abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:42:08 #1
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27197300
Na een half jaar in frankrijk geweest te zijn, waar ik regelmatig liftend langs de weg stond en daar doodnormaal is ben ik het in nederland ook eens gaan proberen en met succes!

Liften in Nederland is Cool! fuck die gasten van de ns

Aangezien ik werkloos ben nu ik weer terug in NL ben, dacht ik laat ik eens gaan proberen te liften van Hoorn(Nh) naar Groningen, waar ik me vriendin wou verassen Ik ga toch geen 30 euro betalen voor een retourtje met de ns waar je 4 uur over doet? Mzzl
Ik mooi kartonnenbordje met uitbereidingsmogelijkheden gemaakt met daarop Groningen en langs de snelweg bij de stoplichten gaan staan. mensen en uit school komende scholieren op de fiets zitten je echt raar aan te kijken haha wtf doet die gast daar nou met zn bordje groningen Kwartiertje later werd ik al snel meegenomen door een bouwvakkersbus met 2 gasten die net uit hun werk kwamen, gezellig ouwehoeren enzo en werd afgezet bij Wognum bij een benzinepomp, daar 3 mensen gevraagd en met Liften-monteur uit friesland meegereden richting leeuwarden. Hele levensverhaal van die gast aangehoord, dattie vroeger ook veel gelift had en nu nog wel eens lifters ophaald en er laatst een lifter uitgeschopt had omdat die zo bijdehant was om hem te vertellen hoe hij moest rijden haha. In friesland ben ik bij Tytsjerk er uitgezet, ja zo kom je nog eens ergens, en na 5 minuten weer met mn bordje staan door een dikke audi a6 opgehaald, oudere friese man die werkte voor een uitvaartverzekering waar ik de naam van vergeten ben die me in groningen afzette.
Hoorn-Groningen: 3,5 uur! Voor nop en goedkoper+sneller++leuker dan met de trein.

En vandaag weer terug gelift en had vanaf groningen na een half uur met mn bordje bij de wegstaan wel een hele leuke lift. Werd opgepikt door een 25 jarige babe, damn wat een leuke meid, die richting aalsmeer moest, onderweg hadden we nog gezellig een kop koffie gedronken bij de Texaco met een saucijzenbroodje op haar kosten en dr visitekaartje gehad voor als ik nog eens een lift nodig had Echt super leuk gesprek met haar enzo (van die momenten waarop je wou dat je vrijgezel was) en in Hoorn afgezet, 20min gewacht en laatste kleine stukje naar huis met een huismuts en dr baby meegereden.
Groningen - Hoorn: 3 uur! *new record*

Liften, dat ga ik vaker doen !

Dus ik vroeg mij af waarom er in nederland eigenlijk bijna niet gelift wordt? Zijn er hier nog meer mensen die wel eens door nederland liften? Lijkt me leuk om wat lifters verhalen te horen!
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_27198022
ik heb zelf nog nooit gelift, omdat ik het eigenlijk niet nodig heb. Wil binnenkort naar Leeuwarden toe liften om ook een meisje te verassen (ken haar via internet, al meerder afspraken gemaakt.. waarvan 1tje werd afgelast nog geen half uur voordat ik in de trien zou stappen). En het is overigens ook pokkeduur (40 euro voor een retourtje lieveldegroenlo-Leeuwarden)

Liften is een goed én goedkoop alternatief, maar je moet 't wel durven denk ik.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:01:44 #3
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_27198040
kansloos
pi_27198090
Eén keertje toen bleek dat ik vijftig minuten op een bus moest gaan wachten en de halte aan een weg die maar een kant op gaat; de kant waar ik heen moest. Veghel - Dinther: 5 minuten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:09:17 #5
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_27198303
Ga ik dat eens een keer doen "just for the heck of it", moet alleen wel iets verzinnen om heen te liften
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:09:17 #6
40852 msteggink
roflkartoffel
pi_27198304
echt super tof man
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
pi_27198376
TS: Ben je een jong knap meisje? Want je uiterlijk heeft heel veel mee te maken of je mee word genomen of niet.
pi_27198501
Mja.. ik vind dat nogal eng.. je hoort welles verhalen van dood terug gevonden lifters (meestal meisjes ja)
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_27198525
cool verhaal. laatst ook iemand meegenomen die aan het liften was, met een Chrysler 300C 5.7 hij had toevallig een liftwedstrijd en daarbij was ook een onderdeel wie de dikste auto had. nou hij had gewonnen
2825cc Single Turbo Beast
pi_27198541
Ik moet ineens denken aan een bepaalde scéne uit Jay and Silent bob

een tip voor lifters: "LIve by the book"

vrijdag 20 mei 2005 @ 21:23:39 #11
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_27198789
Ik dacht alleen hippies dit deden?
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_27199789
jaar lang naar school en terug gelift
en dat doen ze nu nogsteeds.. 10 km een provinciale weg waar bijna iedereen naar het dorp moet waar ik ook heen moest.. en veel bekenden uit het dorp die je meenemen
dag
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:54:11 #13
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27206355
@Alexxxxx: ben een 25 jarige jongen, maar dat kon je ook wel uit mn verhaal opmaken neem ik aan

Mja je moet je gewoon even over het feit van "Ojeej wat zullen ze wel niet van me denken" heen stappen en gewoon gaan staan met je bordje en er gewoon verzorgd uitzien en niet uitstralen OOhw pick me op pleaaseee, maar gewoon iemand die voor de lol aan het liften is

Hmm als meisje zou ik idd niet alleen gaan liften, maar ik ben niet zo bang voor freaks, ik bepaal of ik instap ofniet toch en het riscico is van 2 kanten.
pi_27211103
Hm, er verzorgd uitzien is niet aan mij besteed Ik hecht aan mijn hippie-look.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:52:26 #15
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_27211161
ik zag gister een kerel op het velperbroek circuit.. die moest naar bochem
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_27211196
Ik heb ook veel gelift. Maar als het een keerr niet lukt heb je pech. Ik ben weleens vaan Den Bosch naar Eindhoven gelopen om 3 uur snachts
pi_27211222
Wat mij betreft zou liften strafbaar worden gesteld
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:54:51 #18
118600 Ondergrond
Fruityloops Owns U.
pi_27211238

Liften heersen
Wie er nu nog over mijn avatar begint, is officieel een mongool. (Artikel 29.c)
pi_27211278
Koel
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:58:33 #20
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_27211358
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:42 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

Dus ik vroeg mij af waarom er in nederland eigenlijk bijna niet gelift wordt? Zijn er hier nog meer mensen die wel eens door nederland liften? Lijkt me leuk om wat lifters verhalen te horen!
De introductie van de OV kaart heeft het liftwezen in Nederland vakkundig de nek omgedraaid. Voor die tijd liftten hele hordes studenten op vrijdagmiddag naar Hotel Mama, met liftbordje in de hand en de waszak ernaast op de vaste ´liftershaltes´.

Meer recent heb ik nog wel eens gelift van werk naar huis wanneer het OV het ernstig liet afweten. Tegenwoordig heb ik een auto...
A clean house is a sign of a wasted life.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:31:36 #21
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27212343
Hmm, lijkt me ook best leuk. Maar toch is er iets wat me tegenhoudt. Misschien ook wel gewoon dat het nogal ongebruikelijk is hier in nederland.
Vampire Romance O+
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:58:13 #22
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27217683
Ja ik had ook ernstig me twijfels, omdat het hier nogal ongebruikelijk is, maar je moet je dr gewoon overheen zetten en gaan staan Je staat best wel te kijk ook. Das ook een beetje de reden waarom ik dr een topic over gemaakt heb, omdat liften in nederland best cool is! Totdat je een keer door een homow verkracht wordt ofzo maar dat zien we dan wel weer..
Kga vanavond ook liftend naar een verjaardag, ben benieuwd
pi_27217943
Heb ook paar keer gelift. Je ziet het inderdaad niet heel vaak maar iets heel ongebruikelijks is het toch niet? Paar keer klein stuk gelift hier in de buurt en 1 keer een klein stukje in Italie. Op zich is het best wel leuk en als je oplet lijkt me er weinig aan de hand. Heb ook weleens lifters meegenomen en als ik ruimte heb kan iedereen mee als de situatie het toelaat. Eigenlijk raar dat er door sommigen raar tegen liften wordt aangekeken want het is toch niet zoiets vreemds?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 16:56:49 #24
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27219237
Nouja ongebruikelijk, je ziet het haast nooit meer. Maar voelde me wel bekeken als je daar staat, autos te toeteren en mensen raar te kijken enzo, fietsende schoolkinderen Heej kijk daar Een Lifter!
We zijn nou eenmaal een raar klootjesvolk, kijk maar de reacties hier"Hippie" "Kansloos" "Ga es werk zoeken". Ik vind het gewoon leuk en avontuurlijk
  zaterdag 21 mei 2005 @ 21:12:30 #25
37305 BushRanger
in Wellington
pi_27226862
In Nederland heb ik er alleen ervaring mee in de buurt van mijn woonplaats en dan heb je zo een lift, ze kennen je dan.

In het buitenland wel veel gelift, echt superleuk. Je maakt dan contact met de lokale bevolking en je weet niet wat er uit voor kan komen. Ook wel een paar slechte ervaringen trouwens, daar moet je rekening mee houden...

Nog wat tips:
- Tas met waardevolle spullen gewoon voorin tussen je benen, zodat ze niet met je paspoort/mp3 speler wegrijden voordat je de kans hebt de kofferbak open te doen. Als je op reis bent, dan ontkom je er niet aan om je backpack achterin te leggen.
- Niet liften met een zonnebril of grote pet/hoed (ook niet als het heet is of als de zon schijnt).
- Niet zoals in films iemand in de bosjes plaats laten nemen en er uit laten springen als er een auto stopt, dan kun je het dus wel schudden.
- Een liftwedstrijd is erg leuk!
pi_27234855
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 11:53 schreef Conflict het volgende:
Ik heb ook veel gelift. Maar als het een keerr niet lukt heb je pech. Ik ben weleens vaan Den Bosch naar Eindhoven gelopen om 3 uur snachts
Hoelang heb je daar wel niet over gedaan
  zondag 22 mei 2005 @ 00:57:36 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27234971
Joah, vind het wel cool.
Ik denk wel dat het wel weer inkomt, met die programma's als "The Trip" op MTV enzo, en dat er laatste tijd zoveel backpackers zijn. Tenminste, dat valt mij op dan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_27235471
Ik wilde afgelopen zomer met een vriend in de Franse Alpen liften, helaas met niet heel erg veel succes . Heel stuk met de trein afgelegd en totaal maar een paar liften gehad. Oa 1 van een fransman die als een malloot door die pasjes in de alpen reed, hij reed dat stuk (250 km ong) bijna elke week, dus wist de weg goed . Wel leuk gesprek mee gehad. Eenmaal in Nice aangekomen ging ie als een gek zitten toeteren naar lekkere chickies op een terrasje .
Komende zomer gaan we misschien van Italie te liften naar Frankrijk. Ligt een beetje aan hoe leuk het is in Italie, als het daar erg leuk is blijven we langer en pakken we de trein op het laatste moment.

Tijdje geleden zou ik met wat vrienden gaan liften van Limburg naar Groningen en dan allemaal apart, diegene die als eerste aankomt krijgt zn leven lang de eer .
Maar is er (nog?) niet van gekomen .
pi_27239959
quote:
Op zondag 22 mei 2005 01:21 schreef Sport_Life het volgende:
Ik wilde afgelopen zomer met een vriend in de Franse Alpen liften, helaas met niet heel erg veel succes . Heel stuk met de trein afgelegd en totaal maar een paar liften gehad. Oa 1 van een fransman die als een malloot door die pasjes in de alpen reed, hij reed dat stuk (250 km ong) bijna elke week, dus wist de weg goed . Wel leuk gesprek mee gehad. Eenmaal in Nice aangekomen ging ie als een gek zitten toeteren naar lekkere chickies op een terrasje .
Komende zomer gaan we misschien van Italie te liften naar Frankrijk. Ligt een beetje aan hoe leuk het is in Italie, als het daar erg leuk is blijven we langer en pakken we de trein op het laatste moment.

Tijdje geleden zou ik met wat vrienden gaan liften van Limburg naar Groningen en dan allemaal apart, diegene die als eerste aankomt krijgt zn leven lang de eer .
Maar is er (nog?) niet van gekomen .
heb ik ook eens meegemaakt was op vakantie bij vrienden. Vrouw van achterin de 40 samen met haar man. Gingen we 'eventjes' door de alpen rijden. m'n vader: "hoezo, eventjes.. da's toch wel dik 250 KM!". Nou, hij heeft 't geweten hoor ziek gedoe! Jagen jonge!

leuk om eens mee te maken, maar om er nou een gewoonte van te maken, nee.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  zondag 22 mei 2005 @ 12:04:13 #30
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_27240285
Ik wil best lifters mee nemen, maar ik zie ze nooit staan
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zondag 22 mei 2005 @ 12:13:28 #31
90400 longinus
Hollander
pi_27240440
Als oud-lifter neem ik ook lifters mee, een keertje drie meisjes meegenomen maar dat kun je achterafgezien beter niet doen ook wel eens begeleiders van de lokale scoutinggroep meegenomen die gedropt waren en dan weer terug moesten liften..... ze stonder 5 minuten toen ze door mij werden opgepikt en werden weer netjes teruggereden omdat ik er maar 5 minuten van hun bestemming woon. Ze waren waarschijnlijk eerder thuis als hun "droppers"
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 22 mei 2005 @ 15:26:25 #32
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27245043
Dit weekend weer gelift van hoorn naar hilversum waar ik een verjaardag had. Maar heb ik wel 3 uur over gedaan , gaat niet zo makkelijk op zaterdagavond en helemaal langs de ring van amsterdam nemen ze je niet zo makkelijk mee. Werd door een paar Iraniers vanaf hoorn naar amsterdam gereden waar ik een tijdje bij de BP mensen heb gevraagd, toen had ik iemand richting Muiderberg, financiele man van Pink Roccade die verantwoordelijk was voor zijn bussinesunit met 80 miljoen omzet. Toen echt een uur in de stromende regen bij de BP van knooppunt Muiderberg gestaan tot ik eindelijk een vrouw had die naar hilversum ging maar ze vond het eng om me mee te nemen zei ze dus ik zo "Mevrouw, zie ik er eng uit?" "Okee kommaar mee heb toch al een lange klote dag achter de rug. Ze bleek regisseur te zijn voor de publieke omroep en ze hadden net de opnames voor 2vandaag gedaan, ze ging helemaal met mij de straat zoeken waar ik moest zijn dat was wel lief! Bedankt mevrouw van de regie van 2vandaag

En vandaag weer terug van Hilversum richting Hoorn, door vrienden langs de snelweg op een viaduct afgezet bij Hilversum en na 30minuten werd ik opgepikt door een oude maar coole Saab900 cabrio, vet relaxed in het zonnetje! Bleek directeur te zijn van uitgeverij en heb zn nummer omdattie mischien wel een baantje voor me kon regelen en mijn adres achtergelaten dat ik wat magazines toegestuurd krijg. Zo zie je maar weer. Hij zette me bij de BP bij amsterdam af waar ik met 1 minuut alweer werd opgepikt door een mevrouw die naar Hoorn moest, ze was zangeres bij een band en 2x in de wk optreden verdiende ze genoeg om een relaxed leventje te leiden. En het laatste stukje hoorn reed ik met een paar vage buitenlanders mee, van turkse afkomst ofzo. Hilversum-Hoorn: 2 uur!
  zondag 22 mei 2005 @ 15:29:08 #33
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_27245118
Liften?

Era Vulgaris
  zondag 22 mei 2005 @ 15:32:22 #34
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27245216
Wat een leuke verhalen, echt grappig hoor, ik vind het leuk dat je zoveel lef hebt.
pi_27245315
Ik doe het niet hoor, ik ga meteen denken aan moordenaars, criminelen die me dan een lift zouden geven want waarom zou een normaal mens gaan stoppen voor iemand langs de weg.

En zelf een lift aan iemand geven zou ik ook nooit doen, omdezelfde reden
sorry voor al m'n typfouten
  zondag 22 mei 2005 @ 15:36:50 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27245323
Tsssk, sommigen hier hebben echt teveel films gekeken
pi_27245356
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:26 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Dit weekend weer gelift van hoorn naar hilversum waar ik een verjaardag had. Maar heb ik wel 3 uur over gedaan , gaat niet zo makkelijk op zaterdagavond en helemaal langs de ring van amsterdam nemen ze je niet zo makkelijk mee. Werd door een paar Iraniers vanaf hoorn naar amsterdam gereden waar ik een tijdje bij de BP mensen heb gevraagd, toen had ik iemand richting Muiderberg, financiele man van Pink Roccade die verantwoordelijk was voor zijn bussinesunit met 80 miljoen omzet. Toen echt een uur in de stromende regen bij de BP van knooppunt Muiderberg gestaan tot ik eindelijk een vrouw had die naar hilversum ging maar ze vond het eng om me mee te nemen zei ze dus ik zo "Mevrouw, zie ik er eng uit?" "Okee kommaar mee heb toch al een lange klote dag achter de rug. Ze bleek regisseur te zijn voor de publieke omroep en ze hadden net de opnames voor 2vandaag gedaan, ze ging helemaal met mij de straat zoeken waar ik moest zijn dat was wel lief! Bedankt mevrouw van de regie van 2vandaag

En vandaag weer terug van Hilversum richting Hoorn, door vrienden langs de snelweg op een viaduct afgezet bij Hilversum en na 30minuten werd ik opgepikt door een oude maar coole Saab900 cabrio, vet relaxed in het zonnetje! Bleek directeur te zijn van uitgeverij en heb zn nummer omdattie mischien wel een baantje voor me kon regelen en mijn adres achtergelaten dat ik wat magazines toegestuurd krijg. Zo zie je maar weer. Hij zette me bij de BP bij amsterdam af waar ik met 1 minuut alweer werd opgepikt door een mevrouw die naar Hoorn moest, ze was zangeres bij een band en 2x in de wk optreden verdiende ze genoeg om een relaxed leventje te leiden. En het laatste stukje hoorn reed ik met een paar vage buitenlanders mee, van turkse afkomst ofzo. Hilversum-Hoorn: 2 uur!
haha cool
  zondag 22 mei 2005 @ 15:39:25 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27245416
Nu hopen dat het weer een beetje normaal wordt
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 22 mei 2005 @ 15:48:25 #39
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_27245733
Zelf lift ik noooit, niet uit angst ofzo, gewoon omdat je té afhankelijk bent van anderen.

Maar ik pak zo goed als altijd lifters mee. Soms wel leuke verhalen mee achteraf.
Zo was er eens een kerel die om 8u stond te liften op de weg naar mijn werk. Die pakte elke dag de bus, maar had toen net de zijne gemist. En aangezien ik maar een paar honderd meter verder werkte dan hij, heb ik hem een paar maanden elke dag aan die bushalte opgepikt. Die zie ik nu nog soms, pintje mee pakken enzo.
Jusqu'ici tout va bien
  zondag 22 mei 2005 @ 16:02:06 #40
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27246185
Mja maar ik lift ook niet uit noodzaak, gewoon meer voor de fun en het avontuur. Dus ik ben er niet van afhankelijk ofzo, als ik echt een afspraak heb ergens pak ik de auto of ga'k met de trein.

Oja over bang voor criminelen gesproken, zown vrouwtje vroeg voor ik mee mocht nog of ik een mes of pistool bij me had. Toen zei ik Ja natuurlijk mevrouw, je kan tegenwoordig echt niet meer zonder een groot mes of pistool gaan staan liften. Toen mocht ik niet mee haha.

Gaat er nog iemand richting Heerenveen straks? Ik ga zo weer liften

[ Bericht 15% gewijzigd door Dikkiedik_2003 op 22-05-2005 17:55:57 ]
  zondag 22 mei 2005 @ 20:39:48 #41
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27254324
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:26 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

Netjes.. misschien wel een mooie manier om komende vakantie te vullen
Vampire Romance O+
  maandag 23 mei 2005 @ 23:36:57 #42
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27293776
Heb zondagavond weer gelift van Hoorn naar Heerenveen

Vanaf hoorn benzinestation meegereden met een Touringcarbus naar friesland, de bus was leeg en die chauffeur had net engelse toeristen bij schiphol afgezet en moest terug naar friesland, gewoon gevraagd en ik mocht mee. Bij bolsward had hij me afgezet bij een texaco waar ik al snel met wat oudere mensen en hun zoon mee mocht naar Heerenveen, waar we de luchtbalonnen gingen tellen, Kijk zoon zie je die 6 luchtbalonnen? Nee hoor mam het zijn er 7, daar is er nog eentje, ik: Nee het zijn er 8 want daar is er nog een Die mensen brachten me helemaal bij heerenveen vd snelweg naar het benzinestation waar me vriendin werkt, wel lief ! Met haar naar groningen gereden. Hoorn - Heerenveen: 1,5 uur!

En vanavond ben ik weer van groningen teruggelift. Dat ging niet makkelijk. Heb in groningen ruim een uur staan wachten tot er eindelijk een man stopte die naar Sneek ging. Die vent heeft de hele rit zn bek niet opengedaan ondanks dat ik probeerde een praatje te maken. In Sneek langs de weg gestaan en door iemand in een dikke bmw, type weet ik ni, naar de afsluitdijk gebracht, die man werkte op een jachtenbouwbedrijf ofzo. Bij de afsluitdijk werd ik langs de snelweg op de vluchtstrook afgezet omdat er geen benzinepomp ofzo was en hij de andere kant op moest, dat was niet erg slim want ik kreeg al snel politie op mn dak Dus ik zei Sorry meneer ik weet dat ik hier niet mag staan maar ik werd hier afgezet, weet u een betere plek om te staan? Die brombeer zei dat ik 5 km terug moest lopen voor een benzinestation. Ja ok meneer doei! En verder staan liften. Toen reed ik met een paar wegwerkers mee die het gras op de afsluitdijk bijhouden, ja moet ook gedaan worden! En vanaf den oever weer op de vluchtstrook gelift, maar werd al snel opgepikt door een franstalige belg, wat was wel leuk, kon ik me frans weer een beetje bijpoetsen Hij was chauffeur en had mensen naar duitsland gebracht en was nu weer onderweg naar belgie, die had me bij Hoorn afgezet bij de Mac vanwaar ik met mensen meereed richting mn huis
Groningen - Hoorn: 4,5 uur

heb nu trouwens ook fotos gemaakt van mensen die me meegenomen hebben, maar me bleutooth heeft kuuren en krijg ze ni op mn pc
  dinsdag 24 mei 2005 @ 00:57:56 #43
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_27295784
Ik denk dat ik binnenkort ook eens een x ga liften, leuke verhalen zo!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 24 mei 2005 @ 01:11:11 #44
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27296000
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:36 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Heb zondagavond weer gelift van Hoorn naar Heerenveen

Vanaf hoorn benzinestation meegereden met een Touringcarbus naar friesland, de bus was leeg en die chauffeur had net engelse toeristen bij schiphol afgezet en moest terug naar friesland, gewoon gevraagd en ik mocht mee. Bij bolsward had hij me afgezet bij een texaco waar ik al snel met wat oudere mensen en hun zoon mee mocht naar Heerenveen, waar we de luchtbalonnen gingen tellen, Kijk zoon zie je die 6 luchtbalonnen? Nee hoor mam het zijn er 7, daar is er nog eentje, ik: Nee het zijn er 8 want daar is er nog een Die mensen brachten me helemaal bij heerenveen vd snelweg naar het benzinestation waar me vriendin werkt, wel lief ! Met haar naar groningen gereden. Hoorn - Heerenveen: 1,5 uur!

En vanavond ben ik weer van groningen teruggelift. Dat ging niet makkelijk. Heb in groningen ruim een uur staan wachten tot er eindelijk een man stopte die naar Sneek ging. Die vent heeft de hele rit zn bek niet opengedaan ondanks dat ik probeerde een praatje te maken. In Sneek langs de weg gestaan en door iemand in een dikke bmw, type weet ik ni, naar de afsluitdijk gebracht, die man werkte op een jachtenbouwbedrijf ofzo. Bij de afsluitdijk werd ik langs de snelweg op de vluchtstrook afgezet omdat er geen benzinepomp ofzo was en hij de andere kant op moest, dat was niet erg slim want ik kreeg al snel politie op mn dak Dus ik zei Sorry meneer ik weet dat ik hier niet mag staan maar ik werd hier afgezet, weet u een betere plek om te staan? Die brombeer zei dat ik 5 km terug moest lopen voor een benzinestation. Ja ok meneer doei! En verder staan liften. Toen reed ik met een paar wegwerkers mee die het gras op de afsluitdijk bijhouden, ja moet ook gedaan worden! En vanaf den oever weer op de vluchtstrook gelift, maar werd al snel opgepikt door een franstalige belg, wat was wel leuk, kon ik me frans weer een beetje bijpoetsen Hij was chauffeur en had mensen naar duitsland gebracht en was nu weer onderweg naar belgie, die had me bij Hoorn afgezet bij de Mac vanwaar ik met mensen meereed richting mn huis
Groningen - Hoorn: 4,5 uur

heb nu trouwens ook fotos gemaakt van mensen die me meegenomen hebben, maar me bleutooth heeft kuuren en krijg ze ni op mn pc
cool, zet maar snel die foto's hiero , ik denk dat ik ook is ga liften, klinkt best wel gezellig
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:03:32 #45
81237 releaze
best of both worlds
pi_27309748
ik heb alleen tijdens een grote storm in nederland gelift, omdat ik van het ene end van den haag naar het andere end moest, en er totaal geen ov was. (was in 2003 geloof ik, heel nederland lag plat)

het was wel okee, maar ik zat bij een, ja hoor, allochtoon in de auto en die begon toch allerlei rare verhalen op te hangen en vragen te stellen, ik voelde me op een gegeven moment zo ongemakkelijk!
Maar ja.. ik denk dat je dat als meisje al snel hebt.

Als het echt "nodig" is, dan zal ik liften. Anders niet. Ik voel me niet op mn gemak bij vreemde mannen in de auto.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:14:29 #46
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27310150
Hmz, dan toch maar eens proberen, van A'dam naar Eindhoven moet toch wel te doen zijn?
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:21:11 #47
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27310369
Maargoed, pics dus
Vampire Romance O+
  Moderator dinsdag 24 mei 2005 @ 16:00:54 #48
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27311639
Ook toevallig, vorige week nog een liftend stel meegenomen. Dat was in de VS in Colorado. Heb ze opgepikt in het plaatsje Nederland (geen grap) en heb ze afgezet in Boulder, waar ik ook moest zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:59:37 #49
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27313707
Okee dan, me blauwe tand eindelijk weer aan de praat met mn pc gekregen
Hier zijn de fotos, helaas niet van iedereen die me meenam:

zondagmiddag 22mei, hilversum - hoorn

hilversum centrum - snelweg
mooie oude mercedes 200d uit 1972, check die dobbelstenen

Met Saab 900turbo Cabrio naar amsterdam:

vanaf amsterdam opgepik door zangeres naar hoorn:

Laatste stukje hoorn weer met een saab mee van mensen uit brabant,

Zondagavond 23 mei, hoorn - groningen

vanaf hoorn naar friesland met touringcar

Maandagavond 24 Mei, Groningen - Hoorn
afsluitdijk:

Met wegwerkers mee de afsluitdijk over

Andere kant afsluitdijk met franstalige belg mee naar hoorn vanaf vluchtstrook

Helaas zitten er een paar gaten in van mensen die niet op de foto wilden, of dat ik het was vergeten
pi_27314505
Ik heb vorig jaar 2 meisjes meegenomen vanaf Rotterdam naar Nijmegen (moest daar toch zijn dus why not).
Die wilden echter mij terug"betalen" in natura maar ik heb vriendelijk gezegd dat niet te willen...
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:29:21 #51
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27314676
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:23 schreef Ballebek het volgende:
Die wilden echter mij terug"betalen" in natura maar ik heb vriendelijk gezegd dat niet te willen...
... uh-huh
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:40:59 #52
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_27315028
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:23 schreef Ballebek het volgende:
Ik heb vorig jaar 2 meisjes meegenomen vanaf Rotterdam naar Nijmegen (moest daar toch zijn dus why not).
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_27319099
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:29 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

... uh-huh
Haha, het waren 2 potten wat moet ik daarmee
Maare, volgende x neem ik gewoon weer mensen mee.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:01:23 #54
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27319210
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:58 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Haha, het waren 2 potten wat moet ik daarmee
Jij beweert dus dat 2 biseksuele mokkels jouw lift in natura wilden terug betalen?

Daaaag.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 24 mei 2005 @ 21:02:32 #55
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27320879
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:59 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
-foto's-
LEUK !

Doe ook is een foto van jezelf
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_27324019
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:01 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Jij beweert dus dat 2 biseksuele mokkels jouw lift in natura wilden terug betalen?

Daaaag.
  woensdag 25 mei 2005 @ 01:36:08 #57
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27327342
Leuk topic!
Nu graag ook een foto van de TS
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27331163
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 01:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Leuk topic!
Nu graag ook een foto van de TS
Inderdaad, voor de beeldvorming he
You gotta learn to live
and live and learn
pi_27331548
Ik wil ook graag liften, maar ik durf het nooit zo goed. Het is veel goedkoper en veel leuker maar ja. Er is wel een liftwedstrijd van mn studentenvereniging (AEGEE is wel leuk ) maar die is op mijn verjaardag, dus nu ga ik samen met een vriendin een alternatieve liftwedstrijd doen Zij met haar vriend en ik met de mijne en dan kijken wie er het eerste is
  woensdag 25 mei 2005 @ 10:39:25 #60
86072 thatsme
and That's you!
pi_27331960
* thatsme is er denk ik iets te nuchter voor om lifters mee te nemen , probleem is als er wat gebeurt dat de bestuurder aansprakelijk is. En dat risico wil ik niet nemen, maar ben blij voor jullie dat andere dat geen probleem vinden
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 25 mei 2005 @ 11:30:15 #61
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27333631
Haha ik heb geen foto van mezelf dat ik sta te liften ofzo, moet ik eigenlijk ff aan iemand vragen maar omdat jullie het zo aardig vragen is hier 2 andere fotos van mezelf

ik sta zonder muts te liften trouwens maar wel met zonnebril als de zon schijnt en sta ook te roken. Dat zijn toch de "Dont's" met liften?

[ Bericht 6% gewijzigd door Dikkiedik_2003 op 25-05-2005 11:38:14 ]
  woensdag 25 mei 2005 @ 11:36:52 #62
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27333847
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:24 schreef Inu het volgende:
Ik wil ook graag liften, maar ik durf het nooit zo goed. Het is veel goedkoper en veel leuker maar ja. Er is wel een liftwedstrijd van mn studentenvereniging (AEGEE is wel leuk ) maar die is op mijn verjaardag, dus nu ga ik samen met een vriendin een alternatieve liftwedstrijd doen Zij met haar vriend en ik met de mijne en dan kijken wie er het eerste is
Het is niet zozeer een kwestie van durven maar gewoon gaan staan het is altijd kut om te beginnen met liften ergens, maar als je eenmaal met iemand mee bent wordt het leuk
Als meisje alleen om te gaan liften lijkt me ook niet slim, loop je wel meer risico dan als jongen denk ik. Alhoewel ik ook door vrouwen alleen ben meegenomen. Gaaf zo'n liftwedstrijd. Ben benieuwd of het met zn 2-en ook een beetje makkelijk gaat! succes
pi_27334052
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Het is niet zozeer een kwestie van durven maar gewoon gaan staan het is altijd kut om te beginnen met liften ergens, maar als je eenmaal met iemand mee bent wordt het leuk
Als meisje alleen om te gaan liften lijkt me ook niet slim, loop je wel meer risico dan als jongen denk ik. Alhoewel ik ook door vrouwen alleen ben meegenomen. Gaaf zo'n liftwedstrijd. Ben benieuwd of het met zn 2-en ook een beetje makkelijk gaat! succes
Ja, ik bedoel dus idd met dat ik niet durf dat ik bang ben dat me iets aangedaan wordt. Ik ben op zich niet zo'n angsthaas en lul ook makkelijk tegen iedereen aan, maar om nou alleen als 18-jarig meisje bij een grote trucker in zn vrachtwagen te kruipen......
  woensdag 25 mei 2005 @ 14:18:33 #64
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_27339471
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:42 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel dus idd met dat ik niet durf dat ik bang ben dat me iets aangedaan wordt. Ik ben op zich niet zo'n angsthaas en lul ook makkelijk tegen iedereen aan, maar om nou alleen als 18-jarig meisje bij een grote trucker in zn vrachtwagen te kruipen......
Candycane.......

Ik ben bij liften altijd bang dat er niemand stopt.... daarom nog nooit gelift, dom he
Era Vulgaris
  woensdag 25 mei 2005 @ 15:57:43 #65
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27343253
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:18 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]
Ik ben bij liften altijd bang dat er niemand stopt.... daarom nog nooit gelift, dom he
Ja precies, dat er niemand stopt en ik er over een uur nog sta is mn grootste angst, vooral savonds dat ik er wel aankom voor het donker wordt en dat het droog blijft als ik niet overdekt sta.
  woensdag 25 mei 2005 @ 16:30:23 #66
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_27344337
Liften in Nederland heb ik al sinds mijn tienerjaren niet meer gedaan. Ik deed het niet echt voor de kick, maar als je toch langs een weg aan het lopen ben kan je net zo goed je duim omhoog steken; ik stond dus nooit echt stil om te gaan liften.

Liften in Duitsland gaat nog beter dan in Nederland en in America is het ook niet zo’n groot probleem om opgepikt te worden. In Duitsland zag iemand mij vanuit zijn huis langs een heel rustige weg lopen met m’n duim omhoog en besloot de auto te pakken en mij naar m’n bestemming te brengen. Erg vriendelijk! En op de bestemming pikte ik mijn scootertje op en reed zelf terug naar huis.

In America stapte ik in een truck met 3 grote ijzeren vaten in de laadruimte met doodshoofden erop.. ay! Vriendelijke gast was het die zelfs mijn vervolg lift regelde met iemand die hij kende waar hij moest afslaan.

Je komt heel vriendelijke mensen tegen en ik heb geen vervelende dingen meegemaakt. (zoals in de hitcher met Rutger Houwer – waardeloze film trouwens) Lijkt me inderdaad wel anders voor vrouwen die alleen liften.

Had er al lang niet meer aan gedacht.
reset
  zaterdag 11 juni 2005 @ 21:56:19 #67
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27844486
Weer een update!

Ben vandaag weer liftend terug uit groningen gekomen, ging weer van een lijen dakje
Was weer een tijd terug omdat ik mn enkelbanden gescheurd heb en nu weer redelijk kan lopen ging ik weer liften.

Donderdag rond een uur of 3 vertrokken vanuit mn woonplaats en na een kwartiertje wachten langs een polderweg werd ik door een paar jongens in een vw bos die me langs de "grote" weg afgezet hadden, daar een tijdje door de berm gelopen naar de vluchthaven. Stond daar ook iets van een kwartiertje toen een toeterende auto me dr op wees dat er achter me op de vluchtstrook al een auto was gestopt ( die stond zowat in het gras aan het eind van de vluchthaven) En jahoor die gingen naar friesland toe, naar een klein plaatsje na Leeuwarden, Tytsjerk - hee daar was ik al es meer geweest, in mn eerste verhaal - Was een gepensioneerd stel in een station met hond achterin, die man bleek mij te herkennen, hij was leraar aardrijkskunde op middelbare school geweest maar ik zat ni op die school. Nu bleek hij mn oudere broer te bedoelen haha. Die man bleef maar door ouwehoeren over de meest interessante onderwerpen, waarvan ik gelukkig alweer een hoop vergeten ben, zo wistie van heel veel plaatsen waarom ze zo heetten, verschillen tussen groningse en friese koeien (boeiend ). Ze hadden een 2de huis in frankrijk, hij schildert en maakt boomerangs! En wist psies te vertellen waarom een boomerang terug kan komen -vanwege zn vleugelvormige profiel ofzo - en dat er links en rechtshandige boomerangs zijn? Verder wilde hij echt alles van mij weten, waarbij zn vrouw telkens dr tussendoor zat te mekken Nouja dat vraag je toch ni aan die jongen! Ik vond het wel gezellig verder en vertelde rustig alles. Echt een typische oud leraar dus. Die zetten me vervolgens af dus in Tytsjerk, op precies dezelfde plek bij een bushalte waar ik de eerste keer dat ik ging liften werd afgezet Daar ook weer een tijdje gestaan, ni langer dan een kwartier en toen stopte dr een auto met 2 meiden dr in, ik er naar toe rennen bleek ze alleen dr vriendin daar af te zetten Maar toen ze wegreed stopte dr een ander meisje voor me, en die dacht weer dat dat meisje die net afgezet werd bij mij hoorde en dat we met zn 2tjes waren anders had ze ni gestopt, maar mocht toch met dr mee naar Groningen Was een leuke blonde meid die in grongingen samen woondde met dr vriend en in friesland bij de reclassering werkte, had ik een leuk gesprek mee! Ook over de groningse studentenverenigingen, hoe daar nieuwe meiden behandelt worden. Die worden Biggen genoemd en moeten verplicht met een 4e jaars naar bed om er bij te mogen horen - das toch sick! En nog wat bizarre verhalen, jezus gezellig hoor zo'n En in groningen reed ze speciaal voor me om om me bij het station af te zetten waar vlakbij mn vriendinnnetje woont Bedankt!
Lifttijd: 3 uur!

En vandaag weer terug gelift vanaf grunn. heb gvd 1,5 uur staan wachten tot er een auto van intertaal.nl vanuit de andere richting terug kwam rijden en omkeerde om mij op te pikken! Cool , en hij bleek naar amsterdam te gaan en voor mij wel via de afsluitdijk wilde rijden, hij bleek commercieel directeur te zijn bij intertaal, een uitgeverij voor taalboeken. Beetje vage gast maar wel super relaxed, peukie van hem gehad en met een gangetje van 160 over de dijk en zette me bij de Mac in hoorn af - ff een euroknaller - en met een andere famillie naar huis gereden

ben trouwens bezig met een website voor al mn liftverhalen met fotos - wordt vervolgd - je moet wat als werkloze
pi_27853425
Fantastisch allemaal, lees dit topic vaak door.
pi_27866816
Hey wat een leuk topic
Ikzelf heb vroeger samen met m'n vriendin ook vaak gelift, meestal waren we blut en wilden we van amsterdam naar zandvoort aan zee,superleuk was dat altijd en echt de meest vreemde personen kwamen we dan tegen.
In m'n eentje liften doe ik liever niet, maar ik reis geregeld in het weekend met de trein van groningen naar den haag/ amsterdam, dus mocht je ooit vanuit groningen die kant op willen liften..let me know !!!
zie mailadres in het profiel
Jag ar lesbisk
pi_27868088
Erg leuk topic dit ja!
Ik zou zelf ook wel willen liften maar overal waar ik heen moet/wil heb ik wel vervoer voor :S
  maandag 13 juni 2005 @ 01:13:57 #71
91856 Stretto
..........
pi_27875035
Als ik dit zo allemaal lees dan krijg ik ook spontaan zin om te liften.

Ik ga denk ik maar eens polsen bij mijn vrienden of ze zin hebben in een liftwedstrijdje
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  maandag 13 juni 2005 @ 01:17:58 #72
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27875094
Ik heb een keer gelift met iemand, nadat we na het uitgaan ontdekten dat er geen bussen meer terug naar huis reden. Wij balen dus, maar ja duim omhoog en hopen dat je om half vier 's nachts ofzo opgepikt wordt. Naar huis lopen zou in onze toestand een uur duren, niet tof dus. De eerste auto reed door, maar de tweede auto stopte wel voor ons. Het bleek een toffe Turk te zijn en hij bracht ons supersnel naar huis .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 13 juni 2005 @ 01:29:19 #73
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27875265
quote:
Op zondag 12 juni 2005 20:42 schreef hothead het volgende:
In m'n eentje liften doe ik liever niet, maar ik reis geregeld in het weekend met de trein van groningen naar den haag/ amsterdam, dus mocht je ooit vanuit groningen die kant op willen liften..let me know !!!
zie mailadres in het profiel
Hey thnx voor je aanbod!
Maar hoe kan ik met je meeliften als je regelmatig met de trein naar adam reist? Snap m nie helemaal, heb je een privetrein? Meestal ga ik spontaan en niet altijd in het weekend liften en is het moeilijk met iemand af te spreken mee te rijden.
  maandag 13 juni 2005 @ 01:31:51 #74
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27875306
quote:
Op zondag 12 juni 2005 21:23 schreef DonSauza het volgende:
Ik zou zelf ook wel willen liften maar overal waar ik heen moet/wil heb ik wel vervoer voor :S
Dan laat je toch je vervoer staan en ga je liftend heen? Tenzij je echt een afspraak hebt ofzo dan gaat liften een beetje moeilijk.
pi_27875365
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 11:53 schreef Conflict het volgende:
meen je niet
  maandag 13 juni 2005 @ 01:38:09 #76
91856 Stretto
..........
pi_27875399
quote:
Op maandag 13 juni 2005 01:35 schreef SlimShady het volgende:

[..]

meen je niet
Drugs are bad mmmkay
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_27894394
quote:
Op maandag 13 juni 2005 01:29 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Hey thnx voor je aanbod!
Maar hoe kan ik met je meeliften als je regelmatig met de trein naar adam reist? Snap m nie helemaal, heb je een privetrein? Meestal ga ik spontaan en niet altijd in het weekend liften en is het moeilijk met iemand af te spreken mee te rijden.
Nee haha ik heb geen prive trein,en ook geen auto, maar het lijkt me leuk om eens met je mee te liften als je weer eens vanuit groningen vertrekt. en richting het westen gaat..bv op een vrijdag of zaterdag middag/ochtend..dat was het idee
Jag ar lesbisk
  maandag 13 juni 2005 @ 18:12:12 #78
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27894551
Hoe begin je eigenlijk? Bij de afrit van een autowegtankstation?

Als ik voor m'n huis ga zwaaien kom ik niet ver ben ik bang.
Vampire Romance O+
  maandag 13 juni 2005 @ 18:40:49 #79
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27895211
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:12 schreef MouseOver het volgende:
Hoe begin je eigenlijk? Bij de afrit van een autowegtankstation?

Als ik voor m'n huis ga zwaaien kom ik niet ver ben ik bang.
Mja ligt er aan waar je woont
Tankstations, bushaltes of vluchthavens langs een grotere doorgaande weg zijn wel het beste.

Ik woon zelf in een klein dorpje en ga vanuit huis lopend naar een doorgaande weg die naar een B weg richting snelweg leidt. Daar ga'k gewoon met mn duim omhoog langs die doorgaande weg in de polder staan, dan wordt ik vaak door iemand naar die B weg richting snelweg gebracht. Bij die B-weg ga ik of bij de stoplichten of bij een vluchthaven staan met mn bordje eindbestemming en laat degene die me oppikt het liefst bij een tankstation afzetten.
Ik laat me ook wel es vanuit huis afzetten bij een tankstation Maar das wel beetje valsspelen

Ik heb eerst thuis liftbordjes gemaakt met de grote plaats van de richting dat je op wilt gaan en voor de terugweg, een een paar blanco en een stif of pen meenemen voor onderweg. groot stuk vierkant karton dubbelvouwen zodat je 4 plekken krijg om een plaatsnaam op te zetten.
pi_27917883
Blijft een gave topic dit! Hebben jullie toevallig ook al eens gekeken op http://www.hitchhikers.org/ ?

Daar kun je mensen vinden die anderen mee willen nemen, soms tegen vergoeding en soms gratis. Wel leuk!

Succes met liften en laten we hopen dat het (weer) steeds normaler wordt in Nederland.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:20:19 #81
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_27918333
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:04 schreef GDSY het volgende:
Succes met liften en laten we hopen dat het (weer) steeds normaler wordt in Nederland.
Vroeger zag je het idd veel meer.

Leuke verhalen staan er tussen! Zelf pak ik eigelijk altijd de auto of ov als ik ergens heen moet, maar in principe heb ik er geen probleem mee als er dan iemand mee rijdt, maar zoals ik al zei je komt nauwelijks nog lifters tegen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:25:26 #82
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27918480
ik heb vanochtend ook nog een jongen meegenomen van Leeuwarden naar Drachten. Was niet echt spraakzaam maar hij was de hele nacht wezen stappen. Zat telkens in te dommelen
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:51:41 #83
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27921410
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:05 schreef hothead het volgende:

[..]

Nee haha ik heb geen prive trein,en ook geen auto, maar het lijkt me leuk om eens met je mee te liften als je weer eens vanuit groningen vertrekt. en richting het westen gaat..bv op een vrijdag of zaterdag middag/ochtend..dat was het idee
Haha ow zo ! Lijkt me gezellig Ik laat het je weten wanneer ik weer ga!
Moet je wel een kort rokje aandoen hoor !
pi_27929939
Ik heb ooit met een meisje door Ierland gelift, daar kan je amper je duim opsteken of ze stoppen al, veel leuke mensen tegengekomen. In België moet je het echter niet proberen: ik heb een keer acht kilomete mogen stappen, niemand maar dan ook echt niemand nam me mee, en dat was op klaarlichte dag en zo en de busverbinding was afgeschaft natuurlijk. Hmm.
pi_28050870
dit jaar al 40 keer gelift (o.i.d.) vanuit Assen telkens weer, 3 keer naar utrecht heen en terug kortste: mnder dan 2,5u langste:dik 3uur. Maandje terug naar Zwolle, eerst met turkse man(35) in een Audi quatro naar Hoogeveen die me langs de snelweg af wou zetten maar dat heb ik hem maar even afgeraden daarna mat oude vrouw van 68 naar zwolle in een nieuwe Mitsubutsi mpv.

De rest naar Bedum waar mijn vriendin woont en ik meestal 2 keer in de week heen lift, eerst naar Groningen en vanuit daar met de bus verder. De laatste keer heen bij afrit Hoogezand afgezet en door gelift naar Bedum en vlak bij haar huis afgezet, doen we vaker dus! dit was binnen een uur terwijl, als ik het hele stuk met de bus zou moeten doen er RUIM 1,5 uur over doe
en mij dat zo'n 5 euro kost alleen al voor de heenweg!

Waarom starten we niet een grote FOK lift wedstrijd ? van Groningen naar Heerlen ofzo??
like mr. Bolkenstein used to say: no comment
pi_28052721
haha wat tof om te lezen
the trip heeft bij mij ook wat stof doen opwaaien maar heb het nog niet gedaan omdat ik het niet nodig heb voor m'n werk of vriendin of e.d.
valt me nog mee hoe lang/kort je erover doet, veel plezier verder en ik ben benieuwd naar je site
pi_28053046
Toch wel koel dat liften, als ik het zo lees. Maarja ik heb een auto dus heb het niet echt nodig. Zal misschien nu wel 2x denken voordat ik een lifter voorbij sjees Maarja hier zijn het meestal toch wel van die ranzige stoffige types die met z'n 3en staan te liften, dat vind ik ook weer niks.
  zondag 19 juni 2005 @ 20:47:07 #88
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_28070954
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 21:01 schreef joxef het volgende:
verhaal...

Waarom starten we niet een grote FOK lift wedstrijd ? van Groningen naar Heerlen ofzo??
Hee een liftgenoot met meer ervaring

Ik ben ook wel es langs de snelweg afgezet ja, das echt kut, sta je daar op de vluchtstrook wat ook nog eens verboden is, werd gelukkig al snel opgepikt door een belg

Mischien kan je wat coole liftverhalen schrijven en fotos maken van de mensen met wie je meegereden bent enzo? Lijkt me leuk voor op mn site!

Liftwedstrijd haha, ga jij het organiseren?
  zondag 19 juni 2005 @ 21:14:38 #89
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_28071865
Damn, vorige week een lifter gezien in Arnhem (A325) met het bordje "Luxembourg". Dat zijn de lift ''die hards'' zeker. Die gaan heel Europa door........
Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 19 juni 2005 @ 21:33:31 #90
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28072546
Leuk om te lezen

Ik heb in Nederland niet gelift, maar wel in Australie, met toenmalige vriendin (en dat is wel handig nemen ze je tenminste mee ) En in Maleisie op Borneo waar ik met een collega backpacker het voor elkaar had gekregen om de enige bus per 3 uur te missen... werden bij de 3de auto al meegenomen, en na een korte tussenstop ergens voor het hostel/hotel in Kuching afgezet.. bespaarde ook nog eens RM 4 (1 Euro) voor het busticket
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 19 juni 2005 @ 21:42:48 #91
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_28072926
Geweldig!

Ik heb zelf nogal een angst voor liften. Dat komt omdat mijn ouders vroeger echt heel veel lifften. Mijn vader heeft me toen een keer meegenomen op liftvakantie naar Spanje. Toen we eenmaal in Frankrijk waren, belandden we echter in een ware achtervolging . De chauffeur en zijn vriend bleken namelijk, kwamen wij later achter, twee criminelen te zijn. Enkele minuten nadat wij waren ingestapt werden we al achtervolgd door een motoragent. Na een serieus wilde achtervolging kwamen we uit bij een doodlopend straatje met aan weerszijde bos, waar de betreffende criminelen de auto uitvluchtten en ons verbrouwereerd achterlieten. Natuurlijk kwam de politie-agent pas enkele seconden, nadat ze uit het zicht verdwenen waren, en dacht hij zelfs even dat mijn vader de auto gestolen had! Samen met m'n vader werd ik toen in de boeien geslagen (ik was fucking 6! .). In heel brak Frans heeft hij toen uitgelegd wat er aan de hand was en binnen korte tijd waren de criminelen opgepakt, zodat wij onze reis weer konden vervolgen. Dat was wel even schrikken ja .
  zondag 19 juni 2005 @ 21:45:44 #92
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_28073028
Dat is inderdaad niet mis BlaatschaaP !
Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 19 juni 2005 @ 22:31:12 #93
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_28074737
Leuk verhaal DikkieDik. Micchien moet ik morgen maar naar zandvoort gana liften
  maandag 20 juni 2005 @ 01:52:52 #94
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_28079361
quote:
Op zondag 19 juni 2005 21:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Gaaf verhaal...
whaha gaaaf verhaal , zoiets hoop ik ook nog mee te maken maar wel dat ik het overleef enzo klinkt als een filmscript Zo maak je nog es wat mee op je 6de! Ik zou echt niet mn kind van 6 meenemen op een liftvakantie maar dat terzijde.. Welke crimineel die weet dat ze achter hem aanzitten neemt er ook lifters mee?
  maandag 20 juni 2005 @ 01:57:37 #95
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_28079388
@ frenkie, thnx en dat klinkt als een goed plan! Kheb morgen toch niks te doen

En de rest ook bedankt voor de leuke reacties enzo , dat houd me weer gemotiveerd!
Kga dit weekend weer naar groningen waarschijnlijk donderdag al, iemand die kant op ?
  maandag 20 juni 2005 @ 02:07:32 #96
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_28079437
Gave verhalen! Ben benieuwd wanneer je die site start!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  Moderator / Redactie FP maandag 20 juni 2005 @ 02:17:06 #97
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_28079481
Ik moet ook es liften, als ik het zo lees
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 20 juni 2005 @ 09:46:25 #98
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_28081301
quote:
Op maandag 20 juni 2005 01:57 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
@ frenkie, thnx en dat klinkt als een goed plan! Kheb morgen toch niks te doen
OOk nog altijd op zoek naar werk na de winter??
  maandag 20 juni 2005 @ 10:26:11 #99
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28082111
quote:
Op zondag 19 juni 2005 21:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Geweldig!

Ik heb zelf nogal een angst voor liften. Dat komt omdat mijn ouders vroeger echt heel veel lifften. Mijn vader heeft me toen een keer meegenomen op liftvakantie naar Spanje. Toen we eenmaal in Frankrijk waren, belandden we echter in een ware achtervolging . De chauffeur en zijn vriend bleken namelijk, kwamen wij later achter, twee criminelen te zijn. Enkele minuten nadat wij waren ingestapt werden we al achtervolgd door een motoragent. Na een serieus wilde achtervolging kwamen we uit bij een doodlopend straatje met aan weerszijde bos, waar de betreffende criminelen de auto uitvluchtten en ons verbrouwereerd achterlieten. Natuurlijk kwam de politie-agent pas enkele seconden, nadat ze uit het zicht verdwenen waren, en dacht hij zelfs even dat mijn vader de auto gestolen had! Samen met m'n vader werd ik toen in de boeien geslagen (ik was fucking 6! .). In heel brak Frans heeft hij toen uitgelegd wat er aan de hand was en binnen korte tijd waren de criminelen opgepakt, zodat wij onze reis weer konden vervolgen. Dat was wel even schrikken ja .
Maar je had wel iets om aan je basisschoolvriendjes te vertellen
Vampire Romance O+
  maandag 20 juni 2005 @ 10:29:28 #100
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_28082176
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:46 schreef Frenkie het volgende:

[..]

OOk nog altijd op zoek naar werk na de winter??
Ja idd! ben alweer 2mndn werkloos, vacatures liggen ni echt voor het oprapen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')