemmen.
De ANWB, die nu ineens voor rekeningrijden is, kan ik niet serieus nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |