Ja.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
De 'natuurlijk' was voor mij?
Ok, want vrouwmens wil natuurlijk mail op twee PC's. En dan straks zeuren als ze twee incomplete mailboxen heeftquote:
Klik Advanced:quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
je kan ook gewoon instellen dattie de mail op der server moet laten staan neem ik aan?
Zo iets als iPhoto?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:21 schreef nietzman het volgende:
Imagewell is trouwens een enorm snel en simpel programmaatje om snel je afbeeldingen mee op het web te pleuren.
de miniquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:21 schreef MaRySe het volgende:
Welke mooie lieve leuke apple ga ik aanschaffen voor niet heul veul geld?
Miniquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
de mini
de rest is heul veul geld.
Nee.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:22 schreef MaRySe het volgende:
Zo iets als iPhoto?
Want dat is me een partij traag !
Ah. Okey.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nee.
Je sleurt er een foto op, kan simpel de schaal en compressie aanpassen, en ramt op send.
Imagewell pleurt de foto op je webspace en copieert automagisch de url op je klembord.
Sim-pel!
Ojaquote:
Nee.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:25 schreef MaRySe het volgende:
[..]
OjaIk zat al aan de iPod te denken
!!
Kan ik daar wel de sims op spelen? Internetten, Photoshoppen ?
Ik moet er natuurlijk wel op vooruit gaan
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:26 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb mijn mac alleen voor internet, school, werk en mijn verzameling MaRySefoto's.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ik heb geen Mac om op te gamen.
Ik heb het gewoon te druk met die foto's van je.quote:
Zo'n kast heb ik op de zaak staan, voor wat test gerommel.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:47 schreef Willaaam het volgende:
MaRySe kan een eMac kopen!
Kan spelletjes en dvd's branden en is...... het minst mooi van alle appels.
Maar wel 1000 euro met alles erbij!
http://www.apple.com/nl/emac/
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo'n kast heb ik op de zaak staan, voor wat test gerommel.
En het GELUID dat er uit die speakertjes komt alsie opstart
Dat ding is 1 grote subwoofer
de kleinste van de ubergrote schermen kost al meer dan ¤ 800,-quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:45 schreef MaRySe het volgende:
[..]Ik wil niet zo een allesch in 1.. Wil namelijk een übergroot scherm
Hoeft niet perse van apple..quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
de kleinste van de ubergrote schermen kost al meer dan ¤ 800,-
Jou mag ikquote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:45 schreef MaRySe het volgende:
[..]Ik wil niet zo een allesch in 1.. Wil namelijk een übergroot scherm
Die zijn ook van adere fabrikanten dan Apple ernstig duurquote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:59 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Dusch. Anders heb ik alleen een scherm
23" scherm!!!
O balen.quote:Op zondag 22 mei 2005 00:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die zijn ook van adere fabrikanten dan Apple ernstig duur
Heulemaal niet! Alleen mail vind ik een kut programmaquote:Op zondag 22 mei 2005 02:34 schreef sooty het volgende:
MaRySe is blijkbaar wel populair hier.
Hopelijk raken we hier niet vertwijfeld: MaRySe is, hoewel ze al sinds 1987 een Mac bedient naar eigen zeggen, een dommerik als het op Mac-gebied aangaat.
Klopt, is al een hele oude bug in Camino. In het reageer venster van Fok staan al die geanimeerde smilies, en daar kan Camino dus nog steeds niet tegen. Je kunt als het goed is ergens in de preferences het animeren van GIFjes op once zetten, dan is het goed, maar dan zie je dus alle animated-gifjes maar één keer, daarna staan ze stil.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, ik heb zojuist camino gedownload, en die is net even wat 'macceriger' dan firefox...
Maar in het reageer venster van fok doettie raar.
hij doet ongeveer een seconde over een letter op het beeld zetten. In de quickreply doet hij het wel goed.
Firefox reageert prima. Meer mensen hier last van?
hmz, dan gebruik ik wel firefoxquote:Op zondag 22 mei 2005 15:14 schreef Jalu het volgende:
[..]
Klopt, is al een hele oude bug in Camino. In het reageer venster van Fok staan al die geanimeerde smilies, en daar kan Camino dus nog steeds niet tegen. Je kunt als het goed is ergens in de preferences het animeren van GIFjes op once zetten, dan is het goed, maar dan zie je dus alle animated-gifjes maar één keer, daarna staan ze stil.
Je zei 'ik'.quote:
de laptop staat beneden, dus wel lekker makkelijk om te surfen wanneer Saskia niet op bed ligt.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:13 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je zei 'ik'.. Heb je hem al van ET ingepikt?
.
Wat mis je trouwens in Safari? Sinds Safari 2 heb ik eigenlijk weinig reden om nog bij FireFox te blijven, en ik gebruik dus nu Safari als primaire browser. Het enige wat ik nog mis zijn de extensions van FireFox, maar op http://pimpmysafari.com/ staan ook zat uitbreidingsmogelijkheden voor Safari.
Versie 2?quote:
De versie welke in Tiger zit. Vind 'm nog steeds traag renderen en hij heeft nog wat problemen met sommige pagina'squote:Op zondag 22 mei 2005 16:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Versie 2?
Die oude Safari was inderdaad niet zo vlot, maar Safari 2 vliegt hier.
Ja continuequote:Op zondag 22 mei 2005 18:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je fast user switching al eens gebruikt? Dat ziet er echt zooo cool uit
Hmz, apache zit al standaard meegebakken in tiger, maar PHP en mysql gaat niet meevallen zie ik alquote:Op maandag 23 mei 2005 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is een goede PHP editor voor Mac?
En bestaat er ook een Apache/MySQL/PHP combo (freeware) voor Mac?
http://www.codingmonkeys.de/subethaeditquote:Op maandag 23 mei 2005 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Apache en php zit ingebouwd, je hoeft dus alleen nog MySQL te downloaden. Met Google zo te vinden.quote:En bestaat er ook een Apache/MySQL/PHP combo (freeware) voor Mac?
Macs zijn inderdaad nogal waardevast.quote:Zit trouwens ff op www.tweedehandsmac.nl te kijken... Die gasten vragen bijna de nieuwprijs voor een systeem van een jaar oud!
VIM is iirc standaard geinstalleerd.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Je wil gewoon niet dat ze nog langer met haar vieze vingers aan je precious iBook zit he?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zit er aan te denken nog een tweedehands iMac G5 voor E.T. bij te kopen.
Dan kan ik van haar PC weer een werkende linux bak maken
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:09 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je wil gewoon niet dat ze nog langer met haar vieze vingers aan je precious iBook zit he?
't is MIJN iBook hoor.. Swets mag blij zijn dat ie van mij er af en toe ook op magquote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:09 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je wil gewoon niet dat ze nog langer met haar vieze vingers aan je precious iBook zit he?
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:34 schreef E.T. het volgende:
Swets mag blij zijn dat ie er af en toe op mag
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:44 schreef TheMarco het volgende:
Ik denk niet dat het feit dat Apple met Intel praat ook meteen betekent dat ze x86 processoren in macs gaan zetten. Lijkt me uitermate sterk. Intel maakt wel meer dan alleen x86 processoren...
Draait Windows ook op andere processoren dan x86?quote:De overstap naar Intel, waarover de Wallstreet Journal bericht, zou een nieuwe impuls kunnen betekenen voor Apple en het theoretisch mogelijk maken Windows te draaien op een Macintosh.
De NT kernel wel in ieder geval ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
[..]
Draait Windows ook op andere processoren dan x86?
Voor zover ik het begreep ging het over intelchips in iPods.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:44 schreef TheMarco het volgende:
Ik denk niet dat het feit dat Apple met Intel praat ook meteen betekent dat ze x86 processoren in macs gaan zetten. Lijkt me uitermate sterk. Intel maakt wel meer dan alleen x86 processoren...
Oh, ok, dat wist ik niet.quote:
Het zou me in het geheel niet verbazen als ze een video spelende iPod willen uitbrengen met een snelle Xscale CPU. De G5 is verre van dood. Multi core, Cell versies, hogere Ghz waarden. Ze zouden volgens mij gek zijn als ze daar vanaf stapten. De PS3 en de XBOX gaan het allebei gebruiken dus it's not quite dead yet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:59 schreef nietzman het volgende:
[..]
Voor zover ik het begreep ging het over intelchips in iPods.
Maargoed, dit gerucht hoor je ook al jaren.
Het vreemde is ook dat zowel de xbox als PS3 op een kloksnelheid boven de 3Ghz lopen en deze voor de Mac nog steeds niet beschikbaar is.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:23 schreef TheMarco het volgende:
[..]
Het zou me in het geheel niet verbazen als ze een video spelende iPod willen uitbrengen met een snelle Xscale CPU. De G5 is verre van dood. Multi core, Cell versies, hogere Ghz waarden. Ze zouden volgens mij gek zijn als ze daar vanaf stapten. De PS3 en de XBOX gaan het allebei gebruiken dus it's not quite dead yet.
Een Cell PPC is wel ff een ander ding dan de PPC die nu in Macs zitten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het vreemde is ook dat zowel de xbox als PS3 op een kloksnelheid boven de 3Ghz lopen en deze voor de Mac nog steeds niet beschikbaar is.
De Xbox draait toch niet op een cell?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een Cell PPC is wel ff een ander ding dan de PPC die nu in Macs zitten.
Hmmm... Maar ik lees wel dat het een PPC met 3 cores is, dat is ook niet bepaald een standaard ontwerp natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De Xbox draait toch niet op een cell?
Ja want Apple kondigt nieuwe processors nooit ruimschoots vantevoren aan...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hmmm... Maar ik lees wel dat het een PPC met 3 cores is, dat is ook niet bepaald een standaard ontwerp natuurlijk.
Maar goed, zowel de PS3 als de Xbox360 liggen ook nog niet in de winkel. Wellicht dat tegen de tijd dat dat wel zo is, er ook wel een Power Mac te krijgen is met een 3 GHz CPU.
Nou, de laatste versie van Windows die PowerPC nog ondersteunde was NT 4.0 en vanaf Windows 2000 is het praktisch Intel-only wat de klok slaat.quote:
Aangezien de Xbox 360 op PPC gaat draaien, de Xbox 1 ook op een NT kernel draaide, en de G5 ontwikkel systemen volgens mij ook op NT draaien lijkt het me zeer waarschijnlijk dat MS een versie heeft die op PPC draait.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:23 schreef Tijn het volgende:
NT is van oorsprong inderdaad wel ontwikkeld om op een heel scala aan platforms te kunnen draaien (naast Intel en PowerPC, ook Alpha en MIPS geloof ik), maar ik weet niet in hoeverre de huidige versies van Windows dat kunnen. Ook op kernel-niveau is er best wat veranderd sinds NT 4.0.
Ik zag op tweakers dat er eigenlijk geen 1 mac aan je eisen voldeed. Waarom nu voor de mini gekozen?quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zag op tweakers dat er eigenlijk geen 1 mac aan je eisen voldeed. Waarom nu voor de mini gekozen?
Dit waren ongeveer mijn argumenten voor de iBookquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:26 schreef Aaargh! het volgende:Ik wil met een Mac spelen, nieuw OS en systeem leren. De mini is qua specs meer dan voldoende voor mijn gebruik (desktop werk, verbazingwekkend hoe soepel alles draait met deze specs)
Mail in tiger is zo lelijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:09 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon mail. Ben er erg tevreden mee. Zeker na de update van Tiger.
En dit is een argument omdat....?quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:30 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Office kosten mij ¤150 euro, met studenten licentie.
Ik heb de 1,42 Ghz Mini met 512 MBquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Inderdaad draait alles prima met de 1,2 Ghz (ik heb wel 256MB extra geheugen genomen).
Als het goed is, verdwijnt het icoontje voor Bluetooth zelfs uit de systemprefs als je die stick verwijdert. Gebruiksgemak is inderdaad één van de sterke punten van de Mac.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:38 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik heb de 1,42 Ghz Mini met 512 MB
Heb er nog maar een paar minuten mee kunnen spelen, vanavond meer, maar wat ik tot nu toe gezien heb is 't echt een slick OS.
Ik drukte m'n bluetooth USB stickje er in om te zien of 't werkte, ik wachten, gebeurt niks .. vreemd. System prefs erbij gepakt, op "bluetooth" geklikt , staat daar vrolijk "this mac has support for bluetooth"
Wat nou "Windows heeft nieuwe hardware gevonden"
DAT wist ik al.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:38 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik heb de 1,42 Ghz Mini met 512 MB
Heb er nog maar een paar minuten mee kunnen spelen, vanavond meer, maar wat ik tot nu toe gezien heb is 't echt een slick OS.
Ik drukte m'n bluetooth USB stickje er in om te zien of 't werkte, ik wachten, gebeurt niks .. vreemd. System prefs erbij gepakt, op "bluetooth" geklikt , staat daar vrolijk "this mac has support for bluetooth"
Wat nou "Windows heeft nieuwe hardware gevonden"
Office iets duurder is?quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dit is een argument omdat....?
Je kunt je muziek inderdaad op een andere locatie neerzetten en dan iTunes voor beide gebruikers naar dezelfde itunes-library laten wijzen. Je kunt dat zelfs wel doen vanuit deze Music map, mits je de rechten maar goed zet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Vraagje, ik heb 2 Gig aan MP3's vanaf mijn windows machine naar de iBook gekopieerd en in de 'muziek' map gedeponeerd.
Toen kwam ik erachter dat de muziekmap dus gelieerd is aan een account en deze MP3's dus alleen voor mij als gebruiker zichtbaar zijn en niet voor E.T.
Nou niet getreurd, in iTunes kan je 'delen', dus aangzet, fast user geswitched naar E.T. d'r account, iTunes gestart en inderdaad daar kan ik nu in de map met de mp3's.
Maaaaar..... wanneer ik onder mijn account iTunes uitzet is de map NIET meer beschikbaar in Itunes op E.T. d'r account.
Moet ik dus gewoon de MP3's ergens in een andere map op de HD deponeren of bestaat er een manier om de map 'muziek' permanent beschikbaar te houden voor beide accounts?
Zet al de muziek in de map gebruikers:gedeeld:muziekquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Vraagje, ik heb 2 Gig aan MP3's vanaf mijn windows machine naar de iBook gekopieerd en in de 'muziek' map gedeponeerd.
Toen kwam ik erachter dat de muziekmap dus gelieerd is aan een account en deze MP3's dus alleen voor mij als gebruiker zichtbaar zijn en niet voor E.T.
Nou niet getreurd, in iTunes kan je 'delen', dus aangzet, fast user geswitched naar E.T. d'r account, iTunes gestart en inderdaad daar kan ik nu in de map met de mp3's.
Maaaaar..... wanneer ik onder mijn account iTunes uitzet is de map NIET meer beschikbaar in Itunes op E.T. d'r account.
Moet ik dus gewoon de MP3's ergens in een andere map op de HD deponeren of bestaat er een manier om de map 'muziek' permanent beschikbaar te houden voor beide accounts?
Volgens mij moet dat prima gaan, mits je netwerkverbinding met die Linux doos permanent is. En je moet er wel rekening mee houden dat iTunes enorm ID-tag-geil is...quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:47 schreef Aaargh! het volgende:
Ik laat mijn mp3/divx collectie op mijn huidige Linux bak staan, die als server gaat dienen. Kan iTunes dit indexen ?
Onder 10.3.7 in ieder geval welquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Het werkt in ieder geval gelijk onder OSX met CSR chipsets. Ik weet niet wat er gebeurt met broadcom bluetooth chips (ik zal zo eens kijken)
Maar gaat ie dan ook proberen de boel op de server opnieuw in te delen ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:50 schreef Jalu het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat prima gaan, mits je netwerkverbinding met die Linux doos permanent is. En je moet er wel rekening mee houden dat iTunes enorm ID-tag-geil is...Sommige mensen vinden het niet leuk hoe iTunes hun muziek aan de hand daarvan in mappen sorteert...
Ziet er uit als een goed idee.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:39 schreef nietzman het volgende:
Is dit niet iets voor je?
http://home.introweb.nl/~dodger/itunesserver.html
Ik moest ook wel ff wennen aan de nieuwe look van Mail, maar ik vind het verder wel een lekker programma, dus ik blijf het ook na de upgrade naar Tiger gewoon gebruiken.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:35 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Mail in tiger is zo lelijk.
Doet me denken aan een ander OS, met die lelijke kleuren grijs.
Appeltje + shift + 3quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:30 schreef gexxz het volgende:
Wat ik me nou al een tijdje afvraag: hoe maak ik een screenshot op de mac??
eindelijk! dank je welquote:Op woensdag 25 mei 2005 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Appeltje + shift + 3
En voor een selectie van het scherm: appeltje + shift + 4
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |