Ben ik met je eens. Je mist ook het interne aspect van de organisatie, maar in grote lijnen heb je het helemaal goed.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:08 schreef blieblie het volgende:
[..]
Dat ze te weinig naar de consument kijken en te veel naar het product.
Het gaat de consument niet alleen om de technische snufjes, maar vooral om de looks, het gevoel wat je erbij krijgt en de bereikbaarheid (hoe makkelijk kan je aan de benodigde extensions komen, hoe makkelijk krijg je het ding werkende, etc.) Bij Philips werkten in principe alleen "nerds" welke meer oog hadden voor het technische verhaal ipv. het consumenten verhaal.
Ze hebben tig ontzettend geweldige ontwikkelingen gedaan, stonden aan de voet van de hederdaagse Console, cd ontwikkeld etc. etc. Ze konden het alleen niet presenteren. Niet distribueren, niet verkopen, niet designen. Momenteel gaat het de goeie kant op, de producten krijgen leuke designs, gebruikersvriendelijkheid gaat vooruit, de producten sluiten beter aan op de doelgroep, etc. Maar ideaal is het nog niet.
was dat niet een of ander tijdschrift?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:09 schreef Sjonnjoop het volgende:
Webberzelfs na herstart jammerlijk gefaald
ja dat is toch wel de grootste flop ever denk ikquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:49 schreef Conflict het volgende:
DCC
Intern... Tjaah, ken ik Philips niet goed genoeg voorquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Je mist ook het interne aspect van de organisatie, maar in grote lijnen heb je het helemaal goed.Had een andere studie gedaan man!
Maar je mist wel iets... hoe kom je erachter wat er leeft. Wat moet je onderzoeken, hoe moet je het formuleren. Hoe werk je het uit? Hoe vertaal je het? Waar leg je de grens in core-business en marktwensen. Wil je het fingerspritzengefuhl toepassen, zoals jij.. of neem je dan toch een risico met zoveel mensen die voor hetzelfde bedrijf werken? Hoe werk je met betrouwbaarheid? Hoe krijg je het budget rond of ga je werken met je budget? Waar moet je beginnen? Hoe ontwikkel je een product? Waar let je op op macro, meso en micro economisch niveau? Wat hebben internationale ontwikkelingen voor effect wanneer het gaat om jouw bedrijfvoering. Hoe formuleer je je doelstellingen tot een plan en controleer je het? Wat doe je met je doelstellingen als het gaat om naamsbekendheid? Welke strategie zou je kiezen? Hoe meet je het effect, als je weet dat 50 % toch weggegooid geld is? Is good really good enough? Hoe bereidt je het gesprek met de klant voor? Neem je een reclamebureau in dienst en wat moet je brieven? Hoe wil je je doelgroep eigenlijk bepalen en is het wel de juiste doelgroep? Kies je voor communicatie met je detaillist, consument of kies je zelfs voor consumenten? Welke distributiekanalen kies is voor mijn product? Hoe introduceer ik het product? Welke communicatiestrategie volg ik met mijn homogeen product? Welke wetgeving speelt er mee als het gaat om communicatie of productie? Welke ethische kaders moet ik bedenken als ik denk aan reputatie en persoonlijk moraal?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef blieblie het volgende:
Ik kan nog tig jaar verder gaan over Philips maar de kern blijft dat ze een evenwicht moeten vinden tussen gebruiker en technologie.... Creeer een gevoel rond een product.... Geen kil imago van "ons product kan dit dit en dat".
in België heet Chocomel Cécémelquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Smaakt het net zo lekker?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:18 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
in België heet Chocomel Cécémel
komt omdat pamper als eerste en lange tijd enige op de markt was, net zoals Kodak, Bic, enz...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
Op ongeveer 65% van je vragen heb ik wel een antwoord, de rest niet omdat ik geen flauw idee heb waarover het gaatquote:
Euh, nee.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:15 schreef InsaneM666 het volgende:
De Xbox is in principe toch ook geflopt?
Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:15 schreef blieblie het volgende:
[..]
Intern... Tjaah, ken ik Philips niet goed genoeg voor.
Ik werk er zelf niet, maar wat ik hier zo uit mijn omgeving hoor van Philips intern is dat ze de goede kant opgaan met o.a. de Industrial Design opleiding op de TU die zwaar door Philips gesponsord wordt, opt NatLab worden er erg leuke dingen gedaan, er komen steeds interessantere producten de hoek om kijken.... Nadeel is weer dat Philips de neiging heeft ontwikkelingen welke net interessant worden qua opbrengsten afstoot. Philips heeft bijv. 20-30 jaar geleden ASML afgestoten toen het erg slecht ging met ASML, 10 jaar later was het een miljarden bedrijf. CD-i zijn ze ook te vroeg mee gestopt. Kijk naar de GameCube, Playstation en XBox, allemaal op basis van de CD. Zo zijn er tal van voorbeelden waarmee ze te vroeg gestopt zijn.
Meer naar de toekomst toe... En again.... Meer naar de gebruiker kijken.
Duct tapequote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Smart (de auto) in de zin van alleen maar verliesgevend produceren.
En Ducktape: een merk waarvan 99% van de mensen niet weet hoe je het schrijft, mag je als mislukt beschouwen....
Ik denk dat een Xbox wel (ingecalculeerd dat wel) financieel geflopt isquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euh, nee.
[..]
Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.
DVD was er niet zonder CD.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euh, nee.
[..]
Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.
Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:34 schreef seadarius het volgende:
Sony heeft nooit de naam discman geintroduceert. Alleen de naam Walkman, die ze dus gebruiken voor het draagbare apperatuur. Zo is een discman dus een cd Walkman, een cassette afspeler een tape Walkman, een Mp3 speler een network Walkman en hoort Md Walkman dus bij de mini-disc.
Yep, not for girls and parentsquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
was dat niet een of ander tijdschrift?
Die had ik ook!!!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?
[afbeelding]
Op die oude bak wel, tegenwoordig is het gewoon Walkmanquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?
[afbeelding]
Dan heb ik m'n huiswerk niet goed gedaanquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ging dan ook over de introductie van de Discman, niet wat ze nu doen met die naam
Ik wil Sony alvast nomineren voor het geflopte bedrijf topic in 2008quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:47 schreef Tijn het volgende:
Lekker ontoepasselijk trouwens, die plaatjes van de Sony Discmans in een topic over geflopte producten
Ga naar de supermarkt (niet allemaal, maar toch) en wat zien we in de schappen: FLUFF!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef pinominie het volgende:
Fluff (hoe je het ook schrijft) van die smeerbare marshmellow zooi voor op brood
Als startend product is het rete goede reclame dat je productnaam gebruikt wordt als algemene naam.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?
Ik ga volgend jaar CE doen en toevallig hadden ze op die open dagen ook Chocomel als voorbeeld gegeven, dat dat zo'n enorm succes was vanwege de naam.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:52 schreef blieblie het volgende:
[..]
Overigens studeer ik Informatica en geen Marketing of Commerciële Economie, maar dit is gewoon wat ik in de loop der jaren gelezen heb icm. met wat ik daar uit geconcludeerd heb. Dus het kan best zijn dat ik er naast zit. Wil ik alleen wel voorbeelden hebben.
Voordeel was wel dat de drive ook normale 1.4 MB floppies kon lezen en schrijven, maar het schrijven en lezen van SuperDisks ging ongeveer op dezelfde "snel"heid. Echt een dramaquote:Op zaterdag 21 mei 2005 03:27 schreef Rocho het volgende:
SuperDisk, was 3.5" en min of meer 't zelfde als een 1.4MB floppy, maar hier kon 120MB op. Werd zelfs uitgeschakeld door 't tevens min of meer geflopte ZipDrive.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |