abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27155990
Xbox 360

Gears of War

Hier verder.

[ Bericht 53% gewijzigd door peristilius op 19-05-2005 17:03:36 ]
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_27156141

Op donderdag 19 mei 2005 @ 16:48 schreef peristilius het volgende:
quote:
Console spellen zijn al jaren even duur, daarvoor waren ze duurder. PC spellen zijn een beetje in prijs gestegen, aardappelen ook. Dus wat nou prijzen blijven verhogen tot het publiek het niet meer pikt.
We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27156252
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...
Standaard 130 gulden, soms meer Overigens zijn bijna alle consolespellen ook 60 euro.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_27156270
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk alleen in Nederland. In normale landen met normale belastingen kosten spellen gewoon 50 euro.
http://www.play.com/play247.asp?page=search&r=home&title=0&searchstring=gran+turismo&searchtype=allproducts&id=0&adudisc=y&who=&cpage=1&pa=cart&Cur=258
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:04:05 #6
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27156388
Over de prijzen van next gen games, die dan 80 tot 90 euro zouden kosten:
ik zie het niet gebeuren dat Xbox 360 games (of van andere platforms) zoveel gaan kosten. Er worden idd. veel games verkocht maar dat zou betekenen dat kopers die vaak games kopen moeten minderen of over moeten gaan op budget games. Op den duur zouden dan minder games worden verkocht dan voorheen.

De laatste keer dat ik 60 euro uitgaf voor een game was vorig jaar november (Halo 2). Ik merk bij mezelf dat ik bijna nooit meer meteen een nieuwe game koop, maar voor een budget game ga of tweede hands koop. Gemiddeld geef ik zelf trouwens iets van 50 euro per maand uit aan games en hardware (wat weinig is vergeleken met de rest hier volgens mij ). Voor 90 euro verwacht ik echt 2 a 3 games en niet een enkele, hoe mooi en nieuw die ook mag wezen.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_27156423
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:00 schreef peristilius het volgende:

[..]

Standaard 130 gulden, soms meer Overigens zijn bijna alle consolespellen ook 60 euro.
Ik dacht dat die spellen allemaal zo rond de 120 kosten.

Maar goed, ik zie ze iig rustig de prijzen verhogen, gaming is "hot" en daar moet dus aan verdiend worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27156487
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik dacht dat die spellen allemaal zo rond de 120 kosten.

Maar goed, ik zie ze iig rustig de prijzen verhogen, gaming is "hot" en daar moet dus aan verdiend wordenl.
N64 spellen waren zelfs nog duurder, zo'n 150 tot soms zelfs 180 gulden.
Ze willen er idd wel aan verdienen, maar ik denk niet dat de prijs drastisch verhogen daar het beste middel voor is.
pi_27156589
Veel console toppertjes zijn gewoon 60 euro hoor, komt redelijk in de buurt van de 130 gulden
pi_27156669
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:07 schreef peristilius het volgende:

[..]

N64 spellen waren zelfs nog duurder, zo'n 150 tot soms zelfs 180 gulden.
Ze willen er idd wel aan verdienen, maar ik denk niet dat de prijs drastisch verhogen daar het beste middel voor is.
Ze kunnen het altijd proberen... Ik bedoel maar, de hoge prijzen voor console games tov de pc-games worden nu ook gepikt, terwijl de ontwikkelingskosten voor een vaststaand systeem volgens mij een stuk lager moeten zijn dan voor een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.

Als we dan ook nog eens naar de aantallen gaan kijken die er aan console games verkocht worden en we zetten deze af tegen die van de PC kunnen we toch wel concluderen dat console gamers behoorlijk in de maling worden genomen met het "als we meer verkopen dalen de prijzen vanzelf" argument.
pi_27156772
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ze kunnen het altijd proberen... Ik bedoel maar, de hoge prijzen voor console games tov de pc-games worden nu ook gepikt, terwijl de ontwikkelingskosten voor een vaststaand systeem volgens mij een stuk lager moeten zijn dan voor een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.

Als we dan ook nog eens naar de aantallen gaan kijken die er aan console games verkocht worden en we zetten deze af tegen die van de PC kunnen we toch wel concluderen dat console gamers behoorlijk in de maling worden genomen met het "als we meer verkopen dalen de prijzen vanzelf" argument.
Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn. Console games moeten nog omgezet worden, vooral bij de PS2 is dit erg lastig. Maar dit is volgens mij niet de reden dat console games duurder zijn, het is altijd al zo geweest. Zal nog wel stammen uit de tijd dat er dure cardridges gebruikt werden voor consoles ofzo.
pi_27156956
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:

[..]

Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn. Console games moeten nog omgezet worden, vooral bij de PS2 is dit erg lastig. Maar dit is volgens mij niet de reden dat console games duurder zijn, het is altijd al zo geweest. Zal nog wel stammen uit de tijd dat er dure cardridges gebruikt werden voor consoles ofzo.
Voor dat programmeren naar de console verwacht ik dat ze een zeer uitgebreide toolkit hebben gebouwd in de loop der jaren, bovendien is de xbox eigenlijk gewoon een pc... En de configuratie blijft jarenlang hetzelfde, dus ik neem aan dat het na een tijdje een fluitje van een cent moet zijn om games om te zetten. Zeker omdat de games ook nog eens minder geavanceerd zijn dan op de pc.

Door die cartidges lag in het verleden idd de prijs van de Nintendo games erg hoog, dat mag nou echter geen argument meer zijn.
pi_27157848
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:
De reden dat consolegames duurder zijn dan pc-games, is omdat de consolefabrikanten een (vrij groot) percentage van het bedrag krijgen (wordt er dus gewoon bij opgeteld). Iets wat je in de pc-wereld natuurlijk niet hebt.
pi_27157888
Slaat die "Power 40%" trouwens op het percentage dat de xbox 360 aan stroom van je totale huishouden slurpt?
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:17:28 #15
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27158330
Kunnen we morgen nog wat M$ games verwachten of is alles klaar ?
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:57:41 #16
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_27159388
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:04 schreef Sharkdoggie het volgende:
Over de prijzen van next gen games, die dan 80 tot 90 euro zouden kosten:
ik zie het niet gebeuren dat Xbox 360 games (of van andere platforms) zoveel gaan kosten. Er worden idd. veel games verkocht maar dat zou betekenen dat kopers die vaak games kopen moeten minderen of over moeten gaan op budget games. Op den duur zouden dan minder games worden verkocht dan voorheen.
80 a 90 euro voor een game = ombouwen die hap
ik ga echt niet zon godsvermogen voor een game neerleggen
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:09:36 #17
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_27159712
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:17 schreef Chocobo het volgende:
Kunnen we morgen nog wat M$ games verwachten of is alles klaar ?
Ze zijn klaar. Kameo
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:13:24 #18
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27159822
Ben ik trouwens de enige die de meest indrukwekkende game tot nu toe (Gears of War) geen ene kloot aan vindt?
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:14:46 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_27159872
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:13 schreef twi het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de meest indrukwekkende game tot nu toe (Gears of War) geen ene kloot aan vindt?
Drie keer raden wie Gears of War ook geen ene reet interesseert
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:21:51 #20
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_27160132
* Gamedemon wil gears of war
pi_27160326
Heeft iemand de officiële launch line-up?

Of bestaat die nog niet?

Alvast bedankt.
...and you shall see.
pi_27160576
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ikke!
pi_27160745
PDZ draait dus op 30fps?

J. Allard zei nog dat elke X360 game op 60fps zou draaien.

Gamespot:
quote:
The build of Perfect Dark Zero that we were looking at was eight weeks old and running on alpha development kits that, we were told, have only a fraction of the power that will be available on the Xbox 360. The game still looked really great, although the frame rate was a bit choppy at times. In the final game, [Rare is shooting for a solid 30 frames per second, whether you're playing solo or with three other players on the same screen.
...and you shall see.
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:45:45 #24
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27160945
Heeft iemand nog werkende linkjes van filmpjes van spellen?
Ik heb tot nu toe alleen maar die stomme launchparty gezien die meer over 2 kutbands ging dan over de 360

Alle links met filmpjes waren destijds dood/bandwidth exceeded etc

Iemand wat links in de aanbieding?
Met dubbel s; aldus
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:51:04 #25
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27161096
quote:
ff quoten voor de mensen die te lui zijn om te klikken
quote:
Powermac G5s at the Show

In Microsoft's own Xbox 360 booth, we saw tons of kiosks running upcoming 360 titles that were actually playable.

Games like Top Spin 2 and Need for Speed were playable, but for some reason they didn't actually look all that great for a next-generation console.

Note the aliasing in this screenshot...the Xbox 360 GPU is supposed to have AA enabled at all times...

To find out why, we had to look a little closer at the kiosks.

Each kiosk had a wired Xbox 360 controller connected to it, running into the base of the kiosk that only had one small window showing off a Xbox 360 console.

But the console itself wasn't on, looking at the right of the kiosk you get to see the actual power behind the demos:

Are those two G5s?

pair of Apple Powermac G5 systems were actually running the Xbox 360 demos, not the 360 console. The consoles in the kiosks weren't actually running, they were just for show - now you know why all the controllers were wired.

Yeah they are

Because the G5 systems can only use a GeForce 6800 Ultra or an ATI Radeon X800 XT, developers had to significantly reduce the image quality of their demos - which explains their lack luster appearance. Anti-aliasing wasn't enabled on any of the demos, while the final Xbox 360 console will have 4X AA enabled on all titles.

We are disappointed that all of Microsoft's Xbox 360 kiosks were running G5 systems as we wanted to see real hardware in action, not behind glass, but Apple should be quite happy.
Ik geloof er geen ene reet van. Microsoft die bij de launch gebruik maakt van Apple's!
Met dubbel s; aldus
pi_27161264
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:51 schreef DeltaHF het volgende:
Ik geloof er geen ene reet van. Microsoft die bij de launch gebruik maakt van Apple's!
Ten eerste is er voorlopig nog geen launch en ten tweede is dit de hardware die het dichtst in de buurt komt van de xbox 360. Daarbij is de hardware nog steeds niet helemaal af, geloof ik.

Ik vind dit bericht eigenlijk wel geloofwaardig!
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:04:21 #27
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27161542
Wat geloof je dan wel? Dat Microsoft voor de show een paar Apple G5's onder in hun booth zet? Voor de lol? Natuurlijk klopt dit gewoon, er zijn toch foto's van?
pi_27161983
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:13 schreef twi het volgende:
nee
pi_27162101
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:04 schreef twi het volgende:
Wat geloof je dan wel? Dat Microsoft voor de show een paar Apple G5's onder in hun booth zet? Voor de lol? Natuurlijk klopt dit gewoon, er zijn toch foto's van?
Nou ja.. Microsoft had op z'n minst een minder transparant deurtje kunnen gebruiken.
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:23:07 #30
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27162161
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:04 schreef twi het volgende:
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?

Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!
Met dubbel s; aldus
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:23:39 #31
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27162185
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:55 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ten eerste is er voorlopig nog geen launch
Je snapt wat ik bedoel neem ik aan
Met dubbel s; aldus
pi_27162307
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:23 schreef DeltaHF het volgende:
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?

Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!
Het is in ieder geval al làng bekend dat Microsoft G5's gebruikte als dev-kits. En zulke grote vijanden zijn Microsoft en Apple niet hoor.
quote:
Je snapt wat ik bedoel neem ik aan
Jawel. Maar omdat het voorlopig toch nog geen launch is, kunnen ze net zo goed nog even die G5's van Apple gebruiken. Aangezien ze nog geen werkende prototypes van de xbox 360 hebben.
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:32:57 #33
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27162497
quote:

[..]

Ik was er niet bij, maar ik zie foto's van de booth en daaronder foto's van die G5's die qua kast van de booth 100% overeenkomen. Dan zeg ik, ja, ze gebruiken G5's. Logische conclusie, lijkt me. Ook gezien de devkits van de Xenon al gemodificeerde G5's waren.

Apple en Microsoft zijn geen dikke maatjes, maar als het het maken van een product bespoedigt, ben je als Microsoft wel een kniesoor als je erop let dat het op Apple machines gebeurt.

Verder hadden ze het best wat minder opvallend mogen opstellen. Maar aan de andere kant, waarom zou je er zo geheimzinnig over moeten doen? Wanneer het dan uitlekt zijn de rapen gaar. Nu is het met die foto's publiek bekend en heeft iedereen iets van "Goh, Apple G5's"...Maar verder geen overbodige heisa erom.
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:35:36 #34
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27162584
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:27 schreef P-Style het volgende:
Jawel. Maar omdat het voorlopig toch nog geen launch is, kunnen ze net zo goed nog even die G5's van Apple gebruiken. Aangezien ze nog geen werkende prototypes van de xbox 360 hebben.
Inderdaad. En stel dat zo'n ding crashed, kan je mooi Apple de schuld geven dat de hardware niet helemaal top is om de X360 games te draaien, en dat het grafisch niet zo mooi is dan het zal gaan zijn op het definitieve product.
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:39:57 #35
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27162729
quote:

[..]

IGN heeft hetzelfde verhaal
en het was idd allang bekend dat devkits voor de Xbox360 op een apple liepen.
The line is a dot to you!
pi_27163646
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:39 schreef kepler het volgende:

[..]

IGN heeft hetzelfde verhaal
en het was idd allang bekend dat devkits voor de Xbox360 op een apple liepen.
zijn nog alpha devkits ook! volgende maand zou de beta devkit uitkomen en die is dan ook meteen een stuk krachtiger
pi_27172047
Ik hoorde dat de spellen zo'n 80 a 90 euro zouden kosten.

Al iets bekend over de prijs van de console ?
pi_27172070
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:19 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hoorde dat de spellen zo'n 80 a 90 euro zouden kosten.

Al iets bekend over de prijs van de console ?
Ik denk weer 500 euro bij de release.
pi_27172094
Ik heb trouwens net ff een filmpje van de PS3 aankondiging bekeken, en besloten om maar te wachten tot ze allebei uit zijn... want die PS3 ziet er ook wel héél veelbelovend uit
pi_27172173
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef CybErik het volgende:

[..]

Ik denk weer 500 euro bij de release.
en dan de games ook al zo duur
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:02:52 #41
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_27172885
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:24 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

en dan de games ook al zo duur
Niet huilen knul het zijn maar geruchten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:08:50 #42
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_27172946
Waar haalt trouwens iedereen die 1 billion gamers vandaan? Ik hoorde eerder een kwart miljard...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_27172962
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Waar haalt trouwens iedereen die 1 billion gamers vandaan? Ik hoorde eerder een kwart miljard...
Kwart Miljard! Is ook nog achterlijk veel!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:11:55 #44
12888 Skull-splitter
pi_27172977
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:10 schreef P-Style het volgende:

[..]

Kwart Miljard! Is ook nog achterlijk veel!
Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:14:27 #45
66779 Brasco125
pi_27173009
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....
Ik vind het ook de rijnste onzin.. maar kijk de persconferentie nog eens op na.. Ben schijnbaar een van de weinige die is opgevallen. Iedereen heeft er schijnbaar overheen gekeken.
pi_27173021
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Maximaal haalbare?! In hoeveel jaar? De meest succesvolle consolefabrikant (sorry dat ik Sony weer aanhaal ) van de afgelopen 10 jaar, zit net aan de 200 Miljoen units. Let wel: dit zijn alle verscheepte PS1's, PS2's en PSP's bij elkaar opgeteld! Hoe MS ooit de 250 Miljoen wilt halen met één generatie console is mij een compleet raadsel!

1 Miljard is natuurlijk gewoon onmogelijk.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:35:22 #47
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27173236
Da's compleet afhankelijk van de prijs en de mogelijkheden. Met een prijs van boven de 400 euro en de beperkte mogelijkheden (geen tivo, geen standalone mediaspeler) is dat onmogelijk inderdaad. Microsoft mag blij zijn met 50 miljoen verkochte consoles.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 02:14:57 #48
66779 Brasco125
pi_27173469
Hoe zit het nou? kan je MCE koppelen of zit deze geintegreerd? laatste zou ideaal zijn, afgezien van het feit dat ik al een MCE heb staan, en XMC.
pi_27178887
even een vraagje tussendoor, heeft de naam '360' nog een reden of vonden ze het gewoon cool?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:28:16 #50
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27179145
De bedoeling van de naam is dat je het middelpunt bent van de cirkel, zeg maar

En Brasco, hij schijnt dus een PC met XP Media Center nodig te hebben.
pi_27181249
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:02 schreef Brasco125 het volgende:

[..]

Niet huilen knul het zijn maar geruchten.
Ik huil niet knulletje
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:40:01 #52
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27181352
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:28 schreef twi het volgende:
De bedoeling van de naam is dat je het middelpunt bent van de cirkel, zeg maar
Maar eigenlijk is het gewoon omdat ze ook een 3 wilden omdat Sony ook met de Playstation 3 komt en dan de Xbox 2 niet goed zou klinken.
pi_27183701
als ze er nou een mediacenter in bouwde dan wist ik het zeker flopt de box heb ik in iedergeval nog een leuke mediacenter
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:33:49 #54
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27199080
Ach, hoe dan ook heeft de X360 de beste functionaliteiten, en veruit de beste online service waar de concurrentie bij lange na niet aan kan tippen. En als er eindelijk geshowed kan worden op de X360 zelf in plaats van een G5 Apple met brakke videokaart, dan zit het met de graphics ook dik in orde. Tel daar de standaard harde schijf bij op en de controllers die een stuk beter zijn dan die van de PS3. Dan weet ik wel dat ik die X360 gewoon moet hebben, aangezien 't voor mij veruit de beste console is met de beste franchises.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:37:47 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27199186
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.

API
pi_27199231
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:33 schreef twi het volgende:
Ach, hoe dan ook heeft de X360 de beste functionaliteiten
Leg eens uit!
quote:
en veruit de beste online service waar de concurrentie bij lange na niet aan kan tippen.
De huidige xbox heeft de beste online service, waar de huidige concurrentie niet aan kan tippen. Maar jij weet nu al dat het de volgende generatie ook zo zal zijn?
quote:
En als er eindelijk geshowed kan worden op de X360 zelf in plaats van een G5 Apple met brakke videokaart, dan zit het met de graphics ook dik in orde.
Met de graphics zal op zich niks mis zijn nee...
quote:
Tel daar de standaard harde schijf bij op
Standaard? Ik dacht dat 'ie optioneel werd.
quote:
...en de controllers die een stuk beter zijn dan die van de PS3.
Leg eens uit waarom de xbox 360 controllers een stuk beter zijn dan die van de PS3?!
quote:
Dan weet ik wel dat ik die X360 gewoon moet hebben, aangezien 't voor mij veruit de beste console is met de beste franchises.
Dit is tenminste een zinnige zin.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:40:50 #57
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27199275
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

API
Ja, leuk, maar je spel moet nog wel op een PC van redelijke specificaties kunnen draaien, en dus moet je water bij de wijn doen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:42:26 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27199318
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:40 schreef twi het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar je spel moet nog wel op een PC van redelijke specificaties kunnen draaien, en dus moet je water bij de wijn doen.
Ja en?
Je hoeft GEEN kunst en vliegwewrk uit te halen om verschillende hardware comby's te supporten
pi_27199338
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

API
Als die dingen perfect waren hoefde ik niet om de haverklap mijn drivers of spel y te updaten omdat spel x visuele bugs of vertieft geluid vertoont bij spel y , wel?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:54:32 #60
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27199649
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:39 schreef P-Style het volgende:
Leg eens uit!
Door de standaard harde schijf zijn er veel meer verschillende functies beschikbaar, met de geinstalleerde connectivity tussen XP Media Center kan je afspelen wat je wilt, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft nog wel meer applicaties in petto heeft. Begrijp me niet verkeerd, met een dubbele HDMI aansluiting en 3 ethernet poorten, plus de cardreaders in de PS3 is die console echt een gadget, maar ik zie in mijn huis niet binnen 3 a 4 jaar een (of zelfs twee) HDTV schermen of PS3's staan die ik met elkaar kan koppelen. En met USB aansluitingen kan ik ook m'n CF-kaartje m.b.v. m'n cardreader aansluiten.
quote:
De huidige xbox heeft de beste online service, waar de huidige concurrentie niet aan kan tippen. Maar jij weet nu al dat het de volgende generatie ook zo zal zijn?
Ik heb daar het volste vertrouwen in. Kijkend alleen maar naar wat Sony liet zien op de persconferentie (zeg maar elk idee wat Microsoft al daadwerkelijk heeft laten zien werd via een ppt-pagina bij elkaar gepraat zonder daadwerkelijk enige uitleg of enig detail van de plannen).

Zeker de manier hoe Microsoft actief bezig is de services te vergroten en de dienst grotendeels gratis te maken, en alle investeringen die al zijn gedaan, is dat gewoon een voorsprong die zelfs door een groot bedrijf als Sony niet zomaar weg te poetsen is. Denk je daarbij in dat dit ook een markt is waar Microsoft gespecialiseerd in is, in tegenstelling tot Sony.
quote:
Standaard? Ik dacht dat 'ie optioneel werd.
Hij is standaard, maar removable. Zodat je alle zooi mee kan nemen naar een andere Xbox.
quote:
Leg eens uit waarom de xbox 360 controllers een stuk beter zijn dan die van de PS3?!
Ten eerste vind ik ze er niet uit zien, ten tweede bevatten ze geen triggers en dus zijn racegames nog steeds niet echt goed te spelen als je geen interesse hebt in de aanschaf van een duur stuur. Daarnaast vind ik ze ergnomoisch een stuk beter. Ze lijken op de huidige controllers, met de analoge stick op de ergonomisch meest lekkere plek. Bovendien is de D-Pad veel makkelijker in gebruik dan een D-Pad met 4 aparte knoppen. Ik snap nog steeds niet waarom Sony dat nog niet heeft veranderd.
quote:
Dit is tenminste een zinnige zin.
Er staat toch voor mij? Ik heb persoonlijk niks met MGS, vind Forza beter dan GT4 en hoewel ik FF een fantastische serie vindt heb ik niet echt een grote leun richting RPG games. Bovendien zijn franchises als GTA en PES op de Xbox te krijgen. Voor anderen zal dat anders liggen, maar een console zonder Halo, PGR, Forza, Top Spin en nog veel andere games zou mij niet verzadigd kunnen doen raken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:56:11 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27199701
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als die dingen perfect waren hoefde ik niet om de haverklap mijn drivers of spel y te updaten omdat spel x visuele bugs of vertieft geluid vertoont bij spel y , wel?
Juist wel
De programmeur van het spel spreekt een API aan (bv D3D of OpenGL bv)
Die API geeft de info door aan de driver.
Wanneer de driver dus de API niet goed heeft geimplementeerd heb je nieuwe drivers nodig.

Als de API's niet perfect zouden zijn, had je geen nieuwe driver nodig, maar een nieuw directX versie.

Wanneer het programmeer werk niet perfect is en verkeerd de API aanspreekt heb je een patch voor het spel nodig.

Maar de programmeur hoeft dus geen rekening te houden met ATI of Nvidea, of een logitech rumblepad of microsoft sidewinder. Dat regelt de API.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:56:53 #62
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27199728
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:54 schreef twi het volgende:

[..]

Door de standaard harde schijf zijn er veel meer verschillende functies beschikbaar, met de geinstalleerde connectivity tussen XP Media Center kan je afspelen wat je wilt, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft nog wel meer applicaties in petto heeft. Begrijp me niet verkeerd, met een dubbele HDMI aansluiting en 3 ethernet poorten, plus de cardreaders in de PS3 is die console echt een gadget, maar ik zie in mijn huis niet binnen 3 a 4 jaar een (of zelfs twee) HDTV schermen of PS3's staan die ik met elkaar kan koppelen. En met USB aansluitingen kan ik ook m'n CF-kaartje m.b.v. m'n cardreader aansluiten.
[..]

Ik heb daar het volste vertrouwen in. Kijkend alleen maar naar wat Sony liet zien op de persconferentie (zeg maar elk idee wat Microsoft al daadwerkelijk heeft laten zien werd via een ppt-pagina bij elkaar gepraat zonder daadwerkelijk enige uitleg of enig detail van de plannen).

Zeker de manier hoe Microsoft actief bezig is de services te vergroten en de dienst grotendeels gratis te maken, en alle investeringen die al zijn gedaan, is dat gewoon een voorsprong die zelfs door een groot bedrijf als Sony niet zomaar weg te poetsen is. Denk je daarbij in dat dit ook een markt is waar Microsoft gespecialiseerd in is, in tegenstelling tot Sony.
[..]

Hij is standaard, maar removable. Zodat je alle zooi mee kan nemen naar een andere Xbox.
[..]

Ten eerste vind ik ze er niet uit zien, ten tweede bevatten ze geen triggers en dus zijn racegames nog steeds niet echt goed te spelen als je geen interesse hebt in de aanschaf van een duur stuur. Daarnaast vind ik ze ergnomoisch een stuk beter. Ze lijken op de huidige controllers, met de analoge stick op de ergonomisch meest lekkere plek. Bovendien is de D-Pad veel makkelijker in gebruik dan een D-Pad met 4 aparte knoppen. Ik snap nog steeds niet waarom Sony dat nog niet heeft veranderd.
[..]

Er staat toch voor mij? Ik heb persoonlijk niks met MGS, vind Forza beter dan GT4 en hoewel ik FF een fantastische serie vindt heb ik niet echt een grote leun richting RPG games. Bovendien zijn franchises als GTA en PES op de Xbox te krijgen. Voor anderen zal dat anders liggen, maar een console zonder Halo, PGR, Forza, Top Spin en nog veel andere games zou mij niet verzadigd kunnen doen raken.
En hierom wil ik ze gewoon allemaal
pi_27200101
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:

Als de API's niet perfect zouden zijn, had je geen nieuwe driver nodig, maar een nieuw directX versie.

Wanneer het programmeer werk niet perfect is en verkeerd de API aanspreekt heb je een patch voor het spel nodig.
Prima, dan is de API wel perfect, maar toch komt het geregeld voor dat spellen een nieuwe driver of patch nodig hebben. Dus je moet wel degelijk rekening houden met verschillende hardware bij het programmeren.

Een standaard die jaren vaststaat zoals bij de consoles is gewoon heel iets anders dan de wereld van de PC waar steeds nieuwe technieken worden geïntroduceerd waar weer rekening mee moet worden gehouden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 22:09:58 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27200177
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Prima, dan is de API wel perfect, maar toch komt het geregeld voor dat spellen een nieuwe driver of patch nodig hebben. Dus je moet wel degelijk rekening houden met verschillende hardware bij het programmeren.
Wie zegt dat specifiek een API probleem is?
De programmeur kan wel een ander fout in zijn code hebben gemaakt, zoals dat ook in console games voor komt.
En een driver heeft dus HELEMAAL niets met proggrammeren te maken, dan heeft de hardware fabrikant een fout gemaakt. Zal die programmeur aan z'n reet roesten.

Ik denk dat het negen van de 10 keer heel wat anders is dan het verkeerd implementeren van API's. Immers bestaat D3D langer dan dat de XBOX op de markt is geweest.
quote:
Een standaard die jaren vaststaat zoals bij de consoles is gewoon heel iets anders dan de wereld van de PC waar steeds nieuwe technieken worden geïntroduceerd waar weer rekening mee moet worden gehouden.
Nee dus, wat snap je nou niet?
Slechts eens in de zoveel tijd komen er nieuwe API's uit, welke ook nog eens gewoon een evolutie zijn van bestaande API's.
pi_27200355
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:54 schreef twi het volgende:
Nou wil ik geen Sony vs Microsoft oorlogje starten, maar ik ga er vanuit dat je straks op de PS3 ook alles kunt afspelen wat de xbox kan (behalve Microsoft codecs), plùs Blu-Ray-Video's. Ondanks dat de xbox 360 straks véél te bieden zal hebben als media apparaat denk ik niet dat dat de PS3 onder zal doen... in tegendeel zelfs!
quote:

Microsoft heeft inderdaad een flinke voorsprong en Microsoft is hier inderdaad in gespecialiseerd. Xbox Live zal zeker goed uitpakken op de 360! En als jij goede ervaringen hebt met de ouwe xbox live, kan ik wel begrijpen dat je er nu weer voor kiest. Eigenlijk zie je sowieso goed waar ieder merk in gespecialiseerd is (zo ook waar Sony ). Dit is een kwestie van afwachten.
quote:
Oké.
quote:
De controllers van Sony en Microsoft zijn allebei lelijk! Triggers... ach. Alle knoppen waren op de DS2 al analoog en als ik het plaatje van Sony's nieuwe controllers goed heb bekeken steken de schouderknoppen nu een stuk meer uit dan voorheen, zodat het bereik een stuk groter is... triggers als het ware! Daarnaast is het maar net hoe je een racespel wilt spelen. Je kunt prima je rechter analoge stick gebruiken voor gas en remmen bij racegames. Doe ik al járen. Het ligt er dus volledig aan wat je gewend bent.

Dat je ze ergonomisch beter vind is natuurlijk onzin, want je kunt me niet vertellen dat je ze al in je handen hebt gehad! En over die D-pad... dat is wèl één geheel, maar dan zitten die knopjes ònder de controllerbehuizing aan elkaar i.p.v. buiten de controllerbehuizing. En trouwens... wie gebruikt er nou nog een D-pad.
quote:
Ik bedoelde eigenlijk gewoon serieus dat dit een zinnige zin is. Groot gelijk heb je! Als jij overtuigd bent van de xbox 360 dan is dat natuurlijk prima! Het is niet mijn taak om je te overtuigen dat je een andere console (PS3 hehe) moet nemen. Ik vind het echter wèl leuk om argumenten omver te werpen die in mijn ogen niet helemaal terecht zijn.
pi_27200543
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
En een driver heeft dus HELEMAAL niets met proggrammeren te maken, dan heeft de hardware fabrikant een fout gemaakt. Zal die programmeur aan z'n reet roesten.
Leuk dat je erover begint, doet me denken aan al die keren dat spellenmakers en hardwarefabrikanten elkaar in de haren vlogen over wie zijn fout het was dat het spel niet fatsoenlijk werkte. Van optimalisaties van bepaalde games voor bepaalde videokaarten heb je zeker ook nog nooit gehoord?
quote:
Slechts eens in de zoveel tijd komen er nieuwe API's uit, welke ook nog eens gewoon een evolutie zijn van bestaande API's.
Nieuwe API is nieuwe API, je evolutie argument is onzinnig, er moet gewoon rekening mee gehouden worden. Als je bedenkt dat er alleen al van directX 9 3 verschillende versies zijn vind ik dat je wel mag spreken over voortdurende technische inovaties. De PS2 is volgens mij een jaar of 5 oud, in die tijd is er volgens mij wel meer dan 1 directX versie uitgekomen. En dan hebben we het alleen nog maar over de graphics...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:42:50 #67
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27201157
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:15 schreef P-Style het volgende:
Nou wil ik geen Sony vs Microsoft oorlogje starten, maar ik ga er vanuit dat je straks op de PS3 ook alles kunt afspelen wat de xbox kan (behalve Microsoft codecs), plùs Blu-Ray-Video's. Ondanks dat de xbox 360 straks véél te bieden zal hebben als media apparaat denk ik niet dat dat de PS3 onder zal doen... in tegendeel zelfs!
Dat zou kunnen, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Ik heb beelden gezien dat Sony 12 HDTV streams tegelijkertijd kan laten zien, of een paar honderd "normale" streams zoals games en normale DVD's, maar veel meer over de media compatibility heb ik nog niet gehoord.
quote:
De controllers van Sony en Microsoft zijn allebei lelijk!
Kwestie van smaak inderdaad, ik vind die van de Xbox juist erg stijlvol.
quote:
Triggers... ach. Alle knoppen waren op de DS2 al analoog
Ja, maar dat is toch wel even iets anders dan een trigger. Xbox buttons waren naar mijn weten ook analoog, maar een button is simpelweg niet gemaakt om analoog te zijn.
quote:
en als ik het plaatje van Sony's nieuwe controllers goed heb bekeken steken de schouderknoppen nu een stuk meer uit dan voorheen, zodat het bereik een stuk groter is... triggers als het ware! Daarnaast is het maar net hoe je een racespel wilt spelen. Je kunt prima je rechter analoge stick gebruiken voor gas en remmen bij racegames. Doe ik al járen. Het ligt er dus volledig aan wat je gewend bent.
Dat kan ja, maar als racefan die voorheen op bijna alle consoles wel gespeeld heeft, vond ik de triggers op de Xbox controller echt de ideale manier/uitvinding om met beleid gas te geven en te remmen. Ik denk niet dat er iemand in het Sony kamp rouwig om zou zijn als er triggers op de PS3 controller zouden zitten. Integendeel.
quote:
Dat je ze ergonomisch beter vind is natuurlijk onzin, want je kunt me niet vertellen dat je ze al in je handen hebt gehad! En over die D-pad... dat is wèl één geheel, maar dan zitten die knopjes ònder de controllerbehuizing aan elkaar i.p.v. buiten de controllerbehuizing. En trouwens... wie gebruikt er nou nog een D-pad.
Met alle respect, je zegt het hier dus zelf. Ik heb het over de ergonomie van de D-Pad. Op de PS2 controller heeft de D-Pad nog steeds de positie van de belangrijkste manier om te bewegen. Zet je duim maar eens in een natuurlijke positie symmetrisch op de controller. Je duimen rechts zitten 99% van de tijd op de knoppen, en links zit op die positie de D-Pad, terwijl zoals je zegt niemand die meer gebruikt. Het had mij een slimme zet geleken om eindelijk eens die thumbstick een centrale positie aan de linkerkant te geven, zoals bij de Xbox en de NGC.

Natuurlijk kan je altijd het argument aanvoeren dat 'ie prima zit waar 'ie zit, maar je bent wel erg naief als je vindt dat de meer gebruikte analoge thumbstick beter gepositioneerd is op de controller dan de ouderwetse en feitelijk overbodige D-Pad (welke op de Xbox bijvoorbeeld als in veel games niet eens meer als digitaal alternatief voor de analoge stick fungeert, maar echt een vierknops button is geworden om instellingen in games te regelen).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 22:44:28 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27201202
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van optimalisaties van bepaalde games voor bepaalde videokaarten heb je zeker ook nog nooit gehoord?
Jezus, wat snap je nou niet?
Een gamemaker heeft NIETS met hardware te maken, maar met API's. (waarschijnlijk draait er een exacte kopie van directX op de Xbox, maar dat terzijde).
Die API's spreek je ALTIJD op dezelfde manier aan.

Je maakt in je code geen optimalisatie voor videokaarten, dan gebeurt sinds de voodoo1 ongeveer niet meer
quote:
Nieuwe API is nieuwe API, je evolutie argument is onzinnig, er moet gewoon rekening mee gehouden worden. Als je bedenkt dat er alleen al van directX 9 3 verschillende versies zijn vind ik dat je wel mag spreken over voortdurende technische inovaties.
Ah ja, dus firefox 1.0.3 is compleet anders dan firefox 1.0.4....
quote:
De PS2 is volgens mij een jaar of 5 oud, in die tijd is er volgens mij wel meer dan 1 directX versie uitgekomen. En dan hebben we het alleen nog maar over de graphics...
Ja je hebt er lekker veel verstand van
directX is zo'n beetje alles (directsound, directinput, direct3D, etc), en ja er zijn in die tijd wel een directX versie of 3 geweest. En alles wat je 5 jaar geleden kon op directX 6 draait nog steeds op directX 9

Maar je hebt gelijk. Een PC game maken is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijker dan een XBOX game.
Je moet immers rekening houden met hercules videokaarten en logitech muizen.
Maar ook met Asus videokaarten en trust muizen....
pi_27201644
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:42 schreef twi het volgende:
Dat zou kunnen, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Ik heb beelden gezien dat Sony 12 HDTV streams tegelijkertijd kan laten zien, of een paar honderd "normale" streams zoals games en normale DVD's, maar veel meer over de media compatibility heb ik nog niet gehoord.
Lijkt me in ieder geval niet "minder" dan de xbox 360 kan.
quote:
Kwestie van smaak inderdaad, ik vind die van de Xbox juist erg stijlvol.
Kwestie van smaak ja.
quote:
Ja, maar dat is toch wel even iets anders dan een trigger. Xbox buttons waren naar mijn weten ook analoog, maar een button is simpelweg niet gemaakt om analoog te zijn.
Wel ièts anders ja.
quote:
Dat kan ja, maar als racefan die voorheen op bijna alle consoles wel gespeeld heeft, vond ik de triggers op de Xbox controller echt de ideale manier/uitvinding om met beleid gas te geven en te remmen. Ik denk niet dat er iemand in het Sony kamp rouwig om zou zijn als er triggers op de PS3 controller zouden zitten. Integendeel.
Nou heb ik niet vaak een xbox-controller in m'n handen gehad, maar die paar keren dat ik Burnout 3 op een xbox heb gespeeld bij een vriend van me (heb 'm zelf ook op de PS2), was ik inderdaad overtuigd van de triggers! Echter toen ik BO3 weer op de PS2 speelde vond het het niet "minder" met de rechter analoge stick. Gewoon anders! Het heeft allebei wel wat! Wat ik ook een sterk punt vond van de DS/DS2 waren de vier schouderknoppen i.p.v. twee. Iets wat Microsoft nu toch ook overgenomen heeft.
quote:
Met alle respect, je zegt het hier dus zelf. Ik heb het over de ergonomie van de D-Pad. Op de PS2 controller heeft de D-Pad nog steeds de positie van de belangrijkste manier om te bewegen. Zet je duim maar eens in een natuurlijke positie symmetrisch op de controller. Je duimen rechts zitten 99% van de tijd op de knoppen, en links zit op die positie de D-Pad, terwijl zoals je zegt niemand die meer gebruikt. Het had mij een slimme zet geleken om eindelijk eens die thumbstick een centrale positie aan de linkerkant te geven, zoals bij de Xbox en de NGC.

Natuurlijk kan je altijd het argument aanvoeren dat 'ie prima zit waar 'ie zit, maar je bent wel erg naief als je vindt dat de meer gebruikte analoge thumbstick beter gepositioneerd is op de controller dan de ouderwetse en feitelijk overbodige D-Pad (welke op de Xbox bijvoorbeeld als in veel games niet eens meer als digitaal alternatief voor de analoge stick fungeert, maar echt een vierknops button is geworden om instellingen in games te regelen).
Ik vond het juist goed van Sony dat ze allebei de analoge sticks op dezelfde hoogte hadden. Ik moet inderdaad toegeven dat je duimen in rust nièt op de sticks vallen. Maar ik heb nooit last/kramp gehad als ik gebruik maakte van de sticks van de DS/DS2. En dàt is volgens mij de hele gedachte achter die nieuwe controller van de PS3. Door z'n banaan/boemerang-vorm met z'n lange handvaten, kun je je hander veel beter positioneren voor de analoge sticks. Al met al zal de ergonomie een stuk beter zijn dan die van de DS/DS2. Het verschil in ergonomie tussen de PS3 controller en de xbox 360 controller kan ik niks over zeggen, omdat ik toch vind dat je ze allebei in je handen gehad moet hebben om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
pi_27202631
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:

Een gamemaker heeft NIETS met hardware te maken, maar met API's. (waarschijnlijk draait er een exacte kopie van directX op de Xbox, maar dat terzijde).
Die API's spreek je ALTIJD op dezelfde manier aan.
De Xbox1 draait idd als API een DirectX versie. Spellen maken gebruik van deze APi, maargames op de Xbox1 zijn namelijk niet verplicht om DirectX te gebruiken als API, en de meeste doen dit zelfs ook niet. Door direct met de hardware te communiceren vermijd je een extra layer aan indirection wat weer resulteert in wat performance improvements. Daarnaast is het simpelweg mogelijk om met leuke hacks veel meer functionaliteit uit de machine te halen dan de API je biedt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 23:34:26 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27202666
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:32 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

De Xbox1 draait idd als API een DirectX versie. Spellen maken gebruik van deze APi, maargames op de Xbox1 zijn namelijk niet verplicht om DirectX te gebruiken als API, en de meeste doen dit zelfs ook niet. Door direct met de hardware te communiceren vermijd je een extra layer aan indirection wat weer resulteert in wat performance improvements. Daarnaast is het simpelweg mogelijk om met leuke hacks veel meer functionaliteit uit de machine te halen dan de API je biedt
Dan is de Xbox zelfs moeilijk er te programmeren
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:45:09 #72
12888 Skull-splitter
pi_27209627
P-style = Markster? Hou nou eens op met die non-argumenten en blijf gewoon weg.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:46:34 #73
12888 Skull-splitter
pi_27209653
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan is de Xbox zelfs moeilijk er te programmeren
Door XNA als centrale manager van API's als het goed is dus niet meer. De gebruiksomgeving zit er al ingebakken en devellopers hoeven zich alleen aan het XNA programma te houden, waarmee het spel in essentie al multi-platform is.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:53:48 #74
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27209801
Virtua Fighter 5 is mogelijk een X360 exclusive..
Als dat waar is heeft MS een belangrijke slag in Japan geslagen. .
-
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 mei 2005 @ 10:54:15 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27209813
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
Virtua Fighter 5 is mogelijk een X360 exclusive..
Als dat waar is heeft MS een belangrijke slag in Japan geslagen. .
Waarom zoomt die lul niet verder in op die filmpjes
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:59:31 #76
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27209931
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom zoomt die lul niet verder in op die filmpjes
Ja, idd.
Maar het zag er wel mooi uit, voor zover dat te zien was.
Overigens lees ik net dat Ninja Gaiden 2 nog niet is bevestigd voor de X360. Wellicht dta ie op de ps3 komt. .
-
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:14:45 #77
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27210236
Op IGN lees ik net dat de X360 wsl gewoon sneller is dan de PS3. !!!! (Volgens MS, dus net zo betrouwbaar als de cijfers die Sony gaf)
http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html

Dit stukje is wel interessant. De X360 heeft 5x zoveel geheugen bandbreedte als de ps3.
quote:
Bandwidth
The PS3 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and 25.6 GB/s of RDRAM bandwidth for a total system bandwidth of 48 GB/s.

The Xbox 360 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and a 256 GB/s of EDRAM bandwidth for a total of 278.4 GB/s total system bandwidth.

Why does the Xbox 360 have such an extreme amount of bandwidth? Even the simplest calculations show that a large amount of bandwidth is consumed by the frame buffer. For example, with simple color rendering and Z testing at 550 MHz the frame buffer alone requires 52.8 GB/s at 8 pixels per clock. The PS3's memory bandwidth is insufficient to maintain its GPU's peak rendering speed, even without texture and vertex fetches.

The PS3 uses Z and color compression to try to compensate for the lack of memory bandwidth. The problem with Z and color compression is that the compression breaks down quickly when rendering complex next-generation 3D scenes.

HDR, alpha-blending, and anti-aliasing require even more memory bandwidth. This is why Xbox 360 has 256 GB/s bandwidth reserved just for the frame buffer. This allows the Xbox 360 GPU to do Z testing, HDR, and alpha blended color rendering with 4X MSAA at full rate and still have the entire main bus bandwidth of 22.4 GB/s left over for textures and vertices.
Over de FPU, die bij de ps3 2x zo snel is, zegt men het volgende.
quote:
Based on measurements of running next generation games, only ~10-30% of the instructions executed are floating point. The remainders of the instructions are load, store, integer, branch, etc. Even fewer of the instructions executed are streaming floating point—probably ~5-10%. Cell is optimized for streaming floating-point, with 87.5% of its cores good for streaming floating-point and nothing else.
Zo belangrijk is dat dus niet.. .
quote:
De conslusie:
When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3. Keep in mind that Sony has a track record of over promising and under delivering on technical performance. The truth is that both systems pack a lot of power for high definition games and entertainment.

However, hardware performance, while important, is only a third of the puzzle. Xbox 360 is a fusion of hardware, software and services. Without the software and services to power it, even the most powerful hardware becomes inconsequential. Xbox 360 games—by leveraging cutting-edge hardware, software, and services—will outperform the PlayStation 3.
Als dit waar is dan lig ik echt dubbel. .

[ Bericht 3% gewijzigd door Dr.Daggla op 21-05-2005 11:24:27 ]
-
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:03:12 #78
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27211489
Tsja, we kunnen nu wel gaan pimpen met cijfertjes en de PS3 gaan uitlachen, maar dan verlagen we ons tot PandorasBox-niveau. Dus laten we het allemaal gewoon maar afwachten.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:06:47 #79
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27211606
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:03 schreef twi het volgende:
Tsja, we kunnen nu wel gaan pimpen met cijfertjes en de PS3 gaan uitlachen, maar dan verlagen we ons tot PandorasBox-niveau. Dus laten we het allemaal gewoon maar afwachten.
Even ter illustratie hoe mensen zich blind staren op 1 grafiekje en wat techdemo's .
-
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:08:59 #80
12888 Skull-splitter
pi_27211684
met de PS2 presentatie keek ik ook mijn ogen uit, maar uiteindelijk was het gebakken lucht...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:57:50 #81
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27213098
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:08 schreef Skull-splitter het volgende:
met de PS2 presentatie keek ik ook mijn ogen uit, maar uiteindelijk was het gebakken lucht...
Ook dat weet je nog niet, natuurlijk.

En die bekertjes met water waren heel erg cool
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:17:27 #82
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_27213639
ff over die controller
ik heb dus ook een ps2, maar een spel als socom 2 spelen met die analoge pookies is echt irritant, je zit echt met moeite die 2 dingen te bewegen, je moet je duim constant helemaal strekken wil je er goed bij kunnen, bij die ps3 controller hebben ze er gewoon helemaal NIKS aangedaan, je moet weer je duimen zo irritant houden, die xbox en gamecube controllers hebben de linker pook allebei op dezelfde plek zitten, de plek waar je het makkelijkst bij kan is de plek die je het meest gebruikt,
ik wil vaak met me ps2 met de Dpad spelen puur omdat die op een lekker plek zit
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:57:49 #83
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27217668
De Xbox controller heeft mijn voorkeur, maar de Dual Shock vind ik wel een stuk fijner dan die van de gamecube.
pi_27217734
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:03 schreef twi het volgende:
Waarom wordt mijn nick hier gebruikt?

-edit-

De originele site waar ze beweren dat de X360 krachtiger is dan de Ps3, dus ook waar al die grafieken vandaan komen, is nu offline. Hoe kan dat?

http://www.majornelson.co(...)-vs-ps3-part-1-of-4/

-edit2-

Hij is alweer online.

[ Bericht 18% gewijzigd door PandorasBox op 21-05-2005 17:15:00 ]
...and you shall see.
pi_27227503

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_27228703
woei weer een rpg erbij voor de 360

Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_27228768
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:56 schreef Tain het volgende:
woei weer een rpg erbij voor de 360

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, van de makers van Otogi 1 + 2.
...and you shall see.
pi_27229395
Die rpg ziet er veelbelovend uit, maar wie heeft het in hemelsnaam in z'n kop gehaald om de zwarte en witte knop naar boven te verplaatsen?!
Wat een achterlijke move. Nu, als je bv. in een racegame van camera wilt veranderen moet je met je wijsvinger/triggervinger van het gas af voordat je van camera kan verander waar je bij de controller S gewoon gas kan blijven geven.

Je duim gebruik je toch veel minder dan je wijsvinger over het algemeen. Maar het zijn je wijsvingers waarmee je nu ook die knoppen moet bedienen.

Erg domme actie, what's next de linker R-toets met de thumbstick verwisselen?!
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:24:42 #89
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27229881
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

*meld*
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:29:38 #90
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27230045
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:59 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, idd.
Maar het zag er wel mooi uit, voor zover dat te zien was.
Overigens lees ik net dat Ninja Gaiden 2 nog niet is bevestigd voor de X360. Wellicht dta ie op de ps3 komt. .
Of Revolution .
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:29:38 #91
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27230046
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:12 schreef piet_pelle het volgende:
Die rpg ziet er veelbelovend uit, maar wie heeft het in hemelsnaam in z'n kop gehaald om de zwarte en witte knop naar boven te verplaatsen?!
Wat een achterlijke move. Nu, als je bv. in een racegame van camera wilt veranderen moet je met je wijsvinger/triggervinger van het gas af voordat je van camera kan verander waar je bij de controller S gewoon gas kan blijven geven.

Je duim gebruik je toch veel minder dan je wijsvinger over het algemeen. Maar het zijn je wijsvingers waarmee je nu ook die knoppen moet bedienen.

Erg domme actie, what's next de linker R-toets met de thumbstick verwisselen?!
Ook ontwikkelaars zullen dat wel door hebben, zodat de Y toets vanaf dan bijvoorbeeld van camera wisselt.
pi_27230236
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:24 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

*meld*
Je gaat me niet wijsmaken dat je liever een nieuwe Killzone speelt?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:37:56 #93
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27230352
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:15 schreef P-Style het volgende:

[..]

Maximaal haalbare?! In hoeveel jaar? De meest succesvolle consolefabrikant (sorry dat ik Sony weer aanhaal ) van de afgelopen 10 jaar, zit net aan de 200 Miljoen units. Let wel: dit zijn alle verscheepte PS1's, PS2's en PSP's bij elkaar opgeteld!
Niet Nintendo met Nes / Snes / n64 / Gamecube / Gba / Gameboy / Game&Watch bij elkaar opgeteld?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:39:20 #94
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27230391
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:37 schreef MMaRsu het volgende:

Game&Watch bij elkaar opgeteld?
Das geen console.
-
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:41:01 #95
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27230471
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:33 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Je gaat me niet wijsmaken dat je liever een nieuwe Killzone speelt?
Hmmmjawel . Deel 1 vond ik ook wel vet ( heb alleen de demo gedaan maar toch ) !
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:41:31 #96
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27230487
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Das geen console.
Handheld toch?
pi_27230540
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 22:41 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Hmmmjawel . Deel 1 vond ik ook wel vet ( heb alleen de demo gedaan maar toch ) !
Dude, you've gotta play Halo 2.
  zondag 22 mei 2005 @ 00:41:01 #98
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_27234548
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:57 schreef PandorasBox het volgende:

[..]

Ja, van de makers van Otogi 1 + 2.
Otogi Mooie setting, maar brakke gameplay.

Ik heb trouwens bewijs dat de Xbox 360 sterker is dan de PS3. Via een anonieme bron:
quote:
X-Box 360 = X-Box 1.5
X-Box = PlayStation 2.25

X-Box 360 = (PlayStation * 2.25) * 1.5 = PlayStation 3.375

PlayStation 3.375 > PlayStation 3
  zondag 22 mei 2005 @ 01:27:04 #99
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_27235571
quote:
Op zondag 22 mei 2005 00:41 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik heb trouwens bewijs dat de Xbox 360 sterker is dan de PS3. Via een anonieme bron:
[..]
das geen bewijs das een grappen maker
pi_27235625
quote:
Op zondag 22 mei 2005 00:41 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

[..]
En van een heiden neem ik niks aan. Otogi brakke gameplay
  zondag 22 mei 2005 @ 01:34:03 #101
12888 Skull-splitter
pi_27235755
quote:
OK, dit rund mag eerst een cursusje fotografie gaan doen...
  zondag 22 mei 2005 @ 02:02:27 #102
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27236349
Inderdaad, niet 1 foto is niet overbelicht
  zondag 22 mei 2005 @ 02:06:35 #103
81991 Vampess
mattoid
pi_27236406
80 a 90 euro per spel.. voor dat geld moet het uit het scherm komen
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  zondag 22 mei 2005 @ 02:10:34 #104
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27236459
Waar kan ik lezen dat games 80 a 90 euro per spel gaan kosten? Want dat heb ik blijkbaar gemist...
pi_27236556
quote:
Op zondag 22 mei 2005 02:10 schreef twi het volgende:
Waar kan ik lezen dat games 80 a 90 euro per spel gaan kosten? Want dat heb ik blijkbaar gemist...
Werd oa op het rtl nieuws gezegd, ook hebben vele analisten dit voorspelt.
Toch lijkt het me iets te drastisch om waar te zijn.
  zondag 22 mei 2005 @ 03:25:00 #106
96614 PandorasBox
Open me....
pi_27237179
Dat klopt, had ik ook op het nieuws gezien.

Dat wordt dus de hele tijd importeren. Hardware en software...

In Amerika is toch alles goedkoper. Europa wordt (zoals altijd) alweer genaaid.
...and you shall see.
  zondag 22 mei 2005 @ 04:03:31 #107
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_27237393
quote:
Op zondag 22 mei 2005 02:18 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Werd oa op het rtl nieuws gezegd, ook hebben vele analisten dit voorspelt.
Toch lijkt het me iets te drastisch om waar te zijn.
ze draaien hun eigen nek om op die manier, ik doe dan iig naar orginele aankopen, kheb al genoeg orgineel gekocht voor een te hoge prijs , als die te hoge prijs met 50% word verhoogt bouw ik me xbox om
  zondag 22 mei 2005 @ 09:37:27 #108
12888 Skull-splitter
pi_27237987
90 euro voor een spel, die zijn lekker... maak er 30 euro van en je verkoopt 3x zoveel...
  zondag 22 mei 2005 @ 09:38:57 #109
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_27237995
Ik heb ooit ergens gelezen dat die prijs voor alle consoles zal gelden. Maar dan alleen voor AAA-titels. "Normale" games houden de huidige prijs.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 22 mei 2005 @ 09:44:17 #110
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27238029

*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_27238031
Zelfs een AAA game is geen 90 euro waard. Afzetters.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 22 mei 2005 @ 09:50:24 #112
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27238079

zondag 22 mei 2005 @ 09:52:55 #113
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27238094

zondag 22 mei 2005 @ 10:19:01 #114
12888 Skull-splitter
pi_27238374
  zondag 22 mei 2005 @ 10:21:37 #115
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27238405
quote:
Op zondag 22 mei 2005 10:19 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Netjes hoor
Ik vind dat ding steeds mooier worden.
  zondag 22 mei 2005 @ 10:22:17 #116
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_27238416
quote:
Op zondag 22 mei 2005 10:21 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ik vind dat ding steeds mooier worden.
Heb je hem thuis staan dan?
  zondag 22 mei 2005 @ 10:28:44 #117
40268 Yanderboi
Goldmember
pi_27238516
die controller ziet er niet uit... echt plastic to the max...
pi_27238548
quote:
Op zondag 22 mei 2005 10:28 schreef Yanderboi het volgende:
Het zijn nog foto's van dummies

ps sharkdoggie, ik heb er een nieuwsberichtje van gemaakt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 22 mei 2005 @ 10:39:57 #119
12888 Skull-splitter
pi_27238689
quote:
PS controller al gezien, alledrie de generaties? OK then, stfu...
  zondag 22 mei 2005 @ 10:42:02 #120
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
  zondag 22 mei 2005 @ 11:04:23 #121
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27239061
Interessant trouwens, dat deel wat ze eraf halen zal dan de removable harddisk wel zijn.

Ik vind die controller er wel stoer uit zien. Plastic to the max? Ja, leuk, wat had je anders verwacht, roestvrij staal?
  zondag 22 mei 2005 @ 12:18:40 #122
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_27240530
Ik hoop dat de batterijen van die controller wel een beetje lang meegaan. Niet dat ik naar een paar uurtjes alweer moet verwisselen.
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zondag 22 mei 2005 @ 12:24:57 #123
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_27240654
quote:
Op zondag 22 mei 2005 12:18 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Ik hoop dat de batterijen van die controller wel een beetje lang meegaan. Niet dat ik naar een paar uurtjes alweer moet verwisselen.
tis geen psp
  zondag 22 mei 2005 @ 12:52:36 #124
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27241135
quote:
Op zondag 22 mei 2005 12:18 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Ik hoop dat de batterijen van die controller wel een beetje lang
meegaan. Niet dat ik naar een paar uurtjes alweer moet verwisselen.
Je kan ze tijdens het gamen opladen door gewoon een kabeltje er aan te doen. Geen probleem dus .
-
  zondag 22 mei 2005 @ 12:53:17 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_27241147
Controller ziet er best comfortabel uit. Weet iemand wat die rare bult bovenop de console doet? Die vind ik wel een beetje jammer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 22 mei 2005 @ 12:54:50 #126
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27241176
Xbox controller owned behoorlijk moet ik zeggen
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  zondag 22 mei 2005 @ 13:08:07 #127
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27241515
quote:
Op zondag 22 mei 2005 12:53 schreef speknek het volgende:
Controller ziet er best comfortabel uit. Weet iemand wat die rare bult bovenop de console doet? Die vind ik wel een beetje jammer.
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:04 schreef twi het volgende:
Interessant trouwens, dat deel wat ze eraf halen zal dan de removable harddisk wel zijn.
  zondag 22 mei 2005 @ 13:14:38 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_27241711
. Ik dacht dat dat de andere kant was. Geinig idee, een externe harde schijf erop schuiven. Ik had het zelf wat liever mooier afgewerkt gezien, maar het is wel heel makkelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 22 mei 2005 @ 14:23:01 #129
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_27243492
quote:
tuurlijk als je ze van staal maakt vlikkeren ze door de vloer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 22 mei 2005 @ 23:42:45 #130
12888 Skull-splitter
pi_27260961
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tuurlijk als je ze van staal maakt vlikkeren ze door de vloer
En toch lijkt me een alu-versie ook wel stoer... Kwestie van tijd natuurlijk
pi_27261512
Ik vind die batterijen-blob aan de achterkant van die controller nogal lelijk! Zit dat niet in de weg voor je vingers? Dat had wel wat kleiner gemogen, of ze hadden het op z'n minst beter kunnen wegwerken... aan de andere kant heb je wel een beetje flinke accu's nodig, wil je dat ze een beetje lang mee gaan.
  maandag 23 mei 2005 @ 00:53:22 #132
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27262589
quote:
Op maandag 23 mei 2005 00:02 schreef P-Style het volgende:
Ik vind die batterijen-blob aan de achterkant van die controller nogal lelijk! Zit dat niet in de weg voor je vingers? Dat had wel wat kleiner gemogen, of ze hadden het op z'n minst beter kunnen wegwerken... aan de andere kant heb je wel een beetje flinke accu's nodig, wil je dat ze een beetje lang mee gaan.
Mwa, je kan gewoon tijdens het gamen je accu opladen.
En je vingers komen niet eens in de buurt.
-
  maandag 23 mei 2005 @ 00:55:56 #133
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27262645
quote:
Laat ik het zo zeggen...ze zijn niet helemaal mongolide bij Microsoft. In vriendelijkere woorden: daar hebben ze wel aan gedacht.

En dan heb ik het nog niet over het feit dat MS altijd al erg goed is geweest in het maken van muizen en toetsenborden die goed in de hand liggen. Ik neem aan dat er toch wel wat invloeden van die afdeling gebruikt worden om de controller zo plezierig mogelijk te maken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Rodie83 op 23-05-2005 01:01:18 ]
pi_27262659
quote:
Op maandag 23 mei 2005 00:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mwa, je kan gewoon tijdens het gamen je accu opladen.
En dat is maar goed ook! Maar als je'm nou met een draadje aansluit, zou je die battery-pack er dan uit kunnen laten? Scheelt weer wat gewicht.
quote:
En je vingers komen niet eens in de buurt.
Nee... dat dacht ik ook wel, maar het ziet er gewoon een beetje gaar uit, zo'n uitpuilend ding midden onder aan je controller. Als je er gewoon penlite's in kunt duwen, dan kun je zelf kiezen wat voor accu's je neemt, da's opzich wel iets positiefs!
  maandag 23 mei 2005 @ 00:59:34 #135
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27262717
Zal wel een kwestie van tijd zijn voor er een 3rd party slimline accu komt .
En die verzwaring vind ik persoonlijk alleen maar fijner. Met muizen heb ik dat ook .
-
pi_27262830
quote:
Op zondag 22 mei 2005 09:50 schreef Sharkdoggie het volgende:
...en die hdd. Dat toch wel een raar lang lomp ding wat eromheen zit. Dat had opzich toch wel wat compacter gekund?
  maandag 23 mei 2005 @ 01:10:16 #137
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27262913
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:05 schreef P-Style het volgende:

[..]

...en die hdd. Dat toch wel een raar lang lomp ding wat eromheen zit. Dat had opzich toch wel wat compacter gekund?
Dat had gekund ja. Alleen is het ding niet eens heel groot, ten tweede zijn harde schijven zo kwetsbaar als de tering. Tis dan wel misschien wat groot, maar in elk geval redelijk beschermd. En zeer waarschijnlijk beseft 90% van de console users niet dat een harde schijf kwetsbaar is, dus ach, ik vind het wel best. Allang mooi dat je dat ding kan afkoppelen en meenemen. Geen geheuegenkaartje meer nodig
pi_27262958
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:10 schreef Rodie83 het volgende:
Dat had gekund ja. Alleen is het ding niet eens heel groot, ten tweede zijn harde schijven zo kwetsbaar als de tering. Tis dan wel misschien wat groot, maar in elk geval redelijk beschermd. En zeer waarschijnlijk beseft 90% van de console users niet dat een harde schijf kwetsbaar is, dus ach, ik vind het wel best. Allang mooi dat je dat ding kan afkoppelen en meenemen. Geen geheuegenkaartje meer nodig
Goed punt! Dat zal inderdaad wel de reden zijn van het formaat van dat ding. Ziet er overigens wel handig uit hoor, zo'n click-able HDD. Alleen vind ik die 20GB zo typisch. Zelfs 2,5" HDD's van 20GB worden nog amper gemaakt. Ik neem aan dat Microsoft nog grotere versies op de markt gaat brengen.
  maandag 23 mei 2005 @ 01:16:45 #139
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27263035
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:12 schreef P-Style het volgende:

Ik neem aan dat Microsoft nog grotere versies op de markt gaat brengen.
Ik denk dat dat ook de reden is dat er "maar" 20 gig in zit. Wat alsnog erg veel is voor een console. .
-
  maandag 23 mei 2005 @ 01:21:01 #140
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27263096
quote:

[..]

Goed punt! Dat zal inderdaad wel de reden zijn van het formaat van dat ding. Ziet er overigens wel handig uit hoor, zo'n click-able HDD. Alleen vind ik die 20GB zo typisch. Zelfs 2,5" HDD's van 20GB worden nog amper gemaakt. Ik neem aan dat Microsoft nog grotere versies op de markt gaat brengen.
Ik denk het niet. 20gig laptop harde schijf kost geen bal, heeft lage data density (minder snel kans op bad sectors en vertiefte harde schijf simpelweg gezegd) en is voor safe games en DLC echt méér dan genoeg. Andere voordelen van een laptop harde schijf is een lagere RPM en dus minder hitte, en dus minder koeling benodigt. Als laatste is het formaat natuurlijk lekker t.o.v. een "normale" harde schijf.

De mediacenter zooi is voornamelijk gericht op het streamen van materiaal wat op een XP mediacenter computer staat; het is niet de bedoeling dat je dus zelf films op je xbox gooit. Mqaar ook voor custom soundtracks is 20gig meer dan genoeg: stel dat je 5gig reserveert voor saves en DLC dan kan je binnen die 15gig alsnog 150 cd's kwijt
pi_27263108
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk dat dat ook de reden is dat er "maar" 20 gig in zit. Wat alsnog erg veel is voor een console. .
Nou ja... de hoofdreden lijkt mij dat dat toch het goedkoopste is.

Maar als ik denk aan al die downloadable content die komen gaat naar de xbox 360 (ook met die quasi-backward-compatibility waarbij je half nieuwe versies van je bestaande games moet installeren), de uitgebreidere Live-functies en ook media die je eventueel op zou willen slaan, lijkt 20GB me niet zo vreselijk veel meer.
pi_27263116
quote:

[..]

Haha tuurlijk komen die harde schijven, vooral als mensen van de media mogelijkheden gebruik gaan maken.
Al is het maar om elke cent uit de consument te slaan. Als je er geld aan kan verdienen dan kan je ervan uitgaan dat het uitkomt.
  maandag 23 mei 2005 @ 01:26:46 #143
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27263180
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:21 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou ja... de hoofdreden lijkt mij dat dat toch het goedkoopste is.

Maar als ik denk aan al die downloadable content die komen gaat naar de xbox 360 (ook met die quasi-backward-compatibility waarbij je half nieuwe versies van je bestaande games moet installeren), de uitgebreidere Live-functies en ook media die je eventueel op zou willen slaan, lijkt 20GB me niet zo vreselijk veel meer.
Dat is zo een gerucht

Stel dat ik de helft van mn game opnieuw zou moeten dlen. Dat is per game dan minstens een gigabyte. Of het zijn gewoon kleine files, of dit gerucht ain't true.

Wat betreft media functies, read my post above
  maandag 23 mei 2005 @ 01:28:25 #144
12888 Skull-splitter
pi_27263204
quote:
Die dubbele dildo van de PS3 is designtechnisch ook "nogal" lelijk. Maar daar heb je dan weer geen enkel probleem mee.

Er zit redelijk wat electronica in die controllers, anders had MS hem wel ergens in een schuifje voorin verwerkt denk ik zo...
pi_27263262
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:26 schreef Rodie83 het volgende:
Dat is zo een gerucht

Stel dat ik de helft van mn game opnieuw zou moeten dlen. Dat is per game dan minstens een gigabyte. Of het zijn gewoon kleine files, of dit gerucht ain't true.

Wat betreft media functies, read my post above
Tja... ach. 20GB zul je dan misschien niet zo héél snel vol krijgen, toch denk ik dat er nog grotere versies gaan komen. Ik bedoel... misschien zijn er ook wel mensen die hun 360 als media-center willen gebruiken, zònder XP mediacenter computer.
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Die dubbele dildo van de PS3 is designtechnisch ook "nogal" lelijk. Maar daar heb je dan weer geen enkel probleem mee.
Die heb ik zèlf toch ook al lelijk genoemd?
quote:
Er zit redelijk wat electronica in die controllers, anders had MS hem wel ergens in een schuifje voorin verwerkt denk ik zo...
Misschien brengt Microsoft later nog een verbeterde controller op de markt! (zal niet de eerste keer zijn...)
  maandag 23 mei 2005 @ 01:35:11 #146
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27263293
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:32 schreef P-Style het volgende:

Misschien brengt Microsoft later nog een verbeterde controller op de markt! (zal niet de eerste keer zijn...)
Ik zie niet in wat hier nog aan te verbeteren valt .
-
  maandag 23 mei 2005 @ 01:36:30 #147
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27263314
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:32 schreef P-Style het volgende:

[..]

Tja... ach. 20GB zul je dan misschien niet zo héél snel vol krijgen, toch denk ik dat er nog grotere versies gaan komen. Ik bedoel... misschien zijn er ook wel mensen die hun 360 als media-center willen gebruiken, zònder XP mediacenter computer.
[..]

Die heb ik zèlf toch ook al lelijk genoemd?
[..]

Ik bedenk me net nog een reden waarom die harde schijf geen normale harde schijf is; tis geniaal tegen het mod circuit. Al krijf je dat omhulsel open, de grootste harde schijf die je er weer in kan krijgen is 80 (geloof ik). Bij de xbox 1 schroefde je m open en klaptje er een 160 gig in.

En nogmaals, die media bende is voornamelijk streaming gebaseerd. Ik denk niet dat het mogelijk zal zijn je eigen divxjes op de harde schijf te planten, zegmaar
pi_27263320
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Opzich ziet 'ie er wel uit als een degelijke, functionele controller. Maar verbeteringen zijn altijd mogelijk natuurlijk!
pi_27263364
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:36 schreef Rodie83 het volgende:
Ik bedenk me net nog een reden waarom die harde schijf geen normale harde schijf is; tis geniaal tegen het mod circuit. Al krijf je dat omhulsel open, de grootste harde schijf die je er weer in kan krijgen is 80 (geloof ik). Bij de xbox 1 schroefde je m open en klaptje er een 160 gig in.

En nogmaals, die media bende is voornamelijk streaming gebaseerd. Ik denk niet dat het mogelijk zal zijn je eigen divxjes op de harde schijf te planten, zegmaar
Er zijn al 2,5" HDD's van 100GB (die ook nog eens op 7200 tpm draaien!) En divxjes zul je inderdaad niet zomaar op de HDD van de 360 zelf kunnen gooien, maar stèl je hebt een gigantische cd-collectie die je op de HDD van je 360 wilt zetten...
  maandag 23 mei 2005 @ 01:42:53 #150
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27263403
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:39 schreef P-Style het volgende:

[..]

Er zijn al 2,5" HDD's van 100GB
DUUR!
quote:
(die ook nog eens op 7200 tpm draaien!)
HEET!
quote:
En divxjes zul je inderdaad niet zomaar op de HDD van de 360 zelf kunnen gooien, maar stèl je hebt een gigantische cd-collectie die je op de HDD van je 360 wilt zetten...
Mm. Tsja. De meesten hadden aan 8 gig al genoeg volgens mij, maar ja, je hebt ze ongetwijfeld
pi_27263429
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:42 schreef Rodie83 het volgende:
DUUR!

HEET!
Mja ach... maar je hebt gelijk, ik denk ook niet dat de click-able HDD van de 360 zomaar te modden is.
  maandag 23 mei 2005 @ 01:45:14 #152
12888 Skull-splitter
pi_27263440
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik wel, maar das puur designtechnisch, nu ligt het zwaartepunt tenminste laag en centraal
  maandag 23 mei 2005 @ 01:47:13 #153
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27263471
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:44 schreef P-Style het volgende:

[..]

Mja ach... maar je hebt gelijk, ik denk ook niet dat de click-able HDD van de 360 zomaar te modden is.
Only time will tell
  maandag 23 mei 2005 @ 02:44:41 #154
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27263828
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:44 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik zie de Torx-schroeven er al in zitten, dus daar zou ik maar niet op rekenen.
  maandag 23 mei 2005 @ 12:56:23 #155
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27271734
over die controllers:

er komen ook controllers met draad beschikbaar (die plug je in een usb-poort). Het schijnt ook dat de controller 40 uur doet met de accu-pack (die los verkrijgbaar is).
pi_27272774
quote:
Op maandag 23 mei 2005 02:44 schreef twi het volgende:
Ik zie de Torx-schroeven er al in zitten, dus daar zou ik maar niet op rekenen.
Het ópenmaken zal ook geen probleem zijn. Maar wellicht accepteert je 360 straks alleen bepaalde HDD's en niet zomaar allemaal.
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:56 schreef kepler het volgende:
over die controllers:

er komen ook controllers met draad beschikbaar (die plug je in een usb-poort). Het schijnt ook dat de controller 40 uur doet met de accu-pack (die los verkrijgbaar is).
Ja. Want als je alleen maar controllers zonder draad kunt kopen, dan lijkt dat me een stuk duurder dan controllers met draad. Goed dat consumenten de keuze krijgen.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:32:27 #157
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27273041
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:25 schreef P-Style het volgende:

Ja. Want als je alleen maar controllers zonder draad kunt kopen, dan lijkt dat me een stuk duurder dan controllers met draad. Goed dat consumenten de keuze krijgen.
het zou me niet verbazen als er standaard een controller met draad wordt bijgeleverd. Is namelijk een stuk goedkoper. Maar dat weet ik dus niet zeker. Ik heb gelezen dat er standaard de mogelijk is voor wireless controllers, maar niet dat er standaard een wireless controller wordt bijgeleverd
  maandag 23 mei 2005 @ 13:37:29 #158
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27273220
Hoe groot is de harde schijf van de huidige Xbox eigenlijk? Want die heb ik ook nooit vol gekregen. Nou staan er ook alleen maar een paar CD's en wat saves op, maar dat is voor mij meer dan genoeg.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:37:49 #159
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27273232
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:25 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het ópenmaken zal ook geen probleem zijn. Maar wellicht accepteert je 360 straks alleen bepaalde HDD's en niet zomaar allemaal.
[..]

Bij de specs op die schitterende site van Major Nelson waarvan ik een link bij de buren vond ( ) zag ik staan dat de harde schijf upgradeable was. Natuurlijk zal er eenzelfde beveiliging in zitten als bij de normale Xbox, maar een harde schijf is en blijft een harde schijf en die upgradeability lijkt ervoor te zorgen dat andere harde schijven geen echt probleem zullen zijn.

Trouwens, voor iedereen die denkt dat 20GB krap is. Dat valt op zich wel mee, de grootste savegames zijn nog iets minder dan 10MB, films komen sowieso niet op je harde schijf en downloadable content van bijvoorbeeld Halo 2 is op dit moment zo'n 50MB per map geloof ik. Dus je kunt nog wel de nodige dingen erop kwijt voordat 'ie vol is, aan soundtracks en software.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:39:37 #160
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27273303
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:37 schreef H.Flick het volgende:
Hoe groot is de harde schijf van de huidige Xbox eigenlijk? Want die heb ik ook nooit vol gekregen. Nou staan er ook alleen maar een paar CD's en wat saves op, maar dat is voor mij meer dan genoeg.
Standaard was 'ie 6 GB, maar later vanwege productiekosten is 'ie vergroot naar respectievelijk 8 en 10 GB, waarvan de laatste paar GB's natuurlijk onbruikbaar werden gemaakt i.v.m. compatibiliteit. Of althans, de "nuttige" E partitie is even groot gebleven.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:42:09 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_27273395
Zou je ook files de andere kant op kunnen streamen?
  maandag 23 mei 2005 @ 13:44:33 #162
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27273460
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:42 schreef speknek het volgende:
Zou je ook files de andere kant op kunnen streamen?
Van X360 naar PC? Lijkt me niet, waarom zou je dat willen? Gamen op je PC?
pi_27273667
Ik zou het wel mooi vinden als er standaard een optie op zit om screenshots en filmpjes mee te maken, en die dan ook op je PC kan zetten, dat je ze ook echt kan zien. Dat mis ik toch wel.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:55:15 #164
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27273831
Dat zou inderdaad echt geweldig zijn!
  maandag 23 mei 2005 @ 13:57:58 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_27273926
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:44 schreef twi het volgende:
Van X360 naar PC? Lijkt me niet, waarom zou je dat willen? Gamen op je PC?
Nou dan maakt het niet zo uit dat de hd ruimte zo beperkt is, kun je je savegames gewoon even overzetten. Maar ik denk ook niet dat het kan, omdat Rommetjes fabriceren zo wel erg makkelijk wordt .
  maandag 23 mei 2005 @ 14:34:42 #166
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27275208
Nee, dat lijkt me ook niet want dan wordt de hardeschijf-toegang de modders wel erg makkelijk gemaakt. Maargoed, er zit een USB poort op die je waarschijnlijk wel kan gebruiken als memorycard (USB stick).
  maandag 23 mei 2005 @ 14:37:53 #167
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27275339
Als je toch met een USB stick kunt werken is zo'n removable harddrive niet echt nodig. Maar het is net als met een snelle auto, ook al rij je niet altijd 200 het is goed om te weten dat hij het wel kan
pi_27275483
Denk niet dat je USB sticks kunt gebruiken, maakt die memory cards een beetje overbodig.
Net zoals bij de PS2, die USB poorten zitten er wel op, maar je moet nog een dure memory card kopen.
pi_27275779
quote:
Op maandag 23 mei 2005 14:42 schreef peristilius het volgende:
Denk niet dat je USB sticks kunt gebruiken, maakt die memory cards een beetje overbodig.
Goed punt.
  maandag 23 mei 2005 @ 14:52:12 #170
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27275818
USB sticks kun je niet gebruiken voor downloadable content, lijkt me. En tsja, je kunt bij de huidige Xbox al je controllerport met behulp van een verloopstekkertje omzetten in USB en dan een USB stick als memorycard gebruiken. Ik heb het vermoeden dat dat met de X360 ook wel zou kunnen.
pi_27275984
quote:
Op maandag 23 mei 2005 14:52 schreef twi het volgende:
USB sticks kun je niet gebruiken voor downloadable content, lijkt me. En tsja, je kunt bij de huidige Xbox al je controllerport met behulp van een verloopstekkertje omzetten in USB en dan een USB stick als memorycard gebruiken. Ik heb het vermoeden dat dat met de X360 ook wel zou kunnen.
Aan de andere kant brengt MS ook speciale memorycards op de markt voor de 360 en daar willen ze ook wel geld op verdienen lijkt me.
pi_27276075
quote:
Op maandag 23 mei 2005 14:52 schreef twi het volgende:
Je hebt idd ook zo'n USB memorycard voor de PS2 (maxdrive?), maar gewone USB sticks werken dan weer niet.
Ik denk dat zoiets dan ook bij de Xbox 360 zal gebeuren, kan me gewoon niet voorstellen dat je elk USB stickje erin kan stoppen. Lijkt me niet voordelig voor MS (om nou een memory card te kopen voor DC, denk niet dat veel mensen dat doen).
pi_27276144
quote:
Op maandag 23 mei 2005 14:59 schreef peristilius het volgende:
Je hebt idd ook zo'n USB memorycard voor de PS2 (maxdrive?), maar gewone USB sticks werken dan weer niet.
Games konden ook niet met dat maxdrive ding omgaan.
quote:
Ik denk dat zoiets dan ook bij de Xbox 360 zal gebeuren, kan me gewoon niet voorstellen dat je elk USB stickje erin kan stoppen. Lijkt me niet voordelig voor MS (om nou een memory card te kopen voor DC, denk niet dat veel mensen dat doen).
Ik denk eerlijk gezegd dat de USB-sticks bij de 360 vooral gebruikt gaan worden voor media-content enzo.
  maandag 23 mei 2005 @ 18:44:12 #174
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_27283317
quote:
Gezien de USB poort aan de achterkant lijkt hij me vrij makkelijk om te bouwen tot volwaardig mediacenter mbv een USB-tv-kaart... zou MS dat ook in gedachte houden (hope so).

Na een x periode een upgrade kit van een HD met USB-TV-kaart en een dvd-tje met software uitbrengen. i'm game.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 23 mei 2005 @ 18:48:48 #175
35662 Heintje
Gears of War.
pi_27283446

hey je kan hem ook met een laptop slotje aan je TV meubel hangen.
Nog een extratje waar ze weer aan kunnen verdienen.
En volgens mij trek je die slotjes zo los.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_27283608
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:48 schreef Heintje het volgende:
[afbeelding]
hey je kan hem ook met een laptop slotje aan je TV meubel hangen.
Verrek! Je hebt gelijk! Beetje nutteloze feature als je het mij vraagt.

En enkel een propriety AV-uitgang is ook wel een beetje jammer.
  maandag 23 mei 2005 @ 19:29:03 #177
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27284692
Nouja, het nadeel is dat dat ding een andere vorm heeft dan die van de Xbox, zodat we weer fijn allemaal een Advanced SCART kabel mogen kopen
  maandag 23 mei 2005 @ 19:32:51 #178
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27284807
quote:
Op maandag 23 mei 2005 14:59 schreef peristilius het volgende:
Niet elke memorystick werkt nee, maar veel sticks zijn compatible. Ze werken alleen doorgaans niet standaard, maar je moet ze laten formatteren door het MS Dashboard (daar vraagt 'ie om zodra je 'm erin steekt).
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:01 schreef P-Style het volgende:
Games konden ook niet met dat maxdrive ding omgaan.
Geen idee of 'ie bij alle games die met memorycards kunnen werken compatible is, maar met PES4 in elk geval wel, en met het MS Dashboard zodat je alle saves naar je harddisk kunt kopieren. Volgens mij zal 'ie ook wel werken met alle games waarvan je direct van de memorycard een save kunt laden.
quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat de USB-sticks bij de 360 vooral gebruikt gaan worden voor media-content enzo.
Mwah, ik denk eigenlijk dat zowel Sony als Microsoft nogal panisch proberen te gaan vasthouden aan de "legale" standaarden. Wellicht dat Sony met MP3 aan de haal gaat, van Microsoft verwacht ik echter wederom alleen WMA en WMV ondersteuning En dan met name via Mediacenter XP.
  maandag 23 mei 2005 @ 19:33:05 #179
63302 rockstah
New World Disorder
pi_27284813
die uitgangen staan nog niet vast he
pi_27288410
quote:
Op maandag 23 mei 2005 19:29 schreef twi het volgende:
Nouja, het nadeel is dat dat ding een andere vorm heeft dan die van de Xbox, zodat we weer fijn allemaal een Advanced SCART kabel mogen kopen
Precies. Heeft de xbox 360 eigenlijk ook een digitale beeldinterface (zoals DVI of HDMI) in z'n av-connecter verstopt?
quote:
Op maandag 23 mei 2005 19:32 schreef twi het volgende:
Mwah, ik denk eigenlijk dat zowel Sony als Microsoft nogal panisch proberen te gaan vasthouden aan de "legale" standaarden. Wellicht dat Sony met MP3 aan de haal gaat, van Microsoft verwacht ik echter wederom alleen WMA en WMV ondersteuning En dan met name via Mediacenter XP.
Inderdaad. Sony gaat mp3, z'n eigen atrac3-plus, AAC, mpeg 2 en mpeg 4 ondersteunen, maar géén microsoft codecs. Microsoft gaat al deze codecs (behalve atrac3-plus), plùs z'n eigen codecs ondersteunen. Wellicht dat ze allebei nog Divx gaan supporten.
  maandag 23 mei 2005 @ 22:50:36 #181
12888 Skull-splitter
pi_27292154
quote:
Welke ik toch wel koop, want zo'n tulp-op-SCART-plug aansluiting is een aanfluiting...
  maandag 23 mei 2005 @ 22:52:58 #182
12888 Skull-splitter
pi_27292257
quote:
Op maandag 23 mei 2005 21:11 schreef P-Style het volgende:

[..]

Precies. Heeft de xbox 360 eigenlijk ook een digitale beeldinterface (zoals DVI of HDMI) in z'n av-connecter verstopt?
Jups, en het mooie is dat het ding dat zelf allemaal netjes aanpast... je kunt hem immers ook component aan een projector hangen met de juiste kabels.... DVI lijkt me stug, HDMI moet kunnen...
pi_27292369
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Jups, en het mooie is dat het ding dat zelf allemaal netjes aanpast... je kunt hem immers ook component aan een projector hangen met de juiste kabels.... DVI lijkt me stug, HDMI moet kunnen...
Nou ja... als 'ie HDMI heeft, dan heeft 'ie ook DVI, want dat beeldsignaal is 100% compatible. Maar je zou er toch wel vanuit mogen gaan dat 'ie HMDI heeft, aangezien Microsoft de 360 promoot als HD-apparaat.
  maandag 23 mei 2005 @ 23:10:00 #184
12888 Skull-splitter
pi_27292928
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:55 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou ja... als 'ie HDMI heeft, dan heeft 'ie ook DVI, want dat beeldsignaal is 100% compatible. Maar je zou er toch wel vanuit mogen gaan dat 'ie HMDI heeft, aangezien Microsoft de 360 promoot als HD-apparaat.
HDMI = plat klein stekkertje, DVI is klein stomp stekkertje voor je TFT monitor. Of het compatible is laat ik het midden, maar ik gok dat MS zelf alleen de HDMI versie uit gaat brengen, DVI zal wel 3rd party worden...
  dinsdag 24 mei 2005 @ 01:50:35 #185
96614 PandorasBox
Open me....
pi_27296480
Killzone 2 ingame footage:

Eat this Xbots!!!1!

...and you shall see.
pi_27296529
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 01:50 schreef PandorasBox het volgende:

Eat this Xbots!!!1!

Shiiit, die koelkast kan het dus wel degelijk. Burn your xbox'es!!!
pi_27296622
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:10 schreef Skull-splitter het volgende:
HDMI = plat klein stekkertje
Weet ik.
quote:
DVI is klein stomp stekkertje voor je TFT monitor.
Weet ik ook (DVI is overigens niet per definitie voor TFT monitors)
quote:
Of het compatible is laat ik het midden
Het ìs compatible. Het enige verschil tussen HDMI en DVI is de connector, de mogelijkheid om 8 ongecomprimeerde geluidskanalen mee te sturen bij HDMI en de "High-bandwidth Digital Content Protection" (HDCP) die HDMI heeft.
quote:
maar ik gok dat MS zelf alleen de HDMI versie uit gaat brengen, DVI zal wel 3rd party worden...
Zou kunnen.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 02:30:03 #188
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27296830
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 01:50 schreef PandorasBox het volgende:

Eat this Xbots!!!1!

En dat met een opgekalefaterde GeForce. Kan je nagaan hoeveel mooier dat er nog gaat uit zien op een unieke ATi met 220Gb bandbeedte
pi_27297011
quote:
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Welke ik toch wel koop, want zo'n tulp-op-SCART-plug aansluiting is een aanfluiting...
Is die AV-aansluiting van de 360 trouwens niet gewoon hetzelfde als die van de xbox? Dan hoef je helemaal geen nieuwe meer te kopen!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 07:35:58 #190
12888 Skull-splitter
pi_27297492
volgens mij issie NET iets anders, maar tot die tijd wachten we vrolijk af...
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:17:25 #191
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27404992
quote:
Q (CVG): So will Xbox 360 launch on the same day across the world?
A (Moore): Will you be able to buy the console on the same day around the world? Probably not. Will it be a week or ten days later? Probably. But it definitely won't be the six months and 479 Euros it was last time.
Mooi, hij wordt dus goedkoper

En di's de plug die je in je controller steekt om 'm op te laden. Hopelijk is 't snoer lang genoeg (+/- 3 meter):

zaterdag 28 mei 2005 @ 23:32:36 #192
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27441573
Bij play.com kan je nu de Xbox 360 alvast reserveren voor geen ¤ 300, geen ¤ 400 euro maar ¤ 639,99 of 300 Engelse pond. Je krijgt hem dan 29 november dit jaar binnen.
Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar dat bedrag ligt aanzienlijk hoger dan wat door Microsoft werd aangekondigd.
Ik denk (hoop) dat het vooral een indicatie is en geen definitief bedrag.

Ook de eerste spellen Ghost Recon 3, Call of Duty 2, Kameo, Quake IV, Final Fantasy XI (allen ¤ 64) en nog een aantal, kan je alvast vastleggen.
pi_27441618
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:32 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Bij play.com kan je nu de Xbox 360 alvast reserveren voor geen ¤ 300, geen ¤ 400 euro maar ¤ 639,99 of 300 Engelse pond. Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar dat bedrag ligt aanzienlijk hoger dan wat door Microsoft werd aangekondigd.

Ook de eerste spellen Ghost Recon 3, Call of Duty 2, Kameo, Quake IV, Final Fantasy XI (allen ¤ 64) en nog een aantal, kan je alvast vastleggen.
Je weet wat de regeling is van play.com he? De goedkoopste prijs in de tijd dat je hem gepreordered hebt betaal je. Dus het zou stom van play.com zijn om een te goedkope prijs neer te zetten als de Xbox 360 straks duurder wordt dan nu gedacht wordt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:39:05 #194
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27441702
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:34 schreef Tain het volgende:

[..]

Je weet wat de regeling is van play.com he? De goedkoopste prijs in de tijd dat je hem gepreordered hebt betaal je. Dus het zou stom van play.com zijn om een te goedkope prijs neer te zetten als de Xbox 360 straks duurder wordt dan nu gedacht wordt
Ik had al geedit voordat ik je bericht las. Ik ben bekend met play.com en ze rekenen idd alleen de goedkoopste prijs door. Desondanks vind ik ¤ 640 euro wel erg veel er boven zitten, maar wie weet.
pi_27441747
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:39 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Ik had al geedit voordat ik je bericht las. Ik ben bekend met play.com en ze rekenen idd alleen de goedkoopste prijs door. Desondanks vind ik ¤ 640 euro wel erg veel er boven zitten, maar wie weet.
Het is idd erg hoog, maar zonder een echte prijs zou ik als winkel met deze policy echt niet te laag willen zitten. Als dat ding voor 300 euro op de site had gestaan dan had ik hem meteen gepreordered want dan weet ik zeker dat ik hem voor 300 of minder heb
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:53:30 #196
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27442006
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 23:41 schreef Tain het volgende:

[..]

Het is idd erg hoog, maar zonder een echte prijs zou ik als winkel met deze policy echt niet te laag willen zitten. Als dat ding voor 300 euro op de site had gestaan dan had ik hem meteen gepreordered want dan weet ik zeker dat ik hem voor 300 of minder heb
Ik had ¤ 450 een mooie startprijs gevonden. Zeker als Moore ( Xbox's corporate vice president for worldwide marketing and publishing) aangeeft dat de 360 zeker niet boven de ¤ 480 euro zal uitkomen. Maargoed, daar gaat het helemaal niet over, je kunt de console iig al bestellen en zal ongetwijfeld in prijs dalen.
  zondag 29 mei 2005 @ 00:05:13 #197
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_27442333
ArsTechnica heeft het eerste deel van een serie over de technologie die schuilgaat in de XBOX360.

Weer helemaal top, lezen mensen.

http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/xbox360-1.ars/1
quote:
Conclusion to Part I

In all, the Xbox 360's procedural synthesis capabilities show great promise. Of course, the big question is going to be how many polygons per second can it produce in real-time. It's way too early to tell what percentage of the polygons in the average scene will be procedurally rendered, or what kind of impact this technique is going to have on the first generation of games. But perhaps we'll get some hard data once the first generation of games are out and developers can talk in more detail about the hardware and what it can do. I'll definitely be keeping an eye out for this data, and if any developers would like to contact me on or off the record with their impressions of the role that procedural synthesis will play in their games, I'd love to hear from them.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  zondag 29 mei 2005 @ 23:39:32 #198
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27468780
Misschien een vraag die al eerder is gesteld, maar geldt dat Live abonnement voor de Xbox ook voor de 360?
  zondag 29 mei 2005 @ 23:40:17 #199
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27468810
quote:
Op zondag 29 mei 2005 23:39 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Misschien een vraag die al eerder is gesteld, maar geldt dat Live abonnement voor de Xbox ook voor de 360?
Voor zover ik weet wel.
pi_27471068
quote:
Op zondag 29 mei 2005 23:39 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Een live abo. voor de xbox wordt zonder meer over gezet naar een gold abo. voor de 360.
Oftewel een volledig live abo. voor de 360.
  maandag 30 mei 2005 @ 09:42:17 #201
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_27473875
En wat nou als je geen Xbox 360 koopt?
pi_27473943
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
En wat nou als je geen Xbox 360 koopt?
ik denk dat je live account gewoon geldig is op een xbox en een 360. Veranderd in principe niks aan het inloggebeuren
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 30 mei 2005 @ 11:23:43 #203
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27476388
Waaaaaaaaanzinnig !
quote:
Het duurt nog twee maanden voordat Microsoft de precieze prijs van de nieuwe Xbox 360 bekend maakt, maar "Corporate Vice President" J. Allard heeft in een interview met financiele website "The Street" laten weten dat het rond de 300 dollar zal zijn. Ook laat hij weten waarom de Xbox 360 beter zal gaan verkopen dan de eerste console van de softwaregigant. Men betrad de markt 19 maanden na de PS2 van Sony en men had geen ervaring met ontwikkelaars, uitgevers en retailers. De situatie is nu omgedraaid. Microsoft heeft een ervaren team en loopt nu ruim voor op de concurrentie.

Our revenue growth is great, right? If you look at all the numbers, you say, "We're doing great as an industry." Well, we force everybody to go buy new hardware every five years. That helps. Our average selling point of content is $50 or $42 or whatever you want to call it. That helps, right? And the fact that we have such an enthusiast [base] that consumes so much, it drives up those numbers.
Damn, rond de 300 euro.
Dat zou echt waanzinnig goedkoop zijn. Als de PS3 nou ook zo goedkoop wordt (zoals de geruchten gaan) dan is dat echt veel goedkoper dan de 500-600 die ik in m'n hoofd had.
Fantastisch nieuws dit voor de gamers. .
-
  maandag 30 mei 2005 @ 11:28:32 #204
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_27476557
Dit word een Xbox360 bij de release voor mij en dan later nog een PS3 bij halen
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  maandag 30 mei 2005 @ 11:40:48 #205
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27476971
Ach, dan koop ik misschien toch nog een Xbox360
  maandag 30 mei 2005 @ 13:47:17 #206
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27480615
Voor 300 euro, ga ik het zeker de eerste dag halen.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:08:59 #207
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_27481233
[teluiomtezoeken]Kan deze xobox gewoon spellen uit de USA spelen , of moeten we weer w88 op aparte Europese releases ?[/teluiomtezoeken]
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 30 mei 2005 @ 14:36:10 #208
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27481938
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:08 schreef Enchanter het volgende:
[teluiomtezoeken]Kan deze xobox gewoon spellen uit de USA spelen , of moeten we weer w88 op aparte Europese releases ?[/teluiomtezoeken]
Waarom zou je dat willen? Het verschijnt overal tegelijk in de wereld tegelijk uit. Tenzij je verwacht dat de games in de VS goedkoper zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sharkdoggie op 30-05-2005 14:41:16 ]
pi_27482075
300 Dollar..
In Europa gaat ie dus ergens tussen de 400 en 500 Euro kosten?
  maandag 30 mei 2005 @ 14:46:10 #210
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27482222
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:41 schreef _Administr8or_ het volgende:
300 Dollar..
300 dollar = ongeveer 240 euro. 160 tot 260 euro meer betalen dan in de VS zou ik wel erg vinden. Dan zou ik zelf ook meteen een uit de VS halen.
pi_27482589
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:46 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

300 dollar = ongeveer 240 euro. 160 tot 260 euro meer betalen dan in de VS zou ik wel erg vinden. Dan zou ik zelf ook meteen een uit de VS halen.
Ok, 500 Euro is overdreven, maar ik verwacht echt niet dat de Xbox hier minder dan 350 Euro gaat kosten
Ik hoop dat ik het mis heb
  maandag 30 mei 2005 @ 15:01:05 #212
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27482669
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:41 schreef _Administr8or_ het volgende:
300 Dollar..
Ik denk dat ze gewoon 1 op 1 doen.
Ga er maar van uit dat ie hier rond de 300 euro gaat kosten. Tussen de 275-325 euro
-
  maandag 30 mei 2005 @ 15:06:19 #213
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_27482845
Als het 300 euro wordt moeten we hem misschien zelfs wel gaan reserveren
  maandag 30 mei 2005 @ 15:08:06 #214
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27482907
Europa zal wel 349 ofzo gaan kosten. Hoewel het mooi is als het nobele streven van gelijktijdige launch ook nog gepaard gaat met een 1-1 (300-300, dus niet 300-240 want dat kan je uit je hoofd zetten), verwacht ik toch dat de Europeanen alsnog genaaid gaan worden.
pi_27482921
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
En dan moet ik ff werk hebben, want dan wil ik hem echt wel hebben bij de launch (mits er minstens 2 echt goede launchtitels zijn).
  maandag 30 mei 2005 @ 15:10:47 #216
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_27483014
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:08 schreef peristilius het volgende:

[..]

En dan moet ik ff werk hebben, want dan wil ik hem echt wel hebben bij de launch (mits er minstens 2 echt goede launchtitels zijn).
Kameo en FFXI.
  maandag 30 mei 2005 @ 15:12:58 #217
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27483087
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:08 schreef twi het volgende:
Europa zal wel 349 ofzo gaan kosten. Hoewel het mooi is als het nobele streven van gelijktijdige launch ook nog gepaard gaat met een 1-1 (300-300, dus niet 300-240 want dat kan je uit je hoofd zetten), verwacht ik toch dat de Europeanen alsnog genaaid gaan worden.
MS is wel lief voor Europeanen. .
*naief doet*
-
  maandag 30 mei 2005 @ 15:14:15 #218
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27483121
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mensen opwachten met een Xbox 360, in elkaar meppen en met de buit vandoor gaan.
  maandag 30 mei 2005 @ 15:35:49 #219
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_27483830
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:36 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? Het verschijnt overal tegelijk in de wereld tegelijk uit. Tenzij je verwacht dat de games in de VS goedkoper zijn.
Is het niet dat sommige games in de VS veel eerder verschijnen (omdat die kut Fransen en Duitsers geen engels kunnen) dan in Europa ?

Oh ja games in Amerika zijn over het algemeen goedkoper dan in de USA , dankzij de lage dollar (alhoewel dat kutding de laatste weken weer aardig aan het stijgen is )
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 30 mei 2005 @ 16:25:52 #220
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27485510
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:35 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Is het niet dat sommige games in de VS veel eerder verschijnen (omdat die kut Fransen en Duitsers geen engels kunnen) dan in Europa ?

Oh ja games in Amerika zijn over het algemeen goedkoper dan in de USA , dankzij de lage dollar (alhoewel dat kutding de laatste weken weer aardig aan het stijgen is )
Das waar dat sommige games eerder in de VS verschijnen maar dat zijn er niet zoveel. Enige Xbox games die echt veel eerder uitkwamen in de VS waren KOTR 2 en DOA:U. Maar als je via internet (zoals GCshop) koop vallen de (europese) prijzen nog mee.
  maandag 30 mei 2005 @ 16:30:59 #221
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27485641
Bij die ¤ 300 zal nog wel zo'n 19% opgeteld moeten worden .
  maandag 30 mei 2005 @ 16:48:51 #222
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27486208
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:30 schreef H.Flick het volgende:
Bij die ¤ 300 zal nog wel zo'n 19% opgeteld moeten worden .
Dan kom je net niet op 360.
Maar wel mooi af te ronden.. Ook bij 360 koop ik um meteen btw .
-
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:54:27 #223
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27511939
E3 was niet echt een topjaar voor Xbox volgens mij, zeker niet als Ign vind dat de beste Livegame die er te spelen de Halo 2 map pack was

Check alle awards hier : http://xbox.ign.com/articles/619/619567p1.html

Halo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:05:57 #224
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27512313
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:54 schreef MMaRsu het volgende:
E3 was niet echt een topjaar voor Xbox volgens mij, zeker niet als Ign vind dat de beste Livegame die er te spelen de Halo 2 map pack was

Check alle awards hier : http://xbox.ign.com/articles/619/619567p1.html

Halo
Verkeerde topic, Pipo de fanboy . En dit zijn maar de IGN awards, nog niet de critics awards. .
De X360 pakt overigens 2 awards. Beste hardware (de controller) en beste ingame graphics (Gears of War)
.
quote:
Best Hardware/Peripheral
Xbox 360 Controller (Xbox 360)

When one thinks of Microsoft and videogames, the terms "elegant" and "understated" rarely come to mind. The original Xbox was a giant wad of plastic and the controller fit perfectly in the hands of the Incredible Hulk. But the tables have turned and the refined aesthetics of Xbox 360 are best exemplified through its controller. The creamy white device resembles the Controller S, but with a more ergonomic mold.

The controller contains all of the functionality that Xbox fans and gamers in general have been requesting for years. First off, the controller is wireless, with a lightweight battery pack that can be recharged at a docking station or plugged in while playing. Shoulder buttons have been added above the triggers and the central "360" button directly connects players to Xbox Live. A headset plugs directly into the base of the controller and, because the 360 is DVD ready out of the box, the wireless controller makes for a perfect remote. However, the best aspect of the controller can't be explained with words; not until players hold the incredibly light device will they appreciate how comfortably it rests in your hands.
quote:
Best Graphics
Gears of War (Xbox 360)

Developer: Epic Games
Publisher: Microsoft
Release Date: TBA 2006

Epic Games' first Xbox 360 game stole this award without much fuss because of so many things. From the top down, there is the excellent lighting system, showing superb contrast, reflections, and shadow on every object. The glowing, flashy particles, including the breakable statues, windows, cars, and the giant explosions are certainly stimulating as well as pleasing to the eye. The impressive and over-the-top creature design, highlighted by the behemoth Locust beasts, strapped with an arsenal of missiles, guns, and what-have-you on their collective backs are beautiful as well as forbidding.

Perhaps more eye-opening is that Epic is one of the first development teams to get its games up and running right away. Considering how few next-generation games actually appeared in real-time at E3 and how good Gears of War already looks, there is very little argument that the Unreal Engine 3.0 is blazing a powerful path onto the next-generation systems.
-
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:08:09 #225
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27512386
Oeps ik zie het . Maar kben geen fanboy, k speel de laatste tijd veel met mijn Xboxje hoor! Vind het alleen jammer dat er voor de Xbox dan niet meer zo'n top online game aan zit te komen ( Conker haal ik wel voor singleplayer ).
pi_27512392
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:08 schreef twi het volgende:
Ik vind 300-300 zeker niet naaien?!?
300-240 is gewoonweg niet realistisch aangezien ze gewoon extra kosten hebben aan het uitbrengen in Europa. Deze worden dan wel weer gedrukt door de gunstige euro, maar toch.

Veel hoger dan 300 euro wordt het niet aangezien daarmee de hele logica achter de relatief lage prijs om zeep wordt geholpen. Als Europa (of mensen in het algemeen) ergens genaaid gaan worden dan is het met de prijs van spelletjes. Niet op de console zelf.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:08:22 #227
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27512393
't Is vrij simpel, er komen geen leuke games voor Live meer uit nu Forza er is. Tenminste, niet iets waar echt iemand op zit te wachten. Of 't moet dat Black Hawk Down gebeuren zijn die claimt 50 man toe te kunnen laten, maar dat lijkt me meer zo'n Conflict Desert Storm-achtige flop te worden waar niemand zich voor interesseert. First party time is over, of 't moet Conker zijn (ook niet echt bedoeld voor Live).
quote:
Ubisoft France and Peter Jackson's WETA teams hope to fix that right quick. Using assets from Jackson's special effects team and pushing the Beyond Good and Evil engine to its limits, Peter Jackson's King Kong is a beautiful looking game presented in a fashion that had most heads turning.
WTF Beyond Good & Evil engine in King Kong?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:10:58 #228
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27512479
Hmm jammer, racen is namelijk niet mijn ding . Komt battlefield 2 ook niet naar Xbox?

Bij 300 euro haal ik btw ook zeker een Xbox360 bij launch .
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:17:16 #229
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27512731
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:08 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind 300-300 zeker niet naaien?!?
300-240 is gewoonweg niet realistisch aangezien ze gewoon extra kosten hebben aan het uitbrengen in Europa. Deze worden dan wel weer gedrukt door de gunstige euro, maar toch.

Veel hoger dan 300 euro wordt het niet aangezien daarmee de hele logica achter de relatief lage prijs om zeep wordt geholpen. Als Europa (of mensen in het algemeen) ergens genaaid gaan worden dan is het met de prijs van spelletjes. Niet op de console zelf.
300-300 is niet naaien, 300-350 vind ik wel naaien met de huidige wisselkoers. 300-300 betekent namelijk al dat we een (verwachte) 60 euro meer betalen voor de console. Wanneer daar dan nog wat overheen komt (zoals bij de Xbox 1, omgerekend was de launchprijs van de Xbox in Europa 400 dollar destijds, waar 'ie daar 299 kostte) dan wordt Europa weer genaaid. Dezelfde strategie met huidige valutakoersen zou duiden op $300+$100 = $400. Dat omrekenen naar Euro's is 325 EUR. Dat lijkt mij de uiterste prijs.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:20:18 #230
63302 rockstah
New World Disorder
pi_27512842
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:10 schreef MMaRsu het volgende:
Hmm jammer, racen is namelijk niet mijn ding . Komt battlefield 2 ook niet naar Xbox?

Bij 300 euro haal ik btw ook zeker een Xbox360 bij launch .
Nope, alleen battlefield: modern combat. Als je nu wil liven zit je aan DOA, forza of halo2 vast.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:20:51 #231
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27512870
En dan komt er in Nederland nog 19% belasting bij! Zoals Flick al zei.
-
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:22:33 #232
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27512931
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Bovenop die 240 euro zou inderdaad belasting komen, maar dat mag dus maximaal 325 euro worden. Wanneer 't meer zou worden zouden we dus zelfs harder genaaid worden dan in 2002.
pi_27513099
Binnenkort verloopt mijn adsl abbo, heb op dit moment deze download/upload snelheid 1600/512, ik vroeg me af of, met de xbox 360 in gedachten, het handig is om mijn abbo te ''upgraden'' naar download/upload 3200/768?

Overigens deel ik mijn internetaansluitting NIET
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:28:57 #234
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27513138
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:22 schreef twi het volgende:

[..]

Bovenop die 240 euro zou inderdaad belasting komen, maar dat mag dus maximaal 325 euro worden. Wanneer 't meer zou worden zouden we dus zelfs harder genaaid worden dan in 2002.
Ach, de compensatie was dan wel weer okay.
Maar ik denk dat ze 1 op 1 doen (dus 300 euro) en dan nog 19% belasting. Daar kan MS immers niets aan doen.
Dus om daar MS de schuld van te geven is een beetje flauw.
-
pi_27513218
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:27 schreef GinaG het volgende:
Binnenkort verloopt mijn adsl abbo, heb op dit moment deze download/upload snelheid 1600/512, ik vroeg me af of, met de xbox 360 in gedachten, het handig is om mijn abbo te ''upgraden'' naar download/upload 3200/768?

Overigens deel ik mijn internetaansluitting NIET
het zal wel meevallen, een 512Kbit upload zou al voldoende moeten zijn voor alle spellen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_27513291
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:31 schreef Tain het volgende:

[..]

het zal wel meevallen, een 512Kbit upload zou al voldoende moeten zijn voor alle spellen.
Ok ..... maar kan ik dan ook wel redelijk hosten? Bijv. een game met 10 man/vrouw ?
pi_27513484
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:33 schreef GinaG het volgende:

[..]

Ok ..... maar kan ik dan ook wel redelijk hosten? Bijv. een game met 10 man/vrouw ?
10 man/vrouw moet makkelijk kunnen, voor de 32 van Star Wars battlefront werd 1.5Mbit aangeraden
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_27519275
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het gaat ze erom dat de massa dat apparaat koopt.
Je kan wel gaan rekenen met export, btw, euro bla bla bla...de prijs inclusief alles moet zo zijn dat de massa het nog wilt kopen. Als we met zijn allen ons genaaid gaan voelen omdat er van alles en nog wat bovenop komt dan schieten ze hun doel compleet voorbij.

Dus dat lijkt mij zeer zeker niet de strategie die ze gaan volgen.
Bovendien vind ik het nogal een vreemde redenatie. Qua hardware is > 500 euro nog best redelijk.
pi_27519689
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:31 schreef Tain het volgende:
Ja. Wat Tain zegt!
pi_27525427
quote:
Afgelopen zondag werd er nog door de "Corporate Vice President" van Microsoft beweerd dat de nieuwe console van het bedrijf voor ongeveer 300 dollar van eigenaar zal wisselen. Vandaag is er op de site van de Engelse online shop Play.com een prijs verschenen van de Xbox 360. Maarliefst ¤ 639,99 mogen wij Europeanen neertellen voor de next-gen console. Hoewel deze prijs inclusief verzending is, ligt het bedrag flink hoger dan de ongeveer ¤ 350 die was berekend met de wisselkoers.

"Xbox 360 ignites a new era of digital entertainment that is always connected, always personalized, and always in high definition. It is the only system designed with a singular platform vision that combines the most-powerful hardware with intelligent software and services."

"Every Xbox 360 game is optimized for a minimum of 720p high definition output with anti-aliasing. Regardless of the TV Xbox 360 connects to, gamers will experience smooth, cinematic experiences that far exceed anything they've seen or felt in games before."

Of Play.com expres een hoge prijs heeft neergezet zodat het later mee zal vallen is niet bekend, wel geeft de site duidelijkheid over de release van de console: 29 november 2005. Hierdoor zal de console maanden eerder verschijnen dan de PS3 die gepland staat voor "Spring 2006", zoals vermeld bij de bekendmaking op de E3. Inmiddels heeft Play bij de advertentie vermeld dat de releasedatum en prijs niet door Microsoft bevestigd zijn. We zullen dan waarschijnlijk twee maanden moeten wachten voordat we de echte prijs te horen krijgen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:24:13 #241
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_27525519
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:21 schreef FrikandelSpecialist het volgende:

[..]
In short: play roept ook maar wat?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_27525541
quote:
[Verhaal]
Dat play.com 'm nu al aanbiedt voor die hoge prijs is natuurlijk geen ènkele indicatie voor de uiteindelijke prijs in Europa... want die is er simpelweg nog niet.
pi_27525551
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:24 schreef Ceased2Be het volgende:
Precies!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:26:57 #244
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_27525601
Als het echt rond de 600 ¤ is wacht ik nog mooi een jaartje
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_27525732
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:26 schreef HomerJ het volgende:
Als het echt rond de 600 ¤ is wacht ik nog mooi een jaartje
Het kan sowieso nooit kwaad om een jaartje te wachten na een release van een nieuwe console. Heb je gelijk een groter (beter) spellenaanbod.
pi_27525969
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

[Xbox 360 deel 11] Power 40%
^^ de reden waarom play maar wat roept
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 1 juni 2005 @ 06:01:20 #247
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27533089
quote:

[..]
Een loos bericht waar ik al zaterdag mee kwam in dit topic. Niet alleen is play.com heel erg wisselvallig qua prijs, maar ook qua releasedatum kan je ze niet peilen omdat dat elkeer weer verschilt.
De reden dat ze de 360 nu al aanbieden is gewoon verkooptechnisch gezien interessant alleen moesten ze nog even een prijs en releasedatum verzinnen.
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:05:05 #248
66779 Brasco125
pi_27541388
Even Semi-offtopic:

iemand dit al gelezen? heel veel mensen vonden het nodig om X360 te bashen omdat de demo's op 2x G5 PM draaiden. Nu blijkt uiteindelijk toch dat de RSX chip ook nog niet klaar is (net als de X360 videokaart) en dus dat die demo's allemaal geprerendered waren (goh wat een verrassing). Ik heb een quote gehoord (staat geloof ik niet in dit bericht) :"We expect to achieve this graphical standard with the hardware PS2 en Toystory aaaaalll over again.

Klik!
  woensdag 1 juni 2005 @ 13:27:52 #249
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27542108
Ja, mensen vinden 't inderdaad erg leuk dat ze op Apple devkits draaien, maar degenen die een beetje hersencapaciteit en interesse in gamenieuws heeft weet al sinds ongeveer november vorig jaar dat die devkits G5's zijn. Er zijn tal van jolige sitebeheerders zonder enige affiniteit met games die het nieuws posten alsof het de grootste flater van de eeuw is. De bezoekers vormen dan een feestelijke polonaise achter de schrijver en zo krijg je dus die trend waar je 't over hebt. Verder worden die renders daarna doodgezwegen en blijft Nintendo de meest revolutionaire console door de nog-niet-geshowde-ultiem-ruige-innovatieve controller.

Ach, zelfs als atheist kan je je handige spreuken uit de bijbel halen. Iets met balk-oog en splinter-teen
  woensdag 1 juni 2005 @ 14:23:43 #250
66779 Brasco125
pi_27543977
Ik ben zelf een apple gebruiker en kom dus veel apple-sites.. wat voor crap je op die sites tegen komt is ongehoord. Alleen omdat het om MS gaat.. Terwijl je van die apple-freaks zou verwachten dat ze het mooi zou vinden dat de G5 technologie zou worden gebruikt voor de cores. Maargoed.. Het blijft leuk om te bashen om niks. En ik heb dus de neiging om action-reaction toe te passen.. zoals zo even geleden
pi_27550140
Sorry als het misschien een domme vraag is, maar wanneer verwacht men nou de Xbox 360 in Nederland?
  woensdag 1 juni 2005 @ 17:45:12 #252
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_27550242
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:41 schreef basalphenaar het volgende:
Sorry als het misschien een domme vraag is, maar wanneer verwacht men nou de Xbox 360 in Nederland?
November
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 2 juni 2005 @ 02:47:06 #253
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27565619
quote:
The Xbоx 360 weights 7.7 pounds (3.5 kg) and is:

309 mm wide x 83 mm high x 258 mm deep
12.15 in wide x 3.27 in high x 10.15 in deep

The Xbоx weight 8.8 pounds (4 kg) and is:

305 mm wide x 101 mm high x 203 mm deep
12 in wide x 4 in high x 8 in deep
Vreemd genoeg lijkt 'ie dus een stuk kleiner, maar in werkelijkheid is 'ie alleen 2cm minder hoog en voor de rest zelfs groter dan de Xbox.

Een andere site zegt trouwens over de oude Xbox:
quote:
# Weight: 3.86kg
# Dimensions: 324 × 265 × 90mm (12.8 × 10.4 × 3.5 inches)
Wat dus zou betekenen dat 'ie kleiner zou zijn. Wat is 't nou? Iemand een centimeter?

Ik zou wel een plaatje willen zien van een Xbox naast een X360.

Verder nog wat plaatjes van accessoires
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:39:30 #254
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27583686
De accesoires die te koop zullen zijn bij de launch zijn bekend. .

Wired Controller

HD Component Cables

New Headset

Memory Card

Play n Charge Kit (2 AA batteries)

RCA/S-Video Cables

Media Controller

VGA Cable

USB Wifi 802.11a/b/g Adapter
-
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:48:13 #255
35662 Heintje
Gears of War.
pi_27583890
Een VGA kabel is wel makkelijk.
Scheeld me toch weer in een HD TV investeren.
Maar ja, als ik voor die tijd nog een leuke aanbieding voor een TV tegen kom denk ik toch dat ik daar voor ga.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  donderdag 2 juni 2005 @ 18:56:32 #256
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27585334
hey handig zo'n USB adapter, kan ik hem gewoon in mijn PC stoppen zonder moeilijk te gaan doen met routers enzo

en die AB, dat is zeker icm een media center? Aangezien er ook een REC-knop op zit
  donderdag 2 juni 2005 @ 19:45:27 #257
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27586490
Heb jij zulke goede ogen dat je een REC knop kunt ontdekken of heb je ergens een high-res plaatje gevonden
  donderdag 2 juni 2005 @ 21:54:22 #258
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27590693
Waarschijnlijk op die link die ik de post ervoor gaf
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:54:03 #259
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27592726
Dat stond zo in het verdomhoekje dat ik het niet gezien heb .
pi_27593581
Ik vind die nieuwe controllers en headset verdomde lelijk Vind de 360 ook niet al te denderend uitzien

Kopen doe ik het toch wel daar niet van

sorry het moest er ff uit
pi_27594469
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
De accesoires die te koop zullen zijn bij de launch zijn bekend. .

Wired Controller
[afbeelding]

HD Component Cables
[afbeelding]

New Headset
[afbeelding]

Memory Card
[afbeelding]

Play n Charge Kit (2 AA batteries)
[afbeelding]

RCA/S-Video Cables
[afbeelding]

Media Controller
[afbeelding]

VGA Cable
[afbeelding]

USB Wifi 802.11a/b/g Adapter
[afbeelding]
Als ik heel eerlijk moet zijn mis ik een digitale video interface (DVI of HDMI). Nu de xbox 360 zo wordt gepromoot als HD-apparaat, mag je toch op z'n minst een digitale video-interface verwachten!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:29:01 #262
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27596070
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:45 schreef H.Flick het volgende:
Heb jij zulke goede ogen dat je een REC knop kunt ontdekken of heb je ergens een high-res plaatje gevonden
  vrijdag 3 juni 2005 @ 07:11:47 #263
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27597226
Kan je die oude headset ook nog gebruiken voor de 360?
  zaterdag 4 juni 2005 @ 12:22:45 #264
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27630850
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 14:23 schreef Brasco125 het volgende:
Ik ben zelf een apple gebruiker en kom dus veel apple-sites.. wat voor crap je op die sites tegen komt is ongehoord. Alleen omdat het om MS gaat.. Terwijl je van die apple-freaks zou verwachten dat ze het mooi zou vinden dat de G5 technologie zou worden gebruikt voor de cores. Maargoed.. Het blijft leuk om te bashen om niks. En ik heb dus de neiging om action-reaction toe te passen.. zoals zo even geleden
Veel plezier
  zaterdag 4 juni 2005 @ 12:34:44 #265
122100 Bulletstar
bulletstar.net
pi_27631160
Xbox 360 is gewoon zo mooi! Alles is toppie, Ik ga hem zeker weten kopen .
Is er al een prijs? .
[img]http://card.mygamercard.net/NL/marble/teal/Exploit22.png[/img]
pi_27634576
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 12:34 schreef Bulletstar het volgende:
Is er al een prijs?
Nee
  zondag 5 juni 2005 @ 10:27:01 #267
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27638119
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 12:34 schreef Bulletstar het volgende:
Xbox 360 is gewoon zo mooi! Alles is toppie, Ik ga hem zeker weten kopen .
Is er al een prijs? .
Rond de 300$, aldus een hoge pief van Microsoft. .
-
  zondag 5 juni 2005 @ 15:19:46 #268
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27645865
nieuwe Pd0 single player screens

Zien er opzich wel tof uit, maar ehm ben niet super opgewonden oid qua graphics .
  zondag 5 juni 2005 @ 15:21:41 #269
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27645922
Ik vind het er niet verkeerd uitzien eigenlijk. Maar als je het bijvoorbeeld met Gears of War vergelijkt is het inderdaad wel wat minder.
  zondag 5 juni 2005 @ 15:30:52 #270
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27646205
Kijk bv op de bovenste screen naar de texture van het hout onder de gun van Joanna...
  zondag 5 juni 2005 @ 15:43:45 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_27646618
Boeiend, het is Perfect Dark. De graphics zijn functioneel en irriteren niet door lelijkheid oid, en dat lijkt me toch echt het voornaamste.
  zondag 5 juni 2005 @ 16:03:32 #272
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_27647227
Mja het ziet er anders wel erg scherp uit
  maandag 6 juni 2005 @ 16:41:20 #273
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27680215
quote:
Retailers struggling to deal with the poor supply of current-gen Xbox consoles could have more problems when the Xbox 360 launches later this year, according to UK Xbox boss Neil Thompson.

Speaking to trade paper MCV, Thompson said shortages will be down to high levels of consumer demand rather than manufacturing problems. Microsoft plans to launch the Xbox 360 in the US, Japan and Europe simultaneously this November, something which Thompson concedes will not be an easy task.

"I think demand is going to be phenomenal so we see that as a really difficult thing," he told MCV.

"We feel as a company we've done the groundwork to get to a point where we can do the global release; we feel we're going to deliver and have a great Xmas.

"Will we execute well so retail will have good volume? Yes. But I don't think we're going to meet demand as people are going to come into this platform in a big way."

But some UK retailers remain skeptical of Microsoft's promises. Both Action Replay and Virtual Games told MCV they would not be running Xbox 360 pre-order campaigns to avoid any risk of disappointing customers.

This follows the continuing shortage of Xbox consoles, a problem which caused difficulties for many retailers last Christmas and has yet to be fully resolved.
Leuk hoe zowel Sony als Microsoft bijna letterlijk de high-tech marketing schoolboekjes volgen
pi_27683910
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:30 schreef MMaRsu het volgende:
Kijk bv op de bovenste screen naar de texture van het hout onder de gun van Joanna...
dat vind ik zo jammer aan die hele next-gen. Het gaat steeds meer om graphics. Als er een paar schoonheidsfoutjes in zitten is het opeens geen leuk spel meer?
Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
pi_27685839
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:43 schreef Tali-banaan het volgende:
dat vind ik zo jammer aan die hele next-gen. Het gaat steeds meer om graphics. Als er een paar schoonheidsfoutjes in zitten is het opeens geen leuk spel meer?
Waarom is dat jammer? Als graphics je toch niet boeien, is er toch geen enkel probleem?
  maandag 6 juni 2005 @ 23:25:12 #276
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27694120
quote:
Microsoft's Xbox 360 will be priced at $299 when it hits shelves later this year, according to analysts at major investment bank UBS, with Microsoft subsidising each console to the tune of $75 in order to meet that price point.

Predictions by the analysts, reported last week in the Toronto Globe and Mail, suggest that Microsoft will pay $375 per unit to its manufacturing partners, with the final retail price of the console pegged at $299.

That's in line with comments from Microsoft boss J Allard, who told the media at E3 that the Xbox 360 would launch "in the neighbourhood" of the $300 price point at which the original Xbox launched in late 2001 in North America.
Advertisement

The $75 subsidy reportedly required to hit the launch price is quite high, but not unusual for a new console. Platform holders routinely subsidise their consoles at launch in order to build an installed base, and then make back the money from software sales and the rapidly falling price of hardware manufacture late in the lifespan of the console.

However, Microsoft found it more difficult to do this with the original Xbox, since it had to continue buying components from partners such as NVIDIA and Intel at high prices - unlike Sony, which has been able to hugely reduce the manufacturing cost of the PS2 as it builds most of the core components itself.

For Xbox 360, Microsoft has moved to a more Sony-like model, and expects to be able to realise similar economies as the scale of manufacturing ramps up and the component costs fall.
-
pi_27695651
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[Verhaal over xbox 360 prijs]
Erg goedkoop! Alleen lijkt het net of dat artikel niet helemaal klopt, want zoals het hier omschreven staat lijkt het net of er helemaal geen tussenhandel bestaat.
pi_27697373
Nou dat staat vast, die x360 komt er meteen de eerste dag in. Met een beetje mazzel kunnen we hier ook voor een gamewinkel liggen.
Ik kijk altijd jaloers naar die launchday spektakels in Japan.

Nu nog hopen dat die ps3 niet belachelijk duur gaat worden.
pi_27697720
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 01:57 schreef piet_pelle het volgende:
Ik kijk altijd jaloers naar die launchday spektakels in Japan.
Ik moet nog maar zien of er sprake zal zijn van een xbox 360 launchday "spektakel"... in Japan!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 03:04:15 #280
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_27697810
haha idd
pi_27697867
Het was ook wel duidelijk lijkt me dat ik niet speciefiek op de japanse xbox launch doelde.
Vandaar ook het woord "spektakels" dat ik gebruikte.
Om dit nou voor de zoveel honderdste keer aan te grijpen om te laten zien hoe bagger de xbox het wel niet in Japan doet.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:01:44 #282
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27704038
quote:
Xbox 360 to See Full Game Downloads?
Opt-in for publishers mooted.
7th Jun 2005
Link to This Article http://news.spong.com/x?art=8791

It is a given that the Xbox 360 will make use of the Live network to deliver content from day one. The service - currently being upgraded for the new generation of Xbox hardware - is the best of its kind without doubt, and an expansion of what it currently delivers was always on the cards.

Regular readers will remember that SPOnG exclusively revealed that downloadable game demos will be available from day one of the 360’s launch, news that hinted at the considerably wider scope of Live in the coming months.

Related news surfacing today talks of an opt-in package for publishers whereby they circumvent the retail sector, offering games in downloadable form, direct to consumers in the home. Gossip was strengthened by GarageGames President Mark Frohnmayer, who said, "GarageGames now has three powerful engines, and we're constantly improving our development toolset. We've got several exciting projects on the horizon including a killer casual game being developed in partnership with another company and a downloadable title for the upcoming Xbox 360."

Microsoft representatives during last month’s E3 in Los Angeles made many references to Live evolving into a ‘marketplace’ for downloadable content, though at that point, full games - on-demand and digitally delivered - had not been specified.

As soon as official confirmation lands, you’ll be the first to know.
Downloadbare demo's .
Dat zou echt briljant zijn! Ben benieuwd of het waar is, gezien de bron. .
-
pi_27704440
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Downloadbare demo's .
Dat zou echt briljant zijn! Ben benieuwd of het waar is, gezien de bron. .
Er was ook een developer die iets gezegd had over een downloadable spel, maar ik hoop dat er downloadbare demo's komen. Dat kan weer een miskoop schelen en dan komt mijn nieuwe internetverbinding straks goed tot zijn recht
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_27704508
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:17 schreef Tain het volgende:
Er was ook een developer die iets gezegd had over een downloadable spel, maar ik hoop dat er downloadbare demo's komen. Dat kan weer een miskoop schelen en dan komt mijn nieuwe internetverbinding straks goed tot zijn recht
Demo's zijn de beste manier om erachter te komen of het betreffende spel het kopen waard is of niet.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:23:20 #285
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27704615
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:17 schreef Tain het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat het echt iets is waarmee je consoles kan verkopen..
Slimme tactief, mits het echt gebeurt. .
-
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:23:50 #286
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27704625
Helemaal als er MP demo's komen. .
-
pi_27704638
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Demo's aanbieden is sowieso een goede zet alleen moet het dan niet gebeuren bij een blad waar je 14 euro voor moet neerleggen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:24:19 #288
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27704639
demo's waren volgens mij allang aangekondigd
pi_27704684
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens. Aan de andere kant, heeft het natuurlijk alleen zin als je:
  • xbox live hebt
  • Een beetje snelle internetverbinding hebt

En hoewel ik ervan overtuigd ben dat het aantal xbox live gebruikers alleen maar zal toenemen, valt het aantal live-gebruikers nog best wel mee, vergeleken met het totale aantal xbox-bezitters.
  •   dinsdag 7 juni 2005 @ 12:35:48 #290
    100496 H.Flick
    Turn-based
    pi_27704902
    Iedereen krijgt nu toch live, maar dan in zo'n budget uitvoering waarmee je niet altijd online kan. En misschien maken ze het downloaden wel vrij toegankelijk.
      dinsdag 7 juni 2005 @ 12:38:17 #291
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_27704959
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 12:35 schreef H.Flick het volgende:
    Iedereen krijgt nu toch live, maar dan in zo'n budget uitvoering waarmee je niet altijd online kan. En misschien maken ze het downloaden wel vrij toegankelijk.
    downloaden van content zit idd bij het gratis gedeelte van Live
      dinsdag 7 juni 2005 @ 13:19:12 #292
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_27706247
    http://xbox360.ign.com/articles/622/622689p1.html

Geen woorden voor. Ik MOET deze hebben
    pi_27706478
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 12:38 schreef kepler het volgende:
    downloaden van content zit idd bij het gratis gedeelte van Live
    Ah kijk... dat is netjes van Microsoft!
      dinsdag 7 juni 2005 @ 13:27:35 #294
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_27706516
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 13:19 schreef Notorious_Roy het volgende:

Wordt lachen Gijs.
      dinsdag 7 juni 2005 @ 13:31:25 #295
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_27706631
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 13:19 schreef Notorious_Roy het volgende:

is toch een MMORPG? Zit er ook een verhaallijn in of gaat dat niet met zulke games?
      dinsdag 7 juni 2005 @ 13:36:51 #296
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27706793
    IEUW.
    Nootje, je bent weer blauw .
    -
      dinsdag 7 juni 2005 @ 13:38:29 #297
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_27706845
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 13:31 schreef kepler het volgende:
    is toch een MMORPG? Zit er ook een verhaallijn in of gaat dat niet met zulke games?
    Het is meestal een verzameling van kortere quests. Ik weet niet of FFXI een verhaal heeft. Maar je kunt kiezen voor een samurai class en rijden op een Chocobo. Klaar. Must-have.
    pi_27706917
    http://mmorpg.com/gamelis(...)RView/none/gameID/74
    Voor de geintresseerden wat user reviews van de pc versie van FFXI
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      dinsdag 7 juni 2005 @ 13:40:38 #299
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_27706925
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 13:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
    IEUW.
    Nootje, je bent weer blauw .
    What? You don't like my new colour?
      dinsdag 7 juni 2005 @ 13:41:05 #300
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_27706952
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 13:38 schreef Strolie75 het volgende:

rijden op een Chocobo. Klaar. Must-have.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')