quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:12 schreef SCH het volgende:
Je gaat altijd weer flamen als je er niet tegenop kunt.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:10 schreef SCH het volgende:
Lees dan niet joh, klootzak.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:11 schreef SCH het volgende:
Flikker toch op mietje met je geflame
Kan je niet lezen? Je moet van mij helemaal niet stemmenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:13 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Waarom zouden we dan veranderen? Het is dan toch nutteloos? Waarom moet ik volgens jou 'ja' stemmen?
Moet ik een argument bedenken voor jouw stelling dan?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:13 schreef SCH het volgende:
Jij hebt nog geen 1 argument gepost, dus ga je gang.
Jij zegt dat een verdeeld Europa goed is, leg maar uit.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Moet ik een argument bedenken voor jouw stelling dan?
Zo, daar zullen ze in de politiek van onder de indruk zijn. Gewoon niet stemmen....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan je niet lezen? Je moet van mij helemaal niet stemmen
Komt vast omdat we geen ja gaan zeggen tegen die grondwetquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:12 schreef kenz het volgende:
Volgens mij hebben we een brandhaardje op FOK!
Maar jij bent dwars en nijgt naar 'ja', maar een argument heb je daar niet voor (los van het brandhaardenverhaal)quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan je niet lezen? Je moet van mij helemaal niet stemmen
Dan geef je aan dat je voor een open democratie bent. En niet voor populistische schijnmiddelen als het referendum, dat zie je nu toch wel met die kutcampagnes.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:15 schreef kenz het volgende:
[..]
Zo, daar zullen ze in de politiek van onder de indruk zijn. Gewoon niet stemmen....
Wat heb je daar nou aan?
Overtuig iedereen nou eens waarom de Europese Grondwet nieuwe oorlogen voorkomt in Europa. En dan niet "Het maakt Europa sterker", want dat is geen argument. Iets krachtiger graag.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:14 schreef SCH het volgende:
Jammer dat die sizzler het topic weer komt verzieken zoals wel vaker met zijn kinderachtige gepruts.
Jammer dat daar nooit eens een FA op reageert.
Ik heb heel veel argumenten maar ik vind dat je niet moet stemmen, dat is het belangrijkste.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:16 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Maar jij bent dwars en nijgt naar 'ja', maar een argument heb je daar niet voor (los van het brandhaardenverhaal)
Ik zie niet in dat de grondwet Europa minder verdeeld maakt. Jij wel, dus graag een argument er voor.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:15 schreef SCH het volgende:
Jij zegt dat een verdeeld Europa goed is, leg maar uit.
Waarom is dat geen argument?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Overtuig iedereen nou eens waarom de Europese Grondwet nieuwe oorlogen voorkomt in Europa. En dan niet "Het maakt Europa sterker", want dat is geen argument. Iets krachtiger graag.
Als dit dan het enige 'argument' is, zie ik geen reden om voor te stemmen, want zonder dit verdrag blijft de situatie zoals deze is. Terrorisme vormt de dreiging, niet een Europese burgeroorlog.quote:
Er is nu voor het eerst sinds 1848 een referundum, dus de politiek moet er even aan wennen dat ze daar serieus werk van moeten maken. Nu maken ze er inderdaad een zooitje van, maar reken maar dat ze het de volgende keer beter gaan doen, juist door nu je stem te laten horen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan geef je aan dat je voor een open democratie bent. En niet voor populistische schijnmiddelen als het referendum, dat zie je nu toch wel met die kutcampagnes.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:17 schreef SCH het volgende:
Waarom is dat geen argument?
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:19 schreef EmPulSe het volgende:
Als dit dan het enige 'argument' is, zie ik geen reden om voor te stemmen, want zonder dit verdrag blijft de situatie zoals deze is. Terrorisme vormt de dreiging, niet een Europese burgeroorlog.
Helaas gemist, maar slap is-ie zeker. Doet me altijd denken aan zo'n jochie dat vroeger veel gepest werd op school.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:21 schreef EmPulSe het volgende:
Slappeling (als je de metro gelezen hebt van gister, weet je waarom ik hem naar voren haal)
[afbeelding]
Tsja, ik kan ook voorbeelden noemen van unies van volkeren die wel goed terechtkwamen (Nederland, met de Friezen, Brabanders en Hollanders), en Europa heeft eeuwenlang laten zien hoe verschillende landen ook met elkaar amok kunnen maken. Losse voobeelden zeggen niet zoveel.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zolang het toch over oorlog gaat. Ik denk juist dat bij steeds verdere integratie in een politieke unie van volken met verschillende achtergronden de tegenstellingen juist steeds groter zullen worden. Je kan zeer moeilijk met een berg papier en een stuk propaganda mensen politiek verenigen die daar geen gevoel bij hebben. Kijk maar naar het voormalig Joegoslavie.
Terrorismebestrijding is natuurlijk ook een onderdeel van de grondwet. Op Europees niveau kan je beter dergelijk internationale dreigingen aanpakken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:19 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Als dit dan het enige 'argument' is, zie ik geen reden om voor te stemmen, want zonder dit verdrag blijft de situatie zoals deze is. Terrorisme vormt de dreiging, niet een Europese burgeroorlog.
Het klopt, losse voorbeelden zeggen niet zoveel. Net zoals de claim dat de unie oorlog voorkomen zou hebben absoluut koffiedik kijken is. Wat betreft Nederland lag er wel degelijk een basis, namelijk de oorlog tegen Spanje en het is natuurlijk ook geen wet van Meden en Perzen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Tsja, ik kan ook voorbeelden noemen van unies van volkeren die wel goed terechtkwamen (Nederland, met de Friezen, Brabanders en Hollanders), en Europa heeft eeuwenlang laten zien hoe verschillende landen ook met elkaar amok kunnen maken. Losse voobeelden zeggen niet zoveel.
En dat kan niet met een los verdrag omdat.....?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:29 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Terrorismebestrijding is natuurlijk ook een onderdeel van de grondwet. Op Europees niveau kan je beter dergelijk internationale dreigingen aanpakken.
Schelden is geen stompzinnig gedrag? Jij flamet niet?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom je nog met argumenten of blijf je bashen. Ik baal echt van jouw stompzinnige gedrag. Word eens volwassen in plaats van de arrogante klootzak uit te hangen. Je gaat altijd weer flamen als je er niet tegenop kunt.
SCH is zojuist geband voor een maand voor zijn gedrag hier.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:39 schreef dawg het volgende:
[..]
Schelden is geen stompzinnig gedrag? Jij flamet niet?
Terecht.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:47 schreef watchers het volgende:
[..]
SCH is zojuist geband voor een maand voor zijn gedrag hier.
Wat wil je? Over ieder onderwerp een apart verdrag?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:34 schreef DaveM het volgende:
[..]
En dat kan niet met een los verdrag omdat.....?
En als dat zogenaamd opgelost is kun je perfect de burgerij onderdrukken met hetzelfde apparaat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:29 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Terrorismebestrijding is natuurlijk ook een onderdeel van de grondwet. Op Europees niveau kan je beter dergelijk internationale dreigingen aanpakken.
Het hele punt is dat Europa wel verdeeld is en dat die grondwet daar geen flikker aan gaat veranderen. Hoezeer je Europa ook bestuurlijk wil verenigen, je blijft te maken hebben met nationalistische gevoelens onder politici en de verschillende bevolkingen én met zeer verschillende culturen. Waarom laat iedereen zich toch zo in de luren leggen van de droom van een verenigd Europa? Wat heeft onze regering overeenkomstig met de welhaast fascistische regering van Italië en wat heeft onze bevolking oveernkomstig met de Christenfundamenalistische samenleving in Polen? Europa is gewoon verdeeld en deze grondwet gaat daar geen enkele verandering in brengen en er staan al helemáááál geen nieuwe bepalingen in die een nieuwe holocaust tegen zullen gaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:08 schreef EmPulSe het volgende:
WE (Europa) zijn niet verdeeld!
Of de NAVO en het Warschaupact, zéér succesvol in hun opzet, beide. Wat is de overeenkomst? Dat men een gezamenlijk doel heeft, namelijk het afweren van de vrijand. Een verder geïnstitutionaliseerd verenigd Europa heeft geen verder doel, dan zichzelf. Dat zie je ook terug in de redenen voor nieuwe lidstaten om aan te kloppen bij de EU... het brengt ze geld in het laadje. That's it! Dát is de grote pan-Europese droom.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:26 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, ik kan ook voorbeelden noemen van unies van volkeren die wel goed terechtkwamen (Nederland, met de Friezen, Brabanders en Hollanders)
Denk dat het te maken heeft met het feit dat niemand zich Europeaan voelt in tegenstelling tot de Amerikanen. Als we echt een gelijkwaardig blok willen vormen tegen de Amerikanen zal dat gevoel er ook moeten zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:56 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het hele punt is dat Europa wel verdeeld is en dat die grondwet daar geen flikker aan gaat veranderen. Hoezeer je Europa ook bestuurlijk wil verenigen, je blijft te maken hebben met nationalistische gevoelens onder politici en de verschillende bevolkingen én met zeer verschillende culturen. Waarom laat iedereen zich toch zo in de luren leggen van de droom van een verenigd Europa? Wat heeft onze regering overeenkomstig met de welhaast fascistische regering van Italië en wat heeft onze bevolking oveernkomstig met de Christenfundamenalistische samenleving in Polen? Europa is gewoon verdeeld en deze grondwet gaat daar geen enkele verandering in brengen en er staan al helemáááál geen nieuwe bepalingen in die een nieuwe holocaust tegen zullen gaan.
Exact! Welke politici heb je gehoord die duidelijk maakte hoe deze grondwet een stap voorwaarts is voor Europa als geheel? Vrijwel geen enkele, het gaat in elk van de lidstaten er alleen maar over hoe deze grondwet voordelig uitpakt voor elk der respectievelijke lidstaten, omdat dát de achterban is die gepaaid moet worden en die achterban heeft evenveel met iemand uit Polen als met iemand uit China. Dus een verenigd Europa?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk dat het te maken heeft met het feit dat niemand zich Europeaan voelt in tegenstelling tot de Amerikanen. Als we echt een gelijkwaardig blok willen vormen tegen de Amerikanen zal dat gevoel er ook moeten zijn.
Volgens mij waren alle media en communicatiedeskundigen op vakantie. Maar we zullen nog genoeg analyses te zien krijgen als straks 80% nee stemt en de politiek zit te huilen: hoe kan dit nou...?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:51 schreef PJORourke het volgende:
Walgelijke spot idd. Deze campagne is ook zo ongelooflijk slecht. Hoe denken ze te winnen met deze bangmakerij?
Als Donner oorlog wil, kan hij hem krijgen, zullen velen denken...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens mij waren alle media en communicatiedeskundigen op vakantie. Maar we zullen nog genoeg analyses te zien krijgen als straks 80% nee stemt en de politiek zit te huilen: hoe kan dit nou...?
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:52 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik snap al deze discussies niet.
Het zijn toch allemaal herhalingen van een en hetzelfde.
En dat is: Stem.
En stem: JA
Want we willen allemaal een betere toekomstig Europa.
Geen Europa geregeerd door ambtenaren zoals nu gebeurt.
Maar een goed functionerend Europa.
Hey dat is grappig. Nu klopt het ook.
Ja, zoals we nu al hebben op de meeste gebieden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wat wil je? Over ieder onderwerp een apart verdrag?
Wel, ik bedoel het niet op een manier, dat wij ons verenigd voelen, maar dat de verdragen die we tot nu toe met andere Europese landen gemaakt hebben, over handel, terrorisme, etc. etc. goed genoeg zijn. Verder vind ik dat er ook veel fouten zijn, waarom moet Nederland per hoofd ¤192,- betalen aan Brussel en de nummer twee, Zweden, maar ¤93,-, Frankrijk, als EU-topland, komt niet eens in de top 3 meest betalende landen voor.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:56 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het hele punt is dat Europa wel verdeeld is en dat die grondwet daar geen flikker aan gaat veranderen. Hoezeer je Europa ook bestuurlijk wil verenigen, je blijft te maken hebben met nationalistische gevoelens onder politici en de verschillende bevolkingen én met zeer verschillende culturen. Waarom laat iedereen zich toch zo in de luren leggen van de droom van een verenigd Europa? Wat heeft onze regering overeenkomstig met de welhaast fascistische regering van Italië en wat heeft onze bevolking oveernkomstig met de Christenfundamenalistische samenleving in Polen? Europa is gewoon verdeeld en deze grondwet gaat daar geen enkele verandering in brengen en er staan al helemáááál geen nieuwe bepalingen in die een nieuwe holocaust tegen zullen gaan.
Betalend:quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:07 schreef EmPulSe het volgende:
waarom moet Nederland per hoofd ¤192,- betalen aan Brussel en de nummer twee, Zweden, maar ¤93,-, Frankrijk, als EU-topland, komt niet eens in de top 3 meest betalende landen voor.
En Spanje krijg over de ¤200,- die bedragen betalen wij als burgers, onze eigen economie is al naar de klote en dan moet je vooral alles in andere EU lidstaten gaan steken. En blablabla a la balkenende: 'wij hebben veel te danken aan onze EU handelspartners', met name de export'.
Sorry, maar dat is toch een schande? Laat onze regering daar maar iets aan doen ipv ons proberen te dwingen die grondwet te accepteren. Maar zij willen natuurlijk al die mooie baantjes niet mislopen van eurocommissaris en weet ik veel wat allemaal.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:36 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Betalend:
Duitsland netto: 61.8 per hoofd
UK netto: 49.2 per hoofd
Italie netto: 50.6 per hoofd
NL netto: 136.75 per hoofd
Fr netto: 37,- per hoofd
Ontvangend:
Spanje netto: 221.8 per hoofd
Griekenland netto: 308 per hoofd
Portugal netto: 269.2 per hoofd
Ierland netto: 394.25
Dat klinkt mij als muziek in de oren.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:10 schreef pberends het volgende:
VVD zit nu al op historisch dieptepunt; maar zal volgende week nog minstens 3 zetels verliezen door deze mongolenactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |