Je heb het verkeerde vak gekozenquote:
boebiehoer heeft een banquote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:32 schreef Jerruh het volgende:
ijsmeis, zout es op met dat kinderachtige gedrag of ik laat boe weer die memmenfotos van je verspreiden..
Jaja, de welbekende dip. Ik heb em ook, en vooral nu. Dus je bent niet de enigequote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik studeer geen letterkunde, maar Nederlands. En ik ga afstuderen in taalbeheersing, dus wat moet ik met die letterkundevorig jaar was het nog wel leuk, maar nu is het gewoon fokking veel. 2 boeken per week lezen, hoe moet je daar in godsnaam aan toe komen
hehe, eindelijk een normale reactiequote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jaja, de welbekende dip. Ik heb em ook, en vooral nu. Dus je bent niet de enige![]()
Verder wil ik nog wel es gooien met boeken die me frustreren. Dat helpt. Moet je er alleen niet over beginnen als je ze weer doorverkoopt
maar vind je zelf niet dat je het verkeerde vak hebt gekozen?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
hehe, eindelijk een normale reactieja met boeken gooien heb ik vorig jaar ook al gedaan. De frustratie begint weg te zakken....
Hobbies/interesses: muziek, religie, psychologie, filosofie, internet, film, concerten, lezen, schrijvenquote:
Ik denk het ook.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:45 schreef corr het volgende:
Ik denk dat je de verkeerde STUDIE hebt gekozen![]()
ik bespeur een vleugje sarcasme.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:25 schreef Intergalactrick het volgende:
2 boeken per week!![]()
![]()
![]()
Weet je hoeveel dat is??!?!!!?!![]()
![]()
![]()
![]()
maar een boel van 500 pagina's is voor een ervaren lezer toch een makkie ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik bespeur een vleugje sarcasme.
Het is slechts 1 van de 7 vakken die ik volg, hoorbeetje begrip mag wel.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:44 schreef buzzer het volgende:
[..]
maar een boel van 500 pagina's is voor een ervaren lezer toch een makkie ?
Hey, jij heb er ook al last van, een studiedipjequote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jaja, de welbekende dip. Ik heb em ook, en vooral nu. Dus je bent niet de enige![]()
Verder wil ik nog wel es gooien met boeken die me frustreren. Dat helpt. Moet je er alleen niet over beginnen als je ze weer doorverkoopt
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:03 schreef markiemark het volgende:
wie gaat er dan ook letterkunde studeren?! wat kan je daar mee!? niks... lijkt me...
HAVO/VWO letterkunde is wel even andere koek dan letterkunde op de uni, hoorquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:07 schreef kippiej het volgende:
Letterkunde![]()
Ben ik even blij dat ik geen boeken heb gelezen, en dan ik 't met een 7 heb afgesloten![]()
waarom zou je dat uberhaupt willen weten? ... ik bedoel van .. lekker belangrijkquote:Op woensdag 25 mei 2005 10:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
HAVO/VWO letterkunde is wel even andere koek dan letterkunde op de uni, hoor
Wij moeten alle achtergronden kennen, alle stromingen en dan moeten we van alle boeken kunnen aanwijzen waarom ze tot een bepaalde stroming horen, we moeten ze analyseren op inhoudelijke punten. Dus ja, je komt er niet echt onder uit om ze toch te lezen
dat is juist mijn puntquote:Op woensdag 25 mei 2005 10:42 schreef bier89 het volgende:
[..]
waarom zou je dat uberhaupt willen weten? ... ik bedoel van .. lekker belangrijk![]()
Dat is toch logisch? En opzich, de grote schrijvers des vaderlands en ook uit andere landen zijn redelijk makkelijk te herleiden. Het zijn vooral van die b- en c-schrijvers die maar iets vollullen op een kantje. Raad jij dan eens wat voor stroming dat is!quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
HAVO/VWO letterkunde is wel even andere koek dan letterkunde op de uni, hoor
Wij moeten alle achtergronden kennen, alle stromingen en dan moeten we van alle boeken kunnen aanwijzen waarom ze tot een bepaalde stroming horen, we moeten ze analyseren op inhoudelijke punten. Dus ja, je komt er niet echt onder uit om ze toch te lezen
jaa daar heb je gelijk in .... in ieder geval succesquote:Op woensdag 25 mei 2005 12:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat is juist mijn puntmaar ja, elke studie heeft vakken die je meer of minder liggen
dus ik kan wel zeggen: boeie! maar dan kan ik nooit afstuderen, want dit is nu eenmaal verplicht
nee in groningen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:15 schreef Anne-Lien het volgende:
Doe je Nederlands in Nijmegen? Want in mijn eerste jaar haalde ik die tentamens ook zonder de boeken te lezen...daarna ben ik met Nederlands gestopt
De Abessijnse Kronieken van Moses nog-wat uit Oeganda. Hij heeft het in het Engels geschreven en het is vertaald (waarom lezen we een vertaald werkquote:
Even gezocht en dit gevonden :quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De Abessijnse Kronieken van Moses nog-wat uit Oeganda. Hij heeft het in het Engels geschreven en het is vertaald (waarom lezen we een vertaald werk). Hij is inmiddels genaturaliseerd Nederlander.
Het boek telt 623 pagina's en ik ga het toch maar lezen, denk ik(hoor er positieve dingen over). Zie wel hoe ver ik kom
ik hoop hetquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Even gezocht en dit gevonden :
* In het boek Abessijnse kronieken van Moses Isegawa wordt de tante van de hoofdpersoon steeds zieker. Ze valt af, heeft koorts, krijgt ontstekingen, kortom ze verzwakt en ze snapt niet waarom. Het is voor haar onmogelijk toe te geven dat ze lijdt aan de ‘nieuwe ziekte’ en dus gaat ze hardnekkig door met werken. Uiteindelijk blijft er van haar weinig meer over dan een met huid bedekt geraamte en sterft ze. Op deze manier probeert Isegawa over te brengen hoe Uganda kennis maakte met de ziekte AIDS. *
Kan idg best interessant zijnsucces ermee.
![]()
Nou ik lette gewoon goed op in de les en met opdrachten enzo, met wat samenvattingen lukte dat altijd welquote:Op woensdag 25 mei 2005 13:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee in groningen.
Wat? tentamens halen zonder boeken te lezen?![]()
![]()
dat zou hier vrij onmogelijk zijn, vrees ik
maar aan de andere kant... ik weet eigenlijk niet of het noodzakelijk is om de boeken te lezen en ik neem het risico liever niet (kan niet nog een jaar moderne letterkunde volgen). Ik heb al een keer een tentamen middelnederlandse letterkunde afgelegd en daar kon je wel een heel eind mee komen zonder de boeken gelezen te hebben... dus ja... hangt een beetje van de docent af, denk ik. Ik vermoed dat de docent moderne letterkunde ons niet zo gemakkelijk laat slagen...
Kwestie van selectief lezen er staat vaak een hoop * vulling * in zo'n boek , dat kan gewoon overgeslagen worden. Zolang je de draad van 't verhaal maar niet verliest.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik hoop hetmaar 623 blz??!!
het eindigt in de bijlmer
Een grote misvatting, wanneer men die studie volgt kan men komen klagen in klaagbaak...quote:
ik ben al begonnen. Blz 70. Kan zo wel een beetje raden wat ze gaan vragen op het tentamen. Specifieke kenmerken van migrantenliteratuur. Kan ik nu al wel beantwoordenquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kwestie van selectief lezen er staat vaak een hoop * vulling * in zo'n boek , dat kan gewoon overgeslagen worden. Zolang je de draad van 't verhaal maar niet verliest.![]()
klinkt goed !quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik ben al begonnen. Blz 70. Kan zo wel een beetje raden wat ze gaan vragen op het tentamen. Specifieke kenmerken van migrantenliteratuur. Kan ik nu al wel beantwoordenmaar eigenlijk is het best een geinig boek
dus ik zie wel hoe ver ik kom
Wees blij dat je het nu doet en niet pas als je met alles klaar bent en een voldoende op je scriptie hebt en dan nog twee weken hebt tot het einde van je studiejaar.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik studeer geen letterkunde, maar Nederlands. En ik ga afstuderen in taalbeheersing, dus wat moet ik met die letterkundevorig jaar was het nog wel leuk, maar nu is het gewoon fokking veel. 2 boeken per week lezen, hoe moet je daar in godsnaam aan toe komen
ik ben de enige van mijn klas die Het land van herkomst van Eddy du Perron heeft uitgelezen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
klinkt goed !![]()
gewoon ff doorzetten en je krijgt 'm nog uit ook![]()
idd een mooie prestatiequote:Op woensdag 25 mei 2005 18:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik ben de enige van mijn klas die Het land van herkomst van Eddy du Perron heeft uitgelezen.
Jij hebt zo te zien wel het goede vak gekozen: overdrijvenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:35 schreef nicket84 het volgende:
oeh jij bent knap.(avatar)
p.s. Gewoon alle inleidingen lezen, meer heb ik ook nooit gelezen..
Meestal krijg je een lijst waar je een aantal uit moet/mag kiezen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nederlands lijkt me best een leuke studie eigenlijk. Mag je zelf kiezen welke boeken je leest?
Is echt een goed boek. Heb het met veel plezier gelezen. Leest ook lekker makkelijk weg...quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Even gezocht en dit gevonden :
* In het boek Abessijnse kronieken van Moses Isegawa wordt de tante van de hoofdpersoon steeds zieker. Ze valt af, heeft koorts, krijgt ontstekingen, kortom ze verzwakt en ze snapt niet waarom. Het is voor haar onmogelijk toe te geven dat ze lijdt aan de ‘nieuwe ziekte’ en dus gaat ze hardnekkig door met werken. Uiteindelijk blijft er van haar weinig meer over dan een met huid bedekt geraamte en sterft ze. Op deze manier probeert Isegawa over te brengen hoe Uganda kennis maakte met de ziekte AIDS. *
Kan idg best interessant zijnsucces ermee.
![]()
nee schriftelijk gelukkigquote:
ga zelf maar eens allemaal kutboeken uit de middeleeuwen, zeventiende/achttiende eeuw lezen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:47 schreef pAin het volgende:
Meneer kiest voor een studie Nederlands, maar heeft WEL een hekel aan lezen.
Als er 1 manier is om een taal goed te leren, is het wel lezen, maar dat hoef ik jou niet wijs te maken.
Nee.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nederlands lijkt me best een leuke studie eigenlijk. Mag je zelf kiezen welke boeken je leest?
Uhuh, zelfs de filosofische (quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
idd een mooie prestatie![]()
echt netjes helemaal doorgelezen ?![]()
Wat een zinlose bagger! Wat wil je met je studie doen? Ik hoop voor je dat dit een 'interesse studie' voor je is; anders denk ik dat je je tijd aan de uni volledig verspilt hebt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee.
Aan de RuG niet in ieder geval. Je krijgt per blok letterkunde (historische letterkunde, vroegmoderne letterkunde, moderne letterkunde) een leeslijst. Soms kun je wel tussen een paar titels kiezen, maar die staan dan nog wel op de lijst. Het zijn titels die representatief worden geacht voor bepaalde stromingen.
Zo moesten wij bijvoorbeeld Willem Kloos lezen, JC Bloem, Paul van Ostaijen, Willem Elsschot, Multatuli, Lucebert, Couperus, Du Perron, Vasalis, van de Woestijne en nog een aantal. 24 werken in totaal en weinig echt recente literatuur. Vooral poëzie kan nog wel eens flink lastig zijn. Zelf vond ik de Tachtigers (dus Kloos) het leukstmaar Lucebert
. Ik snap er de ballen van. De docent ook niet trouwens, maar het gaat om vormkenmerken en het spel met taal zegt ze. Ok dan...
Wat is er nou aan poëzie die je niet snapt
Als ik zelf mocht kiezen wat er op mijn leeslijst zou staan, zou ik ook Emants, Vestdijk, van Eeden en Geerten Gossaert kiezen
Ja, maar da's alweer even geleden. Wij mochten wel kiezen uit lijsten. Moderne Letterkunde was één groot tweedejaars tentamen waarvoor we een mondeling moesten doen (en ja, ik deed dat bij Mary...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee schriftelijk gelukkigheb jij ook op de RuG gezeten? Mary Kemperink is de docente
ik ga de taalbeheersing in en me specifiek met vertaalwetenschap bezig houdenquote:Op donderdag 26 mei 2005 04:45 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Wat een zinlose bagger! Wat wil je met je studie doen? Ik hoop voor je dat dit een 'interesse studie' voor je is; anders denk ik dat je je tijd aan de uni volledig verspilt hebt.![]()
Mary is coolquote:Op donderdag 26 mei 2005 07:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, maar da's alweer even geleden. Wij mochten wel kiezen uit lijsten. Moderne Letterkunde was één groot tweedejaars tentamen waarvoor we een mondeling moesten doen (en ja, ik deed dat bij Mary...).
Zo te lezen is er wel een en ander veranderd sinds 'mijn tijd'. Wat zijn tegenwoordig de afstudeerrichtingen binnen taalbeheersing?quote:Op donderdag 26 mei 2005 08:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik ga de taalbeheersing in en me specifiek met vertaalwetenschap bezig houden
taalbeheersing is zelf een afstudeerrichting. En je hebt minoren. Weet niet of dat in jouw tijd ook al zo was. Je moet 20 ECTS besteden aan een soort verdieping of juist verbreding van je major (je hoofdstudie, bij mij dus Nederlands). En ik kies dus voor de minor vertaalwetenschap. Ik kan mijn scriptie dus over een aan vertalen gerelateerd onderwerp doen. Wat ik ook erg interessant vind is pragmatiek en retoriekquote:Op donderdag 26 mei 2005 08:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo te lezen is er wel een en ander veranderd sinds 'mijn tijd'. Wat zijn tegenwoordig de afstudeerrichtingen binnen taalbeheersing?
Wij hadden de keuze uit drie richtingen binnen taalbeheersing, die onderling trouwens wel wat overlap hadden: Communicatie in Organisaties, Taalgebruik in Onderwijs en Tekstwetenschap. Nog niet zoiets als een minor, wel de mogelijkheid om een aantal studiepunten bij andere studies te doen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
taalbeheersing is zelf een afstudeerrichting. En je hebt minoren. Weet niet of dat in jouw tijd ook al zo was. Je moet 20 ECTS besteden aan een soort verdieping of juist verbreding van je major (je hoofdstudie, bij mij dus Nederlands). En ik kies dus voor de minor vertaalwetenschap. Ik kan mijn scriptie dus over een aan vertalen gerelateerd onderwerp doen. Wat ik ook erg interessant vind is pragmatiek en retoriekin ieder geval genoeg keus
Mijn excuses, Viking is niet echt een nick voor een vrouwquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ga zelf maar eens allemaal kutboeken uit de middeleeuwen, zeventiende/achttiende eeuw lezen.
We lezen niet 'De godin van de jacht' of Ronald Giphart... poeh
en dat is mevrouw voor jou
waarom nietquote:Op donderdag 26 mei 2005 10:57 schreef pAin het volgende:
[..]
Mijn excuses, Viking is niet echt een nick voor een vrouw.
Maar goed, zulk soort dingen lijken me juist tof om te lezen.
Hahahahaha, ik volg dit semester Actuele Letterkunde (Nederlands aan de rug, eerstejaars) en wij hebben dus wel Godin van de Jacht moeten lezen bij Mary Kemperinkquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ga zelf maar eens allemaal kutboeken uit de middeleeuwen, zeventiende/achttiende eeuw lezen.
We lezen niet 'De godin van de jacht' of Ronald Giphart... poeh
haha, ja dat zei ze al, dat ze de eerstejaars dat boek liet lezen in het kader van actuele letterkunde. Maar dat past natuurlijk perfect in een college actuele letterkunde, zeker bij het onderwerp waarover zij doceert: hoge en lage literatuurquote:Op zondag 29 mei 2005 16:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hahahahaha, ik volg dit semester Actuele Letterkunde (Nederlands aan de rug, eerstejaars) en wij hebben dus wel Godin van de Jacht moeten lezen bij Mary Kemperink
En dat tentamen Middelnederlandse Letterkunde, vertel ns? Ik zie er nogal tegenop namelijk![]()
jij zit blijkbaar niet op de uniquote:Op zondag 29 mei 2005 17:53 schreef Schreeuwkloon het volgende:
Mja, kun je letterkunde niet laten vallen ofzo?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |