abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:27:34 #1
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_27179123
Wat nou onzin
quote:
Kalou: 'Fantastisch die reactie van Van Basten'

20/5/2005 10:03

'Ik vind het fantastisch dat Van Basten het zo openlijk voor me heeft opgenomen', zegt Salomon Kalou over het optreden van de bondscoach in Barend & Van Dorp in het AD. In de uitzending ging Marco van Basten via de telefoon fel de strijd aan met minister Verdonk van Integratie, die persoonlijk de versnelde naturalisatie van de Ivoriaan had gedwarsboomd.
Kalou werd donderdag bij Feyenoord volop aangesproken over de steunbetuiging van Van Basten, woensdagavond. 'Ik wist wel dat hij me een goede voetballer vindt, maar het heeft me verrast dat hij dat ook zo duidelijk op tv wilde laten blijken', aldus de aanvaller.

Salomon Kalou, die pas geleden ook weer werd benaderd door de voetbalbond van Ivoorkust, gaat zeer waarschijnlijk in beroep tegen het besluit van de minister om hem niet in aanmerking te laten komen voor versnelde naturalisatie.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_27179480
Marco van Basten

Ik stel voor dat we dan ook maar alle kinderen uit de ghetto's van Rio, Sao Paulo, Santos en Buenos Aires Nederlandse paspoorten gaan verschaffen. Wellicht zitten er een paar goede voetballers tussen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27179515
Die man moet wel een hart voor Nederland hebben om door te gaan en toch uit te willen komen voor Nederland. Hij had ook kunnen zeggen: "Barst maar, op het volgende WK knal ik jullie er met Ivoorkust gewoon uit". Een pracht voorbeeld van een allochtoon met een hart voor Nederland, een baan, een goed inkomen, een voorbeeldig gedrag, etc.

Verdonk zou blij moeten zijn met allochtonen als Kalou.
pi_27179555
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Marco van Basten

Ik stel voor dat we dan ook maar alle kinderen uit de ghetto's van Rio, Sao Paulo, Santos en Buenos Aires Nederlandse paspoorten gaan verschaffen. Wellicht zitten er een paar goede voetballers tussen.
Kalou heeft aangetoond een meer dan goede voetballer te zijn, dat is wat anders dan willekeurig kinderen hierheen halen omdat ze "misschien" kunnen voetballen.
pi_27179652
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Marco van Basten

Is dat aan de orde. Het gaat hier om 1 iemand die sowieso toch al Nederlander wordt, dat staat helemaal niet ter discussie.
pi_27179815
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:40 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Kalou heeft aangetoond een meer dan goede voetballer te zijn, dat is wat anders dan willekeurig kinderen hierheen halen omdat ze "misschien" kunnen voetballen.
Interlandvoetbal is 11 Nederlanders tegen 11 Duitsers, niet wat genaturaliseerde figuren die een potje tegen elkaar spelen.

Ook al zou hij na 5 jaar een Nederlands paspoort hebben, hij speelt maar lekker voor Ivoorkust.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27179936
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:40 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Er zijn zoveel voetballers die hebben aangetoond goed te kunnen voetballen. Alex bijvoorbeeld, Gomes, Maxwell, etc...
pi_27179977
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Interlandvoetbal is 11 Nederlanders tegen 11 Duitsers, niet wat genaturaliseerde figuren die een potje tegen elkaar spelen.

Ook al zou hij na 5 jaar een Nederlands paspoort hebben, hij speelt maar lekker voor Ivoorkust.
Mwah. Ik heb Kalou er heel graag bij hoor. Ik vind het ook mooi als hij Nederlander word. Liever 1 Kalou dan 100 Nederlandse sjonnies.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:55:05 #9
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27180010
God god.... wat laat het Nederlands voetbal wereldje zich weer kennen...
We "moeten" maar ff snel een buitenlander tot Nederlander bombarderen, want stel je voor dat we misschien niet zelf een goede speler kunnen vinden...

ja, ik weet dat er voorheen ook andere sporters versnelt toegelaten zijn... en ja, ik ben van mening dat dat eigenlijk ook niet had moeten gebeuren...

Laten we gewoon met een stel "echte" Nederlanders het toernooitje aangaan, lijkt mij veel sympathieker....
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_27180164
quote:

[..]

Ah, ben jij er zo een, die vind dat je pas Nederlander bent als je toevallig hier uit je eitje gekropen bent?
pi_27180166
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:55 schreef Jereon het volgende:
We "moeten" maar ff snel een buitenlander tot Nederlander bombarderen, want stel je voor dat we misschien niet zelf een goede speler kunnen vinden...

ja, ik weet dat er voorheen ook andere sporters versnelt toegelaten zijn... en ja, ik ben van mening dat dat eigenlijk ook niet had moeten gebeuren...

Laten we gewoon met een stel "echte" Nederlanders het toernooitje aangaan, lijkt mij veel sympathieker....
Wat zijn echte Nederlanders? Indo's? Marokkanen? Halve Spanjaarden? Surinamers? Limburgers
pi_27180185
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:59 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ah, ben jij er zo een, die vind dat je pas Nederlander bent als je toevallig hier uit je eitje gekropen bent?

Ik ben toch ook geen Japanner?
pi_27180244
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er zijn zoveel voetballers die hebben aangetoond goed te kunnen voetballen. Alex bijvoorbeeld, Gomes, Maxwell, etc...
En geen van hen wil Van Basten in z'n team, is al uitgekomen voor een ander nationaal team (En mag dus niet meer veranderen, al naturaliseert hij) of wil uitkomen voor Nederland. Dat vergelijk gaat dus mank.
pi_27180258
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Mwah. Ik heb Kalou er heel graag bij hoor. Ik vind het ook mooi als hij Nederlander word. Liever 1 Kalou dan 100 Nederlandse sjonnies.
Hij wordt dus ook Nederlander, het gaat er alleen om waarom dat nu niet kan?
pi_27180274
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Als je een Japans paspoort op zak hebt, wel.

Nu is de grote vraag: Heb je een Japans paspoort?
pi_27180408
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij wordt dus ook Nederlander, het gaat er alleen om waarom dat nu niet kan?
Regels, voorzorg.
pi_27180435
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:02 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ja okee, dan wel.
quote:
You will never know
pi_27180472
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:07 schreef nikk het volgende:

You will never know
Ja, dan weet ik nog niet of ik je Japanner kan noemen!
pi_27180496
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Regels, voorzorg.
Nee - dat is onjuist. Volgens de regels kan het. Wat is voorzorg?
pi_27180505
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Regels, voorzorg.
Voorzorg?

Hoezo?

Bang dat ie bijstand gaat aanvragen?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:11:09 #21
60646 Jereon
pi_27180552
Offtopic:
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:59 schreef nikk het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:02 schreef Vhiper het volgende:

quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:07 schreef nikk het volgende:
Ja okee, dan wel.
You will never know
Volgens heb jij het antwoord al gegeven, maak ik hieruit op...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:13:46 #22
60646 Jereon
pi_27180632
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee - dat is onjuist. Volgens de regels kan het. Wat is voorzorg?
Nee, volgens de regels kan het mi niet...
Uitzonderingen bevestigen de regel, een voetballertje behoord mi geen uitzondering te zijn...
sporters die "goed" voor het Nederlandse sportwereldje kunnen zijn, moeten dan mi ook uit de uitzonderingsgevallen verdwijnen
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:17:40 #23
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_27180737
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:55 schreef Jereon het volgende:
Gaat die redenatie ook niet een beetje op voor clubvoetbal?

We "moeten" maar ff snel een buitenlandse speler aantrekken, want stel je voor dat we misschien niet zelf een goede speler in onze opleiding kunnen vinden...

Waarom zou een club als Ajax voor 80% uit buitenlandse spelers moeten bestaan?
Is het dan nog wel een echte Nederlandse club?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_27181144
Het is toch te gek voor woorden dat iemand met een meerwaarde voor Nederland en die meerwaarde aan Nederland wil binden hier wordt afgestoten terwijl het regel is dat we mensen met meerwaarde aan ons hechten en voortrekken.

Dat excuus van er moeten alleen Nederlanders in die blond zijn en blauwe ogen hebben slaat nergens op.

Henry.. nee zwart

Zidane.. nee algerijn

Davids .. nee te zwart

Rijkaard.. nee nigerho

Boularouz.. nee kut marokkaan

Afelay ... nee import productie.

In de toekomst zal je er gewoon niet om heen kunnen dat mensen met een andere achtergrond deel maken van Oranje. Simpelweg omdat ze gewoon ook Nederlanders zijn die graag voor Oranje uit willen komen en onze kleuren willen verdedigen op het voetbalveld.
pi_27181473
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zij willen dan ook niet Nederlander worden, laat staan in oranje spelen. Dat slaat dus helemaal nergens op. Kalou is ook niet iemand die in zijn eigen land niet goed genoeg is en daarom voor Nederland kiest, zoals een tijdje terug met Ailton en Qatar bijvoorbeeld.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:54:26 #26
60646 Jereon
pi_27181748
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:17 schreef kasper het volgende:

[..]

Gaat die redenatie ook niet een beetje op voor clubvoetbal?

We "moeten" maar ff snel een buitenlandse speler aantrekken, want stel je voor dat we misschien niet zelf een goede speler in onze opleiding kunnen vinden...
In mijn ogen zijn, mede daardoor, meerdere competities naar de Kl*te gegaan.
Maar het is iig geen nationaal team, gewoon een voetbalclubbedrijf
mi is het "echte ons=ons" (hiermee bedoel ik trouwens "clubeigen" mensen en niet iets racistisch) voetbal alleen nog maar van toepassing op amateurklassen lager dan pakweg 2e klasse...
Dat vind ik eigenlijk wel jammer, maar meer dan logisch in het commerciele wereldje waarin wij leven
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:17 schreef kasper het volgende:
Waarom zou een club als Ajax voor 80% uit buitenlandse spelers moeten bestaan?
Is het dan nog wel een echte Nederlandse club?
Dat heb je mij niet horen zeggen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Jereon op 20-05-2005 13:12:54 ]
pi_27184059
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:44 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Zij willen dan ook niet Nederlander worden, laat staan in oranje spelen. Dat slaat dus helemaal nergens op. Kalou is ook niet iemand die in zijn eigen land niet goed genoeg is en daarom voor Nederland kiest, zoals een tijdje terug met Ailton en Qatar bijvoorbeeld.
Ailton is voor Qatar een meerwaarde. Interlandvoetbal zijn wedstrijden tussen nationale elftallen of moeten we daar ook al Afrikanen en Brazilianen bij elkaar gaan "kopen". Alsjeblieft niet zeg.
pi_27185822
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ailton is voor Qatar een meerwaarde. Interlandvoetbal zijn wedstrijden tussen nationale elftallen of moeten we daar ook al Afrikanen en Brazilianen bij elkaar gaan "kopen". Alsjeblieft niet zeg.
We kopen niks bij elkaar. Deze jongen wordt sowieso Nederlander, het gaat om de vraag waarom dat niet wat sneller zou kunnen. Daar ga je steeds maar niet op in.
pi_27185983
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:32 schreef Chadi het volgende:
Dat excuus van er moeten alleen Nederlanders in die blond zijn en blauwe ogen hebben slaat nergens op.

Henry.. nee zwart

Zidane.. nee algerijn
Euh, dat zijn geen Nederlanders hoor
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:54:41 #30
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27186209
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:45 schreef SCH het volgende:

[..]

We kopen niks bij elkaar. Deze jongen wordt sowieso Nederlander, het gaat om de vraag waarom dat niet wat sneller zou kunnen. Daar ga je steeds maar niet op in.
SCH, op zich zul je best gelijk kunnen hebben, maar de vraag is ok Kalou ook Nederlander gaat worden als ie bijvoorbeeld naar Valencia zou gaan na dit seizoen. Dan heeft ie geen binding meer met ons land, speelt in Spanje, betaalt daar zijn belasting. Verder komt hij volgens mij ook niet zo snel meer in aanmerking om Nederlander te worden, daarvoor moet je (ik dacht) 5 jaar in NL spelen. Wat als Spanje dan na 1 jaar zegt: jij bent eigenlijk best goed, wil je Spanjaard worden?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:58:08 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27186334
Deze flauwekul gaat nog steeds door dus.

Kalou moet niet zo jammeren, volgend jaar speelt ie met Feyenoord in de middenmoot of vraagt een Spaans of Italiaans paspoort aan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_27186434
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:58 schreef popolon het volgende:

Kalou moet niet zo jammeren, volgend jaar speelt ie met Feyenoord in de middenmoot of vraagt een Spaans of Italiaans paspoort aan.
Zouden alle joden wel willen he.
pi_27186483
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef Dylan Dog het volgende:

Wat als Spanje dan na 1 jaar zegt: jij bent eigenlijk best goed, wil je Spanjaard worden?
Dan zouden ze te laat geweest zijn. Eenmaal voor een nationaal elftal hebben gespeeld, betekend dat je alleen nog maar voor dat land mag uitkomen. Door voor Oranje uit te willen komen gooit Kalou dus de deur naar zijn vaderland potdicht, dat zegt wel iets over de motivatie van Kalou, hij wil blijkbaar graag voor Oranje uitkomen.

Zo graag zelfs dat ie al meer dan een jaar alle uitnodigingen van Ivoorkust naast zich neer heeft gelegd. Over zijn motivatie hoeven wij ons dus niet druk te maken, dat zit wel goed.
pi_27186854
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

SCH, op zich zul je best gelijk kunnen hebben, maar de vraag is ok Kalou ook Nederlander gaat worden als ie bijvoorbeeld naar Valencia zou gaan na dit seizoen. Dan heeft ie geen binding meer met ons land, speelt in Spanje, betaalt daar zijn belasting. Verder komt hij volgens mij ook niet zo snel meer in aanmerking om Nederlander te worden, daarvoor moet je (ik dacht) 5 jaar in NL spelen. Wat als Spanje dan na 1 jaar zegt: jij bent eigenlijk best goed, wil je Spanjaard worden?
Als hij Nederlander is, is ie Nederlander. Hij kiest daar nu voor en kan dan nooit meer voor Spanje of wat dan ook uitkomen, als hij eenmaal voor Oranje heeft gespeeld. Hij heeft blijkbaar een band met Nederland - is ook wel logisch als je zijn geschiedenis kent.
pi_27186890
quote:

Kalou jammert helemaal niet.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:40:27 #36
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_27188019
quote:

[..]

Hij kan niet meer voor Ivoorkust spelen, de termijn tussen hem en de plaatselijke bondscoach is al lang en breed verstreken.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:42:58 #37
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27188130
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Kalou jammert helemaal niet.
Ach so.

Maar Ivoorkust staat nog steeds 1e de poule dus is er nog hoop voor een WK.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:43:16 #38
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27188140
SCH en Vhiper: ik ben bekend met die regel. Maar wat ik wil zeggen: [hypothetisch] Kalou komt niet in aanmerking voor versnelde naturalisatie, vertrekt naar Valencia komende zomer, speelt daardoor niet 5 jaar aaneen in Nederland en heeft dus sowieso geen recht op een NL paspoort.
Wat een vrouw!
spits!
pi_27188173
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Ach so.

Maar Ivoorkust staat nog steeds 1e de poule dus is er nog hoop voor een WK.
Het verleden van de Kaloutjes met de Ivoorkust is nou niet bepaald dat je zegt...leuk om daar voor uit te komen. Je ken het verhaal van broer Kalou toch wel die daar langere tijd is vastgehouden na een interland.
pi_27188233
Hoe lang is die gozer nou eignelijk al in Nederland?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:46:07 #41
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27188258
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:02 schreef Vhiper het volgende:

[..]
Zo graag zelfs dat ie al meer dan een jaar alle uitnodigingen van Ivoorkust naast zich neer heeft gelegd. Over zijn motivatie hoeven wij ons dus niet druk te maken, dat zit wel goed.
Maar zou Kalou ook alle uitnodigingen om voor Spanje te voetballen ook naast zich neerleggen als ie nog 3 jaar moet wachten om voor NL uit te mogen komen?
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:46:47 #42
104895 fayakill
echt werie
pi_27188286
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:49 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

Euh, dat zijn geen Nederlanders hoor
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:48:41 #43
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_27188359
quote:

Hij jammert niet maar laat wel duidelijk blijken Nederlander te willen worden. Ook een tweede aanbod van Ivoorkust hefet hij dus afgeslagen, hij schijnt in razend tempo Nederlands aan het leren te zijn, dat doe je echt niet als je in je achterhoofd hebt dat "anders wel ergens anders probeert een paspoort te krijgen in Europa".

Of ik het er 100% mee eens zou zijn als Kalou in Oranje zou komen te spelen? Nee, geen 100% nee, maar er zijn ergere dingen. Kalou laat het niet op zijn beloop en blijft fanatiek bezig met het sneller Nederlander worden, op alle vlakken.. iets waar menig allochtoon nog van kan leren. Daarnaast moest Verdonk niet lopen lummelen als er verschillende positieve adviezen zijn gedaan betreffende de zaak "meneer Kalou".
pi_27188396
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef Dylan Dog het volgende:
SCH en Vhiper: ik ben bekend met die regel. Maar wat ik wil zeggen: [hypothetisch] Kalou komt niet in aanmerking voor versnelde naturalisatie, vertrekt naar Valencia komende zomer, speelt daardoor niet 5 jaar aaneen in Nederland en heeft dus sowieso geen recht op een NL paspoort.
Dat speelt toch niet?
pi_27188425
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:46 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Maar zou Kalou ook alle uitnodigingen om voor Spanje te voetballen ook naast zich neerleggen als ie nog 3 jaar moet wachten om voor NL uit te mogen komen?
Dat is helemaal niet aan de orde. Is bij andere sporters ook nooit een punt geweest.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:50:41 #46
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_27188446
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Het verleden van de Kaloutjes met de Ivoorkust is nou niet bepaald dat je zegt...leuk om daar voor uit te komen. Je ken het verhaal van broer Kalou toch wel die daar langere tijd is vastgehouden na een interland.
Ik zou daar inderdaad eens een eigen doelpunt maken ofzo.. ik denk dat je dan je eigen doodsvonnis tekent...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:53:35 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27188574
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik weet ook dat Ivoorkust niet het enige land is waar zoiets zou kunnen gebeuren.

Ok, ik vind alles best hoor, Kalou mag zeker zo'n paspoort krijgen maar hoe langer dit blijft spelen hoe lachwekkender het wordt. Zeker gezien Verdonk die dikke poot van d'r toch wel stijf houdt.

En 'Meneer Kalou' klinkt natuurlijk wel leuk.
en ook een beetje denigrerend.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:55:17 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27188637
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:50 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Ik zou daar inderdaad eens een eigen doelpunt maken ofzo.. ik denk dat je dan je eigen doodsvonnis tekent...
Dat geldt voor half Afrika en half Latijns-Amerika.

Helaas is dat weinig nieuws
pi_27188923
Krijgen we hopelijk dus toch Kalou in oranje
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:02:36 #50
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27188946
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat speelt toch niet?
Kalou komt in aanmerking voor een nl-paspoort als hij, net als alle legale allochtinen, vijf jaar achter elkaar in Nederland is. Als zijn versnelde verzoek dus definitief wordt afgewezen en hij vertrekt deze zomer naar Valencia, dan onderbreeklt hij die periode en komt hij ook in 2008 niet in aanmerking (of vergis ik me nu)?
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet aan de orde. Is bij andere sporters ook nooit een punt geweest.
Klopt, maar dat betrek ik erbij. Ik vraag me af of Kalou's liefde voor Nederland wel zo groot is. Is het niet meer liefde voor een groot Europees voetballand? Maar goed, dat is misschien teveel OT...
Wat een vrouw!
spits!
pi_27189146
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik moet eerst maar eens zien dat Feyenoord hem naar Valencia laat gaan. Ik zie Kalou nog niet springen van vreugde (Anders had ie dit naturalisatiegedoe wel opgegeven) en als Feyenoord volgend jaar vooruit wil, moeten ze vooral niet gaan snijden in de voorhoede. Dat is de enige linie die op niveau is!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:08:38 #52
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27189218
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:06 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik moet eerst maar eens zien dat Feyenoord hem naar Valencia laat gaan. Ik zie Kalou nog niet springen van vreugde (Anders had ie dit naturalisatiegedoe wel opgegeven) en als Feyenoord volgend jaar vooruit wil, moeten ze vooral niet gaan snijden in de voorhoede. Dat is de enige linie die op niveau is!
Als Valencia 10 miljoen biedt, is Kalou weg. Valencia is sportief gewoon 10 stappen hoger dan Feyenoord.
Wat een vrouw!
spits!
pi_27189339
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:08 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Als Valencia 10 miljoen biedt, is Kalou weg. Valencia is sportief gewoon 10 stappen hoger dan Feyenoord.

Valencia staat 7e in de Spaanse competitie. Ze mogen met een beetje mazzel UEFA cup spelen. Niets hogers dan Feyenoord dus en als ik Feyenoord zou zijn, zou ik wel wat meer dan 10 miljoen voor Kalou willen hebben.
pi_27189505
Valencia is zeker een fiks aantal stappen hoger. En tien miljoen is een goede prijs in deze tijd.
That's all folks!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:17:04 #55
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27189558
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Valencia staat 7e in de Spaanse competitie. Ze mogen met een beetje mazzel UEFA cup spelen. Niets hogers dan Feyenoord dus en als ik Feyenoord zou zijn, zou ik wel wat meer dan 10 miljoen voor Kalou willen hebben.
Je maakt een grapje neem ik aan...
Wat een vrouw!
spits!
pi_27189872
quote:

[..]

4e in de HCE en zelfs nog kans op 5e

Nee dan stel je veel voor .
pi_27190085
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:02 schreef Dylan Dog het volgende:

Klopt, maar dat betrek ik erbij. Ik vraag me af of Kalou's liefde voor Nederland wel zo groot is. Is het niet meer liefde voor een groot Europees voetballand? Maar goed, dat is misschien teveel OT...
Het gaat ook niet om de liefde. Dat is geen voorwaarde om Nederlander te worden. Het is gewoon raar dat een vrouwelijke squasher wel versneld kan, een zitvolleyballer wel maar Kalou niet.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:35:46 #58
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27190193
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de liefde. Dat is geen voorwaarde om Nederlander te worden. Het is gewoon raar dat een vrouwelijke squasher wel versneld kan, een zitvolleyballer wel maar Kalou niet.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Wat een vrouw!
spits!
pi_27190292
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:35 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Hij geeft aan Nederlander te willen worden - daar heeft hij recht op - er wordt een verzoek tot versnelling ingediend - dat wordt normaal zonder tegenwerping geaccepteerd, er zijn geen voorbeelden van het tegendeel - nu wordt het ineens geweigerd en ik wacht op de argumenten van Verdonk.

Of wij vinden dat hij goed kan voetballen of in Oranje hoort of dat hij liefde heeft voor Nederland of misschien wel in Spanje gaat spelen, dat doet allemaal niet ter zake.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:40:54 #60
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_27190355
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:35 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik vind dat je een teamsporter niet met een individuele sporter kan vergelijken.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:41:55 #61
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27190390
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Hij geeft aan Nederlander te willen worden - daar heeft hij recht op - er wordt een verzoek tot versnelling ingediend - dat wordt normaal zonder tegenwerping geaccepteerd, er zijn geen voorbeelden van het tegendeel - nu wordt het ineens geweigerd en ik wacht op de argumenten van Verdonk.

Of wij vinden dat hij goed kan voetballen of in Oranje hoort of dat hij liefde heeft voor Nederland of misschien wel in Spanje gaat spelen, dat doet allemaal niet ter zake.
Niet of het verzoek al dan niet terecht is afgewezen nee. Maar het hoeft toch niet strict alleen daarbij te blijven? Ik ben het eens met de regel die jij stelt dat dat scheef is, maar ik zet mijn (voorzichtige) vraagtekens bij het ultieme verlangen van Kalou om NL te worden. Kijk naar Nando Rafael, die had ook die ultieme droom. Onlangs hoorde ik dat ie ook best graag voro Duitsland zou willen uitkomen.
Wat een vrouw!
spits!
pi_27191236
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:40 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik vind dat je een teamsporter niet met een individuele sporter kan vergelijken.
Zitvolleybal is ook een teamsport en squahs trouwens ook in dit verband.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:07:19 #63
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_27191339
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Zitvolleybal is ook een teamsport en squahs trouwens ook in dit verband.
Die zitvolleyballer ken ik niet. En squash een teamsport? (wie is die squasher trouwens)

Ik heb het meer over de vergelijkingen die tussen Kalou en Audina, Booth en Kiplagat worden gemaakt. Die slaan imo nergens op.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_27191590
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:02 schreef the_legend_killer het volgende:
Krijgen we hopelijk dus toch Kalou in oranje
ajb niet, net wat CMT zegt: 11 Nederlanders tegen 11 Duitsers. Kan Kalou misschien wel leuk op papier een Nederlander worden.............
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:46:12 #65
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_27192484
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:14 schreef Woffel het volgende:

[..]

ajb niet, net wat CMT zegt: 11 Nederlanders tegen 11 Duitsers. Kan Kalou misschien wel leuk op papier een Nederlander worden.............
En wel juichen voor Olympisch zilver van Audina? Of was je het daar ook niet mee eens..
Overigens bestaat het halve Nederlands elftal van de laatste 10 jaar ook uit een jongens afkomstig uit een kolonie uit Zuid-Amerika en Turken of Marokkanen in het Nederlands elftal zijn ook geen uitzondering, die overigens voor verraders worden uitgemaakt als ze voor hun andere vaderland willen voetballen..
De meeste zijn nog wel in Nederland geboren en zijn dus thuis in de Nederlandse cultuur, maar het zijn van origine zeker geen Nederlanders, dus dat je dat zegt vind ik niet helemaal op zijn plaats..

Verder vind ik dan ook dat Kalou best zijn papiertje eerder mag krijgen, gewoon omdat andere sporters dat ook kregen. Of ie al dan niet in het NL elftal komt te spelen, doet er voor mij niet zoveel toe..
pi_27193292
quote:

[..]

Valencia is een flinke stap hoger dan Feyenoord hoor.
pi_27193309
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:46 schreef laurenzo85 het volgende:

[..]

En wel juichen voor Olympisch zilver van Audina?
Daar was ik het ook niet mee eens.
pi_27193331
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:41 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Niet of het verzoek al dan niet terecht is afgewezen nee. Maar het hoeft toch niet strict alleen daarbij te blijven? Ik ben het eens met de regel die jij stelt dat dat scheef is, maar ik zet mijn (voorzichtige) vraagtekens bij het ultieme verlangen van Kalou om NL te worden. Kijk naar Nando Rafael, die had ook die ultieme droom. Onlangs hoorde ik dat ie ook best graag voro Duitsland zou willen uitkomen.
Met een Nederlands paspoort kan hij ook makkelijker in Engeland gaan voetballen.
pi_27194058
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:07 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Die zitvolleyballer ken ik niet. En squash een teamsport? (wie is die squasher trouwens)

Ik heb het meer over de vergelijkingen die tussen Kalou en Audina, Booth en Kiplagat worden gemaakt. Die slaan imo nergens op.
Er is een zitvolleyballer versneld genaturaliseerd, ik ken hem ook niet. Ik ken geen enkele zitvolleyballer

Squashen is een teamsport als in: het daviscup-systeem bij tennis. Het gaat om een squash-mevrouw die 15e op de wereldranglijst staat.

Wat is precies het verschil tussen individuele sporters en teamsporters in dit verband? Daar staat in de regelgeving volgens mij niks over vermeld.
pi_27194121
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:41 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik zet net als jou vraagtekens bij dat ultieme verlangen van Kalou om Nederlander te willen worden. Was hij in Spanje terecht gekomen dan was hij waarschijnlijk Spanjaard geworden. Het gaat erom dat hij nu zegt Nederlander te willen worden, dat is genoeg.
pi_27194122
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Valencia is een flinke stap hoger dan Feyenoord hoor.
Een ook een stap hoger dan PSV en Ajax natuurlijk

[ Bericht 3% gewijzigd door fransie102 op 20-05-2005 18:57:23 ]
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:54:02 #72
53290 laurenzo85
pi_27194182
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:48 schreef SCH het volgende:

Wat is precies het verschil tussen individuele sporters en teamsporters in dit verband? Daar staat in de regelgeving volgens mij niks over vermeld.
Dit stond vandaag in de Volkskrant vandaag, overigens had je dit vandaag zelf al even in het vorige topic neergezet :
quote:
De uitzonderingsbepalingen in die Rijkswet op het Nederlanderschap herbergen de mogelijkheid tot individuele afwegingen. Weliswaar dienen aanvragers aan diverse voorwaarden te voldoen (een individuele sporter moet tot de beste acht van Nederland behoren, een teamsporter moet op het hoogste niveau actief zijn) en zijn adviezen van ‘derden’ (ministerie van VWS, sportbonden) zwaarwegend, de minister heeft het laatste woord.
Ergo: Verdonk past de regels niet toe
pi_27194246
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:54 schreef laurenzo85 het volgende:

[..]

Dit stond vandaag in de Volkskrant vandaag, overigens had je dit vandaag zelf al even in het vorige topic neergezet :
[..]

Ergo: Verdonk past de regels niet toe
Kun je eigenlijk wel lezen? Niet lullig bedoeld hoor, maar het blijkt dat je het stukje wat je zelf als quote geeft niet eens hebt begrepen.
pi_27194310
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Kun je eigenlijk wel lezen? Niet lullig bedoeld hoor, maar het blijkt dat je het stukje wat je zelf als quote geeft niet eens hebt begrepen.
Wat heeft die user dan niet goed begrepen volgens jou?
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 mei 2005 @ 18:59:49 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_27194338
Irak wint de laatste jaren elk zitvollyebal tournooi. Zal wel een vluchteling uit Irak zijn dus.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:01:33 #76
53290 laurenzo85
pi_27194390
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik zie ook wel dat Verdonk het laatste woord heeft, maar dan nog blijft ze inconsequent in haar aanpak.. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen
pi_27194392
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat heeft die user dan niet goed begrepen volgens jou?
quote:
De uitzonderingsbepalingen in die Rijkswet op het Nederlanderschap herbergen de mogelijkheid tot individuele afwegingen. Weliswaar dienen aanvragers aan diverse voorwaarden te voldoen (een individuele sporter moet tot de beste acht van Nederland behoren, een teamsporter moet op het hoogste niveau actief zijn) en zijn adviezen van ‘derden’ (ministerie van VWS, sportbonden) zwaarwegend, de minister heeft het laatste woord.
Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken neem ik aan.
pi_27194416
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:01 schreef laurenzo85 het volgende:

[..]

Ik zie ook wel dat Verdonk het laatste woord heeft, maar dan nog blijft ze inconsequent in haar aanpak.. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen
Nee hoor, op het hoogste niveau actief zijn geeft je de mogelijkheid om in aanmerking te komen voor een individuele afweging, het geeft je niet recht op het papiertje via een versnelde procedure.
pi_27194473
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken neem ik aan.
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag wat de user fout ziet. De minister zal met een motivatie moeten komen, het is triest om te zien hoe ze bij Barend en Van Dorp met de bek vol tanden zit.

Ik ben trouwens helemaal geen voorstander van al dat genaturaliseer vanwege de sport, met Veldkamp en zo. Maar het stoort me mateloos dat minister Verdonk alles aangrijpt om te doen alsof ze sterk en stoer is en ondertussen van voren niet weet waar ze van achteren mee bezig is.
pi_27194491
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag wat de user fout ziet. De minister zal met een motivatie moeten komen, het is triest om te zien hoe ze bij Barend en Van Dorp met de bek vol tanden zit.

Ik ben trouwens helemaal geen voorstander van al dat genaturaliseer vanwege de sport, met Veldkamp en zo. Maar het stoort me mateloos dat minister Verdonk alles aangrijpt om te doen alsof ze sterk en stoer is en ondertussen van voren niet weet waar ze van achteren mee bezig is.
Dat is wel een antwoord op de vraag wat de user fout ziet. Lees het maar eens terug, als je dat kunt.
pi_27194598
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat is wel een antwoord op de vraag wat de user fout ziet. Lees het maar eens terug, als je dat kunt.
Verdonk gaat tegen de regels in door niet met een argumentatie te komen. Maar die wordt gelukkig afgedwongen. Als je zelfs Hilbrand Nawijn tegen je hebt in dit dossier dan doe je echt iets fout
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:09:36 #82
53290 laurenzo85
pi_27194604
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee hoor, op het hoogste niveau actief zijn geeft je de mogelijkheid om in aanmerking te komen voor een individuele afweging, het geeft je niet recht op het papiertje via een versnelde procedure.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik heb ook het idee dat Verdonk hiermee probeert een soort statement te maken en dat staat me dan tegen.. Kalou is dan ook de enige sporter bij wie ze het niet toelaat, hoewel hij net als de anderen aan de regels voldoet. Maar waarom mag hij dat dan niet in hemelsnaam

Zelfde stuk:
quote:
Onder Verdonk hebben negen topsporters een aanvraag tot versnelde naturalisatie ingediend, alleen in het geval van Kalou is afwijzend beschikt. Dat zijn althans de gegevens die bij een van de adviseurs van Verdonk, staatssecretaris Ross (Sport), bekend zijn. Verdonk zelf zei woensdagavond bij Barend & Van Dorp dat zij, los van de zaak-Kalou, al twee keer eerder een verzoek heeft afgewezen.
pi_27194768
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:09 schreef laurenzo85 het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik heb ook het idee dat Verdonk hiermee probeert een soort statement te maken en dat staat me dan tegen.. Kalou is dan ook de enige sporter bij wie ze het niet toelaat, hoewel hij net als de anderen aan de regels voldoet. Maar waarom mag hij dat dan niet in hemelsnaam

Zelfde stuk:
[..]
Ik vind het prima dat Verdonk hier niet mee akkoord gaat, maar wat voor Kalou zou moeten gelden zou ook moeten gelden voor Bulgaarse dirigenten, zeezeilers en Chinese squash-spelers. Die hoeven wat mij betreft ook geen Nederlands paspoort te krijgen via de versnelde procedure.

vrijdag 20 mei 2005 @ 19:26:37 #84
53290 laurenzo85
pi_27195037
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat Verdonk hier niet mee akkoord gaat, maar wat voor Kalou zou moeten gelden zou ook moeten gelden voor Bulgaarse dirigenten, zeezeilers en Chinese squash-spelers. Die hoeven wat mij betreft ook geen Nederlands paspoort te krijgen via de versnelde procedure.

Daar ben ik het mee eens. Uitzonderingen vind ik eigenlijk al niet kunnen, maar uitzonderingen op uitzonderingen vind ik gewoonweg onzin. Dat wil ik dan wel graag beargumenteerd hebben...
pi_27196304
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:51 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Een ook een stap hoger dan PSV en Ajax natuurlijk
Right ze hebben veel meer dan Ajax bij elkaar gewonnen
  zaterdag 21 mei 2005 @ 09:21:28 #86
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_27208759
Jammer dat Marco van Basten niet inziet dat Salomon Kalou de Nederlandse nationaliteit wil misbruiken om een transfer naar Engeland af te dwingen, aangezien voor een speler uit Ivoorkust de eisen voor een werkvergunning veel zwaarder zijn, zou de Nederlandse nationaliteit mooi uitkomen. Hetzelfde geldt (in mindere mate) voor Spanje en Italië, waar hij als Nederlander veel eerder aan de bak komt dan een speler uit Ivoorkust...
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
pi_27208834
Verdonk zit fout, Van Basten zit fout en de zaakwaarnemer die voor Kalou spreekt zit fout. Het is pure demagogie. Kalou kan beter naar ons aller Maradona kijken: Hij weigerde indertijd een bod van 100 miljoen dollar om voor Amerika uit te kunnen komen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_27213915
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 09:21 schreef P0RN0STAR het volgende:
Jammer dat Marco van Basten niet inziet dat Salomon Kalou de Nederlandse nationaliteit wil misbruiken om een transfer naar Engeland af te dwingen, aangezien voor een speler uit Ivoorkust de eisen voor een werkvergunning veel zwaarder zijn, zou de Nederlandse nationaliteit mooi uitkomen. Hetzelfde geldt (in mindere mate) voor Spanje en Italië, waar hij als Nederlander veel eerder aan de bak komt dan een speler uit Ivoorkust...
Zonder dat Nederlandse paspoort komt Kalou niet aan de bak in Engeland en wordt het lastig voor hem om in Italië of Spanje aan de bak te komen, aangezien hij daar nu geldt als een non-EU'er en daarvan hebben de meeste topclubs er al genoeg.
pi_27214333
quote:
Kijk en hier slaan we de spijker op zn kop. Kalou wil niet voor Ivoorkust uitkomen, omdat dat simpelweg niet aanspreekt in de wereld. Nederland is een top voetbalnatie. Ivoorkust niet. Met Nederland heeft hij eerder kans om prijzen te pakken en zich nog meer in de kijker te spelen. Kalou is hier net en nou wordt beweert dat hij zooo van Nederland houdt dat ie Nederlander wil worden. De perfecte allochtoon wordt hier zelfs beweert. Kalou wil even snel een paspoort en dan vertrekt ie uit zijn 'geliefde' Nederland! En Van Basten denkt alleen maar aan voetbal, dus die wil Kalou er wel bij hebben. Daarnaast zijn er genoeg Nederlandse jongens die kunnen voetballen en hebben we een versneld omgetoverde Ivoorkustspeler niet nodig om Nederland naar het wk te schieten. Als hij echt zo van Nederland houdt dan zal hij hier graag nog een paar jaar wachten op zijn paspoort.
pi_27214960
quote:

[..]

Jij piept wel anders als mijn nu tweejarige half buitenlandse zoontje ons over een jaar of zestien van beker naar beker knalt!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_27215018
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:48 schreef PPWB84 het volgende:
Kalou is hier net en nou wordt beweert dat hij zooo van Nederland houdt dat ie Nederlander wil worden.
Bron?
Volgens mij is het heel duidelijk dat Kalou gewoon graag voor Oranje wil spelen - daar is toch niks mis mee?
pi_27215068
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jij piept wel anders als mijn nu tweejarige half buitenlandse zoontje ons over een jaar of zestien van beker naar beker knalt!
Zeg dan niets.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_27215095
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?
Volgens mij is het heel duidelijk dat Kalou gewoon graag voor Oranje wil spelen - daar is toch niks mis mee?
Het is gewoon competitievervalsing. What's next: De nieuwe Maradona maar snel Nederlander proberen te maken?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 14:17:53 #94
53290 laurenzo85
pi_27215124
quote:
Dat maakt voor van Basten toch helemaal niet uit? Daarnaast heeft Kalou daar dan ook alle recht toe..
pi_27215201
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het is gewoon competitievervalsing. What's next: De nieuwe Maradona maar snel Nederlander proberen te maken?
Dat vraag ik me dus ook af. Deze ontwikkeling moet gewoon gestopt worden, of willen we dat Qatar de WK-finale speelt met 11 "aangekochte" Brazilianen tegen een Nederlands elftal vol Ivorianen en Chinezen in 2010?
pi_27215223
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af. Deze ontwikkeling moet gewoon gestopt worden, of willen we dat Qatar de WK-finale speelt met 11 "aangekochte" Brazilianen tegen een Nederlands elftal vol Ivorianen en Chinezen in 2010?
Dat is een punt maar dat is een heel andere discussie. De regels zijn nu zo en in dat licht is de beslissing van Verdonk een hele rare.
pi_27215229
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De enigen die daar van genieten zijn de verstokte boomknuffelaars die claimen dat "Het Nederlandse volk niet bestaat "
pi_27215250
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een punt maar dat is een heel andere discussie. De regels zijn nu zo en in dat licht is de beslissing van Verdonk een hele rare.
Wat dat betreft ben ik het met je eens.
pi_27215264
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:15 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zeg dan niets.
Reageer dan ook niet.
Even op een serieuzere toon dan: ik ben niet kapot van die Kalou, maar als de bondschoach m zo'n aanwinst vindt dat hij absoluut versneld genaturaliseerd mot worden, dan zie ik het probleem niet zo. Ik bedoel: al die mensen die blčren over "11 nederlandsche jongens" die staan volgens mij net zo hard op de bank bij een doelpunt van Kluivert (of voor mijn part Yildirim of Bousatta destijds). Er spelen al sinds de jaren 60 (? die ene Surinaamse verdediger toch?) mensen met een andere achtergrond mee die toevallig mee hadden dat ze in een voormalige kolonie zijn geboren. Nou, dan kan dat geen punt zijn, dacht ik zo.
Of er nu een meneer versneld genaturaliseerd moet worden voor het nl elftal is een tweede. Het is neit praktisch om hem 5 jaar te laten wachten, want dan is hij misschien over zijn top of lamgeschopt. Dus als we nog lol van hem willen hebben moet het nu. We lieten Maxima ook niet 5 jaar wachten omdat ze zo'n geweldige aanwinst voor ons zou zijn, toch?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_27215265
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor uitzonderingsgevallen wordt er individueel een afweging gemaakt, dus raar is het niet. Persoonlijk vind ik uitzonderingsgevallen in 99,9% niet noodzakelijk. 100% durf ik zo niet te zeggen, maar ik zou geen enkel geval weten wat in aanmerking zou komen, ook Maxima niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')