hoe maf, en onnadenkend moet dit je over de streep trekken., onbenulquote:Op maandag 23 mei 2005 23:48 schreef Boosoog het volgende:
Vooral op TEGEN klikken is leuk
http://www.sp.nl/nieuws/actie/grondwet/stemmachine/
Het is dan ook geen grondwetquote:Op maandag 23 mei 2005 17:55 schreef dawg het volgende:
[..]
De fundamenten van het grondwettelijk recht
Een grondwet stelt vijf traditionele principes, ontworpen om de burgers te beschermen, centraal:
1. Een Grondwet moet leesbaar zijn om een volksstemming mogelijk te maken
2. Een Grondwet legt geen welbepaalde politiek op
3. Een Grondwet is herzienbaar
4. Een Grondwet beschermt tegen tirannie door de scheiding en de onderlinge controle der machten
5. Een Grondwet wordt niet toegestaan door de machthebbers, maar wordt door het volk zelf opgesteld
Lees hier meer voor de onderbouwing.
Ik stem tegen.
idd een lap tekst geschikt voor een bananenrepubliek zoals die van onsquote:
quote:
Wat een argument.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:02 schreef cerror het volgende:
Ik stem nee puur om het feit dat ze alleen maar de voordelen noemen en geen enkel nadeel.
http://www.vpro.nl/MediaController?media=22561128quote:Het Referendumlied
Vanmiddag is het Bieslogkoor bijeen geweest en we hebben op de wijs van het bekende 'Schipper mag ik overvaren' een speciale Referendumversie opgenomen.
Slechts vier van de zestien koorleden konden zich vrijmaken en dit kwartet had een zware klus aan het schijnbaar eenvoudige lied. 'Iets te hoog gegrepen voor mij', zei de sopraan.
Kortom, we verkeerden in een toepasselijke referendumstemming.
'Weet u wat we stemmen moeten, ja of nee?' - Het Bieslogzangkwartet
Mee oneens. Vorige keer had die regering die nu zo nodig de grondwet wil, ons ook al voorgelogen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:10 schreef Murray het volgende:
[..]
Wat een argument.
Het is een referendum over die grondwet, niet over de de campange er omheen. (Trouwens ook niet over Turkijke, en al helemaal niet over de Euro.)
[..]
Briljant die quotes!quote:Op woensdag 25 mei 2005 04:19 schreef Keromane het volgende:
[..]
Prachtig.
Dit is ook een aanrader:
http://www.stemhok.nl/quote.php
Merkwaardig toch dat het ja-kamp steeds de nee-stemmers verwijt hun stem te baseren op onderbuikgevoelens, terwijl ik toch bij de ja-stemmers ook vooral een (negatieve) emotie zie jegens de nee-stemmers en daarop hun ja-stem baseren...quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:25 schreef CANARIS het volgende:
iK STEM NU VOOR
Redenen geneog om tegen te zijn echter hebben de meeste tegenstanders mij overtuigd toch maar voor te stemmen.
De debiele statements die ik uit die hoek hoor zijn als het oeverloze gelul van een bezopen Ron Brandsteder.
Slechts een enkeling van de tegenstanders heeft kentnis van het contract.
IK wil er niet aan meewerken dat een moeijlijk contract (wat beter had gekund) , nu een NEE krijgt en daarmee de EU in de afgrond rijdt , omdat 90% van de dumbos die nee stemden niet wisten wat ze deden.
Een stem tegen dit contract is een Stem voor de dumbos van Attack!
Een stem tegen het contract betekend dat de liberalsering in Europa wel eens voorbij kan zijn en de ongeest van de regulatiefe jaren 70 weer terug komt.
Luister naar wat de tegenstanders in Frankrijk vorderen . Luister en Huiver!!
Is dat raar? Ik vind het ongelovelijk irritant dat zoveel mensen uit mijn directe omgeving 'nee' gaan stemmen om foutieve redenen. Dit zorgt wel dat ik zoek naar de positieve kanten van de grondwet en dus geneigd ben 'ja' te stemmen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:56 schreef Jalu het volgende:
[..]
Merkwaardig toch dat het ja-kamp steeds de nee-stemmers verwijt hun stem te baseren op onderbuikgevoelens, terwijl ik toch bij de ja-stemmers ook vooral een (negatieve) emotie zie jegens de nee-stemmers en daarop hun ja-stem baseren...
Jij komt dus ook niet verder dan angstzaaien en 'de tegenstemmer is dom' argument.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:25 schreef CANARIS het volgende:
iK STEM NU VOOR
Redenen geneog om tegen te zijn echter hebben de meeste tegenstanders mij overtuigd toch maar voor te stemmen.
De debiele statements die ik uit die hoek hoor zijn als het oeverloze gelul van een bezopen Ron Brandsteder.
Slechts een enkeling van de tegenstanders heeft kentnis van het contract.
IK wil er niet aan meewerken dat een moeijlijk contract (wat beter had gekund) , nu een NEE krijgt en daarmee de EU in de afgrond rijdt , omdat 90% van de dumbos die nee stemden niet wisten wat ze deden.
Een stem tegen dit contract is een Stem voor de dumbos van Attack!
Een stem tegen het contract betekend dat de liberalsering in Europa wel eens voorbij kan zijn en de ongeest van de regulatiefe jaren 70 weer terug komt.
Luister naar wat de tegenstanders in Frankrijk vorderen . Luister en Huiver!!
Kom je dan niet een beetje op het terrein van de pot en de ketel? Is het tegenstemmen om foutieve redenen voor jou een reden om voor te stemmen? Want dat is ook een foutieve reden om voor te stemmen...quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:03 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Is dat raar? Ik vind het ongelovelijk irritant dat zoveel mensen uit mijn directe omgeving 'nee' gaan stemmen om foutieve redenen. Dit zorgt wel dat ik zoek naar de positieve kanten van de grondwet en dus geneigd ben 'ja' te stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |