bedankt man. die skeit vergeet ik vaakquote:Op maandag 23 mei 2005 21:47 schreef Brammie1 het volgende:
altijd de schrijver + titel boven je samenvatting zetten
de tekst indelen aan de hand van de sturingspunten
10% over het maximale aantal woorden mag
kernzinnen arceren met een marker
centraal en VWO..is niet ergquote:
nou dat lijkt me 50/50 hequote:Op maandag 23 mei 2005 22:05 schreef Bob-B het volgende:
[..]
centraal en VWO..is niet erg
Wie weet ongeveer wat je kansen zijn als je heel goed bent in textvragen en minder goed in samenvatten?
O dat wist ik nietquote:Op maandag 23 mei 2005 22:09 schreef Skv het volgende:
Examen NL voor havo en vwo zal qua voorbespreking wel hetzelfde zijn.
Is niet erg
quote:Op maandag 23 mei 2005 22:20 schreef Bob-B het volgende:
[..]
O dat wist ik nietik dacht al dat je kwaad werd
![]()
Mén, je hebt drie uur.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:24 schreef Bob-B het volgende:
Klopt! ook al ben je niet klaar, stop dan gewoon, want anders krijg je strafpunten. Zij mijn lerares ook, als je aan het schrijven bent en je gaat er over heen en de tijd is bijna op, gewoon de laatste dingen doorstrepen totdat je precies zoveel woorden hebt.
Ik zeg....BLUF BLUF BLUF en dan klagen dat je de vragen niet kon lezenquote:Op maandag 23 mei 2005 22:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Mén, je hebt drie uur.
In die tijd kan ik mn samenvatting zelfs in hiërogliefen schrijven.
![]()
Mag je op het examen schrijven?quote:Op maandag 23 mei 2005 21:47 schreef Brammie1 het volgende:
kernzinnen arceren met een marker
ik bedacht me dus ook om 00:30. Ben nu dus ook met het examenbundel bezig + fokquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:34 schreef martti het volgende:
Ja..dat was ook mijn plan, maar ik heb me bedacht gisteren. Maar eens even examenbundel + dit topic gaan lezen.
Wij moeten het zo:quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:07 schreef Rembooo het volgende:
Maar er moet dus wel een titel boven je samenvatting? Creatief iets? Of gewoon "Samenvatting van $titel"?
Moet er ook nog iets van een conclusie onder? En waar vermeld je de schrijver dan?
Gewoon de titel van de tekst ja. En er hoeft alleen een conclusie in je samenvatting als er ook een conclusie in je tekst zitquote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:07 schreef Rembooo het volgende:
Maar er moet dus wel een titel boven je samenvatting? Creatief iets? Of gewoon "Samenvatting van $titel"?
Moet er ook nog iets van een conclusie onder? En waar vermeld je de schrijver dan?
Kan ookquote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:10 schreef Mr.Trelawney het volgende:
[..]
Wij moeten het zo:
Titel:[/] bladiebla
[b]Auteur: Piet op 't Hutje
zou het zo moeten ? ;quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:07 schreef Rembooo het volgende:
Kijk jij ook je examenbundel maar weer in, geen witregels tussen alinea's. En wat voor slot wil je eraan toekennen? Je mag geen eigen mening erin verwerken, enkel wat erin geschreven staat.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:13 schreef fokaapje het volgende:
[..]
zou het zo moeten ? ;
Jantje Smit , Het examengelul
Alinea 1
Alinea 2
Slot
?
2,7quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:07 schreef fokaapje het volgende:
wat moeten jullie allemaal halen ? ik een 5.1
Jep, gewoon arceren en overschrijven. De eerste keer vond ik het echt raar omdat je gewoon een heel kort telegram stijl verhaaltje kreeg en ik uit ging van een "samenvatting van een boek", waarbij je dus wel een heel uitgebreid verhaal schrijft.quote:
En zinnen die niet mooi lopen even aanpassen, dan is het grootste werk eigenlijk al klaar ja. Verder gewoon letten op signaalwoorden in de tekst en hetzelfde soort verband laten blijken in je samenvatting.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:18 schreef Youssef het volgende:
[..]
Jep, gewoon arceren en overschrijven. De eerste keer vond ik het echt raar omdat je gewoon een heel kort telegram stijl verhaaltje kreeg en ik uit ging van een "samenvatting van een boek", waarbij je dus wel een heel uitgebreid verhaal schrijft.
Dit keer arceer ik gewoon en zet ik alles achter elkaar, hooguit wat verbindingswoorden gebruiken. Dan zit je toch altijd goed? Ik moet een 4,4 hebben trouwens.. en kan nog altijd voor een 3,5 gaan aangezien je toch een onvoldoende in die richting mag hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |