Op de laatste pagina wordt een overzicht gemaakt dacht ik?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:28 schreef dvdfreak het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik hem invul hoe kan je zien wat je terugkrijgt?
dan krijg je dus zeer waarschijnlijk niets terugquote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:55 schreef arj1o1 het volgende:
die heb ik dus ook gehad...:
U heeft onlangs een aangifte inkomstenbelasting en premie volksverzekering 2004 gedaan. De gegevens die u daarin vermeld, leiden er toe dat u geen voorlopige aanslag krijgt.
Nadat ik uw aangifte 2004 heb gecontroleerd, ontvangt u een definitieve aanslag etc.
wat moet ik me hier nu bij voorstellen :s
Over thuiswerk wordt in het algemeen geen loonheffing ingehouden. Het is zo een beetje lastig om de consequenties vast te stellen. Om wat voor een bedragen praten we hier?quote:
Bedragen zijn als volgt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:17 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Over thuiswerk wordt in het algemeen geen loonheffing ingehouden. Het is zo een beetje lastig om de consequenties vast te stellen. Om wat voor een bedragen praten we hier?
Ok, maar is dit dan ook verplicht om te doen? Of kan ik het gewoon zo laten zitten? Of kan je dan wel een boete krijgen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:12 schreef kaputwiehund het volgende:
Dan kun je rustig opgeven. De totaal verschuldigde belasting blijft net onder het bedrag van de gecombineerde heffingskorting. Zal dus geen invloed hebben op de teruggave van de ingehouden loonheffing
Wat zij zegtquote:
Haha, ja ik ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Wat zij zegtben spontaan weer uit het rood
![]()
Ik heb precies hetzelfde. Het bedrag is echter nog iets groter. Als het goed is berekend de belastingdienst zelf de rente teruggaaf met terugwerkende kracht vanaf 1 januari. Je hoeft dus geen actie te ondernemen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:12 schreef Bert-Spies het volgende:
3 maart ingestuurd, 2800 euro tegoed, nog steeds niks....waar kan ik gemiste rente terugvorderen? Dit slaat nergens op....
BS
Je komt volgens de gegevens van de belastingdienst dus niet in aanmerking voor een teruggave. Dus of je belastingadviseur heeft iets verkeerd gegaan, of ze zitten bij de belastingdienst te slapen. Laat die belastingadviseur maar eens aktie ondernemen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:32 schreef Bierie het volgende:
U heeft onlangs een aangifte inkomstenbelasting en premie volksverzekering 2004 gedaan. De gegevens die u daarin vermeld, leiden er toe dat u geen voorlopige aanslag krijgt.
Nadat ik uw aangifte 2004 heb gecontroleerd, ontvangt u een definitieve aanslag etc.
Dit kreeg ik vandaag binnenWat moet ik me hierbij voorstellen? Dat het later komt of dat zij in de veronderstelling zijn dat ik geen teruggave krijg? (wat ronduit onmogelijk is aangezien mijn hypotheekrente-aftrek en alles daarbij moet zitten).
Volgens de belastingadviseur die de papieren voor mij heeft ingevuld zou ik 2000,- euro terug moeten krijgen![]()
Dat is goed nieuws!!quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:27 schreef Thieske het volgende:
Ik heb vandaag de brief binnen gekregen en krijg zelfs 150 euro meer terug dan dat ik zelf berekend had. Lang leve de belastingdienst!
Nou maar eens even de belastingdienst gebeld, volgens hun hebben meerdere mensen ten onrechte deze brief gehad dus zou het een fout zijn geweest van de belastingdienst.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:32 schreef Bierie het volgende:
Dit kreeg ik vandaag binnenWat moet ik me hierbij voorstellen? Dat het later komt of dat zij in de veronderstelling zijn dat ik geen teruggave krijg? (wat ronduit onmogelijk is aangezien mijn hypotheekrente-aftrek en alles daarbij moet zitten).
Als je geld terugkrijgt, zijn ze niet zo punktueel, hoor. Ik heb nog altijd geen aangifte gedaan en nog niets van gehoord, terwijl ik toch echt een vt heb. Ga het vanmiddag maar eens doen, want ik verwacht nog meer euroknakies terug.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:09 schreef Aventura het volgende:
Een TJ-biljet kun je invullen tot je 27ste. Ik ben nu 27 en heb nog nooit een gewoon belastingbiljet per post ontvangen. Ergo, ik was tot die tijd blijbaar niet belastingplichtig. Ik formuleer het verkeerd; de BD kréég niks van me. Volgend jaar zal het voor de eerste keer anders zijn. Vanwege een koophuis, verlies van baan, tijdje WW, andere baan, bijverdienten etc verwacht ik wel een biljet/aanslag dit keer.
Wie gaat er dan ook op vrijdagmiddag de belastingdienst bellenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:42 schreef VrAnKiE het volgende:
nog niks en voor 1 april ingestuurd... de infolijn zegt alleen maar een ogenblik geduld aub
Ja, van de week (voorlopige aanslag 2004 naar aanleiding van de ingediende aangifte 2004 -vóór 1 april-)quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:35 schreef Alicey het volgende:
Zitten er hier ook ondernemers die al iets van de fiscus hebben gehoord?
Je krijgt een acceptgiro, en ik moet het voor 1 september terugbetalen.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:44 schreef Brammetje het volgende:
Ik heb vandaag ook mijn belasting centen gekregen, ik had rond de 600 euro beraamd, maar ze hebben bijna 1700 euro bijgeschreven.
Nu snap ik dat ik dat terug moet betalen maar wanneer gaat dat gebeuren? Volgende week? of kan het nog wel effe duren. En schrijven ze dat dan in 1 keer af of krijg ik een acceptgiro ofzo.
Het verhaal gaat door... na wederom contact te hebben gehad met de BD blijken ze helemaal geen info meer van me te hebbenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:10 schreef Bierie het volgende:
Hmmm ruim voor 1 april ingedient allemaal, blijken ze fouten te hebben gemaakt en is de slotconclusie dat ik waarschijnlijk mijn geld ergens in Augustus / September kan terugverwachten.
Zo bont als ze het dit jaar maken heb ik het persoonlijk nog niet gehad maar blij ben ik er niet mee.![]()
Zowel schriftelijk als electronisch indienen ? Nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 02:31 schreef Creative1972 het volgende:
Het blijken dit jaar wel een heel erg stelletje prutsers te zijn bij de belastingdienst! Elk jaar laat ik onze aangifte verzorgen door een erkent accountantkantoor en deze hebben onze aangifte op 12 maart 2005 zowel elektronisch als schriftelijk ingediend.
Op 4 juli nog steeds niets ontvangen, dus de belastingdienst maar eens gebeld. En wat kreeg ik te horen?? Nee hoor meneer... We hebben niets ontvangen. Neem nog maar eens contact op met uw belasting consulent!![]()
Dit is toch werkelijk van de zotte??? dubbel ingedient, maar de belastingdienst houdt zijn poot stijf door simpelweg te zeggen "We hebben niks ontvangen, dus volgend jaar maart bent u de eerste!"
We moeten ruim 1800 euro terug krijgen, maar nee hoor......... dat bedrag blijft nog lekker een jaartje rente trekken t.b.v. de belastingdienst.............![]()
Tja..ik moet bijbetalen... dus ik trek gewoon wat extra rente...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:31 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Zowel schriftelijk als electronisch indienen ? Nog nooit van gehoord.
Ik heb vorige week even gebeld met de Belastingdienst. Het schijnt dat er ze bepaalde aangiften niet kunnen inlezen. Het gaat dam om aangifte gemaakt met de programmatuur van Elsevier. Er wordt aan gewerkt om die aangiftes toegankelijk te maken. Omdat ze niet kunnen worden ingelezen, kunnnen de systemen ze ook nog niet registreren als zijnde ontvangen. Dit is me vertelt door een medewerker van de belastingdient. Of het waar is weet ik ook niet.
Je hebt recht op een rentevergoeding van 5% over het bedrag van de teruggave.
Ze hebben niet gewoon een voorlopige aanslag gemaakt? Ik verwacht dat ze met mijn aangiftes ook nog wel even bezig zijn (En om een shitload aan papierwerk gaan vragen), maar inmiddels zijn er wel voorlopige aanslagen opgelegd en heeft de belastingdienst de bruto bedragen incl. heffingsrente betaald.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 07:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nog niks gehad, in januari ingediend. wel ontvangen door de b-dienst, maar ze "lopen wat achter" Ze zeiden dat ik een fax moest sturen om een voorkeursbehandeling te vragen, anders kon nhet wel tot december duren zeiden ze..
andersom geldt het ook, jij moet alleen 5% rente betalen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:48 schreef avotar het volgende:
[..]
Tja..ik moet bijbetalen... dus ik trek gewoon wat extra rente...![]()
nee, nog niksquote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ze hebben niet gewoon een voorlopige aanslag gemaakt? Ik verwacht dat ze met mijn aangiftes ook nog wel even bezig zijn (En om een shitload aan papierwerk gaan vragen), maar inmiddels zijn er wel voorlopige aanslagen opgelegd en heeft de belastingdienst de bruto bedragen incl. heffingsrente betaald.
hahaha.. sjure.... daar zullen ze achterkomen..quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
andersom geldt het ook, jij moet alleen 5% rente betalen.
Anders die gasten eens bellen en vragen of ze een voorlopige aanslag kunnen doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee, nog niksMisschien werkt dat bureau buitenland gewoon zo traag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |