abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:05:16 #101
60947 DamagedBrain
Ik ben klaar met drama...
pi_27189062
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:01 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
de Sinclair QL
de Commodore CDTV
de Sega 32x, Saturn, Dreamcast en Nomad
de Atari Falcon en Jaguar
de Bandai Wonderswan
de NeoGeo pocket
de 3DO
de GP32 (hoewel deze wel populair is bij hobbyisten)

En vast nog een hele hoop meer computertjes
Anders doe jij ff een normale naam....
Zal ik jou doodmaken met een blije mus... }:|
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:07:03 #102
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_27189155
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef Integrity het volgende:

[..]

Zijn het daar meer mensen mee eens?
Ik koop luiers, geen Pampers...
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_27189238
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef highworker het volgende:

[..]

nou, ik zit midden in de luiers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.
mee eens
ik zeg ook gewoon luier, heb je luiers gehaald?
maar niet pampers want die zijn een stuk duurder.
it's better than yours
pi_27189399
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:57 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..

Zie Spa, Xerox, Kodak..

Ontopic: 1 van de grootste flops allertijden die bijna het waardevolste merk aller tijden om zeep hielp: New Coke. Zoeter, leek meer op Pepsi, enorme marketing, maar helaas: het was niet te zuipen. lees dit
Wat heeft dit te maken met de naam discman? Als Pepsi haar naam verandert in Coke, worden klanten toch ook misleid?
pi_27189477
PS voor de mensen die ff gereageerd hebben op het Pamper verhaal, ik d8 in 1e instantie dat de merknaam teveel naar het product neigde, ik had dat fout. Dank jullie wel voor jullie reactie hierover, ik ga liever niet van mezelf uit (als marketeer ). Dit stukje komt niet in de SWOT.

Dank!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:15:17 #106
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_27189490
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef Integrity het volgende:

[..]

Zijn het daar meer mensen mee eens?
Ja, hier heten luiers gewoon luiers en geen pampers. Pampers betekend niet luier maar "te duur".
If at first you fail, re-define your objective.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:17:41 #107
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_27189584
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:03 schreef LissaP het volgende:
wat was CDI ook alweer ik weet dat het heeel eventjes een hot item was, maar wat het nou precies inhield..
CDI moest de eerste stap worden naar interactieve televisie. Eigenlijk was het een videospeler en spelcomputer in één apparaat. Het idee op zich was goed, de uitwerking stukken minder.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_27189755
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:15 schreef abraham het volgende:

[..]

Ja, hier heten luiers gewoon luiers en geen pampers. Pampers betekend niet luier maar "te duur".
Zit verschil in kwaliteit. Zolang de toegevoegde waarde de prijs compenseert voor jouw geloofwaardigheidsgevoel is het goed, toch? Katoenen luiers zijn het goedkoopst trouwens, ideetje?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:25:35 #109
117715 highworker
High at work
pi_27189842
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:23 schreef Integrity het volgende:

[..]

Zit verschil in kwaliteit. Zolang de toegevoegde waarde de prijs compenseert voor jouw geloofwaardigheidsgevoel is het goed, toch? Katoenen luiers zijn het goedkoopst trouwens, ideetje?
katoen het goedkoopst valt nog te bezien als je waskosten en arbeidstijd goed gaat berekenen.
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_27189847
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:05 schreef DamagedBrain het volgende:

[..]

Anders doe jij ff een normale naam....
Anders zeik jij niet zo offtopic
alias Capriccio Dieu Donné
pi_27190092
Dreamcast ...
pi_27190156
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:25 schreef highworker het volgende:

[..]

katoen het goedkoopst valt nog te bezien als je waskosten en arbeidstijd goed gaat berekenen.
Naar de supermarkt gaan met je auto of brommer om luiers te halen kost ook arbeid en benzine, dat is de meest gangbare als het gaat om vervoersmiddel. Oppertunity costing in dit geval
pi_27190644
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:02 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

7-up Ice Cola

Jaa, dat was zo lekker! Maar door wie was dat nou gelanceerd, pepsi of coca cola. Ik herinner me dat t coca cola was. Maar de naam 7up dat is van pepsi. Want coca cola die heeft sprite...?
pi_27190646
FF een vraagje tussendoor.. katoenen luiers.. zijn dat hergebruik dingen ofzo.. ?
pi_27190673
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:13 schreef Integrity het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met de naam discman? Als Pepsi haar naam verandert in Coke, worden klanten toch ook misleid?
Ald klanten de naam discman gebruiken als ze een draagbare cd-speler met koptelefoon bedoelen, is dat toch niet de schuld van de concurrenten van Sony? Het is wel een bewijs dat de merknaam van Sony zo sterk is dat consumenten hem gebruiken om een productgroep te benoemen.

Beter kun je het als fabrikant echt niet hebben hoor..

En nee, dat heeft niets te maken met het New Coke verhaal, vandaar dat ik daar ook het woordje Ontopic voor had gezet. Feit blijft dat New Coke een flop was ter waarde van 4 miljard dollar, en ik denk niet dat er in de geschiedenis een duurdere flop is geweest dan deze.
Big dick.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:50:05 #116
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_27190744
Wat ik hier nog niet tussen zie staan:

De chip-knip!!

Laten we eerlijk zijn, wie gebruikt dat nou???

Wat mij betreft: een echte flop!
Niet mieten! Door gieten!
pi_27190761
Stond er al tussen..
pi_27190785
Dan is de chipper eerder een flop..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:52:06 #119
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27190834
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:57 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..
Een zegen? Mensen willen dankzij Sony een Discman aanschaffen, ze gaan naar de winkel, zien een leuke Merk X portable CD-speler liggen, kopen het en zijn blij met hun "Discman". Ja, echt een zegen voor Sony
pi_27190880
De VCD, hoewel dat in Azië wel goed liep/loopt.
...
pi_27190919
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:47 schreef Omkron het volgende:
FF een vraagje tussendoor.. katoenen luiers.. zijn dat hergebruik dingen ofzo.. ?
In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.
Deze luiers kun je, hoe vreemd dat ook in je oren klinkt, gewoon wassen, net zoals je T-shirt bijvoorbeeld.
pi_27190925
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:48 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Ald klanten de naam discman gebruiken als ze een draagbare cd-speler met koptelefoon bedoelen, is dat toch niet de schuld van de concurrenten van Sony? Het is wel een bewijs dat de merknaam van Sony zo sterk is dat consumenten hem gebruiken om een productgroep te benoemen.

Beter kun je het als fabrikant echt niet hebben hoor..

En nee, dat heeft niets te maken met het New Coke verhaal, vandaar dat ik daar ook het woordje Ontopic voor had gezet. Feit blijft dat New Coke een flop was ter waarde van 4 miljard dollar, en ik denk niet dat er in de geschiedenis een duurdere flop is geweest dan deze.
Ik gaf geen verwijten naar de concurrent toe hoor, dat is een ontwikkeling waar je als bedrijf rekening mee kunt houden. Coca Cola kun je op elke hoek van de straat kopen, die 4 miljard missen ze vast niet .
pi_27190937
VCD is nooit een echt formaat geweest bedacht door een bedrijf volgens mij.. (kan het fout hebben hoor..)
pi_27190940
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
pi_27190968
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.
Deze luiers kun je, hoe vreemd dat ook in je oren klinkt, gewoon wassen, net zoals je T-shirt bijvoorbeeld.
Lekker hoor..
pi_27191032
De produkten van YOKO..
pi_27191051
Sterker nog.. alles was crap was.. werd YOKO genoemd..
pi_27191054
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
Dan zijn ze toch niet uit de handel gehaald? Of zie ik dat nu verkeerd?
pi_27191198
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.
Deze luiers kun je, hoe vreemd dat ook in je oren klinkt, gewoon wassen, net zoals je T-shirt bijvoorbeeld.
Ik ben van 1981 en ik heb die dingen ook nog aangehad. En heb geen geitewollensokken ouders ofzo.
pi_27191258
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:57 schreef Integrity het volgende:

[..]

Dan zijn ze toch niet uit de handel gehaald? Of zie ik dat nu verkeerd?
De 1.5 L flessen wel, verkochten niet genoeg...
pi_27191562
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:04 schreef woeeiiii het volgende:

[..]

De 1.5 L flessen wel, verkochten niet genoeg...
Geografische markten zijn best moeilijk om grip op te krijgen, kun je het beste overlaten aan regionale kenners. Is wel interessant als je denkt aan Europese lifestylesegmentatie, bijvoorbeeld op de Europese... gebruiker.
pi_27191651
Dan denk ik ook dat ik in katoenen luier heb rondgelopen..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:21:07 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27191791
Ze hebben jaren geleden geprobeerd om pijproken hip te maken onder jongeren. Ze begonnen met zo'n reclamecampagne van posters waarbij je geen idee had waar het over ging ... Later is dat nog váák nagedaan. Er hoorde ook een of ander trendy pijpje bij. Het merk was Tattoo. Niks geworden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_27191835
Een paar jaar geleden kwamen ze met films op videoband die maar een paar keer afgespeeld konden worden, en daarom goedkoper waren. Complete flop ook.
pi_27191850
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:02 schreef Harry_Sack het volgende:
De Punica Oase
In Duitsland nog gewoon te koop

--
Fiat Croma vind ik één van de beste suggesties

--
Pamper is toch gewoon een merknaam? Zowel katoenen luiers als plastic luiers zijn luiers. Maar omdat Pamper zo groot is, noemen veel mensen een luier een pamper. Zelfde verhaal met Jif. Is een merknaam, maar wordt/werd als synoniem voor alle soorten gebruikt. Geldt ook voor 7Up.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:23:36 #136
105263 Litso
Interlectueel.
pi_27191869
Koetjes vla

Pindakaas met chcopasta in 1 pot
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_27191876
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:22 schreef Stranger het volgende:
Een paar jaar geleden kwamen ze met films op videoband die maar een paar keer afgespeeld konden worden, en daarom goedkoper waren. Complete flop ook.
Jaaaaaa, 2Toview ofzo! Dan kon je een videoband kopen en na twee keer afspelen wiste de band vanzelf. Alsof je daar wat aan had
pi_27191913
Yellow is trouwens ook nooit iets geworden

Zo'n CJP-kloon waar je lid van kon worden en dan korting kreeg bij allerhande dingen. Is na een jaar of twee stilletjes ter ziele gegaan.
pi_27191929
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:04 schreef woeeiiii het volgende:

[..]

De 1.5 L flessen wel, verkochten niet genoeg...
Klets, ik heb ze vanmiddag nog gezien bij de AH en op albert.nl is Coca cola vanilla ook gewoon nog in flessen van 1.5l te bestellen.
pi_27191969
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:23 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

In Duitsland nog gewoon te koop

--
Fiat Croma vind ik één van de beste suggesties

--
Pamper is toch gewoon een merknaam? Zowel katoenen luiers als plastic luiers zijn luiers. Maar omdat Pamper zo groot is, noemen veel mensen een luier een pamper. Zelfde verhaal met Jif. Is een merknaam, maar wordt/werd als synoniem voor alle soorten gebruikt. Geldt ook voor 7Up.
Fiat Croma is weer opnieuw geintroduceerd. Pampersverhaal is al afgerond. Dank!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:27:30 #141
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_27191980
De Buzzer of aanverwanten
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_27191998
Ik heb trouwens een topic geopend, misschien wel wat voor de marketeers hier!

Marketing in het algemeen is serieus
pi_27192035
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:27 schreef greatgonzo het volgende:
De Buzzer of aanverwanten
Maxxers had je ook
pi_27192113
Van die skates waar in plaats van wieltjes een soort vering onder de schoen zat. Als je dan liep stuiterde je en die manier van bewegen zou extra calorieverbrandend zijn ofzo

Deze dus:
pi_27192411
Ik weet niet meer hoe het heette, maar het was een soort zakcomputertje, waarin je je profiel kon invoeren, en de voorkeuren voor een partner. Als je dan bij iemand in de buurt was die ook zo'n ding had, en je paste bij elkaar, dan ging het piepen of zo.
Het was "Dé rage in Japan", volgens de promotiecampagne. Nog nooit zo'n ding gezien trouwens.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:45:15 #146
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_27192471
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:21 schreef Lienekien het volgende:
Ze hebben jaren geleden geprobeerd om pijproken hip te maken onder jongeren. Ze begonnen met zo'n reclamecampagne van posters waarbij je geen idee had waar het over ging ... Later is dat nog váák nagedaan. Er hoorde ook een of ander trendy pijpje bij. Het merk was Tattoo. Niks geworden.

Mijn man (geen jongere en ook niet trendy ofzo) rookt een tattoo pijpje
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:47:09 #147
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_27192507
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:32 schreef ChrisJX het volgende:
Van die skates waar in plaats van wieltjes een soort vering onder de schoen zat. Als je dan liep stuiterde je en die manier van bewegen zou extra calorieverbrandend zijn ofzo

Deze dus:
[afbeelding]
kangoo jumpers ofzo?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
pi_27192543
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:47 schreef Nijntjuh het volgende:

kangoo jumpers ofzo?
Ik vond ze door 'Kangaroo shoes' in te typen.
pi_27192568
PSX van sony als die nog niet geweest is, njet de playstation, maar soort van dvd- recorder (als die nog niet gepost is, heb niet alles gelezen)
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:56:49 #150
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_27192748
Buddies!

Ik kan helaas zo snel geen plaatje vinden, maar het zijn van die roze kauwgumachtige dingetjes die je nog weleens op een oude muur kan aantreffen, op een plek waar ooit een poster had moeten hangen, die men na 5 keer erafvallen binnen de eerste week toch maar in de prullenbak heeft gedonderd.

(Het biologisch afbreken van een buddy duurt drie millennia, vermoed ik)
twee violen en een trommel en een fluit
pi_27192785
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:27 schreef Integrity het volgende:

[..]

Fiat Croma is weer opnieuw geintroduceerd.
En dan nog vraagt Fiat zich af waarom ze het zo slecht doen.. Ze maken gewoon dezelfde fout nog maar een keer, een andere naam verzinnen was nét teveel moeite
Big dick.
pi_27192897
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:56 schreef Roquefort het volgende:
Buddies!

Ik kan helaas zo snel geen plaatje vinden, maar het zijn van die roze kauwgumachtige dingetjes die je nog weleens op een oude muur kan aantreffen, op een plek waar ooit een poster had moeten hangen, die men na 5 keer erafvallen binnen de eerste week toch maar in de prullenbak heeft gedonderd.

(Het biologisch afbreken van een buddy duurt drie millennia, vermoed ik)
Ja.. die ken ik nog wel.. zagen er altijd lekker uit moet ik zeggen.. zou ze bijna opeten..
pi_27193183
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
Blikjes ook nog drink t wel is op school
pi_27193199
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:56 schreef Roquefort het volgende:
Buddies!

Ik kan helaas zo snel geen plaatje vinden, maar het zijn van die roze kauwgumachtige dingetjes die je nog weleens op een oude muur kan aantreffen, op een plek waar ooit een poster had moeten hangen, die men na 5 keer erafvallen binnen de eerste week toch maar in de prullenbak heeft gedonderd.

(Het biologisch afbreken van een buddy duurt drie millennia, vermoed ik)
Bestaan ook nog gewoon, mijn vriend werkt bij een kantoorboekhandel en ze verkopen volgens hem vrij goed. http://discountoffice.nl/shop/p/d/pritt-poster-buddies-pb105/
pi_27193201
De Xbox is in principe toch ook geflopt?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:30:48 #156
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_27195167
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
Het is hier in Almelo nog steeds te koop, halve liter en anderhalve liter..
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 19:42:57 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_27195511
Ford Edsel

De grootste marketingblunder allertijden bij mijn weten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_27195563
mms , het is veel te duur.
sorry voor al m'n typfouten
pi_27195628
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:29 schreef Harry_Sack het volgende:
je hoort ook nooit meer wat van de e-go kaart van de postbank, daarmee kon je op internet boodschappen tot 250 euro doen..
Bestaat ook niet meer. Was gewoon een creditcard en is nu vervangen door de ING Card.
pi_27195737
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:29 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Maxxers had je ook
Met een scanner en een computer kon je via je geluidskaart ALLE berichten meelezen. Leuk was dat
pi_27196468
Fluff (hoe je het ook schrijft) van die smeerbare marshmellow zooi voor op brood
De beat gaat steeds maar door.... GEWELDIG!
pi_27197336
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:23 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Jaaaaaa, 2Toview ofzo! Dan kon je een videoband kopen en na twee keer afspelen wiste de band vanzelf. Alsof je daar wat aan had
en als je een beetje handig bent; videoband open maken magneet mechanisme eruit halen en voila een videofilm die niet gewist word! (zelf uitgeprobeert)
pi_27197543
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:51 schreef Frank-NL het volgende:

Met een scanner en een computer kon je via je geluidskaart ALLE berichten meelezen. Leuk was dat
Een soort premature sms toch? Je kon wel berichten ontvangen, maar niet zelf sturen, dus je moest altijd terugbellen.
pi_27197812
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:48 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Een soort premature sms toch? Je kon wel berichten ontvangen, maar niet zelf sturen, dus je moest altijd terugbellen.
Ja gewoon tekstberichten... en die werden gewoon ongecodeerd verstuurd op een standaardfrequentie, sterker nog bij elke zendmast kwamen ALLE berichten langs omdat die masten niet wisten waar de ontvanger was
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 21:04:23 #165
88815 The_Emotion
98.3
pi_27198134
vrouwencondooms
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:17:13 #166
90400 longinus
Hollander
pi_27198582
Dolle mina's
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:37:21 #167
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_27199175
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:01 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
de Sinclair QL
de Commodore CDTV
de Sega 32x, Saturn, Dreamcast en Nomad
de Atari Falcon en Jaguar
de Bandai Wonderswan
de NeoGeo pocket
de 3DO
de GP32 (hoewel deze wel populair is bij hobbyisten)

En vast nog een hele hoop meer computertjes
Je vergeet een hele voor de hand liggende: De Nintendo Virtual Boy.

Een soort virtual reality bril op een standaard (je kunt hem niet op je hoofd zetten), bepaald niet portable, twee roodkleurige(!) low-res vier tinten displays voor een 3D effect en na 5 minuten hoofdpijn.

Totaal geflopt, maar gewild bij verzamelaars.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_27199268
Nintendo had natuurlijk ook nog het fototoestel en de printer op de gameboy, jammerlijk geflopt
pi_27199401
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Lijkt me dan juist geen marketingmisser he .
pi_27199486
Overigens had Grolsch ook ooit een soort van Breezer achtig spul op de markt . Bijna niemand zal het kennen en het is daarom ook een flop geweest.
http://www.marketing-online.nl/topofflop/case08-2001.html
pi_27199583
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:15 schreef InsaneM666 het volgende:
De Xbox is in principe toch ook geflopt?
Die heeft gewoon teveel geld gekost voor Microsoft waardoor de winst laag bleef.
pi_27199640
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.
Deze luiers kun je, hoe vreemd dat ook in je oren klinkt, gewoon wassen, net zoals je T-shirt bijvoorbeeld.
Ik kom uit '87 en ik heb die ook aangehad
Beter voor het milieu..
pi_27199671
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:54 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Ik kom uit '87 en ik heb die ook aangehad
Beter voor het milieu..
Ik ken ze wel, maar of ik ze zelf heb gedragen weet ik niet. Zou ook kunnen dat me zus die had.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:47:07 #174
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_27201275
tamachochi? Jarenlang rage in Japan, hier twee maandjes op de schoolpleinen?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_27201289
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:43 schreef calastra het volgende:

[..]

en als je een beetje handig bent; videoband open maken magneet mechanisme eruit halen en voila een videofilm die niet gewist word! (zelf uitgeprobeert)
je kunt er ook gewoon een paperclip in doen (aan de zijkant waar dat gaatje zit) en dan kun je m ook kijken net zolang tot er alleen nog maar sneeuw op je band staat.
ijs_beer fan!
pi_27201641
Chippen
And as a finishing touch, God created the Dutch
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:05:55 #177
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_27201781
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:47 schreef greatgonzo het volgende:
tamachochi? Jarenlang rage in Japan, hier twee maandjes op de schoolpleinen?
Tamagochi's waren hier ook een tijdje niet aan te slepen dus mislukt zou ik het niet noemen. Dat het minder populair is dan in Japan heb je met wel meer gadgets .

Dat de chipknip zo weinig gebruikt word is wel jammer, ik vind 't echt een perfect betaalmiddel. Alleen jammer dat je zonder kaartlezer niet direct kunt zien wat er op je chip staat. En dat je er in de kroeg meestal niet mee kunt betalen is natuurlijk ook een grote misser.
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:10:43 #178
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27201934
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef pinominie het volgende:
Fluff (hoe je het ook schrijft) van die smeerbare marshmellow zooi voor op brood
Wordt bij de Jumbo nog wel verkocht
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Donald Duck held vrijdag 20 mei 2005 @ 23:16:19 #179
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_27202111
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:05 schreef King_Nothing het volgende:
Dat de chipknip zo weinig gebruikt word is wel jammer, ik vind 't echt een perfect betaalmiddel.
Toevallig vandaag nog gebruikt, na zeer lange tijd, door het lezen van dit topic
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:29:52 #180
112217 Ruubstar
Erdinger !
pi_27202530
Splash (volgens mij) was een soort siroop uit spuitbus die je in je melk moest spuiten en dan kreeg je een milkshake
pi_27202572
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:45 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Lijkt me dan juist geen marketingmisser he .
Dat was ook mijn point 3 pagina's terug, maar ze snappen het niet geloof ik .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:42:34 #182
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_27202912
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:31 schreef blieblie het volgende:

[..]

Dat was ook mijn point 3 pagina's terug, maar ze snappen het niet geloof ik .
Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:49:01 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_27203070
Je had vroeger een fel oranje frisdrank met de naam "Joy" - werd volgens mij in de jaren 80 ergens geintroduceerd en heeft het volgens mij nog geen 2 jaar volgehouden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:51:01 #184
101385 Thief
Kleptoman
pi_27203122
Eu grondwet
pi_27203152
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?
Wanneer is een product geflopt?
Als de ontwikkeling meer kost dan de opbrengsten.
(Of meer geaccepteerd in de maatschappij "Als een product niet aangeslagen is")

Ik denk niet dat dat het geval was van de Walkman en Discman.
Ik weet zo geen cijfers, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij Sony verlies hebben geleden op de Walkman en/of Discman, dus dat kan je wegstrepen.
En het tweede punt.... Beiden waren een enorm succes. Of ze nu met het logootje van Sony kwamen of een ander logo. Die dingen zijn retegoed verkocht.

Een merknaam wordt in de volksmond meestal overgenomen als productnaam wanneer je als eerste bent EN een erg goeie naam er aan gegeven hebt. In mijn ogen is dat eerder een successtory dan een flop. Je zult geen merknamen welke overgenomen zijn naar productnamen tegenkomen welke failliet zijn gegaan. En waar het productnaam nog wel levend van is (dwz. de producten worden nog wel verkocht ondanks dat de officiële producent er failliet aan gegaan is doordat het desbetreffende product geflopt is).

Mocht er wel 1tje zijn ben ik benieuwd welke.

Ik zou iig erg vereerd zijn als de maatschappij een door mij verzonnen merknaam overneemt als productnaam .

Overigens studeer ik Informatica en geen Marketing of Commerciële Economie, maar dit is gewoon wat ik in de loop der jaren gelezen heb icm. met wat ik daar uit geconcludeerd heb. Dus het kan best zijn dat ik er naast zit. Wil ik alleen wel voorbeelden hebben .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:54:26 #186
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_27203222
Ja ok, product versus merk. Het merk stelt geen reet voor maar het product is uiteraard okay. Ik had het over het verkeerde ding . Je hebt volkomen gelijk verder
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:54:44 #187
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_27203234
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
Vanilla Coke wordt hier in de VS nog overal verkocht. Coke with Lime trouwens ook.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_27203268
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:52 schreef blieblie het volgende:

[..]

Wanneer is een product geflopt?
Als de ontwikkeling meer kost dan de opbrengsten.
(Of meer geaccepteerd in de maatschappij "Als een product niet aangeslagen is")

Ik denk niet dat dat het geval was van de Walkman en Discman.
Ik weet zo geen cijfers, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij Sony verlies hebben geleden op de Walkman en/of Discman, dus dat kan je wegstrepen.
En het tweede punt.... Beiden waren een enorm succes. Of ze nu met het logootje van Sony kwamen of een ander logo. Die dingen zijn retegoed verkocht.

Een merknaam wordt in de volksmond meestal overgenomen als productnaam wanneer je als eerste bent EN een erg goeie naam er aan gegeven hebt. In mijn ogen is dat eerder een successtory dan een flop. Je zult geen merknamen welke overgenomen zijn naar productnamen tegenkomen welke failliet zijn gegaan. En waar het productnaam nog wel levend van is (dwz. de producten worden nog wel verkocht ondanks dat de officiële producent er failliet aan gegaan is doordat het desbetreffende product geflopt is).

Mocht er wel 1tje zijn ben ik benieuwd welke.

Ik zou iig erg vereerd zijn als de maatschappij een door mij verzonnen merknaam overneemt als productnaam .

Overigens studeer ik Informatica en geen Marketing of Commerciële Economie, maar dit is gewoon wat ik in de loop der jaren gelezen heb icm. met wat ik daar uit geconcludeerd heb. Dus het kan best zijn dat ik er naast zit. Wil ik alleen wel voorbeelden hebben .
Kom eerst maar eens met wat voorbeelden/bronnen uit je eigen betoog. Je lult mooi hoor, maar inhoudelijk is het veel te algemeen. Kijk je zo doorheen . Doe je best!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:57:20 #189
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_27203294
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:13 schreef Jeff1981 het volgende:
De carpoolstrook
In Nederland wel ja, maar dat komt denk ik voornamelijk door het weggebruik van de Nederlanders. In de omgeving Los Angeles en vele andere streken in de VS is de carpool strook een daverend succes!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_27203302
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:56 schreef Integrity het volgende:

[..]

Kom eerst maar eens met wat voorbeelden/bronnen uit je eigen betoog. Je lult mooi hoor, maar inhoudelijk is het veel te algemeen. Kijk je zo doorheen . Doe je best!
Enkele voorbeelden van merknamen welke productnamen geworden zijn:
Cola
7up
Fristi
Bic
Ranja
(onderstaande met dank aan dit topic, maar die had je zelf ook wel kunnen vinden .)
Walkman
Luxaflex
Pampers
Discman
Typex
Ducktape

Whatever.... Der zijn er nog massa's, maar daar kan ik zo snel ff niet opkomen.
pi_27203347
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:57 schreef blieblie het volgende:

[..]

Enkele voorbeelden van merknamen welke productnamen geworden zijn:
Cola
7up
Fristi
(onderstaande met dank aan dit topic)
Walkman
Luxaflex
Pampers
Discman

Whatever.... Der zijn er nog massa's, maar daar kan ik zo snel ff niet opkomen.
Ik heb het over keiharde verkoopcijfers, niet over merknamen. Zoals ik al zei, je lult algemeen. Het is niet persoonlijk, maar bekijk mijn betoog anders ff over marketing.
pi_27203404
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:58 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik heb het over keiharde verkoopcijfers, niet over merknamen. Zoals ik al zei, je lult algemeen. Het is niet persoonlijk, maar bekijk mijn betoog anders ff over marketing.
Ik zei al dat ik geen cijfers heb...
Maar het zijn allemaal producten succesvolle bedrijven welke allemaal beursgenoteerd zijn waarvan je het desbetreffende product + merknaam gewoon in de winkel kunt vinden.

Lijkt me duidelijk dat het dan geen flop is.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:01:38 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_27203422
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:30 schreef MaRySe het volgende:
De zip drive is ook niet zo een succes geworden !
De ZIP drive werd inderdaad al snel achterhaald toen CD-RW schijven goedkoop werden en deze in vrijwel elke computer gelezen konden worden. De ZIP met 100 Mb (en later 250 Mb) kan niet tippen aan een CD-RW schijf van 650 Mb natuurlijk.

Ik had er trouwens ook eentje, een interne.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_27203463
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:59 schreef Integrity het volgende:
Marketing in het algemeen is serieus

Hier heb je m
Jah, das jouw mening .
Mijn mening is dat je met gezond verstand een heel aardig eind komt in de marketing.
In de paar "Marketing vakken" die ik gevolgd heb *op HBO Niveau, whoho.... become all impressed* kwam ik niets speciaals tegen... Alleen bevestiging van hetgeen wat ik al wist.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:03:34 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_27203479
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:57 schreef blieblie het volgende:
Enkele voorbeelden van merknamen welke productnamen geworden zijn:
Wij noemden het flesje met de zoute aroma vloeistof erin altijd een flesje "Maggi" terwijl dat het merk is, niet de naam van het produkt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_27203480
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:01 schreef maartena het volgende:

[..]

De ZIP drive werd inderdaad al snel achterhaald toen CD-RW schijven goedkoop werden en deze in vrijwel elke computer gelezen konden worden. De ZIP met 100 Mb (en later 250 Mb) kan niet tippen aan een CD-RW schijf van 650 Mb natuurlijk.

Ik had er trouwens ook eentje, een interne.
Ik heb er nog 1 in mijn px zitten .
Alleen geenéén zipdisk meer die niet corrupt is... kutsysteem.
pi_27203491
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:02 schreef blieblie het volgende:

[..]

Jah, das jouw mening .
Mijn mening is dat je met gezond verstand een heel aardig eind komt in de marketing.
In de paar "Marketing vakken" die ik gevolgd heb *op HBO Niveau, whoho.... become all impressed* kwam ik niets speciaals tegen... Alleen bevestiging van hetgeen wat ik al wist.
Probeer het eens met mij in de praktijk, zou ik zo zeggen. Ik heb wel een paar casussen voor je die je mag uitwerken. Hoe denk je over de Philips problematiek van de afgelopen decenia?
pi_27203617
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:03 schreef Integrity het volgende:

[..]

Probeer het eens met mij in de praktijk, zou ik zo zeggen. Ik heb wel een paar casussen voor je die je mag uitwerken. Hoe denk je over de Philips problematiek van de afgelopen decenia?
Dat ze te weinig naar de consument kijken en te veel naar het product .
Het gaat de consument niet alleen om de technische snufjes, maar vooral om de looks, het gevoel wat je erbij krijgt en de bereikbaarheid (hoe makkelijk kan je aan de benodigde extensions komen, hoe makkelijk krijg je het ding werkende, etc.) Bij Philips werkten in principe alleen "nerds" welke meer oog hadden voor het technische verhaal ipv. het consumenten verhaal.

Ze hebben tig ontzettend geweldige ontwikkelingen gedaan, stonden aan de voet van de hederdaagse Console, cd ontwikkeld etc. etc. Ze konden het alleen niet presenteren. Niet distribueren, niet verkopen, niet designen. Momenteel gaat het de goeie kant op, de producten krijgen leuke designs, gebruikersvriendelijkheid gaat vooruit, de producten sluiten beter aan op de doelgroep, etc. Maar ideaal is het nog niet .
pi_27203647
Webber zelfs na herstart jammerlijk gefaald
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')