abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28003784
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:08 schreef irule25 het volgende:
Ik heb het niet meegemaakt met een persoon, maar met mijn hond....
We hebben een border-collie gehad, echt een geweldige hond, maar hij is op 2-jarige leeftijd overleden aan een probleem met zijn nieren.
Dit gebeurde heel plotseling en was dus een echte schok.
Na een maand of 2-3, 's morgens ergens tussen slapen en wakker worden voelde ik gewicht op mijn buik, opende mijn ogen en zag mijn hond! Ik weet dat ik niet droomde, kwam echt overeind met mijn ogen open en zag hem! Hij wilde me in mijn gezicht likken en ik zei "sjoerd ga weg", echt op de automatische piloot want hij mocht nooit boven komen. Ben weer gaan liggen en schoot meteen weer overeind omdat ik besefte dat het niet kon, er was toen niets meer te zien.

Het maakte me niet bang, maar gaf me ergens wel een goed gevoel. Heb sindsdien ook minder moeite met zijn dood. Ben er verder weinig mee bezig, denk er heel af en toe aan en dit topic deed me er dus ook weer aan denken....
Dito verhaal
Onze hond was erg ziek en mijn ouders zeiden dat ze dan maar een spuitje moest, want ze leed enorm, ik zei toen dat ze wel bij mij mocht blijven een aantal dagen, want mijn ouders waren de hele dag van huis en ik was vaker aanwezig dan zij.
Zodoende kwam de hond in mijn flatje en ja ik zag ook wel dat ze te oud was en ziek om te zeggen dat het goed was om haar leven nog langer te verlengen.
Helaas kreeg ik ook nog eens enorm de griep en kon ook ik niet meer voor de hond zorgen, want ze liet de ontlasting al gaan etc
Dus is ze naar de dierenarts gebracht en ze ging dus dood, ik voelde me erg schuldig omdat ik ziek was geworden maar goed de dag erna werd ik wakker smorgens in de vroegte , schemerdonker.
Ik voel de hond op mijn voeteneind liggen en ik kijk naar haar en zeg haar naam!
Ik ben verbaasd en wil haar over haar rug aaien en op het moment dat mijn hand naar haar uitreikt zie ik ineens onder mijn ogen het beeld vervagen...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 17 juni 2005 @ 09:47:21 #52
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_28008011
quote:
Op maandag 13 juni 2005 16:05 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

En verklaar dan eens waarom mensen overledenen zien met lichaam, terwijl het lichaam weg is en de ziel niet, zoals jij dan denkt!

Beetje tegenstrijdig he....het lichaam is weg, maar toch ook weer niet.
Omdat de geest de essentie, de energie is van je lichaam.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_28008115
Pff gisteren weer zo iets meegemaakt...

Ik zat met een vriendin van me te praten, want ze was down...
We stonden op een parkeerplaats... doodse stilte, want het was in een dropje...

Zitten we in de auto te praten, zie ik iets voorbij komen wat leek op een fietser...
Dus ik vraag haar of ze het ook zag.... niet dus...

De dag erop vertelde ik het tegen me ouders... noujah niet van die verschijning, maar meer van: Reed er vroeger 's avonds laat daar wel eens een fietser?
Het was de vroegere fietsenmaker van het dorpje die dan zat daarlangs naar huis fietste en daar zijn flessen dumpte... Iedere dag...

Het is zo raar, en ik weet niet of ik dit wel wil die verschijningen...
Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
pi_28011314
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 09:52 schreef RX_Shorty het volgende:
Pff gisteren weer zo iets meegemaakt...

Ik zat met een vriendin van me te praten, want ze was down...
We stonden op een parkeerplaats... doodse stilte, want het was in een dropje...

Zitten we in de auto te praten, zie ik iets voorbij komen wat leek op een fietser...
Dus ik vraag haar of ze het ook zag.... niet dus...

De dag erop vertelde ik het tegen me ouders... noujah niet van die verschijning, maar meer van: Reed er vroeger 's avonds laat daar wel eens een fietser?
Het was de vroegere fietsenmaker van het dorpje die dan zat daarlangs naar huis fietste en daar zijn flessen dumpte... Iedere dag...

Het is zo raar, en ik weet niet of ik dit wel wil die verschijningen...
Je krijgt gewoon waanvoorstellingen, omdat je er zo opeens in gelooft.
Denk gewoon eens nuchter na.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_28011724
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 09:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Omdat de geest de essentie, de energie is van je lichaam.
Of omdat je, als je een geest gewaar wordt, die als non-materieel gegegeven nooit zal kunnen zien, maar wél onbewust kunt symboliseren door het lichaam waar het ooit in huisde.
Waarneming is een ingewikkeld proces; het oog is geen neutrale camera, en dat wat je ziet is absoluut niet persé altijd datgene wat op je netvlies valt.
pi_28011925
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 11:39 schreef partyyboyy het volgende:
Denk jíj dan eens nuchter na over 'gewoon waanvoorstellingen'.

Het feit dat dat uberhaupt al kan, betekent dus dat je dingen kunt 'zien' die zich NIET op je netvlies bevinden.
Hoe weet je dan waar het 'zien' en 'waanvoorstellingen zien' in elkaar overgaan?
Kennelijk zijn waanvoorstellingen niet zo heel gewoon. Oh ja, als simpel woordje om in één keer allerlei ervaringen van tafel te kunnen vegen is het prima. Maar daar houdt het niet op he. Waar komen die waanvoorstellingen dan vandaan? Weet jij dat ook te vertellen, vanachter je toetsenbordje, over mensen en situaties die je niet eens kent of ooit gezien hebt? You must be very good...

Je verschuilen achter 'ach het is een waanvoorstelling' getuigt van een enorm simplisme, en in een zich niet verdiept hebben in deze materie.
pi_28012403
Ik heb het een keer samen met mijn vriend gehad. We lagen te slapen en ineens werd ik wakker. Het leek alsof mijn ´geest´ uit mijn lijf werd getrokken en dat was een onprettig gevoel. Ik had mijn ogen open en ik keek naar mijn vriend en probeerde hem te waarschuwen. Zie ik tot mijn verbazing dat hij met wijd opengesperde ogen naar de richting zit te kijken waar ik ´naar toe gezogen´ werd. Uiteindelijk kon ik overeind gaan zitten en hield het gevoel op. Ik vroeg mijn vriend of hij wat gezien had, en hij had een schim (geest gedaante whatever) gezien.

Ik ben sindsdien als de dood dat dat nog een keer gebeurt...
In the long run, I hit what I aim at
pi_28012503
Toen mijn oma net overleden was, heb ik haar gezien. Ze is ook in mijn dromen als raadgever verschenen. Behalve nog een andere raadgeefster in mijn dromen, heb ik zoiets nooit meer meegemaakt...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_28013724
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 11:39 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Uhmm nuchter nadenken... ik bedoel ik dacht er niet eens aan...
Ik was met haar problemen bezig en hoe die op te lossen... dus dan zitten mijn gedachten niet daarbij...
We hadden het over haar thuis situatie, dus dan zit ik echt niet met mijn gedachten van jeetje straks zie ik weer iets...
pi_28013801
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:09 schreef Malchevia het volgende:
Ik heb het een keer samen met mijn vriend gehad. We lagen te slapen en ineens werd ik wakker. Het leek alsof mijn ´geest´ uit mijn lijf werd getrokken en dat was een onprettig gevoel. Ik had mijn ogen open en ik keek naar mijn vriend en probeerde hem te waarschuwen. Zie ik tot mijn verbazing dat hij met wijd opengesperde ogen naar de richting zit te kijken waar ik ´naar toe gezogen´ werd. Uiteindelijk kon ik overeind gaan zitten en hield het gevoel op. Ik vroeg mijn vriend of hij wat gezien had, en hij had een schim (geest gedaante whatever) gezien.

Ik ben sindsdien als de dood dat dat nog een keer gebeurt...
Je bent dus als het ware uit je lichaam getreden? Zucht lijkt me ook een niet prettige ervaring...
pi_28013987
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:45 schreef RX_Shorty het volgende:
Uhmm nuchter nadenken... ik bedoel ik dacht er niet eens aan...
Ik was met haar problemen bezig en hoe die op te lossen... dus dan zitten mijn gedachten niet daarbij...
We hadden het over haar thuis situatie, dus dan zit ik echt niet met mijn gedachten van jeetje straks zie ik weer iets...
Tegenover mensen die je a priori al als een halve zool beschouwen die een te grote fantasie heeft, of die aandacht loopt te trekken, maar die in ieder geval niet in staat is zonder aansporing nuchter te denken hoef je je niet te verdedigen hoor
Dat mentaliteitje willen nou net een beetje gaan indammen hier.
pi_28014195
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:47 schreef RX_Shorty het volgende:

[..]

Je bent dus als het ware uit je lichaam getreden? Zucht lijkt me ook een niet prettige ervaring...
Nou, dat weet ik dus niet. Maar wat nog veel enger was, was dat ik ergens naar toe getrokken werd..
pi_28014418
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:53 schreef iteejer het volgende:

[..]

Tegenover mensen die je a priori al als een halve zool beschouwen die een te grote fantasie heeft, of die aandacht loopt te trekken, maar die in ieder geval niet in staat is zonder aansporing nuchter te denken hoef je je niet te verdedigen hoor
Onee, je de rest is gek omdat die er niet in geloven zul je bedoelen en er een wetenschappelijke verklaring voor zoeken. Als ik soms achter me om kijk dan lijkt het ook alsof er iemand achter me staat, maar als je dan wat langer kijkt dan verdwijnt het helemaal. Het zijn gewoon voorstellingen die je hersenen maken, maar dat klinkt in jou oren weer heel onlogisch.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_28014687
quote:

[..]

Ok... jah... het is allemaal nog vrij nieuw voor me... en jah... ik denk dat je wel weet wat ik bedoel,,,
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:58 schreef Malchevia het volgende:

[..]

Nou, dat weet ik dus niet. Maar wat nog veel enger was, was dat ik ergens naar toe getrokken werd..
Ja idd, dat lijkt me ook erg vreemd...
pi_28014966
quote:

[..]

Oja nog iets. Wat ben jij een slechte Mod als je de mening van andere belachelijk zit te maken.
Jij zoekt het in een andere richting dan ik en begint gelijk dat ik de ander een halve zool vind.
Nou ik heb al aangegeven in eerder posts in dit topic dat ik dat niet vind en dat ik er gewoon een andere verklaring voor heb.

Dus als je geen respect hebt voor mensen die er anders over denken, kap dan alsjeblieft met moderaten, want anders kom je nooit achter 'de truth' waar dit deel van het forum over gaat.
pi_28015416
Nou, partyyboyy, ik kan me zo voorstellen dat het lastig is om iedere keer als iemand hier een topic opent en omschrijft dat er iets gebeurt is, er steeds weer een discussie gevoerd moet worden over drank, drugs, waanvoorstellingen, schizofrenie en andere psychische afwijkingen. Het is namelijk niet de eerste keer dat dat hier gebeurt.

Als er ergens anders een forum bestaat over religie en iemand begint bij elk nieuw geopend topic een discussie over het wel of niet bestaan van God, dan kan ik me zo voorstellen dat dat ook heel vervelend wordt op een gegeven moment.
pi_28015712
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:04 schreef partyyboyy het volgende:
Onee, je de rest is gek omdat die er niet in geloven zul je bedoelen en er een wetenschappelijke verklaring voor zoeken. Als ik soms achter me om kijk dan lijkt het ook alsof er iemand achter me staat, maar als je dan wat langer kijkt dan verdwijnt het helemaal. Het zijn gewoon voorstellingen die je hersenen maken, maar dat klinkt in jou oren weer heel onlogisch.
Nee hoor. Waarop baseer je dat? Dat het voorstellingen zijn die mijn hersenen maken klinkt heel logisch. Alleen geldt dat ook voor je normale zintuiglijke gewaarwordingen. Daarmee heb je nog niets verklaard, daarmee heb je zeker niet aangetoond dat er niets spiritueels oid aan de hand kan zijn.
pi_28016233
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:20 schreef partyyboyy het volgende:
Oja nog iets. Wat ben jij een slechte Mod als je de mening van andere belachelijk zit te maken.
Jij zoekt het in een andere richting dan ik en begint gelijk dat ik de ander een halve zool vind.
Nou ik heb al aangegeven in eerder posts in dit topic dat ik dat niet vind en dat ik er gewoon een andere verklaring voor heb.

Dus als je geen respect hebt voor mensen die er anders over denken, kap dan alsjeblieft met moderaten, want anders kom je nooit achter 'de truth' waar dit deel van het forum over gaat.
Ik ken je niet eens, en heb verder geen mening over je. Verder modereer ik niet, ik reageer precies zoals ik ook als user zou reageren. Als niet-mod zou ik dus exact hetzelfde gezegd hebben.
Als Truth-user, én als mod, ben ik het gewoon slightly zat om steeds maar weer binnen een forum dat over het paranormale etc gaat, aan te moeten horen hoe mensen die hun eigen belevenissen hier neer zetten die soms best wel wat indruk gemaakt hebben, in een hoek gezet worden met enkele simpele woorden.

Dat badinerende kleinerende toontje, waar jij zelf nu ook uiterst geagiteerd op reageert, is ook voor de mensen die hier hun belevenissen posten niet leuk. Want denk jij nou echt dat die mensen zelf niet hebben bedacht dat ze nuchter moeten nadenken? Denk je dat die mensen dermate achterlijk zijn dat ze jou nodig hebben om op dat idee te komen, of denk je dat jij dermate slim bent dat anderen nooit op het idee zouden komen om nuchter na te denken?

Kom nou toch... als er iets gebeurt wat indruk makat, ga je echt wel nadenken. En als je er niet uit komt, als al je nuchtere overwegingen die je dan echt ook wel overwogen hebt geen antwoord bieden, ga je het elders vertellen, of hier posten.

En dan komt ene partyboy langs, die wat verveeld een paar woorden neerknalt - en je denkt echt dat men ineens helemaal opgelucht is, en weet hoe alles zit, alle vragen zijn beantwoord, etc..?
If so: je zou dan on-line psychiater moeten worden: 'ik los in 5 woorden uw problemen op'. Je zou steenrijk worden..

Dus, als je het over respect wil hebben - respecteer degenen die hier posten, behandel ze niet als domme schapen door te veronderstellen dat ze zelf al niet echt erg over dit soort dingen nagedacht hebben.

Het doel overigens is niet om achter de truth te komen. Het doel, mijn doel, is hier een forum te handhaven waar men dit soort verhalen kwijt kan, zonder dat deze steeds door allerlei oneliners op afstand door onbekenden als irrelevant worden geklassificeerd.

Oh - vooral nuchter lezen, deze tekst..
pi_28016322
Wat een achterlijke broodje aap verhalen allemaal. Jullie steken hier elkaar gewoon de gek aan.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_28016514
Er wordt hier echt heel vaak achterlijk gereageerd.
pi_28016758
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:55 schreef Sjakie01 het volgende:
Wat een achterlijke broodje aap verhalen allemaal. Jullie steken hier elkaar gewoon de gek aan.
Wat een merkwaardige reactie: dat jij een hele hoop ervaringen nog niet gehad hebt, betekent niet dat het broodje aap is. Het betekent gewoon dat je nog vrij weinig meegemaakt hebt. Een newbietje dus. Komt nog wel jochie..
pi_28016775
quote:
[..]

En dan komt ene partyboy langs, die wat verveeld een paar woorden neerknalt - en je denkt echt dat men ineens helemaal opgelucht is, en weet hoe alles zit, alle vragen zijn beantwoord, etc..?
If so: je zou dan on-line psychiater moeten worden: 'ik los in 5 woorden uw problemen op'. Je zou steenrijk worden..
Het gaat er gewoon om dat ik ook een mening hierover heb. Net zoals jullie.
Er zijn genoeg mensen die op een manier over dit onderwerp denken zoals ik denk.
En er zijn veel mensen die denken zoals jij denkt.
Maar dan is er toch nog geen reden om onze reacties eigenlijk min of meer te verbieden.
Of moeten we onze mening maar niet laten horen en jullie gelijk geven?
Dat is eigenlijk wat je wil want je wilt de mening van iemand die hier anders over denkt eigenlijk niet meer horen, omdat je deze al zovaak hebt gehoord.
pi_28016796
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:08 schreef iteejer het volgende:

[..]

Wat een merkwaardige reactie: dat jij een hele hoop ervaringen nog niet gehad hebt, betekent niet dat het broodje aap is. Het betekent gewoon dat je nog vrij weinig meegemaakt hebt. Een newbietje dus. Komt nog wel jochie..
Ben ik nou behekst?
Was maar een grapje hoor
pi_28016839
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:53 schreef iteejer het volgende:

[..]

Kom nou toch... als er iets gebeurt wat indruk makat, ga je echt wel nadenken. En als je er niet uit komt, als al je nuchtere overwegingen die je dan echt ook wel overwogen hebt geen antwoord bieden, ga je het elders vertellen, of hier posten.
Ik heb trouwens ook wel een aantal dingen meegemaakt waarvan ik niet weet hoe het kan.
Er gebeurde iets dat helemaal niet kon en ik heb er 1 min. naar staan kijken.
Daarna ben ik doorgelopen en heb er over nagedacht.
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het gewoon een waanvoorstelling moet zijn geweest, omdat het gewoon 'niet kan'.

En ik denk ook dat jullie van die voorstellingen hebben alleen jullie komen tot de conclusie dat het 'een geest' of iets dergelijks moet zijn.
pi_28016981
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:09 schreef partyyboyy het volgende:
Het gaat er gewoon om dat ik ook een mening hierover heb. Net zoals jullie.
Er zijn genoeg mensen die op een manier over dit onderwerp denken zoals ik denk.
En er zijn veel mensen die denken zoals jij denkt.
Maar dan is er toch nog geen reden om onze reacties eigenlijk min of meer te verbieden.
Of moeten we onze mening maar niet laten horen en jullie gelijk geven?
Dat is eigenlijk wat je wil want je wilt de mening van iemand die hier anders over denkt eigenlijk niet meer horen, omdat je deze al zovaak hebt gehoord.
Snap je nou echt niet dat wij jij hier doet, ongeveer hetzelfde is als in PTA in ieder topic gaan vertellen dat je geen auto moet rijden, maar met de fiets moet gaan?
Als je geen auto hebt, en je wilt er niets mee te maken hebben, kom je niet in PTA.
Als je geen paranormale ervaringen hebt, en het interesseert je ook niets, kom je niet in truth.

Er over discussieren is iets anders dan gewoon alleen maar steeds maar weer alles afwijzen. E mening kennen we inmiddels wel. Fijn. Wil je een eigen sticky? Krijg je niet Je argumenten zouden interessant kunnen zijn. Maar die zijn er niet: alleen maar een botte afwijzing. En dan nog: dit is een topic waar ervaringen van mensen aan bod komen, DAT is het topic.
NIET jouw of wiens ongeloof dan ook. Open dan een apart topic 'ik geloof er niet in'.

Ik heb niets tegen jou, ik ken je niet eens. Maar ik heb wel iets 'voor' de users die in dit gebied geinteresseerd zijn en die hier posten: hun belangen, hun rust en het respect voor hun moet ik verdedigen. En dat doe ik ook. Daarom ben ik mod, ondanks jouw adviezen daarmee te stoppen
pi_28017090
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:11 schreef partyyboyy het volgende:
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het gewoon een waanvoorstelling moet zijn geweest, omdat het gewoon 'niet kan'.
Dat concept 'waanvoorstelling' is, zoals ik je eerder probeerde uit te leggen, géén verklaring, géén antwoord; slechts een herformulering van wat je meegemaakt hebt in één woord.
pi_28017159
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:15 schreef iteejer het volgende:

[..]

Als je geen paranormale ervaringen hebt, en het interesseert je ook niets, kom je niet in truth.

Je argumenten zouden interessant kunnen zijn. Maar die zijn er niet: alleen maar een botte afwijzing.

Maar ik heb wel iets 'voor' de users die in dit gebied geinteresseerd zijn en die hier posten: hun belangen, hun rust en het respect voor hun moet ik verdedigen.

Open dan een apart topic 'ik geloof er niet in'.
Ik heb wel ervaringen maar ben tot een andere conclusie gekomen dan jullie.

Jullie hebben ook geen argumenten. Ook alleen maar verhalen zonder verklaring met argument.

Ik val ze ook helemaal niet aan en verklaar ze ook niet voor gek.

Open dan een apart topic 'ik geloof er niet in'.

maar ik maak zelf wel een topic aan zoals je al zei als je dat liever hebt, alleen ik denk dat degene die erin geloven er niet in zullen reageren, omdat ze 'de mening al zoveel gehoord hebben'.
pi_28017193
[quote]Op maandag 23 mei 2005 10:09 schreef lemster het volgende:

edit iteejer:

optiefen nou.
anderen belachelijk maken is niet de bedoeling hier.

[ Bericht 64% gewijzigd door iteejer op 17-06-2005 14:26:02 ]
pi_28017220
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:18 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dat concept 'waanvoorstelling' is, zoals ik je eerder probeerde uit te leggen, géén verklaring, géén antwoord; slechts een herformulering van wat je meegemaakt hebt in één woord.
Maar een verklaring dat het een geest moet zijn geweest of iets bovennatuurlijks is ook geen verklaring en ook slechts een herformulering. Toch?
pi_28017340
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:21 schreef partyyboyy het volgende:
maar ik maak zelf wel een topic aan zoals je al zei als je dat liever hebt, alleen ik denk dat degene die erin geloven er niet in zullen reageren, omdat ze 'de mening al zoveel gehoord hebben'.
We'll see..
pi_28017385
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:22 schreef partyyboyy het volgende:
Maar een verklaring dat het een geest moet zijn geweest of iets bovennatuurlijks is ook geen verklaring en ook slechts een herformulering. Toch?
Zeker. Maar, niet hier, open je aparte topic. Ik heb nu toch bijna geen tijd meer, vanavond meer...
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:44:33 #82
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_28017934
Er gebeuren erg vaak onverklaarbare dingen. Ik ben één van de mensen die er een verklaring voor willen vinden. Een nuchtere verklaring wel te verstaan. Iets wat ik kan bevatten.

Ik weet niet wat het is, angst voor het onbekende misschien. Want hoewel ik vrees dat er bijvoorbeeld na de dood niets meer is, hoop ik van harte dat het wel zo is. Misschien is het wel jaloezie. Anderen zien overleden familieleden te pas en te onpas in dromen of wakker verschijnen terwijl ik zo hoop mijn vader nog eens te zien en dat maar niet gebeurd. Hoe zet je jezelf open voor dit soort ervaringen?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_28018059
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:44 schreef flugeltje het volgende:
Er gebeuren erg vaak onverklaarbare dingen. Ik ben één van de mensen die er een verklaring voor willen vinden. Een nuchtere verklaring wel te verstaan. Iets wat ik kan bevatten.

Ik weet niet wat het is, angst voor het onbekende misschien. Want hoewel ik vrees dat er bijvoorbeeld na de dood niets meer is, hoop ik van harte dat het wel zo is. Misschien is het wel jaloezie. Anderen zien overleden familieleden te pas en te onpas in dromen of wakker verschijnen terwijl ik zo hoop mijn vader nog eens te zien en dat maar niet gebeurd. Hoe zet je jezelf open voor dit soort ervaringen?
Zo ben ik dus ook.
Maar ik geloof niet dat een verschijning van een persoon de 'echte persoon' is.
Het is gewoon een beeld van iemand die je in je hebt, omdat je dit al een keer bewust of onbewust gezien hebt. Dus waarom zou je het willen als het de persoon zelf toch niet is?
Hoe kan je immers een overledenen zien met lichaam als het lichaam begraven of gecremeerd is? Het lichaam is weg dus je kan het niet meer zien.
pi_28018100
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:44 schreef flugeltje het volgende:
Hoe zet je jezelf open voor dit soort ervaringen?
Tjah... serieus... als ik het wist had ik het je verteld... ik vrees dat het je gewoon moet overkomen...
Sorry...
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:52:56 #85
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28018232
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:48 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Zo ben ik dus ook.
Het is gewoon een beeld van iemand die je in je hebt, omdat je dit al een keer bewust of onbewust gezien hebt. Dus waarom zou je het willen als het de persoon zelf toch niet is?
Hoe kan je immers een overledenen zien met lichaam als het lichaam begraven of gecremeerd is? Het lichaam is weg dus je kan het niet meer zien.
Ik denk dat je niet het tastbare lichaam ziet, maar inderdaad ene herinnering.. óf de gestalte waarvan de andere partij wíl dat je het ziet.

Als ik in de regen langs een raam loop en aan de andere kant twee mensen een heerlijk dampende koffie zie nuttigen rúik ik de koffie ( terwijl dit eigenlijk niet mogelijk is ).
Het zien van koffie wordt gelinkt aan de geur.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28018268
Zoals ik al eerder zei, in een topic over religie ga je toch ook niet constant de discussie voeren of God wel echt bestaat? Je kan de discussie idd op een andere plek voeren.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 14:54:49 #87
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_28018300
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:49 schreef RX_Shorty het volgende:

[..]

Tjah... serieus... als ik het wist had ik het je verteld... ik vrees dat het je gewoon moet overkomen...
Sorry...
Mijn moeder heeft mijn vader wel gezien, nét na zijn overlijden stond hij naast haar bed. Ik was toen werkelijk waar stíkjaloers. Had hij niet even een etage hoger kunnen komen kijken? Bij mij op m'n zoldertje... Mijn verstand zegt op zo'n moment dat mijn moeder heeft liggen dromen, maar ze sliep amper in die tijd. Ik wíl dat het waar is, dat hij nog ergens rondgedoold heeft om mijn moeder gerust te stellen. Maar omdat je het zelf nooit meegemaakt hebt doe je het af als een droom...

Ik heb overigens ooit wél iets meegemaakt. Dat was nadat mijn oma overleden was. Ik lag toen half te slapen/half te waken en een beetje te piekeren over zaken waar pubers zich zoals druk over maken. Ineens voelde ik dat ik een tik op m'n hoofd kreeg. Het was een heel duidelijk gevoel dat iemand op m'n hoofd sloeg alsof ik mezelf niet zo aan moest stellen ofzo. Zeer vraag. Ik doe het altijd een beetje af als een soort van 'valdroom', maar ergens twijfel ik nog steeds...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_28018700
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:54 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft mijn vader wel gezien, nét na zijn overlijden stond hij naast haar bed. Ik was toen werkelijk waar stíkjaloers. Had hij niet even een etage hoger kunnen komen kijken? Bij mij op m'n zoldertje... Mijn verstand zegt op zo'n moment dat mijn moeder heeft liggen dromen, maar ze sliep amper in die tijd. Ik wíl dat het waar is, dat hij nog ergens rondgedoold heeft om mijn moeder gerust te stellen. Maar omdat je het zelf nooit meegemaakt hebt doe je het af als een droom...

Ik heb overigens ooit wél iets meegemaakt. Dat was nadat mijn oma overleden was. Ik lag toen half te slapen/half te waken en een beetje te piekeren over zaken waar pubers zich zoals druk over maken. Ineens voelde ik dat ik een tik op m'n hoofd kreeg. Het was een heel duidelijk gevoel dat iemand op m'n hoofd sloeg alsof ik mezelf niet zo aan moest stellen ofzo. Zeer vraag. Ik doe het altijd een beetje af als een soort van 'valdroom', maar ergens twijfel ik nog steeds...
Twijfelen... doe ik nog steeds, ik weet ook niet of het gaat veranderen... en dat van die Tik op je hoofd... kan goed gebeurt zijn.

En onthoud... hoop doet leven.
pi_28025466
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:15 schreef iteejer het volgende:

[..]

Snap je nou echt niet dat wij jij hier doet, ongeveer hetzelfde is als in PTA in ieder topic gaan vertellen dat je geen auto moet rijden, maar met de fiets moet gaan?
Als je geen auto hebt, en je wilt er niets mee te maken hebben, kom je niet in PTA.

Er over discussieren is iets anders dan gewoon alleen maar steeds maar weer alles afwijzen. E mening kennen we inmiddels wel. Fijn. Wil je een eigen sticky? Krijg je niet Je argumenten zouden interessant kunnen zijn. Maar die zijn er niet: alleen maar een botte afwijzing. En dan nog: dit is een topic waar ervaringen van mensen aan bod komen, DAT is het topic.
NIET jouw of wiens ongeloof dan ook. Open dan een apart topic 'ik geloof er niet in'.

Ik heb niets tegen jou, ik ken je niet eens. Maar ik heb wel iets 'voor' de users die in dit gebied geinteresseerd zijn en die hier posten: hun belangen, hun rust en het respect voor hun moet ik verdedigen. En dat doe ik ook. Daarom ben ik mod, ondanks jouw adviezen daarmee te stoppen
poeh poeh wat een drama.....
zeg ken jij de mosselman, de mosselman, de mosselman, zeg ken jij de mosselman......................nee......nooit van gehoord
  vrijdag 17 juni 2005 @ 19:01:05 #90
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28025710
wat doe je hier in truth peppi...
ga naar onz ofzo
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_28142313
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 19:01 schreef BaajGuardian het volgende:
wat doe je hier in truth peppi...
ga naar onz ofzo
wat is onz
zeg ken jij de mosselman, de mosselman, de mosselman, zeg ken jij de mosselman......................nee......nooit van gehoord
pi_28142541
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:50 schreef peppieenkokkie het volgende:

[..]

wat is onz
Het forum "Onzin voor je leven" hier op het Fok!Forum
  donderdag 23 juni 2005 @ 08:03:18 #93
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_28153374
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 14:48 schreef partyyboyy het volgende:
Zo ben ik dus ook.
Ik denk dat dit meer ligt aan je eigen bepertke voorstellingsvermogen dan dat het daadwerlijk de waarheid is.

Een verklaring zoeken die jezelf kan bevatten is natuurlijk niet altijd de juiste verklaring.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_28162593
Mijn zus heeft haar overleden moeder bij het wiegje van haar eerstgeborene zien staan, en later haar man ook. Toen ze een jaartje of 12 was zag ze haar eerder al een keer met een vriendin samen op klaarlichte dag achter haar staan weerspiegeld in een etalage.
Ze werdt vroeger, s'nachts, altijd ingedekt bij haar voeten, waar ze later haar oma voor bedankte, die dat dus niet bleek te doen

Verder heb ik na het overlijden van mijn oma van haar gedroomd, en nee geen reguliere droom, ik zag een vorm, waarvan ik aanvoelde dat zij het was en ze noemde mijn naam, zo helder en zuiver, alsof ze t in mijn oor zat te fluisteren. Mijn oma had ook een rare tik bij haar linker oog, dat hij zichtbaar begon te tintelen, en tot een maand na haar dood heb ik die ook gehad

Ik geloof in geesten, ze zekeren zichzelf en ons van wederzijds welzijn. Ze laten zich zien als ze dat willen, niet in zozeer in een vorm die zoveel lijkt op hun oude corporale, maar herkenbaar.
Ik denk niet dat je er bang voor hoeft te zijn, het is iets heel moois ergens. Een moeder die bij haar kind komt kijken nadat ze te vroeg is gestorven, een oma die nog even gedag komt zeggen.
Ieder zijn mening hierin natuurlijk, het is niet niets, maar bij deze zijn mijn ervaringen gedeeld.
Corporeal equals destructive, happiness is relative, in solitude lies preservation?
pi_28217193
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:43 schreef rthls het volgende:

[..]

Wat is daar paranormaal aan? Je kunt toch over iedereen dromen? :S
het is anders heel mooi als een overleden persoon je in je droom op komt zoeken niet waar ?:)
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:47:35 #96
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28217794
geest verschijning. is die persoon echt dezelfde toen ie nog leefde?

hier heb ik mijn eigen theory over.. onderzoeks project van een jaar of 2 trug dat op pauze gezet is.

als iemand overlijd verlaat zijn ziel het lichaam. als die persoon het gevoel heeft dat er nog iets gedaan moest worden of erg materialistisch aangetrokken is naar een object dan zal die ziel in de beurt blijven hangen. zo'n ziel is niet per definitie kwaadaardig of "eng". dat is algemene kennis.

dan nu... in veel gevallen van een onderzoek kom je "orbs" tegen. wat die precies zijn weten we nog niet, dus daar komt mijn theory insluipen. die orbs zijn de geesten/zielen van overleden personen. 1 orb is 1 ziel. een orb is energie dat is zeker. volgens mij is die orb volgens hetzelfde princiepe als een zaadje van een boom. alle kennis van die ziel zit in die orb.

als je op onderzoek uitgaat met een camera zul je merken dat je een aanwezigheid voelt en zodra je die op camera vastlegd zie je een orb. als ik er bij sta zie ik die orb niet, maar zie ik (door middel van mijn 3e oog) de verschijning van die ziel uit zijn laatste fysieke leven. daarom kunnen mensen, steeds vaker en meer, een overleden familielid zien...of geesten zien ronddwalen in oude verlaten gebieden. terwijl je met gebruik van technologie alleen maar een orb en wat cold spots tegen komt. en dat de batterijen/accu's sneller leeg gezogen worden als er een geest in de buurt is. en heel af en toe, als je mazzel hebt, ook nog eens fysieke activiteiten waarneemt zoals boeken die naar je gegooid worden.

probleem met geestverschijningen is het dat er meerdere vormen kunnen voor doen:
1. de ziel/geest is zelf aanwezig en loopt rond zoals jij en ik
2. de ziel/geest is een copy die vast zit in een bepaalde "loop" die zich steeds herhaalt op een bepaald moment
3. de ziel/geest is een copy die wel in staat is te antwoorden op je vragen en meer niet.
4. de ziel/geest is zelf aanwezig voor een korte periode. meestal na de dood om nog even afscheid te kunnen nemen en degene die achterblijven gerust te stellen.
5. de ziel/geest komt "op bezoek" na het aanroepen ervan.

het is altijd lastig om te definieren welke van die 3 je tegen komt.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:53:31 #97
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28217961
Aelalcallorgan

ik weet precies wat je bedoeld. een neefje van mij heeft een half jaar lang spontante aanvallen gehad die hij nooit eerder gehad had. aanvallen die alleen mijn opa had, en zijn geest hing rond mijn neefje. tot we zijn geest wegstuurde. daarna heeft mijn neefje nooit meer ergens last van gehad.

of bij een bruiloft van me tante. toen kwam mijn overleden oma langs. nee ik was niet de enige die me oma binnen zag wandelen. mijn stiefmoeder die voelde haar binnen komen.

wat betreft dromen. dromen vinden op het astrale plaats. niet iedere droom is zomaar een droom. sommige zijn om te relaxen, anderen bezitten symbolische betekenissen omdat je onderbewuste tegen je zit te praten, anderen zijn voorspellend etc etc. je leert het verschil wel op te merken naarmate je er meer ervaring meer krijgt.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28219035
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 11:55 schreef iteejer het volgende:

[..]

Denk jíj dan eens nuchter na over 'gewoon waanvoorstellingen'.

Het feit dat dat uberhaupt al kan, betekent dus dat je dingen kunt 'zien' die zich NIET op je netvlies bevinden.
Hoe weet je dan waar het 'zien' en 'waanvoorstellingen zien' in elkaar overgaan?
Kennelijk zijn waanvoorstellingen niet zo heel gewoon. Oh ja, als simpel woordje om in één keer allerlei ervaringen van tafel te kunnen vegen is het prima. Maar daar houdt het niet op he. Waar komen die waanvoorstellingen dan vandaan? Weet jij dat ook te vertellen, vanachter je toetsenbordje, over mensen en situaties die je niet eens kent of ooit gezien hebt? You must be very good...

Je verschuilen achter 'ach het is een waanvoorstelling' getuigt van een enorm simplisme, en in een zich niet verdiept hebben in deze materie.
Ik denk dat dat heel erg meevalt. Ik kan verder natuurlijk niet zeggen wat voor aard dergelijke verschijningen hebben, maar ik denk wel dat veel mensen zich gauw gek laten maken; en daar heb ik ervaring mee. Dingen menen te zien, te horen en daar dan als romanticus een mystieke reden voor bedenken... het komt vaak genoeg voor. Nou zegt dat weinig over de ervaringen van TS, maar ik denk dat een bepaalde instelling al heel veel kan doen. Misschien dat veel mensen, bewust of onbewust, graag "onverklaarbare dingen" willen meemaken, en dan kan een schaduw, een schim of een apart voorval al heel gauw verkeerd worden geinterpreteerd.
pi_28219056
Je ijlde. Had je goed geslapen, of net wat verkeerds gegeten?
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
pi_28219461
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:42 schreef hi2uplz het volgende:
Je ijlde. Had je goed geslapen, of net wat verkeerds gegeten?
Ben jij echt zo paranormaal begaafd, dat je dat op afstand kunt zien?

Of ben je gewoon een zeikerdje die wat aandacht wil, of probeert de lachers op zijn hand te krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')