Mjah, maak alleen van water eventjes magma ofzo?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:04 schreef vanilla het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Isostastisch evenwicht houdt in dat een vaste 'stof' in dit geval een heel continent, als t ware drijft op het water. Door zwaartekracht wordt ie naar onderen getrokken en door de druk van het water naar boven. Druk van het water is hoger met als gevolg dat er aan de bovenkant meer boven het water uitkomt dan aan de onderkant. En ik verwijs naar het voorbeeld van de plank in Wereldwijs. Een houten plank in het water is hetzelfde principe: Hij drijft met aan de oppervlakte meer hout dan onder water.
Of dit op tijd is
De procenten moesten erbij hoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:12 schreef Roa het volgende:
Sorry, maar ik vond het examen echt meevallen
Goed, cirkeldiagram tekenen was bullshit, maar rekenmachines nodig? Het gaat om een grafische weergave, niet om de precieze waardes, alleen dat je goed kan zien wat het verschil ongeveer is.
Verder was het ook echt niet nodig om bij die doorsnede je rekenmachine te gebruiken, gewoon beetje inschatten. Wel stom, niet goed op het kaartje bij de toets gekeken, dus die diepzee kloof voor de subductiezone ben ik een beetje vergeten
Af en toe wat vervelende vragen, maar over het algemeen vond ik het echt meevallen hoor, ik had veel moeilijker verwacht.
Welk boek heb je?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:06 schreef VoreG het volgende:
Gaat erg goed met die klachten en terecht
Ik heb mijn boek nog eens doorgebladerd en die hele Ullman staat er niet in
Je moest het percentage erbij zetten.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:12 schreef Roa het volgende:
Goed, cirkeldiagram tekenen was bullshit, maar rekenmachines nodig? Het gaat om een grafische weergave, niet om de precieze waardes, alleen dat je goed kan zien wat het verschil ongeveer is.
Ja, dat is een van de weinige dingen die in Terra staan.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:17 schreef Bupatih het volgende:
Welk boek heb je?
Bij mij (Terra) staat hij er wel in, hoor
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:17 schreef Thundertje het volgende:
[..]
Je moest het percentage erbij zetten.
Ohk, dat is mij volledig ontgaan, maar dan mogen ze de vraag afkeuren, want alleen de Atlas was nodig. Mooi, 5 bonuspuntenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:17 schreef Bupatih het volgende:
[..]
De procenten moesten erbij hoor.
Dus had je wél een GR nodig.
Wereldwijsquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:17 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Welk boek heb je?
Bij mij (Terra) staat hij er wel in, hoor
Terra zuigt echtquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:19 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ja, dat is een van de weinige dingen die in Terra staan..
Tsja, de laatste keer dat we een (cirkel)diagram moesten tekenen, was in de tweede klas.quote:Ik had overigens ook geen percentages erbij gezet, ik heb wat geschat hoeveel procent het moest zijn.
http://www.havovwo.nl/vwo/vak/bestanden/vak05iopg.pdfquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:30 schreef du_ke het volgende:
Vinex en groeikernen zou iedere vwo'er toch echt wel moeten weten. Zijn van groot belang geweest in de RO van de afgelopen 20 jaar.
Is zo'n examen ook ergens online te maken? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Dat met die stralingsbalans stond wel goed uitgelegd in mijn boekjequote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:35 schreef Ronno het volgende:
Actieve Aarde![]()
wat een fiasco...
heb een klacht ingediend over het antwoord op de laatste vraag (CO2 neemt toe, broeikaseffect ook, stralingsbalans verstoord)
En welke vragen zijn dat?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:39 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb een klacht ingediend over vraag 6, 7, 25, 26 en 27, omdat dat niet in Terra stond, vind ik.
6 en 7 waren van geeft twee doelen van het compactestadbeleid op lokale en regionale schaal.quote:
Dat klopte wel hoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:45 schreef BierKoning het volgende:
Die vraag over die vulkanen, de GB nummer kwam niet overeen met die van de 51ste druk (187a ofzo ging over talen in landen)
die kon ik niet maken dus
In de 51e druk klopte allesquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:45 schreef BierKoning het volgende:
Die vraag over die vulkanen, de GB nummer kwam niet overeen met die van de 51ste druk (187a ofzo ging over talen in landen)
die kon ik niet maken dus
Bedabktquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:32 schreef VoreG het volgende:
[..]
http://www.havovwo.nl/vwo/vak/bestanden/vak05iopg.pdf
Toch zwak hoor gelijk al dat geklaag... Moet alles letterlijk in boekjes staan?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:39 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb een klacht ingediend over vraag 6, 7, 25, 26 en 27, omdat dat niet in Terra stond, vind ik.
Ja, hoe moet ik weten hoe steensoort A heet als ik geen steentjesverzamelaar ben?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:52 schreef du_ke het volgende:
Toch zwak hoor gelijk al dat geklaag... Moet alles letterlijk in boekjes staan?
Daarbij vind ik dat je hierover bij je school moet zijn. De examenstof staat vast, als je denkt dat de methode die je gebruikt niet voldoende is, moet je dit aankaarten bij school/zelf een samengevat boekje halen ofzo.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch zwak hoor gelijk al dat geklaag... Moet alles letterlijk in boekjes staan?
Je moet dus weten dat het of basalt is of graniet (de 2 gesteenten waar de platen uit bestaan dus) en welke het is. Welke had ik ook fout, maar goed.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:54 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ja, hoe moet ik weten hoe steensoort A heet als ik geen steentjesverzamelaar ben?
100% van nietquote:
Er staat boven de vragen waar deze kaart voor nodig is het volgende:quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:56 schreef BierKoning het volgende:
[..]
100% van niet![]()
Vraag 34: "Tot welke vulkaan type behooren de meeste vulkanen afgebeeld op kaart 140A (51e druk: 187A)
Nou dan mag jij mij eens vertellen wat ik op bladzijde 187 van mijn 51e druk moet vinden wat in verband staat met vulkanen
Dat doe ik ook wel, maar die kunnen niks aan de normering ofzo doen, het LAKS eventueel wel.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:55 schreef Roa het volgende:
Daarbij vind ik dat je hierover bij je school moet zijn. De examenstof staat vast, als je denkt dat de methode die je gebruikt niet voldoende is, moet je dit aankaarten bij school/zelf een samengevat boekje halen ofzo.
Ja, maar die 2 steensoorten worden niet in het boek vermeld. Hoe de fuck moet ik dan weten dat de aarde bestaat uit basalt en graniet?quote:Je moet dus weten dat het of basalt is of graniet (de 2 gesteenten waar de platen uit bestaan dus) en welke het is. Welke had ik ook fout, maar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |