kikoooooo | donderdag 19 mei 2005 @ 20:16 |
Vliegen met Onur Air Hier verder ![]() | |
BloodhoundFromHell | donderdag 19 mei 2005 @ 20:20 |
Ik heb vorig jaar met Onur Air gevlogen . Geen problemen. Tis wel matige service (hoewel je wel eten end rinken kreeg aan boord) en weinig ruimte, maar niet anders dan bij de andere low budget charter maatchappijen. Vliegtuig zag er verder prima uit. Dankzij de Belgen(die geen dubbele belangen hebben) kunnen we gelukkig nog steeds vlak over de grens vanaf Luik met Onur Air vliegen. | |
Griffintje | vrijdag 20 mei 2005 @ 10:04 |
Er zijn toch al weer twee toestellen van Onur Air afgekeurd in België. Die moeten niet meer terugkeren. En verder blijkt dat de Belgische Inspectie met drie man een beetje te weinig personeel heeft om alle vliegtuigen van Onur Air die op drie of vier verschillende luchthavens landen hier te controleren. Ze controleren alleen die toestellen waarvan uit rapporten van Nederland en Duitsland al gebleken is dat ze gebreken vertonen. | |
Gert | maandag 23 mei 2005 @ 13:51 |
'Vliegverbod Onur Air buiten proporties' SCHIPHOL/BRUSSEL - De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) had nooit de gehele vloot van Onur Air een vliegverbod moeten opleggen. Deze maatregel is "totaal buiten proporties", stelt de Belgische prof. R. Decuypere, hoofd van de afdeling mechanica van de Koninklijke Militaire School in Brussel. Decuypere heeft op verzoek van Onur Air een aantal incidenten bij de Turkse luchtvaartmaatschappij en inspectierapporten onderzocht. "Elk gebrek, afzonderlijk genomen, heeft geen ernstige invloed op de veiligheid", schrijft hij in zijn rapport. Het beeld dat Onur Air het niet nauw neemt met de veiligheid, is volgens hem onterecht. Decuypere was maandag niet telefonisch bereikbaar. Onur Air kreeg 12 mei van Nederland een vliegverbod opgelegd. Kort daarna was de vervoerder niet meer welkom in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland. De IVW had te vaak mankementen en tekortkomingen bij het bedrijf geconstateerd. De luchtvaartmaatschappij heeft altijd volgehouden dat de veiligheid nooit in het geding is geweest. Decuypere geeft toe dat er een aantal ernstige mankementen zijn geconstateerd. Zo werd er begin mei een versleten rem bij een vliegtuig van Onur Air aangetroffen. "Het betekent dat bij de landing de remafstand heel wat groter kan zijn dan voorzien." Verder had een toestel een beschadigde band. Ook viel tijdens een vlucht een motor uit. De piloot heeft volgens Decuypere goed gereageerd door het toestel snel aan de grond te zetten. Volgens de Belgische hoogleraar was er een steentje of een vogel in de motor terechtgekomen. Een incident met het zogenoemde straalomkeersysteem, dat wordt gebruikt om te remmen bij de landing, wordt niet in het rapport vermeld. Tijdens een start kreeg de piloot een foutmelding en maakte daarop een noodstop. Als het systeem tijdens de vlucht in werking was getreden, was het vliegtuig waarschijnlijk neergestort. De IVW is afgelopen week drie dagen in Turkije geweest om de situatie ter plekke te beoordelen. Maandag overlegt de IVW met de Duitse, Franse en Zwitserse autoriteiten over de vliegverboden. Onur Air gaat ervan uit dat de toestellen weer het luchtruim in mogen. Als dat niet gebeurt, spant de luchtvaartmaatschappij een kort geding aan, zei advocaat F. Vreede. Met de Duitse autoriteiten is volgens Onur Air afgesproken dat een aantal gebreken wordt aangepakt. (telegraaf.nl) | |
Litman | maandag 23 mei 2005 @ 14:23 |
quote:De reden van het algehele vliegverbod ligt niet aan de afzonderlijke incidenten, maar aan de (lange) reeks van incidenten waar Onur Air bij betrokken is geweest: van lekke banden, kapotte remmen tot uren- en dagenlange vertragingen, inhuur van oude en versleten Lockheed Tristars, stewardessen die geen engels spreken/niet op hun taak zijn berekend etc. Al die incidenten bij elkaar zeggen iets over de bedrijfscultuur bij Onur Air, waar veiligheid niet op de eerste plaats lijkt te staan. De structurele, lange vertragingen zijn ook een indicatie, dat er organisatorisch iets niet klopt bij hen. Met zo'n bedrijfscultuur is de kans groot, dat er op een zeker moment iets ernstigs gebeurd. Ik vermoed, dat de IVW dat niet heeft willen afwachten, maar Onur Air hiermee een heel duidelijk signaal geeft, dat ze haar zaakjes op een aantal gebieden op orde moet krijgen. [ Bericht 0% gewijzigd door Litman op 23-05-2005 15:08:59 ] | |
Clicks_nl | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:07 |
De Inspectie Verkeer en Waterstaat trekt het vliegverbod voor de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air in. Dat heeft de advocaat van de vervoerder, F. Vreede, te horen gekregen van zijn cliënt, zei hij dinsdag. Bronnen in Den Haag verklaarden dat er een besluit ophanden is over het verbeterplan van de Turkse autoriteiten. In dit plan geven ze aan hoe Onur Air de zaken beter op orde moet krijgen. Onur Air kreeg op 12 mei een Nederlands vliegverbod voor een maand opgelegd. De aanleiding waren de vele tekortkomingen die de IVW bij de maatschappij had geconstateerd. De Turkse onderneming en de luchtvaartautoriteiten in dat land hebben zich altijd fel tegen het verbod verzet. Eind vorige week bekeken Nederlandse inspecteurs de situatie bij Onur Air en bij de luchtvaartautoriteiten in Turkije. Daardoor groeide volgens de IVW het vertrouwen in het bedrijf. Er bleek een basis te zijn voor het veilig hervatten van de vluchten op Nederland. Bovendien heeft Turkije een stappenplan opgesteld om het onderhoud en de verdeling van het gewicht aan boord van de vliegtuigen te verbeteren. Daar zaten volgens de IVW "goede elementen" in. De inspectiedienst heeft dinsdag dit plan nog eens goed doorgenomen. Vooralsnog geldt er ook een vliegverbod voor Onur Air in Duitsland, Zwitserland en Frankrijk. vertegenwoordigers van die landen hebben maandag in Hoofddorp met de IVW over de maatschappij overlegd. De desbetreffende autoriteiten zouden het Turkse verbeterplan ook doornemen. bron: www.nu.nl Voorlopig is er op www.ivw.nl nog niks te vinden, dus we wachten nog even af.... | |
Broddelaar | dinsdag 24 mei 2005 @ 19:38 |
quote:Zo, dat is dan snel! Als ik een glazen bol zou hebben, had ik vast de heren inspecteurs daar kunnen zien: Mooi praatje, een paar dure diners, avondjes stappen met mooie buikdanseressen... Allemaal op de creditcard van meneer Onur Air uiteraard... Hoe kunnen ze na zo'n korte tijd op dat besluit terug komen? Volgens mij is er niet eens tijd genomen de vliegtuigen eventjes grondig te inspecteren en inzicht te krijgen in wat er daar nou eigenlijk aan de hand is... Lijkt erop dat die gasten van het IVW zich gewoon hebben laten omlullen... | |
esnaider | dinsdag 24 mei 2005 @ 20:46 |
quote:inderdaad, ze mogen definitief weer | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 24 mei 2005 @ 21:55 |
ze voelden nattigheid. Het vliegverbod was totaal onhoudbaar juridisch en men hoopt nu een schadeclaim te voorkomen en het gezicht te redden met dat zgn "verbeterplan" Met name die opzij trien wilde als vrouw maar al te graag bewijzen dat ze de mannen van onurair dwars kon zitten.. Volgens mij had het puur te maken met geldingsdrang van één feministe die toevallig de baas is van de inspectiedienst. | |
Litman | woensdag 25 mei 2005 @ 12:40 |
quote:Ik vind het ook tamelijk snel, maar de enige manier voor Onur Air om te laten zien dat ze serieus hun leven hebben gebeterd is door het in de praktijk te laten zien (met verscherpte controles door het IVW). The proof of the pudding is in the flying zeg maar... ![]() | |
Broddelaar | donderdag 26 mei 2005 @ 08:58 |
http://reiskrant.nl/reisk(...)_Staat_indienen.html Dat heb je ervan... En dat terwijl in een aantal landen nog gewoon een vliegverbod geldt. Stelletje prutsers. | |
Clicks_nl | donderdag 26 mei 2005 @ 12:28 |
Ach, zullen wel zien wat er gebeurt. Overmorgen Martinair naar Dalaman en week later Onur terug. Zijn in ieder geval de best gecontroleerde kisten op Schiphol de komende tijd ![]() | |
Gert | woensdag 1 juni 2005 @ 15:27 |
Vliegtuig Onur Air lekte vloeistof EINDHOVEN - Een vliegtuig van de Turkse maatschappij Onur Air heeft woensdagmorgen op Eindhoven Airport kort voor de start naar Antalya vloeistof gelekt. Dat gebeurde toen het vliegtuig nog op het platform stond. Een woordvoerster van de regionale luchthaven heeft dat bekendgemaakt. "Ik zag vanuit mijn kantoor de brandstof lekken uit een van de vleugels" , zei De Boer in een uitzending van Omroep Brabant. De eigen brandweer heeft onmiddellijk alle noodzakelijke maatregelen getroffen. In het toestel zaten 138 mensen. Alle passagiers en de vijfkoppige bemanning hebben het vliegtuig via de gewone uitgangen verlaten. Het lek is na korte tijd gedicht. Onderzoek moet uitwijzen waardoor het probleem is ontstaan, aldus een woordvoerster van de luchthaven. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft twee inspecteurs naar Eindhoven gestuurd voor onderzoek. Een derde is als coördinator aan hen toegevoegd. Volgens een woordvoerder van de inspectie is er een behoorlijke hoeveelheid brandstof gelekt, vermoedelijk uit de vulopening. Een woordvoerder van Onur Air zegt geen idee te hebben wat er is gebeurd. " Onze technici onderzoeken de zaak. Pas als dat onderzoek is afgerond, weten we meer. Dit kan iedereen gebeuren", aldus de woordvoerder. De passagiers zijn opgevangen op Eindhoven Airport. Of ze woensdag nog kunnen vertrekken naar Turkije, is niet bekend. Als het om een ernstig probleem gaat, zet Onur Air een vervangend toestel in. Is het probleem snel te verhelpen, dan kunnen de passagiers met hetzelfde vliegtuig alsnog naar Turkije vertrekken. Het incident komt een week nadat de inspectie het vliegverbod tegen Onur Air introk dat sinds 12 mei van kracht was. De maatregel was ingesteld nadat er een aantal gebreken bij Onur-toestellen waren geconstateerd. Na het indienen van een actieplan en in overleg met de Turkse luchtvaartinspectie gaf de IVW vorige week dinsdag Onur het groene licht, met dien verstande dat de maatschappij wel onder verscherpt toezicht zou blijven staan. Volgens de IVW-woordvoerder zal de inspectie contact opnemen met de Turkse autoriteiten zodra conclusies van het onderzoek in Eindhoven bekend zijn. (telegr) | |
Litman | woensdag 8 juni 2005 @ 14:55 |
quote:Lijkt me tamelijk kansloos. Als je vindt dat alles prima is geregeld, stel je ook geen verbeterplan op. Ze hadden beter kunnen zeggen "hoezo verbeterplan?' bij ons is alles prima geregeld. Lijkt me meer te maken hebben met mediterraan machisme en beperking van het gezichtsverlies. | |
Mylene | woensdag 27 juli 2005 @ 18:13 |
Zeker kansloos, lees het volgend bericht maar:quote:bron | |
i-spy24 | woensdag 27 juli 2005 @ 18:19 |
Update: Voor liefhebbers van Onur Air hier een 2-tal pic's van een van mijn reizen met de vliegmaatschappij tijd terug. ![]() haringen in een ton ![]() de Onur Air stewardessen in actie | |
Carineke | woensdag 27 juli 2005 @ 21:04 |
Wij vertrekken zaterdag ook naar Antalya met Onur Air. Wij waren ook eerst redelijk ongerust ivm die luchtvaartmaatschappij. Wij zijn diezelfde week nog naar het reisbureau in Etten-Leur gereden, en sindsdien ben ik redelijk gerustgesteld. Het zou inderdaad te maken hebben met een opeenvolging van kleine incidenten alsook vertragingen. (Een vogel in de motor heeft KLM ook wel eens). Met Onur Air zouden er nog NOOIT slachtoffers zijn gevallen, noch gewonden. Waarom dan die media-aandacht. Tja, geen idee, Onur Air zou in de kaarten spelen van de "betere" maatschappijen zoals Transavia en Martinair. Ik heb zelfs fotos te zien gekregen van een Transavia toestel die een tijdje geleden nog met zijn neus op de grond stond. Waarom staat dat dan niet in de media ? En daarbij, nu Onur Air zo in de media staat, worden ze dubbel gecontroleerd, van het kleinste mankementje zal die niet opstijgen. (nu hoop ik geen negatieve reacties te krijgen, anders word ik weer bang ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2005 @ 21:49 |
quote:Beetje veel kleine incidenten kennelijk. | |
#ANONIEM | woensdag 27 juli 2005 @ 21:49 |
dubbel ![]() [ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2005 21:50:07 ] | |
amokjeeh | donderdag 28 juli 2005 @ 19:48 |
quote:Ben je altijd zo verschrikkelijk naief? | |
Gert | zaterdag 30 juli 2005 @ 20:56 |
quote:Dan zeg ik maar niks. ![]() | |
innovative | dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:56 |
quote:Weinig verschil met een charter van Martinair of Transavia, waar ik allebei vorig jaar nog mee gevlogen heb... Dit jaar overigens bijbetaald om niet met een Turkse maatschappij te hoeven vliegen. Ik ben niet snel bang en ik weet dat problemen bij elke maatschappij voor kunnen komen (mijn klm-vliegtuig is ooit teruggekeerd op weg naar de tussenstop waar ik op zou stappen omdat de motoren één voor één uitvielen...), maar het aantal problemen bij onur gaat me te ver, en vooral het feit dat ze het bagatelliseren. Als ze er nou van geschrokken waren, of het serieus namen en er aan werkten, maar nee, ze klagen de autoriteiten aan die de veiligheid moeten waarborgen. Nou, sorry, maar dat gaat mij te ver. Daarnaast speelt het niet alleen in Nederland, en dat zegt voor mij genoeg. Als er economische belangen zouden spelen (zoals hierboven ergens geopperd) dan zou dat geen weerslag hebben op bijvoorbeeld Duitsland, maar ook daar heeft het een vliegverbod gehad... Ik vlieg lekker met martinair. | |
-Wolf- | dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:40 |
quote:Niet onaardig. ![]() ![]() | |
ennuik | zaterdag 6 augustus 2005 @ 13:00 |
quote:Er mogen 8 mankementjes aan het vliegtuig zijn en dan nog mag het gewoon de lucht in. Pas bij 9 blijft vliegtuig aan de grond. Dit is tenminste bij KLM zo, kan me niet voorstellen dat chartervluchten hier strengere regels voor hebben. | |
Carineke | zondag 7 augustus 2005 @ 10:22 |
Nou, hier ben ik weer, gisteren teruggekomen van een reis naar Alanya, met Onur Air... En zoals je ziet heb ik het overleefd. Ik was ook bang om ermee te vliegen, vooral omdat mensen (zoals hier) het gaan beoordelen zonder ermee gevlogen te hebben. De mensen waren vriendelijk, we hebben eten gekregen en drinken zoveel je wou, er was zelf een televisie die aantoonde hoe ver het nog was, en hoe hoog we vlogen, hoe snel en hoe koud het buiten was (Op 10 km is dat ongeveer -48°). Voor de rest geen problemen gehad, we zouden hevige turbulentie krijgen heeft de piloot omgeroepen, maar die heeft ie steeds feilloos omzeild. Zodoende flipte ik ook telkens bij het instappen, ook uit schrik, maar laterhand besefte ik wel dat het allemaal voor niks was. We hadden wel wat vertraging, bij de heenreis een uur en de terugreis half uur, maar we waren niet de enige want andere belgen in ons hotel vlogen met Martinair, en zij hadden 6 uur vertraging. Wel een beetje het gevoel van sardientjes in een blik, maar dat is zo met alle chartervluchten. Groetjes Carine | |
LENUS | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:07 |
Ik kreeg vandaag mijn vliegtickets binnen, en wat bleek: ONOR AIR. Dat hadden ze van te voren niet gemeld. In de advertentie stond: u zal vliegen met Transavia of een andere gerenommeerde organisatie. Vraag: hoe vliegt onor air hedendagen? Is het nog te vertrouwen of is het gewoon brak? | |
LENUS | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:16 |
nou? | |
Klonk | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:18 |
zo, beetje ongeduldig ofzo ![]() | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:18 |
Onur Air bedoel je? ![]() | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:20 |
Lijkt me eigenlijk meer een topic voor TRV. | |
LENUS | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:24 |
quote:juist die ja ![]() | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:26 |
Je gaat zeker op vakantie naar Turkije? Ik heb zelf 4x met Onur gevlogen en moet zeggen dat ik het echt niet slecht heb gehad ofzo. Je krijgt eten aan boord en je kan zoveel drinken als je wilt, behalve alcohol dan. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken als ik jou was. Als het een onveilige maatschappij zou zijn dan zouden ze niet in Nederland mogen landen of opstijgen... | |
insanergy | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:26 |
Onur Air, gerenommeerde organisatie ![]() Vliegtuig Onur Air beschadigd bij landing Vliegtuig Onur Air glijdt van landingsbaan Vliegtuig Onur Air lekt kerosine Fijne vakantie ![]() | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:29 |
quote:KLM! ![]() | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:29 |
Als het echt zo onveilig was dan stonden ze wel op de zwarte lijst! | |
David Letterman | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:32 |
quote:toch zal ik nooit in een vliegtuig van ze stappen... | |
MrX1982 | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:32 |
Onur Air, als je leven niets meer waard is. Zullen wel veel gothics met Onur Air vliegen ![]() Ik zou er persoonlijk niet mee gaan vliegen. Niettemin sterkte en succes. | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:34 |
quote:En waarom niet? Meen niet dat er ooit slachtoffers gevallen zijn bij Onur Air. Dat is dus wel anders dan bij onze eigen KLM. | |
SvenM | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:35 |
Ja lekker boeiend, stap gewoon in dat vliegtuig en hoop dat je aankomt ![]() | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:36 |
quote:Dat doe je toch altijd? Daarom snap ik ook niet dat er zo moeilijk over gedaan moet worden. Het is gewoon een maatschappij die in een slecht daglicht is komen te staan door enkele incidenten. | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:37 |
SvenM, wat gebeurt daar op jouw avatar? ![]() | |
cerror | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:38 |
Héhéhé, dat word leuk. ![]() | |
David Letterman | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:38 |
quote:teveel incidenten, maar gelukkig zonder slachtoffers... | |
LENUS | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:41 |
Het is wel even slikken, maar ik hoop dat ik veilig aankom en anders zal ik branden in de hel samen met Mao, Ché en Adolf wat natuurlijk ook weer interessante gesprekken op zal leveren | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:41 |
Ze staan denk ik inmiddels ook weer onder verscherpte controle, dus het lijkt mij op dit moment juist een van de veiligste maatschappijen, zeker na wat er in Rotterdam is gebeurt. | |
Sometimes | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:41 |
quote:Hier ook geen problemen. Alleen dat drinken zoveel als je wilt herken ik niet. | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:42 |
quote:Je kan gewoon aan een stewardess drinken vragen en je hoeft er niet voor te betalen... | |
Plots | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:44 |
Heb er ook mee gevlogen en is goed te doen. + lekker eten! ![]() ik kreeg kip enzo, amar dat was 2 jaar geleden ![]() | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:45 |
quote:Eten in een vliegtuig is nooit lekker, ook niet bij Onur Air! | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:46 |
Ik snap nog steeds niet helemaal wat dit topic in WGR doet. | |
David Letterman | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:50 |
quote:overwegend mee eens, maar ik heb wel eens een goede en zeer lekkere maaltijd gehad in een vliegtuig...dus het kan wel... | |
mrcool | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:51 |
quote:Maatschappij? ![]() | |
frankium | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:53 |
http://news.google.nl/news?hl=nl&ned=&q=onur+air&btnG=Nieuws+zoeken fijne vakantie! | |
Schotse_Hooglander | vrijdag 28 juli 2006 @ 20:01 |
Allemaal hetzelfde. Qantas is geloof ik die enige maatschappij die nog nooit problemen heeft gehad. Gewoon met Onur Air gaan, komt echt wel goed.... | |
Mr_Ban | vrijdag 28 juli 2006 @ 20:07 |
Ik ben precies een jaar terug met Onur Air van en naar Turkije gevlogen en ik kan je zeggen: MINDERRRRRR We beginnen met het interieur: in mekaar gekotste rommel; geen beenruimte, geen tv of wat dan ook, rammelende lampies en veiligheidsstuff, turkse veiligheidsinstructies Voedsel/stewarding: weer troepie; je krijgt vreten wat je nog niet aan een zwerver zou voeren, de lelijkste stewardessen en bijna asociale bediening/hulp Landing; allebei de keren met een smak neergekomen, volgens mij nog een keer gestuiterd en bij terugkomst een aardig eind te ver uit moeten rijden... moesten omdraaien om bij de juiste exit uit te komen Verder top ![]() Edit: ben wel nog heel blijkbaar, dus zal wel goed komen verder... | |
David Letterman | vrijdag 28 juli 2006 @ 20:07 |
lama... [ Bericht 34% gewijzigd door David Letterman op 28-07-2006 20:13:08 ] | |
Chowi | vrijdag 28 juli 2006 @ 20:08 |
Al dat gedoe over Onur Air is bullshit. Ik heb er meer dan eens mee gevlogen en, behalve dan dat de vliegtuigen wat aan de kleine kant zijn, totaal geen klachten. | |
admiraal_anaal | vrijdag 28 juli 2006 @ 21:16 |
Al zou ik moeten bijbetalen dan doe ik dat liever dan met Onur vliegen wat een rampenvliegtuigen zijn dat, ik weet het want ik heb in de beviliging gezeten op schiphol. 1 keer meegemaakt dat tijdens het inchecken ineens werd omgeroepen dat het vliegtuig vertraging had van een half uur....terwijl mensen al instapte.....iedereen er weer uit....hoorde van een technici dat hydraulisch remsysteem bij een van de remmen was gaan lekken en dat ze het hadden verholpen .....met ducktape ![]() Dat scheen normaal te zijn met Onur.....anders hadden ze teveel vertraging en kostte het hun te veel.... Dus is combinatie met dat Onur al genoeg problemen heeft gehad en hun landingsrechten BIJNA zijn ingetrokken.... nee dankje, liever bijbetalen | |
Diepvriez | vrijdag 28 juli 2006 @ 22:13 |
goedkoop willen vliegen maar wel luxe willen hebben.... ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2006 @ 22:18 |
Ach, twee keer met zo'n low-budget Turk gevlogen (Air Anatolia en Fly Air), en ik leef nog steeds. Laatst een keer met KLM gevlogen (Göteborg - Nederland), en dat was net zo'n veredelde touringcar zonder beenruimte hoor. Veel van die Onur incidenten zijn ook administratief van aard (geen originele vliegpapieren mee, maar kopietjes, etc.) Da's vast niet goed, maar erg schadelijk is het ook niet. | |
admiraal_anaal | vrijdag 28 juli 2006 @ 22:35 |
Nou er is geen andere maatschappij op schiphol dan die zoveel mankementen heeft als Onur, tis dat Onur het repareet zodra men erachterkomt wat er mis is dus na de 1e waarschuwing word er iets aangedaan, al is het maar tijdelijk zodat ze mogen opstijgen (zoals ducktape) | |
mrcool | zaterdag 29 juli 2006 @ 16:56 |
Landen is idd niet hun sterkste punt, leek idd wel alsof het vliegtuig op de landingsbaan werd gegooid. En het is idd zo dat die vliegtuigen niet echt goed onderhouden zijn van binnen, bij ons zat er tape rondom de nooduitgang! Als je beenruimte wilt hebben ga dan bij de nooduitgang zitten. | |
Beesje83 | zondag 30 juli 2006 @ 13:43 |
Ik ben in mei met Onur Air naar Turkije geweest en heb er niets op aan te merken. Het opstijgen en landen ging hartstikke soepel, personeel was erg vriendelijk en de vliegtuigen zelf waren ook goed onderhouden Ze staan onder strenge controle bij de luchtvaartinspectiedienst. Dus ik denk dat ze tegenwoordig misschien wel veiliger zijn dan bijvoorbeeld KLM, die niet onder controle staan. Onur Air zou echt geen gebruik mogen maken van Schiphol als het werkelijk zo'n slechte maatschappij was. | |
#ANONIEM | zondag 30 juli 2006 @ 15:07 |
Wat me altijd opvalt is dat iedereen hier denkt vliegtuigdeskundige te zijn. Te weten wat veilig is en wat niet. Als ze iets plakken met ducttape, dan zal dat wel mogen hè? Anders zouden ze het niet doen. Ik heb ook een keer in een vliegtuig gezeten waar een bagagerek met ducttape vast zat, omdat deze anders steeds open ging. Klepje stuk, en zo. Maar goed, ze zullen echt wel weten wat ze doen. | |
18konijn | zondag 30 juli 2006 @ 15:13 |
Die zogenaamde harde landingen komen bij alle maatschappijen voor. Iedere piloot kan een vliegtuig perfect aan de grond zetten, daar hoef je echt niet over te twijfelen. Maar door de weersomstandigheden (wind) of het al dan niet automatisch of met de hand landen, is geen landing hetzelfde en kan de ene landing wat harder aanvoelen dan de andere. Met de maatschappij heeft dat alvast niets te maken. | |
Lucille | zondag 30 juli 2006 @ 15:15 |
Meestal gaat het wel goed met die vliegtuigen. ![]() | |
Keiichi | zondag 30 juli 2006 @ 15:19 |
Het zijn af en toe maar kleine dingetjes die mis gaan. Ik geloof dat mijn auto niet veiliger is dan een toestel van hun ![]() | |
Proper_fucked | zondag 30 juli 2006 @ 15:23 |
quote:Een tv heb je bijna nooit op die korte vluchten(ik nog nooit gehad in ieder geval, alleen op langere trajecten). Vaak zijn dit ook kleinere vliegtuigen dus ook minder beenruimte ja. Hier moet je Onur Air niet op afzijken, en inderdaad wel voor weinig willen vliegen maar zeiken omdat het er 'goedkoop' uit ziet. Ik ben nog nooit met ze geweest maar zou er geen moeite mee hebben, ik hoor van mensen die er wel mee gevlogen hebben alleen maar goede dingen over(zal inderdaad ook te maken hebben met de controle waar ze onder staan, zoals eerder in het topic verteld). | |
Flyingdutchman | zondag 30 juli 2006 @ 15:25 |
quote:Het is een goede maatschappij hoor. De maatschappij heeft in het verleden wel eens een keer in het nieuws gestaan......maar als alle incidenten van andere maatschappijen ook genoemd moeten worden in de krant kunnen ze beter een aparte krant maken. Ook KLM, British Airways en vele andere maatschappijen hebben klapbanden, weinig interieur ruimte. Feit is dat als je kijkt naar de manier waarop Onur Air de markt penetreert is dat prima. Ze zijn een low-cost charter airline voor vakantie vluchten. De kosten moeten laag blijven omdat de zuinige prut nederlander het liefste gratis vliegt naar Turkije. Er wordt dus niet geïnvesteerd in het interieur of andere zaken maar in de meest belangrijke: operationals costs en technical costs. Het vliegt en het is technisch verantwoord alleen ja..van binnen is het dan misschien ietsie pietsie mindern. Maar als je niet wilt vliegen met Onur Air dan ga je toch niet ![]() Kortom...niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ![]() | |
jorienvdherik | zondag 30 juli 2006 @ 15:26 |
Het is een hel ![]() | |
devv05 | zondag 30 juli 2006 @ 15:37 |
Onur Air valt nog wel mee, heb er meerdere keren mee gevolgen zonder problemen. Eten was ook wel oke en de toestellen waar ik in gezeten heb zagen er redelijk onderhouden uit. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Air Memphis, waarmee ik naar Egypte ben gevlogen. Die vertrok vanaf Maastricht ofzo en was een stuk slechter (en gevaarlijker), maar zelfs dat ging goed ![]() | |
Betaserc | zondag 30 juli 2006 @ 19:05 |
Ik zou alles op alles zetten om een andere maatschappij te regelen. | |
Isdatzo | zondag 30 juli 2006 @ 20:16 |
quote:en toch ken ik geen één andere vliegtuigmaatschappij die zo vaak negatief in 't nieuws is gekomen.. er is áltijd wel iets met die vliegtuigen van hun. nee, dan betaal ik toch liever wat meer voor een fatsoenlijk vliegtuig | |
Schotse_Hooglander | zondag 30 juli 2006 @ 20:56 |
quote:Het feit dat ze zoveel in het nieuws kwamen, is omdat het een paar keer achter elkaar gebeurd. Stel dat bij KLM ieder jaar 1 ding is, komt er niks in het nieuws. Maar als ergens 10 jaar niks gebeurd en dan 2x achter elkaar wel, is het meteen een hot item. Weet niet precies de getallen hiervan hoor, hang me er dus niet aan op. Het is in ieder geval wel iets in deze richting ![]() | |
Tabu | zondag 30 juli 2006 @ 20:58 |
ach, vorig jaar ook me gevlogen. alles viel wel mee behalve de krijsende vrouwen bij het landen (dat ging inderdaad niet helemaal goed) | |
sanger | zondag 30 juli 2006 @ 21:05 |
Wat me wel opvalt is dat TS het heeft over een bepaling: Transavia of een andere gerenommeerde maatschappij Ondanks de goede ervaringen van Fok!kers en het feit dat ze zic geen foutje meer kunnen permiteren kan ik Onur Air niet als een gerenommeerde maatschappij aanmerken. Overigens weinig kans dat er iets fout gaat hoor! Je moet maar bedenken dat de piloot ook liever heel aankomt dan in stukjes. | |
Agag | zondag 30 juli 2006 @ 21:06 |
Ik heb er ook wel eens mee gevlogen. Was niks mis mee. Alleen de landing ging nogal hardhandig. Maar ik heb verder weinig ervaring met vliegen, dus weet niet of dat normaal is. In ieder geval is er strenge controle op dit soort zaken. Als het niet veilig was, zouden ze niet laten vliegen. Vertrouw daar dus maar op. | |
Arid | maandag 31 juli 2006 @ 15:48 |
quote:Ik ben ooit een keer met Sjonnie tours op vakantie geweest, daar kan je het wel een beetje mee vergelijken!! ps. mag ik je xbox alvast hebben ![]() | |
RicXDesign | maandag 31 juli 2006 @ 16:54 |
Ik heb 1 keer met Onur air gevlogen ...Nooit meer. Ten eerste 8 uur vertraging, wegens mankement...Vertraging van 8 uur liep uit naar 11 vertraging. In het vliegtuig heb ik de hele reis een lek vertiel of iets dergelijks gehoord... Contante fluittoon van een ventiel waar iets mee was ofzo... In het vliegtuig mocht toen nog gewoon gerookt worden, iets wat IK zelfs als die hard roker niet lekker vindt omdat je in zo'n kleine ruimte zit. Geen idee of je nu nog mag roken in het vliegtuig. | |
mrcool | maandag 31 juli 2006 @ 17:04 |
11 uur vertraging is wel erg kut! En je mag tegenwoordig niet meer roken in het vliegtuig. | |
freddygonzales | maandag 31 juli 2006 @ 20:06 |
quote:Loop nou niet zo te brallen LUL! Dat was jij niet maar de weledelgestrenge heer N. van Ee zo! | |
Fiduci | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:08 |
Binnenkort ga ik weer 8 dagen naar Turkije. Bij het reisbureau gechecked met wie we gaan vliegen maar dat was nog niet echt duideijk. Angst van mij is dat er op de ticket zal staan "Onur Air".... Zijn er mensen die ervaringen hebben met Onur Air? Was het echt zo verschrikkelijk als in de media is gesuggereerd?Of viel het uiteindelijk allemaal reuze mee en was het een prima vluht? Ik hoor het graag van jullie... | |
arnout109 | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:15 |
oh oh | |
Syrena | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:20 |
't Was niet leuk nee. Op de heenweg viel er een stuk plaat uit het plafond bij het landen, op de terugweg hadden we een nogal akelige landing (stikdonker, duurder voor het gevoel uuuuuuuren eer we eindelijk aan de grond stonden, kwamen met een flinke klap neer). Vlucht was verder normaal. | |
teh_m0nkey | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:22 |
Was laatst toch een piloot die direct opstapte bij Onur Air, zit in vliegtuig en ging meteen van boord, bleek toen ook echt wat mee mis te zijn meen ik, stond hier op de frontpage.. | |
Sputnik | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:22 |
Kijk naar het aantal vluchten dat Onur Air dagelijks uitvoert en dan naar het aantal gemelde incidenten. Luxe hoef je sowieso niet te verwachten bij prijsvechters (daarom is je vakantie ook zo goedkoop) dus opmerkingen over slecht bedienend personeel kun je direct weer vergeten. Al met al zal reizen met Onur niet echt gevaarlijk zijn, ze hebben enkel een hoger aantal incidenten als andere maatschappijen, waarbij de meeste van deze incidenten op de grond hebben plaatsgevonden. Verwacht echter niet de behandeling en luxe van een gewone luchtvaartmaatschappij, een Onur Air vliegtuig zal eerder aanvoelen als een oude stadsbus dan een luxe Vip-coach. | |
Mokz | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:23 |
Ik heb ook gereisd met Onur Air, niks ernstigs. Beetje rammelende kasten, verder niks. | |
Sickert | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:25 |
prima mee gevolgen en vond de service zelfs beter als een keer dat ik met martinair vloog kan natuurlijk ook gevoelsmatig zijn. | |
Armageddon | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:25 |
Ben alleen nog met inter airlines naar turkije geweest en dat was prima. | |
Fiduci | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:28 |
Er was een moeglijkehid dat wij met Onur Air zouden vliegen en om eerlijk te zijn ben ik al geen held wat betreft het vliegen laat staan na al die wilde verhalen van iedereen. Dus probeer me voor te bereiden voor wat in mijn ogen het ergste kan zijn en dat is Onur Air. Ik hoor van heel veel bekende dat zij daar reeds mee hebben gevlogen en uitermate tevreden waren. Afwachten!!!!! | |
kruimel_20 | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:29 |
vorig jaar met onur terug uit turkije.... het zijn rammelbakken. Bij het landen rammelde alles wat maar kon rammelen.Slecht onderhouden stoelen enzo... (lees loszittend/uitelkaar vallend) Verder goede service aan boord, kregen lekker een lunch (broodjes en jus) Was wel heel blij weer aan de grond te zijn... | |
Armageddon | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:29 |
Gewoon een fles whiskey in het vliegtuig kopen en naar binnen gooien komt het helemaal goed. ![]() | |
Fiduci | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:31 |
was ook van plan mezelf een stuk in de kraag te drinken ![]() | |
Armageddon | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:34 |
quote:Deed ik ook bij intern airlines. Doe mij maar een fles red label zeg ik tegen die stewardess. Ik afrekenen en ik trek meteen de dop eraf en neem een flinke slok. Dat mens kijken joh. ![]() | |
Fiduci | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:36 |
hahah lachen toch had het vorig jaar bij met iemand die heel erg bang was om te vliegen. had onderweg een fles bacardi geleegd en was er goed van onder de indruk. Zo zat dat hij helemaal aggressief werd. Hij zou de ruiten er wel even uit trappen en de bejaarde vrouw naast hem zou hij helemaal afslaan omdat ze hem aankeek. Die flipte hem helemaal was blij dat dat gebeurde toen we bijna aan de grond stonden. Buiten het vliegtuid stonden de mannen met de blauwe pet, alias de politie, al te w88 om hem mee te nemen. Pauper | |
Minisuisse | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:37 |
Fly Air is al net zo leuk ![]() | |
Armageddon | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:41 |
quote: ![]() | |
Fiduci | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:41 |
quote:Niet bekend bij me Minisuisse | |
Fiduci | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:42 |
Afeglopen mei met Correndon gevlogen, was ook geen pretje. | |
Minisuisse | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:43 |
http://www.flyair.com.tr/sirketimiz_hol.asp Ook een turkse prijsvechter die op tal van turkse badplaatsen land. Net zo pauper als Onur ![]() | |
Mokz | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:44 |
quote:Ik was heen met Correndon, terug met Onur Air. ![]() Onur Air was beter. | |
Armageddon | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:48 |
quote: ![]() Ik verbaas me altijd dat die dingen nog kunnen opstijgen uberhaupt. ![]() | |
Repeat | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:49 |
Ik zou het gewoon nooit doen. Je zit wel in een vliegtuig, je kan geen kant op. | |
Minisuisse | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:50 |
Kans op overlijden tijdens autorijden is statisch gezien groter | |
Repeat | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:53 |
quote:Het gaat hier om de vergelijking vliegtuig - vliegtuig, niet vliegtuig in het algemeens - iets anders... | |
Minisuisse | donderdag 12 oktober 2006 @ 15:57 |
quote:In geen enkel vliegtuig kun je een kant op. Hoevaak is er een toestel van die prijsvechters neergestort? Volgens mij nog nooit. | |
Repeat | donderdag 12 oktober 2006 @ 16:05 |
quote:Toch zit ik liever in een vliegtuig van bv. KLM dan in een Turkse crapmaatschappij waar je stoelen wiebelen en waar er plafondplaten omlaagkomen. Als je hoort (op tv tijd terug enz) wat er volgens de inspectie aan die dingen allemaal niet goed was... IK hou toch teveel van het leven ![]() | |
Armageddon | donderdag 12 oktober 2006 @ 16:06 |
Er moet trouwens heel wat gebeuren wil een vliegtuig op de grond ploffen hoor Repeat. Er kan hier en daar wel een schroefje missen. ![]() | |
Fiduci | donderdag 12 oktober 2006 @ 16:16 |
quote:Laatst veel problemen omtrent transavia vliegtuigen. Mijn oom werkt bij Transavia en zij hebben ook meerdere malen de laatste jarebn problemen gehad met vliegtuigen. Maar wat gebeurd er , dat word structureel stil gehouden. Komt Onur of wat dan ook met iets of wat problemen AAN DE GROND dan brengen ze dat groot. Waarom??? Concurrentiestrijd. Ideaal voor NL maatscahppijen als er over de turkse slecht gesproken word, en de nederlandse niet slecht in het nieuws komen. | |
Armageddon | donderdag 12 oktober 2006 @ 16:18 |
Die vliegtuigen van Transavia hangen ook van ellende aan elkaar inderdaad. Hoeveel jaar word er met zo'n kost gevlogen eigenlik? | |
Repeat | donderdag 12 oktober 2006 @ 16:21 |
quote:dat zegt niks zolang die dingen goed onderhoudt, het wordt wel interessant met budgetonderhoud zoals bij die turken ed. | |
DutchTrain | donderdag 12 oktober 2006 @ 19:19 |
=> Vliegen met Onur Air - Deel 2 ![]() | |
Walking_On_Sunshine | donderdag 12 oktober 2006 @ 19:43 |
quote:Hey,volgens mij zat ik toen bij jou in het vliegtuig!! ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 12-10-2006 20:15:40 ] | |
BadAssBitchSmut | donderdag 12 oktober 2006 @ 23:38 |
Ik vind het een ellendige kutmaatschappij ![]() Ze zijn zeer onverantwoordelijk bezig (ik zat met een gekneusde poot bij een exit 'omdat dat zo uitkwam') en op de terugweg kreeg ik mn baggage in 1000 stukjes terug en er kon niet eens een sorry vanaf ![]() ![]() | |
sieske | vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:52 |
bij mij viel het reuze mee. Niet al te veel beenruimte en het eten wat je aan bord kon kopen was keiduur maar dat heb je bij elke luchtvaartmaatschappij ![]() Voordat ik naar Turkije ging was het ook zo erg met Onur Air, ze waren op de zwarte lijst gezet. Ik keizenuwachtig, nergens voor nodig bleek achteraf. ![]() | |
Public_NME | donderdag 4 januari 2007 @ 14:46 |
Zo er was weer een incidentje... ![]() quote:Vrachtdeur gaat gewoon open in vlucht, en ze verliezen druk... Bij de noodlanding pleurt er gewoon bagage op de runway! LOL ![]() | |
LB06 | donderdag 4 januari 2007 @ 16:08 |
Niks mis mee. Maar als ik me goed herinner spreken de stewardessen geen Nederlands. Alles wordt dubbel verteld, een keer in het Engels en het keer in het Turks. Het eten was trouwens nog best lekker, voor een vliegtuigmaaltijd. | |
mynick | dinsdag 9 januari 2007 @ 12:23 |
http://www.nu.nl/news/939(...)tsnapt_aan_ramp.html Gewoon toeval? | |
tralalala | dinsdag 9 januari 2007 @ 13:44 |
quote:Wij hebben in Juli met corendon gevlogen, was gewoon super, vliegtuig zag er goed uit (lekkere leren stoelen) en we zaten bij de noodingang. Terugweg was ook gewoon goed. Heenweg 15 minuten vertraging, maar dat kwam omdat zo'n dom wijf de weg naar het vliegtuig niet kon vinden blijkbaar ![]() ![]() Terugweg vlogen we zelfs iets vroeger. Mijn ouders zijn daarna nog een keer met corendon naar Turkije geweest en weer helemaal geen problemen gehad. | |
Public_NME | dinsdag 9 januari 2007 @ 18:19 |
quote:Dat is hetzelfde bericht wat ik gepost heb op 4 jan. | |
Marioow | zondag 14 januari 2007 @ 13:04 |
Ik heb meerdere malen met Onur gevlogen maar ik vindt het een stuk beter als Transavia en Martinair vooral qua ruimte in het vliegtuig. Verder 1x last gehad van turbulentie maar dat had je met die andere maatschappijen ook gehad. Tegenwoordig vliegen ze bijna niet meer met Onur dus ga ik meestal met Inter airlines. | |
Backdoorman | zondag 14 januari 2007 @ 13:31 |
ik heb ooit eens met air alfa gevlogen van en naar istanbul...sindsdien vlieg ik niet meer met turkse maatschappijen...wat een hitte in dat vliegtuig het leek wel alsof het elk moment in de fik kon vliegen....zweet stond letterlijk in mijn schoenen...zal wel iets mis zijn geweest met de airco ofzo...brrrr. kent iemand dat air alfa?? bestaan ze nog?! | |
EagleJ | zondag 14 januari 2007 @ 13:51 |
Air Alfa kende het zelfde lot als Air Anatolia (nog zo'n topmaatschappij ![]() | |
Gert | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:50 |
Ik sprak gisteren in het vliegtuig met een piloot van Ryan Air die off duty op weg naar huis was. Hij zou niet in een vliegtuig van Onur Air stappen, zei hij. En dat zei hij niet om "de concurent zwart te maken", want ten eerste is Onur Air nauwelijks een directe concurrent en ten tweede was hij helemaal niet negatief over Easyjet, wat wél een directe concurrent is. | |
Smeich | woensdag 18 juli 2007 @ 12:31 |
Een vriendin van mij is vandaag naar Turkije gevlogen met die gasten en blijkt dat Onur Air een deel van de koffers ın A'dam heeft achtergelaten omdat de bagagecapacıteit vol was! Ze (zo'n 40 mensen) kunnen die koffers pas vrijdag verwachten! ![]() | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:00 |
quote:Ik zou ook niet met onur air vliegen. En ook niet om de concurent zwart te maken. Maar het gaat gewoon om het risicogehalte. De hele luchtvaart is bezig om het ongeval risico zo laag mogelijk te maken, helemaal nul gaat niet. Echter er zijn maatschappijen die gewoon een hoger risico vormen. Onur air is zo'n maatschappij. Relatief klein en in een sector waarbij alles zo goedkoop mogelijk moet zijn, dus weinig geld om preventive maintenance te plegen, vliegers die nauwelijks verstaanbaar zijn op de radios, een falende inspectie of toezicht in hun eigen land... In, onder andere, de luchtvaart wordt vaak gesproken over het kaas met gaten model van Reason. ![]() Elk plakje kaas is een laag in een bedrijf. Als alle plakjes dusdanig tegenover elkaar liggen dat de gaten overlappen, dan kan een fout ongezien door de kaas glippen en een ongeval veroorzaken. Ik heb het idee dat bij onur air er constant al wat gaten overlappen en er dus niet veel meer hoeft te gebeuren voordat alle gaten overlappen. En voor die paar tientjes neem ik dat risico niet, echter dat is voor een ieder om dat te bepalen. Ook heb ik geen inside info, dus dit alles is op aannames gebaseerd, maar in dit geval neem ik het zekere voor het onzekere. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:04 |
quote:Dat heet nu Fly Air. Ander embleempje op het uniformpje en gaan maar weer. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:07 |
quote:Schijnt nogal een Boeing probleem te zijn. Was laatst ook iets op NGC of Discovery, er is een keer zo'n vliegtuig geland met het halve dak er af, ook omdat die bagagedeur open ging. Toen zijn van dat type meteen alle bagagedeuren gereviseerd en zo. Het probleem met die dingen is dat ze naar buiten open gaan, om ruimte te besparen. Maar zodra er dan iets mis is met de lock-pins, vliegt die deur door de druk ook meteen open. | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:10 |
quote:Elke zomer start er wel weer een nieuwe maatschappij in dat land. Air rose en eurosun zijn namen die me nog vers in het geheugen liggen. http://krant.telegraaf.nl(...).eurosun.turkse.html 9 van de 10 keer van dezelfde mensen, welke elke zomer weer war euro's proberen mee te pikken van het toerisme | |
Armageddon | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:13 |
Zo heb je ook vijfhondervierenvijftig Turkse rijscholen in Nederland. ![]() | |
Public_NME | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:44 |
quote:Waar baseer je dit eigenlijk op? HV heeft een fleet met alleen maar 73NG's, en zijn allemaal vrij nieuw. Gemiddelde leeftijd van de floot is 5,7 jaar. En ze maken gebruik van KLM E&M, dus ze hebben een vrij hoge veiligheids standaard. | |
The_stranger | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:50 |
quote:Wat hij mogelijk bedoelt is dat de cabine vast niet meer superschoon is, al ben ik de laatste tijd niet meer aan boord van de groenen geweest. Echter de staat van het tapijt zegt niets over de technische staat van het vliegtuig. Tapijt is niet schoon te houden met 3 vluchten per dag vol met Sjonnie, Anita en hun vrienden.... | |
Armageddon | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:52 |
quote:Ik had het meer over de binnenkant. Van de twee toestellen waar ik in heb gezeten dan. ![]() | |
Public_NME | vrijdag 20 juli 2007 @ 11:56 |
quote:Achja, als je bij KL in de 733 en 734 zit zijn die ook aardig 'knackered'. ![]() | |
leolinedance | maandag 8 september 2008 @ 22:30 |
Heb ook ooit met Onur Air gevlogen. Mijn eerste vlucht ever. Meteen 7 uur vertraging gehad, lekker dus. Ook allemaal damp/ rook in het vliegtuig maar dat zou normaal kunnen zijn.Verder waren de instructies niet te verstaan. Maar we hebben het overleefd. |