We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...quote:Console spellen zijn al jaren even duur, daarvoor waren ze duurder. PC spellen zijn een beetje in prijs gestegen, aardappelen ook. Dus wat nou prijzen blijven verhogen tot het publiek het niet meer pikt.
Standaard 130 gulden, soms meerquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op donderdag 19 mei 2005 @ 16:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...
Dat is eigenlijk alleen in Nederland. In normale landen met normale belastingen kosten spellen gewoon 50 euro.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op donderdag 19 mei 2005 @ 16:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...
Ik dacht dat die spellen allemaal zo rond de 120 kosten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:00 schreef peristilius het volgende:
[..]
Standaard 130 gulden, soms meerOverigens zijn bijna alle consolespellen ook 60 euro.
N64 spellen waren zelfs nog duurder, zo'n 150 tot soms zelfs 180 gulden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik dacht dat die spellen allemaal zo rond de 120 kosten.
Maar goed, ik zie ze iig rustig de prijzen verhogen, gaming is "hot" en daar moet dus aan verdiend wordenl.
Ze kunnen het altijd proberen... Ik bedoel maar, de hoge prijzen voor console games tov de pc-games worden nu ook gepikt, terwijl de ontwikkelingskosten voor een vaststaand systeem volgens mij een stuk lager moeten zijn dan voor een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:07 schreef peristilius het volgende:
[..]
N64 spellen waren zelfs nog duurder, zo'n 150 tot soms zelfs 180 gulden.
Ze willen er idd wel aan verdienen, maar ik denk niet dat de prijs drastisch verhogen daar het beste middel voor is.
Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze kunnen het altijd proberen... Ik bedoel maar, de hoge prijzen voor console games tov de pc-games worden nu ook gepikt, terwijl de ontwikkelingskosten voor een vaststaand systeem volgens mij een stuk lager moeten zijn dan voor een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.
Als we dan ook nog eens naar de aantallen gaan kijken die er aan console games verkocht worden en we zetten deze af tegen die van de PC kunnen we toch wel concluderen dat console gamers behoorlijk in de maling worden genomen met het "als we meer verkopen dalen de prijzen vanzelf" argument.
Voor dat programmeren naar de console verwacht ik dat ze een zeer uitgebreide toolkit hebben gebouwd in de loop der jaren, bovendien is de xbox eigenlijk gewoon een pc... En de configuratie blijft jarenlang hetzelfde, dus ik neem aan dat het na een tijdje een fluitje van een cent moet zijn om games om te zetten. Zeker omdat de games ook nog eens minder geavanceerd zijn dan op de pc.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:
[..]
Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn.Console games moeten nog omgezet worden, vooral bij de PS2 is dit erg lastig. Maar dit is volgens mij niet de reden dat console games duurder zijn, het is altijd al zo geweest. Zal nog wel stammen uit de tijd dat er dure cardridges gebruikt werden voor consoles ofzo.
De reden dat consolegames duurder zijn dan pc-games, is omdat de consolefabrikanten een (vrij groot) percentage van het bedrag krijgen (wordt er dus gewoon bij opgeteld). Iets wat je in de pc-wereld natuurlijk niet hebt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:
Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn.Console games moeten nog omgezet worden, vooral bij de PS2 is dit erg lastig. Maar dit is volgens mij niet de reden dat console games duurder zijn, het is altijd al zo geweest. Zal nog wel stammen uit de tijd dat er dure cardridges gebruikt werden voor consoles ofzo.
80 a 90 euro voor een game = ombouwen die hapquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:04 schreef Sharkdoggie het volgende:
Over de prijzen van next gen games, die dan 80 tot 90 euro zouden kosten:
ik zie het niet gebeuren dat Xbox 360 games (of van andere platforms) zoveel gaan kosten. Er worden idd. veel games verkocht maar dat zou betekenen dat kopers die vaak games kopen moeten minderen of over moeten gaan op budget games. Op den duur zouden dan minder games worden verkocht dan voorheen.
Ze zijn klaar. Kameoquote:Op donderdag 19 mei 2005 18:17 schreef Chocobo het volgende:
Kunnen we morgen nog wat M$ games verwachten of is alles klaar ?
Drie keer raden wie Gears of War ook geen ene reet interesseertquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:13 schreef twi het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de meest indrukwekkende game tot nu toe (Gears of War) geen ene kloot aan vindt?
Ikke!quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Drie keer raden wie Gears of War ook geen ene reet interesseert
quote:The build of Perfect Dark Zero that we were looking at was eight weeks old and running on alpha development kits that, we were told, have only a fraction of the power that will be available on the Xbox 360. The game still looked really great, although the frame rate was a bit choppy at times. In the final game, [Rare is shooting for a solid 30 frames per second, whether you're playing solo or with three other players on the same screen.
ff quoten voor de mensen die te lui zijn om te klikkenquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:59 schreef CybErik het volgende:
http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2420&p=5
Ik geloof er geen ene reet van. Microsoft die bij de launch gebruik maakt van Apple's!quote:Powermac G5s at the Show
In Microsoft's own Xbox 360 booth, we saw tons of kiosks running upcoming 360 titles that were actually playable.
Games like Top Spin 2 and Need for Speed were playable, but for some reason they didn't actually look all that great for a next-generation console.
Note the aliasing in this screenshot...the Xbox 360 GPU is supposed to have AA enabled at all times...
To find out why, we had to look a little closer at the kiosks.
Each kiosk had a wired Xbox 360 controller connected to it, running into the base of the kiosk that only had one small window showing off a Xbox 360 console.
But the console itself wasn't on, looking at the right of the kiosk you get to see the actual power behind the demos:
Are those two G5s?
pair of Apple Powermac G5 systems were actually running the Xbox 360 demos, not the 360 console. The consoles in the kiosks weren't actually running, they were just for show - now you know why all the controllers were wired.
Yeah they are
Because the G5 systems can only use a GeForce 6800 Ultra or an ATI Radeon X800 XT, developers had to significantly reduce the image quality of their demos - which explains their lack luster appearance. Anti-aliasing wasn't enabled on any of the demos, while the final Xbox 360 console will have 4X AA enabled on all titles.
We are disappointed that all of Microsoft's Xbox 360 kiosks were running G5 systems as we wanted to see real hardware in action, not behind glass, but Apple should be quite happy.
Ten eerste is er voorlopig nog geen launch en ten tweede is dit de hardware die het dichtst in de buurt komt van de xbox 360. Daarbij is de hardware nog steeds niet helemaal af, geloof ik.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:51 schreef DeltaHF het volgende:
Ik geloof er geen ene reet van. Microsoft die bij de launch gebruik maakt van Apple's!![]()
neequote:Op donderdag 19 mei 2005 19:13 schreef twi het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de meest indrukwekkende game tot nu toe (Gears of War) geen ene kloot aan vindt?
Nou ja.. Microsoft had op z'n minst een minder transparant deurtje kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:04 schreef twi het volgende:
Wat geloof je dan wel? Dat Microsoft voor de show een paar Apple G5's onder in hun booth zet? Voor de lol? Natuurlijk klopt dit gewoon, er zijn toch foto's van?
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:04 schreef twi het volgende:
Wat geloof je dan wel? Dat Microsoft voor de show een paar Apple G5's onder in hun booth zet? Voor de lol? Natuurlijk klopt dit gewoon, er zijn toch foto's van?
Je snapt wat ik bedoel neem ik aanquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ten eerste is er voorlopig nog geen launch
Het is in ieder geval al làng bekend dat Microsoft G5's gebruikte als dev-kits. En zulke grote vijanden zijn Microsoft en Apple niet hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:23 schreef DeltaHF het volgende:
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?
Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!![]()
Jawel. Maar omdat het voorlopig toch nog geen launch is, kunnen ze net zo goed nog even die G5's van Apple gebruiken. Aangezien ze nog geen werkende prototypes van de xbox 360 hebben.quote:
Ik was er niet bij, maar ik zie foto's van de booth en daaronder foto's van die G5's die qua kast van de booth 100% overeenkomen. Dan zeg ik, ja, ze gebruiken G5's. Logische conclusie, lijkt me. Ook gezien de devkits van de Xenon al gemodificeerde G5's waren.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:23 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?
Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!![]()
Inderdaad. En stel dat zo'n ding crashed, kan je mooi Apple de schuld geven dat de hardware niet helemaal top is om de X360 games te draaien, en dat het grafisch niet zo mooi is dan het zal gaan zijn op het definitieve product.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:27 schreef P-Style het volgende:
Jawel. Maar omdat het voorlopig toch nog geen launch is, kunnen ze net zo goed nog even die G5's van Apple gebruiken. Aangezien ze nog geen werkende prototypes van de xbox 360 hebben.
IGN heeft hetzelfde verhaalquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:23 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!![]()
zijn nog alpha devkits ook! volgende maand zou de beta devkit uitkomen en die is dan ook meteen een stuk krachtigerquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:39 schreef kepler het volgende:
[..]
IGN heeft hetzelfde verhaal
en het was idd allang bekend dat devkits voor de Xbox360 op een apple liepen.
Ik denk weer 500 euro bij de release.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:19 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hoorde dat de spellen zo'n 80 a 90 euro zouden kosten.
Al iets bekend over de prijs van de console ?
Niet huilen knul het zijn maar geruchten.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:24 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
en dan de games ook al zo duur
Kwart Miljard!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Waar haalt trouwens iedereen die 1 billion gamers vandaan? Ik hoorde eerder een kwart miljard...
Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Kwart Miljard!Is ook nog achterlijk veel!
Ik vind het ook de rijnste onzin.. maar kijk de persconferentie nog eens op na.. Ben schijnbaar een van de weinige die is opgevallen. Iedereen heeft er schijnbaar overheen gekeken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:11 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....
Maximaal haalbare?!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....
Ik huil niet knulletjequote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:02 schreef Brasco125 het volgende:
[..]
Niet huilen knul het zijn maar geruchten.![]()
Maar eigenlijk is het gewoon omdat ze ook een 3 wilden omdat Sony ook met de Playstation 3 komt en dan de Xbox 2 niet goed zou klinken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:28 schreef twi het volgende:
De bedoeling van de naam is dat je het middelpunt bent van de cirkel, zeg maar
quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.
Leg eens uit!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:33 schreef twi het volgende:
Ach, hoe dan ook heeft de X360 de beste functionaliteiten
De huidige xbox heeft de beste online service, waar de huidige concurrentie niet aan kan tippen. Maar jij weet nu al dat het de volgende generatie ook zo zal zijn?quote:en veruit de beste online service waar de concurrentie bij lange na niet aan kan tippen.
Met de graphics zal op zich niks mis zijn nee...quote:En als er eindelijk geshowed kan worden op de X360 zelf in plaats van een G5 Apple met brakke videokaart, dan zit het met de graphics ook dik in orde.
Standaard? Ik dacht dat 'ie optioneel werd.quote:Tel daar de standaard harde schijf bij op
Leg eens uit waarom de xbox 360 controllers een stuk beter zijn dan die van de PS3?!quote:...en de controllers die een stuk beter zijn dan die van de PS3.
Dit is tenminste een zinnige zin.quote:Dan weet ik wel dat ik die X360 gewoon moet hebben, aangezien 't voor mij veruit de beste console is met de beste franchises.
Ja, leuk, maar je spel moet nog wel op een PC van redelijke specificaties kunnen draaien, en dus moet je water bij de wijn doen.quote:
Ja en?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:40 schreef twi het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar je spel moet nog wel op een PC van redelijke specificaties kunnen draaien, en dus moet je water bij de wijn doen.
Als die dingen perfect waren hoefde ik niet om de haverklap mijn drivers of spel y te updaten omdat spel x visuele bugs of vertieft geluid vertoont bij spel y , wel?quote:
Door de standaard harde schijf zijn er veel meer verschillende functies beschikbaar, met de geinstalleerde connectivity tussen XP Media Center kan je afspelen wat je wilt, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft nog wel meer applicaties in petto heeft. Begrijp me niet verkeerd, met een dubbele HDMI aansluiting en 3 ethernet poorten, plus de cardreaders in de PS3 is die console echt een gadget, maar ik zie in mijn huis niet binnen 3 a 4 jaar een (of zelfs twee) HDTV schermen of PS3's staan die ik met elkaar kan koppelen. En met USB aansluitingen kan ik ook m'n CF-kaartje m.b.v. m'n cardreader aansluiten.quote:
Ik heb daar het volste vertrouwen in. Kijkend alleen maar naar wat Sony liet zien op de persconferentie (zeg maar elk idee wat Microsoft al daadwerkelijk heeft laten zien werd via een ppt-pagina bij elkaar gepraat zonder daadwerkelijk enige uitleg of enig detail van de plannen).quote:De huidige xbox heeft de beste online service, waar de huidige concurrentie niet aan kan tippen. Maar jij weet nu al dat het de volgende generatie ook zo zal zijn?
Hij is standaard, maar removable. Zodat je alle zooi mee kan nemen naar een andere Xbox.quote:Standaard? Ik dacht dat 'ie optioneel werd.
Ten eerste vind ik ze er niet uit zien, ten tweede bevatten ze geen triggers en dus zijn racegames nog steeds niet echt goed te spelen als je geen interesse hebt in de aanschaf van een duur stuur. Daarnaast vind ik ze ergnomoisch een stuk beter. Ze lijken op de huidige controllers, met de analoge stick op de ergonomisch meest lekkere plek. Bovendien is de D-Pad veel makkelijker in gebruik dan een D-Pad met 4 aparte knoppen. Ik snap nog steeds niet waarom Sony dat nog niet heeft veranderd.quote:Leg eens uit waarom de xbox 360 controllers een stuk beter zijn dan die van de PS3?!
Er staat toch voor mij? Ik heb persoonlijk niks met MGS, vind Forza beter dan GT4 en hoewel ik FF een fantastische serie vindt heb ik niet echt een grote leun richting RPG games. Bovendien zijn franchises als GTA en PES op de Xbox te krijgen. Voor anderen zal dat anders liggen, maar een console zonder Halo, PGR, Forza, Top Spin en nog veel andere games zou mij niet verzadigd kunnen doen raken.quote:Dit is tenminste een zinnige zin.
Juist welquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als die dingen perfect waren hoefde ik niet om de haverklap mijn drivers of spel y te updaten omdat spel x visuele bugs of vertieft geluid vertoont bij spel y , wel?
En hierom wil ik ze gewoon allemaalquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:54 schreef twi het volgende:
[..]
Door de standaard harde schijf zijn er veel meer verschillende functies beschikbaar, met de geinstalleerde connectivity tussen XP Media Center kan je afspelen wat je wilt, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft nog wel meer applicaties in petto heeft. Begrijp me niet verkeerd, met een dubbele HDMI aansluiting en 3 ethernet poorten, plus de cardreaders in de PS3 is die console echt een gadget, maar ik zie in mijn huis niet binnen 3 a 4 jaar een (of zelfs twee) HDTV schermen of PS3's staan die ik met elkaar kan koppelen. En met USB aansluitingen kan ik ook m'n CF-kaartje m.b.v. m'n cardreader aansluiten.
[..]
Ik heb daar het volste vertrouwen in. Kijkend alleen maar naar wat Sony liet zien op de persconferentie (zeg maar elk idee wat Microsoft al daadwerkelijk heeft laten zien werd via een ppt-pagina bij elkaar gepraat zonder daadwerkelijk enige uitleg of enig detail van de plannen).
Zeker de manier hoe Microsoft actief bezig is de services te vergroten en de dienst grotendeels gratis te maken, en alle investeringen die al zijn gedaan, is dat gewoon een voorsprong die zelfs door een groot bedrijf als Sony niet zomaar weg te poetsen is. Denk je daarbij in dat dit ook een markt is waar Microsoft gespecialiseerd in is, in tegenstelling tot Sony.
[..]
Hij is standaard, maar removable. Zodat je alle zooi mee kan nemen naar een andere Xbox.
[..]
Ten eerste vind ik ze er niet uit zien, ten tweede bevatten ze geen triggers en dus zijn racegames nog steeds niet echt goed te spelen als je geen interesse hebt in de aanschaf van een duur stuur. Daarnaast vind ik ze ergnomoisch een stuk beter. Ze lijken op de huidige controllers, met de analoge stick op de ergonomisch meest lekkere plek. Bovendien is de D-Pad veel makkelijker in gebruik dan een D-Pad met 4 aparte knoppen. Ik snap nog steeds niet waarom Sony dat nog niet heeft veranderd.
[..]
Er staat toch voor mij? Ik heb persoonlijk niks met MGS, vind Forza beter dan GT4 en hoewel ik FF een fantastische serie vindt heb ik niet echt een grote leun richting RPG games. Bovendien zijn franchises als GTA en PES op de Xbox te krijgen. Voor anderen zal dat anders liggen, maar een console zonder Halo, PGR, Forza, Top Spin en nog veel andere games zou mij niet verzadigd kunnen doen raken.
Prima, dan is de API wel perfect, maar toch komt het geregeld voor dat spellen een nieuwe driver of patch nodig hebben. Dus je moet wel degelijk rekening houden met verschillende hardware bij het programmeren.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Als de API's niet perfect zouden zijn, had je geen nieuwe driver nodig, maar een nieuw directX versie.
Wanneer het programmeer werk niet perfect is en verkeerd de API aanspreekt heb je een patch voor het spel nodig.
Wie zegt dat specifiek een API probleem is?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Prima, dan is de API wel perfect, maar toch komt het geregeld voor dat spellen een nieuwe driver of patch nodig hebben. Dus je moet wel degelijk rekening houden met verschillende hardware bij het programmeren.
Nee dus, wat snap je nou niet?quote:Een standaard die jaren vaststaat zoals bij de consoles is gewoon heel iets anders dan de wereld van de PC waar steeds nieuwe technieken worden geïntroduceerd waar weer rekening mee moet worden gehouden.
Nou wil ik geen Sony vs Microsoft oorlogje starten, maar ik ga er vanuit dat je straks op de PS3 ook alles kunt afspelen wat de xbox kan (behalve Microsoft codecs), plùs Blu-Ray-Video's. Ondanks dat de xbox 360 straks véél te bieden zal hebben als media apparaat denk ik niet dat dat de PS3 onder zal doen... in tegendeel zelfs!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:54 schreef twi het volgende:
Door de standaard harde schijf zijn er veel meer verschillende functies beschikbaar, met de geinstalleerde connectivity tussen XP Media Center kan je afspelen wat je wilt, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft nog wel meer applicaties in petto heeft. Begrijp me niet verkeerd, met een dubbele HDMI aansluiting en 3 ethernet poorten, plus de cardreaders in de PS3 is die console echt een gadget, maar ik zie in mijn huis niet binnen 3 a 4 jaar een (of zelfs twee) HDTV schermen of PS3's staan die ik met elkaar kan koppelen. En met USB aansluitingen kan ik ook m'n CF-kaartje m.b.v. m'n cardreader aansluiten.
Microsoft heeft inderdaad een flinke voorsprong en Microsoft is hier inderdaad in gespecialiseerd. Xbox Live zal zeker goed uitpakken op de 360! En als jij goede ervaringen hebt met de ouwe xbox live, kan ik wel begrijpen dat je er nu weer voor kiest. Eigenlijk zie je sowieso goed waar ieder merk in gespecialiseerd is (zo ook waar Sonyquote:Ik heb daar het volste vertrouwen in. Kijkend alleen maar naar wat Sony liet zien op de persconferentie (zeg maar elk idee wat Microsoft al daadwerkelijk heeft laten zien werd via een ppt-pagina bij elkaar gepraat zonder daadwerkelijk enige uitleg of enig detail van de plannen).
Zeker de manier hoe Microsoft actief bezig is de services te vergroten en de dienst grotendeels gratis te maken, en alle investeringen die al zijn gedaan, is dat gewoon een voorsprong die zelfs door een groot bedrijf als Sony niet zomaar weg te poetsen is. Denk je daarbij in dat dit ook een markt is waar Microsoft gespecialiseerd in is, in tegenstelling tot Sony.
Oké.quote:Hij is standaard, maar removable. Zodat je alle zooi mee kan nemen naar een andere Xbox.
De controllers van Sony en Microsoft zijn allebei lelijk!quote:Ten eerste vind ik ze er niet uit zien, ten tweede bevatten ze geen triggers en dus zijn racegames nog steeds niet echt goed te spelen als je geen interesse hebt in de aanschaf van een duur stuur. Daarnaast vind ik ze ergnomoisch een stuk beter. Ze lijken op de huidige controllers, met de analoge stick op de ergonomisch meest lekkere plek. Bovendien is de D-Pad veel makkelijker in gebruik dan een D-Pad met 4 aparte knoppen. Ik snap nog steeds niet waarom Sony dat nog niet heeft veranderd.
Ik bedoelde eigenlijk gewoon serieus dat dit een zinnige zin is.quote:Er staat toch voor mij? Ik heb persoonlijk niks met MGS, vind Forza beter dan GT4 en hoewel ik FF een fantastische serie vindt heb ik niet echt een grote leun richting RPG games. Bovendien zijn franchises als GTA en PES op de Xbox te krijgen. Voor anderen zal dat anders liggen, maar een console zonder Halo, PGR, Forza, Top Spin en nog veel andere games zou mij niet verzadigd kunnen doen raken.
Leuk dat je erover begint, doet me denken aan al die keren dat spellenmakers en hardwarefabrikanten elkaar in de haren vlogen over wie zijn fout het was dat het spel niet fatsoenlijk werkte. Van optimalisaties van bepaalde games voor bepaalde videokaarten heb je zeker ook nog nooit gehoord?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
En een driver heeft dus HELEMAAL niets met proggrammeren te maken, dan heeft de hardware fabrikant een fout gemaakt. Zal die programmeur aan z'n reet roesten.
Nieuwe API is nieuwe API, je evolutie argument is onzinnig, er moet gewoon rekening mee gehouden worden. Als je bedenkt dat er alleen al van directX 9 3 verschillende versies zijn vind ik dat je wel mag spreken over voortdurende technische inovaties. De PS2 is volgens mij een jaar of 5 oud, in die tijd is er volgens mij wel meer dan 1 directX versie uitgekomen. En dan hebben we het alleen nog maar over de graphics...quote:Slechts eens in de zoveel tijd komen er nieuwe API's uit, welke ook nog eens gewoon een evolutie zijn van bestaande API's.
Dat zou kunnen, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Ik heb beelden gezien dat Sony 12 HDTV streams tegelijkertijd kan laten zien, of een paar honderd "normale" streams zoals games en normale DVD's, maar veel meer over de media compatibility heb ik nog niet gehoord.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:15 schreef P-Style het volgende:
Nou wil ik geen Sony vs Microsoft oorlogje starten, maar ik ga er vanuit dat je straks op de PS3 ook alles kunt afspelen wat de xbox kan (behalve Microsoft codecs), plùs Blu-Ray-Video's. Ondanks dat de xbox 360 straks véél te bieden zal hebben als media apparaat denk ik niet dat dat de PS3 onder zal doen... in tegendeel zelfs!
Kwestie van smaak inderdaad, ik vind die van de Xbox juist erg stijlvol.quote:De controllers van Sony en Microsoft zijn allebei lelijk!
Ja, maar dat is toch wel even iets anders dan een trigger. Xbox buttons waren naar mijn weten ook analoog, maar een button is simpelweg niet gemaakt om analoog te zijn.quote:Triggers... ach. Alle knoppen waren op de DS2 al analoog
Dat kan ja, maar als racefan die voorheen op bijna alle consoles wel gespeeld heeft, vond ik de triggers op de Xbox controller echt de ideale manier/uitvinding om met beleid gas te geven en te remmen. Ik denk niet dat er iemand in het Sony kamp rouwig om zou zijn als er triggers op de PS3 controller zouden zitten. Integendeel.quote:en als ik het plaatje van Sony's nieuwe controllers goed heb bekeken steken de schouderknoppen nu een stuk meer uit dan voorheen, zodat het bereik een stuk groter is... triggers als het ware!Daarnaast is het maar net hoe je een racespel wilt spelen. Je kunt prima je rechter analoge stick gebruiken voor gas en remmen bij racegames. Doe ik al járen. Het ligt er dus volledig aan wat je gewend bent.
Met alle respect, je zegt het hier dus zelf. Ik heb het over de ergonomie van de D-Pad. Op de PS2 controller heeft de D-Pad nog steeds de positie van de belangrijkste manier om te bewegen. Zet je duim maar eens in een natuurlijke positie symmetrisch op de controller. Je duimen rechts zitten 99% van de tijd op de knoppen, en links zit op die positie de D-Pad, terwijl zoals je zegt niemand die meer gebruikt. Het had mij een slimme zet geleken om eindelijk eens die thumbstick een centrale positie aan de linkerkant te geven, zoals bij de Xbox en de NGC.quote:Dat je ze ergonomisch beter vind is natuurlijk onzin, want je kunt me niet vertellen dat je ze al in je handen hebt gehad!En over die D-pad... dat is wèl één geheel, maar dan zitten die knopjes ònder de controllerbehuizing aan elkaar i.p.v. buiten de controllerbehuizing. En trouwens... wie gebruikt er nou nog een D-pad.
![]()
Jezus, wat snap je nou niet?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van optimalisaties van bepaalde games voor bepaalde videokaarten heb je zeker ook nog nooit gehoord?
Ah ja, dus firefox 1.0.3 is compleet anders dan firefox 1.0.4....quote:Nieuwe API is nieuwe API, je evolutie argument is onzinnig, er moet gewoon rekening mee gehouden worden. Als je bedenkt dat er alleen al van directX 9 3 verschillende versies zijn vind ik dat je wel mag spreken over voortdurende technische inovaties.
Ja je hebt er lekker veel verstand vanquote:De PS2 is volgens mij een jaar of 5 oud, in die tijd is er volgens mij wel meer dan 1 directX versie uitgekomen. En dan hebben we het alleen nog maar over de graphics...
Lijkt me in ieder geval niet "minder" dan de xbox 360 kan.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:42 schreef twi het volgende:
Dat zou kunnen, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Ik heb beelden gezien dat Sony 12 HDTV streams tegelijkertijd kan laten zien, of een paar honderd "normale" streams zoals games en normale DVD's, maar veel meer over de media compatibility heb ik nog niet gehoord.
Kwestie van smaak ja.quote:Kwestie van smaak inderdaad, ik vind die van de Xbox juist erg stijlvol.
Wel ièts anders ja.quote:Ja, maar dat is toch wel even iets anders dan een trigger. Xbox buttons waren naar mijn weten ook analoog, maar een button is simpelweg niet gemaakt om analoog te zijn.
Nou heb ik niet vaak een xbox-controller in m'n handen gehad, maar die paar keren dat ik Burnout 3 op een xbox heb gespeeld bij een vriend van me (heb 'm zelf ook op de PS2), was ik inderdaad overtuigd van de triggers!quote:Dat kan ja, maar als racefan die voorheen op bijna alle consoles wel gespeeld heeft, vond ik de triggers op de Xbox controller echt de ideale manier/uitvinding om met beleid gas te geven en te remmen. Ik denk niet dat er iemand in het Sony kamp rouwig om zou zijn als er triggers op de PS3 controller zouden zitten. Integendeel.
Ik vond het juist goed van Sony dat ze allebei de analoge sticks op dezelfde hoogte hadden. Ik moet inderdaad toegeven dat je duimen in rust nièt op de sticks vallen. Maar ik heb nooit last/kramp gehad als ik gebruik maakte van de sticks van de DS/DS2. En dàt is volgens mij de hele gedachte achter die nieuwe controller van de PS3. Door z'n banaan/boemerang-vorm met z'n lange handvaten, kun je je hander veel beter positioneren voor de analoge sticks. Al met al zal de ergonomie een stuk beter zijn dan die van de DS/DS2. Het verschil in ergonomie tussen de PS3 controller en de xbox 360 controller kan ik niks over zeggen, omdat ik toch vind dat je ze allebei in je handen gehad moet hebben om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.quote:Met alle respect, je zegt het hier dus zelf. Ik heb het over de ergonomie van de D-Pad. Op de PS2 controller heeft de D-Pad nog steeds de positie van de belangrijkste manier om te bewegen. Zet je duim maar eens in een natuurlijke positie symmetrisch op de controller. Je duimen rechts zitten 99% van de tijd op de knoppen, en links zit op die positie de D-Pad, terwijl zoals je zegt niemand die meer gebruikt. Het had mij een slimme zet geleken om eindelijk eens die thumbstick een centrale positie aan de linkerkant te geven, zoals bij de Xbox en de NGC.
Natuurlijk kan je altijd het argument aanvoeren dat 'ie prima zit waar 'ie zit, maar je bent wel erg naief als je vindt dat de meer gebruikte analoge thumbstick beter gepositioneerd is op de controller dan de ouderwetse en feitelijk overbodige D-Pad (welke op de Xbox bijvoorbeeld als in veel games niet eens meer als digitaal alternatief voor de analoge stick fungeert, maar echt een vierknops button is geworden om instellingen in games te regelen).
De Xbox1 draait idd als API een DirectX versie. Spellen maken gebruik van deze APi, maargames op de Xbox1 zijn namelijk niet verplicht om DirectX te gebruiken als API, en de meeste doen dit zelfs ook niet. Door direct met de hardware te communiceren vermijd je een extra layer aan indirection wat weer resulteert in wat performance improvements. Daarnaast is het simpelweg mogelijk om met leuke hacks veel meer functionaliteit uit de machine te halen dan de API je biedtquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Een gamemaker heeft NIETS met hardware te maken, maar met API's. (waarschijnlijk draait er een exacte kopie van directX op de Xbox, maar dat terzijde).
Die API's spreek je ALTIJD op dezelfde manier aan.
Dan is de Xbox zelfs moeilijk er te programmerenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
De Xbox1 draait idd als API een DirectX versie. Spellen maken gebruik van deze APi, maargames op de Xbox1 zijn namelijk niet verplicht om DirectX te gebruiken als API, en de meeste doen dit zelfs ook niet. Door direct met de hardware te communiceren vermijd je een extra layer aan indirection wat weer resulteert in wat performance improvements. Daarnaast is het simpelweg mogelijk om met leuke hacks veel meer functionaliteit uit de machine te halen dan de API je biedt
Door XNA als centrale manager van API's als het goed is dus niet meer. De gebruiksomgeving zit er al ingebakken en devellopers hoeven zich alleen aan het XNA programma te houden, waarmee het spel in essentie al multi-platform is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan is de Xbox zelfs moeilijk er te programmeren
Waarom zoomt die lul niet verder in op die filmpjesquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
Virtua Fighter 5 is mogelijk een X360 exclusive..
Als dat waar is heeft MS een belangrijke slag in Japan geslagen..
Ja, idd.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zoomt die lul niet verder in op die filmpjes
Over de FPU, die bij de ps3 2x zo snel is, zegt men het volgende.quote:Bandwidth
The PS3 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and 25.6 GB/s of RDRAM bandwidth for a total system bandwidth of 48 GB/s.
The Xbox 360 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and a 256 GB/s of EDRAM bandwidth for a total of 278.4 GB/s total system bandwidth.
Why does the Xbox 360 have such an extreme amount of bandwidth? Even the simplest calculations show that a large amount of bandwidth is consumed by the frame buffer. For example, with simple color rendering and Z testing at 550 MHz the frame buffer alone requires 52.8 GB/s at 8 pixels per clock. The PS3's memory bandwidth is insufficient to maintain its GPU's peak rendering speed, even without texture and vertex fetches.
The PS3 uses Z and color compression to try to compensate for the lack of memory bandwidth. The problem with Z and color compression is that the compression breaks down quickly when rendering complex next-generation 3D scenes.
HDR, alpha-blending, and anti-aliasing require even more memory bandwidth. This is why Xbox 360 has 256 GB/s bandwidth reserved just for the frame buffer. This allows the Xbox 360 GPU to do Z testing, HDR, and alpha blended color rendering with 4X MSAA at full rate and still have the entire main bus bandwidth of 22.4 GB/s left over for textures and vertices.
Zo belangrijk is dat dus niet..quote:Based on measurements of running next generation games, only ~10-30% of the instructions executed are floating point. The remainders of the instructions are load, store, integer, branch, etc. Even fewer of the instructions executed are streaming floating point—probably ~5-10%. Cell is optimized for streaming floating-point, with 87.5% of its cores good for streaming floating-point and nothing else.
Als dit waar is dan lig ik echt dubbel.quote:De conslusie:
When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3. Keep in mind that Sony has a track record of over promising and under delivering on technical performance. The truth is that both systems pack a lot of power for high definition games and entertainment.
However, hardware performance, while important, is only a third of the puzzle. Xbox 360 is a fusion of hardware, software and services. Without the software and services to power it, even the most powerful hardware becomes inconsequential. Xbox 360 games—by leveraging cutting-edge hardware, software, and services—will outperform the PlayStation 3.
Even ter illustratie hoe mensen zich blind staren op 1 grafiekje en wat techdemo'squote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:03 schreef twi het volgende:
Tsja, we kunnen nu wel gaan pimpen met cijfertjes en de PS3 gaan uitlachen, maar dan verlagen we ons tot PandorasBox-niveau. Dus laten we het allemaal gewoon maar afwachten.
Ook dat weet je nog niet, natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:08 schreef Skull-splitter het volgende:
met de PS2 presentatie keek ik ook mijn ogen uit, maar uiteindelijk was het gebakken lucht...
Waarom wordt mijn nick hier gebruikt?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:03 schreef twi het volgende:
Tsja, we kunnen nu wel gaan pimpen met cijfertjes en de PS3 gaan uitlachen, maar dan verlagen we ons tot PandorasBox-niveau. Dus laten we het allemaal gewoon maar afwachten.
Ja, van de makers van Otogi 1 + 2.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:56 schreef Tain het volgende:
woei weer een rpg erbij voor de 360
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
*meld*quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Drie keer raden wie Gears of War ook geen ene reet interesseert
Of Revolutionquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, idd.
Maar het zag er wel mooi uit, voor zover dat te zien was.
Overigens lees ik net dat Ninja Gaiden 2 nog niet is bevestigd voor de X360. Wellicht dta ie op de ps3 komt..
Ook ontwikkelaars zullen dat wel door hebben, zodat de Y toets vanaf dan bijvoorbeeld van camera wisselt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:12 schreef piet_pelle het volgende:
Die rpg ziet er veelbelovend uit, maar wie heeft het in hemelsnaam in z'n kop gehaald om de zwarte en witte knop naar boven te verplaatsen?!
Wat een achterlijke move. Nu, als je bv. in een racegame van camera wilt veranderen moet je met je wijsvinger/triggervinger van het gas af voordat je van camera kan verander waar je bij de controller S gewoon gas kan blijven geven.
Je duim gebruik je toch veel minder dan je wijsvinger over het algemeen. Maar het zijn je wijsvingers waarmee je nu ook die knoppen moet bedienen.
Erg domme actie, what's next de linker R-toets met de thumbstick verwisselen?!
Je gaat me niet wijsmaken dat je liever een nieuwe Killzone speelt?quote:
Niet Nintendo met Nes / Snes / n64 / Gamecube / Gba / Gameboy / Game&Watch bij elkaar opgeteld?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maximaal haalbare?!In hoeveel jaar? De meest succesvolle consolefabrikant (sorry dat ik Sony weer aanhaal
) van de afgelopen 10 jaar, zit net aan de 200 Miljoen units. Let wel: dit zijn alle verscheepte PS1's, PS2's en PSP's bij elkaar opgeteld!
Hmmmjawelquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:33 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Je gaat me niet wijsmaken dat je liever een nieuwe Killzone speelt?
Dude, you've gotta play Halo 2.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:41 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hmmmjawel. Deel 1 vond ik ook wel vet ( heb alleen de demo gedaan maar toch
) !
Otogiquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:57 schreef PandorasBox het volgende:
[..]
Ja, van de makers van Otogi 1 + 2.![]()
quote:X-Box 360 = X-Box 1.5
X-Box = PlayStation 2.25
X-Box 360 = (PlayStation * 2.25) * 1.5 = PlayStation 3.375
PlayStation 3.375 > PlayStation 3
das geen bewijs das een grappen makerquote:Op zondag 22 mei 2005 00:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
OtogiMooie setting, maar brakke gameplay.
Ik heb trouwens bewijs dat de Xbox 360 sterker is dan de PS3. Via een anonieme bron:
[..]
En van een heiden neem ik niks aan. Otogi brakke gameplayquote:Op zondag 22 mei 2005 00:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
OtogiMooie setting, maar brakke gameplay.
Ik heb trouwens bewijs dat de Xbox 360 sterker is dan de PS3. Via een anonieme bron:
[..]
OK, dit rund mag eerst een cursusje fotografie gaan doen...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:28 schreef Roi het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Werd oa op het rtl nieuws gezegd, ook hebben vele analisten dit voorspelt.quote:Op zondag 22 mei 2005 02:10 schreef twi het volgende:
Waar kan ik lezen dat games 80 a 90 euro per spel gaan kosten? Want dat heb ik blijkbaar gemist...
ze draaien hun eigen nek om op die manier, ik doe dan iigquote:Op zondag 22 mei 2005 02:18 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Werd oa op het rtl nieuws gezegd, ook hebben vele analisten dit voorspelt.
Toch lijkt het me iets te drastisch om waar te zijn.
Netjes hoorquote:Op zondag 22 mei 2005 09:50 schreef Sharkdoggie het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[
[img]http://images.anandtech.com/reviews/tradeshows/2005/E3/day2/xbox360/back.jpg]afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind dat ding steeds mooier worden.quote:
Heb je hem thuis staan dan?quote:
Het zijn nog foto's van dummiesquote:Op zondag 22 mei 2005 10:28 schreef Yanderboi het volgende:
die controller ziet er niet uit... echt plastic to the max...
PS controller al gezien, alledrie de generaties? OK then, stfu...quote:Op zondag 22 mei 2005 10:28 schreef Yanderboi het volgende:
die controller ziet er niet uit... echt plastic to the max...
WOW! Wat issie mooiquote:Op zondag 22 mei 2005 09:50 schreef Sharkdoggie het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[
[img]http://images.anandtech.com/reviews/tradeshows/2005/E3/day2/xbox360/back.jpg]afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
tis geen pspquote:Op zondag 22 mei 2005 12:18 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Ik hoop dat de batterijen van die controller wel een beetje lang meegaan. Niet dat ik naar een paar uurtjes alweer moet verwisselen.
Je kan ze tijdens het gamen opladen door gewoon een kabeltje er aan te doen. Geen probleem dusquote:Op zondag 22 mei 2005 12:18 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Ik hoop dat de batterijen van die controller wel een beetje lang
meegaan. Niet dat ik naar een paar uurtjes alweer moet verwisselen.
quote:Op zondag 22 mei 2005 12:53 schreef speknek het volgende:
Controller ziet er best comfortabel uit. Weet iemand wat die rare bult bovenop de console doet? Die vind ik wel een beetje jammer.
quote:Op zondag 22 mei 2005 11:04 schreef twi het volgende:
Interessant trouwens, dat deel wat ze eraf halen zal dan de removable harddisk wel zijn.
tuurlijk als je ze van staal maakt vlikkeren ze door de vloerquote:Op zondag 22 mei 2005 10:28 schreef Yanderboi het volgende:
die controller ziet er niet uit... echt plastic to the max...
En toch lijkt me een alu-versie ook wel stoer... Kwestie van tijd natuurlijkquote:Op zondag 22 mei 2005 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
tuurlijk als je ze van staal maakt vlikkeren ze door de vloer
Mwa, je kan gewoon tijdens het gamen je accu opladen.quote:Op maandag 23 mei 2005 00:02 schreef P-Style het volgende:
Ik vind die batterijen-blob aan de achterkant van die controller nogal lelijk!Zit dat niet in de weg voor je vingers? Dat had wel wat kleiner gemogen, of ze hadden het op z'n minst beter kunnen wegwerken... aan de andere kant heb je wel een beetje flinke accu's nodig, wil je dat ze een beetje lang mee gaan.
Laat ik het zo zeggen...ze zijn niet helemaal mongolide bij Microsoft. In vriendelijkere woorden: daar hebben ze wel aan gedacht.quote:Op maandag 23 mei 2005 00:02 schreef P-Style het volgende:
Ik vind die batterijen-blob aan de achterkant van die controller nogal lelijk!Zit dat niet in de weg voor je vingers? Dat had wel wat kleiner gemogen, of ze hadden het op z'n minst beter kunnen wegwerken... aan de andere kant heb je wel een beetje flinke accu's nodig, wil je dat ze een beetje lang mee gaan.
En dat is maar goed ook! Maar als je'm nou met een draadje aansluit, zou je die battery-pack er dan uit kunnen laten? Scheelt weer wat gewicht.quote:Op maandag 23 mei 2005 00:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mwa, je kan gewoon tijdens het gamen je accu opladen.
Nee... dat dacht ik ook wel, maar het ziet er gewoon een beetje gaar uit, zo'n uitpuilend ding midden onder aan je controller. Als je er gewoon penlite's in kunt duwen, dan kun je zelf kiezen wat voor accu's je neemt, da's opzich wel iets positiefs!quote:En je vingers komen niet eens in de buurt.
...en die hdd. Dat toch wel een raar lang lomp ding wat eromheen zit.quote:
Dat had gekund ja. Alleen is het ding niet eens heel groot, ten tweede zijn harde schijven zo kwetsbaar als de tering. Tis dan wel misschien wat groot, maar in elk geval redelijk beschermd. En zeer waarschijnlijk beseft 90% van de console users niet dat een harde schijf kwetsbaar is, dus ach, ik vind het wel best. Allang mooi dat je dat ding kan afkoppelen en meenemen. Geen geheuegenkaartje meer nodigquote:Op maandag 23 mei 2005 01:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
...en die hdd. Dat toch wel een raar lang lomp ding wat eromheen zit.Dat had opzich toch wel wat compacter gekund?
Goed punt! Dat zal inderdaad wel de reden zijn van het formaat van dat ding. Ziet er overigens wel handig uit hoor, zo'n click-able HDD.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:10 schreef Rodie83 het volgende:
Dat had gekund ja. Alleen is het ding niet eens heel groot, ten tweede zijn harde schijven zo kwetsbaar als de tering. Tis dan wel misschien wat groot, maar in elk geval redelijk beschermd. En zeer waarschijnlijk beseft 90% van de console users niet dat een harde schijf kwetsbaar is, dus ach, ik vind het wel best. Allang mooi dat je dat ding kan afkoppelen en meenemen. Geen geheuegenkaartje meer nodig
Ik denk dat dat ook de reden is dat er "maar" 20 gig in zit. Wat alsnog erg veel is voor een console.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:12 schreef P-Style het volgende:
Ik neem aan dat Microsoft nog grotere versies op de markt gaat brengen.
Ik denk het niet. 20gig laptop harde schijf kost geen bal, heeft lage data density (minder snel kans op bad sectors en vertiefte harde schijf simpelweg gezegd) en is voor safe games en DLC echt méér dan genoeg. Andere voordelen van een laptop harde schijf is een lagere RPM en dus minder hitte, en dus minder koeling benodigt. Als laatste is het formaat natuurlijk lekker t.o.v. een "normale" harde schijf.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:12 schreef P-Style het volgende:
[..]
Goed punt! Dat zal inderdaad wel de reden zijn van het formaat van dat ding. Ziet er overigens wel handig uit hoor, zo'n click-able HDD.Alleen vind ik die 20GB zo typisch. Zelfs 2,5" HDD's van 20GB worden nog amper gemaakt. Ik neem aan dat Microsoft nog grotere versies op de markt gaat brengen.
Nou ja... de hoofdreden lijkt mij dat dat toch het goedkoopste is.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk dat dat ook de reden is dat er "maar" 20 gig in zit. Wat alsnog erg veel is voor een console..
Haha tuurlijk komen die harde schijven, vooral als mensen van de media mogelijkheden gebruik gaan maken.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:12 schreef P-Style het volgende:
[..]
Goed punt! Dat zal inderdaad wel de reden zijn van het formaat van dat ding. Ziet er overigens wel handig uit hoor, zo'n click-able HDD.Alleen vind ik die 20GB zo typisch. Zelfs 2,5" HDD's van 20GB worden nog amper gemaakt. Ik neem aan dat Microsoft nog grotere versies op de markt gaat brengen.
Dat is zo een geruchtquote:Op maandag 23 mei 2005 01:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou ja... de hoofdreden lijkt mij dat dat toch het goedkoopste is.
Maar als ik denk aan al die downloadable content die komen gaat naar de xbox 360 (ook met die quasi-backward-compatibility waarbij je half nieuwe versies van je bestaande games moet installeren), de uitgebreidere Live-functies en ook media die je eventueel op zou willen slaan, lijkt 20GB me niet zo vreselijk veel meer.
Die dubbele dildo van de PS3 is designtechnisch ook "nogal" lelijk. Maar daar heb je dan weer geen enkel probleem mee.quote:Op maandag 23 mei 2005 00:02 schreef P-Style het volgende:
Ik vind die batterijen-blob aan de achterkant van die controller nogal lelijk!Zit dat niet in de weg voor je vingers? Dat had wel wat kleiner gemogen, of ze hadden het op z'n minst beter kunnen wegwerken... aan de andere kant heb je wel een beetje flinke accu's nodig, wil je dat ze een beetje lang mee gaan.
Tja... ach. 20GB zul je dan misschien niet zo héél snel vol krijgen, toch denk ik dat er nog grotere versies gaan komen. Ik bedoel... misschien zijn er ook wel mensen die hun 360 als media-center willen gebruiken, zònder XP mediacenter computer.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:26 schreef Rodie83 het volgende:
Dat is zo een gerucht
Stel dat ik de helft van mn game opnieuw zou moeten dlen. Dat is per game dan minstens een gigabyte. Of het zijn gewoon kleine files, of dit gerucht ain't true.
Wat betreft media functies, read my post above
Die heb ik zèlf toch ook al lelijk genoemd?quote:Op maandag 23 mei 2005 01:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Die dubbele dildo van de PS3 is designtechnisch ook "nogal" lelijk. Maar daar heb je dan weer geen enkel probleem mee.
Misschien brengt Microsoft later nog een verbeterde controller op de markt! (zal niet de eerste keer zijn...)quote:Er zit redelijk wat electronica in die controllers, anders had MS hem wel ergens in een schuifje voorin verwerkt denk ik zo...
Ik zie niet in wat hier nog aan te verbeteren valtquote:Op maandag 23 mei 2005 01:32 schreef P-Style het volgende:
Misschien brengt Microsoft later nog een verbeterde controller op de markt! (zal niet de eerste keer zijn...)
Ik bedenk me net nog een reden waarom die harde schijf geen normale harde schijf is; tis geniaal tegen het mod circuit. Al krijf je dat omhulsel open, de grootste harde schijf die je er weer in kan krijgen is 80 (geloof ik). Bij de xbox 1 schroefde je m open en klaptje er een 160 gig in.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
Tja... ach. 20GB zul je dan misschien niet zo héél snel vol krijgen, toch denk ik dat er nog grotere versies gaan komen. Ik bedoel... misschien zijn er ook wel mensen die hun 360 als media-center willen gebruiken, zònder XP mediacenter computer.
[..]
Die heb ik zèlf toch ook al lelijk genoemd?
[..]
Misschien brengt Microsoft later nog een verbeterde controller op de markt! (zal niet de eerste keer zijn...)
Opzich ziet 'ie er wel uit als een degelijke, functionele controller. Maar verbeteringen zijn altijd mogelijk natuurlijk!quote:Op maandag 23 mei 2005 01:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik zie niet in wat hier nog aan te verbeteren valt.
Er zijn al 2,5" HDD's van 100GB (die ook nog eens op 7200 tpm draaien!) En divxjes zul je inderdaad niet zomaar op de HDD van de 360 zelf kunnen gooien, maar stèl je hebt een gigantische cd-collectie die je op de HDD van je 360 wilt zetten...quote:Op maandag 23 mei 2005 01:36 schreef Rodie83 het volgende:
Ik bedenk me net nog een reden waarom die harde schijf geen normale harde schijf is; tis geniaal tegen het mod circuit. Al krijf je dat omhulsel open, de grootste harde schijf die je er weer in kan krijgen is 80 (geloof ik). Bij de xbox 1 schroefde je m open en klaptje er een 160 gig in.
En nogmaals, die media bende is voornamelijk streaming gebaseerd. Ik denk niet dat het mogelijk zal zijn je eigen divxjes op de harde schijf te planten, zegmaar
DUUR!quote:
HEET!quote:(die ook nog eens op 7200 tpm draaien!)
Mm. Tsja. De meesten hadden aan 8 gig al genoeg volgens mij, maar ja, je hebt ze ongetwijfeldquote:En divxjes zul je inderdaad niet zomaar op de HDD van de 360 zelf kunnen gooien, maar stèl je hebt een gigantische cd-collectie die je op de HDD van je 360 wilt zetten...
Mja ach... maar je hebt gelijk, ik denk ook niet dat de click-able HDD van de 360 zomaar te modden is.quote:
Ik wel, maar das puur designtechnisch, nu ligt het zwaartepunt tenminste laag en centraalquote:Op maandag 23 mei 2005 01:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat hier nog aan te verbeteren valt.
Only time will tellquote:Op maandag 23 mei 2005 01:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Mja ach... maar je hebt gelijk, ik denk ook niet dat de click-able HDD van de 360 zomaar te modden is.
Ik zie de Torx-schroeven er al in zitten, dus daar zou ik maar niet op rekenen.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Mja ach... maar je hebt gelijk, ik denk ook niet dat de click-able HDD van de 360 zomaar te modden is.
Het ópenmaken zal ook geen probleem zijn. Maar wellicht accepteert je 360 straks alleen bepaalde HDD's en niet zomaar allemaal.quote:Op maandag 23 mei 2005 02:44 schreef twi het volgende:
Ik zie de Torx-schroeven er al in zitten, dus daar zou ik maar niet op rekenen.
Ja. Want als je alleen maar controllers zonder draad kunt kopen, dan lijkt dat me een stuk duurder dan controllers met draad. Goed dat consumenten de keuze krijgen.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:56 schreef kepler het volgende:
over die controllers:
er komen ook controllers met draad beschikbaar (die plug je in een usb-poort). Het schijnt ook dat de controller 40 uur doet met de accu-pack (die los verkrijgbaar is).
het zou me niet verbazen als er standaard een controller met draad wordt bijgeleverd. Is namelijk een stuk goedkoper. Maar dat weet ik dus niet zeker. Ik heb gelezen dat er standaard de mogelijk is voor wireless controllers, maar niet dat er standaard een wireless controller wordt bijgeleverdquote:Op maandag 23 mei 2005 13:25 schreef P-Style het volgende:
Ja. Want als je alleen maar controllers zonder draad kunt kopen, dan lijkt dat me een stuk duurder dan controllers met draad. Goed dat consumenten de keuze krijgen.
Bij de specs op die schitterende site van Major Nelson waarvan ik een link bij de buren vond (quote:Op maandag 23 mei 2005 13:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het ópenmaken zal ook geen probleem zijn. Maar wellicht accepteert je 360 straks alleen bepaalde HDD's en niet zomaar allemaal.
[..]
Ja. Want als je alleen maar controllers zonder draad kunt kopen, dan lijkt dat me een stuk duurder dan controllers met draad. Goed dat consumenten de keuze krijgen.
Standaard was 'ie 6 GB, maar later vanwege productiekosten is 'ie vergroot naar respectievelijk 8 en 10 GB, waarvan de laatste paar GB's natuurlijk onbruikbaar werden gemaakt i.v.m. compatibiliteit. Of althans, de "nuttige" E partitie is even groot gebleven.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:37 schreef H.Flick het volgende:
Hoe groot is de harde schijf van de huidige Xbox eigenlijk? Want die heb ik ook nooit vol gekregen. Nou staan er ook alleen maar een paar CD's en wat saves op, maar dat is voor mij meer dan genoeg.
Van X360 naar PC? Lijkt me niet, waarom zou je dat willen? Gamen op je PC?quote:Op maandag 23 mei 2005 13:42 schreef speknek het volgende:
Zou je ook files de andere kant op kunnen streamen?
Nou dan maakt het niet zo uit dat de hd ruimte zo beperkt is, kun je je savegames gewoon even overzetten. Maar ik denk ook niet dat het kan, omdat Rommetjes fabriceren zo wel erg makkelijk wordtquote:Op maandag 23 mei 2005 13:44 schreef twi het volgende:
Van X360 naar PC? Lijkt me niet, waarom zou je dat willen? Gamen op je PC?
Goed punt.quote:Op maandag 23 mei 2005 14:42 schreef peristilius het volgende:
Denk niet dat je USB sticks kunt gebruiken, maakt die memory cards een beetje overbodig.
Aan de andere kant brengt MS ook speciale memorycards op de markt voor de 360 en daar willen ze ook wel geld op verdienen lijkt me.quote:Op maandag 23 mei 2005 14:52 schreef twi het volgende:
USB sticks kun je niet gebruiken voor downloadable content, lijkt me. En tsja, je kunt bij de huidige Xbox al je controllerport met behulp van een verloopstekkertje omzetten in USB en dan een USB stick als memorycard gebruiken. Ik heb het vermoeden dat dat met de X360 ook wel zou kunnen.
Je hebt idd ook zo'n USB memorycard voor de PS2 (maxdrive?), maar gewone USB sticks werken dan weer niet.quote:Op maandag 23 mei 2005 14:52 schreef twi het volgende:
USB sticks kun je niet gebruiken voor downloadable content, lijkt me. En tsja, je kunt bij de huidige Xbox al je controllerport met behulp van een verloopstekkertje omzetten in USB en dan een USB stick als memorycard gebruiken. Ik heb het vermoeden dat dat met de X360 ook wel zou kunnen.
Games konden ook niet met dat maxdrive ding omgaan.quote:Op maandag 23 mei 2005 14:59 schreef peristilius het volgende:
Je hebt idd ook zo'n USB memorycard voor de PS2 (maxdrive?), maar gewone USB sticks werken dan weer niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat de USB-sticks bij de 360 vooral gebruikt gaan worden voor media-content enzo.quote:Ik denk dat zoiets dan ook bij de Xbox 360 zal gebeuren, kan me gewoon niet voorstellen dat je elk USB stickje erin kan stoppen. Lijkt me niet voordelig voor MS (om nou een memory card te kopen voor DC, denk niet dat veel mensen dat doen).
Gezien de USB poort aan de achterkant lijkt hij me vrij makkelijk om te bouwen tot volwaardig mediacenter mbv een USB-tv-kaart... zou MS dat ook in gedachte houden (hope so).quote:Op zondag 22 mei 2005 09:50 schreef Sharkdoggie het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[
[img]http://images.anandtech.com/reviews/tradeshows/2005/E3/day2/xbox360/back.jpg]afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verrek! Je hebt gelijk!quote:Op maandag 23 mei 2005 18:48 schreef Heintje het volgende:
[afbeelding]
hey je kan hem ook met een laptop slotje aan je TV meubel hangen.
Niet elke memorystick werkt nee, maar veel sticks zijn compatible. Ze werken alleen doorgaans niet standaard, maar je moet ze laten formatteren door het MS Dashboard (daar vraagt 'ie om zodra je 'm erin steekt).quote:Op maandag 23 mei 2005 14:59 schreef peristilius het volgende:
Je hebt idd ook zo'n USB memorycard voor de PS2 (maxdrive?), maar gewone USB sticks werken dan weer niet.
Ik denk dat zoiets dan ook bij de Xbox 360 zal gebeuren, kan me gewoon niet voorstellen dat je elk USB stickje erin kan stoppen. Lijkt me niet voordelig voor MS (om nou een memory card te kopen voor DC, denk niet dat veel mensen dat doen).
Geen idee of 'ie bij alle games die met memorycards kunnen werken compatible is, maar met PES4 in elk geval wel, en met het MS Dashboard zodat je alle saves naar je harddisk kunt kopieren. Volgens mij zal 'ie ook wel werken met alle games waarvan je direct van de memorycard een save kunt laden.quote:Op maandag 23 mei 2005 15:01 schreef P-Style het volgende:
Games konden ook niet met dat maxdrive ding omgaan.
Mwah, ik denk eigenlijk dat zowel Sony als Microsoft nogal panisch proberen te gaan vasthouden aan de "legale" standaarden. Wellicht dat Sony met MP3 aan de haal gaat, van Microsoft verwacht ik echter wederom alleen WMA en WMV ondersteuningquote:Ik denk eerlijk gezegd dat de USB-sticks bij de 360 vooral gebruikt gaan worden voor media-content enzo.
Precies. Heeft de xbox 360 eigenlijk ook een digitale beeldinterface (zoals DVI of HDMI) in z'n av-connecter verstopt?quote:Op maandag 23 mei 2005 19:29 schreef twi het volgende:
Nouja, het nadeel is dat dat ding een andere vorm heeft dan die van de Xbox, zodat we weer fijn allemaal een Advanced SCART kabel mogen kopen
Inderdaad. Sony gaat mp3, z'n eigen atrac3-plus, AAC, mpeg 2 en mpeg 4 ondersteunen, maar géén microsoft codecs. Microsoft gaat al deze codecs (behalve atrac3-plus), plùs z'n eigen codecs ondersteunen. Wellicht dat ze allebei nog Divx gaan supporten.quote:Op maandag 23 mei 2005 19:32 schreef twi het volgende:
Mwah, ik denk eigenlijk dat zowel Sony als Microsoft nogal panisch proberen te gaan vasthouden aan de "legale" standaarden. Wellicht dat Sony met MP3 aan de haal gaat, van Microsoft verwacht ik echter wederom alleen WMA en WMV ondersteuningEn dan met name via Mediacenter XP.
Welke ik toch wel koop, want zo'n tulp-op-SCART-plug aansluiting is een aanfluiting...quote:Op maandag 23 mei 2005 19:29 schreef twi het volgende:
Nouja, het nadeel is dat dat ding een andere vorm heeft dan die van de Xbox, zodat we weer fijn allemaal een Advanced SCART kabel mogen kopen
Jups, en het mooie is dat het ding dat zelf allemaal netjes aanpast... je kunt hem immers ook component aan een projector hangen met de juiste kabels.... DVI lijkt me stug, HDMI moet kunnen...quote:Op maandag 23 mei 2005 21:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies. Heeft de xbox 360 eigenlijk ook een digitale beeldinterface (zoals DVI of HDMI) in z'n av-connecter verstopt?
Nou ja... als 'ie HDMI heeft, dan heeft 'ie ook DVI, want dat beeldsignaal is 100% compatible. Maar je zou er toch wel vanuit mogen gaan dat 'ie HMDI heeft, aangezien Microsoft de 360 promoot als HD-apparaat.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Jups, en het mooie is dat het ding dat zelf allemaal netjes aanpast... je kunt hem immers ook component aan een projector hangen met de juiste kabels.... DVI lijkt me stug, HDMI moet kunnen...
HDMI = plat klein stekkertje, DVI is klein stomp stekkertje voor je TFT monitor. Of het compatible is laat ik het midden, maar ik gok dat MS zelf alleen de HDMI versie uit gaat brengen, DVI zal wel 3rd party worden...quote:Op maandag 23 mei 2005 22:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou ja... als 'ie HDMI heeft, dan heeft 'ie ook DVI, want dat beeldsignaal is 100% compatible. Maar je zou er toch wel vanuit mogen gaan dat 'ie HMDI heeft, aangezien Microsoft de 360 promoot als HD-apparaat.
Shiiit, die koelkast kan het dus wel degelijk. Burn your xbox'es!!!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:50 schreef PandorasBox het volgende:
Killzone 2 ingame footage:
Eat this Xbots!!!1!
![]()
Weet ik.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:10 schreef Skull-splitter het volgende:
HDMI = plat klein stekkertje
Weet ik ook (DVI is overigens niet per definitie voor TFT monitors)quote:DVI is klein stomp stekkertje voor je TFT monitor.
Het ìs compatible. Het enige verschil tussen HDMI en DVI is de connector, de mogelijkheid om 8 ongecomprimeerde geluidskanalen mee te sturen bij HDMI en de "High-bandwidth Digital Content Protection" (HDCP) die HDMI heeft.quote:Of het compatible is laat ik het midden
Zou kunnen.quote:maar ik gok dat MS zelf alleen de HDMI versie uit gaat brengen, DVI zal wel 3rd party worden...
En dat met een opgekalefaterde GeForce. Kan je nagaan hoeveel mooier dat er nog gaat uit zien op een unieke ATi met 220Gb bandbeedtequote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:50 schreef PandorasBox het volgende:
Killzone 2 ingame footage:
Eat this Xbots!!!1!
![]()
quote:Op maandag 23 mei 2005 19:29 schreef twi het volgende:
Nouja, het nadeel is dat dat ding een andere vorm heeft dan die van de Xbox, zodat we weer fijn allemaal een Advanced SCART kabel mogen kopen
Is die AV-aansluiting van de 360 trouwens niet gewoon hetzelfde als die van de xbox? Dan hoef je helemaal geen nieuwe meer te kopen!quote:Op maandag 23 mei 2005 22:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Welke ik toch wel koop, want zo'n tulp-op-SCART-plug aansluiting is een aanfluiting...
Mooi, hij wordt dus goedkoperquote:Q (CVG): So will Xbox 360 launch on the same day across the world?
A (Moore): Will you be able to buy the console on the same day around the world? Probably not. Will it be a week or ten days later? Probably. But it definitely won't be the six months and 479 Euros it was last time.
Je weet wat de regeling is van play.com he? De goedkoopste prijs in de tijd dat je hem gepreordered hebt betaal je. Dus het zou stom van play.com zijn om een te goedkope prijs neer te zetten als de Xbox 360 straks duurder wordt dan nu gedacht wordtquote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:32 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Bij play.com kan je nu de Xbox 360 alvast reserveren voor geen ¤ 300, geen ¤ 400 euro maar ¤ 639,99 of 300 Engelse pond. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar dat bedrag ligt aanzienlijk hoger dan wat door Microsoft werd aangekondigd.
Ook de eerste spellen Ghost Recon 3, Call of Duty 2, Kameo, Quake IV, Final Fantasy XI (allen ¤ 64) en nog een aantal, kan je alvast vastleggen.
Ik had al geedit voordat ik je bericht las. Ik ben bekend met play.com en ze rekenen idd alleen de goedkoopste prijs door. Desondanks vind ik ¤ 640 euro wel erg veel er boven zitten, maar wie weet.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:34 schreef Tain het volgende:
[..]
Je weet wat de regeling is van play.com he? De goedkoopste prijs in de tijd dat je hem gepreordered hebt betaal je. Dus het zou stom van play.com zijn om een te goedkope prijs neer te zetten als de Xbox 360 straks duurder wordt dan nu gedacht wordt
Het is idd erg hoog, maar zonder een echte prijs zou ik als winkel met deze policy echt niet te laag willen zitten. Als dat ding voor 300 euro op de site had gestaan dan had ik hem meteen gepreordered want dan weet ik zeker dat ik hem voor 300 of minder hebquote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:39 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Ik had al geedit voordat ik je bericht las. Ik ben bekend met play.com en ze rekenen idd alleen de goedkoopste prijs door. Desondanks vind ik ¤ 640 euro wel erg veel er boven zitten, maar wie weet.
Ik had ¤ 450 een mooie startprijs gevonden. Zeker als Moore ( Xbox's corporate vice president for worldwide marketing and publishing) aangeeft dat de 360 zeker niet boven de ¤ 480 euro zal uitkomen. Maargoed, daar gaat het helemaal niet over, je kunt de console iig al bestellen en zal ongetwijfeld in prijs dalen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:41 schreef Tain het volgende:
[..]
Het is idd erg hoog, maar zonder een echte prijs zou ik als winkel met deze policy echt niet te laag willen zitten. Als dat ding voor 300 euro op de site had gestaan dan had ik hem meteen gepreordered want dan weet ik zeker dat ik hem voor 300 of minder heb
quote:Conclusion to Part I
In all, the Xbox 360's procedural synthesis capabilities show great promise. Of course, the big question is going to be how many polygons per second can it produce in real-time. It's way too early to tell what percentage of the polygons in the average scene will be procedurally rendered, or what kind of impact this technique is going to have on the first generation of games. But perhaps we'll get some hard data once the first generation of games are out and developers can talk in more detail about the hardware and what it can do. I'll definitely be keeping an eye out for this data, and if any developers would like to contact me on or off the record with their impressions of the role that procedural synthesis will play in their games, I'd love to hear from them.
Voor zover ik weet wel.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:39 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Misschien een vraag die al eerder is gesteld, maar geldt dat Live abonnement voor de Xbox ook voor de 360?
Een live abo. voor de xbox wordt zonder meer over gezet naar een gold abo. voor de 360.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:39 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Misschien een vraag die al eerder is gesteld, maar geldt dat Live abonnement voor de Xbox ook voor de 360?
ik denk dat je live account gewoon geldig is op een xbox en een 360. Veranderd in principe niks aan het inloggebeurenquote:Op maandag 30 mei 2005 09:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
En wat nou als je geen Xbox 360 koopt?
Damn, rond de 300 euro.quote:Het duurt nog twee maanden voordat Microsoft de precieze prijs van de nieuwe Xbox 360 bekend maakt, maar "Corporate Vice President" J. Allard heeft in een interview met financiele website "The Street" laten weten dat het rond de 300 dollar zal zijn. Ook laat hij weten waarom de Xbox 360 beter zal gaan verkopen dan de eerste console van de softwaregigant. Men betrad de markt 19 maanden na de PS2 van Sony en men had geen ervaring met ontwikkelaars, uitgevers en retailers. De situatie is nu omgedraaid. Microsoft heeft een ervaren team en loopt nu ruim voor op de concurrentie.
Our revenue growth is great, right? If you look at all the numbers, you say, "We're doing great as an industry." Well, we force everybody to go buy new hardware every five years. That helps. Our average selling point of content is $50 or $42 or whatever you want to call it. That helps, right? And the fact that we have such an enthusiast [base] that consumes so much, it drives up those numbers.
Waarom zou je dat willen? Het verschijnt overal tegelijk in de wereld tegelijk uit. Tenzij je verwacht dat de games in de VS goedkoper zijn.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:08 schreef Enchanter het volgende:
[teluiomtezoeken]Kan deze xobox gewoon spellen uit de USA spelen , of moeten we weer w88 op aparte Europese releases ?[/teluiomtezoeken]
300 dollar = ongeveer 240 euro. 160 tot 260 euro meer betalen dan in de VS zou ik wel erg vinden. Dan zou ik zelf ook meteen een uit de VS halen.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:41 schreef _Administr8or_ het volgende:
300 Dollar..
In Europa gaat ie dus ergens tussen de 400 en 500 Euro kosten?
Ok, 500 Euro is overdreven, maar ik verwacht echt niet dat de Xbox hier minder dan 350 Euro gaat kostenquote:Op maandag 30 mei 2005 14:46 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
300 dollar = ongeveer 240 euro. 160 tot 260 euro meer betalen dan in de VS zou ik wel erg vinden. Dan zou ik zelf ook meteen een uit de VS halen.
Ik denk dat ze gewoon 1 op 1 doen.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:41 schreef _Administr8or_ het volgende:
300 Dollar..
In Europa gaat ie dus ergens tussen de 400 en 500 Euro kosten?
En dan moet ik ff werk hebben, want dan wil ik hem echt wel hebben bij de launch (mits er minstens 2 echt goede launchtitels zijn).quote:Op maandag 30 mei 2005 15:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als het 300 euro wordt moeten we hem misschien zelfs wel gaan reserveren
Kameo en FFXI.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:08 schreef peristilius het volgende:
[..]
En dan moet ik ff werk hebben, want dan wil ik hem echt wel hebben bij de launch (mits er minstens 2 echt goede launchtitels zijn).
MS is wel lief voor Europeanen.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:08 schreef twi het volgende:
Europa zal wel 349 ofzo gaan kosten. Hoewel het mooi is als het nobele streven van gelijktijdige launch ook nog gepaard gaat met een 1-1 (300-300, dus niet 300-240 want dat kan je uit je hoofd zetten), verwacht ik toch dat de Europeanen alsnog genaaid gaan worden.
Mensen opwachten met een Xbox 360, in elkaar meppen en met de buit vandoor gaan.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als het 300 euro wordt moeten we hem misschien zelfs wel gaan reserveren
Is het niet dat sommige games in de VS veel eerder verschijnen (omdat die kut Fransen en Duitsers geen engels kunnen) dan in Europa ?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:36 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Het verschijnt overal tegelijk in de wereld tegelijk uit. Tenzij je verwacht dat de games in de VS goedkoper zijn.![]()
Das waar dat sommige games eerder in de VS verschijnen maar dat zijn er niet zoveel. Enige Xbox games die echt veel eerder uitkwamen in de VS waren KOTR 2 en DOA:U. Maar als je via internet (zoals GCshop) koop vallen de (europese) prijzen nog mee.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:35 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Is het niet dat sommige games in de VS veel eerder verschijnen (omdat die kut Fransen en Duitsers geen engels kunnen) dan in Europa ?
Oh ja games in Amerika zijn over het algemeen goedkoper dan in de USA , dankzij de lage dollar (alhoewel dat kutding de laatste weken weer aardig aan het stijgen is)
Dan kom je net niet op 360.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:30 schreef H.Flick het volgende:
Bij die ¤ 300 zal nog wel zo'n 19% opgeteld moeten worden.
Verkeerde topic, Pipo de fanboyquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:54 schreef MMaRsu het volgende:
E3 was niet echt een topjaar voor Xbox volgens mij, zeker niet als Ign vind dat de beste Livegame die er te spelen de Halo 2 map pack was![]()
Check alle awards hier : http://xbox.ign.com/articles/619/619567p1.html
Halo![]()
quote:Best Hardware/Peripheral
Xbox 360 Controller (Xbox 360)
When one thinks of Microsoft and videogames, the terms "elegant" and "understated" rarely come to mind. The original Xbox was a giant wad of plastic and the controller fit perfectly in the hands of the Incredible Hulk. But the tables have turned and the refined aesthetics of Xbox 360 are best exemplified through its controller. The creamy white device resembles the Controller S, but with a more ergonomic mold.
The controller contains all of the functionality that Xbox fans and gamers in general have been requesting for years. First off, the controller is wireless, with a lightweight battery pack that can be recharged at a docking station or plugged in while playing. Shoulder buttons have been added above the triggers and the central "360" button directly connects players to Xbox Live. A headset plugs directly into the base of the controller and, because the 360 is DVD ready out of the box, the wireless controller makes for a perfect remote. However, the best aspect of the controller can't be explained with words; not until players hold the incredibly light device will they appreciate how comfortably it rests in your hands.
quote:Best Graphics
Gears of War (Xbox 360)
Developer: Epic Games
Publisher: Microsoft
Release Date: TBA 2006
Epic Games' first Xbox 360 game stole this award without much fuss because of so many things. From the top down, there is the excellent lighting system, showing superb contrast, reflections, and shadow on every object. The glowing, flashy particles, including the breakable statues, windows, cars, and the giant explosions are certainly stimulating as well as pleasing to the eye. The impressive and over-the-top creature design, highlighted by the behemoth Locust beasts, strapped with an arsenal of missiles, guns, and what-have-you on their collective backs are beautiful as well as forbidding.
Perhaps more eye-opening is that Epic is one of the first development teams to get its games up and running right away. Considering how few next-generation games actually appeared in real-time at E3 and how good Gears of War already looks, there is very little argument that the Unreal Engine 3.0 is blazing a powerful path onto the next-generation systems.
Ik vind 300-300 zeker niet naaien?!?quote:Op maandag 30 mei 2005 15:08 schreef twi het volgende:
Europa zal wel 349 ofzo gaan kosten. Hoewel het mooi is als het nobele streven van gelijktijdige launch ook nog gepaard gaat met een 1-1 (300-300, dus niet 300-240 want dat kan je uit je hoofd zetten), verwacht ik toch dat de Europeanen alsnog genaaid gaan worden.
WTFquote:Ubisoft France and Peter Jackson's WETA teams hope to fix that right quick. Using assets from Jackson's special effects team and pushing the Beyond Good and Evil engine to its limits, Peter Jackson's King Kong is a beautiful looking game presented in a fashion that had most heads turning.
300-300 is niet naaien, 300-350 vind ik wel naaien met de huidige wisselkoers. 300-300 betekent namelijk al dat we een (verwachte) 60 euro meer betalen voor de console. Wanneer daar dan nog wat overheen komt (zoals bij de Xbox 1, omgerekend was de launchprijs van de Xbox in Europa 400 dollar destijds, waar 'ie daar 299 kostte) dan wordt Europa weer genaaid. Dezelfde strategie met huidige valutakoersen zou duiden op $300+$100 = $400. Dat omrekenen naar Euro's is 325 EUR. Dat lijkt mij de uiterste prijs.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:08 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind 300-300 zeker niet naaien?!?
300-240 is gewoonweg niet realistisch aangezien ze gewoon extra kosten hebben aan het uitbrengen in Europa. Deze worden dan wel weer gedrukt door de gunstige euro, maar toch.
Veel hoger dan 300 euro wordt het niet aangezien daarmee de hele logica achter de relatief lage prijs om zeep wordt geholpen. Als Europa (of mensen in het algemeen) ergens genaaid gaan worden dan is het met de prijs van spelletjes. Niet op de console zelf.
Nope, alleen battlefield: modern combat. Als je nu wil liven zit je aan DOA, forza of halo2 vast.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:10 schreef MMaRsu het volgende:
Hmm jammer, racen is namelijk niet mijn ding. Komt battlefield 2 ook niet naar Xbox?
Bij 300 euro haal ik btw ook zeker een Xbox360 bij launch.
Bovenop die 240 euro zou inderdaad belasting komen, maar dat mag dus maximaal 325 euro worden. Wanneer 't meer zou worden zouden we dus zelfs harder genaaid worden dan in 2002.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
En dan komt er in Nederland nog 19% belasting bij! Zoals Flick al zei.
Ach, de compensatie was dan wel weer okay.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:22 schreef twi het volgende:
[..]
Bovenop die 240 euro zou inderdaad belasting komen, maar dat mag dus maximaal 325 euro worden. Wanneer 't meer zou worden zouden we dus zelfs harder genaaid worden dan in 2002.
het zal wel meevallen, een 512Kbit upload zou al voldoende moeten zijn voor alle spellen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:27 schreef GinaG het volgende:
Binnenkort verloopt mijn adsl abbo, heb op dit moment deze download/upload snelheid 1600/512, ik vroeg me af of, met de xbox 360 in gedachten, het handig is om mijn abbo te ''upgraden'' naar download/upload 3200/768?![]()
Overigens deel ik mijn internetaansluitting NIET
Ok ..... maar kan ik dan ook wel redelijk hosten? Bijv. een game met 10 man/vrouw ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:31 schreef Tain het volgende:
[..]
het zal wel meevallen, een 512Kbit upload zou al voldoende moeten zijn voor alle spellen.
10 man/vrouw moet makkelijk kunnen, voor de 32 van Star Wars battlefront werd 1.5Mbit aangeradenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:33 schreef GinaG het volgende:
[..]
Ok ..... maar kan ik dan ook wel redelijk hosten? Bijv. een game met 10 man/vrouw ?![]()
Het gaat ze erom dat de massa dat apparaat koopt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
En dan komt er in Nederland nog 19% belasting bij! Zoals Flick al zei.
Ja. Wat Tain zegt!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:31 schreef Tain het volgende:
het zal wel meevallen, een 512Kbit upload zou al voldoende moeten zijn voor alle spellen.
quote:Afgelopen zondag werd er nog door de "Corporate Vice President" van Microsoft beweerd dat de nieuwe console van het bedrijf voor ongeveer 300 dollar van eigenaar zal wisselen. Vandaag is er op de site van de Engelse online shop Play.com een prijs verschenen van de Xbox 360. Maarliefst ¤ 639,99 mogen wij Europeanen neertellen voor de next-gen console. Hoewel deze prijs inclusief verzending is, ligt het bedrag flink hoger dan de ongeveer ¤ 350 die was berekend met de wisselkoers.
"Xbox 360 ignites a new era of digital entertainment that is always connected, always personalized, and always in high definition. It is the only system designed with a singular platform vision that combines the most-powerful hardware with intelligent software and services."
"Every Xbox 360 game is optimized for a minimum of 720p high definition output with anti-aliasing. Regardless of the TV Xbox 360 connects to, gamers will experience smooth, cinematic experiences that far exceed anything they've seen or felt in games before."
Of Play.com expres een hoge prijs heeft neergezet zodat het later mee zal vallen is niet bekend, wel geeft de site duidelijkheid over de release van de console: 29 november 2005. Hierdoor zal de console maanden eerder verschijnen dan de PS3 die gepland staat voor "Spring 2006", zoals vermeld bij de bekendmaking op de E3. Inmiddels heeft Play bij de advertentie vermeld dat de releasedatum en prijs niet door Microsoft bevestigd zijn. We zullen dan waarschijnlijk twee maanden moeten wachten voordat we de echte prijs te horen krijgen.
In short: play roept ook maar wat?quote:
Dat play.com 'm nu al aanbiedt voor die hoge prijs is natuurlijk geen ènkele indicatie voor de uiteindelijke prijs in Europa... want die is er simpelweg nog niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:21 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
[Verhaal]
Precies!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:24 schreef Ceased2Be het volgende:
In short: play roept ook maar wat?
Het kan sowieso nooit kwaad om een jaartje te wachten na een release van een nieuwe console. Heb je gelijk een groter (beter) spellenaanbod.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:26 schreef HomerJ het volgende:
Als het echt rond de 600 ¤ is wacht ik nog mooi een jaartje
Een loos bericht waar ik al zaterdag mee kwam in dit topic. Niet alleen is play.com heel erg wisselvallig qua prijs, maar ook qua releasedatum kan je ze niet peilen omdat dat elkeer weer verschilt.quote:
Novemberquote:Op woensdag 1 juni 2005 17:41 schreef basalphenaar het volgende:
Sorry als het misschien een domme vraag is, maar wanneer verwacht men nou de Xbox 360 in Nederland?
Vreemd genoeg lijkt 'ie dus een stuk kleiner, maar in werkelijkheid is 'ie alleen 2cm minder hoog en voor de rest zelfs groter dan de Xbox.quote:The Xbоx 360 weights 7.7 pounds (3.5 kg) and is:
309 mm wide x 83 mm high x 258 mm deep
12.15 in wide x 3.27 in high x 10.15 in deep
The Xbоx weight 8.8 pounds (4 kg) and is:
305 mm wide x 101 mm high x 203 mm deep
12 in wide x 4 in high x 8 in deep
Wat dus zou betekenen dat 'ie kleiner zou zijn. Wat is 't nou?quote:# Weight: 3.86kg
# Dimensions: 324 × 265 × 90mm (12.8 × 10.4 × 3.5 inches)
Als ik heel eerlijk moet zijn mis ik een digitale video interface (DVI of HDMI). Nu de xbox 360 zo wordt gepromoot als HD-apparaat, mag je toch op z'n minst een digitale video-interface verwachten!quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
De accesoires die te koop zullen zijn bij de launch zijn bekend..
Wired Controller
[afbeelding]
HD Component Cables
[afbeelding]
New Headset
[afbeelding]
Memory Card
[afbeelding]
Play n Charge Kit (2 AA batteries)
[afbeelding]
RCA/S-Video Cables
[afbeelding]
Media Controller
[afbeelding]
VGA Cable
[afbeelding]
USB Wifi 802.11a/b/g Adapter
[afbeelding]
quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:45 schreef H.Flick het volgende:
Heb jij zulke goede ogen dat je een REC knop kunt ontdekken of heb je ergens een high-res plaatje gevonden
Veel plezierquote:Op woensdag 1 juni 2005 14:23 schreef Brasco125 het volgende:
Ik ben zelf een apple gebruiker en kom dus veel apple-sites.. wat voor crap je op die sites tegen komt is ongehoord. Alleen omdat het om MS gaat.. Terwijl je van die apple-freaks zou verwachten dat ze het mooi zou vinden dat de G5 technologie zou worden gebruikt voor de cores. Maargoed.. Het blijft leuk om te bashen om niks. En ik heb dus de neiging om action-reaction toe te passen.. zoals zo even geleden
Rond de 300$, aldus een hoge pief van Microsoft.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:34 schreef Bulletstar het volgende:
Xbox 360 is gewoon zo mooi! Alles is toppie, Ik ga hem zeker weten kopen.
Is er al een prijs?.
Leuk hoe zowel Sony als Microsoft bijna letterlijk de high-tech marketing schoolboekjes volgenquote:Retailers struggling to deal with the poor supply of current-gen Xbox consoles could have more problems when the Xbox 360 launches later this year, according to UK Xbox boss Neil Thompson.
Speaking to trade paper MCV, Thompson said shortages will be down to high levels of consumer demand rather than manufacturing problems. Microsoft plans to launch the Xbox 360 in the US, Japan and Europe simultaneously this November, something which Thompson concedes will not be an easy task.
"I think demand is going to be phenomenal so we see that as a really difficult thing," he told MCV.
"We feel as a company we've done the groundwork to get to a point where we can do the global release; we feel we're going to deliver and have a great Xmas.
"Will we execute well so retail will have good volume? Yes. But I don't think we're going to meet demand as people are going to come into this platform in a big way."
But some UK retailers remain skeptical of Microsoft's promises. Both Action Replay and Virtual Games told MCV they would not be running Xbox 360 pre-order campaigns to avoid any risk of disappointing customers.
This follows the continuing shortage of Xbox consoles, a problem which caused difficulties for many retailers last Christmas and has yet to be fully resolved.
dat vind ik zo jammer aan die hele next-gen. Het gaat steeds meer om graphics. Als er een paar schoonheidsfoutjes in zitten is het opeens geen leuk spel meer?quote:Op zondag 5 juni 2005 15:30 schreef MMaRsu het volgende:
Kijk bv op de bovenste screen naar de texture van het hout onder de gun van Joanna...
Waarom is dat jammer? Als graphics je toch niet boeien, is er toch geen enkel probleem?quote:Op maandag 6 juni 2005 18:43 schreef Tali-banaan het volgende:
dat vind ik zo jammer aan die hele next-gen. Het gaat steeds meer om graphics. Als er een paar schoonheidsfoutjes in zitten is het opeens geen leuk spel meer?![]()
quote:Microsoft's Xbox 360 will be priced at $299 when it hits shelves later this year, according to analysts at major investment bank UBS, with Microsoft subsidising each console to the tune of $75 in order to meet that price point.
Predictions by the analysts, reported last week in the Toronto Globe and Mail, suggest that Microsoft will pay $375 per unit to its manufacturing partners, with the final retail price of the console pegged at $299.
That's in line with comments from Microsoft boss J Allard, who told the media at E3 that the Xbox 360 would launch "in the neighbourhood" of the $300 price point at which the original Xbox launched in late 2001 in North America.
Advertisement
The $75 subsidy reportedly required to hit the launch price is quite high, but not unusual for a new console. Platform holders routinely subsidise their consoles at launch in order to build an installed base, and then make back the money from software sales and the rapidly falling price of hardware manufacture late in the lifespan of the console.
However, Microsoft found it more difficult to do this with the original Xbox, since it had to continue buying components from partners such as NVIDIA and Intel at high prices - unlike Sony, which has been able to hugely reduce the manufacturing cost of the PS2 as it builds most of the core components itself.
For Xbox 360, Microsoft has moved to a more Sony-like model, and expects to be able to realise similar economies as the scale of manufacturing ramps up and the component costs fall.
Erg goedkoop!quote:Op maandag 6 juni 2005 23:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[Verhaal over xbox 360 prijs]
Ik moet nog maar zien of er sprake zal zijn van een xbox 360 launchday "spektakel"... in Japan!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 01:57 schreef piet_pelle het volgende:
Ik kijk altijd jaloers naar die launchday spektakels in Japan.
Downloadbare demo'squote:Xbox 360 to See Full Game Downloads?
Opt-in for publishers mooted.
7th Jun 2005
Link to This Article http://news.spong.com/x?art=8791
It is a given that the Xbox 360 will make use of the Live network to deliver content from day one. The service - currently being upgraded for the new generation of Xbox hardware - is the best of its kind without doubt, and an expansion of what it currently delivers was always on the cards.
Regular readers will remember that SPOnG exclusively revealed that downloadable game demos will be available from day one of the 360’s launch, news that hinted at the considerably wider scope of Live in the coming months.
Related news surfacing today talks of an opt-in package for publishers whereby they circumvent the retail sector, offering games in downloadable form, direct to consumers in the home. Gossip was strengthened by GarageGames President Mark Frohnmayer, who said, "GarageGames now has three powerful engines, and we're constantly improving our development toolset. We've got several exciting projects on the horizon including a killer casual game being developed in partnership with another company and a downloadable title for the upcoming Xbox 360."
Microsoft representatives during last month’s E3 in Los Angeles made many references to Live evolving into a ‘marketplace’ for downloadable content, though at that point, full games - on-demand and digitally delivered - had not been specified.
As soon as official confirmation lands, you’ll be the first to know.
Er was ook een developer die iets gezegd had over een downloadable spel, maar ik hoop dat er downloadbare demo's komen. Dat kan weer een miskoop schelen en dan komt mijn nieuwe internetverbinding straks goed tot zijn rechtquote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Downloadbare demo's.
Dat zou echt briljant zijn! Ben benieuwd of het waar is, gezien de bron..
Demo's zijn de beste manier om erachter te komen of het betreffende spel het kopen waard is of niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:17 schreef Tain het volgende:
Er was ook een developer die iets gezegd had over een downloadable spel, maar ik hoop dat er downloadbare demo's komen. Dat kan weer een miskoop schelen en dan komt mijn nieuwe internetverbinding straks goed tot zijn recht
Ik denk serieus dat het echt iets is waarmee je consoles kan verkopen..quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:17 schreef Tain het volgende:
[..]
Er was ook een developer die iets gezegd had over een downloadable spel, maar ik hoop dat er downloadbare demo's komen. Dat kan weer een miskoop schelen en dan komt mijn nieuwe internetverbinding straks goed tot zijn recht
Demo's aanbieden is sowieso een goede zet alleen moet het dan niet gebeuren bij een blad waar je 14 euro voor moet neerleggen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het echt iets is waarmee je consoles kan verkopen..
Slimme tactief, mits het echt gebeurt..
Hier ben ik het wel mee eens. Aan de andere kant, heeft het natuurlijk alleen zin als je:quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk serieus dat het echt iets is waarmee je consoles kan verkopen..
Slimme tactief, mits het echt gebeurt..
downloaden van content zit idd bij het gratis gedeelte van Livequote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:35 schreef H.Flick het volgende:
Iedereen krijgt nu toch live, maar dan in zo'n budget uitvoering waarmee je niet altijd online kan. En misschien maken ze het downloaden wel vrij toegankelijk.
Ah kijk... dat is netjes van Microsoft!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:38 schreef kepler het volgende:
downloaden van content zit idd bij het gratis gedeelte van Live
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://xbox360.ign.com/articles/622/622689p1.html
Geen woorden voor. Ik MOET deze hebben
is toch een MMORPG? Zit er ook een verhaallijn in of gaat dat niet met zulke games?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://xbox360.ign.com/articles/622/622689p1.html
Geen woorden voor. Ik MOET deze hebben
Het is meestal een verzameling van kortere quests. Ik weet niet of FFXI een verhaal heeft. Maar je kunt kiezen voor een samurai class en rijden op een Chocobo. Klaar. Must-have.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:31 schreef kepler het volgende:
is toch een MMORPG? Zit er ook een verhaallijn in of gaat dat niet met zulke games?
What? You don't like my new colour?quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:38 schreef Strolie75 het volgende:
rijden op een Chocobo. Klaar. Must-have.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |