hmz...heb voor 1 april (denk begin maart, mijn jaaropgaven waren erg laat) een Tj biljet op papier ingevuld, krijg 770 euro terug (verschillende werkgevers gehad, tegelijekrtijd, en *stom* loonheffingskorting gekregen van een van de werkgever waar ik achteraf relatief weinig verdiende)en wil hier eigenlijk mijn vakantie van betalen...heb nog niks gehoord...hoop dat ze t rap gaan storten! vorige jaren waren ze ook nooit zo snel bij mij....
dan een vraagje voor de experts:
Ik heb voorheen altijd een tj biljet ingevuld voor mijn bijbaantjes. Dit jaar heb ik, via een uitzendbureau, vrij weinig gewerkt maar ik sta nog onder contract bij mijn oude werkgever en heb nooit de loonheffingskorting overgeheveld naar de werkgever waar ik wél werk (oude werkgever was ook poolwerk, dus 0-uren contract, loopt tot augustus). Ik verwacht dus van deze uitzend baantjes geld terug te krijgen in 2006 (ongeveer 150 euro o.i.d.).
Ik begin echter als het goed is per 1 december als aio op de universiteit. Bij mijn fiscale inkomen van 2005 is dus inclusief 1 maand werken als aio, plus een eindejaars uitkering oid, samen nooit meer dan 2000 euro (maandsalaris bij aanvang is 1876 euro). Kan ik dan voor 2005 nog een Tj biljet invullen? denken jullie dat ik nog geld terugkrijg, omdat het hogere inkomen maar voor 1 maand is?
in 2006 verdien ik natuurlijk per saldo veel meer, dus ik zal dan gewone aangiftes gaan invullen. moet ik ook een voorlopige teruggaaf 2006 gaan invullen voor mijn nieuwe inkomen? wanneer kun je die insturen/moet je die insturen? Ik kon behoorlijk wijs worden uit het simpele yj systeem, maar de gewone aangifte is lichtelijke abracadabra voor me...
( ik woon op een studentenkamer dus van hypotheekrente oid is oorlopig nog geen sprake)
erm samenvattend:
zou ik over 2005 een tj biljet in kunnen vullen, en wat moet ik anders gaan doen als ik een gewoon salaris ga verdienen?
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.