abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28467509
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:32 schreef Mr.J het volgende:
Whey door je pannekoekenbeslag mengen.
En dat lekker opbakken zodat de structuur van whey veranderd en kankerverwekkend is. Niet doen dus.
  maandag 4 juli 2005 @ 10:52:22 #227
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_28468483
Niet helemaal waar dacht ik. Oppassen dat het niet aanbrandt was het advies meen ik.
quote:
Eiwitten

Het verhitten van eiwitten leidt tot veranderingen in hun ruimtelijke structuur en uiteindelijk tot denaturatie. Het eiwit kan onoplosbaar worden en neerslaan. Dit is duidelijk zichtbaar bij het bakken of koken van een ei. De manier waarop eiwitten in een voedingsmiddel reageren op warmte is dus vooral bepalend voor de uiteindelijke textuur van het bereide product. Verhit vlees is bijvoorbeeld beter te kauwen dan rauw vlees als gevolg van een denaturatie en coagulatie van het spiereiwit en de hydrolyse van het collageeneiwit in het bindweefsel. Vooral de mate waarin collageen door hydrolyse wordt omgezet tot gelatine bepaalt of het vlees meer of minder taai zal zijn. Deze hydrolyse kan worden bevorderd door het vlees vooraf te marineren in een zuur milieu of door het vlees lang te laten stoven. Bij het grillen van vlees treedt weinig hydrolyse op. Deze bereidingswijze is dus niet geschikt voor taaiere stukken vlees.

Het denaturatieproces heeft in eerste instantie geen belangrijke invloed op de voedingswaarde van de eiwitten omdat de proteolytische vertering initieel gepaard gaat met gelijkaardige veranderingen (2). Door de ontvouwing van de eiwitten is het bereide voedingsmiddel meestal wat beter verteerbaarheid. Proteolytische enzymen kunnen op die manier immers gemakkelijker de hydrolyseplaatsen bereiken.

Bij sterke verhitting van eiwitten treedt pyrolyse op (3). Als gevolg van de afbraak van de aminozuren worden vervolgens, voornamelijk in vlees en vis, polyaromatische koolwaterstoffen (PAK’s) zoals benzopyreen en benzanthraceen, gevormd. Deze PAK’s hebben kankerverwekkende eigenschappen bij proefdieren. De vorming van PAK’s wordt versneld door direct contact met een vlam (temperaturen boven de 200°C) en door de aanwezigheid van veel vet (4). Tijdens het barbecuen moet hiervoor in het bijzonder worden opgepast. Een andere reeks afbraakproducten met mogelijk kankerverwekkende eigenschappen zijn de heterocyclische amines (HCA’s) zoals de imidazoquinolines. Zij ontstaan door een reactie tussen aminozuren, suikers en creatine. Vlees en vis bevatten relatief veel creatine zodat het risico op de vorming van deze afbraakstoffen groter is (5). De beschreven afbraakreacties treden echter vooral op bij oververhitting en slechts in geringe mate bij normale bereidingsomstandigheden. Er moeten ten slotte grote hoeveelheden van deze afbraakproducten aanwezig zijn alvorens men van een substantiële toxiciteit kan spreken. Wie vlees en vis met de nodige aandacht en zorg bereidt, loopt dan ook weinig risico. Gezien de afbraakreacties leiden tot een verlies aan aminozuren hebben ze tevens een negatieve invloed op de voedingswaarde.

Een milde hittebehandeling kan de voedingswaarde van een plantaardige eiwitbron tot op zekere hoogte verbeteren. Sommige plantaardige voedingsmiddelen bevatten antinutritionele componenten zoals trypsine- en chymotrypsine-inhibitoren en lectines in peulvruchten en oliehoudende zaden die interfereren met de eiwitvertering in de mens. Dankzij de thermische inactivatie van deze antinutritionele componenten verhoogt de voedingswaarde van de plantaardige producten beduidend (6).

Maillard-reactie

Indien eiwitten in aanwezigheid van koolhydraten, en in het bijzonder in aanwezigheid van reducerende suikers, worden verhit, treden een reeks van chemische reacties op die uiteindelijk aanleiding geven tot bruinkleuring, de welbekende Maillard-reactie (figuur 1). Een reducerend suiker condenseert met de vrije aminogroepen van een eiwit. Er zijn slechts een beperkt aantal vrije aminogroepen en de reactie met de e (epsilon) -aminogroep van het essentiële aminozuur lysine is inzake voedingswaarde de meest relevante. Als gevolg van de reactie met het reducerende suiker wordt het lysine onbeschikbaar waardoor de voedingswaarde van het eiwit afneemt. Deze effecten zijn recht evenredig met de intensiteit van de verhitting (2). Een overdreven verhitting kan op die manier leiden tot een significante daling van de voedingswaarde van een voedingsmiddel. Een milde verhitting geeft enkel een lichte bruinkleuring en induceert slechts kleine verliezen in voedingswaarde. Bijvoorbeeld: de verliezen aan voedingswaarde van melk gedroogd op een walsendroger is hoger (tot 40 % van het lysine gaat verloren) dan van melk gedroogd in een verstuivingsdroger (slechts 10 % lysineverlies). Het bakken van brood gaat eveneens gepaard met de vorming van Maillard-producten op het oppervlak. Het verlies aan lysine blijft echter ook hier beperkt (10-15 %). Bij het toasten van graanvlokken zoals bij de productie van bijvoorbeeld cornflakes liggen de verliezen opnieuw veel hoger.
Volgens bepaalde bronnen worden bij bruinkleuring mutagenen gevormd. Hierover bestaat echter nog geen eensgezindheid (3).

Ten slotte houden dergelijke reacties ook positieve aspecten in op voorwaarde dat ze niet te ver worden doorgedreven. De reactie tussen aminozuren en andere componenten in het voedingsmiddel dragen immers ook in belangrijke mate bij tot de vorming van specifieke en gewenste smaak- en aromaverbindingen (bv. brood).
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_28508453
ik gooi me eiwitshake in de halfvolle melk (ik kan die vetten toch wel gebruiken) lost het daar minder goed in op ofzo? ik blijf klontjes houden. of moet ik er meer melk in gooien? ik doe nu tot streepkje 12 van de 20 met een schep 18 gram ofzo) maatbeker van herculesfitness
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  dinsdag 5 juli 2005 @ 17:49:57 #229
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_28518930
Grrmbl, mijn koeken zijn zo'n succes, dat mijn collega's ze allemaal op eten...
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_28523913
@Mr. J

Beste kerel, al mijn dank voor je start post. De wereld komt te kort aan zulke informatieve mensen als jij
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:23:21 #231
19479 Mr.J
pi_28528926
Wat een eer allemaal.

My pleasure kerel.
pi_28561883
Onder welke hoek kun je de bench-pressbank het beste zetten voor de incline press. Zit nu meestal op zo'n 45 graden.
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:44:05 #233
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_28563304
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:49 schreef Thomasumo het volgende:
Grrmbl, mijn koeken zijn zo'n succes, dat mijn collega's ze allemaal op eten...
Recept?
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:41:01 #234
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_28565872
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:44 schreef Wuder het volgende:

[..]

Recept?
2 appels, 4 eiwitten, 1 eigeel, twee handen vol rozijnen, scheut magere melk, 300 gram gemalen havermout, flink kaneel, lijnzaad.

Alles bij elkaar tieven, roeren even laten staan. 25 minuten op 200 c
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:50:15 #235
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_28566317
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:41 schreef Thomasumo het volgende:

[..]

2 appels, 4 eiwitten, 1 eigeel, twee handen vol rozijnen, scheut magere melk, 300 gram gemalen havermout, flink kaneel, lijnzaad.

Alles bij elkaar tieven, roeren even laten staan. 25 minuten op 200 c
wow, dat klinkt wel heerlijk, ik zal volgende week wel even proberen.. Tis wel een "gezonde" snack
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_28571056
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:03 schreef Den_Haag het volgende:
Onder welke hoek kun je de bench-pressbank het beste zetten voor de incline press. Zit nu meestal op zo'n 45 graden.
45 is ok, zodra je boven de 45 graden gaat ga je schouders meer belasten.
pi_28579741
Houdt glutamine vocht vast? Net zoals creatine dat doet?

En hoelang mag je aan een stuk glutamine gebruiken?
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:49:22 #238
19479 Mr.J
pi_28579763
Creatine houdt geen vocht vast. Glutamine mag je zolang gebruiken als je zelf wilt (netzoals creatine).
pi_28580559
Mr. J. bedankt voor je reactie.

Toch ff het volgende:

Creatine houdt toch vocht vast en glutamine niet?
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:40:41 #240
19479 Mr.J
pi_28580958
Nope.
quote:
4.Creatine Causes Excessive Water Retention.

More bullshit. A recent double-blind, placebo-controlled study found that, after three months of creatine use, test subjects showed no significant increase in body water. In fact, the creatine group showed greater gains in total body mass and fat-free mass. Best of all, this recent study employed the latest in body composition measurements-deuterated water isotopic analysis which utilizes a non-radioactive "tracer". Now it is possible that some inferior-grade creatine may actually promote water gain that results in a soft, puffy look. However, this can be due to several reasons. One, it may not be due to the creatine, but excess sodium. When cheaply manufactured, excess sodium remains in the finished product.
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=3550
pi_28589548
Tof dat je het onderbouwt met een artikel. Kon ik niet doen met die spiegel der hormonen

Zelf heb ik enige ervaring met creatine. Toen ik het gebruikte, zat er binnen een week twee kilo bovenop mijn huidge lichaamsgewicht. Wanneer ik stopte met het gebruik, was ik bijna twee kilo weer kwijt.

Enig idee hoe dat kan?

Ik dacht door het vasthouden van vocht. Wat ik ergens gelezen heb. Artikel heb ik niet.
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:19:37 #242
19479 Mr.J
pi_28589854
Vocht door naw. geen goede kwaliteit crea.
pi_28592945
Bedankt voor je reactie Mr. J.

Naw? Naam aders woonplaats?

Geen goede crea? Mmm. Wat is wel goede crea? Voorheen heb ik deze gebruikt:

http://www.bodyenfitshop.nl/index.php?tab=sport&inc=inf&id=121
pi_28616213
Ik zoek een manier om zo snel als mogelijk en verantwoordelijk wordt geacht vet te verbranden in de buikstreek. Als gevolg van een blessure en daardoor langdurig niet sporten ben ik hier redelijk aangekomen.

Nu wil ik dit alles weer kwijt en spieren op gaan bouwen.

Tips?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:57:26 #245
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_28616529
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:50 schreef Wuder het volgende:

[..]

wow, dat klinkt wel heerlijk, ik zal volgende week wel even proberen.. Tis wel een "gezonde" snack
Laat me weten wat je er van vind! Ik heb inmiddels een tweede batch gemaakt met walnoten en kersen ipv rozijnen en appels. Ook goed te doen!

Hou er trouwens rekening mee dat het deeg niet helemaal glad of als koekdeeg aanvoelt. Het bakt echter nar een soort broodachtige substantie die als het eenmaal gaar is door hetfruit nog best lekker zoet smaakt.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:01:46 #246
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_28616640
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:10 schreef Celt het volgende:
heb ook deze besteld: [afbeelding]
heel mooi boekje met mooie ilustraties, aardig wat oefeningen....
[afbeelding] (inkijkexemplaar)

vind zelf wel mooie boekjes, zijn er mensen hier die ze ook kennen, wat vinden jullie ervan?
Die ligt bij ons op de gym; is wel een mooi boek met veel basis oefeningen! je zult er veel aan hebben!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:15:01 #247
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_28617058
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:43 schreef Rekkie het volgende:
Ik zoek een manier om zo snel als mogelijk en verantwoordelijk wordt geacht vet te verbranden in de buikstreek. Als gevolg van een blessure en daardoor langdurig niet sporten ben ik hier redelijk aangekomen.

Nu wil ik dit alles weer kwijt en spieren op gaan bouwen.

Tips?
Naar mijn weten kun je niet plaatselijk vet verbranden. Het lichaam bepaalt waar het gaat gebeuren.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:28:58 #248
19479 Mr.J
pi_28617469
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:00 schreef Devlinsect het volgende:
Bedankt voor je reactie Mr. J.

Naw? Naam aders woonplaats?

Geen goede crea? Mmm. Wat is wel goede crea? Voorheen heb ik deze gebruikt:

http://www.bodyenfitshop.nl/index.php?tab=sport&inc=inf&id=121
NAW = naar alle waarschijnlijkheid.

Mwah, dat is geen top merk en voor die prijs zal hij echt niet ontzettend zuiver zijn.
pi_28617641
Kun je mij een linkje geven of een merk welke creatine wél goed is? Of is vloeibare creatine wat?
pi_28618023
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:15 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Naar mijn weten kun je niet plaatselijk vet verbranden. Het lichaam bepaalt waar het gaat gebeuren.
Ok! Misschien moet ik mijn vraag anders stellen.

Wat is verstandig om het vetpercentage van je lichaam naar beneden te helpen.
Enkele aanvullingen: Eet patroon is normaal dwz, 's ochtens 2x, 's middags 2 keer, 's avonds en in de na-avond. voornamelijk kip, kalkoen, liga's, fruit, melk, vruchtendrank etc.

Het enige nadeel is: Cola drinken. ca 2 glazen per dag.

Iemand tips, ik wil ook graag conditie opbouwen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')