quote:Kalou: 'Fantastisch die reactie van Van Basten'
20/5/2005 10:03
'Ik vind het fantastisch dat Van Basten het zo openlijk voor me heeft opgenomen', zegt Salomon Kalou over het optreden van de bondscoach in Barend & Van Dorp in het AD. In de uitzending ging Marco van Basten via de telefoon fel de strijd aan met minister Verdonk van Integratie, die persoonlijk de versnelde naturalisatie van de Ivoriaan had gedwarsboomd.
Kalou werd donderdag bij Feyenoord volop aangesproken over de steunbetuiging van Van Basten, woensdagavond. 'Ik wist wel dat hij me een goede voetballer vindt, maar het heeft me verrast dat hij dat ook zo duidelijk op tv wilde laten blijken', aldus de aanvaller.
Salomon Kalou, die pas geleden ook weer werd benaderd door de voetbalbond van Ivoorkust, gaat zeer waarschijnlijk in beroep tegen het besluit van de minister om hem niet in aanmerking te laten komen voor versnelde naturalisatie.
Kalou heeft aangetoond een meer dan goede voetballer te zijn, dat is wat anders dan willekeurig kinderen hierheen halen omdat ze "misschien" kunnen voetballen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Marco van Basten
Ik stel voor dat we dan ook maar alle kinderen uit de ghetto's van Rio, Sao Paulo, Santos en Buenos Aires Nederlandse paspoorten gaan verschaffen. Wellicht zitten er een paar goede voetballers tussen.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Marco van Basten
Ik stel voor dat we dan ook maar alle kinderen uit de ghetto's van Rio, Sao Paulo, Santos en Buenos Aires Nederlandse paspoorten gaan verschaffen. Wellicht zitten er een paar goede voetballers tussen.
Interlandvoetbal is 11 Nederlanders tegen 11 Duitsers, niet wat genaturaliseerde figuren die een potje tegen elkaar spelen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Kalou heeft aangetoond een meer dan goede voetballer te zijn, dat is wat anders dan willekeurig kinderen hierheen halen omdat ze "misschien" kunnen voetballen.
Er zijn zoveel voetballers die hebben aangetoond goed te kunnen voetballen. Alex bijvoorbeeld, Gomes, Maxwell, etc...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Kalou heeft aangetoond een meer dan goede voetballer te zijn, dat is wat anders dan willekeurig kinderen hierheen halen omdat ze "misschien" kunnen voetballen.
Mwah. Ik heb Kalou er heel graag bij hoor. Ik vind het ook mooi als hij Nederlander word. Liever 1 Kalou dan 100 Nederlandse sjonnies.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Interlandvoetbal is 11 Nederlanders tegen 11 Duitsers, niet wat genaturaliseerde figuren die een potje tegen elkaar spelen.
Ook al zou hij na 5 jaar een Nederlands paspoort hebben, hij speelt maar lekker voor Ivoorkust.
Ah, ben jij er zo een, die vind dat je pas Nederlander bent als je toevallig hier uit je eitje gekropen bent?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Interlandvoetbal is 11 Nederlanders tegen 11 Duitsers, niet wat genaturaliseerde figuren die een potje tegen elkaar spelen.
Ook al zou hij na 5 jaar een Nederlands paspoort hebben, hij speelt maar lekker voor Ivoorkust.
Wat zijn echte Nederlanders? Indo's? Marokkanen? Halve Spanjaarden? Surinamers? Limburgersquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:55 schreef Jereon het volgende:
God god.... wat laat het Nederlands voetbal wereldje zich weer kennen...
We "moeten" maar ff snel een buitenlander tot Nederlander bombarderen, want stel je voor dat we misschien niet zelf een goede speler kunnen vinden...
ja, ik weet dat er voorheen ook andere sporters versnelt toegelaten zijn... en ja, ik ben van mening dat dat eigenlijk ook niet had moeten gebeuren...
Laten we gewoon met een stel "echte" Nederlanders het toernooitje aangaan, lijkt mij veel sympathieker....
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:59 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ah, ben jij er zo een, die vind dat je pas Nederlander bent als je toevallig hier uit je eitje gekropen bent?
En geen van hen wil Van Basten in z'n team, is al uitgekomen voor een ander nationaal team (En mag dus niet meer veranderen, al naturaliseert hij) of wil uitkomen voor Nederland. Dat vergelijk gaat dus mank.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er zijn zoveel voetballers die hebben aangetoond goed te kunnen voetballen. Alex bijvoorbeeld, Gomes, Maxwell, etc...
Hij wordt dus ook Nederlander, het gaat er alleen om waarom dat nu niet kan?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Mwah. Ik heb Kalou er heel graag bij hoor. Ik vind het ook mooi als hij Nederlander word. Liever 1 Kalou dan 100 Nederlandse sjonnies.
Als je een Japans paspoort op zak hebt, wel.quote:
Regels, voorzorg.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij wordt dus ook Nederlander, het gaat er alleen om waarom dat nu niet kan?
Ja okee, dan wel.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:02 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als je een Japans paspoort op zak hebt, wel.
You will never knowquote:Nu is de grote vraag: Heb je een Japans paspoort?
quote:
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:02 schreef Vhiper het volgende:
Als je een Japans paspoort op zak hebt, wel.
Nu is de grote vraag: Heb je een Japans paspoort?
Volgens heb jij het antwoord al gegeven, maak ik hieruit op...quote:
Nee, volgens de regels kan het mi niet...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee - dat is onjuist. Volgens de regels kan het. Wat is voorzorg?
Gaat die redenatie ook niet een beetje op voor clubvoetbal?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:55 schreef Jereon het volgende:
God god.... wat laat het Nederlands voetbal wereldje zich weer kennen...
We "moeten" maar ff snel een buitenlander tot Nederlander bombarderen, want stel je voor dat we misschien niet zelf een goede speler kunnen vinden...
Zij willen dan ook niet Nederlander worden, laat staan in oranje spelen. Dat slaat dus helemaal nergens op. Kalou is ook niet iemand die in zijn eigen land niet goed genoeg is en daarom voor Nederland kiest, zoals een tijdje terug met Ailton en Qatar bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er zijn zoveel voetballers die hebben aangetoond goed te kunnen voetballen. Alex bijvoorbeeld, Gomes, Maxwell, etc...
In mijn ogen zijn, mede daardoor, meerdere competities naar de Kl*te gegaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:17 schreef kasper het volgende:
[..]
Gaat die redenatie ook niet een beetje op voor clubvoetbal?
We "moeten" maar ff snel een buitenlandse speler aantrekken, want stel je voor dat we misschien niet zelf een goede speler in onze opleiding kunnen vinden...
Dat heb je mij niet horen zeggen...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:17 schreef kasper het volgende:
Waarom zou een club als Ajax voor 80% uit buitenlandse spelers moeten bestaan?
Is het dan nog wel een echte Nederlandse club?
Ailton is voor Qatar een meerwaarde. Interlandvoetbal zijn wedstrijden tussen nationale elftallen of moeten we daar ook al Afrikanen en Brazilianen bij elkaar gaan "kopen". Alsjeblieft niet zeg.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:44 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Zij willen dan ook niet Nederlander worden, laat staan in oranje spelen. Dat slaat dus helemaal nergens op. Kalou is ook niet iemand die in zijn eigen land niet goed genoeg is en daarom voor Nederland kiest, zoals een tijdje terug met Ailton en Qatar bijvoorbeeld.
We kopen niks bij elkaar. Deze jongen wordt sowieso Nederlander, het gaat om de vraag waarom dat niet wat sneller zou kunnen. Daar ga je steeds maar niet op in.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ailton is voor Qatar een meerwaarde. Interlandvoetbal zijn wedstrijden tussen nationale elftallen of moeten we daar ook al Afrikanen en Brazilianen bij elkaar gaan "kopen". Alsjeblieft niet zeg.
Euh, dat zijn geen Nederlanders hoorquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:32 schreef Chadi het volgende:
Dat excuus van er moeten alleen Nederlanders in die blond zijn en blauwe ogen hebben slaat nergens op.
Henry.. nee zwart
Zidane.. nee algerijn
SCH, op zich zul je best gelijk kunnen hebben, maar de vraag is ok Kalou ook Nederlander gaat worden als ie bijvoorbeeld naar Valencia zou gaan na dit seizoen. Dan heeft ie geen binding meer met ons land, speelt in Spanje, betaalt daar zijn belasting. Verder komt hij volgens mij ook niet zo snel meer in aanmerking om Nederlander te worden, daarvoor moet je (ik dacht) 5 jaar in NL spelen. Wat als Spanje dan na 1 jaar zegt: jij bent eigenlijk best goed, wil je Spanjaard worden?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:45 schreef SCH het volgende:
[..]
We kopen niks bij elkaar. Deze jongen wordt sowieso Nederlander, het gaat om de vraag waarom dat niet wat sneller zou kunnen. Daar ga je steeds maar niet op in.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:58 schreef popolon het volgende:
Deze flauwekul gaat nog steeds door dus.
Kalou moet niet zo jammeren, volgend jaar speelt ie met Feyenoord in de middenmoot of vraagt een Spaans of Italiaans paspoort aan.
Dan zouden ze te laat geweest zijn. Eenmaal voor een nationaal elftal hebben gespeeld, betekend dat je alleen nog maar voor dat land mag uitkomen. Door voor Oranje uit te willen komen gooit Kalou dus de deur naar zijn vaderland potdicht, dat zegt wel iets over de motivatie van Kalou, hij wil blijkbaar graag voor Oranje uitkomen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef Dylan Dog het volgende:
Wat als Spanje dan na 1 jaar zegt: jij bent eigenlijk best goed, wil je Spanjaard worden?
Als hij Nederlander is, is ie Nederlander. Hij kiest daar nu voor en kan dan nooit meer voor Spanje of wat dan ook uitkomen, als hij eenmaal voor Oranje heeft gespeeld. Hij heeft blijkbaar een band met Nederland - is ook wel logisch als je zijn geschiedenis kent.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
SCH, op zich zul je best gelijk kunnen hebben, maar de vraag is ok Kalou ook Nederlander gaat worden als ie bijvoorbeeld naar Valencia zou gaan na dit seizoen. Dan heeft ie geen binding meer met ons land, speelt in Spanje, betaalt daar zijn belasting. Verder komt hij volgens mij ook niet zo snel meer in aanmerking om Nederlander te worden, daarvoor moet je (ik dacht) 5 jaar in NL spelen. Wat als Spanje dan na 1 jaar zegt: jij bent eigenlijk best goed, wil je Spanjaard worden?
Kalou jammert helemaal niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:58 schreef popolon het volgende:
Kalou moet niet zo jammeren, volgend jaar speelt ie met Feyenoord in de middenmoot of vraagt een Spaans of Italiaans paspoort aan.
Hij kan niet meer voor Ivoorkust spelen, de termijn tussen hem en de plaatselijke bondscoach is al lang en breed verstreken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ach so.quote:
Het verleden van de Kaloutjes met de Ivoorkust is nou niet bepaald dat je zegt...leuk om daar voor uit te komen. Je ken het verhaal van broer Kalou toch wel die daar langere tijd is vastgehouden na een interland.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach so.
Maar Ivoorkust staat nog steeds 1e de poule dus is er nog hoop voor een WK.![]()
Maar zou Kalou ook alle uitnodigingen om voor Spanje te voetballen ook naast zich neerleggen als ie nog 3 jaar moet wachten om voor NL uit te mogen komen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:02 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zo graag zelfs dat ie al meer dan een jaar alle uitnodigingen van Ivoorkust naast zich neer heeft gelegd. Over zijn motivatie hoeven wij ons dus niet druk te maken, dat zit wel goed.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:49 schreef tukkeronline het volgende:
[..]
Euh, dat zijn geen Nederlanders hoor![]()
Hij jammert niet maar laat wel duidelijk blijken Nederlander te willen worden. Ook een tweede aanbod van Ivoorkust hefet hij dus afgeslagen, hij schijnt in razend tempo Nederlands aan het leren te zijn, dat doe je echt niet als je in je achterhoofd hebt dat "anders wel ergens anders probeert een paspoort te krijgen in Europa".quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:58 schreef popolon het volgende:
Dat speelt toch niet?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef Dylan Dog het volgende:
SCH en Vhiper: ik ben bekend met die regel. Maar wat ik wil zeggen: [hypothetisch] Kalou komt niet in aanmerking voor versnelde naturalisatie, vertrekt naar Valencia komende zomer, speelt daardoor niet 5 jaar aaneen in Nederland en heeft dus sowieso geen recht op een NL paspoort.
Dat is helemaal niet aan de orde. Is bij andere sporters ook nooit een punt geweest.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:46 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Maar zou Kalou ook alle uitnodigingen om voor Spanje te voetballen ook naast zich neerleggen als ie nog 3 jaar moet wachten om voor NL uit te mogen komen?
Ik zou daar inderdaad eens een eigen doelpunt maken ofzo.. ik denk dat je dan je eigen doodsvonnis tekent...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Het verleden van de Kaloutjes met de Ivoorkust is nou niet bepaald dat je zegt...leuk om daar voor uit te komen. Je ken het verhaal van broer Kalou toch wel die daar langere tijd is vastgehouden na een interland.
Dat weet ik, ik weet ook dat Ivoorkust niet het enige land is waar zoiets zou kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Het verleden van de Kaloutjes met de Ivoorkust is nou niet bepaald dat je zegt...leuk om daar voor uit te komen. Je ken het verhaal van broer Kalou toch wel die daar langere tijd is vastgehouden na een interland.
Dat geldt voor half Afrika en half Latijns-Amerika.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:50 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Ik zou daar inderdaad eens een eigen doelpunt maken ofzo.. ik denk dat je dan je eigen doodsvonnis tekent...
Kalou komt in aanmerking voor een nl-paspoort als hij, net als alle legale allochtinen, vijf jaar achter elkaar in Nederland is. Als zijn versnelde verzoek dus definitief wordt afgewezen en hij vertrekt deze zomer naar Valencia, dan onderbreeklt hij die periode en komt hij ook in 2008 niet in aanmerking (of vergis ik me nu)?quote:
Klopt, maar dat betrek ik erbij. Ik vraag me af of Kalou's liefde voor Nederland wel zo groot is. Is het niet meer liefde voor een groot Europees voetballand? Maar goed, dat is misschien teveel OT...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet aan de orde. Is bij andere sporters ook nooit een punt geweest.
Ik moet eerst maar eens zien dat Feyenoord hem naar Valencia laat gaan. Ik zie Kalou nog niet springen van vreugde (Anders had ie dit naturalisatiegedoe wel opgegeven) en als Feyenoord volgend jaar vooruit wil, moeten ze vooral niet gaan snijden in de voorhoede. Dat is de enige linie die op niveau is!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef Dylan Dog het volgende:
SCH en Vhiper: ik ben bekend met die regel. Maar wat ik wil zeggen: [hypothetisch] Kalou komt niet in aanmerking voor versnelde naturalisatie, vertrekt naar Valencia komende zomer, speelt daardoor niet 5 jaar aaneen in Nederland en heeft dus sowieso geen recht op een NL paspoort.
Als Valencia 10 miljoen biedt, is Kalou weg. Valencia is sportief gewoon 10 stappen hoger dan Feyenoord.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik moet eerst maar eens zien dat Feyenoord hem naar Valencia laat gaan. Ik zie Kalou nog niet springen van vreugde (Anders had ie dit naturalisatiegedoe wel opgegeven) en als Feyenoord volgend jaar vooruit wil, moeten ze vooral niet gaan snijden in de voorhoede. Dat is de enige linie die op niveau is!
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:08 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Als Valencia 10 miljoen biedt, is Kalou weg. Valencia is sportief gewoon 10 stappen hoger dan Feyenoord.
Je maakt een grapje neem ik aan...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Valencia staat 7e in de Spaanse competitie. Ze mogen met een beetje mazzel UEFA cup spelen. Niets hogers dan Feyenoord dus en als ik Feyenoord zou zijn, zou ik wel wat meer dan 10 miljoen voor Kalou willen hebben.
4e in de HCE en zelfs nog kans op 5equote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Valencia staat 7e in de Spaanse competitie. Ze mogen met een beetje mazzel UEFA cup spelen. Niets hogers dan Feyenoord dus en als ik Feyenoord zou zijn, zou ik wel wat meer dan 10 miljoen voor Kalou willen hebben.
Het gaat ook niet om de liefde. Dat is geen voorwaarde om Nederlander te worden. Het is gewoon raar dat een vrouwelijke squasher wel versneld kan, een zitvolleyballer wel maar Kalou niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:02 schreef Dylan Dog het volgende:
Klopt, maar dat betrek ik erbij. Ik vraag me af of Kalou's liefde voor Nederland wel zo groot is. Is het niet meer liefde voor een groot Europees voetballand? Maar goed, dat is misschien teveel OT...
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de liefde. Dat is geen voorwaarde om Nederlander te worden. Het is gewoon raar dat een vrouwelijke squasher wel versneld kan, een zitvolleyballer wel maar Kalou niet.
Het is heel simpel. Hij geeft aan Nederlander te willen worden - daar heeft hij recht op - er wordt een verzoek tot versnelling ingediend - dat wordt normaal zonder tegenwerping geaccepteerd, er zijn geen voorbeelden van het tegendeel - nu wordt het ineens geweigerd en ik wacht op de argumenten van Verdonk.quote:
Ik vind dat je een teamsporter niet met een individuele sporter kan vergelijken.quote:
Niet of het verzoek al dan niet terecht is afgewezen nee. Maar het hoeft toch niet strict alleen daarbij te blijven? Ik ben het eens met de regel die jij stelt dat dat scheef is, maar ik zet mijn (voorzichtige) vraagtekens bij het ultieme verlangen van Kalou om NL te worden. Kijk naar Nando Rafael, die had ook die ultieme droom. Onlangs hoorde ik dat ie ook best graag voro Duitsland zou willen uitkomen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Hij geeft aan Nederlander te willen worden - daar heeft hij recht op - er wordt een verzoek tot versnelling ingediend - dat wordt normaal zonder tegenwerping geaccepteerd, er zijn geen voorbeelden van het tegendeel - nu wordt het ineens geweigerd en ik wacht op de argumenten van Verdonk.
Of wij vinden dat hij goed kan voetballen of in Oranje hoort of dat hij liefde heeft voor Nederland of misschien wel in Spanje gaat spelen, dat doet allemaal niet ter zake.
Zitvolleybal is ook een teamsport en squahs trouwens ook in dit verband.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:40 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik vind dat je een teamsporter niet met een individuele sporter kan vergelijken.
Die zitvolleyballer ken ik niet. En squash een teamsport? (wie is die squasher trouwens)quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Zitvolleybal is ook een teamsport en squahs trouwens ook in dit verband.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:02 schreef the_legend_killer het volgende:
Krijgen we hopelijk dus toch Kalou in oranje
En wel juichen voor Olympisch zilver van Audina? Of was je het daar ook niet mee eens..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:14 schreef Woffel het volgende:
[..]
ajb niet, net wat CMT zegt: 11 Nederlanders tegen 11 Duitsers. Kan Kalou misschien wel leuk op papier een Nederlander worden.............
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Daar was ik het ook niet mee eens.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:46 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
En wel juichen voor Olympisch zilver van Audina?
Met een Nederlands paspoort kan hij ook makkelijker in Engeland gaan voetballen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:41 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Niet of het verzoek al dan niet terecht is afgewezen nee. Maar het hoeft toch niet strict alleen daarbij te blijven? Ik ben het eens met de regel die jij stelt dat dat scheef is, maar ik zet mijn (voorzichtige) vraagtekens bij het ultieme verlangen van Kalou om NL te worden. Kijk naar Nando Rafael, die had ook die ultieme droom. Onlangs hoorde ik dat ie ook best graag voro Duitsland zou willen uitkomen.
Er is een zitvolleyballer versneld genaturaliseerd, ik ken hem ook niet. Ik ken geen enkele zitvolleyballerquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:07 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Die zitvolleyballer ken ik niet. En squash een teamsport? (wie is die squasher trouwens)
Ik heb het meer over de vergelijkingen die tussen Kalou en Audina, Booth en Kiplagat worden gemaakt. Die slaan imo nergens op.
Ik zet net als jou vraagtekens bij dat ultieme verlangen van Kalou om Nederlander te willen worden. Was hij in Spanje terecht gekomen dan was hij waarschijnlijk Spanjaard geworden. Het gaat erom dat hij nu zegt Nederlander te willen worden, dat is genoeg.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:41 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Niet of het verzoek al dan niet terecht is afgewezen nee. Maar het hoeft toch niet strict alleen daarbij te blijven? Ik ben het eens met de regel die jij stelt dat dat scheef is, maar ik zet mijn (voorzichtige) vraagtekens bij het ultieme verlangen van Kalou om NL te worden. Kijk naar Nando Rafael, die had ook die ultieme droom. Onlangs hoorde ik dat ie ook best graag voro Duitsland zou willen uitkomen.
Een ook een stap hoger dan PSV en Ajax natuurlijkquote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Valencia is een flinke stap hoger dan Feyenoord hoor.
Dit stond vandaag in de Volkskrant vandaag, overigens had je dit vandaag zelf al even in het vorige topic neergezetquote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:48 schreef SCH het volgende:
Wat is precies het verschil tussen individuele sporters en teamsporters in dit verband? Daar staat in de regelgeving volgens mij niks over vermeld.
Ergo: Verdonk past de regels niet toequote:De uitzonderingsbepalingen in die Rijkswet op het Nederlanderschap herbergen de mogelijkheid tot individuele afwegingen. Weliswaar dienen aanvragers aan diverse voorwaarden te voldoen (een individuele sporter moet tot de beste acht van Nederland behoren, een teamsporter moet op het hoogste niveau actief zijn) en zijn adviezen van derden (ministerie van VWS, sportbonden) zwaarwegend, de minister heeft het laatste woord.
Kun je eigenlijk wel lezen? Niet lullig bedoeld hoor, maar het blijkt dat je het stukje wat je zelf als quote geeft niet eens hebt begrepen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:54 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
Dit stond vandaag in de Volkskrant vandaag, overigens had je dit vandaag zelf al even in het vorige topic neergezet:
[..]
Ergo: Verdonk past de regels niet toe
Wat heeft die user dan niet goed begrepen volgens jou?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk wel lezen? Niet lullig bedoeld hoor, maar het blijkt dat je het stukje wat je zelf als quote geeft niet eens hebt begrepen.
Ik zie ook wel dat Verdonk het laatste woord heeft, maar dan nog blijft ze inconsequent in haar aanpak.. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk wel lezen? Niet lullig bedoeld hoor, maar het blijkt dat je het stukje wat je zelf als quote geeft niet eens hebt begrepen.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat heeft die user dan niet goed begrepen volgens jou?
Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken neem ik aan.quote:De uitzonderingsbepalingen in die Rijkswet op het Nederlanderschap herbergen de mogelijkheid tot individuele afwegingen. Weliswaar dienen aanvragers aan diverse voorwaarden te voldoen (een individuele sporter moet tot de beste acht van Nederland behoren, een teamsporter moet op het hoogste niveau actief zijn) en zijn adviezen van derden (ministerie van VWS, sportbonden) zwaarwegend, de minister heeft het laatste woord.
Nee hoor, op het hoogste niveau actief zijn geeft je de mogelijkheid om in aanmerking te komen voor een individuele afweging, het geeft je niet recht op het papiertje via een versnelde procedure.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:01 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
Ik zie ook wel dat Verdonk het laatste woord heeft, maar dan nog blijft ze inconsequent in haar aanpak.. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag wat de user fout ziet. De minister zal met een motivatie moeten komen, het is triest om te zien hoe ze bij Barend en Van Dorp met de bek vol tanden zit.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken neem ik aan.
Dat is wel een antwoord op de vraag wat de user fout ziet. Lees het maar eens terug, als je dat kunt.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag wat de user fout ziet. De minister zal met een motivatie moeten komen, het is triest om te zien hoe ze bij Barend en Van Dorp met de bek vol tanden zit.
Ik ben trouwens helemaal geen voorstander van al dat genaturaliseer vanwege de sport, met Veldkamp en zo. Maar het stoort me mateloos dat minister Verdonk alles aangrijpt om te doen alsof ze sterk en stoer is en ondertussen van voren niet weet waar ze van achteren mee bezig is.
Verdonk gaat tegen de regels in door niet met een argumentatie te komen. Maar die wordt gelukkig afgedwongen. Als je zelfs Hilbrand Nawijn tegen je hebt in dit dossier dan doe je echt iets foutquote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat is wel een antwoord op de vraag wat de user fout ziet. Lees het maar eens terug, als je dat kunt.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik heb ook het idee dat Verdonk hiermee probeert een soort statement te maken en dat staat me dan tegen.. Kalou is dan ook de enige sporter bij wie ze het niet toelaat, hoewel hij net als de anderen aan de regels voldoet. Maar waarom mag hij dat dan niet in hemelsnaamquote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee hoor, op het hoogste niveau actief zijn geeft je de mogelijkheid om in aanmerking te komen voor een individuele afweging, het geeft je niet recht op het papiertje via een versnelde procedure.
quote:Onder Verdonk hebben negen topsporters een aanvraag tot versnelde naturalisatie ingediend, alleen in het geval van Kalou is afwijzend beschikt. Dat zijn althans de gegevens die bij een van de adviseurs van Verdonk, staatssecretaris Ross (Sport), bekend zijn. Verdonk zelf zei woensdagavond bij Barend & Van Dorp dat zij, los van de zaak-Kalou, al twee keer eerder een verzoek heeft afgewezen.
Ik vind het prima dat Verdonk hier niet mee akkoord gaat, maar wat voor Kalou zou moeten gelden zou ook moeten gelden voor Bulgaarse dirigenten, zeezeilers en Chinese squash-spelers. Die hoeven wat mij betreft ook geen Nederlands paspoort te krijgen via de versnelde procedure.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:09 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik heb ook het idee dat Verdonk hiermee probeert een soort statement te maken en dat staat me dan tegen.. Kalou is dan ook de enige sporter bij wie ze het niet toelaat, hoewel hij net als de anderen aan de regels voldoet. Maar waarom mag hij dat dan niet in hemelsnaam![]()
Zelfde stuk:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Uitzonderingen vind ik eigenlijk al niet kunnen, maar uitzonderingen op uitzonderingen vind ik gewoonweg onzin. Dat wil ik dan wel graag beargumenteerd hebben...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat Verdonk hier niet mee akkoord gaat, maar wat voor Kalou zou moeten gelden zou ook moeten gelden voor Bulgaarse dirigenten, zeezeilers en Chinese squash-spelers. Die hoeven wat mij betreft ook geen Nederlands paspoort te krijgen via de versnelde procedure.
Right ze hebben veel meer dan Ajax bij elkaar gewonnenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:51 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Een ook een stap hoger dan PSV en Ajax natuurlijk
Zonder dat Nederlandse paspoort komt Kalou niet aan de bak in Engeland en wordt het lastig voor hem om in Italië of Spanje aan de bak te komen, aangezien hij daar nu geldt als een non-EU'er en daarvan hebben de meeste topclubs er al genoeg.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:21 schreef P0RN0STAR het volgende:
Jammer dat Marco van Basten niet inziet dat Salomon Kalou de Nederlandse nationaliteit wil misbruiken om een transfer naar Engeland af te dwingen, aangezien voor een speler uit Ivoorkust de eisen voor een werkvergunning veel zwaarder zijn, zou de Nederlandse nationaliteit mooi uitkomen. Hetzelfde geldt (in mindere mate) voor Spanje en Italië, waar hij als Nederlander veel eerder aan de bak komt dan een speler uit Ivoorkust...
Kijk en hier slaan we de spijker op zn kop. Kalou wil niet voor Ivoorkust uitkomen, omdat dat simpelweg niet aanspreekt in de wereld. Nederland is een top voetbalnatie. Ivoorkust niet. Met Nederland heeft hij eerder kans om prijzen te pakken en zich nog meer in de kijker te spelen. Kalou is hier net en nou wordt beweert dat hij zooo van Nederland houdt dat ie Nederlander wil worden. De perfecte allochtoon wordt hier zelfs beweert. Kalou wil even snel een paspoort en dan vertrekt ie uit zijn 'geliefde' Nederland! En Van Basten denkt alleen maar aan voetbal, dus die wil Kalou er wel bij hebben. Daarnaast zijn er genoeg Nederlandse jongens die kunnen voetballen en hebben we een versneld omgetoverde Ivoorkustspeler niet nodig om Nederland naar het wk te schieten. Als hij echt zo van Nederland houdt dan zal hij hier graag nog een paar jaar wachten op zijn paspoort.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:21 schreef P0RN0STAR het volgende:
Jammer dat Marco van Basten niet inziet dat Salomon Kalou de Nederlandse nationaliteit wil misbruiken om een transfer naar Engeland af te dwingen, aangezien voor een speler uit Ivoorkust de eisen voor een werkvergunning veel zwaarder zijn, zou de Nederlandse nationaliteit mooi uitkomen. Hetzelfde geldt (in mindere mate) voor Spanje en Italië, waar hij als Nederlander veel eerder aan de bak komt dan een speler uit Ivoorkust...
Jij piept wel anders als mijn nu tweejarige half buitenlandse zoontje ons over een jaar of zestien van beker naar beker knalt!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:48 schreef PPWB84 het volgende:
Kalou is hier net en nou wordt beweert dat hij zooo van Nederland houdt dat ie Nederlander wil worden.
Zeg dan niets.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jij piept wel anders als mijn nu tweejarige half buitenlandse zoontje ons over een jaar of zestien van beker naar beker knalt!![]()
Het is gewoon competitievervalsing. What's next: De nieuwe Maradona maar snel Nederlander proberen te maken?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Bron?
Volgens mij is het heel duidelijk dat Kalou gewoon graag voor Oranje wil spelen - daar is toch niks mis mee?
Dat maakt voor van Basten toch helemaal niet uit? Daarnaast heeft Kalou daar dan ook alle recht toe..quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:21 schreef P0RN0STAR het volgende:
Dat vraag ik me dus ook af. Deze ontwikkeling moet gewoon gestopt worden, of willen we dat Qatar de WK-finale speelt met 11 "aangekochte" Brazilianen tegen een Nederlands elftal vol Ivorianen en Chinezen in 2010?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het is gewoon competitievervalsing. What's next: De nieuwe Maradona maar snel Nederlander proberen te maken?
Dat is een punt maar dat is een heel andere discussie. De regels zijn nu zo en in dat licht is de beslissing van Verdonk een hele rare.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af. Deze ontwikkeling moet gewoon gestopt worden, of willen we dat Qatar de WK-finale speelt met 11 "aangekochte" Brazilianen tegen een Nederlands elftal vol Ivorianen en Chinezen in 2010?
De enigen die daar van genieten zijn de verstokte boomknuffelaars die claimen dat "Het Nederlandse volk niet bestaat "quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af. Deze ontwikkeling moet gewoon gestopt worden, of willen we dat Qatar de WK-finale speelt met 11 "aangekochte" Brazilianen tegen een Nederlands elftal vol Ivorianen en Chinezen in 2010?
Wat dat betreft ben ik het met je eens.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een punt maar dat is een heel andere discussie. De regels zijn nu zo en in dat licht is de beslissing van Verdonk een hele rare.
Reageer dan ook niet.quote:
Voor uitzonderingsgevallen wordt er individueel een afweging gemaakt, dus raar is het niet. Persoonlijk vind ik uitzonderingsgevallen in 99,9% niet noodzakelijk. 100% durf ik zo niet te zeggen, maar ik zou geen enkel geval weten wat in aanmerking zou komen, ook Maxima niet.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een punt maar dat is een heel andere discussie. De regels zijn nu zo en in dat licht is de beslissing van Verdonk een hele rare.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |