Astheno is deel van de mantel dat vloeibaar is geloof ik.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:56 schreef Timmehhh het volgende:
Nog 2 voor mij niet compleet duidelijke begrippen: Asthenosfeer, Isostatisch evenwicht
hier een linkje naar een willekeurige samenvatting http://www.scholieren.com/werkstukken/verslag.php?verslagid=11809
Anders gebruik je gewoon www.schooltool.nl en zoek je op actieve aarde.
Wat het volgens mij is, maar dit vind ik zelf ook een beetje vaag, dus pin me er niet op vastquote:Op donderdag 26 mei 2005 22:46 schreef Timmehhh het volgende:
Kan iemand mij hier de ictz lijn uitleggen ik weet dat het met de stand van de zon te maken heeft maar hoe het dan zit met die passaatwinden e.d Noordoostpassaat, zuidoostpassaat WTFWereldwijs (boek) is er niet echt duidelijk over...
Alvast bedankt
op internet ?quote:
Dat nietquote:
Buiten lekker in de zon gewoon 1x tje doorgelezenquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:08 schreef MuseMuse het volgende:
zijn er nu echt mensen die actieve aarde hélémáál geleerd hebben ?
Hmmm....moeilijk op een forum....Maar als je die globe in bron 2 bekijkt, zie je dus dat er luchtstromen (passaatwinden) zich van hoge druk naar lage druk bewegen. Die ronde beweging komt door de draaien van de aarde, als jij een muntje laat vallen terwijl je zelf snel beweegt zou het muntje ook schuin vallen zeg maar. Dat gebeurd ook met die winden, ze willen gewoon naar de lage druk gebieden, maar door de draaing van de aarde worden ze afgebogen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:08 schreef Timmehhh het volgende:
Oke bedankt Roa, Isostatisch evenwicht is nu wel duidelijk, dat met die passaatwinden snap ik een beetje alleen kan ik me er concreet weinig bij voorstellen.
@MuseMuse, gebruik www.schooltool.nl en zoek op actieve aarde.
Ja, ik ook hoor. Logisch gezien klopt het volgens mij niet, maar ja, net als met wiskunde, het is gewoon zoquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:22 schreef Timmehhh het volgende:
@Roa, heel erg bedankt ik snap nou de theorie volledig al blijft het moeilijk je dat helemaal voor te stellen.
Dat is niet waar.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:06 schreef Roa het volgende:
En Isostatisch evenwicht ook nog even. Volgens mij is dat gewoon het princiepe dat er aan de ene kant van een plaat gesteente weer vloeibaar wordt en aan de andere kant vloeibeer gesteente weer steen wordt.
Je bent in ieder geval mooi op tijd klaar!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:48 schreef S-Two het volgende:
Hmmsz.. was best een kuttoets
Dat Actieve Aarde sloeg echt nergens op.. vooral die eerste vragen niet..
En je moest een cirkeldiagram maken.. Ja hallo?Kwam ik aan met 3 pennen, najah ik heb maar wat moois getekend....
jah wtf? Cirkeldiagrammenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:48 schreef S-Two het volgende:
Hmmsz.. was best een kuttoets
Dat Actieve Aarde sloeg echt nergens op.. vooral die eerste vragen niet..
En je moest een cirkeldiagram maken.. Ja hallo?Kwam ik aan met 3 pennen, najah ik heb maar wat moois getekend....
Jah bij ons liep iedereen naar voren om een rekenmachine te pakken en de leraren gingen passers en gummen halenquote:
Oh.. ik heb het willekeurig een rondje en wat lijnen getekend die lijken op het aantal procenten.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:15 schreef vilnius.inside het volgende:
[..]
Jah bij ons liep iedereen naar voren om een rekenmachine te pakken en de leraren gingen passers en gummen halennou nou tis me wat!
Jah ik eerst ook, een kwartier zitten prutsen komen ze een uur later aan met passersquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:17 schreef Biels het volgende:
[..]
Oh.. ik heb het willekeurig een rondje en wat lijnen getekend die lijken op het aantal procenten.![]()
Je vergat *K*=Kutklimaat in Nederland...quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:08 schreef bobekebri het volgende:
[..]
A-klimaat, tropisch regenklimaat, hele jaar warm, nat
- Af, tropisch regenwoudklimaat, neerslag verspreid over het jaar
- Aw, savanneklimaat, droge winter
B-klimaat, droge klimaten, droog
- BW, woestijnklimaat
- BS, steppeklimaat
C-klimaat, gematigde zeeklimaten, relatief kleine temperatuurverschillen tussen zomer en winter
- Cf, gematigd zeeklimaat, neerslag over het hele jaar verspreid
- Cw, Chinaklimaat, droge winter
- Cs, Middellandse Zeeklimaat, droge zomer
D-klimaat, landklimaten, grote temperatuurverschillen tussen zomer en winter
- Df, landklimaat, neerslag verspreid over het jaar
- Dw, landklimaat, neerslag in de zomer
E-klimaat, polaire klimaten, koud
- ET, toendraklimaat
- EF, sneeuwklimaat, vorst het hele jaar door
- EH, hooggebergteklimaat, lage temperatuur door grote hoogte
Dieptevraag? Had je daar een rekenmasjien voor nodig... okeeee -3pntn dan alquote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:17 schreef B4kst33n het volgende:
ga zo klagen, had rekenmasien nodig/passer om goeie uitkomsten te laten komen, net zoals bij die diepte vraag, dat je die hele lijn moest tekenen
Kijk naar buiten lul.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:20 schreef Bernie het volgende:
[..]
Je vergat *K*=Kutklimaat in Nederland...
Juistquote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:15 schreef hoM3r het volgende:
Geluk was het dopje van mijn waterflesje exact even groot als het rondje. Maar verder vond ik het een lastig examen hoor. En rekenmachines en dergelijke kon je bij ons dus niet krigjen he.
en dat was dus fout, tweede cirkeldiagram moest groter zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:33 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
JuistPraise het waterflesje !
Wat een fiasco was dit zeg.........
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |