abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:36:49 #76
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_27223816
waar bij nieuwerkerk was het dan?
World Wrestling Entertainment
pi_27225175
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:20 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ga je straks ook nog alle spelfouten uit de posts halen, of was dat alleen onderdeel van een ochtendhumeur?
Zeikerd.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:38:49 #78
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_27225678
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:54 schreef snabbi het volgende:

Je hebt groot gelijk, als je zelfmoord pleegt moet de hele maatschappij er van mee genieten. Van de kotsende conducteur tot de mensen die de restjes bij elkaar moeten rapen.

Euthanasie is een stuk eenvoudiger. Je hebt er als samenleving minder last van en je kan misschien nog wat mensen op andere gedachten brengen, maar hej dan missen we het genot natuurlijk.
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:55 schreef Minisuisse het volgende:

Als je het niet van dichtibj hebt meegemaakt houd dan gewoon je bek dicht, want dan heb je totaal GEEN recht van spreken.
Ik heb 't wel meerdere malen van dichtbij meegemaakt, want ik moet kijken of die gast nog leeft, en indien mogelijk/nodig nog behandelen en meenemen, en ik moet die machinist en die omstanders proberen te bedaren en daarna samen met de brandweer de restjes mens van de rails rapen.

En ik ben 't helemaal met snabbi eens.

Voor een trein springen is 'n enorme egoistische rotdaad, en voor dat soort gasten heb ik dus totaal geen respect. Dat ze toch fijn thuis een overdosis nemen ofzo ipv van ook nog 's het leven van anderen goed te verpesten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Farao op 21-05-2005 21:11:23 ]
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:40:53 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27225751
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:38 schreef Farao het volgende:

[..]

[..]

Ik heb 't wel meerdere malen van dichtbij meegemaakt, want ik moet kijken of die gast nog leeft, en indien mogelijk/nodig nog behandelen en meenemen, en ik moet die machinist en die omstanders proberen te bedaren en daarna samen met de brandweer de restjes mens van de rails rapen.

En ik ben 't helemaal eens met de snabbi eens.

Voor een trein springen is 'n enorme egoistische rotdaad, en voor dat soort gasten heb ik dus totaal geen respect. Dat ze toch fijn thuis een overdosis nemen ofzo ipv van ook nog 's het leven van anderen goed te verpesten.
ik verwachtte juist van jou een veel betere nuancering. jij weet hoe overstuur mensen kunnen zijn en echt niet nadenken als ze tot de ultieme levensdaad besluiten. hoe kan je daar nou kwaad op worden?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:41:41 #80
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_27225787
quote:

[..]

[..]

En ik ben 't helemaal eens met de snabbi eens.

Iemand als jij zou moeten weten wat een snellere dood is, en een overdosis lijkt me ook niet de fijnste optie.
Misschien is het voor de machinist niet lekker, maar als je voor dat beroep kiest weet je dat het kan gebeuren. Net zoals jij wist dat je minder leuke dingen te zien zou krijgen.
From feudal serf to spender.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:42:15 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27225810
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:41 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Iemand als jij zou moeten weten wat een snellere dood is, en een overdosis lijkt me ook niet de fijnste optie.
Misschien is het voor de machinist niet lekker, maar als je voor dat beroep kiest weet je dat het kan gebeuren. Net zoals jij wist dat je minder leuke dingen te zien zou krijgen.
we zouden kloons kunnen zijn
pi_27225968
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik verwachtte juist van jou een veel betere nuancering. jij weet hoe overstuur mensen kunnen zijn en echt niet nadenken als ze tot de ultieme levensdaad besluiten. hoe kan je daar nou kwaad op worden?
Nee als je besluit zelfmoord te plegen is het inderdaad niet in orde in die bovenkamer, dan mogen we ook niet verwachten dat ze netjes een einde aan hun leven maken. Je hebt gelijk.
pi_27226037
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:27 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Nieuwerkerk. (Rotterdam-Gouda).
Ben ik effe blij dat ik toch maar niet naar mijn moeder (in Nieuwerkerk) gegaan ben vandaag...
pi_27226431
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 18:45 schreef frenkck het volgende:
Als machinist zou ik gewoon vrolijk doorkachelen en later beweren dat je hem echt niet had opgemerkt .
Toen ik in de trein zat waar iemand voor sprong klonk er een enorm harde knal en geknetter. Leek of er een hand knikkers met volle kracht tegen het raam gesmeten werd. Er werd direct aan de noodrem getrokken (da's trouwens helemaal niet leuk tot stilstand komen).
pi_27226652
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:00 schreef Conflict het volgende:

[..]

Toen ik in de trein zat waar iemand voor sprong klonk er een enorm harde knal en geknetter. Leek of er een hand knikkers met volle kracht tegen het raam gesmeten werd. Er werd direct aan de noodrem getrokken (da's trouwens helemaal niet leuk tot stilstand komen).
mm die botten zijn dan toch harder dan je denkt.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:09:39 #86
48645 Farao
pi_27226752
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:41 schreef S1nn3rz het volgende:

Ik kan er ook prima tegen, ik ben wel wat gewend, maar een heleboel andere mensen niet.

Ik ken 'n vrouw die als kind van 8 eens een afgerukte arm van iemand die voor 'n trein sprong voor haar voeten gevallen kreeg, en die dus verderop ook de rest van die persoon zag liggen, en die vrouw zit nu nog steeds in een psychiatrische instelling.

Die machinist weet misschien dat zoiets kan gebeuren in zijn loopbaan (doch zijn zij er uiteraard ook helemaal kapot van, en vaak ook lange tijd arbeidsongeschikt) maar andere mensen, die totaal niks met de problemen van zoiemand te maken kunnen ook slachtoffer worden van zo'n egoistische daad.
En voor zoiets kan ik echt geen respect op brengen, hoe diep je ook in de put zit, andere onschuldige mensen behoren daar nooit en te nimmer slachtoffer van te worden.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:14:16 #87
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_27226931
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

we zouden kloons kunnen zijn
pi_27226996
[edit] offtopic getroll

[ Bericht 80% gewijzigd door Jerruh op 21-05-2005 21:19:20 ]
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:17:56 #89
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_27227070
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:16 schreef _oxje_ het volgende:
nerd!
Ga vrolijk door kerel Je ban heb je straks zo te pakken
Topic report is al gemaakt
pi_27227234
slappe kutmod, ipv dat je mijn reacties gaat editen, geef die s1nn3rs-nerd een rotschop van je forum af, je weet zelf ook wel dat hij de rotte appel is in het geheel
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:24:13 #91
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_27227332
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:21 schreef _oxje_ het volgende:
slappe kutmod, ipv dat je mijn reacties gaat editen, geef die s1nn3rs-nerd een rotschop van je forum af, je weet zelf ook wel dat hij de rotte appel is in het geheel
ik geef jou die edit omdat jij hier verder gaat waar jullie in dat andere topic zijn gebleven, en aangezien ik niet kan bannen en momenteel er geen mogelijkheid is om te bannen (en ik niet graag mensen laat bannen omdat FOK! leuk en ook toegankelijk zou moeten blijven), gaat dat niet....

Dus daarom: gewoon ff kappen, hou het gezellig, ontopic en doe me een plezier en troll tegen elkaar op msn desnoods of op IRC! .
put
your
clothes
on!
pi_27227400
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:24 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ik geef jou die edit omdat jij hier verder gaat waar jullie in dat andere topic zijn gebleven, en aangezien ik niet kan bannen en momenteel er geen mogelijkheid is om te bannen (en ik niet graag mensen laat bannen omdat FOK! leuk en ook toegankelijk zou moeten blijven), gaat dat niet....

Dus daarom: gewoon ff kappen, hou het gezellig, ontopic en doe me een plezier en troll tegen elkaar op msn desnoods of op IRC! .
Punt gemaakt, thanks voor de lol

s1nn3rs:
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:25:57 #93
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_27227410
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:25 schreef _oxje_ het volgende:

[..]

Punt gemaakt, thanks voor de lol

s1nn3rs:
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:26:36 #94
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_27227440
!
put
your
clothes
on!
pi_27227466
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:21 schreef _oxje_ het volgende:
sodeflikker eens op met je gezeik malloot.
pi_27227604
Ja moet jij vooral weer beginnen aap!
pi_27229737
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:09 schreef Farao het volgende:

[..]

Ik kan er ook prima tegen, ik ben wel wat gewend, maar een heleboel andere mensen niet.

Ik ken 'n vrouw die als kind van 8 eens een afgerukte arm van iemand die voor 'n trein sprong voor haar voeten gevallen kreeg, en die dus verderop ook de rest van die persoon zag liggen, en die vrouw zit nu nog steeds in een psychiatrische instelling.

Die machinist weet misschien dat zoiets kan gebeuren in zijn loopbaan (doch zijn zij er uiteraard ook helemaal kapot van, en vaak ook lange tijd arbeidsongeschikt) maar andere mensen, die totaal niks met de problemen van zoiemand te maken kunnen ook slachtoffer worden van zo'n egoistische daad.
En voor zoiets kan ik echt geen respect op brengen, hoe diep je ook in de put zit, andere onschuldige mensen behoren daar nooit en te nimmer slachtoffer van te worden.
Dit is precies wat ik ook bedoel ja. Als dingen als euthanasie toegankelijker zijn dan zoals het nu is, is er wellicht ook een mogelijk om de "patient" te bereiken en te helpen nog voor hij dood is. Is hij van mening dat hij toch niet verder wil leven, dan is er op een normale manier afscheid te nemen van de persoon zonder dat de hele samenleving ontwricht wordt.

Misschien is de vertraging van de honderden tot duizenden helemaal niets vergeleken met wat de conducteur/machinist om omstanders mee moeten maken, maar het komt wel allemaal op het zelfde neer... het had niet hoeven gebeuren.
pi_27230597
veel zeiktopics over treinen enzo zeg..
.mwep
pi_27230817
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:45 schreef got.rice het volgende:
veel zeiktopics over treinen enzo zeg..
als je elke dag treint, is er ook aardig wat over te zeiken gewoon onderdeel van je dagelijkse leven dat irritatie oproept
pi_27234074
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:00 schreef Conflict het volgende:

[..]

Hmm lijkt me best wel eng eigenlijk
Maar als mag je dan als passagier meteen uitstappen, of moet je wachten tot de resten zijn opgeruimd?

En nog iets, zo'n sporen zijn toch vaak best lang. Een machinist moet toch al een paar 100 meter van tevoren zien dat er iemand op het spoor zit, en trekt ie aan de noodrem. Dan zal de trein misschien nog dat persoon raken, maar toch lang niet meer op volle snelheid? Met andere woorden er is dan toch nog best een overlevingskans voor zo'n persoon?
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
pi_27234120
quote:
Op zondag 22 mei 2005 00:23 schreef bierglas het volgende:

[..]

Maar als mag je dan als passagier meteen uitstappen, of moet je wachten tot de resten zijn opgeruimd?

En nog iets, zo'n sporen zijn toch vaak best lang. Een machinist moet toch al een paar 100 meter van tevoren zien dat er iemand op het spoor zit, en trekt ie aan de noodrem. Dan zal de trein misschien nog dat persoon raken, maar toch lang niet meer op volle snelheid? Met andere woorden er is dan toch nog best een overlevingskans voor zo'n persoon?
Ja maar dan is hij alsnog niet dood en is hij nog meer depri, je kan beter wat gas extra geven zodat je in één keer door kan knallen zonder te stoppen.
pi_27236324
quote:
Op zondag 22 mei 2005 00:23 schreef bierglas het volgende:

[..]

Vaak doet iemand het op een station. Vooral goederentreinen kunnen hier flink hard doorblazen, maar ook intercity's komen vaak op kleinere stations (den dolder bijv.) met 140 langs. iemand staat op het perron, en doet gewoon een stapje naar voren.

En 25 ton per rijtuig, een aantal 10 tallen rijtuigen met een snelheid van 140 km/u....

dat duurt wel even voordat dat stilstaat...
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_27236333
maanvis oude ava
  zondag 22 mei 2005 @ 12:09:53 #104
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_27240383
Als iemand met zichzelf in de knoop zit moet hij professionele hulp zoeken, niet het eerste perron. En al helemaal niet iemand met een levenslang trauma opzadelen.

Ik snap het wel dat de situatie heel gecompliceerd is, maar het men confronteert anderen, die haast of zelf problemen hebben oid, met zijn/haar problemen, en zitten niet te wachten op iemand die zijn zorgen van zich af springt.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  zondag 22 mei 2005 @ 17:46:58 #105
112150 Trebweb
Started running again
pi_27249205
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:55 schreef Minisuisse het volgende:

[..]

Als je het niet van dichtibj hebt meegemaakt houd dan gewoon je bek dicht, want dan heb je totaal GEEN recht van spreken.
IDD
  zondag 22 mei 2005 @ 18:54:35 #106
120675 Ronno
Core enzo
pi_27251012
quote:
Op zondag 22 mei 2005 12:09 schreef ScudRaket het volgende:
Als iemand met zichzelf in de knoop zit moet hij professionele hulp zoeken, niet het eerste perron. En al helemaal niet iemand met een levenslang trauma opzadelen.

Ik snap het wel dat de situatie heel gecompliceerd is, maar het men confronteert anderen, die haast of zelf problemen hebben oid, met zijn/haar problemen, en zitten niet te wachten op iemand die zijn zorgen van zich af springt.
mensen die zo depressief zijn dat ze voor de trein springen, hebben totaal geen besef van wat ze anderen aandoen... willen daar niet over nadenken, zelfmedelijden is het enige dat ze kennen...

vaak wordt denk ik ook over het hoofd gezien dat zelfmoord meestal geen rationele daad is, maar meer een impulsactie...

en ik denk dat zodra je zo enorm depressief bent dat je bereid bent zelfmoord te plegen, het toch nog veel moeilijker is om een pot pillen achterover te tikken of jezelf met een mes te bewerken dan om een stap te zetten en niet meer terug te kunnen (het voor de trein springen dus)

neemt niet weg dat het zeker getuigt van egoïsme om voor de trein te springen...

Zeiken over vertraging daarentegen is niet fatsoenlijk.
Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music.
pi_27251134
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:54 schreef Ronno het volgende:

[..]

mensen die zo depressief zijn dat ze voor de trein springen, hebben totaal geen besef van wat ze anderen aandoen... willen daar niet over nadenken, zelfmedelijden is het enige dat ze kennen...

vaak wordt denk ik ook over het hoofd gezien dat zelfmoord meestal geen rationele daad is, maar meer een impulsactie...
ok tot zo ver ben ik het nog wel met je eens
quote:
en ik denk dat zodra je zo enorm depressief bent dat je bereid bent zelfmoord te plegen, het toch nog veel moeilijker is om een pot pillen achterover te tikken of jezelf met een mes te bewerken dan om een stap te zetten en niet meer terug te kunnen (het voor de trein springen dus)
Niet mee eens. Ja het is een moment van impuls maar deze hoeft niet op het station of rond het spoor zelf te ontstaan. Er gaat meestal een rationele actie aan vooraf en dat is naar de trein toe gaan. Hier gaat in het algemeen een langere tijd overheen dan thuis een mes pakken en je polsen doorsnijden.
  zondag 22 mei 2005 @ 19:44:22 #108
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27252522
quote:

[..]

[..]

En ik ben 't helemaal met snabbi eens.

dit vind ik voor een hulpverlener op zijn minst een opmerkelijke reaktie....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 22 mei 2005 @ 20:22:11 #109
48645 Farao
pi_27253682
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:44 schreef buzzer het volgende:

dit vind ik voor een hulpverlener op zijn minst een opmerkelijke reaktie....
Als je ziet wat voor leed zo'n actie bij andere kan opleveren, en dan ook nog eens in de persoonlijke kringen zoiets meemaakt (zie mijn post van gister 21:09) dan wordt 't lastig om nog respect en/of begrip voor zo'n daad op te brengen.

Dat iemand zelfmoord pleegt moet ie zelf weten, maar om dan voor 't trein te springen vind ik gewoon niet de juiste manier, ik ben ondertussen talloze andere manieren tegengekomen waarmee 't ook in 1 keer gedaan is, maar waarbij je niet voor maatschappelijk leed zorgt, en die gasten zullen best wel wat manieren tegen elkaar opwegen, dat ze dan toch gewoon 'n andere manier kiezen, ze weten best wel wat ze aanrichten met hun actie, al vinden ze zichzelf nog zo zielig.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:24:23 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27253765
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:22 schreef Farao het volgende:

[..]

Als je ziet wat voor leed zo'n actie bij andere kan opleveren, en dan ook nog eens in de persoonlijke kringen zoiets meemaakt (zie mijn post van gister 21:09) dan wordt 't lastig om nog respect en/of begrip voor zo'n daad op te brengen.

Dat iemand zelfmoord pleegt moet ie zelf weten, maar om dan voor 't trein te springen vind ik gewoon niet de juiste manier, ik ben ondertussen talloze andere manieren tegengekomen waarmee 't ook in 1 keer gedaan is, maar waarbij je niet voor maatschappelijk leed zorgt, en die gasten zullen best wel wat manieren tegen elkaar opwegen, dat ze dan toch gewoon 'n andere manier kiezen, ze weten best wel wat ze aanrichten met hun actie, al vinden ze zichzelf nog zo zielig.
onbegrijpelijk! geeft wel aan dat de hulpverlening in nl er verschikkelijk hard op achteruit gaat.
pi_27254407
Als die hufters zichzelf van kant willen maken, prima. Maar zadel niet onnodig mensen op met een trauma omdat jij egoïstisch moest doen. En nee, het interesseert me geen hol of ze 'ontoerekeningsvatbaar' waren of hoe erg hun problemen zijn, zoiets doe je gewoon NIET.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:47:59 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27254616
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:41 schreef PvtRyan het volgende:
Als die hufters zichzelf van kant willen maken, prima. Maar zadel niet onnodig mensen op met een trauma omdat jij egoïstisch moest doen. En nee, het interesseert me geen hol of ze 'ontoerekeningsvatbaar' waren of hoe erg hun problemen zijn, zoiets doe je gewoon NIET.
dit bedoel ik. jezelf centraal stellen en niet begrijpen hoe anderen egocentrisch kunnen zijn.
  zondag 22 mei 2005 @ 21:00:29 #113
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27255028
het maakt niet uit hoe je zelfmoord pleegt, je zadelt uiteindelijk altijd iemand anders ermee op...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_27255255
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:00 schreef buzzer het volgende:
het maakt niet uit hoe je zelfmoord pleegt, je zadelt uiteindelijk altijd iemand anders ermee op...
Als je gewoon doodgaat ook

Laten we gewoon niet meer doodgaan!
pi_27256750
quote:

[..]

Volgens mij als je kiest om het op zo'n manier te doen, dan doen ze het ook voor het hele "circus" er omheen...
pi_27257499
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

onbegrijpelijk! geeft wel aan dat de hulpverlening in nl er verschikkelijk hard op achteruit gaat.
Is het dan werkelijk zo onbegrijpelijk dat hij het niet normaal vindt dat hier tientallen mensen jaren lang enorme last van hebben?
  zondag 22 mei 2005 @ 22:11:00 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27257729
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:05 schreef snabbi het volgende:

[..]

Is het dan werkelijk zo onbegrijpelijk dat hij het niet normaal vindt dat hier tientallen mensen jaren lang enorme last van hebben?
ja. zeker voor een 'hulpverlener'. die moet weten hoe desperate mensen kunnen zijn. voor jou is het een ander verhaal, jij bent gewoon ongevoelig en denkt vooral aan je tijdswinst en ergernis op het moment dat iemand tot de meest extreme levensdaad overgaat.

je zei zelf al dat je niet van die brug bent afgesprongen omdat je nog niet zover was, kun je nagaan hoe gek iemand is die besluit een eind aan zijn leven te maken. bij een trein weet je het 100% zeker. pillen is nog maar afwachten en polsen is ook niet altijd effectief en kan je met een flinke hersenbeschadiging de rest van je leven vegeteren.

als je nou gewoon humaan nadenkt was je hier ook wel op gekomen.
pi_27257924
Ik ken een stel malloten die het op film gezet hebben.

http://home.planet.nl/~raceeend/springen.wmv
pi_27258667
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:15 schreef LangeJan het volgende:
Ik ken een stel malloten die het op film gezet hebben.

http://home.planet.nl/~raceeend/springen.wmv
Als jij die kent, dan ken ik de alien uit de alien song....

Dit filmpje is nl. net zo oud.
pi_27258748
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dit bedoel ik. jezelf centraal stellen en niet begrijpen hoe anderen egocentrisch kunnen zijn.
\

Dat is eigenlijk wat zelfmoordenaars zijn hè, egocentrisch. Ze willen graag iets en zadelen andere met de gevolgen op.
  zondag 22 mei 2005 @ 22:37:57 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27258789
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:36 schreef frenkck het volgende:

[..]

\

Dat is eigenlijk wat zelfmoordenaars zijn hè, egocentrisch. Ze willen graag iets en zadelen andere met de gevolgen op.
ik denk dat niemand graag zelfmoord pleegt...
pi_27258870
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als jij die kent, dan ken ik de alien uit de alien song....

Dit filmpje is nl. net zo oud.
3 x keer raden wie dit filmpje gemaakt heeft

Zit je mooi ff fout met je oud. Of hij is verspreid, heb je dan mss een link voor me van de site die dit filmpje heeft gehost?
pi_27259060
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:40 schreef LangeJan het volgende:

[..]

3 x keer raden wie dit filmpje gemaakt heeft

Zit je mooi ff fout met je oud. Of hij is verspreid, heb je dan mss een link voor me van de site die dit filmpje heeft gehost?
Ik heb em minstens anderhalf jaar geleden al is gezien...
pi_27259105
Iemand die expres voor de trein springt vind ik behoorlijk asociaal. Er zjn (gelukkig) genoeg andere mensen die dat ook vinden.

Het voorval wat hier echter is beschreven (za 21/5), is geen zelfdoding. Het ging hier om een treinspotter die iets te dicht bij het spoor stond. Hij werd aangereden door de trein en is daardoor overleden. Deze keer was het dus geen zelfdoding. Triest, maar waar.
  zondag 22 mei 2005 @ 23:21:55 #125
48645 Farao
pi_27260315
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:24 schreef zoalshetis het volgende:

Wat een onzin

Dus omdat ik het egoistisch vind als je andere mensen voor het leven tekent dmv van een groot psychisch trauma, omdat je het zelf niet meer ziet zitten zou ik geen goede hulpverlener zijn ??
Natuurlijk

Heb je zelf uberhaupt wel eens gezien hoe dat uitziet als iemand voor de trein springt ? Zo niet dan moet je gewoon je mond houden want er komt toch alleen maar onzin uit.
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:41 schreef PvtRyan het volgende:
Precies
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:47 schreef zoalshetis het volgende:

Dat is helemaal niet "jezelf centraal" stellen.
Voor mij persoonlijk zou het niet uitmaken of je voor een trein springt, of thuis gewoon wat pillen slikt, ik ben wel wat gewend, maar wat ik juist zo erg vind is dat vaak een heleboel andere mensen ook het slachtoffer worden van zo'n laffe daad, en daar moet ik dus niets van hebben.
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:05 schreef snabbi het volgende:

quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:11 schreef zoalshetis het volgende:

ja. zeker voor een 'hulpverlener'. die moet weten hoe desperate mensen kunnen zijn. voor jou is het een ander verhaal, jij bent gewoon ongevoelig en denkt vooral aan je tijdswinst en ergernis op het moment dat iemand tot de meest extreme levensdaad overgaat.
Nee, natuurlijk is dat niet onbegrijpelijk, en ook niet voor een hulpverlener.
Ik heb in mijn jaren al ontelbare zelfmoorden en zelfmoordpogingen gezien, waarbij er bij de meeste "gelukkig maar" 1 of enkele omstanders ermee geconfronteerd werden, of soms zelfs helemaal geen andere (iemand neemt overdosis en overlijdt, omgeving hoord paar dagen niks van die persoon en bellen de politie, die breken samen met ons de deur open, wij ontdekken de zelfmoord, en de politie ligt de familie in, uiteraard blijft 't heel erg voor de familie, maar er worden geen andere mensen met een trauma opgezadeld).

Treinspringers komen we gelukkig maar heel zelden tegen, het grootste deel van de mensen die er een einde aan wil maken houdt tenminste nog wel 'n beetje rekening met de medemens en de omgeving, ookal ziet die persoon het zelf niet meer zitten.

Ik blijf erbij dat voor de trein springen een enorm egoistische en asociale daad is, en ik weet waar ik over praat, als ze nog nooit zoiets gezien heb kan je makkelijk roepen vanaf je pc'tje maar je weet totaal niet waar je over praat dan
  zondag 22 mei 2005 @ 23:36:43 #126
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27260783
quote:
en die gasten zullen best wel wat manieren tegen elkaar opwegen, dat ze dan toch gewoon 'n andere manier kiezen, ze weten best wel wat ze aanrichten met hun actie, al vinden ze zichzelf nog zo zielig.
Zou het heel misschien ook niet zo kunnen zijn dat iemand die besluit zelfmoord te plegen enigzins teleurgesteld is in het leven en heel misschien ook wel een klein beetje wrok koestert tegenover de maatschappij. En zou het daardoor niet heel misschien kunnen dat het diegene geen fuck meer kan schelen als er een paar honderd mensen 2 uur vertraging hebben?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 22 mei 2005 @ 23:40:40 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27260902
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:21 schreef Farao het volgende:

Heb je zelf uberhaupt wel eens gezien hoe dat uitziet als iemand voor de trein springt ? Zo niet dan moet je gewoon je mond houden want er komt toch alleen maar onzin uit.

Ik blijf erbij dat voor de trein springen een enorm egoistische en asociale daad is, en ik weet waar ik over praat, als ze nog nooit zoiets gezien heb kan je makkelijk roepen vanaf je pc'tje maar je weet totaal niet waar je over praat dan
lees mijn posts anders nog ff door, voordat je me onzin toedicht.
  maandag 23 mei 2005 @ 00:44:45 #128
48645 Farao
pi_27262408
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Zou het heel misschien ook niet zo kunnen zijn dat iemand die besluit zelfmoord te plegen enigzins teleurgesteld is in het leven en heel misschien ook wel een klein beetje wrok koestert tegenover de maatschappij. En zou het daardoor niet heel misschien kunnen dat het diegene geen fuck meer kan schelen als er een paar honderd mensen 2 uur vertraging hebben?
Dat 't zoiemand niet kan schelen dat mensen vertraging oplopen geloof ik ook wel, maar 't gaat hier niet om de vertraging, maar om 't trauma wat iemand oploopt als het zoiets voor z'n ogen ziet gebeuren, of voor de machinist die die persoon letterlijk doodrijdt, ookal was dat de intentie van die persoon.
  maandag 23 mei 2005 @ 00:46:09 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27262441
quote:
Op maandag 23 mei 2005 00:44 schreef Farao het volgende:

[..]

Dat 't zoiemand niet kan schelen dat mensen vertraging oplopen geloof ik ook wel, maar 't gaat hier niet om de vertraging, maar om 't trauma wat iemand oploopt als het zoiets voor z'n ogen ziet gebeuren, of voor de machinist die die persoon letterlijk doodrijdt, ookal was dat de intentie van die persoon.
ik denk dat de intentie van de persoon eerder snel en definitief dood is. eigenlijk hetzelfde als de vertraging waar je het over hebt.
  maandag 23 mei 2005 @ 00:48:27 #130
48645 Farao
pi_27262490
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:40 schreef zoalshetis het volgende:

lees mijn posts anders nog ff door, voordat je me onzin toedicht.
Dat stukje dat "de hulpverlening in nl er verschikkelijk hard op achteruit gaat" volgens jou, dat is ook onzin.
Ik lees nu wel inderdaad op de 2e pagina dat je een keer in een trein zat toen er iemand voor sprong, maar dat is toch anders als 'n lichaamsdeel tegen je aan geslingerd krijgen, of als je als machinist achter 't stuur zit.

Als jij in de bus zit en die bus rijdt iemand aan dan denk je wellicht even van "ow vervelend voor die persoon" ,maar jou leven gaat gewoon door, en even later ben jij 't al weer vergeten, maar die buschauffeur blijft echter wel met 'n heel ander gevoel rondlopen.
  maandag 23 mei 2005 @ 00:52:27 #131
48645 Farao
pi_27262575
quote:
Op maandag 23 mei 2005 00:46 schreef zoalshetis het volgende:

ik denk dat de intentie van de persoon eerder snel en definitief dood is. eigenlijk hetzelfde als de vertraging waar je het over hebt.
Gelukkig weten de meeste die zelfmoord willen plegen dat 't ook op andere manieren kan, waarbij je ook snel en definitief dood bent.

Ik heb vroeger ook 'n aantal jaren in de psychiatrie gewerkt, en ook op de ambulance ben ik meerdere malen in contact gekomen met mensen die 'n zelfmoordpoging gedaan hadden (wat dus niet gelukt was), en waar ik er later met ze nog gewoon over kon praten.

En d'r zijn er genoeg die gelukkig, ook tijdens hun poging, nog wel rekening hielden met 't feit dat zij de enige waren die drastische verandering wilden in het leven, en niet de levens van anderen wilden verpesten.
  maandag 23 mei 2005 @ 00:53:06 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27262584
quote:
Op maandag 23 mei 2005 00:48 schreef Farao het volgende:

[..]

Dat stukje dat "de hulpverlening in nl er verschikkelijk hard op achteruit gaat" volgens jou, dat is ook onzin.
Ik lees nu wel inderdaad op de 2e pagina dat je een keer in een trein zat toen er iemand voor sprong, maar dat is toch anders als 'n lichaamsdeel tegen je aan geslingerd krijgen, of als je als machinist achter 't stuur zit.

Als jij in de bus zit en die bus rijdt iemand aan dan denk je wellicht even van "ow vervelend voor die persoon" ,maar jou leven gaat gewoon door, en even later ben jij 't al weer vergeten, maar die buschauffeur blijft echter wel met 'n heel ander gevoel rondlopen.
nou het was wel meer dan een keer... ik snap dat het voor de bestuurder een trauma is, maar die valt in het niet met het truama van de persoon die uit het leven stapt.
  maandag 23 mei 2005 @ 01:02:19 #133
48645 Farao
pi_27262777
quote:
Op maandag 23 mei 2005 00:53 schreef zoalshetis het volgende:

ik snap dat het voor de bestuurder een trauma is, maar die valt in het niet met het truama van de persoon die uit het leven stapt.
Beetje rare redenatie.

Die persoon die springt die heeft geen trauma meer, want die is dood, dus die heeft nergens meer last van.
Die machinist leeft nog gewoon, en die moet dus de rest van z'n leven nog met dat trauma rondlopen.
pi_27262804
quote:
Op maandag 23 mei 2005 00:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nou het was wel meer dan een keer... ik snap dat het voor de bestuurder een trauma is, maar die valt in het niet met het truama van de persoon die uit het leven stapt.
Goh ik heb een trauma, dus ik maak mezelf van kant. Weet je wat? ik laat zo veel mogelijk mensen mee genieten
  maandag 23 mei 2005 @ 01:31:28 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27263252
ik denk echt dat jullie, en dat neem ik met name de 'hulpverlener' kwalijk, niet weten hoe mensen denken als ze zelfmoord plegen. jullie doen net of iemand die zelfmoord pleegt voor een trein aandacht wil. terwijl voor de trein springen juist de ultieme manier is om anoniem dood te gaan.
  maandag 23 mei 2005 @ 01:59:10 #136
48645 Farao
pi_27263596
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk echt dat jullie, en dat neem ik met name de 'hulpverlener' kwalijk, niet weten hoe mensen denken als ze zelfmoord plegen.
Ja jij weet vast veel beter hoe die personen denken, jij heb vast veel langer als ik in de psychiatrie gewerkt, en jij heb vast nog veel meer personen gesproken na hun zelfmoord poging....
  maandag 23 mei 2005 @ 03:02:55 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27263893
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:59 schreef Farao het volgende:

[..]

Ja jij weet vast veel beter hoe die personen denken, jij heb vast veel langer als ik in de psychiatrie gewerkt, en jij heb vast nog veel meer personen gesproken na hun zelfmoord poging....
blijkbaar heb jij idd erg weinig verstand van psych. mensen.
pi_27263934
Ik heb een tijd in de Bijlmer gewoond in de eerste flat na het metrostation. Daar sprongen regelmatig mensen van de flat. Vaag genoeg meestal rond half vier, wanneer de scholen uitgingen. Een familielid van een vriendin van mij indertijd stond net met haar boodschappenwagentje bij de lifthal toen een springer de grond raakte. Haar hebben ze afgevoerd naar een inrichting. Maar ik denk dat de springers daar niet over nadachten. Je ziet jezelf vallen en je voelt jezelf het asfalt raken. Hoe ver moet je dan wel niet zijn, om dat te doen?
...koffie?...
  maandag 23 mei 2005 @ 03:18:52 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27263937
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:16 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Ik heb een tijd in de Bijlmer gewoond in de eerste flat na het metrostation. Daar sprongen regelmatig mensen van de flat. Vaag genoeg meestal rond half vier, wanneer de scholen uitgingen. Een familielid van een vriendin van mij indertijd stond net met haar boodschappenwagentje bij de lifthal toen een springer de grond raakte. Haar hebben ze afgevoerd naar een inrichting. Maar ik denk dat de springers daar niet over nadachten. Je ziet jezelf vallen en je voelt jezelf het asfalt raken. Hoe ver moet je dan wel niet zijn, om dat te doen?
verder dan de meeste mensen hier kunnen indenken, zelfs de hulpverlening is inhumaan wat dat betreft en denkt vooral aan vertraging en hun eigen leed.
pi_27263939
De mens is een mens, een wolf.
Egoisme viert meestal hoogtij.
...koffie?...
  maandag 23 mei 2005 @ 03:22:08 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27263943
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:19 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
De mens is een mens, een wolf.
Egoisme viert meestal hoogtij.
hyena's die graag 3 euro 18 wil hebben over de dood van iemand anders. het is een kille ijskoude wereld aan het worden.
pi_27263944
En bijna niemand die het ziet...
...koffie?...
  maandag 23 mei 2005 @ 03:23:25 #143
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_27263948
Tijdens zelfmoord is een mens te druk bezig met zijn eigen gemoedstoestand.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  maandag 23 mei 2005 @ 03:25:04 #144
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27263949
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:22 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
En bijna niemand die het ziet...
idd, of je nou springt of voor een trein loopt of gewoon een kogel door je kop jaagt, er zal altijd wel iemand de dupe zijn van jouw dood. maar dat is evident aan zelfmoord. of de dood in het algemeen.
pi_27263955
Overigens geloof ik (bij vlagen) dat je alles dan weer over moet doen. Zelfmoord heb ik (te) vaak gezien. En ik blijf het een zwaktebod vinden.
...koffie?...
  maandag 23 mei 2005 @ 03:39:11 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27263979
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:27 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Zelfmoord heb ik (te) vaak gezien. En ik blijf het een zwaktebod vinden.
dat klopt, maar is overmacht en niet aan te rekenen. vertraging , geld terug , mensen die roepen dat het asociaal is en boos worden
pi_27263984
Nee, dat bedoelde ik niet....
...koffie?...
  maandag 23 mei 2005 @ 03:46:51 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27263990
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:41 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Nee, dat bedoelde ik niet....
ik wel
  maandag 23 mei 2005 @ 03:47:48 #149
48645 Farao
pi_27263995
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:18 schreef zoalshetis het volgende:

zelfs de hulpverlening is inhumaan wat dat betreft en denkt vooral aan vertraging en hun eigen leed.
Jij snapt er echt niets van he ventje.

Heb je mijn reactie's dan totaal niet gelezen ofzo Ik heb het ten eerste nog nergens over vertraging gehad, daar begon de ts over, en ik heb ook al meerdere malen gezegd dat het niets te maken had met mijn "eigen leed" maar met dat van andere onschuldige mensen.
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:39 schreef zoalshetis het volgende:

mensen die roepen dat het asociaal is en boos worden
Het is ook asociaal, als je gezien heb wat ik allemaal gezien heb, en meegemaakt heb wat ik allemaal meegemaakt heb, dan weet je wat ik bedoel.
Maar jij bent zo'n klein irritant betwetertje die meent alles beter te weten omdat ie toevallig 1 keer in de trein zat toen er iemand voor sprong.

Maar goed, ik neem het je niet kwalijk, je weet gewoon totaal niet waar je 't over hebt. En dan is 't makkelijk roepen ja...
pi_27263997
Dat snap ik.
...koffie?...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')