abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27472122
quote:
Op zondag 29 mei 2005 16:45 schreef Jonnetje het volgende:
Ik mag/moet me gaan melden geloof ik...

Yes! Vandaag 37 weken!

Maareh.. Voor een uur of tien 's ochtends ben ik echt niet wakker.
Alhoewel.. Als het begint natuurlijk wel

Maar dan laat ik het jullie wel weten. Sowieso wel denk ik. Ik heb het laatst toch ook gewoon nog kunnen melden dat ik naar het ZH moest.

Ik zal alleen wel even proberen Mallemeid te bereiken die wou -als het nodig is- (wat vast wel het geval is aangezien is iig in het ZH moet bevallen ) geloof ik wel updaten
(dat is dus laatst nét een beetje bij elkaar langs gelopen )
M'n msn staat aan en als je mn debiele nummer wil brul je maar!

[ Bericht 2% gewijzigd door mallemeid op 30-05-2005 14:45:45 ]
pi_27473602
Vandaag wordt een spannende dag, voor het eerst naar de vlos. Ben wel benieuwd wat ze nog gaat vragen omdat voor mijn gevoel de hele intake reeds telefonsich heeft plaatsgevonden. Het moeilijkste lijkt me, is dat ik moet zorgen dat als ik om 18.30 daar binnenkom ik moet zorgen dat ik naar de wc moet. Dus vanaf 16.00 maar veel thee drinken ofzo. Ik kan me waarschijnlijk pas vrij laat melden aangezien ik meteen om 19.30 een afspraak heb.

Iedereen weet nu dat we in verwachting zijn. Zelfs mijn neefjes van 7 en 4. Mijn neefje van 4 riep zaterdag meteen, "ik weet wat het word", ik meteen vragen en wat word het dan. "Dat zeg ik niet". Ze moesten ook heel erg lachen toen magneet vertelde dat ik een babytje in mijn buik had. En ze vonden het niet zo handig als de baby ook daadwerkelijk op 26 december geboren zou worden, wan ze willen liever dan naar de verjaardag van een stiefneefje in Emmeloord. Want dat is verder weg.
Ik heb zo moeten lachen om de reactie en het gespeculeer van hun.
pi_27473842
Ik kan me nog heel goed herrineren dat ik met mijn eerste echo van Morgaine (termijnecho) naar de verjaardag van mijn neefje ging en mijn schoonzus en haar hele kant van de familie meende een pikkie te zien op de echo en toen ze naar mij keken zeiden ze me dat het een jongen zou worden. Mijn gevoel zei toen dat het een meid was maar na het horen van hun speculaties heb ik een hele tijd gedacht o jee een jongen. Gelukkig hebben we met 20 weken een pretecho laten maken waarop duidelijk te zien was dat het een meid was maar ik heb wat slapeloze nachten gehad met het idee dat het een jongen zou zijn terwijl mijn gevoel wat anders zei. Niet dat ik een jongen erg zou vinden maar het feit dat mijn gevoel me in de steek zou hebben gelaten dan.
pi_27474218
*meld*

Nog steeds met gupje in buik..

en
*brult even naar Malle*
W ~ H ~ T
  maandag 30 mei 2005 @ 09:58:10 #205
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27474253
veel succes vandaag Randa
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 09:58:32 #206
43556 miss_dynastie
pi_27474268
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:57 schreef Jonnetje het volgende:
*meld*

Nog steeds met gupje in buik..

en
*brult even naar Malle* [afbeelding]
En voor tienen
Keurig hoor
pi_27474561
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En voor tienen
Keurig hoor
*Proest*
W ~ H ~ T
  maandag 30 mei 2005 @ 10:34:48 #208
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_27475141
Mogge dames en heer, allemaal het warme weer overleeft? Ik vind het ontzettend jammer dat het alweer zo is afgekoeld, ben dan ook een ongelooflijke koukleum.

Jonnetje leuk dat je nu meldplicht hebt, hoe voel je je? Geen enge dingen meer gebeurd dacht ik? Ik heb er iig niets meer over gelezen. En idd keurig op tijd!! Fijn dat Mallemeid ons op de hoogte wilt houden als het zo ver is.

Randa vanmiddag naar de vlos, gaaf hoor!! Op het echo-formulier bij mij stond dat ik twee uur van te voren naar de wc moest gaan en daarna onmiddelijk 3 (of 4) grote glazen water, thee of appelsap moest drinken, dan was de blaas voldoende gevuld, ik hen toen 6 glazen thee naar binnen gewerkt, mijn blaas was dan ook mooi vol zei de echo-meneer. Leuke reacties krijg je van kinderen he? En fijn dat je je wat beter voelt hoor *klopt mee af*.

Ingrid jij nog nieuws? Neva waar zit jij? Iemand iets gehoord van Mobius?

Vanmiddag studeert mijn broer af, dus vandaag ben ik lekker vrij!! En vanmiddag een klein feestje bouwen. Verder geen nieuws hier eigenlijk....Saai he?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_27475397
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:59 schreef Neva het volgende:
Jonnetje spannend
Fuente en vicky.. leuk die trappelende beentjes ik moet nog veel te lang wachten

Hier gaat het eindelijk een stukje beter voel me iets beter op ongelakt hout afklopt
Fijn dat het beter met je gaat!! Nog maar een paar daagjes hè, dan mag je ook naar de vlos!!
  maandag 30 mei 2005 @ 10:55:09 #210
1087 Merisse
broddeltante
pi_27475548
* Merisse maakt zich beetje ongerust over Renegate
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  maandag 30 mei 2005 @ 11:03:43 #211
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27475774
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:55 schreef Merisse het volgende:
Renegate heeft hier nog niet gepost alleen in het grote buiken topic...

@randa Spannend succes vandaag nog 2 nachtjes slapen hier hier nog steeds wat aan de beterende hand nog gigantisch moe maar dat geeft niet zolang we spuugvrij blijven
  maandag 30 mei 2005 @ 11:14:20 #212
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27476077
Hallo dames,

ben een beetje met gemengde gevoelens terug van de vk.
Heb daar de intake gehad ( ik dacht leuk; ik neem Glenn mee, maar die heeft de boel daar zo ongeveer afgebroken) en we zouden naar het hartje luisteren. Nu ben ik pas 11 weken en 1 dag zwanger en ik heb afgelopen donderdag een mooie echo gehad, maar het hartje heb ik vanochtend niet gehoord. En dat zit me behoorlijk dwars.....
Volgende week maandagavond de herkansing.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  maandag 30 mei 2005 @ 11:16:30 #213
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27476146
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:14 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Hallo dames,

Heb daar de intake gehad ( ik dacht leuk; ik neem Glenn mee, maar die heeft de boel daar zo ongeveer afgebroken) en we zouden naar het hartje luisteren. Nu ben ik pas 11 weken en 1 dag zwanger en ik heb afgelopen donderdag een mooie echo gehad, maar het hartje heb ik vanochtend niet gehoord. En dat zit me behoorlijk dwars.....
kan me de gevoelens levendig voorstellen.. gok dat zowel randa en magneet alswel ArmaniMania en ik nog geen hartje zullen horen.. lijkt me ook wel een vreemd iets .. is toch eem soort bevestiging he.. maar meestal hoor je het hartje toch pas bij 12 weken ? volgende week ga je gewoon een superhartje horen kloppen
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 11:20:49 #214
43556 miss_dynastie
pi_27476288
Ik kan het me voorstellen EW........
Afwachten is ontzettend moeilijk
  maandag 30 mei 2005 @ 11:26:23 #215
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27476488
De vk vertelde ook dat je bij de twaalfde week het hartje het beste kan horen. Alleen waarom heb ik dan een intake bij 11 weken
Tis maar goed dat ik donderdag een goede echo had anders was ik nu echt goed over de pies.
Nu ben ik dat maar een beetje.
  maandag 30 mei 2005 @ 11:26:57 #216
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27476510
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:26 schreef Elegantly Wasted het volgende:
De vk vertelde ook dat je bij de twaalfde week het hartje het beste kan horen. Alleen waarom heb ik dan een intake bij 11 weken
Tis maar goed dat ik donderdag een goede echo had anders was ik nu echt goed over de pies.
Nu ben ik dat maar een beetje.
geen idee.. ik moet woensdag en ben dan ook 10.5 weken
pi_27476513
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:14 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Hallo dames,

Ik heb het hartje ook nog niet gehoord hoor! En ik ben verder als jou. Ik was 13 w+ 1d en toen kreeg ik de mooie echo, waarop een spartelend beepje te zien was. De volgende dag naar de vlos, toen dus geen hartje gehoord. Dat komt vaker voot zei ze. Bij de 1 hoor je het nou eenmaal sneller dan bij de ander. Stel dat het bekken gekanteld is, dan is het heel moeilijk om nu al wat te horen.
Ik was ook wel teleurgesteld. Maar ik had gelukkig de dag ervoor het beepje nog gezien.

Wat mag je snel terugkomen trouwens!
pi_27476663
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:55 schreef Merisse het volgende:
Met renagate gaat het wel goed hoor!
Ik las d'r nog op haar eigen forum. Maar geloof dat vriendje weer thuis is (weet niet zkeker of ze ook op vakantie zijn) maar die zijn heerlijk van elkaar aan het genieten gewoon
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  maandag 30 mei 2005 @ 11:33:16 #219
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27476726
Ja, gelukkig mag ik snel terugkomen.
Je post stelt me alweer een stukje gerust Ingrid. Ik hou gewoon vast aan de mooie echo van vorge week en wacht rustig af tot maandagavond (ja,ja...)

Hoop voor Randa en Neva dat zij wel gelijk het hartje horen, want het is gewoon een heel geruststellend geluid.
  maandag 30 mei 2005 @ 11:34:51 #220
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27476774
ik hoop het ook... ik weet niet eens of ik wel een echo krijg al heb een geweldige vlos maar binnenkort als ik verhuisd ben krijg ik een andere
pi_27476848
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:33 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Ja, gelukkig mag ik snel terugkomen.
Je post stelt me alweer een stukje gerust Ingrid. Ik hou gewoon vast aan de mooie echo van vorge week en wacht rustig af tot maandagavond (ja,ja...)

Hoop voor Randa en Neva dat zij wel gelijk het hartje horen, want het is gewoon een heel geruststellend geluid.
Normaal gesproken moest ik gewoon 4 weken later terugkomen, nu mag ik 1 weekje eerder komen.
Je hebt wel mazzel dat je al snel weer terug mag. Is daar verder nog een speciale reden voor?
pi_27477034
Bij mij moest ze trouwens met de echo vrij hard drukken, omdat je het anders niet goed kon zien.
Misschien kon ze daarom bij mij geen hartje horen omdat de baby naar achteren ligt ofzo. Enig idee of het zal helpen met een volle blaas heen te gaan? Of hoor je dan juist niks meer?
  maandag 30 mei 2005 @ 11:43:56 #223
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27477066
volgens mij moet je blaas vol zijn.. toch
  maandag 30 mei 2005 @ 11:44:11 #224
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27477078
Ik denk gewoon ter geruststelling. Voor ik zwanger werd van Glenn heb ik met 7 weken een miskraam gehad. Toen ik zwanger was van Glenn mocht ik (bij wijze van spreken) elke week langskomen om het hartje te horen. Het zijn 4 heel lieve meiden die alles doen om je zo gerust mogelijk te stellen. Ik vind het echt een fijne praktijk.
  maandag 30 mei 2005 @ 11:45:16 #225
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27477116
das wel fijn ik wil ook zo'n vlos
pi_27478269
Mijn schoonzusje heeft ook al gewaarschuwd dat ik het hartje waarschijnlijk niet zou horen. Vandaag ben ik precies 10 weken, ik denk dat ik over twee weken hier in budel een echo kan laten maken. Daar maken we vandaag een afspraak voor.
Ik denk dat ik al gerustgesteld ben als ze de baarmoeder goed kan voelen. Maar ja aan zoveel dingen merk ik dat ik verwachting ben, dat ik er vanuit blijf gaan dat alles gewoon goed is.

Ik ben erg benieuwd naar de vlos en de praktijk.
pi_27478693
Vicky, ik heb geen MSN De laatste keer dat ik zo'n programma gebruikte was ICQ nog ontzettend populair Ik woon trouwens bij de Schouwburg in de buurt

Ik ben met 8 weken voor het eerst naar de VK geweest voor een intakegesprek en informatie over prenataal onderzoek. Met 11 weken heb ik een termijnecho gehad en met 14 weken heb ik pas voor het eerst het hartje gehoord en dat ging niet erg gemakkelijk. Ze zei nog dat als het niet lukte ik een week later terug kon komen voor nog een poging. Pas na een minuut of 5 hoorden we de snelle hartslag De VK zei dat ze het apparaat maar een milimeter hoefde te verschuiven en dat was het geluid alweer weg.

Bij de echo's in het ziekenhuis hoefde ik trouwens geen volle blaas te hebben, maar a.s. vrijdag bij de screeningsecho in het artsenlaboratorium wel

Zelf ben ik al een paar dagen behoorlijk krakkemikkig. Donderdagavond spontaan overgegeven door de hoofdpijn, vervolgens zaterdagavond aan de diaree, zondag maagpijn en overgeven. Volgens de weekendarts moet ik voorlopig maar even geen sambal meer eten Vriendlief is gisteravond laat nog Antagel gaan halen (volgens mij gewoon een soort vloeibare Rennie). Het helpt wel, maar niet geweldig. Heb me vandaag maar ziekgemeld, voel me nog steeds beroerd

Randa, veel plezier vanavond bij de VK
Uitgerekend op 29 oktober 2005!
*O* Voor alle tweede streepjes dames *O*
pi_27480559
Wilyan heb ik met negen weken al gehoord bij de VK en Gupje liet zich pas met zo'n 12 weken horen. Guppie hebben we ook pas gehoord nadat we het hebben zien spartelen op de echo trouwens.

Er werd gevraagd hoe ik me voel..
Op wat maagzuuraanvalletjes na prima! Maar dat maagzuur overleven we wel. Er zijn ergere dingen in de wereld.
Verder moet ik nu 's middags gewoon even liggen om een tukkie te doen. Ik ben gewoon wat sneller moe en dan is zo'n tukkie doen echt heerlijk en kan ik er daarna weer tegenaan.

Wat me wel opviel..
Voor het bloedverlies van vorige week ging het zoooo lekker, k heb toen een hele tijd geen harde buiken of wat ook gehad. Het brandende maagzuur was toen zelfs een tijd een stuk minder. Ik had gewoon een dikke buik waar af en toe iets heel liefjes wat in rond bewoog.
Maar na dat bloedverlies 'rommelt' het weer. Weer her en der wat harde buiken, hier en daar een flinke steek en het zuur is terug.. En Guppie is nu een stuk minder lief voor me..

Gisteren probeerde hij/zij volgens mij via mijn navel naar buiten te komen! *auwie*
Echt, raar joh! Michiel moest er wat nerveus om lachen, die vond het wel grappig maar die dikke bult die uitstak op mijn navel vond ie ook wel weer eng.

* Jonnetje gaat nu even proberen te tukken.
W ~ H ~ T
  maandag 30 mei 2005 @ 14:51:59 #229
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_27482388
Ew (en andere dames), geen zorgen hoor als je het hartje met 11 weken nog niet hoort. Dat is heel normaal. De baby is dan nog zo klein het soms moeilijk te vinden is.
En zoals Babylover al zegt, als ze het apparaat maar iets verschuiven is het geluid al weg. Plus dat de baby natuurlijk ook beweegt. En dus steeds weg kan zwemmen bij de doptone (daar had Melvin in het begin een handje van).
Vaak mag je ter geruststelling 1 of 2 weken later terugkomen en proberen ze het nog eens.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_27482435
Update-tje van ons weer eens.

Mama basset zit met een meer dan grote toeter met smart te wachten op de bevalling. Ze moet nog bijna 5 weken, maar ze lijkt wel 2 keer zo dik als bij Noa. Gelukkig gaat het nu wel een stuk beter als we kijken hoeveel vocht ze vast hield bij haar vorige zwangerschap.

De wurm is ook een stuk beweegelijker dan de vorige. Af enm toe springt er iemand bijna van de bank me een bijbehorende gil. (waar ik nogal om moet lachen (zo gemeen ben ik dan ook weer wel )

Maar alles loopt lekker.

Het is overigens wel zwaarder als er al een kleintje is. (al helemaal als die elke ochtend je kamer binnen komt wandelen om 6 uur met een berg knuffels met de melding: "PAPA PAP MAKEN!!!!! " op bed kruipt en het hele matras in beslag neemt zodat er geen plek meer is voor papa.........

Maar eerlijk is eerlijk, mama basset doet het echt hartstikke goed en doet ook er veel voor Noa. Ze is ook meer met Noa bezig dan ik, moet ik toegeven. Ook in het weekend. Nu is dat deels dat ik dan ook weer met het huis bezig ben, alleen heb ik momenteel heel veel moeite om te gaan slapen en nog meer om wakker te worden.

Uitgerekende datum 5 juli, maar toch hopen we wel op een bevalling 1 of 2 weken eerder hoor.
  maandag 30 mei 2005 @ 16:40:23 #231
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27485925
Jonnetje, typisch laatste loodjes, het wordt er niet minder zwaar om.
Zijn de bloedingen helemaal gestopt?
Wilyan slaapt toch niet meer tussen de middag, of nu wel weer samen met jou?

Basset, de wens dat het eerder komt is heel herkenbaar, zeker met de drukte van oudste zus. Maar die kindjes van de laatste tijd komen allemaal later dan de uitgerekende datum!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27486307
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:34 schreef Saffier het volgende:
Randa vanmiddag naar de vlos, gaaf hoor!! Op het echo-formulier bij mij stond dat ik twee uur van te voren naar de wc moest gaan en daarna onmiddelijk 3 (of 4) grote glazen water, thee of appelsap moest drinken, dan was de blaas voldoende gevuld, ik hen toen 6 glazen thee naar binnen gewerkt, mijn blaas was dan ook mooi vol zei de echo-meneer. Leuke reacties krijg je van kinderen he? En fijn dat je je wat beter voelt hoor *klopt mee af*.
Goeie tip, net naar het toilet geweest en de eerste twee glazen opgedronken. Nu heb ik een waterbuik en het goevoel dat ik dadelijk toch al weer naar de wc moet, maar we wachten af.

Ik denk dat het de bedoeling is dat ik daar ook daadwerkelijk op bevel moet gaan plassen, ik hoef namelijk geen plasje mee te brengen, wat je meestal wel moet doen, volgens mij.
Over één uur is magneet ook weer thuis. Ik krijg nu geen hap door mijn keel denk ik omdat het toch wel erg spannend is. Was het maar alvast tijd he.

Ben ook wel blij als ik vanavond mijn eigen computer weer geïnstalleerd op mijn schoot he. Mijn hard disk had errors. Ik mis hem toch wel mijn lappie.

De katten hebben er hier ook weer een rotzooi vangemaakt. Straks krijg ik bezoek en ik was op aan het ruimen. Liggen er twee verse muizen (dood) onder de eetkamertafel. Bah, maar dat mag magneet mooi opruimen. Even stofzuigen en ik ben klaar.
pi_27488063
succes vanavond Randa!!

Ik moest voor de termijnecho en de groeiecho ook met een volle blaas komen. Bij de pretecho hoefde dat niet.

Ik voel beebje nu bijna elke avond bewegen, echt een geweldig gevoel...

Ik ga vanavond voor het eerst naar zwangerschapszwemles, ben benieuwd hoe dat is..

Babylover, dan woon je niet zo ver bij ons vandaan, wij wonen vlak bij de Herenstraat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_27489874
Als er naar het hartje geluisterd wordt, moet je dan ook met een volle blaas, of maakt dat niet uit?
  maandag 30 mei 2005 @ 19:21:02 #235
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_27489994
We hebben het hartje gehoord , deden we meteen aangezien Randa enorm moest pissen
  maandag 30 mei 2005 @ 19:22:33 #236
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27490029
Dat maakt niet uit.
De bedoeling van de volle blaas is dat ie je baarmoeder iets omhoog duwt duwt, en dat is dan wat makkelijker voor de echomevrouw/meneer. Hoeft trouwens bij een inwedige echo niet, die volle blaas.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 30 mei 2005 @ 19:26:48 #237
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_27490136
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:22 schreef Leah het volgende:
Dat maakt niet uit.
De bedoeling van de volle blaas is dat ie je baarmoeder iets omhoog duwt duwt, en dat is dan wat makkelijker voor de echomevrouw/meneer. Hoeft trouwens bij een inwedige echo niet, die volle blaas.
weet ik alleen doen ze normaal gezien eerst de hele vragenlijst afgaan maar doordat Randa zo nodig moest deden ze het eerst
  maandag 30 mei 2005 @ 19:30:02 #238
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_27490225
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:15 schreef Ingrid19 het volgende:
Als er naar het hartje geluisterd wordt, moet je dan ook met een volle blaas, of maakt dat niet uit?
hoeft in principe niet zei de vlos, is alleen makkelijker. Nou ja vlos, laatste jaars in opleiding maar ze deed het wel goed
pi_27491582
Het was dus echt een superervaring, na heel veel zoeken om dan toch nog het hartje te horen. Wauw.
  maandag 30 mei 2005 @ 20:22:52 #240
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27491754
Fijn hè? Het maakt je zwangerschap ineens zo echt vond ik.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_27491844
leuk Randa en Magneet!!!!

* Vicky is net wezen zwemmen, lekker hoor, maar ik merk dat ik totaal geen conditie heb
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_27504440
Nou, net de afspraak gemaakt voor een echo. Ik moet daarvoor naar Eindhoven naar het Diagnostisch Centrum. Ik moet dan ook meteen bloed laten laten prikken.
Hier moet ik ook het volle blaas principe bijgebruiken, alleen dat werkt bij mij niet. Vanaf 16.30 gisteren was wat er in kwam aan vocht , er in het half uur weer uit. Handig hè.

Dus om 18.15 nog een flesje water gedronken, moest ik gisteren om 18.30 toch echt naar de wc. We waren pas om 18.40 aan de beurt. Oeps. Maar meteen toen ze ging vertellen wat we gingen doen aangegeven dat ik echt naar de wc moest. . En toen kregen we het hartje te horen.

Ben benieuwd hoe het volgende week dan gaat. Dus dan maar vrij laat drinken.
pi_27505164
Net terug van de verloskundige.......

De uk is ingedaald
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:26:31 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27505208
Hey! Beter!
pi_27506217
Jonnetje nog 14 dagen toch? dat was de gok van de vk toch?
Het word nu aftellen hoor

Basset jemig dat schiet ook al op

Randa heerlijk om dat "treintje" voor de 1e keer te horen he? Dat vergeet je nooi meer.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:55:51 #246
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27506251
Das het betere (voor)werk Basset!

Jonnetje, waar ben je???
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27507218

Ik was er wel hoor..

Muts dat ik ben..
Ga ik eerst op m'n dooie gemakkie andere topics zitten lezen, en dat terwijl ik al wat later was dan normaal..

Maar Gup zit er nog.
Gisteravond wel een stuk of vier/vijf flinke oefen-/indalings-(?)weeën gehad. Ze kwamen netjes om de tien minuten hielden een tijdje (bijna 1 min. ) aan en daarna was het over.
W ~ H ~ T
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:27:47 #248
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_27507355
Randa moest je van de zenuwen niet extra plassen ofzo? Je kan het volgende week natuurlijk gewoon weer proberen!! Bij mij kon ze het hartje niet vinden, ik was toen 11 weken 2 dagen. Bij de echo wel meteen het hartje gehoord en gezien natuurlijk, was dezelfde dag.

Bij Basset gaat het ook alweer opschieten met een ingedaald beebje

Jonnetje doe eens melden!!

Ik ga nu rennen, moet naar mijn werk, fijne dag dames en heren!!
Ylana
pi_27507538
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:27 schreef Saffier het volgende:
Randa moest je van de zenuwen niet extra plassen ofzo? Je kan het volgende week natuurlijk gewoon weer proberen!! Bij mij kon ze het hartje niet vinden, ik was toen 11 weken 2 dagen. Bij de echo wel meteen het hartje gehoord en gezien natuurlijk, was dezelfde dag.
Het was prachtig ja om het hartje horen, moeilijk om niet te gaan huilen. Maar naar de wc van zenuwen. Denk ik niet, want het was voor mij echt het gevoel dat wat ik er indeed er ook weer meteen uit kwam. Moest wel om mezelf lachen, daarom. De plas had ook gewoon geen kleur. en de bus van moeders voor Moeders zat wel erg vol aan het eind van de dag.

Dadelijk komt moeders voor moeders de resterende kratten brengen, als het goed is krijg ik dan ook het bordje, kommetje en beker van nijntje. Leuk .
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:34:48 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27507596
Wat ik me wel eens afvraag over dat plassen voor Moeders voor Moeders. Waarom duurt dat maar een tijdje? Neemt de concentratie HCG weer af of zo? Weet iemand dit?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:35:23 #251
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_27507616
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 11:33 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Dadelijk komt moeders voor moeders de resterende kratten brengen, als het goed is krijg ik dan ook het bordje, kommetje en beker van nijntje. Leuk .
staat de gang weer vol
pi_27507748
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:40 schreef melonovy het volgende:
Jonnetje, typisch laatste loodjes, het wordt er niet minder zwaar om.
Zijn de bloedingen helemaal gestopt?
Wilyan slaapt toch niet meer tussen de middag, of nu wel weer samen met jou?
De bloedingen waren (gelukkig) vrijwel meteen weer over, als ze namelijk niet over waren moest ik langer in het ziekenhuis blijven.
Wilyan slaapt tussen de middag wel weer. Dat 's middags opblijven is maar van korte duur geweest. Een week lang ging dat goed, toen ging hij 's nachts weer spoken omdat hij overdag weer te veel prikkels kreeg. Dus ik kan gelukkig nu 's middags lekker tukken als hij boven op bed ligt te slapen.
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:54 schreef Anitra het volgende:
Jonnetje nog 14 dagen toch? dat was de gok van de vk toch?
Nee, dat was de mevrouw van de kaartjesdrukkerij.
De kaartjes van Wilyan zijn daar ook gedrukt en toen Michiel die ging halen kwamen ze erachter dat de datum op de proefdruk ook daadwerkelijk Wilyan's geboortedatum was. Die mevrouw heeft het namelijk erg vaak bij het rechte end qua geboortedatums!
W ~ H ~ T
pi_27507774
Ja, na 16 weken neemt de concentratie HCG af. Zo staat het in de informatie. Alleen staat het niet echt duidelijk erin.
pi_27519419
Ik ga vrijdag naar cesartherapie voor mijn rug en bekken. Hopelijk helpt het! Verder hebben we verf voor de kinderkamer gehaald en gaan we straks laminaat ophalen (aanbieding), dan hebben we dat alvast in huis!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:18:33 #255
105850 Fuente
mamamuts
pi_27529409
Morgen weer naar de verlos Ben heel benieuwd, maar voel ons wurmpje regelmatig dus alles zal wel ok zijn .

Ingrid, khoop dat het helpt!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:36:59 #256
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27529992
succes ingrid

en fuente succes morgen

Wij mogen morgen voor de eerste keernaar de verlos, is het raar dat je zenuwachtig bent ?
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 00:00:45 #257
81992 Githa
pi_27530720
Fuente succes bij de VK enne Neva en Armanie ook veel plezier morgen ... heel natuurlijk dat je zenuwachtig bent, was ik ook hoor het wordt ook daardoor een beetje meer werkelijkheid he
pi_27533105
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:36 schreef Neva het volgende:
Wij mogen morgen voor de eerste keernaar de verlos, is het raar dat je zenuwachtig bent ?
Is echt niet raar hoor. Veel succes bij de Vlos!!
pi_27533207
Neva en Fuente, veel succes bij de VK!

Randa, fijn dat je het hartje hebt gehoord. Dat is echt zo

Vicky, is dat wat dat zwangerschapszwemmen? Ik wil het ook gaan doen, maar durf eigenlijk niet omdat je nog niet ziet dat ik zwanger ben

Jonnetje, alles goed bij jou?

Ik heb sinds zaterdag al een maag-darminfectie (en daar mag je natuurlijk weer niks voor hebben), dus ik duik nog ff me bedje in

Uitgerekend op 29 oktober 2005!
*O* Voor alle tweede streepjes dames *O*
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:05:32 #260
105850 Fuente
mamamuts
pi_27533461
Neva, is heel normaal hoor! Hadden wij ook Veel plezier in ieder geval!
Wij gaan nu, vanavond post ik nog wel ffies
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_27535551
*meld*
(Guppie nog steeds in buik)

Fuente, Neva en Armanimania veel succes bij de VK!
Babylover gets... Beterschap!
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 09:54:08 #262
43556 miss_dynastie
pi_27535628
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:36 schreef Neva het volgende:
Tuurlijk niet joh!
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:26:16 #263
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_27536606
Hihihi Neva ik was ook een beetje zenuwachtig hoor, wat dacht jij dan!!

Ingrid ik hoop dat je wat aan de Cesartherapie hebt, leuk he spulletjes voor de kinderkamer gaan halen? Ik word er helemaal hebberig van als ik de folders zie!!

Fuente wat tof dat je je guppie lekker regelmatig voelt .

Babylover ik hoop dat je snel weer opknapt hoor!! En Jonnetje weer mooi op tijd gemeld hihihi, ik moet wel sneller leren typen zag ik, zo vraag ik waar je zit en als ik dan heb ingevoerd zie ik dat je al lang en breed gereageerd hebt hahaha, voel je je nog goed? Fijn dat je 's middags lekker kan

@ BE tussen de 6 en de 16 weken zwangerschap worden de meeste hormonen aangemaakt, buiten die tijd is het niet meer rendabel om de hormonen uit de urine te halen, vandaar tot en met de 16e week verzamelen en inleveren.

Ik heb net gemerkt dat ik mijn broeken niet meer dichtkrijg straks maar even op een doordeweekse spijkerbroek uit voor mezelf (op mijn werk dragen we alleen rokken , de meeste zijn gelukkig een stukje wijder dan mijn spijkerbroeken).
Ylana
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:29:50 #264
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_27536706
quote:
Ik heb net gemerkt dat ik mijn broeken niet meer dichtkrijg straks maar even op een doordeweekse spijkerbroek uit voor mezelf (op mijn werk dragen we alleen rokken , de meeste zijn gelukkig een stukje wijder dan mijn spijkerbroeken).
even heel nieuwsgierig, wat voor werk doe je dan?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:56:55 #265
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_27537500
Nieuwsgierig mag, ben ik ook...
Ik werk bij een juwelier, met een bepaalde 'dresscode' dus... Leuk team, heerlijk werk en na een tijdje heb je het niet eens meer door dat je in een rok loopt, ze hoeven gelukkig niet standaard tot op de grond ofzo, (bijna) elke lengte is goed.
Ylana
pi_27537529
Ik heb net ff op internet gezocht of ik makreel mag eten, maar kan nix vinden!! Iemand die dat weet?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_27537533
Bah! Ik ben sinds 6.00 erg duizelig en heb ineens weer last van zuurbranden. Ik dacht dat slapen wel zou helpen tegen duizeligheid, mooi niet dus. Ik zit te twijfelen of ik de vlos moet bellen of de ha.
pi_27537552
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:58 schreef Ingrid19 het volgende:
Bah! Ik ben sinds 6.00 erg duizelig en heb ineens weer last van zuurbranden. Ik dacht dat slapen wel zou helpen tegen duizeligheid, mooi niet dus. Ik zit te twijfelen of ik de vlos moet bellen of de ha.
Heb je al Rennies geprobeert?
Liefde
pi_27537665
Of cola of vanille vla?En ha bellen heeft niet zoveel zin,het is toch bekend bij jou?Ik denk niet dat hij je laat komen ofzo.Gewoon op je tellen passen.

Groetjes,Minoes
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:07:08 #270
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27537796
menicole je mag geen rauwe vis hebben..
pi_27537865
Is makreel dat dan? Want dat weet ik dus niet!!
Liefde
pi_27537899
Ik heb Rennies geprobeerd, maar helpt niks. Vanillevla ook niet. Cola nog niet geprobeerd.

Ik let ook wel op, maar het duurt nu zo lang, is vervelend gevoel.
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:11:49 #273
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27537944
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:10 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb Rennies geprobeerd, maar helpt niks. Vanillevla ook niet. Cola nog niet geprobeerd.

Ik let ook wel op, maar het duurt nu zo lang, is vervelend gevoel.
droge biscuitjes? kopje lauw water met theelepeltje suiker?
meisje bij twijfel kun je wel bellen.. of ze tips heeft
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:12:42 #274
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27537975
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:09 schreef MeNicole het volgende:
Is makreel dat dan? Want dat weet ik dus niet!!
makreel uit zo'n blikje of makreel salade zou je op het de verpakking moeten kijken.. staat het e rniet op zou ik bij zo'n twijfel niet nemen..
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:15:30 #275
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27538060
en mèèèèèn ik heb helemala me darmen van streek van de zenuwen nog een kleine 3 uurtjes
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:17:05 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_27538119
Ingrid ik zou gewoon even bellen hoor als jij je niet tof voelt, misschien kunnen ze je geruststellen!!

MeNicole, makreel is toch gaar? Is toch geen rauwe vis? Ik heb ook zo getwijfeld met tonijn uit blik, maar dat mocht ook gewoon...Ik dacht dat alleen gerookte zalm niet mocht, dat laat ik dus ook braaf staan.
Ylana
pi_27538179
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:58 schreef MeNicole het volgende:
Ik heb net ff op internet gezocht of ik makreel mag eten, maar kan nix vinden!! Iemand die dat weet?
quote:
U bent zwanger? Eet vis!

Vette vis bevat veel omega-3-vetzuren. Deze vetzuren zijn goed voor de gezondheid, maar verlagen ook het risico op vroeggeboorte en op een te laag geboortegewicht.

De medische pers beklemt nog steeds de positieve eigenschappen van vis en vooral de omega-3-vetzuren in vis. Vroegere studies hadden reeds aangetoond dat de omega-3-vetzuren, die noodzakelijk zijn voor het lichaam, bescherming bieden tegen hart- en vaatziekten en tegen prostaatkanker. Maar nu blijkt vis niet alleen goed te zijn voor bejaarden, maar ook voor zwangere vrouwen en jonge moeders.

Een studie bij meer dan 8.700 vrouwen onderzocht hun consumptie van visolie, de duur van de zwangerschap en het geboortegewicht. Uit deze studie blijkt duidelijk dat zwangere vrouwen die visolie eten, duidelijk minder risico lopen op vroeggeboorte (1,9%) dan vrouwen die nooit vis eten (7,1%). Het risico was drie- tot viermaal hoger bij de vrouwen die nooit vis aten dan bij de vrouwen die het meest vis aten.

Tweemaal per week!
Olson et al. hebben vastgesteld dat een hoge consumptie van omega-3-vetzuren (meer dan 2 g/dag) recidieven van vroeggeboorte voorkomt en het einde van de zwangerschap wat uitstelt. Een lage visconsumptie daarentegen verhoogt het risico op vroeggeboorte en een laag geboortegewicht. Het risico neemt aanzienlijk toe bij vrouwen die minder dan 0,15 g omega-3-vetzuren per dag eten (dit komt overeen met 15 g vis).

Over het algemeen wordt aanbevolen tweemaal per week vis te eten. Dit komt dus neer op gemiddeld 1 gram omega-3-vetzuren per dag. De vissoorten die het meest omega-3-vetzuren bevatten, zijn vette vis zoals makreel , zalm, haring, forel, tonijn, steur, ansjovis en sardienen. Maar als u niet van vis houdt, kunt u nog steeds uw toevlucht nemen tot visoliën als voedingssupplement.
* Bron *
W ~ H ~ T
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:19:52 #278
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27538204
hmm ik kreeg alleen wle op me kop dat ik zure haring op had
pi_27538380
Ja dank je. Nu kan ik naar d emarkt mijn makreel en haring halen
Liefde
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:29:49 #280
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27538512
Fuente succes bij de VK .
Neva en Armanie , ook veel plezier.

MeNicole, geniet van de vis.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_27538616
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:25 schreef MeNicole het volgende:
Ja dank je. Nu kan ik naar d emarkt mijn makreel en haring halen
Nu heb ik ook zin...
W ~ H ~ T
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:36:51 #282
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_27538716
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:56 schreef Saffier het volgende:
Nieuwsgierig mag, ben ik ook...
Ik werk bij een juwelier, met een bepaalde 'dresscode' dus... Leuk team, heerlijk werk en na een tijdje heb je het niet eens meer door dat je in een rok loopt, ze hoeven gelukkig niet standaard tot op de grond ofzo, (bijna) elke lengte is goed.
vandaar je naam!

Ontopic:
nu collega zwanger is, beginnen mijn eierstokken nog meer te klapperen, zoals jochem meijer het uitdrukt! maar ik moet nog eventjes wachten!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_27538823
Neva spannend!!! Dat je zenuwachtig ben is helemaal net raar. Succes straks!!!
Feunte ook!
pi_27539385
Is het erg om de hele zwangerschap foliumzuur te slikken? Zit namelijk in de multivitaminen die ik slik.
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:57:29 #285
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27539446
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:56 schreef Ingrid19 het volgende:
Is het erg om de hele zwangerschap foliumzuur te slikken? Zit namelijk in de multivitaminen die ik slik.
geen idee.. poejmon waar ben je ?
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:58:24 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27539477
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:56 schreef Ingrid19 het volgende:
Heb je zo'n grote pot dat die nog een paar maanden mee gaat dan?

Het lijkt me dat het, net zoals het voor de zwangerschap niet uit maakt, ook tijdens de zwangerschap niet uit maakt. Je lichaam breekt het teveel eraan uit zichzelf weer af.

Even snel gezocht, dit is wat ik tegenkwam:
quote:
- Blijf foliumzuur gebruiken - ook als het niet meteen lukt om in verwachting te raken - tot acht weken na de bevruchting. Daarna is het niet meer nodig.
Er staat dus dat het niet meer nodig is, maar niet dat het niet meer mag...
pi_27539598
Zo ik heb lekker mijn visje
De mevrouw van de viskraam had speciaal voor mij 2 haringen schoongemaakt, was iets veiliger vond ze
Liefde
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:02:23 #288
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27539613
Die zwangerschapspolitie, ik kan er af en toe behoorlijk KWAAD om worden... het is vaak ZO'N onzin wat ze zeggen...en net als met bijv. Light-producten WETEN ze niet eens wat het doet en gaan ze al roepen dat je het niet mag...

kan ik gewoon niet tegen hoor... ze maken zwangeren bang bij alles wat ze eten en maken dat ze zich schuldig voelen als ze iets eten wat dan 'niet zou mogen' ...
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:03:52 #289
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27539671
de dingen die je vooral niet mag hebben als lever producten en filet american en alcohol enz.. lust ik toch al niet of mocht ik al niet meer hebben ik mis er niks aan..
alleen me zure haring dus
pi_27539771
folium die in de vitaminepillen zit voor zwangeren mag je gewoon door blijven slikken zelfs voor de bv is het goed.

Zondag had ik een verjaardag en toevballig was er een discussie over de smetvrees van de artsen, vk's en kraamverzorgsters van tegenwoordig. Door dat alles steeds maar schoner moet komen de kinderen met minder bacterieen in contact en bouwen dus veel minder antistoffen op, was de algemene conclussie.
pi_27539958
Ingrid zijn het gewone vitaminepillen of van die speciale zwangerschapsvitaminepillen?

Gewone vitaminepillen worden vaak afgeraden tijdens een zwangerschap omdat daar vaak een hogere dosering vitamine A in zit. Bij zwangerschapsvitaminepillen zijn die doseringen aangepast.
W ~ H ~ T
pi_27540055
Ik heb niet een volle pot over, maar ik vind het wel prettig om multivitaminen te slikken. Speciaal voor zwangeren natuurlijk. Dan blijf ik gewoon doorslikken en koop ik straks weer een nieuwe pot!

Dingen die ik nu niet meer mag mis ik niet. Ik lust ook geen leverproducten, filet american enzo. Wel jammer van mn brie. Alcohol dronk ik al niet vaak. En mijn rauwkost en fruit was en snij ik nu extra goed!
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:21:46 #293
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27540198
Ik heb nooit gehoord dat je geen zure haring zou mogen tijdens de zwangerschap? Waar is dat op gebaseerd? (heb al op Google gezocht maar kon niets vinden)
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:22:47 #294
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27540223
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:21 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb nooit gehoord dat je geen zure haring zou mogen tijdens de zwangerschap? Waar is dat op gebaseerd? (heb al op Google gezocht maar kon niets vinden)
volgens me huisarts mag je geen rauwe visproducten..
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:23:49 #295
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27540249
Ingrid: dat van die BRIE is ook al zo'n fabeltje. Het gaat alleen om RAUWMELKSE brie..die kun je niet meer krijgen in de supermarkt tenzij je er speciaal om vraagt bij een kaaszaak o.i.d.
De GEWONE brie (dus niet met rauwmelkse kaas) is gewoon veilig en mag je gewoon eten tijdens de zwangerschap.

Dit is nou één van de redenen waarom ik er kwaad om kan worden. Mensen zeggen klakkeloos dingen terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn dat je het niet meer mag. Dan ga je je dingen ontzeggen zogenaamd vanwege de zwangerschap terwijl het onzin is!
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:27:12 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27540325
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:22 schreef Neva het volgende:
Vraag het dan vanmiddag meteen nog even aan de Verloskundige.

Bij zoeken op google kom ik overal ook haring tegen in de lijst met visjes voor zwangeren, en bij mijn weten is haring altijd rauw...

Voorbeeldje:
quote:
De enige vette hap die goed is
En nu maar hopen dat je ervan houdt. Van vette vis. Haring, makreel, forel, sardientjes, zeewolf, zeeduivel en zalm zijn vette vissen. En die kun je in de laatste drie maanden van je zwangerschap het beste één of twee keer per week eten. Ze bevatten namelijk cervonzuur en dat is een belangrijke bouwsteen voor de hersenen en het netvlies. En juist aan het eind van de zwangerschap maken de hersenen van je kind nog een belangrijk groeiproces door.
pi_27540361
Vitaminepillen voor zwangeren zijn gewoon goed hoor!
De doseringen zijn speciaal aangepast voor wat je nodig hebt tijdens de zwangerschap.

Enne.. Brie mag je over het algemeen gewoon hebben hoor. Rauwmelkse kazen mag je niet. Dan staat er op de verpakking aangegeven "au lait cru"
Mijn vorige VK en dieëtiste moesten er wel om lachen dat gedoe met die brie.
In Nederland is het namelijk best moeilijk om rauwmelkse kaas te vinden. Vaak gaat het dan om import-kaasjes of kaas bij van die zelf-maak-kaas-boerderijtjes ofzo weg.
Brie uit de supermarkt kun je over het algemeen gewoon eten.

Maar als je het zelf écht niet vertrouwt moet je het gewoon niet doen. (Zei m'n VK toen.) Anders ga je je misschien onnodig zorgen maken, en da's gewoon niet fijn.
W ~ H ~ T
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:28:35 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27540369
Het lijkt me dat je geen sushi enzo mag eten...maar ik heb zelfs juist haring aangeraden gekregen, net als Brighteyes zegt...

Misschien dat ik er onterecht kwaad over word hoor, maar ik vind het gewoon zo overtrokken, al die dingen...

Edit: zit er net aan te denken, ik had helemaal niets gehoord over light-producten en heb de hele zwangerschap van Noa light-producten gebruikt (ik ben dol op cola-light, de gewone versie moet ik niet) en met Noa is niets mis hoor... (en ik heb ECHT veel cola light gedronken en andere light-producten gebruikt)
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 12:31:34 #299
43556 miss_dynastie
pi_27540440
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:22 schreef Neva het volgende:

[..]

Ik herinner me de vreugde van Loena vorig jaar nog, toen bleek dat haring wel mocht
Wel even ter plekke schoon laten maken
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2005 @ 12:34:38 #300
43556 miss_dynastie
pi_27540517
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 12:28 schreef Suzanna het volgende:
en met Noa is niets mis hoor... (en ik heb ECHT veel cola light gedronken en andere light-producten gebruikt)
Nou ja, tis natuurlijk ook niet zo dat als iets niet goed is, je kind er altijd en direct schade van ondervindt, maar het is vaak gewoon om het risico uit te sluiten. Waarmee ik dus niet bedoel dat light producten slecht zijn of jij iets fout doet (daar weet ik nl. niks van), maar ik bedoel het meer in het algemeen; het 'er is niks mis met ...' is vaak een argument van mensen om met slechte gewoonten door te gaan en dat is niet altijd terechthoop dat ik duidelijk ben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')