Ik zou me niet druk maken als ik jou was. Is toch maar centraal examen en dat telt helemaal niet mee gelukkigquote:Op maandag 23 mei 2005 19:57 schreef Remzz het volgende:
Ow begin nu toch wel te twijfelen nog nooit van de Calico Act gehoort...
En ze golden niet in Lancashire omdat daar geen wolnijverheid was??quote:Op maandag 23 mei 2005 20:03 schreef Tom_Tom- het volgende:
'Calico is met kleurige patronen (dessins) bedrukt katoen. Het woord 'calico' is een vervorming van de plaatsnaam Calicut, een stad aan de Malabarkust (westkust) van India, waar al sinds de 17e eeuw veel bedrukt katoen vandaan kwam. Begin de 18e eeuw importeerde de Engelse Oost-Indische compagnie veel calico uit Bengalen (tegenwoordig Bangladesh).
De Calico Acts (calicowetten) waren bedoeld om de Engelse wolnijverheid te beschermen. Deze wetten verboden aanvankelijk alleen de import van bedrukte katoenen weefsels uit India. Maar al snel werd ook het gebruiken of zelfs dragen van alle bedrukte katoenen weefsels verboden, waar ze ook vandaan kwamen. Vrouwen die het verbod overtraden, werden soms op straat door woedende wolverevers aangevallen. In 1774 werden deze wetten afgeschaft.'
Volgens mijn boek zodat hij zich volledig kon gaan storten op de vredesonderhandelingen.quote:Op maandag 23 mei 2005 19:40 schreef B4kst33n het volgende:
vraagje, waarom stelde Johnson zich niet herkiesbaar voor een tweede ambstermijn?
Ik citeer uit mijn examenboekje:quote:Op maandag 23 mei 2005 19:40 schreef B4kst33n het volgende:
vraagje, waarom stelde Johnson zich niet herkiesbaar voor een tweede ambstermijn?
herverkaveling. De gemeenschappelijke gronden verdwenen en er werd grond uitgedeeld aan de hand van de grote van de bedrijven.quote:Op maandag 23 mei 2005 20:13 schreef s0k het volgende:
lama
Door vererving enzo werden de stukken landbouwgrond in Lancashire steeds verder opgedeeld in kleine stukjes waardoor ze eigenlijk onbruikbaar werden om echt op te verbouwen. Dus werden ze door de overheid verdeeld in verschillende kavels, omheind door heggen.quote:
niet door de overheid hoor, maar door het parlement, die via de Bill of Rights uit 1668 ofzo de feitelijke macht van de koning overnam, in het parlement zaten grootgrondbezitters en andere rijken, die van de enclosures profiteerdenquote:Op maandag 23 mei 2005 20:14 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Door vererving enzo werden de stukken landbouwgrond in Lancashire steeds verder opgedeeld in kleine stukjes waardoor ze eigenlijk onbruikbaar werden om echt op te verbouwen. Dus werden ze door de overheid verdeeld in verschillende kavels, omheind door heggen.
Amerika voer met boten in Noord-Vietnamese wateren --> (zogenaamde) aanval op die boten, uiting van agressie van Noord-Vietnam --> Reden voor oorlog, rest wat je zegt kloptquote:Op maandag 23 mei 2005 20:20 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Wie kan mij in het kort uitleggen hoe het Tonkin-incident in elkaar steekt. Wat ik begrijp is dat Amerika aangevallen zou zijn op zee door torpedo's. Maar dat het gemanipuleerd is door de Amerikanen om een reden te hebben voor voeren van een oorlog tegen Noord Vietnam
Heb jij uberhaupt wel opgelet in de les?quote:Op maandag 23 mei 2005 20:24 schreef s0k het volgende:
waar gaat dit jaar de stelopdracht over? vietnam of lancashire?
http://werkplaats.wolters.nl/vietnam.htmlquote:Op maandag 23 mei 2005 20:26 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Weet er iemand een beetje fatsoenlijke toets van Vietnam te vinden op internet? Op de Cd-rom heb ik al gemaakt dus heeft niet echt nut meer hehe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |