Moet je wel weten hoe je die tabel moet gebruikenquote:Op maandag 23 mei 2005 15:34 schreef FoxHunter. het volgende:
Met tabel 35 uit BINAS kom je iig al erg ver![]()
quote:Op maandag 23 mei 2005 15:50 schreef boyv het volgende:
Oh fuck, niet dus. Ik dacht dat we morgen wiskunde (B12) zouden hebben
Mijn leraar zij ook dat er voor Natuurkunde 2 niks bij zat over trillingen en golven. Labda enz.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:15 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Geen licht voor Natuurkunde 1.
Ik ben wel een beetje bezig geweest met samenvatten voor mezelf:quote:Op maandag 23 mei 2005 17:57 schreef RyanDunn het volgende:
Heeft iemand een goeie samenvatting voor de stof van Natuurkunde 1, 2 ? Kan het maar geen goeie vinden...
Ja, beeld en geluid waarnemen is geschrapt.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:24 schreef Hanzel_lane het volgende:
ik kan het nergens vinden... www.watmoetikleren.nl is uit de lucht getrapt... iig het havo gedeelte..maar ik dacht dat geluid & trillingen (1 onderwerp dacht ik) en licht geschapt was... voor natuurkunde 1 dan hè
weet iemand hoe het zit met eenheiden in berekeningen en tussentijdse antwoorden? niet nodig toch?
quote:weet iemand hoe het zit met eenheiden in berekeningen en tussentijdse antwoorden? niet nodig toch?
Nee niet nodig volgens mij, hoewel ik het wel altijd doe.quote:weet iemand hoe het zit met eenheiden in berekeningen en tussentijdse antwoorden? niet nodig toch?
Eenheden in je antwoord zijn wel heel belangrijk.. En voor je berekening krijg je punten dus die zou ik ook niet weglatenquote:Op maandag 23 mei 2005 18:24 schreef Hanzel_lane het volgende:
ik kan het nergens vinden... www.watmoetikleren.nl is uit de lucht getrapt... iig het havo gedeelte..maar ik dacht dat geluid & trillingen (1 onderwerp dacht ik) en licht geschapt was... voor natuurkunde 1 dan hè
weet iemand hoe het zit met eenheiden in berekeningen en tussentijdse antwoorden? niet nodig toch?
weet je zeker dat je een heel significant cijfer weg mag laten zonder puntenaftrek?quote:Op maandag 23 mei 2005 21:58 schreef thizjackal het volgende:
tip: doe significante cijfers ALTIJD 2 of 3.. dan heb je het altijd goed..
je mag er namelijk 1 naast zitten en je moet altijd 2 of 3 significante cijfers hebben
Je mag er 1 significant cijfer naast zitten. Aangezien de meeste gegevens in 2 of 3 significante cijfers worden gegeven. Meestal zit je goed als je 2 of 3 significante cijfers gebruikt. Maar significante cijfers zijn toch helemaal niet zo moeilijk?quote:Op maandag 23 mei 2005 23:12 schreef _Supreme het volgende:
[..]
weet je zeker dat je een heel significant cijfer weg mag laten zonder puntenaftrek?
Je mag er een cijfer naast zittenquote:Op maandag 23 mei 2005 23:12 schreef _Supreme het volgende:
[..]
weet je zeker dat je een heel significant cijfer weg mag laten zonder puntenaftrek?
De uitkomst moet gegeven worden met het aantal significante cijfers gelijk aan dat van het laagste aantal significante cijfers dat gegeven is. Jeetje, wat een opgavequote:Op maandag 23 mei 2005 23:22 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Je mag er 1 significant cijfer naast zitten. Aangezien de meeste gegevens in 2 of 3 significante cijfers worden gegeven. Meestal zit je goed als je 2 of 3 significante cijfers gebruikt. Maar significante cijfers zijn toch helemaal niet zo moeilijk?
Ja ik vind het echt een eitje! Makkelijkste van heel natuurkundequote:Op maandag 23 mei 2005 23:32 schreef boyv het volgende:
[..]
De uitkomst moet gegeven worden met het aantal significante cijfers gelijk aan dat van het laagste aantal significante cijfers dat gegeven is. Jeetje, wat een opgave
is ook niet moeilijk nee, maar op proefwerken werd me dat toch afgerekend als ik 2.12 schreef inplaats van 2.1..quote:Op maandag 23 mei 2005 23:40 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Ja ik vind het echt een eitje! Makkelijkste van heel natuurkunde![]()
Echt waar?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:19 schreef boyv het volgende:
Gvd, optica hoeft niet geleerd te worden hoor ik net![]()
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:26 schreef Sphere2k4 het volgende:
wou net beginnen met alle fomules in me rekenmachine te zetten, maar ze staan ook in de binas gelukkig
1/Rv = 1/R1 + 1/R2 ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:24 schreef DEAVELOFHEAVEN het volgende:
Pff heb er net twintig minuten over gedaan om uit te vogelen hoe je de vervangingsweerstand uitrekend in een parallelle schakeling![]()
Maar gelukkig weet ik het nuNog 3 uurtjes en dan gaat het feest beginnen
![]()
Mja, dat klopt. Ik was ook al even aan het zoeken, want ik dacht even dat ik iets over het hoofd gezien had, dat moest haast wel als iemand zo lang doet om zoiets te begrijpenquote:
Biologie en Scheikunde vind ik juist de makkelijkste vakkenquote:Op maandag 23 mei 2005 15:34 schreef FoxHunter. het volgende:
Jaja, morgen is het zover.
Beetje zin in iedereen?Lijkt me niet zo moelijk, ik zie meer op tegen Biologie en Scheikunde..
Met tabel 35 uit BINAS kom je iig al erg ver![]()
Ik kies altijd het verkeerde antwoord bij die meerkeuzevragen.. en die zijn nog 2 punten waard ookquote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:39 schreef _Supreme het volgende:
biologie daar sta ik nu een 7.7 voor op CE. Dat vak vind ik dus echt het allermakkelijkste wat er maar bestaat. Ik lees het de avond van tevoren 1 keertje door, en heb altijd een goed punt
je weet toch dat dat ribosomen zijnquote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:42 schreef FoxHunter. het volgende:
Succes iedereen straks
[..]
Ik kies altijd het verkeerde antwoord bij die meerkeuzevragen.. en die zijn nog 2 punten waard ook![]()
quote:
Quake IIIquote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:56 schreef Zwoerd het volgende:
Fuk man wij moeten het ook op de computer maken, alleen tijdens het oefenen op school hebben we alleen quake III over lan gespeeld, en af en toe es iets met dat video meting en coach gedaan, hopen maar dat ik alles nog snap
Ik heb mijn PWS voor een groot deel met coach gemaakt maar ik snap er nog niet echt veel vanquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:04 schreef Zwoerd het volgende:
Het ideale aan Coach is wel dat je je bouwwerken meteen kan testen of het werkt , maar verder weet ik niet of er veel voordelen aanzitten.
Aan het begin van het jaar werd ons verteld dat we een half uur langer zouden hebbenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:18 schreef _Supreme het volgende:
wtf nu snap ik er echt niks van.
we hebben net zoals jullie 3 uur, daarin moeten we EN het schriftelijk maken, EN de computertoets...
Jaquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:25 schreef _Supreme het volgende:
en bij een parallel schakeling is de spanning overal hetzelfde he?
Bij parallel is de spanning overal hetzelfde en de stroom verdeelt zich over de componentenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:25 schreef _Supreme het volgende:
en bij een parallel schakeling is de spanning overal hetzelfde he?
oja dat moesten we ook lerenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:28 schreef Sphere2k4 het volgende:
[..]
Bij parallel is de spanning overal hetzelfde en de stroom verdeelt zich over de componenten
Bij serie verdeelt de spanning zich over de componenten en de stroom is overal hetzelfde![]()
Ik ging eerst ff langs kameraadquote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:13 schreef Sphere2k4 het volgende:
jij moet lang fietsen oO
Inderdaad, die vraag ging echt nergens over. Je moest iets opzoeken in je SI-tabel (6) over de grooteenheid van die constante, maar een constante heeft geen eenheid. Ik heb gewoon gekozen voor "Newton per vierkante meter", dus óf ik heb het verkeerd gelezen, óf die vraag klopt niet. Bij ons hoorde ik er meer mensen over klagen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:56 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Ik vond het erg goed gaan (N1,2). Ik heb zeker wel de 4.7 die ik nodig had.
Ik ga alleen klagen over opgave 23,
Daar moest je in BINAS iets zoeken over k (luchtwrijvingsconstante). Maar dat hele k was nergens te vinden.
Yup vraag 23/24 was vrij moeilijkquote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:56 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Ik vond het erg goed gaan (N1,2). Ik heb zeker wel de 4.7 die ik nodig had.
Ik ga alleen klagen over opgave 23,
Daar moest je in BINAS iets zoeken over k (luchtwrijvingsconstante). Maar dat hele k was nergens te vinden.
ja maar stel, je legt er een wiel op van 1 meter doorsnede, en je laat hem dan draaien, dan draait de draaiplaat toch super snel?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:17 schreef The_Viper het volgende:
Jawel, de snaar moet dan minder meter per seconde óp dat kleinere wieletje afleggen zodat bij f=1/T de T kleiner word en je dus een grotere frequentie krijgt
Precies. Als er een groter wiel aan zou zitten zou het kleine wiel vaker moeten draaien om het grote wiel 1 keer rond te krijgen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:17 schreef The_Viper het volgende:
Jawel, de snaar moet dan minder meter per seconde óp dat kleinere wieletje afleggen zodat bij f=1/T de T kleiner word en je dus een grotere frequentie krijgt
ja maar hier wordt niet aan het kleinere wiel gedraaid, het wiel dat ik groter wilde maken, daar zit een motortje achter...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:19 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Precies. Als er een groter wiel aan zou zitten zou het kleine wiel vaker moeten draaien om het grote wiel 1 keer rond te krijgen.
En iedereen gaan klagen over vraag 23 N1,2
FUCKquote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:14 schreef _Supreme het volgende:
bij natuurkunde 2,
dat wieletje vervangen, je wil de draaiplaat sneller laten draaien, dan moet je het dingetje toch vervangen met een groter wiel?!
in het correctievoorschrift staat dat je een kleiner wieltje moet nemen.
maar dat klopt toch niet?
Het was de bedoeling om het wiel onder de draaitafel zelf te vergroten of te verkleinen. Om hem sneller te laten draaien moet dat wiel (dus niet het wieltje bij de motor) kleiner worden, want een kleinere omtrek zorgt voor meer toeren per minuut.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:22 schreef _Supreme het volgende:
[..]
ja maar hier wordt niet aan het kleinere wiel gedraaid, het wiel dat ik groter wilde maken, daar zit een motortje achter...
Die waren juist erg makkelijk!quote:
Precies. Het wiel moet kleiner.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:29 schreef boyv het volgende:
[..]
Het was de bedoeling om het wiel onder de draaitafel zelf te vergroten of te verkleinen. Om hem sneller te laten draaien moet dat wiel (dus niet het wieltje bij de motor) kleiner worden, want een kleinere omtrek zorgt voor meer toeren per minuut.
Die bedoelde ik niet. Ik bedoel de eerste vraag van dat deel, daar snapte ik echt geen ruk van. De rest had ik gewoon goed.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:30 schreef Spleed het volgende:
[..]
Die waren juist erg makkelijk!
k daalt in vraag 25 met 5%, hij was 0,15. Dus 0,15 x 0,95=0,1425! Makkelijk dus! Je hoefte dus niks op te zoeken!
25 heb ik wel goed, maar in vraag 23 stond dat je gebruik moest maken van tabellen in BINAS. In BINAS was niks over k te vinden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:30 schreef Spleed het volgende:
[..]
Die waren juist erg makkelijk!
k daalt in vraag 25 met 5%, hij was 0,15. Dus 0,15 x 0,95=0,1425! Makkelijk dus! Je hoefte dus niks op te zoeken!
Ze bedoelden daarmee dat je voor de eenheden van de luchtweerstand en de snelheid in m/s. Als je de luchtwrijvingsconstante zo uit de binas kon halen, zou die vraag ook nergens op slaan. Je moet die eenheid uit de formule afleiden.. Maar idd, het is wel een beetje vaag dat ze die tebel noemen, want de eenheden staan ook boven de vraag bij de formule.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:32 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
25 heb ik wel goed, maar in vraag 23 stond dat je gebruik moest maken van tabellen in BINAS. In BINAS was niks over k te vinden.
hey, ik heb ook een 7.6 nodig daarvoorquote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:32 schreef Spleed het volgende:
Hebben jullie trouwens gekeken wat jullie examenpunten zijn?
Ik heb het eventjes snel nagekeken, het ging wel goed: Ik heb +/- 62 punten. Mijn cijfer ligt dus tussen de 7.2 en 9.1. Ik hoop dat het in ieder geval een 7.6 wordt, dan sta ik een 8 op mijn diploma!
Volgens www.examen.nl (antwoorden staan er al op)quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:32 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
25 heb ik wel goed, maar in vraag 23 stond dat je gebruik moest maken van tabellen in BINAS. In BINAS was niks over k te vinden.
Nou, op mijn rapport staat 7,5 maar ik heb eigenlijk een 7,48 dus nu moet ik dus toch een 7,6 halen in plaats van een 7,5quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:45 schreef _Supreme het volgende:
[..]
hey, ik heb ook een 7.6 nodig daarvoor
Sta je nu ook een 7.4 ?![]()
Dus je hoeft niet eens van BINAS gebruik te maken. Lekker onduidelijke vraag dan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:48 schreef boyv het volgende:
[..]
Volgens www.examen.nl (antwoorden staan er al op)
http://img150.echo.cx/img150/6720/untitled1copy6kx.jpg (verslepen naar je adresbalk)
Nu ik het zie snap ik het wel, maar in de zaal snapte ik er niks van (en in BINAS stond er niets over in)quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:48 schreef boyv het volgende:
[..]
Volgens www.examen.nl (antwoorden staan er al op)
http://img150.echo.cx/img150/6720/untitled1copy6kx.jpg (verslepen naar je adresbalk)
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:34 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Nu ik het zie snap ik het wel, maar in de zaal snapte ik er niks van (en in BINAS stond er niets over in)
niks over gehad... misschien ook maar goed ook, al die 30 cijfers achter de comma :pquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:33 schreef _Supreme het volgende:
and don't forget!!: E=MC²
http://www.citogroep.nl/vo/ce/havovwo/ex2005/eind_fr.htmquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef Zwoerd het volgende:
Staan de antwoorden van de computervragen nog ergens??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |