Ja hoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:34 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het is toch leuk om hierover te babbelen of na te denken?
Ik zit niet in het onderwijsquote:En als je vindt dat er niets verandert hoeft te worden dan mag je daar ook melding van maken.
Vind je het gek? Als je iedereen verplicht een oudercursus te volgen, verplicht je alle ouders hun kinderen op te voeden zoals jij denkt dat het hoort. Als dat geen schending van vrijheid is, of het opleggen van je eigen normen aan iedereen, weet ik het niet meer.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:35 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Da's helaas ook nog steeds niet verplicht. Telkens als ik daar over begin noemen m'n vrienden me een fascist.
Die tactiek werkt niet. Dat heb ik gister nog mogen ervarenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je hoeft niet per se te focussen op wat ouders WEL moeten doen, je kan beter focussen op wat ouders vooral NIET moeten doen.
We gaan je niet vertellen wat de beste manier is, we vertellen je alleen dat de manieren zus en zo NIET in orde blijken te zijn, want dit of dat.
Vele religies zien het als een goede zaak zo veel mogelijk kindekes te maken, maar de omstandigheden die jij op noemt hebben er ook debet aan ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:14 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat zijn dan de verkeerde niet-seculiere samenlevingen, waar armoede heerst en geen sociale voorzieningen zijn, daar doen ze 't puur vanwege overlevingsredenen, en 't komt ook wegens gebrek aan voorbehoedsmiddelen, so I reckon.
ik heb het niet over 100 jaar, maar over enkele 10tallen jarenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:04 schreef Frezer het volgende:
[..]
meer jeugdcriminaliteit - zou best kunnen
meer kinderen/jongeren met psychische problemen - er zijn er meer bekend ja, maar tot pak 'em beet 100 jaar geleden werd daar zo goed als niets aan gedaan
meer mensen met een burnout/overspannenheid op latere leeftijd - vroeger had men zich rond die leeftijd letterlijk het graf in gewerkt.
Of dat komt door de pure religie zelf of door de instituten die er voor zorgden dat we bepaalde zaken letterlijk begonnen te nemen, de boel naar hun hand zetten, en er voor zorgden dat we alles blindelings gingen opvolgen is de vraag.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:35 schreef Frezer het volgende:
Vele religies zien het als een goede zaak zo veel mogelijk kindekes te maken, maar de omstandigheden die jij op noemt hebben er ook debet aan ja.
En verkeersregels dan?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:25 schreef Black_Tulip het volgende:
Vind je het gek? Als je iedereen verplicht een oudercursus te volgen, verplicht je alle ouders hun kinderen op te voeden zoals jij denkt dat het hoort. Als dat geen schending van vrijheid is, of het opleggen van je eigen normen aan iedereen, weet ik het niet meer.
Dat geldt voor mensen die het door wat voor verleden dan ook niet trekken wanneer iemand ze vertelt wat ze MOETEN doen, ongeacht de waarheid van de boodschap. Met dat soort lui maken we natuurlijk korte metten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:30 schreef Black_Tulip het volgende:
Die tactiek werkt niet. Dat heb ik gister nog mogen ervarenAls je iemand zegt dat 'ie het vooral niet moet doen, wordt het aantrekkelijker om het juist wel te doen.
Ik was er niet bij, ik ken jouw communicatie skills niet. Dat de tactiek voor jou niet werkt wil niet zeggen dat de tactiek uberhaupt niet werkt.quote:Ik moest met twee andere studiegenoten een powerpoint presentatie maken. Als achtergrond wilde ik op advies van iemand die er verstand van heeft geen blauw gebruiken, omdat dat slaap zou promoten (die 'expert' heeft me een alternatieve opmaak aangeboden die ik mooi vond). Hoe meer ik erop hamerde dat we geen blauw moesten gebruiken, deste opstandiger werden mijn studiegenoten om vervolgens alsnog voor licht lavendelblauw te kiezen"Maar het is paars!" Jaja
In die periode is de aandacht voor die problemen alleen maar groter geworden, dus vinden ze ook nu meer als 10 jaar geleden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:48 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik heb het niet over 100 jaar, maar over enkele 10tallen jaren
Houdt iedereen zich daar aan dan?quote:
houdt niet in dat de problemen zelf niet groter zijn geworden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:55 schreef Frezer het volgende:
[..]
In die periode is de aandacht voor die problemen alleen maar groter geworden, dus vinden ze ook nu meer als 10 jaar geleden.
Bovendien kan een ongeluk direct herleidbaar zijn tot iemand die zich niet aan de verkeersregels heeft gehouden. Bij een ontspoorde jongere is de directe oorzaak een stuk moeilijker te ontdekken. Het hoeven niet eens de ouders te zijn trouwens.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:56 schreef Frezer het volgende:
[..]
Houdt iedereen zich daar aan dan?
Verkeersregels zijn natuurlijk ook niet zo zwaar beladen als dit onderwerp, en een stuk eenvoudiger te implementeren.
Wat ik zei is een pedagogisch gerespecteerde mening waarvan ik dacht dat hij wijd geaccepteerd was. Kinderen moet je niet opvoeden door dingen te verbieden, maar door positieve alternatieven aan te bieden en te verklaren waarom de gevolgen van die acties beter zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat geldt voor mensen die het door wat voor verleden dan ook niet trekken wanneer iemand ze vertelt wat ze MOETEN doen, ongeacht de waarheid van de boodschap. Met dat soort lui maken we natuurlijk korte metten.
Wat er fout is gegaan is dat mijn alternatief bij voorbaat al is afgewezen en ik geen nieuwe kon verzinnen. Aangezien niets anders beter leek dan blauw hebben ze uiteindelijk maar voor blauw gekozen en ben ik ermee akkoord gegaan omdat we anders over twee uur daar nog zouden zitten te ruziën over de te gebruiken kleur voor de achtergrond.quote:Ik was er niet bij, ik ken jouw communicatie skills niet. Dat de tactiek voor jou niet werkt wil niet zeggen dat de tactiek uberhaupt niet werkt.
voor 99.9% wel ja. iedereen rijdt toch rechts, er wordt links ingehaald, voorrang verleend, etc. ga maar eens kijken in landen als india of egypte, dan zie je wat voor puinhoop het wordt als er geen regels zijn/niemand zich er aan houdt. tuurlijk, hier rijdt er weleens iemand te hard, er wordt weleens vergeten voorrang te verlenen, maar over het algemeen worden de verkeersregels gewoon goed nageleefd.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:56 schreef Frezer het volgende:
We hadden 't over de ouders in dit geval he, wel oplettenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:07 schreef Black_Tulip het volgende:
Wat ik zei is een pedagogisch gerespecteerde mening waarvan ik dacht dat hij wijd geaccepteerd was. Kinderen moet je niet opvoeden door dingen te verbieden, maar door positieve alternatieven aan te bieden en te verklaren waarom de gevolgen van die acties beter zijn.
Verkeersregels niet zwaar beladen? Stel je even voor, van het moment zonder verkeersregels naar het moment met verkeersregels.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:56 schreef Frezer het volgende:
Verkeersregels zijn natuurlijk ook niet zo zwaar beladen als dit onderwerp, en een stuk eenvoudiger te implementeren.
Dezelfde tactiek werkt ook bij volwassenenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:46 schreef Hallulama het volgende:
[..]
We hadden 't over de ouders in dit geval he, wel opletten![]()
Nee, dat is het ook niet. Natuurlijk heeft uitleggen zin, sterker nog, wat ik zei maar blijkbaar niet is overkomen is dat uitleg de factor is die er doorgaans voor kan zorgen dat regeltjes worden nageleefd. Bij negatieve regels zoals 'je zult niet dit en je zult niet dat' ontbreekt die uitleg vaak. Het aanbieden van positieve alternatieven met uitleg is nog beter.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:36 schreef Hallulama het volgende:
Bij mij niet hoor, als je mij gewoon in alle redelijkheid uitlegt dat iets niet werkt, en daar argumenten voor geeft, dan ben ik niet zo stom om het TOCH te gaan proberen.
Je doet het nu overkomen alsof iets uitleggen NOOIT zin heeft. Alsof de gemiddelde mens juist wanneer hem of haar wordt verteld dat iets GEEN goed idee is, en WAAROM iets geen goed idee is, dat iets juist WEL uitvoert.
Ik kan me niet voorstellen dat DAT is wat je bedoelt.
Uhh...quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:18 schreef Hallulama het volgende:
Ja, eeh, dan zijn we 't toch eens, of niet?
quote:Die tactiek werkt niet. Dat heb ik gister nog mogen ervaren Als je iemand zegt dat 'ie het vooral niet moet doen, wordt het aantrekkelijker om het juist wel te doen.
... Nee?quote:Dat geldt voor mensen die het door wat voor verleden dan ook niet trekken wanneer iemand ze vertelt wat ze MOETEN doen, ongeacht de waarheid van de boodschap. Met dat soort lui maken we natuurlijk korte metten.
Je merkte op dat mensen vooral moest worden geleerd wat ze niet moesten doen. Nou ja, zolang je van plan bent daar uitleg bij te geven is dat prima (maar is het niet altijd genoeg), maar ik kreeg niet de indruk dat je dat van plan was doordat je zei korte metten te maken met mensen die niet naar die regels wilden luisteren. Wat bedoel je precies met korte metten?quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:58 schreef Hallulama het volgende:
"Natuurlijk heeft uitleggen zin" zeg je.
Je zegt ook: "Het aanbieden van positieve alternatieven met uitleg is nog beter."
Vind ik ook prima!
Dat weet ik niet en daar durf ik ook niets over te zeggen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:17 schreef Hallulama het volgende:
Daarmee bedoelde ik dat mensen die zich niet laten vertellen wat ze (in hun ogen) "moeten" doen meestal een verleden hebben dat er voor zorgt dat ze zich niets laten opdragen, onafhankelijk van het onderwerp of de argumenten, en dat we die mensen vast wel bij de hand kunnen nemen om ze te laten zien dat 't helemaal niet erg is wanneer iemand tegen ze zegt "dit moet" (in andere woorden: "dit is een goed idee").
Ik heb van de regering welgeteld drie foldertjes ontvangen over de Europese Grondwet, maar nog niet een over de argumentatie achter ons rechtssysteemquote:Mensen die enkel zeggen dat iets "moet" zonder argumenten of uitleg te geven zijn zelf verder sowieso rijp voor een cursus communicatie.
Hé, wat wiequote:Op donderdag 26 mei 2005 00:31 schreef LaZZ het volgende:
Hé, jou ken ik, en jij mij niet, onder deze account althans.!
Sweetgirly snapt er weer geen jojo vanquote:Op donderdag 26 mei 2005 00:41 schreef LaZZ het volgende:
Dat maakt verder niet uit, hehehehe. Je wilde in een ander topic ook al weten wie ik was, dat was toen onder een andere account, aangezien... ach, ik ga me niet verlullen ook.
Kan ik ze ergens inleveren? Heb er niet veel aan, degene die ik heb doen toch nooit wat ik wil.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:29 schreef Hallulama het volgende:
hoe blij bent u met uw emoties?
Nee, dat kan niet en degene die je hebt zijn prima alleen jij snapt ze niet........das wat andersquote:Op zondag 5 juni 2005 03:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Kan ik ze ergens inleveren? Heb er niet veel aan, degene die ik heb doen toch nooit wat ik wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |