Ik moet eerst maar eens zien dat Feyenoord hem naar Valencia laat gaan. Ik zie Kalou nog niet springen van vreugde (Anders had ie dit naturalisatiegedoe wel opgegeven) en als Feyenoord volgend jaar vooruit wil, moeten ze vooral niet gaan snijden in de voorhoede. Dat is de enige linie die op niveau is!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef Dylan Dog het volgende:
SCH en Vhiper: ik ben bekend met die regel. Maar wat ik wil zeggen: [hypothetisch] Kalou komt niet in aanmerking voor versnelde naturalisatie, vertrekt naar Valencia komende zomer, speelt daardoor niet 5 jaar aaneen in Nederland en heeft dus sowieso geen recht op een NL paspoort.
Als Valencia 10 miljoen biedt, is Kalou weg. Valencia is sportief gewoon 10 stappen hoger dan Feyenoord.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik moet eerst maar eens zien dat Feyenoord hem naar Valencia laat gaan. Ik zie Kalou nog niet springen van vreugde (Anders had ie dit naturalisatiegedoe wel opgegeven) en als Feyenoord volgend jaar vooruit wil, moeten ze vooral niet gaan snijden in de voorhoede. Dat is de enige linie die op niveau is!
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:08 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Als Valencia 10 miljoen biedt, is Kalou weg. Valencia is sportief gewoon 10 stappen hoger dan Feyenoord.
Je maakt een grapje neem ik aan...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Valencia staat 7e in de Spaanse competitie. Ze mogen met een beetje mazzel UEFA cup spelen. Niets hogers dan Feyenoord dus en als ik Feyenoord zou zijn, zou ik wel wat meer dan 10 miljoen voor Kalou willen hebben.
4e in de HCE en zelfs nog kans op 5equote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Valencia staat 7e in de Spaanse competitie. Ze mogen met een beetje mazzel UEFA cup spelen. Niets hogers dan Feyenoord dus en als ik Feyenoord zou zijn, zou ik wel wat meer dan 10 miljoen voor Kalou willen hebben.
Het gaat ook niet om de liefde. Dat is geen voorwaarde om Nederlander te worden. Het is gewoon raar dat een vrouwelijke squasher wel versneld kan, een zitvolleyballer wel maar Kalou niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:02 schreef Dylan Dog het volgende:
Klopt, maar dat betrek ik erbij. Ik vraag me af of Kalou's liefde voor Nederland wel zo groot is. Is het niet meer liefde voor een groot Europees voetballand? Maar goed, dat is misschien teveel OT...
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de liefde. Dat is geen voorwaarde om Nederlander te worden. Het is gewoon raar dat een vrouwelijke squasher wel versneld kan, een zitvolleyballer wel maar Kalou niet.
Het is heel simpel. Hij geeft aan Nederlander te willen worden - daar heeft hij recht op - er wordt een verzoek tot versnelling ingediend - dat wordt normaal zonder tegenwerping geaccepteerd, er zijn geen voorbeelden van het tegendeel - nu wordt het ineens geweigerd en ik wacht op de argumenten van Verdonk.quote:
Ik vind dat je een teamsporter niet met een individuele sporter kan vergelijken.quote:
Niet of het verzoek al dan niet terecht is afgewezen nee. Maar het hoeft toch niet strict alleen daarbij te blijven? Ik ben het eens met de regel die jij stelt dat dat scheef is, maar ik zet mijn (voorzichtige) vraagtekens bij het ultieme verlangen van Kalou om NL te worden. Kijk naar Nando Rafael, die had ook die ultieme droom. Onlangs hoorde ik dat ie ook best graag voro Duitsland zou willen uitkomen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Hij geeft aan Nederlander te willen worden - daar heeft hij recht op - er wordt een verzoek tot versnelling ingediend - dat wordt normaal zonder tegenwerping geaccepteerd, er zijn geen voorbeelden van het tegendeel - nu wordt het ineens geweigerd en ik wacht op de argumenten van Verdonk.
Of wij vinden dat hij goed kan voetballen of in Oranje hoort of dat hij liefde heeft voor Nederland of misschien wel in Spanje gaat spelen, dat doet allemaal niet ter zake.
Zitvolleybal is ook een teamsport en squahs trouwens ook in dit verband.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:40 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik vind dat je een teamsporter niet met een individuele sporter kan vergelijken.
Die zitvolleyballer ken ik niet. En squash een teamsport? (wie is die squasher trouwens)quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Zitvolleybal is ook een teamsport en squahs trouwens ook in dit verband.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:02 schreef the_legend_killer het volgende:
Krijgen we hopelijk dus toch Kalou in oranje
En wel juichen voor Olympisch zilver van Audina? Of was je het daar ook niet mee eens..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:14 schreef Woffel het volgende:
[..]
ajb niet, net wat CMT zegt: 11 Nederlanders tegen 11 Duitsers. Kan Kalou misschien wel leuk op papier een Nederlander worden.............
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Daar was ik het ook niet mee eens.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:46 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
En wel juichen voor Olympisch zilver van Audina?
Met een Nederlands paspoort kan hij ook makkelijker in Engeland gaan voetballen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:41 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Niet of het verzoek al dan niet terecht is afgewezen nee. Maar het hoeft toch niet strict alleen daarbij te blijven? Ik ben het eens met de regel die jij stelt dat dat scheef is, maar ik zet mijn (voorzichtige) vraagtekens bij het ultieme verlangen van Kalou om NL te worden. Kijk naar Nando Rafael, die had ook die ultieme droom. Onlangs hoorde ik dat ie ook best graag voro Duitsland zou willen uitkomen.
Er is een zitvolleyballer versneld genaturaliseerd, ik ken hem ook niet. Ik ken geen enkele zitvolleyballerquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:07 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Die zitvolleyballer ken ik niet. En squash een teamsport? (wie is die squasher trouwens)
Ik heb het meer over de vergelijkingen die tussen Kalou en Audina, Booth en Kiplagat worden gemaakt. Die slaan imo nergens op.
Ik zet net als jou vraagtekens bij dat ultieme verlangen van Kalou om Nederlander te willen worden. Was hij in Spanje terecht gekomen dan was hij waarschijnlijk Spanjaard geworden. Het gaat erom dat hij nu zegt Nederlander te willen worden, dat is genoeg.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:41 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Niet of het verzoek al dan niet terecht is afgewezen nee. Maar het hoeft toch niet strict alleen daarbij te blijven? Ik ben het eens met de regel die jij stelt dat dat scheef is, maar ik zet mijn (voorzichtige) vraagtekens bij het ultieme verlangen van Kalou om NL te worden. Kijk naar Nando Rafael, die had ook die ultieme droom. Onlangs hoorde ik dat ie ook best graag voro Duitsland zou willen uitkomen.
Een ook een stap hoger dan PSV en Ajax natuurlijkquote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Valencia is een flinke stap hoger dan Feyenoord hoor.
Dit stond vandaag in de Volkskrant vandaag, overigens had je dit vandaag zelf al even in het vorige topic neergezetquote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:48 schreef SCH het volgende:
Wat is precies het verschil tussen individuele sporters en teamsporters in dit verband? Daar staat in de regelgeving volgens mij niks over vermeld.
Ergo: Verdonk past de regels niet toequote:De uitzonderingsbepalingen in die Rijkswet op het Nederlanderschap herbergen de mogelijkheid tot individuele afwegingen. Weliswaar dienen aanvragers aan diverse voorwaarden te voldoen (een individuele sporter moet tot de beste acht van Nederland behoren, een teamsporter moet op het hoogste niveau actief zijn) en zijn adviezen van ‘derden’ (ministerie van VWS, sportbonden) zwaarwegend, de minister heeft het laatste woord.
Kun je eigenlijk wel lezen? Niet lullig bedoeld hoor, maar het blijkt dat je het stukje wat je zelf als quote geeft niet eens hebt begrepen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:54 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
Dit stond vandaag in de Volkskrant vandaag, overigens had je dit vandaag zelf al even in het vorige topic neergezet:
[..]
Ergo: Verdonk past de regels niet toe
Wat heeft die user dan niet goed begrepen volgens jou?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk wel lezen? Niet lullig bedoeld hoor, maar het blijkt dat je het stukje wat je zelf als quote geeft niet eens hebt begrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |