Dito verhaalquote:Op maandag 13 juni 2005 17:08 schreef irule25 het volgende:
Ik heb het niet meegemaakt met een persoon, maar met mijn hond....
We hebben een border-collie gehad, echt een geweldige hond, maar hij is op 2-jarige leeftijd overleden aan een probleem met zijn nieren.
Dit gebeurde heel plotseling en was dus een echte schok.
Na een maand of 2-3, 's morgens ergens tussen slapen en wakker worden voelde ik gewicht op mijn buik, opende mijn ogen en zag mijn hond! Ik weet dat ik niet droomde, kwam echt overeind met mijn ogen open en zag hem! Hij wilde me in mijn gezicht likken en ik zei "sjoerd ga weg", echt op de automatische piloot want hij mocht nooit boven komen. Ben weer gaan liggen en schoot meteen weer overeind omdat ik besefte dat het niet kon, er was toen niets meer te zien.
Het maakte me niet bang, maar gaf me ergens wel een goed gevoel. Heb sindsdien ook minder moeite met zijn dood. Ben er verder weinig mee bezig, denk er heel af en toe aan en dit topic deed me er dus ook weer aan denken....
Omdat de geest de essentie, de energie is van je lichaam.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:05 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
En verklaar dan eens waarom mensen overledenen zien met lichaam, terwijl het lichaam weg is en de ziel niet, zoals jij dan denkt!
Beetje tegenstrijdig he....het lichaam is weg, maar toch ook weer niet.
Je krijgt gewoon waanvoorstellingen, omdat je er zo opeens in gelooft.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:52 schreef RX_Shorty het volgende:
Pff gisteren weer zo iets meegemaakt...
Ik zat met een vriendin van me te praten, want ze was down...
We stonden op een parkeerplaats... doodse stilte, want het was in een dropje...
Zitten we in de auto te praten, zie ik iets voorbij komen wat leek op een fietser...
Dus ik vraag haar of ze het ook zag.... niet dus...
De dag erop vertelde ik het tegen me ouders... noujah niet van die verschijning, maar meer van: Reed er vroeger 's avonds laat daar wel eens een fietser?
Het was de vroegere fietsenmaker van het dorpje die dan zat daarlangs naar huis fietste en daar zijn flessen dumpte... Iedere dag...
Het is zo raar, en ik weet niet of ik dit wel wil die verschijningen...
Of omdat je, als je een geest gewaar wordt, die als non-materieel gegegeven nooit zal kunnen zien, maar wél onbewust kunt symboliseren door het lichaam waar het ooit in huisde.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Omdat de geest de essentie, de energie is van je lichaam.
Denk jíj dan eens nuchter na over 'gewoon waanvoorstellingen'.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:39 schreef partyyboyy het volgende:
Je krijgt gewoon waanvoorstellingen, omdat je er zo opeens in gelooft.
Denk gewoon eens nuchter na.
Uhmm nuchter nadenken... ik bedoel ik dacht er niet eens aan...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:39 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Je krijgt gewoon waanvoorstellingen, omdat je er zo opeens in gelooft.
Denk gewoon eens nuchter na.
Je bent dus als het ware uit je lichaam getreden? Zucht lijkt me ook een niet prettige ervaring...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:09 schreef Malchevia het volgende:
Ik heb het een keer samen met mijn vriend gehad. We lagen te slapen en ineens werd ik wakker. Het leek alsof mijn ´geest´ uit mijn lijf werd getrokken en dat was een onprettig gevoel. Ik had mijn ogen open en ik keek naar mijn vriend en probeerde hem te waarschuwen. Zie ik tot mijn verbazing dat hij met wijd opengesperde ogen naar de richting zit te kijken waar ik ´naar toe gezogen´ werd. Uiteindelijk kon ik overeind gaan zitten en hield het gevoel op. Ik vroeg mijn vriend of hij wat gezien had, en hij had een schim (geest gedaante whatever) gezien.
Ik ben sindsdien als de dood dat dat nog een keer gebeurt...
Tegenover mensen die je a priori al als een halve zool beschouwen die een te grote fantasie heeft, of die aandacht loopt te trekken, maar die in ieder geval niet in staat is zonder aansporing nuchter te denken hoef je je niet te verdedigen hoorquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:45 schreef RX_Shorty het volgende:
Uhmm nuchter nadenken... ik bedoel ik dacht er niet eens aan...
Ik was met haar problemen bezig en hoe die op te lossen... dus dan zitten mijn gedachten niet daarbij...
We hadden het over haar thuis situatie, dus dan zit ik echt niet met mijn gedachten van jeetje straks zie ik weer iets...![]()
Nou, dat weet ik dus niet. Maar wat nog veel enger was, was dat ik ergens naar toe getrokken werd..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:47 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Je bent dus als het ware uit je lichaam getreden? Zucht lijkt me ook een niet prettige ervaring...![]()
Onee, je de rest is gek omdat die er niet in geloven zul je bedoelen en er een wetenschappelijke verklaring voor zoeken. Als ik soms achter me om kijk dan lijkt het ook alsof er iemand achter me staat, maar als je dan wat langer kijkt dan verdwijnt het helemaal. Het zijn gewoon voorstellingen die je hersenen maken, maar dat klinkt in jou oren weer heel onlogisch.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:53 schreef iteejer het volgende:
[..]
Tegenover mensen die je a priori al als een halve zool beschouwen die een te grote fantasie heeft, of die aandacht loopt te trekken, maar die in ieder geval niet in staat is zonder aansporing nuchter te denken hoef je je niet te verdedigen hoor
Dat mentaliteitje willen nou net een beetje gaan indammen hier.
Ok... jah... het is allemaal nog vrij nieuw voor me... en jah... ik denk dat je wel weet wat ik bedoel,,,quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:53 schreef iteejer het volgende:
[..]
Tegenover mensen die je a priori al als een halve zool beschouwen die een te grote fantasie heeft, of die aandacht loopt te trekken, maar die in ieder geval niet in staat is zonder aansporing nuchter te denken hoef je je niet te verdedigen hoor
Ja idd, dat lijkt me ook erg vreemd...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:58 schreef Malchevia het volgende:
[..]
Nou, dat weet ik dus niet. Maar wat nog veel enger was, was dat ik ergens naar toe getrokken werd..![]()
Oja nog iets. Wat ben jij een slechte Mod als je de mening van andere belachelijk zit te maken.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:53 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee hoor. Waarop baseer je dat? Dat het voorstellingen zijn die mijn hersenen maken klinkt heel logisch. Alleen geldt dat ook voor je normale zintuiglijke gewaarwordingen. Daarmee heb je nog niets verklaard, daarmee heb je zeker niet aangetoond dat er niets spiritueels oid aan de hand kan zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:04 schreef partyyboyy het volgende:
Onee, je de rest is gek omdat die er niet in geloven zul je bedoelen en er een wetenschappelijke verklaring voor zoeken. Als ik soms achter me om kijk dan lijkt het ook alsof er iemand achter me staat, maar als je dan wat langer kijkt dan verdwijnt het helemaal. Het zijn gewoon voorstellingen die je hersenen maken, maar dat klinkt in jou oren weer heel onlogisch.
Ik ken je niet eens, en heb verder geen mening over je. Verder modereer ik niet, ik reageer precies zoals ik ook als user zou reageren. Als niet-mod zou ik dus exact hetzelfde gezegd hebben.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:20 schreef partyyboyy het volgende:
Oja nog iets. Wat ben jij een slechte Mod als je de mening van andere belachelijk zit te maken.
Jij zoekt het in een andere richting dan ik en begint gelijk dat ik de ander een halve zool vind.
Nou ik heb al aangegeven in eerder posts in dit topic dat ik dat niet vind en dat ik er gewoon een andere verklaring voor heb.
Dus als je geen respect hebt voor mensen die er anders over denken, kap dan alsjeblieft met moderaten, want anders kom je nooit achter 'de truth' waar dit deel van het forum over gaat.
Wat een merkwaardige reactie: dat jij een hele hoop ervaringen nog niet gehad hebt, betekent niet dat het broodje aap is. Het betekent gewoon dat je nog vrij weinig meegemaakt hebt. Een newbietje dus. Komt nog wel jochie..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:55 schreef Sjakie01 het volgende:
Wat een achterlijke broodje aap verhalen allemaal. Jullie steken hier elkaar gewoon de gek aan.
Het gaat er gewoon om dat ik ook een mening hierover heb. Net zoals jullie.quote:[..]
En dan komt ene partyboy langs, die wat verveeld een paar woorden neerknalt - en je denkt echt dat men ineens helemaal opgelucht is, en weet hoe alles zit, alle vragen zijn beantwoord, etc..?
If so: je zou dan on-line psychiater moeten worden: 'ik los in 5 woorden uw problemen op'. Je zou steenrijk worden..
Ben ik nou behekst?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:08 schreef iteejer het volgende:
[..]
Wat een merkwaardige reactie: dat jij een hele hoop ervaringen nog niet gehad hebt, betekent niet dat het broodje aap is. Het betekent gewoon dat je nog vrij weinig meegemaakt hebt. Een newbietje dus. Komt nog wel jochie..
Ik heb trouwens ook wel een aantal dingen meegemaakt waarvan ik niet weet hoe het kan.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:53 schreef iteejer het volgende:
[..]
Kom nou toch... als er iets gebeurt wat indruk makat, ga je echt wel nadenken. En als je er niet uit komt, als al je nuchtere overwegingen die je dan echt ook wel overwogen hebt geen antwoord bieden, ga je het elders vertellen, of hier posten.
Snap je nou echt niet dat wij jij hier doet, ongeveer hetzelfde is als in PTA in ieder topic gaan vertellen dat je geen auto moet rijden, maar met de fiets moet gaan?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:09 schreef partyyboyy het volgende:
Het gaat er gewoon om dat ik ook een mening hierover heb. Net zoals jullie.
Er zijn genoeg mensen die op een manier over dit onderwerp denken zoals ik denk.
En er zijn veel mensen die denken zoals jij denkt.
Maar dan is er toch nog geen reden om onze reacties eigenlijk min of meer te verbieden.
Of moeten we onze mening maar niet laten horen en jullie gelijk geven?
Dat is eigenlijk wat je wil want je wilt de mening van iemand die hier anders over denkt eigenlijk niet meer horen, omdat je deze al zovaak hebt gehoord.
Dat concept 'waanvoorstelling' is, zoals ik je eerder probeerde uit te leggen, géén verklaring, géén antwoord; slechts een herformulering van wat je meegemaakt hebt in één woord.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:11 schreef partyyboyy het volgende:
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het gewoon een waanvoorstelling moet zijn geweest, omdat het gewoon 'niet kan'.
Ik heb wel ervaringen maar ben tot een andere conclusie gekomen dan jullie.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:15 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als je geen paranormale ervaringen hebt, en het interesseert je ook niets, kom je niet in truth.
Je argumenten zouden interessant kunnen zijn. Maar die zijn er niet: alleen maar een botte afwijzing.
Maar ik heb wel iets 'voor' de users die in dit gebied geinteresseerd zijn en die hier posten: hun belangen, hun rust en het respect voor hun moet ik verdedigen.
Open dan een apart topic 'ik geloof er niet in'.
Maar een verklaring dat het een geest moet zijn geweest of iets bovennatuurlijks is ook geen verklaring en ook slechts een herformulering. Toch?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:18 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat concept 'waanvoorstelling' is, zoals ik je eerder probeerde uit te leggen, géén verklaring, géén antwoord; slechts een herformulering van wat je meegemaakt hebt in één woord.
We'll see..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:21 schreef partyyboyy het volgende:
maar ik maak zelf wel een topic aan zoals je al zei als je dat liever hebt, alleen ik denk dat degene die erin geloven er niet in zullen reageren, omdat ze 'de mening al zoveel gehoord hebben'.
Zeker. Maar, niet hier, open je aparte topic. Ik heb nu toch bijna geen tijd meer, vanavond meer...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:22 schreef partyyboyy het volgende:
Maar een verklaring dat het een geest moet zijn geweest of iets bovennatuurlijks is ook geen verklaring en ook slechts een herformulering. Toch?
Zo ben ik dus ook.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:44 schreef flugeltje het volgende:
Er gebeuren erg vaak onverklaarbare dingen. Ik ben één van de mensen die er een verklaring voor willen vinden. Een nuchtere verklaring wel te verstaan. Iets wat ik kan bevatten.
Ik weet niet wat het is, angst voor het onbekende misschien. Want hoewel ik vrees dat er bijvoorbeeld na de dood niets meer is, hoop ik van harte dat het wel zo is. Misschien is het wel jaloezie. Anderen zien overleden familieleden te pas en te onpas in dromen of wakker verschijnen terwijl ik zo hoop mijn vader nog eens te zien en dat maar niet gebeurd. Hoe zet je jezelf open voor dit soort ervaringen?
Tjah... serieus... als ik het wist had ik het je verteld... ik vrees dat het je gewoon moet overkomen...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:44 schreef flugeltje het volgende:
Hoe zet je jezelf open voor dit soort ervaringen?
Ik denk dat je niet het tastbare lichaam ziet, maar inderdaad ene herinnering.. óf de gestalte waarvan de andere partij wíl dat je het ziet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:48 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Zo ben ik dus ook.
Maar ik geloof niet dat een verschijning van een persoon de 'echte persoon' is.
Het is gewoon een beeld van iemand die je in je hebt, omdat je dit al een keer bewust of onbewust gezien hebt. Dus waarom zou je het willen als het de persoon zelf toch niet is?
Hoe kan je immers een overledenen zien met lichaam als het lichaam begraven of gecremeerd is? Het lichaam is weg dus je kan het niet meer zien.
Mijn moeder heeft mijn vader wel gezien, nét na zijn overlijden stond hij naast haar bed. Ik was toen werkelijk waar stíkjaloers. Had hij niet even een etage hoger kunnen komen kijken? Bij mij op m'n zoldertje... Mijn verstand zegt op zo'n moment dat mijn moeder heeft liggen dromen, maar ze sliep amper in die tijd. Ik wíl dat het waar is, dat hij nog ergens rondgedoold heeft om mijn moeder gerust te stellen. Maar omdat je het zelf nooit meegemaakt hebt doe je het af als een droom...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:49 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Tjah... serieus... als ik het wist had ik het je verteld... ik vrees dat het je gewoon moet overkomen...
Sorry...
Twijfelen... doe ik nog steeds, ik weet ook niet of het gaat veranderen... en dat van die Tik op je hoofd... kan goed gebeurt zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft mijn vader wel gezien, nét na zijn overlijden stond hij naast haar bed. Ik was toen werkelijk waar stíkjaloers. Had hij niet even een etage hoger kunnen komen kijken? Bij mij op m'n zoldertje... Mijn verstand zegt op zo'n moment dat mijn moeder heeft liggen dromen, maar ze sliep amper in die tijd. Ik wíl dat het waar is, dat hij nog ergens rondgedoold heeft om mijn moeder gerust te stellen. Maar omdat je het zelf nooit meegemaakt hebt doe je het af als een droom...
Ik heb overigens ooit wél iets meegemaakt. Dat was nadat mijn oma overleden was. Ik lag toen half te slapen/half te waken en een beetje te piekeren over zaken waar pubers zich zoals druk over maken. Ineens voelde ik dat ik een tik op m'n hoofd kreeg. Het was een heel duidelijk gevoel dat iemand op m'n hoofd sloeg alsof ik mezelf niet zo aan moest stellen ofzo. Zeer vraag. Ik doe het altijd een beetje af als een soort van 'valdroom', maar ergens twijfel ik nog steeds...
poeh poeh wat een drama.....quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:15 schreef iteejer het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet dat wij jij hier doet, ongeveer hetzelfde is als in PTA in ieder topic gaan vertellen dat je geen auto moet rijden, maar met de fiets moet gaan?
Als je geen auto hebt, en je wilt er niets mee te maken hebben, kom je niet in PTA.
Als je geen paranormale ervaringen hebt, en het interesseert je ook niets, kom je niet in truth.
Er over discussieren is iets anders dan gewoon alleen maar steeds maar weer alles afwijzen. E mening kennen we inmiddels wel. Fijn. Wil je een eigen sticky? Krijg je nietJe argumenten zouden interessant kunnen zijn. Maar die zijn er niet: alleen maar een botte afwijzing. En dan nog: dit is een topic waar ervaringen van mensen aan bod komen, DAT is het topic.
NIET jouw of wiens ongeloof dan ook. Open dan een apart topic 'ik geloof er niet in'.
Ik heb niets tegen jou, ik ken je niet eens. Maar ik heb wel iets 'voor' de users die in dit gebied geinteresseerd zijn en die hier posten: hun belangen, hun rust en het respect voor hun moet ik verdedigen. En dat doe ik ook. Daarom ben ik mod, ondanks jouw adviezen daarmee te stoppen
wat is onzquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:01 schreef BaajGuardian het volgende:
wat doe je hier in truth peppi...
ga naar onz ofzo
Ik denk dat dit meer ligt aan je eigen bepertke voorstellingsvermogen dan dat het daadwerlijk de waarheid is.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:48 schreef partyyboyy het volgende:
Zo ben ik dus ook.
Maar ik geloof niet dat een verschijning van een persoon de 'echte persoon' is.
Het is gewoon een beeld van iemand die je in je hebt, omdat je dit al een keer bewust of onbewust gezien hebt. Dus waarom zou je het willen als het de persoon zelf toch niet is?
Hoe kan je immers een overledenen zien met lichaam als het lichaam begraven of gecremeerd is? Het lichaam is weg dus je kan het niet meer zien.
het is anders heel mooi als een overleden persoon je in je droom op komt zoeken niet waar ?:)quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:43 schreef rthls het volgende:
[..]
Wat is daar paranormaal aan? Je kunt toch over iedereen dromen? :S
Ik denk dat dat heel erg meevalt. Ik kan verder natuurlijk niet zeggen wat voor aard dergelijke verschijningen hebben, maar ik denk wel dat veel mensen zich gauw gek laten maken; en daar heb ik ervaring mee. Dingen menen te zien, te horen en daar dan als romanticus een mystieke reden voor bedenken... het komt vaak genoeg voor. Nou zegt dat weinig over de ervaringen van TS, maar ik denk dat een bepaalde instelling al heel veel kan doen. Misschien dat veel mensen, bewust of onbewust, graag "onverklaarbare dingen" willen meemaken, en dan kan een schaduw, een schim of een apart voorval al heel gauw verkeerd worden geinterpreteerd.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:55 schreef iteejer het volgende:
[..]
Denk jíj dan eens nuchter na over 'gewoon waanvoorstellingen'.
Het feit dat dat uberhaupt al kan, betekent dus dat je dingen kunt 'zien' die zich NIET op je netvlies bevinden.
Hoe weet je dan waar het 'zien' en 'waanvoorstellingen zien' in elkaar overgaan?
Kennelijk zijn waanvoorstellingen niet zo heel gewoon. Oh ja, als simpel woordje om in één keer allerlei ervaringen van tafel te kunnen vegen is het prima. Maar daar houdt het niet op he. Waar komen die waanvoorstellingen dan vandaan? Weet jij dat ook te vertellen, vanachter je toetsenbordje, over mensen en situaties die je niet eens kent of ooit gezien hebt? You must be very good...
Je verschuilen achter 'ach het is een waanvoorstelling' getuigt van een enorm simplisme, en in een zich niet verdiept hebben in deze materie.
Ben jij echt zo paranormaal begaafd, dat je dat op afstand kunt zien?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:42 schreef hi2uplz het volgende:
Je ijlde. Had je goed geslapen, of net wat verkeerds gegeten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |