abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:35:23 #251
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_27507616
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:33 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Dadelijk komt moeders voor moeders de resterende kratten brengen, als het goed is krijg ik dan ook het bordje, kommetje en beker van nijntje. Leuk .
staat de gang weer vol
pi_27507748
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:40 schreef melonovy het volgende:
Jonnetje, typisch laatste loodjes, het wordt er niet minder zwaar om.
Zijn de bloedingen helemaal gestopt?
Wilyan slaapt toch niet meer tussen de middag, of nu wel weer samen met jou?
De bloedingen waren (gelukkig) vrijwel meteen weer over, als ze namelijk niet over waren moest ik langer in het ziekenhuis blijven.
Wilyan slaapt tussen de middag wel weer. Dat 's middags opblijven is maar van korte duur geweest. Een week lang ging dat goed, toen ging hij 's nachts weer spoken omdat hij overdag weer te veel prikkels kreeg. Dus ik kan gelukkig nu 's middags lekker tukken als hij boven op bed ligt te slapen.
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:54 schreef Anitra het volgende:
Jonnetje nog 14 dagen toch? dat was de gok van de vk toch?
Nee, dat was de mevrouw van de kaartjesdrukkerij.
De kaartjes van Wilyan zijn daar ook gedrukt en toen Michiel die ging halen kwamen ze erachter dat de datum op de proefdruk ook daadwerkelijk Wilyan's geboortedatum was. Die mevrouw heeft het namelijk erg vaak bij het rechte end qua geboortedatums!
W ~ H ~ T
pi_27507774
Ja, na 16 weken neemt de concentratie HCG af. Zo staat het in de informatie. Alleen staat het niet echt duidelijk erin.
pi_27519419
Ik ga vrijdag naar cesartherapie voor mijn rug en bekken. Hopelijk helpt het! Verder hebben we verf voor de kinderkamer gehaald en gaan we straks laminaat ophalen (aanbieding), dan hebben we dat alvast in huis!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:18:33 #255
105850 Fuente
mamamuts
pi_27529409
Morgen weer naar de verlos Ben heel benieuwd, maar voel ons wurmpje regelmatig dus alles zal wel ok zijn .

Ingrid, khoop dat het helpt!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:36:59 #256
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27529992
succes ingrid

en fuente succes morgen

Wij mogen morgen voor de eerste keernaar de verlos, is het raar dat je zenuwachtig bent ?
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 00:00:45 #257
81992 Githa
pi_27530720
Fuente succes bij de VK enne Neva en Armanie ook veel plezier morgen ... heel natuurlijk dat je zenuwachtig bent, was ik ook hoor het wordt ook daardoor een beetje meer werkelijkheid he
pi_27533105
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:36 schreef Neva het volgende:
Wij mogen morgen voor de eerste keernaar de verlos, is het raar dat je zenuwachtig bent ?
Is echt niet raar hoor. Veel succes bij de Vlos!!
pi_27533207
Neva en Fuente, veel succes bij de VK!

Randa, fijn dat je het hartje hebt gehoord. Dat is echt zo

Vicky, is dat wat dat zwangerschapszwemmen? Ik wil het ook gaan doen, maar durf eigenlijk niet omdat je nog niet ziet dat ik zwanger ben

Jonnetje, alles goed bij jou?

Ik heb sinds zaterdag al een maag-darminfectie (en daar mag je natuurlijk weer niks voor hebben), dus ik duik nog ff me bedje in

Uitgerekend op 29 oktober 2005!
*O* Voor alle tweede streepjes dames *O*
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:05:32 #260
105850 Fuente
mamamuts
pi_27533461
Neva, is heel normaal hoor! Hadden wij ook Veel plezier in ieder geval!
Wij gaan nu, vanavond post ik nog wel ffies
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_27535551
*meld*
(Guppie nog steeds in buik)

Fuente, Neva en Armanimania veel succes bij de VK!
Babylover gets... Beterschap!
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 09:54:08 #262
43556 miss_dynastie
pi_27535628
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:36 schreef Neva het volgende:
Tuurlijk niet joh!
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:26:16 #263
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_27536606
Hihihi Neva ik was ook een beetje zenuwachtig hoor, wat dacht jij dan!!

Ingrid ik hoop dat je wat aan de Cesartherapie hebt, leuk he spulletjes voor de kinderkamer gaan halen? Ik word er helemaal hebberig van als ik de folders zie!!

Fuente wat tof dat je je guppie lekker regelmatig voelt .

Babylover ik hoop dat je snel weer opknapt hoor!! En Jonnetje weer mooi op tijd gemeld hihihi, ik moet wel sneller leren typen zag ik, zo vraag ik waar je zit en als ik dan heb ingevoerd zie ik dat je al lang en breed gereageerd hebt hahaha, voel je je nog goed? Fijn dat je 's middags lekker kan

@ BE tussen de 6 en de 16 weken zwangerschap worden de meeste hormonen aangemaakt, buiten die tijd is het niet meer rendabel om de hormonen uit de urine te halen, vandaar tot en met de 16e week verzamelen en inleveren.

Ik heb net gemerkt dat ik mijn broeken niet meer dichtkrijg straks maar even op een doordeweekse spijkerbroek uit voor mezelf (op mijn werk dragen we alleen rokken , de meeste zijn gelukkig een stukje wijder dan mijn spijkerbroeken).
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:29:50 #264
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_27536706
quote:
Ik heb net gemerkt dat ik mijn broeken niet meer dichtkrijg straks maar even op een doordeweekse spijkerbroek uit voor mezelf (op mijn werk dragen we alleen rokken , de meeste zijn gelukkig een stukje wijder dan mijn spijkerbroeken).
even heel nieuwsgierig, wat voor werk doe je dan?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:56:55 #265
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_27537500
Nieuwsgierig mag, ben ik ook...
Ik werk bij een juwelier, met een bepaalde 'dresscode' dus... Leuk team, heerlijk werk en na een tijdje heb je het niet eens meer door dat je in een rok loopt, ze hoeven gelukkig niet standaard tot op de grond ofzo, (bijna) elke lengte is goed.
Ylana
pi_27537529
Ik heb net ff op internet gezocht of ik makreel mag eten, maar kan nix vinden!! Iemand die dat weet?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_27537533
Bah! Ik ben sinds 6.00 erg duizelig en heb ineens weer last van zuurbranden. Ik dacht dat slapen wel zou helpen tegen duizeligheid, mooi niet dus. Ik zit te twijfelen of ik de vlos moet bellen of de ha.
pi_27537552
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:58 schreef Ingrid19 het volgende:
Bah! Ik ben sinds 6.00 erg duizelig en heb ineens weer last van zuurbranden. Ik dacht dat slapen wel zou helpen tegen duizeligheid, mooi niet dus. Ik zit te twijfelen of ik de vlos moet bellen of de ha.
Heb je al Rennies geprobeert?
Liefde
pi_27537665
Of cola of vanille vla?En ha bellen heeft niet zoveel zin,het is toch bekend bij jou?Ik denk niet dat hij je laat komen ofzo.Gewoon op je tellen passen.

Groetjes,Minoes
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:07:08 #270
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27537796
menicole je mag geen rauwe vis hebben..
pi_27537865
Is makreel dat dan? Want dat weet ik dus niet!!
Liefde
pi_27537899
Ik heb Rennies geprobeerd, maar helpt niks. Vanillevla ook niet. Cola nog niet geprobeerd.

Ik let ook wel op, maar het duurt nu zo lang, is vervelend gevoel.
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:11:49 #273
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27537944
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:10 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb Rennies geprobeerd, maar helpt niks. Vanillevla ook niet. Cola nog niet geprobeerd.

Ik let ook wel op, maar het duurt nu zo lang, is vervelend gevoel.
droge biscuitjes? kopje lauw water met theelepeltje suiker?
meisje bij twijfel kun je wel bellen.. of ze tips heeft
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:12:42 #274
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27537975
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:09 schreef MeNicole het volgende:
Is makreel dat dan? Want dat weet ik dus niet!!
makreel uit zo'n blikje of makreel salade zou je op het de verpakking moeten kijken.. staat het e rniet op zou ik bij zo'n twijfel niet nemen..
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:15:30 #275
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27538060
en mèèèèèn ik heb helemala me darmen van streek van de zenuwen nog een kleine 3 uurtjes
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:17:05 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_27538119
Ingrid ik zou gewoon even bellen hoor als jij je niet tof voelt, misschien kunnen ze je geruststellen!!

MeNicole, makreel is toch gaar? Is toch geen rauwe vis? Ik heb ook zo getwijfeld met tonijn uit blik, maar dat mocht ook gewoon...Ik dacht dat alleen gerookte zalm niet mocht, dat laat ik dus ook braaf staan.
Ylana
pi_27538179
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:58 schreef MeNicole het volgende:
Ik heb net ff op internet gezocht of ik makreel mag eten, maar kan nix vinden!! Iemand die dat weet?
quote:
U bent zwanger? Eet vis!

Vette vis bevat veel omega-3-vetzuren. Deze vetzuren zijn goed voor de gezondheid, maar verlagen ook het risico op vroeggeboorte en op een te laag geboortegewicht.

De medische pers beklemt nog steeds de positieve eigenschappen van vis en vooral de omega-3-vetzuren in vis. Vroegere studies hadden reeds aangetoond dat de omega-3-vetzuren, die noodzakelijk zijn voor het lichaam, bescherming bieden tegen hart- en vaatziekten en tegen prostaatkanker. Maar nu blijkt vis niet alleen goed te zijn voor bejaarden, maar ook voor zwangere vrouwen en jonge moeders.

Een studie bij meer dan 8.700 vrouwen onderzocht hun consumptie van visolie, de duur van de zwangerschap en het geboortegewicht. Uit deze studie blijkt duidelijk dat zwangere vrouwen die visolie eten, duidelijk minder risico lopen op vroeggeboorte (1,9%) dan vrouwen die nooit vis eten (7,1%). Het risico was drie- tot viermaal hoger bij de vrouwen die nooit vis aten dan bij de vrouwen die het meest vis aten.

Tweemaal per week!
Olson et al. hebben vastgesteld dat een hoge consumptie van omega-3-vetzuren (meer dan 2 g/dag) recidieven van vroeggeboorte voorkomt en het einde van de zwangerschap wat uitstelt. Een lage visconsumptie daarentegen verhoogt het risico op vroeggeboorte en een laag geboortegewicht. Het risico neemt aanzienlijk toe bij vrouwen die minder dan 0,15 g omega-3-vetzuren per dag eten (dit komt overeen met 15 g vis).

Over het algemeen wordt aanbevolen tweemaal per week vis te eten. Dit komt dus neer op gemiddeld 1 gram omega-3-vetzuren per dag. De vissoorten die het meest omega-3-vetzuren bevatten, zijn vette vis zoals makreel , zalm, haring, forel, tonijn, steur, ansjovis en sardienen. Maar als u niet van vis houdt, kunt u nog steeds uw toevlucht nemen tot visoliën als voedingssupplement.
* Bron *
W ~ H ~ T
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:19:52 #278
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27538204
hmm ik kreeg alleen wle op me kop dat ik zure haring op had
pi_27538380
Ja dank je. Nu kan ik naar d emarkt mijn makreel en haring halen
Liefde
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:29:49 #280
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27538512
Fuente succes bij de VK .
Neva en Armanie , ook veel plezier.

MeNicole, geniet van de vis.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_27538616
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:25 schreef MeNicole het volgende:
Ja dank je. Nu kan ik naar d emarkt mijn makreel en haring halen
Nu heb ik ook zin...
W ~ H ~ T
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:36:51 #282
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_27538716
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:56 schreef Saffier het volgende:
Nieuwsgierig mag, ben ik ook...
Ik werk bij een juwelier, met een bepaalde 'dresscode' dus... Leuk team, heerlijk werk en na een tijdje heb je het niet eens meer door dat je in een rok loopt, ze hoeven gelukkig niet standaard tot op de grond ofzo, (bijna) elke lengte is goed.
vandaar je naam!

Ontopic:
nu collega zwanger is, beginnen mijn eierstokken nog meer te klapperen, zoals jochem meijer het uitdrukt! maar ik moet nog eventjes wachten!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_27538823
Neva spannend!!! Dat je zenuwachtig ben is helemaal net raar. Succes straks!!!
Feunte ook!
pi_27539385
Is het erg om de hele zwangerschap foliumzuur te slikken? Zit namelijk in de multivitaminen die ik slik.
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:57:29 #285
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27539446
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:56 schreef Ingrid19 het volgende:
Is het erg om de hele zwangerschap foliumzuur te slikken? Zit namelijk in de multivitaminen die ik slik.
geen idee.. poejmon waar ben je ?
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:58:24 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27539477
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:56 schreef Ingrid19 het volgende:
Heb je zo'n grote pot dat die nog een paar maanden mee gaat dan?

Het lijkt me dat het, net zoals het voor de zwangerschap niet uit maakt, ook tijdens de zwangerschap niet uit maakt. Je lichaam breekt het teveel eraan uit zichzelf weer af.

Even snel gezocht, dit is wat ik tegenkwam:
quote:
- Blijf foliumzuur gebruiken - ook als het niet meteen lukt om in verwachting te raken - tot acht weken na de bevruchting. Daarna is het niet meer nodig.
Er staat dus dat het niet meer nodig is, maar niet dat het niet meer mag...
pi_27539598
Zo ik heb lekker mijn visje
De mevrouw van de viskraam had speciaal voor mij 2 haringen schoongemaakt, was iets veiliger vond ze
Liefde
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:02:23 #288
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27539613
Die zwangerschapspolitie, ik kan er af en toe behoorlijk KWAAD om worden... het is vaak ZO'N onzin wat ze zeggen...en net als met bijv. Light-producten WETEN ze niet eens wat het doet en gaan ze al roepen dat je het niet mag...

kan ik gewoon niet tegen hoor... ze maken zwangeren bang bij alles wat ze eten en maken dat ze zich schuldig voelen als ze iets eten wat dan 'niet zou mogen' ...
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:03:52 #289
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27539671
de dingen die je vooral niet mag hebben als lever producten en filet american en alcohol enz.. lust ik toch al niet of mocht ik al niet meer hebben ik mis er niks aan..
alleen me zure haring dus
pi_27539771
folium die in de vitaminepillen zit voor zwangeren mag je gewoon door blijven slikken zelfs voor de bv is het goed.

Zondag had ik een verjaardag en toevballig was er een discussie over de smetvrees van de artsen, vk's en kraamverzorgsters van tegenwoordig. Door dat alles steeds maar schoner moet komen de kinderen met minder bacterieen in contact en bouwen dus veel minder antistoffen op, was de algemene conclussie.
pi_27539958
Ingrid zijn het gewone vitaminepillen of van die speciale zwangerschapsvitaminepillen?

Gewone vitaminepillen worden vaak afgeraden tijdens een zwangerschap omdat daar vaak een hogere dosering vitamine A in zit. Bij zwangerschapsvitaminepillen zijn die doseringen aangepast.
W ~ H ~ T
pi_27540055
Ik heb niet een volle pot over, maar ik vind het wel prettig om multivitaminen te slikken. Speciaal voor zwangeren natuurlijk. Dan blijf ik gewoon doorslikken en koop ik straks weer een nieuwe pot!

Dingen die ik nu niet meer mag mis ik niet. Ik lust ook geen leverproducten, filet american enzo. Wel jammer van mn brie. Alcohol dronk ik al niet vaak. En mijn rauwkost en fruit was en snij ik nu extra goed!
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:21:46 #293
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27540198
Ik heb nooit gehoord dat je geen zure haring zou mogen tijdens de zwangerschap? Waar is dat op gebaseerd? (heb al op Google gezocht maar kon niets vinden)
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:22:47 #294
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27540223
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:21 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb nooit gehoord dat je geen zure haring zou mogen tijdens de zwangerschap? Waar is dat op gebaseerd? (heb al op Google gezocht maar kon niets vinden)
volgens me huisarts mag je geen rauwe visproducten..
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:23:49 #295
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27540249
Ingrid: dat van die BRIE is ook al zo'n fabeltje. Het gaat alleen om RAUWMELKSE brie..die kun je niet meer krijgen in de supermarkt tenzij je er speciaal om vraagt bij een kaaszaak o.i.d.
De GEWONE brie (dus niet met rauwmelkse kaas) is gewoon veilig en mag je gewoon eten tijdens de zwangerschap.

Dit is nou één van de redenen waarom ik er kwaad om kan worden. Mensen zeggen klakkeloos dingen terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn dat je het niet meer mag. Dan ga je je dingen ontzeggen zogenaamd vanwege de zwangerschap terwijl het onzin is!
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:27:12 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27540325
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:22 schreef Neva het volgende:
Vraag het dan vanmiddag meteen nog even aan de Verloskundige.

Bij zoeken op google kom ik overal ook haring tegen in de lijst met visjes voor zwangeren, en bij mijn weten is haring altijd rauw...

Voorbeeldje:
quote:
De enige vette hap die goed is
En nu maar hopen dat je ervan houdt. Van vette vis. Haring, makreel, forel, sardientjes, zeewolf, zeeduivel en zalm zijn vette vissen. En die kun je in de laatste drie maanden van je zwangerschap het beste één of twee keer per week eten. Ze bevatten namelijk cervonzuur en dat is een belangrijke bouwsteen voor de hersenen en het netvlies. En juist aan het eind van de zwangerschap maken de hersenen van je kind nog een belangrijk groeiproces door.
pi_27540361
Vitaminepillen voor zwangeren zijn gewoon goed hoor!
De doseringen zijn speciaal aangepast voor wat je nodig hebt tijdens de zwangerschap.

Enne.. Brie mag je over het algemeen gewoon hebben hoor. Rauwmelkse kazen mag je niet. Dan staat er op de verpakking aangegeven "au lait cru"
Mijn vorige VK en dieëtiste moesten er wel om lachen dat gedoe met die brie.
In Nederland is het namelijk best moeilijk om rauwmelkse kaas te vinden. Vaak gaat het dan om import-kaasjes of kaas bij van die zelf-maak-kaas-boerderijtjes ofzo weg.
Brie uit de supermarkt kun je over het algemeen gewoon eten.

Maar als je het zelf écht niet vertrouwt moet je het gewoon niet doen. (Zei m'n VK toen.) Anders ga je je misschien onnodig zorgen maken, en da's gewoon niet fijn.
W ~ H ~ T
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:28:35 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27540369
Het lijkt me dat je geen sushi enzo mag eten...maar ik heb zelfs juist haring aangeraden gekregen, net als Brighteyes zegt...

Misschien dat ik er onterecht kwaad over word hoor, maar ik vind het gewoon zo overtrokken, al die dingen...

Edit: zit er net aan te denken, ik had helemaal niets gehoord over light-producten en heb de hele zwangerschap van Noa light-producten gebruikt (ik ben dol op cola-light, de gewone versie moet ik niet) en met Noa is niets mis hoor... (en ik heb ECHT veel cola light gedronken en andere light-producten gebruikt)
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 12:31:34 #299
43556 miss_dynastie
pi_27540440
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:22 schreef Neva het volgende:

[..]

Ik herinner me de vreugde van Loena vorig jaar nog, toen bleek dat haring wel mocht
Wel even ter plekke schoon laten maken
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 12:34:38 #300
43556 miss_dynastie
pi_27540517
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:28 schreef Suzanna het volgende:
en met Noa is niets mis hoor... (en ik heb ECHT veel cola light gedronken en andere light-producten gebruikt)
Nou ja, tis natuurlijk ook niet zo dat als iets niet goed is, je kind er altijd en direct schade van ondervindt, maar het is vaak gewoon om het risico uit te sluiten. Waarmee ik dus niet bedoel dat light producten slecht zijn of jij iets fout doet (daar weet ik nl. niks van), maar ik bedoel het meer in het algemeen; het 'er is niks mis met ...' is vaak een argument van mensen om met slechte gewoonten door te gaan en dat is niet altijd terechthoop dat ik duidelijk ben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')