het is vast zo dat:quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hoop het alleen al omdat ts dan niks krijgt! wat een knurft, ongelooflijk.
Omdat?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hoop dat jij je vanavond verschrikkelijk gaat verbranden aan een pannetje olie ofzo.
Ik heb mijn broer 2 jaar geleden verloren aan kanker. Hij werd 8 jaar geleden ziek, leukemie. In deze periode ben ik zeer eenzaam geworden omdat veel mensen mij wilde bemoederen en ik normaal behandeld wilde worden. Vrienden konden niet meer lachen of normaal doen in mijn bijzijn. Ik heb ook een keer bij een viaduct op de snelweg gestaan. Gelukkig was er toen een man die een uur met mij heeft gepraat. Ik weet helaas niet eens zijn naam.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:55 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Als je het niet van dichtibj hebt meegemaakt houd dan gewoon je bek dicht, want dan heb je totaal GEEN recht van spreken.![]()
Sorry voor mijn misschien wat harde woorden, maar ik kan het nit uitstaan als mensen direct hun oordeel klaar hebben over iemand die springt. Zo'n persoon ziet vaak geen andere uitweg en zit zo erg met zichzelf in de knoop dat hij niet nadenkt hoe eventuele buitenstaanders erop reageren. En iemand die dan in een topic zit te zeiken over zn vertraging kan ik al helemaal niet uitstaan.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:02 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik heb mijn broer 2 jaar geleden verloren aan kanker. Hij werd 8 jaar geleden ziek, leukemie. In deze periode ben ik zeer eenzaam geworden omdat veel mensen mij wilde bemoederen en ik normaal behandeld wilde worden. Vrienden konden niet meer lachen of normaal doen in mijn bijzijn. Ik heb ook een keer bij een viaduct op de snelweg gestaan. Gelukkig was er toen een man die een uur met mij heeft gepraat. Ik weet helaas niet eens zijn naam.
Dit is nu juist de reden dat ik zeg "zorg dat je te weten komt wie er in de knoop zich met zichzelf"
Overigens is mijn broer genezen van leukemie en 6 jaar later overleden toen hij een tumor in zijn keel kreeg. Hij had op dit moment de euthanasie aanvraag klaar liggen, maar deze procedure duurde te lang om hem uit zijn lijden te verlossen.
Ik denk dat ik wel weet waar ik over praat.
erg verhaal, maar dat terzijde. dus als die man er niet was geweest had je voor een lange file gezorgd? maw. mensen die zelfmoord plegen denken niet aan anderen. want wat is er meer persoonlijk dan je eigen dood? asociaal? nee menselijk en niet toerekeningsvatbaar. en dan dit topic voor die godverdommese paar kuturen eerder thuis? te triest!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:02 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik heb mijn broer 2 jaar geleden verloren aan kanker. Hij werd 8 jaar geleden ziek, leukemie. In deze periode ben ik zeer eenzaam geworden omdat veel mensen mij wilde bemoederen en ik normaal behandeld wilde worden. Vrienden konden niet meer lachen of normaal doen in mijn bijzijn. Ik heb ook een keer bij een viaduct op de snelweg gestaan. Gelukkig was er toen een man die een uur met mij heeft gepraat. Ik weet helaas niet eens zijn naam.
Dit is nu juist de reden dat ik zeg "zorg dat je te weten komt wie er in de knoop zich met zichzelf"
Overigens is mijn broer genezen van leukemie en 6 jaar later overleden toen hij een tumor in zijn keel kreeg. Hij had op dit moment de euthanasie aanvraag klaar liggen, maar deze procedure duurde te lang om hem uit zijn lijden te verlossen.
Ik denk dat ik wel weet waar ik over praat.
Ik denk niet dat topicstarter daar op doelt gezien zijn openingspostquote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:10 schreef snabbi het volgende:
Ik vind het zeer terecht dat hij klaagt over zijn vertraging. Het is namelijk zeer vreemd om voor iemand te geven die je helemaal niet kent. Als je het hem nu vraagt zal hij het ook sneuer vinden voor die persoon dan op het moment dat hij op het perron stond te wachten.
De mensen die met zichzelf in de knoop zitten denken niet meer aan de rest, net zoals de rest niet aan hen denkt. Gevolgen voor anderen (zoals de machinist) zijn niet belangrijk. Waar TS op doelt is als je er toch al een einde aan wilt maken, zorg dan dat je niet een ander een trauma geeft en/of vertraging.
Voor de conducteur is het meer dan een paar kuturen.....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
erg verhaal, maar dat terzijde. dus als die man er niet was geweest had je voor een lange file gezorgd? maw. mensen die zelfmoord plegen denken niet aan anderen. want wat is er meer persoonlijk dan je eigen dood? asociaal? nee menselijk en niet toerekeningsvatbaar. en dan dit topic voor die godverdommese paar kuturen eerder thuis? te triest!
Gaat het in dit topic over de conducteur? Nee over de vertraging van TS, en die kan me werkelijk geen ene moer schelen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Voor de conducteur is het meer dan een paar kuturen.....
Het gaat om het complete plaatje. Voor een trein springen is gewoon asociaal.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:13 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Gaat het in dit topic over de conducteur? Nee over de vertraging van TS, en die kan me werkelijk geen ene moer schelen.
om ook op je vorige vraag terug te komen reed ik vroeger dagelijks van arnhem naar zuthpen. bij brummen heb je een psych. instelling én vroeger een onbewaakte spoorwegovergang. dus ik heb alles wel gezien, maar nog nooit! en dat benadruk ik nog eens: nooit! de zelfmoordenaar gezien als irritatiefactor voor mijn leven. ik vind het persoonlijk al erg genoeg dat iemand zelfmoord pleegt, dus ga ik geen oordeel vellen of hij/zij het beter op een andere manier had kunnen doen. onbegrijpelijk deze reacties hier!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Iemand kan natuurlijk ook zichzelf op een iets nettere wijze omzeep helpen. Geen problemen mee, zal die persoon vast zn eigen droevige verhaal aan vast hebben zitten.
Er al rekening mee gehouden dat de conducteur de trein uit moet om te kijken of iemand echt is aangereden? dat er mensen komen om de stukjes weg te vissen tussen de stenen vandaan? dat de trein schoongespoten moet worden? dat zeker 4 wagons mensen (200 zitplaatsen?) de restanten voorbij zullen zien komen, mischien zelfs meer?
En dan erbij dus de financiele schade en de mensen die uren later thuis zijn, wat ook gewoon kut is.
Ik doel ook juist op het weten wie er met het idee rondloopt. Ik had er zelf ook wel angst voor, vooral met zou het pijn doen, of wat als het niet werkt. Ik denk dat ik daarom ook nooit echt gesprongen zou hebben.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
erg verhaal, maar dat terzijde. dus als die man er niet was geweest had je voor een lange file gezorgd? maw. mensen die zelfmoord plegen denken niet aan anderen. want wat is er meer persoonlijk dan je eigen dood? asociaal? nee menselijk en niet toerekeningsvatbaar. en dan dit topic voor die godverdommese paar kuturen eerder thuis? te triest!
Dan vind jij t maar asociaal. Ik ben van mening dat je daar niet over kan oordelen zolang je niet weet wat er in het hoofd van zo iemand omgaat.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het gaat om het complete plaatje. Voor een trein springen is gewoon asociaal.
ja zelfdoding is egocentrisch, anders kom je er ook niet op. dat is evident.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het gaat om het complete plaatje. Voor een trein springen is gewoon asociaal.
Bedankt voor je waardevolle toevoeging aan de discussie/het topicquote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:17 schreef MaRySe het volgende:
quote verwijderd
Dat is niet relevant als je voor een trein springt. Ik zeg niet dat zelfdoding per definitie asociaal is, voor een trein springen is asociaal, net zoals van een viaduct springen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:17 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Dan vind jij t maar asociaal. Ik ben van mening dat je daar niet over kan oordelen zolang je niet weet wat er in het hoofd van zo iemand omgaat.
Ga je straks ook nog alle spelfouten uit de posts halen, of was dat alleen onderdeel van een ochtendhumeur?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:17 schreef MaRySe het volgende:
Asocialen !
Als zelfdoding deels vanuit een impuls gedaan wordt, dan zijn er niet zoveel mogelijkheden. De meeste manieren vereisen toch wel enigszins 'voorbereiding'.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat is niet relevant als je voor een trein springt. Ik zeg niet dat zelfdoding per definitie asociaal is, voor een trein springen is asociaal, net zoals van een viaduct springen.
Spring dan van een 25 meter hoge brug af, zodat je een paar dagen later door 1 iemand gevonden wordt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:23 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Als zelfdoding deels vanuit een impuls gedaan wordt, dan zijn er niet zoveel mogelijkheden. De meeste manieren vereisen toch wel enigszins 'voorbereiding'.
Net alsof die altijd in de buurt zijn. Een spoor is altijd in de buurt en je weet dat het ook zo goed als zeker over is als je het doet. Maargoed, hier blijven we toch over verschillen van mening. Daar is ook niks mis mee, het enige waar ik me aan ergerde was het populaire gedrag van de TS.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Spring dan van een 25 meter hoge brug af, zodat je een paar dagen later door 1 iemand gevonden wordt.
ik ergerde me ook en dan vooral om de ongevoeligheid van ts en kornuiten. iemand heeft zich van het leven berooft en mensen gaan zeiken over vertraging en hoe ze 2 euro 36 kunnen terugkrijgenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:29 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Net alsof die altijd in de buurt zijn. Een spoor is altijd in de buurt en je weet dat het ook zo goed als zeker over is als je het doet. Maargoed, hier blijven we toch over verschillen van mening. Daar is ook niks mis mee, het enige waar ik me aan ergerde was het populaire gedrag van de TS.
Zeikerd.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:20 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ga je straks ook nog alle spelfouten uit de posts halen, of was dat alleen onderdeel van een ochtendhumeur?
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:54 schreef snabbi het volgende:
Je hebt groot gelijk, als je zelfmoord pleegt moet de hele maatschappij er van mee genieten. Van de kotsende conducteur tot de mensen die de restjes bij elkaar moeten rapen.
Euthanasie is een stuk eenvoudiger. Je hebt er als samenleving minder last van en je kan misschien nog wat mensen op andere gedachten brengen, maar hej dan missen we het genot natuurlijk.
Ik heb 't wel meerdere malen van dichtbij meegemaakt, want ik moet kijken of die gast nog leeft, en indien mogelijk/nodig nog behandelen en meenemen, en ik moet die machinist en die omstanders proberen te bedaren en daarna samen met de brandweer de restjes mens van de rails rapen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:55 schreef Minisuisse het volgende:
Als je het niet van dichtibj hebt meegemaakt houd dan gewoon je bek dicht, want dan heb je totaal GEEN recht van spreken.![]()
ik verwachtte juist van jou een veel betere nuancering. jij weet hoe overstuur mensen kunnen zijn en echt niet nadenken als ze tot de ultieme levensdaad besluiten. hoe kan je daar nou kwaad op worden?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:38 schreef Farao het volgende:
[..]
[..]
Ik heb 't wel meerdere malen van dichtbij meegemaakt, want ik moet kijken of die gast nog leeft, en indien mogelijk/nodig nog behandelen en meenemen, en ik moet die machinist en die omstanders proberen te bedaren en daarna samen met de brandweer de restjes mens van de rails rapen.
En ik ben 't helemaal eens met de snabbi eens.
Voor een trein springen is 'n enorme egoistische rotdaad, en voor dat soort gasten heb ik dus totaal geen respect. Dat ze toch fijn thuis een overdosis nemen ofzo ipv van ook nog 's het leven van anderen goed te verpesten.
Iemand als jij zou moeten weten wat een snellere dood is, en een overdosis lijkt me ook niet de fijnste optie.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:38 schreef Farao het volgende:
[..]
[..]
Ik heb 't wel meerdere malen van dichtbij meegemaakt, want ik moet kijken of die gast nog leeft, en indien mogelijk/nodig nog behandelen en meenemen, en ik moet die machinist en die omstanders proberen te bedaren en daarna samen met de brandweer de restjes mens van de rails rapen.
En ik ben 't helemaal eens met de snabbi eens.
Voor een trein springen is 'n enorme egoistische rotdaad, en voor dat soort gasten heb ik dus totaal geen respect. Dat ze toch fijn thuis een overdosis nemen ofzo ipv van ook nog 's het leven van anderen goed te verpesten.
we zouden kloons kunnen zijnquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:41 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Iemand als jij zou moeten weten wat een snellere dood is, en een overdosis lijkt me ook niet de fijnste optie.
Misschien is het voor de machinist niet lekker, maar als je voor dat beroep kiest weet je dat het kan gebeuren. Net zoals jij wist dat je minder leuke dingen te zien zou krijgen.
Nee als je besluit zelfmoord te plegen is het inderdaad niet in orde in die bovenkamer, dan mogen we ook niet verwachten dat ze netjes een einde aan hun leven maken. Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik verwachtte juist van jou een veel betere nuancering. jij weet hoe overstuur mensen kunnen zijn en echt niet nadenken als ze tot de ultieme levensdaad besluiten. hoe kan je daar nou kwaad op worden?
Ben ik effe blij dat ik toch maar niet naar mijn moeder (in Nieuwerkerk) gegaan ben vandaag...quote:
Toen ik in de trein zat waar iemand voor sprong klonk er een enorm harde knal en geknetter. Leek of er een hand knikkers met volle kracht tegen het raam gesmeten werd. Er werd direct aan de noodrem getrokken (da's trouwens helemaal niet leuk tot stilstand komen).quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:45 schreef frenkck het volgende:
Als machinist zou ik gewoon vrolijk doorkachelen en later beweren dat je hem echt niet had opgemerkt.
mm die botten zijn dan toch harder dan je denkt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:00 schreef Conflict het volgende:
[..]
Toen ik in de trein zat waar iemand voor sprong klonk er een enorm harde knal en geknetter. Leek of er een hand knikkers met volle kracht tegen het raam gesmeten werd. Er werd direct aan de noodrem getrokken (da's trouwens helemaal niet leuk tot stilstand komen).
Ik kan er ook prima tegen, ik ben wel wat gewend, maar een heleboel andere mensen niet.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:41 schreef S1nn3rz het volgende:
Misschien is het voor de machinist niet lekker, maar als je voor dat beroep kiest weet je dat het kan gebeuren. Net zoals jij wist dat je minder leuke dingen te zien zou krijgen.
Ga vrolijk door kerelquote:
ik geef jou die edit omdat jij hier verder gaat waar jullie in dat andere topic zijn gebleven, en aangezien ik niet kan bannen en momenteel er geen mogelijkheid is om te bannen (en ik niet graag mensen laat bannen omdat FOK! leuk en ook toegankelijk zou moeten blijven), gaat dat niet....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:21 schreef _oxje_ het volgende:
slappe kutmod, ipv dat je mijn reacties gaat editen, geef die s1nn3rs-nerd een rotschop van je forum af, je weet zelf ook wel dat hij de rotte appel is in het geheel
Punt gemaakt, thanks voor de lolquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:24 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik geef jou die edit omdat jij hier verder gaat waar jullie in dat andere topic zijn gebleven, en aangezien ik niet kan bannen en momenteel er geen mogelijkheid is om te bannen (en ik niet graag mensen laat bannen omdat FOK! leuk en ook toegankelijk zou moeten blijven), gaat dat niet....
Dus daarom: gewoon ff kappen, hou het gezellig, ontopic en doe me een plezier en troll tegen elkaar op msn desnoods of op IRC!.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:25 schreef _oxje_ het volgende:
[..]
Punt gemaakt, thanks voor de lol
s1nn3rs:![]()
sodeflikker eens op met je gezeik malloot.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:21 schreef _oxje_ het volgende:
slappe kutmod, ipv dat je mijn reacties gaat editen, geef die s1nn3rs-nerd een rotschop van je forum af, je weet zelf ook wel dat hij de rotte appel is in het geheel
Dit is precies wat ik ook bedoel ja. Als dingen als euthanasie toegankelijker zijn dan zoals het nu is, is er wellicht ook een mogelijk om de "patient" te bereiken en te helpen nog voor hij dood is. Is hij van mening dat hij toch niet verder wil leven, dan is er op een normale manier afscheid te nemen van de persoon zonder dat de hele samenleving ontwricht wordt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:09 schreef Farao het volgende:
[..]
Ik kan er ook prima tegen, ik ben wel wat gewend, maar een heleboel andere mensen niet.
Ik ken 'n vrouw die als kind van 8 eens een afgerukte arm van iemand die voor 'n trein sprong voor haar voeten gevallen kreeg, en die dus verderop ook de rest van die persoon zag liggen, en die vrouw zit nu nog steeds in een psychiatrische instelling.
Die machinist weet misschien dat zoiets kan gebeuren in zijn loopbaan (doch zijn zij er uiteraard ook helemaal kapot van, en vaak ook lange tijd arbeidsongeschikt) maar andere mensen, die totaal niks met de problemen van zoiemand te maken kunnen ook slachtoffer worden van zo'n egoistische daad.
En voor zoiets kan ik echt geen respect op brengen, hoe diep je ook in de put zit, andere onschuldige mensen behoren daar nooit en te nimmer slachtoffer van te worden.
als je elke dag treint, is er ook aardig wat over te zeikenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:45 schreef got.rice het volgende:
veel zeiktopics over treinen enzo zeg..
Hmm lijkt me best wel eng eigenlijkquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:00 schreef Conflict het volgende:
[..]
Toen ik in de trein zat waar iemand voor sprong klonk er een enorm harde knal en geknetter. Leek of er een hand knikkers met volle kracht tegen het raam gesmeten werd. Er werd direct aan de noodrem getrokken (da's trouwens helemaal niet leuk tot stilstand komen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |