abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27203675
Ik kan nog tig jaar verder gaan over Philips maar de kern blijft dat ze een evenwicht moeten vinden tussen gebruiker en technologie.... Creeer een gevoel rond een product.... Geen kil imago van "ons product kan dit dit en dat".
pi_27203687
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:08 schreef blieblie het volgende:

[..]

Dat ze te weinig naar de consument kijken en te veel naar het product .
Het gaat de consument niet alleen om de technische snufjes, maar vooral om de looks, het gevoel wat je erbij krijgt en de bereikbaarheid (hoe makkelijk kan je aan de benodigde extensions komen, hoe makkelijk krijg je het ding werkende, etc.) Bij Philips werkten in principe alleen "nerds" welke meer oog hadden voor het technische verhaal ipv. het consumenten verhaal.

Ze hebben tig ontzettend geweldige ontwikkelingen gedaan, stonden aan de voet van de hederdaagse Console, cd ontwikkeld etc. etc. Ze konden het alleen niet presenteren. Niet distribueren, niet verkopen, niet designen. Momenteel gaat het de goeie kant op, de producten krijgen leuke designs, gebruikersvriendelijkheid gaat vooruit, de producten sluiten beter aan op de doelgroep, etc. Maar ideaal is het nog niet .
Ben ik met je eens. Je mist ook het interne aspect van de organisatie, maar in grote lijnen heb je het helemaal goed. Had een andere studie gedaan man!
  Donald Duck held zaterdag 21 mei 2005 @ 00:10:54 #203
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_27203688
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:09 schreef Sjonnjoop het volgende:
Webber zelfs na herstart jammerlijk gefaald
was dat niet een of ander tijdschrift?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:11:53 #204
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_27203711
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:49 schreef Conflict het volgende:
DCC
ja dat is toch wel de grootste flop ever denk ik
pi_27203805
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Je mist ook het interne aspect van de organisatie, maar in grote lijnen heb je het helemaal goed. Had een andere studie gedaan man!
Intern... Tjaah, ken ik Philips niet goed genoeg voor .
Ik werk er zelf niet, maar wat ik hier zo uit mijn omgeving hoor van Philips intern is dat ze de goede kant opgaan met o.a. de Industrial Design opleiding op de TU die zwaar door Philips gesponsord wordt, opt NatLab worden er erg leuke dingen gedaan, er komen steeds interessantere producten de hoek om kijken.... Nadeel is weer dat Philips de neiging heeft ontwikkelingen welke net interessant worden qua opbrengsten afstoot. Philips heeft bijv. 20-30 jaar geleden ASML afgestoten toen het erg slecht ging met ASML, 10 jaar later was het een miljarden bedrijf. CD-i zijn ze ook te vroeg mee gestopt. Kijk naar de GameCube, Playstation en XBox, allemaal op basis van de CD. Zo zijn er tal van voorbeelden waarmee ze te vroeg gestopt zijn.

Meer naar de toekomst toe... En again.... Meer naar de gebruiker kijken .
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:17:29 #206
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27203850
Oh trouwens, dat doosje van de KPN waarmee je kon internetten op je TV, de Net.box, is ook wel aardig geflopt. Mede omdat 'ie geen breedband internet ondersteunde en je dus altijd telefoontikken zat te betalen. Verder zag je geen flikker omdat een TV veel te grof is voor de kleine lettertjes van een website. En dit mooie apparaatje kon je al krijgen voor de milde prijs van, jawel, 800 gulden
pi_27203853
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef blieblie het volgende:
Ik kan nog tig jaar verder gaan over Philips maar de kern blijft dat ze een evenwicht moeten vinden tussen gebruiker en technologie.... Creeer een gevoel rond een product.... Geen kil imago van "ons product kan dit dit en dat".
Maar je mist wel iets... hoe kom je erachter wat er leeft. Wat moet je onderzoeken, hoe moet je het formuleren. Hoe werk je het uit? Hoe vertaal je het? Waar leg je de grens in core-business en marktwensen. Wil je het fingerspritzengefuhl toepassen, zoals jij.. of neem je dan toch een risico met zoveel mensen die voor hetzelfde bedrijf werken? Hoe werk je met betrouwbaarheid? Hoe krijg je het budget rond of ga je werken met je budget? Waar moet je beginnen? Hoe ontwikkel je een product? Waar let je op op macro, meso en micro economisch niveau? Wat hebben internationale ontwikkelingen voor effect wanneer het gaat om jouw bedrijfvoering. Hoe formuleer je je doelstellingen tot een plan en controleer je het? Wat doe je met je doelstellingen als het gaat om naamsbekendheid? Welke strategie zou je kiezen? Hoe meet je het effect, als je weet dat 50 % toch weggegooid geld is? Is good really good enough? Hoe bereidt je het gesprek met de klant voor? Neem je een reclamebureau in dienst en wat moet je brieven? Hoe wil je je doelgroep eigenlijk bepalen en is het wel de juiste doelgroep? Kies je voor communicatie met je detaillist, consument of kies je zelfs voor consumenten? Welke distributiekanalen kies is voor mijn product? Hoe introduceer ik het product? Welke communicatiestrategie volg ik met mijn homogeen product? Welke wetgeving speelt er mee als het gaat om communicatie of productie? Welke ethische kaders moet ik bedenken als ik denk aan reputatie en persoonlijk moraal?

Ik wil nog wel ff doorgaan ook
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:18:34 #208
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_27203878
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
in België heet Chocomel Cécémel
pi_27203906
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:18 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

in België heet Chocomel Cécémel
Smaakt het net zo lekker?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:20:10 #210
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_27203911
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
komt omdat pamper als eerste en lange tijd enige op de markt was, net zoals Kodak, Bic, enz...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:20:37 #211
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_27203918
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:19 schreef Integrity het volgende:

[..]

Smaakt het net zo lekker?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:21:49 #212
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_27203946

VS
pi_27204007
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:17 schreef Integrity het volgende:

Ik wil nog wel ff doorgaan ook
Op ongeveer 65% van je vragen heb ik wel een antwoord, de rest niet omdat ik geen flauw idee heb waarover het gaat .
Maar vakjargon is er alleen maar voor om makkelijke dingen moeilijk te maken hé... Als je dat maar weet .
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:32:14 #214
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_27204204
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:15 schreef InsaneM666 het volgende:
De Xbox is in principe toch ook geflopt?
Euh, nee.
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:15 schreef blieblie het volgende:

[..]

Intern... Tjaah, ken ik Philips niet goed genoeg voor .
Ik werk er zelf niet, maar wat ik hier zo uit mijn omgeving hoor van Philips intern is dat ze de goede kant opgaan met o.a. de Industrial Design opleiding op de TU die zwaar door Philips gesponsord wordt, opt NatLab worden er erg leuke dingen gedaan, er komen steeds interessantere producten de hoek om kijken.... Nadeel is weer dat Philips de neiging heeft ontwikkelingen welke net interessant worden qua opbrengsten afstoot. Philips heeft bijv. 20-30 jaar geleden ASML afgestoten toen het erg slecht ging met ASML, 10 jaar later was het een miljarden bedrijf. CD-i zijn ze ook te vroeg mee gestopt. Kijk naar de GameCube, Playstation en XBox, allemaal op basis van de CD. Zo zijn er tal van voorbeelden waarmee ze te vroeg gestopt zijn.

Meer naar de toekomst toe... En again.... Meer naar de gebruiker kijken .
Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_27204211
Smart (de auto) in de zin van alleen maar verliesgevend produceren.

En Ducktape : een merk waarvan 99% van de mensen niet weet hoe je het schrijft, mag je als mislukt beschouwen....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_27204240
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Smart (de auto) in de zin van alleen maar verliesgevend produceren.

En Ducktape : een merk waarvan 99% van de mensen niet weet hoe je het schrijft, mag je als mislukt beschouwen....
Duct tape .
Magoe... loop een bouwmarkt binnen en ze weten wat je bedoeld. Dat ist enige wat telt.
pi_27204258
Sony heeft nooit de naam discman geintroduceert. Alleen de naam Walkman, die ze dus gebruiken voor het draagbare apperatuur. Zo is een discman dus een cd Walkman, een cassette afspeler een tape Walkman, een Mp3 speler een network Walkman en hoort Md Walkman dus bij de mini-disc.

Cécémel is toch gewoon de Belgische naam voor Chocomel?
pi_27204285
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Euh, nee.
[..]

Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.
Ik denk dat een Xbox wel (ingecalculeerd dat wel) financieel geflopt is Maar das de marketing strategie van MS
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_27204288
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Euh, nee.
[..]

Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.
DVD was er niet zonder CD.
En ik deeeeeeeenk (ik weet nooit iets, ik denk alleen), dat het CDi verhaal het Playstation verhaal wel enigszins heeft versterkt. PS heeft de PS2 gestimuleerd en PS2 weer XBox.

Om het ff globaal, bruut zonder enige fatsoenlijke onderbouwing te zien dan.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:38:48 #220
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27204344
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:34 schreef seadarius het volgende:
Sony heeft nooit de naam discman geintroduceert. Alleen de naam Walkman, die ze dus gebruiken voor het draagbare apperatuur. Zo is een discman dus een cd Walkman, een cassette afspeler een tape Walkman, een Mp3 speler een network Walkman en hoort Md Walkman dus bij de mini-disc.
Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?

pi_27204378
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

was dat niet een of ander tijdschrift?
Yep, not for girls and parents
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_27204407
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?

[afbeelding]
Die had ik ook!!!
Geniaal ding, en super dun .
pi_27204453
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?

[afbeelding]
Op die oude bak wel, tegenwoordig is het gewoon Walkman
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:43:50 #224
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27204482
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:42 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Op die oude bak wel
Het ging dan ook over de introductie van de Discman, niet wat ze nu doen met die naam
pi_27204546
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het ging dan ook over de introductie van de Discman, niet wat ze nu doen met die naam
Dan heb ik m'n huiswerk niet goed gedaan
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:47:33 #226
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27204587
Lekker ontoepasselijk trouwens, die plaatjes van de Sony Discmans in een topic over geflopte producten
pi_27204633
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:47 schreef Tijn het volgende:
Lekker ontoepasselijk trouwens, die plaatjes van de Sony Discmans in een topic over geflopte producten
Ik wil Sony alvast nomineren voor het geflopte bedrijf topic in 2008
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_27204697
Je hebt ook van (toen nog) PTT nog Kermit en Greenpoint telefoons gehad. Dat waren voorlopers van de GSM, toen dat nog vreselijk duur was. Er waren 2 types dacht ik:
- 1 kon alleen gebeld worden, en was verder gewoon een huistelefoon
- 1 kon gebeld worden en kon ook terug bellen, maar dan alleen bij een greenpoint
- Werkte verder als een buzzer als ik me niet vergis.

Dit is nooit van de grond gekomen, en ik geloof dat mensen die dat hebben aangeschaft goedkoop konden migreren naar een GSM abbo.
  Donald Duck held zaterdag 21 mei 2005 @ 00:53:45 #229
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_27204757
oe, greenpoint, dat hebben wij ook gehad. Alleen kunnen bellen bij benzinestations en McDonald's enzo
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_27204799
Die Kermits waren toch ook de eerste DECT Telefoons?
Ik kan me herinneren dat we ook 2 van die dingen hadden vroegah.
pi_27204838
Op uitleg staat er meer over, en hier
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:19:45 #232
39841 japeke
Jag taler inte Svenska...
pi_27205457
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef pinominie het volgende:
Fluff (hoe je het ook schrijft) van die smeerbare marshmellow zooi voor op brood
Ga naar de supermarkt (niet allemaal, maar toch) en wat zien we in de schappen: FLUFF!
pi_27206224
hum, oh ja, de BeBox,
en de Indrema (als je vapourware ook onder de term 'flop' mag scharen)
alias Capriccio Dieu Donné
pi_27206319
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?
Als startend product is het rete goede reclame dat je productnaam gebruikt wordt als algemene naam.
pi_27206416
Die Mars chocolade melk.
Back in business.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:57:50 #236
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_27206444
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:49 schreef Conflict het volgende:
DCC
feest
pi_27206462
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:52 schreef blieblie het volgende:

[..]


Overigens studeer ik Informatica en geen Marketing of Commerciële Economie, maar dit is gewoon wat ik in de loop der jaren gelezen heb icm. met wat ik daar uit geconcludeerd heb. Dus het kan best zijn dat ik er naast zit. Wil ik alleen wel voorbeelden hebben .
Ik ga volgend jaar CE doen en toevallig hadden ze op die open dagen ook Chocomel als voorbeeld gegeven, dat dat zo'n enorm succes was vanwege de naam.

Stel ik breng een product op de markt, een batterij die zichzelf oplaadt (ik zeg maar wat..) en ik noem hem LifeSport (SportLife mag niet ). Als ik dan reclame op TV maak voor mijn "LiifeSport" zul je mensen horen zeggen over LifeSport en niet over "een batterij die zichzelf oplaadt". Bij Lifesport weet men meteen waar je het over hebt en het krijgt een soort "statuswaarde". En concurrenten mogen niet dezelfde naam gebruiken.
pi_27207318
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:56 schreef Shirley het volgende:
Die Mars chocolade melk.
[afbeelding]
Die is ZO geflopt dat ik hem nog nooit gezien heb
pi_27207724
SuperDisk, was 3.5" en min of meer 't zelfde als een 1.4MB floppy, maar hier kon 120MB op. Werd zelfs uitgeschakeld door 't tevens min of meer geflopte ZipDrive.

Nog erger dan de Iomega Zip was de Iomega Jaz. Volgens mij was 't veel te duur en cd-writers kwamen toen in hoog tempo op.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 03:30:42 #240
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27207750
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 03:27 schreef Rocho het volgende:
SuperDisk, was 3.5" en min of meer 't zelfde als een 1.4MB floppy, maar hier kon 120MB op. Werd zelfs uitgeschakeld door 't tevens min of meer geflopte ZipDrive.
Voordeel was wel dat de drive ook normale 1.4 MB floppies kon lezen en schrijven, maar het schrijven en lezen van SuperDisks ging ongeveer op dezelfde "snel"heid. Echt een drama
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')