Dat heb ik nog niet gehad... Maar lijkt me ook een apparte ervaring...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:08 schreef Xalopalyps het volgende:
Geen echte verschijning zo, ik heb alleen (lucide) dromen gehad over een overleden familielid..
Jah dat kun je wel zeggen... het was ook doodstil daarna...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:24 schreef Speedski het volgende:
Wow, das wel ff schrikken zeg. Helemaal als jullie het alle2 zagen !
Wat is daar paranormaal aan? Je kunt toch over iedereen dromen? :Squote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:08 schreef Xalopalyps het volgende:
Geen echte verschijning zo, ik heb alleen (lucide) dromen gehad over een overleden familielid..
Dit is een week geleden op dinsdag avond...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:46 schreef 2NutZ het volgende:
echt mooi dat je zoiets hebt gezien
wanneer was dit?
Als jullie et beide gezien hebben is et dus niet iets wat je verzonnen hebt.
Zeg ik dat? Ik zeg alleen iets wat er mee te maken heeft, weet je überhaupt wel iets af van Lucide dromen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:43 schreef rthls het volgende:
[..]
Wat is daar paranormaal aan? Je kunt toch over iedereen dromen? :S
achjah....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:14 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik zeg alleen iets wat er mee te maken heeft, weet je überhaupt wel iets af van Lucide dromen?
Jij bent niet gek.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:59 schreef RX_Shorty het volgende:
Ok... verklaar me voor gek of wat je ook wilt...
Ik geloofde niet in verschijningen en dat soort dingen...
Totdat...
Ik ga naar een vriend van me toe...
Hij was zijn vader verloren...
Gestorven door een aandoening aan zijn hart.
Hij was in huis gestorven...
Op een avond toen wij aan het praten waren...
Met zijn tweeen in huiskamer... meer niemand.
Jah zijn moeder lag op bed.
We begonnen te praten over zijn vader... en over paranormale dingen...
Ik vertelde hem dat ik het niet geloofde...
Toen ik begon waarom ik het niet geloofde... keek hij naast me... en zijn ogen werden heel groot...
Hij werd ook wit... hij trok weg... dus ik dacht: Hmm wat is er nou weer?
Ik draai mezelf om... zie ik iemand vanuit achter mij weglopen zo naar de keuken...
Noujah iemand is een groot woord... was een soort schim...
Heel erg vreemd...
Niet wetende hoe te reageren... en geschrokken zei ik hem: Was dat je vader?
Hij bleef stil... en staren...
Na een minuut of 5 zei hij: Dat was mijn vader ...
Ok... sinds die avond... ehhh ik weet het niet...
Iemand hier ook ervaring mee???
Ik had mijn ups en downs zoals ieder mens. Ik blijf sterk en ik blijf in het goede geloven. Ik drink al lang geen alcohol meer. Drugs is niet mijn weg. Wie daarvoor kiest, moet hij/ zij het zelf weten. Ik ken een aantal mesen, die het wel gebruiken, toch zijn ze mijn beste vrienden. Mijn drankgebruik was heel normaal. Ik drink nu alleen water. Niks is mooier in het leven, dan helder en nuchter zijn. Mijn conclusie. :-) Helder geest, geeft helder resultaten.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:25 schreef Blue-eagle het volgende:
Lemster, je enter-toets zit vast, bij al heel wat posts van je. Het is erg vervelend om zo en tekst te lezen, ik val zelf steeds in een "dicht patroon", alsof ik een gedicht aan het lezen ben. Niks mis met gedichten, maar... je rijmt niet echt.
Ontopic: Om er zeker van te zijn, je was niet aan de drank of drugs toevallig?
Wat je me hier verteld diezelfde vriend die er bij was ook tegen me...quote:Op maandag 23 mei 2005 10:09 schreef lemster het volgende:
[..]
Jij bent niet gek.
Het was alleen een opening.
Jij hebt aanleg daarvoor, maar je was niet of nog niet open voor andere dimensies.
Het overkomt niemand, behalve heel intuïtieve fijngevoelige mensen.
De deur is al open gegaan voor jou, om naar je gevoel te luisteren.
Nu weet jij niet wat jij mee moet doen.
Komt dichtbij jezelf en je ziet het.
Doe vooral wat aan.
Versterk die gave, die in je hebt.
Zag ze er toevallig zo uit? Dan zou ik als jou was wel hard wegrennen jaquote:Op zondag 12 juni 2005 14:56 schreef peppieenkokkie het volgende:
ik was 5/6 jaar oud en aan het iend van mijn bed stond een vrouw in een blauw gewaad. ze zei niets, maar keek voor zich uit of keek mij aan. toen ik ouder werd besefte ik het me pas. wat zou dit betekenen? ik ben wel heel erg bang voor paranormale dingen
Maar ze zijn toch juist dood?quote:Op maandag 13 juni 2005 13:22 schreef Enyalius het volgende:
ze veroorzaken helemaal geen angst. das kerkelijke ontwetendheid.
die angst komt 9 van de 10 keer voort uit het waarnemen van iets wat je niet vaak tegenkomt. het is onwennigheid. na een paar keer ben je er aan gewend en zie je de geesten voor wat ze werkelijk zijn. ze hebben dezelfde emotionele toestand als ieder ander levend mens.
omdat ze geest zijn zijn ze niet automatisch kwaadaardig en angstaanjagend. de meeste zijn "normaal" maar waren niet in staat hun leven af te ronden en door te gaan naar waar ze horen. dat er af en toe een geest ztussen zit van een moordenaar kan best, wij hebben er ook genoeg in onze samenleving rond dwarrelen.
Ik heb heb hier zeerzeker nog over gesproken...quote:Op maandag 13 juni 2005 14:21 schreef MUUS het volgende:
Heb je nog met die vriend hierover gesproken, RX_Shorty? Heeft hij nog wat gezien of gevoeld?
En verklaar dan eens waarom mensen overledenen zien met lichaam, terwijl het lichaam weg is en de ziel niet, zoals jij dan denkt!quote:Op maandag 13 juni 2005 14:42 schreef Enyalius het volgende:
dood is niet het einde. dood is alleen dat je lichaam kaput is niet je ziel en spirit. je lichaam is maar een simpel hulsel
Mjah.... wat ik dus gezien heb is een soort van schim, ver weg van een lichaam...quote:Op maandag 13 juni 2005 16:05 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
En verklaar dan eens waarom mensen overledenen zien met lichaam, terwijl het lichaam weg is en de ziel niet, zoals jij dan denkt!
Beetje tegenstrijdig he....het lichaam is weg, maar toch ook weer niet.
Hoe kan een ziel een schaduw achter laten als er geen lichaam meer is?quote:Op maandag 13 juni 2005 16:27 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Mjah.... wat ik dus gezien heb is een soort van schim, ver weg van een lichaam...
Wat bedoel je?quote:Op maandag 13 juni 2005 16:37 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Hoe kan een ziel een schaduw achter laten als er geen lichaam meer is?
En waarom zien andere personen dan wel echte lichamen?
het klopt allemaal gewoon niet!
Ik zeg niet dat je het niet gezien kan hebben, maar het lijkt me raar dat het een overledene is.
In het woordenboek staat: Schim = schaduwbeeld = silhouetquote:Op maandag 13 juni 2005 16:44 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Schaduw? En waar staat er dat er iemand wel het echte lichaam heeft gezien?
Niet in mijn posts in ieder geval, het word aangegeven als een schim...
Zo heb ik het ook ervaren...
Begrijp me niet verkeerd, maar zijn vader is in huis overleden op zijn slaapkamer.
Hij beweert ook niet dat hij het kan zien dat het zijn vader is, maar het gevoel kan er zijn.
TJah scherp opgemerkt... moet dus een andere verwoording vinden van het zien van een geest...quote:Op maandag 13 juni 2005 16:54 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
In het woordenboek staat: Schim = schaduwbeeld = silhouet
Vandaar dus schaduw. Dus hoe kun je een schim (schaduw) zien, van een overleden iemand als het lichaam weg is. Lijkt me dat deze schaduw van iets anders was.
In andere reacties zeggen mensen wel dat ze bijvoorbeeld een oude vrouw zagen.
Dit kan toch niet als het lichaam weg is. Dit is dus erg tegenstrijdig.
Klopt dat jij het niet hebt over een echt lichaam dat wordt gezien. Het ging ook meer over die reacties.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:58 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
TJah scherp opgemerkt... moet dus een andere verwoording vinden van het zien van een geest...
Het is tegenstrijdig zeg je... dat is... maar wees eerlijk is het logisch dat ik iets zie?
Niet echt... die andere reacties staan niet in het verband met mijn verhaal, dus ik vrees dat je daar verkeerd in zit...
Maar goed... misschien komt ooit de dag, dat je het zelf mag ervaren...
Als je net wakker wordt dan is het een soort droom.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:08 schreef irule25 het volgende:
Ik heb het niet meegemaakt met een persoon, maar met mijn hond....
We hebben een border-collie gehad, echt een geweldige hond, maar hij is op 2-jarige leeftijd overleden aan een probleem met zijn nieren.
Dit gebeurde heel plotseling en was dus een echte schok.
Na een maand of 2-3, 's morgens ergens tussen slapen en wakker worden voelde ik gewicht op mijn buik, opende mijn ogen en zag mijn hond! Ik weet dat ik niet droomde, kwam echt overeind met mijn ogen open en zag hem! Hij wilde me in mijn gezicht likken en ik zei "sjoerd ga weg", echt op de automatische piloot want hij mocht nooit boven komen. Ben weer gaan liggen en schoot meteen weer overeind omdat ik besefte dat het niet kon, er was toen niets meer te zien.
Het maakte me niet bang, maar gaf me ergens wel een goed gevoel. Heb sindsdien ook minder moeite met zijn dood. Ben er verder weinig mee bezig, denk er heel af en toe aan en dit topic deed me er dus ook weer aan denken....
ik zou dus totally freaken als ik (in mn eentje) daar zou zittenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:36 schreef RX_Shorty het volgende:
[..]
Jah dat kun je wel zeggen... het was ook doodstil daarna...
We hebben gewoon een 10 miin naar elkaar zitten kijken van WTF....
Je broertje zit stiekem te blowen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:20 schreef Icaä het volgende:
Ik heb het de laatste tijd weer regelmatig hier in huis, dat het in het holst van de nacht naar versgezette koffie ruikt, of een vage geur van net-opgestoken sigaretten door het huis trekt.
Niet akelig, wel wonderlijk. Vraag me echt af waar het vandaan komt, en wat het betekent.
euh zoiets had ik een keer toen ikeen foto maakte in mijn kamerquote:Op zondag 12 juni 2005 18:24 schreef twentemeisje het volgende:
Vandaag ook zoiets raars bij mijn ouders...
Ze kwamen vanochtend bij me langs voor een bakje koffie en daar vertelden ze een apart verhaal. Ze hadden vanochtend op de bank tv zitten kijken en toen zagen ze allebei (!) in de weerspiegeling van de tv een gestalte op hun balkon staan die over de railing stond te turen. Wit haar en een zwart jasje wisten ze te vertellen. Voldeed min of meer aan de uiterlijke kenmerken van mijn recentelijk overleden oom. Op het balkon zelf was het niet te zien maar de verschijning bleef echt enkele minuten 'in beeld', onbeweeglijk....
Ik ben zelf niet angstig voor dit soort dingen en zij ook niet, maar dit is wel de eerste keer dat een van ons zoiets ziet. Erg apart (wou dat ik het zelf gezien had!)...
Wat zou dit geweest kunnen zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |