Ik citeer uit mijn examenboekje:quote:Op maandag 23 mei 2005 19:40 schreef B4kst33n het volgende:
vraagje, waarom stelde Johnson zich niet herkiesbaar voor een tweede ambstermijn?
herverkaveling. De gemeenschappelijke gronden verdwenen en er werd grond uitgedeeld aan de hand van de grote van de bedrijven.quote:Op maandag 23 mei 2005 20:13 schreef s0k het volgende:
lama
Door vererving enzo werden de stukken landbouwgrond in Lancashire steeds verder opgedeeld in kleine stukjes waardoor ze eigenlijk onbruikbaar werden om echt op te verbouwen. Dus werden ze door de overheid verdeeld in verschillende kavels, omheind door heggen.quote:
niet door de overheid hoor, maar door het parlement, die via de Bill of Rights uit 1668 ofzo de feitelijke macht van de koning overnam, in het parlement zaten grootgrondbezitters en andere rijken, die van de enclosures profiteerdenquote:Op maandag 23 mei 2005 20:14 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Door vererving enzo werden de stukken landbouwgrond in Lancashire steeds verder opgedeeld in kleine stukjes waardoor ze eigenlijk onbruikbaar werden om echt op te verbouwen. Dus werden ze door de overheid verdeeld in verschillende kavels, omheind door heggen.
Amerika voer met boten in Noord-Vietnamese wateren --> (zogenaamde) aanval op die boten, uiting van agressie van Noord-Vietnam --> Reden voor oorlog, rest wat je zegt kloptquote:Op maandag 23 mei 2005 20:20 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Wie kan mij in het kort uitleggen hoe het Tonkin-incident in elkaar steekt. Wat ik begrijp is dat Amerika aangevallen zou zijn op zee door torpedo's. Maar dat het gemanipuleerd is door de Amerikanen om een reden te hebben voor voeren van een oorlog tegen Noord Vietnam
Heb jij uberhaupt wel opgelet in de les?quote:Op maandag 23 mei 2005 20:24 schreef s0k het volgende:
waar gaat dit jaar de stelopdracht over? vietnam of lancashire?
http://werkplaats.wolters.nl/vietnam.htmlquote:Op maandag 23 mei 2005 20:26 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Weet er iemand een beetje fatsoenlijke toets van Vietnam te vinden op internet? Op de Cd-rom heb ik al gemaakt dus heeft niet echt nut meer hehe
Misschien omdat Noord-Vietnam in ik meen 1974 alsnog de oorlog won door Zuid-Vietnam binnen te vallen en het land te verenigen?quote:
Het is toch nog steeds een redelijk communistisch beleid daar?? Vandaar de naam?quote:Op maandag 23 mei 2005 20:41 schreef B4kst33n het volgende:
nog 1 vraag, die weinig met de stof te maken heeft.
Waarom heet Saigon tegenwoordig Ho Chi Minh?
beetje tegenstrijdig, om de Zuid-Vietnamese hoofdstad de naam van een Noord-Vietnamese leider te geven
Weet je zeker dat dat Saigon is?quote:Op maandag 23 mei 2005 20:41 schreef B4kst33n het volgende:
nog 1 vraag, die weinig met de stof te maken heeft.
Waarom heet Saigon tegenwoordig Ho Chi Minh?
beetje tegenstrijdig, om de Zuid-Vietnamese hoofdstad de naam van een Noord-Vietnamese leider te geven
dit is van Wikipedia. Je hoeft vanaf 1975 niks meer over Vietnam te weten, maar omdat je zo geinteresseer bent ... :quote:Op maandag 23 mei 2005 20:46 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
[..]
Het is toch nog steeds een redelijk communistisch beleid daar?? Vandaar de naam?
Ik wilde het even zeker weten, als Saigon in januari 1975 viel had ik nog een aardig argument gehad voor 1974quote:Op maandag 23 mei 2005 20:50 schreef B4kst33n het volgende:
wikipedia doet wonderen hè VoreG
shame shame shamequote:Op maandag 23 mei 2005 20:47 schreef vanilla het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat Saigon is?
De 'tempel' van Ho Chi Minh staat namelijk in Hanoi, de hoofdstad ten tijde van de oorlog van Noord Vietnam. Ik denk eerder dat Hanoi nu ook bekend staat als Ho Chi Minh...
Nixonquote:Op maandag 23 mei 2005 21:04 schreef sn7ke het volgende:
Oh en bij NIXON moet dr nog ff bijstaan dat hij de N-vietnameze naar de onderhandelingstafel wou bombarderen (of was dat nou johnsons tactiek O_o)
Waar is Truman?quote:Op maandag 23 mei 2005 20:58 schreef sn7ke het volgende:
-knip-
Met dank aan vanilla
Ik heb een half uur gezocht om dit terug te vinden! Thanx
quote:Op maandag 23 mei 2005 21:12 schreef B4kst33n het volgende:
Truman = dood?
inderdaad, ik dacht ook dat dat truman was en niet eisenhowerquote:Op maandag 23 mei 2005 21:15 schreef Jaz het volgende:
[..]
Truman was toch van de containmentpolitiek...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |