quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:44 schreef TheMarco het volgende:
Ik denk niet dat het feit dat Apple met Intel praat ook meteen betekent dat ze x86 processoren in macs gaan zetten. Lijkt me uitermate sterk. Intel maakt wel meer dan alleen x86 processoren...
Draait Windows ook op andere processoren dan x86?quote:De overstap naar Intel, waarover de Wallstreet Journal bericht, zou een nieuwe impuls kunnen betekenen voor Apple en het theoretisch mogelijk maken Windows te draaien op een Macintosh.
De NT kernel wel in ieder geval ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
[..]
Draait Windows ook op andere processoren dan x86?
Voor zover ik het begreep ging het over intelchips in iPods.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:44 schreef TheMarco het volgende:
Ik denk niet dat het feit dat Apple met Intel praat ook meteen betekent dat ze x86 processoren in macs gaan zetten. Lijkt me uitermate sterk. Intel maakt wel meer dan alleen x86 processoren...
Oh, ok, dat wist ik niet.quote:
Het zou me in het geheel niet verbazen als ze een video spelende iPod willen uitbrengen met een snelle Xscale CPU. De G5 is verre van dood. Multi core, Cell versies, hogere Ghz waarden. Ze zouden volgens mij gek zijn als ze daar vanaf stapten. De PS3 en de XBOX gaan het allebei gebruiken dus it's not quite dead yet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:59 schreef nietzman het volgende:
[..]
Voor zover ik het begreep ging het over intelchips in iPods.
Maargoed, dit gerucht hoor je ook al jaren.
Het vreemde is ook dat zowel de xbox als PS3 op een kloksnelheid boven de 3Ghz lopen en deze voor de Mac nog steeds niet beschikbaar is.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:23 schreef TheMarco het volgende:
[..]
Het zou me in het geheel niet verbazen als ze een video spelende iPod willen uitbrengen met een snelle Xscale CPU. De G5 is verre van dood. Multi core, Cell versies, hogere Ghz waarden. Ze zouden volgens mij gek zijn als ze daar vanaf stapten. De PS3 en de XBOX gaan het allebei gebruiken dus it's not quite dead yet.
Een Cell PPC is wel ff een ander ding dan de PPC die nu in Macs zitten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het vreemde is ook dat zowel de xbox als PS3 op een kloksnelheid boven de 3Ghz lopen en deze voor de Mac nog steeds niet beschikbaar is.
De Xbox draait toch niet op een cell?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een Cell PPC is wel ff een ander ding dan de PPC die nu in Macs zitten.
Hmmm... Maar ik lees wel dat het een PPC met 3 cores is, dat is ook niet bepaald een standaard ontwerp natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De Xbox draait toch niet op een cell?
Ja want Apple kondigt nieuwe processors nooit ruimschoots vantevoren aan...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hmmm... Maar ik lees wel dat het een PPC met 3 cores is, dat is ook niet bepaald een standaard ontwerp natuurlijk.
Maar goed, zowel de PS3 als de Xbox360 liggen ook nog niet in de winkel. Wellicht dat tegen de tijd dat dat wel zo is, er ook wel een Power Mac te krijgen is met een 3 GHz CPU.
Nou, de laatste versie van Windows die PowerPC nog ondersteunde was NT 4.0 en vanaf Windows 2000 is het praktisch Intel-only wat de klok slaat.quote:
Aangezien de Xbox 360 op PPC gaat draaien, de Xbox 1 ook op een NT kernel draaide, en de G5 ontwikkel systemen volgens mij ook op NT draaien lijkt het me zeer waarschijnlijk dat MS een versie heeft die op PPC draait.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:23 schreef Tijn het volgende:
NT is van oorsprong inderdaad wel ontwikkeld om op een heel scala aan platforms te kunnen draaien (naast Intel en PowerPC, ook Alpha en MIPS geloof ik), maar ik weet niet in hoeverre de huidige versies van Windows dat kunnen. Ook op kernel-niveau is er best wat veranderd sinds NT 4.0.
Ik zag op tweakers dat er eigenlijk geen 1 mac aan je eisen voldeed. Waarom nu voor de mini gekozen?quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zag op tweakers dat er eigenlijk geen 1 mac aan je eisen voldeed. Waarom nu voor de mini gekozen?
Dit waren ongeveer mijn argumenten voor de iBookquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:26 schreef Aaargh! het volgende:Ik wil met een Mac spelen, nieuw OS en systeem leren. De mini is qua specs meer dan voldoende voor mijn gebruik (desktop werk, verbazingwekkend hoe soepel alles draait met deze specs)
Mail in tiger is zo lelijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:09 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon mail. Ben er erg tevreden mee. Zeker na de update van Tiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |