abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2005 @ 00:17:22 #226
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27361062
Daarmee bedoelde ik dat mensen die zich niet laten vertellen wat ze (in hun ogen) "moeten" doen meestal een verleden hebben dat er voor zorgt dat ze zich niets laten opdragen, onafhankelijk van het onderwerp of de argumenten, en dat we die mensen vast wel bij de hand kunnen nemen om ze te laten zien dat 't helemaal niet erg is wanneer iemand tegen ze zegt "dit moet" (in andere woorden: "dit is een goed idee").

Mensen die enkel zeggen dat iets "moet" zonder argumenten of uitleg te geven zijn zelf verder sowieso rijp voor een cursus communicatie.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_27361271
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 00:17 schreef Hallulama het volgende:
Daarmee bedoelde ik dat mensen die zich niet laten vertellen wat ze (in hun ogen) "moeten" doen meestal een verleden hebben dat er voor zorgt dat ze zich niets laten opdragen, onafhankelijk van het onderwerp of de argumenten, en dat we die mensen vast wel bij de hand kunnen nemen om ze te laten zien dat 't helemaal niet erg is wanneer iemand tegen ze zegt "dit moet" (in andere woorden: "dit is een goed idee").
Dat weet ik niet en daar durf ik ook niets over te zeggen.
quote:
Mensen die enkel zeggen dat iets "moet" zonder argumenten of uitleg te geven zijn zelf verder sowieso rijp voor een cursus communicatie.
Ik heb van de regering welgeteld drie foldertjes ontvangen over de Europese Grondwet, maar nog niet een over de argumentatie achter ons rechtssysteem
  donderdag 26 mei 2005 @ 00:25:38 #228
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27361304
Well, there you go
pi_27361391
De sporten waar je negatieve emoties in kwijt kan, zijn voetbal en vechtsporten bij uitstek.
Je laat ze dan automatisch los, maar dat lijkt me logisch met sporten. Iig zijn deze sporten daar uitzonderlijk goed voor.

dit weekend even eurosport gekeken met soort olympische vechtsporten zoals karakte, aikido, taikwando, etc etc, erg mooi en erg effectief, dat zeiden de masters ook

En om de vraag te beantwoorden, emoties zijn net als leren fietsen, als je maar in balans blijft .
En als je de ene keer meer doorschiet naar een andere kant, dan is het de kunst om weer in balans te komen. Maar daar zijn (ook) emoties een oefenmiddel bij uitstek voor, leerzaam. Want wat doe je ermee?
  donderdag 26 mei 2005 @ 00:31:37 #230
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27361457
Hé, jou ken ik, en jij mij niet, onder deze account althans. !
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_27361621
Nou heb ik nog niet de vraag beantwoord .

Emoties, ja blij mee. Verschil is wel, emoties waar je zelf om vraagt en emoties waar je niet om vraagt. Al is de tweede dus soms ook een vraag . Want leerzaam kan het ook weer zijn. Iig, in het eerste geval bijv. als ik zin heb in drama een lekkere jankfilm kijken, al prefereer ik dan soms meer zwijmelromantiek . Maar kom maar op dan emoties. In het tweede geval, tja, denk dat veel emoties te scharen vallen onder onzekerheid wat dat betreft. Dat doorzien scheelt vaak al een hoop.

Maar je hebt een berg aan emoties. Laatst was ik er wat mee aan het experimenteren, tenminste het voel-gedeelte, had ik ergens gelezen, even een klote-situatie waar je niks mee kan, kent het wel die mensen die voor schut proberen te zetten waar anderen bij zijn. Dus voelen ipv onderdrukken of tegenhouden of iets dergelijks, en oei dat voel je wel hoor. Maar daarna voelde ik me erg vreemd, maar wel lekker. Alsof ik juist gehandeld had voor mezelf en tegelijkertijd voor de ander. En het frappante was dat daarna diegene begon te slijmen . Bizar, maar erg opmerkelijk om op te merken.

Dat soort dingen zijn soms het moeilijkst, maar wel het mooist, vind ik .
En volgens mij groei je er ook nog geestelijk van ipv dat je stagneert ofzo.
pi_27361673
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 00:31 schreef LaZZ het volgende:
Hé, jou ken ik, en jij mij niet, onder deze account althans. !
Hé, wat wie
  donderdag 26 mei 2005 @ 00:41:44 #233
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27361694
Dat maakt verder niet uit, hehehehe. Je wilde in een ander topic ook al weten wie ik was, dat was toen onder een andere account, aangezien... ach, ik ga me niet verlullen ook.
pi_27361794
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 00:41 schreef LaZZ het volgende:
Dat maakt verder niet uit, hehehehe. Je wilde in een ander topic ook al weten wie ik was, dat was toen onder een andere account, aangezien... ach, ik ga me niet verlullen ook.
Sweetgirly snapt er weer geen jojo van

en moppelt iets over incognito gaan ofzo maar en welk topic, niet nieuwsgierig is, maar wel benieuwd. En doe nou maar wel , anders krijgen we hier boze en/of gefrustreerde emoties en dat moeten we niet hebben natuurlijk. Nee schudt en streng kijkt .
  donderdag 26 mei 2005 @ 00:47:41 #235
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27361816
Het begint nu op een soap te lijken hier...

*KUCH*
pi_27361877
Ja vind ik ook!

Wou net zeggen, wat is je andere account dan en Hallulama zeg jij er even wat van.
Maar dat heb je al gedaan .

goed, ik ga pitten, die mannen ook van tegenwoordig
  donderdag 26 mei 2005 @ 00:54:44 #237
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27361933
Die account ga ik niet noemen ivm met "privézaken", klaar.

Slaap lekker overigens dame.
pi_27368632
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 00:25 schreef Hallulama het volgende:
Well, there you go
Is de regering rijp voor een cursus communicatie?
pi_27626797
heeee
wat piet of henk allebei moeten kunnen is:
- voelen wanneer iemand iets doet wat je niet fijn vindt
- dat duidelijk kunnen maken aan de ander

en ik zou dat zo onderhand ook weleens gewoon willen mogen van mezelf
vind het zo damn moeilijk om tegen iemand te zeggen als ik er moeite mee heb.

voorbeeld: vandaag was ik met vriendin van me in de bieb. zij heeft abbo, ik niet. we gaan allebei andere kant uit (lekker om in je eentje rond te kijken) en zeggen: zie je over half uurtje bij de balie. sta ik na half uur bij de balie: geen vriendin. okay, ik kijk wel effe naar wat foldertjes. duurt wel lang. waar blijft ze nou? ik ga bijna aan mezelf twijfelen, we hadden toch iets afgesproken? uiteindleijk zie ik haar staan, loop naar haar toe en zeg: ik stond op je te wachten. zegt zei: oh, okay.
denk ik : grrrrrrr
maar..... ik zeg niks
en .... ik blijf ermee zitten

wat moet ik nu leren? (damn, ik heb dit echt nooit geleerd, voel me net een klein kind....)
en......HOE kan ik dat leren?
pi_27630018
Gewoon zeggen dat jullie wat hadden afgesproken en dat je het haar kwalijk neemt dat ze niet op tijd komt opdagen.. Denk ik dan.. Gewoon zeggen wat je denkt
  zaterdag 4 juni 2005 @ 12:02:57 #241
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27630447
Ja, in plaats van te denken "grrrrrrr", zou ik vragen "Waarom reageer je nou zo kill, is er iets?"
pi_27630539
maar hallulama, dan gaat het over haar, in plaats van over mij.
zeggen wat ik voel, ja hi hi....voel me soms net zo'n klein verlegen meisje.....
thanx black tulip

ennuh...kan ik er nu nog op terug komen bij haar?? of valt dat onder hoofdstuk 'oude koeien'
pi_27631456
Pffff, emoties...kut hersens af en toe

zondag 5 juni 2005 @ 02:25:58 #244
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_27636289
Ik ben op dit moment echt niet blij met mijn emoties... het gaat echt kut. Hopenlijk kan hier iemand mij misschien advies geven.

Ik ben al heel lang verliefd op een jongen die ik ongeveer 1x per maand zie... en ja, natuurlijk heeft hij een vriendin.
Een tijd geleden was ik hem gaan haten.... je kent dat wel, dat doe je gewoon om jezelf dan te beschermen omdat het dan makkelijker word om met de situatie om te gaan. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat ik niet meer verliefd op hem was en ben ik een relatie begonnen met een vriend van hem waar ik het ook goed mee kon vinden ook al was hij dan second choice..

Maar nu heb ik hem toennet gezien... en hij was zo aardig tegen me... ik wil mijn vriend van nu niet meer,.. terwijl ik nog niet eens 3 weken met hem heb. Ik word er echt gek van.. ik wil nu alleen maar de waarheid aan mijn vriend vertellen omdat ik me ook zo schuldig voel en alles ook opbiechten aan de jongen waar ik van hou...

Maar dit is natuurlijk de verkeerde manier
Well, Dude, we just don't know.
  zondag 5 juni 2005 @ 03:05:13 #245
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27636612
  zondag 5 juni 2005 @ 03:14:34 #246
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_27636675
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:29 schreef Hallulama het volgende:
hoe blij bent u met uw emoties?
Kan ik ze ergens inleveren? Heb er niet veel aan, degene die ik heb doen toch nooit wat ik wil.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 5 juni 2005 @ 03:26:13 #247
84524 Morwen
I got life
pi_27636762
quote:
Op zondag 5 juni 2005 03:14 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Kan ik ze ergens inleveren? Heb er niet veel aan, degene die ik heb doen toch nooit wat ik wil.
Nee, dat kan niet en degene die je hebt zijn prima alleen jij snapt ze niet........das wat anders

Alles wat je voelt is zowiezo goed anders voelde je het niet. Wat je ermee doet is wat anders en een keuze die net zo min goed of fout is.

Yay.............vaag
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zondag 5 juni 2005 @ 05:38:30 #248
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_27637249
Rechtlijnig denken is mijn streven. Alles op ..........> 1 lijn.

Emoties zorgen voor aftakkingen en twijfel plus chaos. De hersens zijn ingewikkeld, allerlei signalen gaan continu door het hoofd. Ik probeer dus steeds door training om een constant niveau te halen. En oefening baart kunst blijkt hier. 1 gedachte is prettig en dat heb ik vaker. Met 1 ding tegelijk bezig kunnen zijn zonder afgeleid te worden door zinloze emoties.

Ik zie het als een soort van computer dat hele denken. Een computer die getraind moet worden om te kunnen functioneren. Trainen kan dan door opleiding in de wiskunde of economie maar verder ook op persoonlijk vlak en qua geheugen.

Een simpele oefening als muziek terug halen, een nummer proberen in het geheugen te krijgen. Of proberen door al het overbodige dat in het hoofd afspeelt te deleten om zo te komen tot een optimaal bewustzijn.

Optimaal is wellicht utopie, maar ik vertik het om ongewenste en overbodige gedachtes toe te laten die me alleen maar afleiden. Ik wil 24/7 controle hebben over mijn denken.

Mijn ideale bewustzijn is helder zonder gedachtes. Een leeg gevoel maar toch kunnen denken en het geheugen optimaal kunnen gebruiken. Alles meemaken.

Meditatie doe ik dus vaker maar het is eerder gedachtes afbreken, iedere ongewenste gedachte afbreken zodat er uiteindelijk niets overblijft. Ik merk dus dat gedachtes en emoties een herhalend karakter hebben, breek je steeds een bepaalde ongewenste emotie of gedachte af, dan wordt hij zwakker en uiteindelijk wordt hij zo zwak dat hij niet meer overheerst. Wat ertoe leidt dat het eerder genoemde lege en voor mij prettige gevoel overheerst.

Toevoeging. Het is meer het stop zetten van het denken, kan simpelweg gebeuren door " Stop " te zeggen, de gedachte afbreken. Misschien blijft er helemaal geen gedachte meer over. Dat er alleen gedenkt wordt op commando.

Stop....ga weg gedachte. Leegte, helderheid, concentratie.

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 05-06-2005 05:51:14 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_27638555
klinkt mij nog heel klinisch dromenvanger
en bij welke gedachtes stop je het denken?
en begint dan het voelen?

als mij iets dwars zit, probeer ik steeds meer om ervoor te gaan zitten. dan vraag ik mezelf:wat voel ik nou? want ik heb veel te lang ook gevoelens weg proberen te stoppen. dus nu extra werk om ze opnieuw te ontdekken.
en dan mag idd ieder gevoel er zijn, want het is er. een soort van ultieme zelf-acceptatie ook.

de boeddhisten zeggen dat je je pijn moet toelaten, moet omarmen
en ik voel daar wel wat voor
  zondag 5 juni 2005 @ 11:40:14 #250
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27639239
Als je goed kijkt kom je nooit zoiets tegen als 'denken'. Het is geen ding, het is een proces; geen ding, maar eerder een horde. Er zijn afzonderlijke gedachten, maar ze bewegen zich zo vlug dat je de ruimte ertussen niet kunt zien.

Besef dat jij je gedachten niet bent.

Je gedachten komen en gaan, maar jij blijft.

Jij bent de hemel, je gedachten zijn de wolken, de wolken komen en gaan, maar de hemel blijft.

Probeer de lege ruimten tussen de verschillende wolken te vinden, vind de blauwe hemel en concentreer je daarop.

Probeer dus nooit om het denken stil te krijgen. Als je dat doet ben je van het begin af aan met iets onmogelijks bezig. Concentreer je op de lege ruimten tussen de gedachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')