We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...quote:Console spellen zijn al jaren even duur, daarvoor waren ze duurder. PC spellen zijn een beetje in prijs gestegen, aardappelen ook. Dus wat nou prijzen blijven verhogen tot het publiek het niet meer pikt.
Standaard 130 gulden, soms meerquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op donderdag 19 mei 2005 @ 16:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...
Dat is eigenlijk alleen in Nederland. In normale landen met normale belastingen kosten spellen gewoon 50 euro.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op donderdag 19 mei 2005 @ 16:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...
Ik dacht dat die spellen allemaal zo rond de 120 kosten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:00 schreef peristilius het volgende:
[..]
Standaard 130 gulden, soms meerOverigens zijn bijna alle consolespellen ook 60 euro.
N64 spellen waren zelfs nog duurder, zo'n 150 tot soms zelfs 180 gulden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik dacht dat die spellen allemaal zo rond de 120 kosten.
Maar goed, ik zie ze iig rustig de prijzen verhogen, gaming is "hot" en daar moet dus aan verdiend wordenl.
Ze kunnen het altijd proberen... Ik bedoel maar, de hoge prijzen voor console games tov de pc-games worden nu ook gepikt, terwijl de ontwikkelingskosten voor een vaststaand systeem volgens mij een stuk lager moeten zijn dan voor een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:07 schreef peristilius het volgende:
[..]
N64 spellen waren zelfs nog duurder, zo'n 150 tot soms zelfs 180 gulden.
Ze willen er idd wel aan verdienen, maar ik denk niet dat de prijs drastisch verhogen daar het beste middel voor is.
Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze kunnen het altijd proberen... Ik bedoel maar, de hoge prijzen voor console games tov de pc-games worden nu ook gepikt, terwijl de ontwikkelingskosten voor een vaststaand systeem volgens mij een stuk lager moeten zijn dan voor een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.
Als we dan ook nog eens naar de aantallen gaan kijken die er aan console games verkocht worden en we zetten deze af tegen die van de PC kunnen we toch wel concluderen dat console gamers behoorlijk in de maling worden genomen met het "als we meer verkopen dalen de prijzen vanzelf" argument.
Voor dat programmeren naar de console verwacht ik dat ze een zeer uitgebreide toolkit hebben gebouwd in de loop der jaren, bovendien is de xbox eigenlijk gewoon een pc... En de configuratie blijft jarenlang hetzelfde, dus ik neem aan dat het na een tijdje een fluitje van een cent moet zijn om games om te zetten. Zeker omdat de games ook nog eens minder geavanceerd zijn dan op de pc.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:
[..]
Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn.Console games moeten nog omgezet worden, vooral bij de PS2 is dit erg lastig. Maar dit is volgens mij niet de reden dat console games duurder zijn, het is altijd al zo geweest. Zal nog wel stammen uit de tijd dat er dure cardridges gebruikt werden voor consoles ofzo.
De reden dat consolegames duurder zijn dan pc-games, is omdat de consolefabrikanten een (vrij groot) percentage van het bedrag krijgen (wordt er dus gewoon bij opgeteld). Iets wat je in de pc-wereld natuurlijk niet hebt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:
Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn.Console games moeten nog omgezet worden, vooral bij de PS2 is dit erg lastig. Maar dit is volgens mij niet de reden dat console games duurder zijn, het is altijd al zo geweest. Zal nog wel stammen uit de tijd dat er dure cardridges gebruikt werden voor consoles ofzo.
80 a 90 euro voor een game = ombouwen die hapquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:04 schreef Sharkdoggie het volgende:
Over de prijzen van next gen games, die dan 80 tot 90 euro zouden kosten:
ik zie het niet gebeuren dat Xbox 360 games (of van andere platforms) zoveel gaan kosten. Er worden idd. veel games verkocht maar dat zou betekenen dat kopers die vaak games kopen moeten minderen of over moeten gaan op budget games. Op den duur zouden dan minder games worden verkocht dan voorheen.
Ze zijn klaar. Kameoquote:Op donderdag 19 mei 2005 18:17 schreef Chocobo het volgende:
Kunnen we morgen nog wat M$ games verwachten of is alles klaar ?
Drie keer raden wie Gears of War ook geen ene reet interesseertquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:13 schreef twi het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de meest indrukwekkende game tot nu toe (Gears of War) geen ene kloot aan vindt?
Ikke!quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Drie keer raden wie Gears of War ook geen ene reet interesseert
quote:The build of Perfect Dark Zero that we were looking at was eight weeks old and running on alpha development kits that, we were told, have only a fraction of the power that will be available on the Xbox 360. The game still looked really great, although the frame rate was a bit choppy at times. In the final game, [Rare is shooting for a solid 30 frames per second, whether you're playing solo or with three other players on the same screen.
ff quoten voor de mensen die te lui zijn om te klikkenquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:59 schreef CybErik het volgende:
http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2420&p=5
Ik geloof er geen ene reet van. Microsoft die bij de launch gebruik maakt van Apple's!quote:Powermac G5s at the Show
In Microsoft's own Xbox 360 booth, we saw tons of kiosks running upcoming 360 titles that were actually playable.
Games like Top Spin 2 and Need for Speed were playable, but for some reason they didn't actually look all that great for a next-generation console.
Note the aliasing in this screenshot...the Xbox 360 GPU is supposed to have AA enabled at all times...
To find out why, we had to look a little closer at the kiosks.
Each kiosk had a wired Xbox 360 controller connected to it, running into the base of the kiosk that only had one small window showing off a Xbox 360 console.
But the console itself wasn't on, looking at the right of the kiosk you get to see the actual power behind the demos:
Are those two G5s?
pair of Apple Powermac G5 systems were actually running the Xbox 360 demos, not the 360 console. The consoles in the kiosks weren't actually running, they were just for show - now you know why all the controllers were wired.
Yeah they are
Because the G5 systems can only use a GeForce 6800 Ultra or an ATI Radeon X800 XT, developers had to significantly reduce the image quality of their demos - which explains their lack luster appearance. Anti-aliasing wasn't enabled on any of the demos, while the final Xbox 360 console will have 4X AA enabled on all titles.
We are disappointed that all of Microsoft's Xbox 360 kiosks were running G5 systems as we wanted to see real hardware in action, not behind glass, but Apple should be quite happy.
Ten eerste is er voorlopig nog geen launch en ten tweede is dit de hardware die het dichtst in de buurt komt van de xbox 360. Daarbij is de hardware nog steeds niet helemaal af, geloof ik.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:51 schreef DeltaHF het volgende:
Ik geloof er geen ene reet van. Microsoft die bij de launch gebruik maakt van Apple's!![]()
neequote:Op donderdag 19 mei 2005 19:13 schreef twi het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de meest indrukwekkende game tot nu toe (Gears of War) geen ene kloot aan vindt?
Nou ja.. Microsoft had op z'n minst een minder transparant deurtje kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:04 schreef twi het volgende:
Wat geloof je dan wel? Dat Microsoft voor de show een paar Apple G5's onder in hun booth zet? Voor de lol? Natuurlijk klopt dit gewoon, er zijn toch foto's van?
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:04 schreef twi het volgende:
Wat geloof je dan wel? Dat Microsoft voor de show een paar Apple G5's onder in hun booth zet? Voor de lol? Natuurlijk klopt dit gewoon, er zijn toch foto's van?
Je snapt wat ik bedoel neem ik aanquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ten eerste is er voorlopig nog geen launch
Het is in ieder geval al làng bekend dat Microsoft G5's gebruikte als dev-kits. En zulke grote vijanden zijn Microsoft en Apple niet hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:23 schreef DeltaHF het volgende:
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?
Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!![]()
Jawel. Maar omdat het voorlopig toch nog geen launch is, kunnen ze net zo goed nog even die G5's van Apple gebruiken. Aangezien ze nog geen werkende prototypes van de xbox 360 hebben.quote:
Ik was er niet bij, maar ik zie foto's van de booth en daaronder foto's van die G5's die qua kast van de booth 100% overeenkomen. Dan zeg ik, ja, ze gebruiken G5's. Logische conclusie, lijkt me. Ook gezien de devkits van de Xenon al gemodificeerde G5's waren.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:23 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?
Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!![]()
Inderdaad. En stel dat zo'n ding crashed, kan je mooi Apple de schuld geven dat de hardware niet helemaal top is om de X360 games te draaien, en dat het grafisch niet zo mooi is dan het zal gaan zijn op het definitieve product.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:27 schreef P-Style het volgende:
Jawel. Maar omdat het voorlopig toch nog geen launch is, kunnen ze net zo goed nog even die G5's van Apple gebruiken. Aangezien ze nog geen werkende prototypes van de xbox 360 hebben.
IGN heeft hetzelfde verhaalquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:23 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!![]()
zijn nog alpha devkits ook! volgende maand zou de beta devkit uitkomen en die is dan ook meteen een stuk krachtigerquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:39 schreef kepler het volgende:
[..]
IGN heeft hetzelfde verhaal
en het was idd allang bekend dat devkits voor de Xbox360 op een apple liepen.
Ik denk weer 500 euro bij de release.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:19 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hoorde dat de spellen zo'n 80 a 90 euro zouden kosten.
Al iets bekend over de prijs van de console ?
Niet huilen knul het zijn maar geruchten.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:24 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
en dan de games ook al zo duur
Kwart Miljard!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Waar haalt trouwens iedereen die 1 billion gamers vandaan? Ik hoorde eerder een kwart miljard...
Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Kwart Miljard!Is ook nog achterlijk veel!
Ik vind het ook de rijnste onzin.. maar kijk de persconferentie nog eens op na.. Ben schijnbaar een van de weinige die is opgevallen. Iedereen heeft er schijnbaar overheen gekeken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:11 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....
Maximaal haalbare?!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....
Ik huil niet knulletjequote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:02 schreef Brasco125 het volgende:
[..]
Niet huilen knul het zijn maar geruchten.![]()
Maar eigenlijk is het gewoon omdat ze ook een 3 wilden omdat Sony ook met de Playstation 3 komt en dan de Xbox 2 niet goed zou klinken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:28 schreef twi het volgende:
De bedoeling van de naam is dat je het middelpunt bent van de cirkel, zeg maar
quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.
Leg eens uit!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:33 schreef twi het volgende:
Ach, hoe dan ook heeft de X360 de beste functionaliteiten
De huidige xbox heeft de beste online service, waar de huidige concurrentie niet aan kan tippen. Maar jij weet nu al dat het de volgende generatie ook zo zal zijn?quote:en veruit de beste online service waar de concurrentie bij lange na niet aan kan tippen.
Met de graphics zal op zich niks mis zijn nee...quote:En als er eindelijk geshowed kan worden op de X360 zelf in plaats van een G5 Apple met brakke videokaart, dan zit het met de graphics ook dik in orde.
Standaard? Ik dacht dat 'ie optioneel werd.quote:Tel daar de standaard harde schijf bij op
Leg eens uit waarom de xbox 360 controllers een stuk beter zijn dan die van de PS3?!quote:...en de controllers die een stuk beter zijn dan die van de PS3.
Dit is tenminste een zinnige zin.quote:Dan weet ik wel dat ik die X360 gewoon moet hebben, aangezien 't voor mij veruit de beste console is met de beste franchises.
Ja, leuk, maar je spel moet nog wel op een PC van redelijke specificaties kunnen draaien, en dus moet je water bij de wijn doen.quote:
Ja en?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:40 schreef twi het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar je spel moet nog wel op een PC van redelijke specificaties kunnen draaien, en dus moet je water bij de wijn doen.
Als die dingen perfect waren hoefde ik niet om de haverklap mijn drivers of spel y te updaten omdat spel x visuele bugs of vertieft geluid vertoont bij spel y , wel?quote:
Door de standaard harde schijf zijn er veel meer verschillende functies beschikbaar, met de geinstalleerde connectivity tussen XP Media Center kan je afspelen wat je wilt, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft nog wel meer applicaties in petto heeft. Begrijp me niet verkeerd, met een dubbele HDMI aansluiting en 3 ethernet poorten, plus de cardreaders in de PS3 is die console echt een gadget, maar ik zie in mijn huis niet binnen 3 a 4 jaar een (of zelfs twee) HDTV schermen of PS3's staan die ik met elkaar kan koppelen. En met USB aansluitingen kan ik ook m'n CF-kaartje m.b.v. m'n cardreader aansluiten.quote:
Ik heb daar het volste vertrouwen in. Kijkend alleen maar naar wat Sony liet zien op de persconferentie (zeg maar elk idee wat Microsoft al daadwerkelijk heeft laten zien werd via een ppt-pagina bij elkaar gepraat zonder daadwerkelijk enige uitleg of enig detail van de plannen).quote:De huidige xbox heeft de beste online service, waar de huidige concurrentie niet aan kan tippen. Maar jij weet nu al dat het de volgende generatie ook zo zal zijn?
Hij is standaard, maar removable. Zodat je alle zooi mee kan nemen naar een andere Xbox.quote:Standaard? Ik dacht dat 'ie optioneel werd.
Ten eerste vind ik ze er niet uit zien, ten tweede bevatten ze geen triggers en dus zijn racegames nog steeds niet echt goed te spelen als je geen interesse hebt in de aanschaf van een duur stuur. Daarnaast vind ik ze ergnomoisch een stuk beter. Ze lijken op de huidige controllers, met de analoge stick op de ergonomisch meest lekkere plek. Bovendien is de D-Pad veel makkelijker in gebruik dan een D-Pad met 4 aparte knoppen. Ik snap nog steeds niet waarom Sony dat nog niet heeft veranderd.quote:Leg eens uit waarom de xbox 360 controllers een stuk beter zijn dan die van de PS3?!
Er staat toch voor mij? Ik heb persoonlijk niks met MGS, vind Forza beter dan GT4 en hoewel ik FF een fantastische serie vindt heb ik niet echt een grote leun richting RPG games. Bovendien zijn franchises als GTA en PES op de Xbox te krijgen. Voor anderen zal dat anders liggen, maar een console zonder Halo, PGR, Forza, Top Spin en nog veel andere games zou mij niet verzadigd kunnen doen raken.quote:Dit is tenminste een zinnige zin.
Juist welquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als die dingen perfect waren hoefde ik niet om de haverklap mijn drivers of spel y te updaten omdat spel x visuele bugs of vertieft geluid vertoont bij spel y , wel?
En hierom wil ik ze gewoon allemaalquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:54 schreef twi het volgende:
[..]
Door de standaard harde schijf zijn er veel meer verschillende functies beschikbaar, met de geinstalleerde connectivity tussen XP Media Center kan je afspelen wat je wilt, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft nog wel meer applicaties in petto heeft. Begrijp me niet verkeerd, met een dubbele HDMI aansluiting en 3 ethernet poorten, plus de cardreaders in de PS3 is die console echt een gadget, maar ik zie in mijn huis niet binnen 3 a 4 jaar een (of zelfs twee) HDTV schermen of PS3's staan die ik met elkaar kan koppelen. En met USB aansluitingen kan ik ook m'n CF-kaartje m.b.v. m'n cardreader aansluiten.
[..]
Ik heb daar het volste vertrouwen in. Kijkend alleen maar naar wat Sony liet zien op de persconferentie (zeg maar elk idee wat Microsoft al daadwerkelijk heeft laten zien werd via een ppt-pagina bij elkaar gepraat zonder daadwerkelijk enige uitleg of enig detail van de plannen).
Zeker de manier hoe Microsoft actief bezig is de services te vergroten en de dienst grotendeels gratis te maken, en alle investeringen die al zijn gedaan, is dat gewoon een voorsprong die zelfs door een groot bedrijf als Sony niet zomaar weg te poetsen is. Denk je daarbij in dat dit ook een markt is waar Microsoft gespecialiseerd in is, in tegenstelling tot Sony.
[..]
Hij is standaard, maar removable. Zodat je alle zooi mee kan nemen naar een andere Xbox.
[..]
Ten eerste vind ik ze er niet uit zien, ten tweede bevatten ze geen triggers en dus zijn racegames nog steeds niet echt goed te spelen als je geen interesse hebt in de aanschaf van een duur stuur. Daarnaast vind ik ze ergnomoisch een stuk beter. Ze lijken op de huidige controllers, met de analoge stick op de ergonomisch meest lekkere plek. Bovendien is de D-Pad veel makkelijker in gebruik dan een D-Pad met 4 aparte knoppen. Ik snap nog steeds niet waarom Sony dat nog niet heeft veranderd.
[..]
Er staat toch voor mij? Ik heb persoonlijk niks met MGS, vind Forza beter dan GT4 en hoewel ik FF een fantastische serie vindt heb ik niet echt een grote leun richting RPG games. Bovendien zijn franchises als GTA en PES op de Xbox te krijgen. Voor anderen zal dat anders liggen, maar een console zonder Halo, PGR, Forza, Top Spin en nog veel andere games zou mij niet verzadigd kunnen doen raken.
Prima, dan is de API wel perfect, maar toch komt het geregeld voor dat spellen een nieuwe driver of patch nodig hebben. Dus je moet wel degelijk rekening houden met verschillende hardware bij het programmeren.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Als de API's niet perfect zouden zijn, had je geen nieuwe driver nodig, maar een nieuw directX versie.
Wanneer het programmeer werk niet perfect is en verkeerd de API aanspreekt heb je een patch voor het spel nodig.
Wie zegt dat specifiek een API probleem is?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Prima, dan is de API wel perfect, maar toch komt het geregeld voor dat spellen een nieuwe driver of patch nodig hebben. Dus je moet wel degelijk rekening houden met verschillende hardware bij het programmeren.
Nee dus, wat snap je nou niet?quote:Een standaard die jaren vaststaat zoals bij de consoles is gewoon heel iets anders dan de wereld van de PC waar steeds nieuwe technieken worden geïntroduceerd waar weer rekening mee moet worden gehouden.
Nou wil ik geen Sony vs Microsoft oorlogje starten, maar ik ga er vanuit dat je straks op de PS3 ook alles kunt afspelen wat de xbox kan (behalve Microsoft codecs), plùs Blu-Ray-Video's. Ondanks dat de xbox 360 straks véél te bieden zal hebben als media apparaat denk ik niet dat dat de PS3 onder zal doen... in tegendeel zelfs!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:54 schreef twi het volgende:
Door de standaard harde schijf zijn er veel meer verschillende functies beschikbaar, met de geinstalleerde connectivity tussen XP Media Center kan je afspelen wat je wilt, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft nog wel meer applicaties in petto heeft. Begrijp me niet verkeerd, met een dubbele HDMI aansluiting en 3 ethernet poorten, plus de cardreaders in de PS3 is die console echt een gadget, maar ik zie in mijn huis niet binnen 3 a 4 jaar een (of zelfs twee) HDTV schermen of PS3's staan die ik met elkaar kan koppelen. En met USB aansluitingen kan ik ook m'n CF-kaartje m.b.v. m'n cardreader aansluiten.
Microsoft heeft inderdaad een flinke voorsprong en Microsoft is hier inderdaad in gespecialiseerd. Xbox Live zal zeker goed uitpakken op de 360! En als jij goede ervaringen hebt met de ouwe xbox live, kan ik wel begrijpen dat je er nu weer voor kiest. Eigenlijk zie je sowieso goed waar ieder merk in gespecialiseerd is (zo ook waar Sonyquote:Ik heb daar het volste vertrouwen in. Kijkend alleen maar naar wat Sony liet zien op de persconferentie (zeg maar elk idee wat Microsoft al daadwerkelijk heeft laten zien werd via een ppt-pagina bij elkaar gepraat zonder daadwerkelijk enige uitleg of enig detail van de plannen).
Zeker de manier hoe Microsoft actief bezig is de services te vergroten en de dienst grotendeels gratis te maken, en alle investeringen die al zijn gedaan, is dat gewoon een voorsprong die zelfs door een groot bedrijf als Sony niet zomaar weg te poetsen is. Denk je daarbij in dat dit ook een markt is waar Microsoft gespecialiseerd in is, in tegenstelling tot Sony.
Oké.quote:Hij is standaard, maar removable. Zodat je alle zooi mee kan nemen naar een andere Xbox.
De controllers van Sony en Microsoft zijn allebei lelijk!quote:Ten eerste vind ik ze er niet uit zien, ten tweede bevatten ze geen triggers en dus zijn racegames nog steeds niet echt goed te spelen als je geen interesse hebt in de aanschaf van een duur stuur. Daarnaast vind ik ze ergnomoisch een stuk beter. Ze lijken op de huidige controllers, met de analoge stick op de ergonomisch meest lekkere plek. Bovendien is de D-Pad veel makkelijker in gebruik dan een D-Pad met 4 aparte knoppen. Ik snap nog steeds niet waarom Sony dat nog niet heeft veranderd.
Ik bedoelde eigenlijk gewoon serieus dat dit een zinnige zin is.quote:Er staat toch voor mij? Ik heb persoonlijk niks met MGS, vind Forza beter dan GT4 en hoewel ik FF een fantastische serie vindt heb ik niet echt een grote leun richting RPG games. Bovendien zijn franchises als GTA en PES op de Xbox te krijgen. Voor anderen zal dat anders liggen, maar een console zonder Halo, PGR, Forza, Top Spin en nog veel andere games zou mij niet verzadigd kunnen doen raken.
Leuk dat je erover begint, doet me denken aan al die keren dat spellenmakers en hardwarefabrikanten elkaar in de haren vlogen over wie zijn fout het was dat het spel niet fatsoenlijk werkte. Van optimalisaties van bepaalde games voor bepaalde videokaarten heb je zeker ook nog nooit gehoord?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
En een driver heeft dus HELEMAAL niets met proggrammeren te maken, dan heeft de hardware fabrikant een fout gemaakt. Zal die programmeur aan z'n reet roesten.
Nieuwe API is nieuwe API, je evolutie argument is onzinnig, er moet gewoon rekening mee gehouden worden. Als je bedenkt dat er alleen al van directX 9 3 verschillende versies zijn vind ik dat je wel mag spreken over voortdurende technische inovaties. De PS2 is volgens mij een jaar of 5 oud, in die tijd is er volgens mij wel meer dan 1 directX versie uitgekomen. En dan hebben we het alleen nog maar over de graphics...quote:Slechts eens in de zoveel tijd komen er nieuwe API's uit, welke ook nog eens gewoon een evolutie zijn van bestaande API's.
Dat zou kunnen, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Ik heb beelden gezien dat Sony 12 HDTV streams tegelijkertijd kan laten zien, of een paar honderd "normale" streams zoals games en normale DVD's, maar veel meer over de media compatibility heb ik nog niet gehoord.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:15 schreef P-Style het volgende:
Nou wil ik geen Sony vs Microsoft oorlogje starten, maar ik ga er vanuit dat je straks op de PS3 ook alles kunt afspelen wat de xbox kan (behalve Microsoft codecs), plùs Blu-Ray-Video's. Ondanks dat de xbox 360 straks véél te bieden zal hebben als media apparaat denk ik niet dat dat de PS3 onder zal doen... in tegendeel zelfs!
Kwestie van smaak inderdaad, ik vind die van de Xbox juist erg stijlvol.quote:De controllers van Sony en Microsoft zijn allebei lelijk!
Ja, maar dat is toch wel even iets anders dan een trigger. Xbox buttons waren naar mijn weten ook analoog, maar een button is simpelweg niet gemaakt om analoog te zijn.quote:Triggers... ach. Alle knoppen waren op de DS2 al analoog
Dat kan ja, maar als racefan die voorheen op bijna alle consoles wel gespeeld heeft, vond ik de triggers op de Xbox controller echt de ideale manier/uitvinding om met beleid gas te geven en te remmen. Ik denk niet dat er iemand in het Sony kamp rouwig om zou zijn als er triggers op de PS3 controller zouden zitten. Integendeel.quote:en als ik het plaatje van Sony's nieuwe controllers goed heb bekeken steken de schouderknoppen nu een stuk meer uit dan voorheen, zodat het bereik een stuk groter is... triggers als het ware!Daarnaast is het maar net hoe je een racespel wilt spelen. Je kunt prima je rechter analoge stick gebruiken voor gas en remmen bij racegames. Doe ik al járen. Het ligt er dus volledig aan wat je gewend bent.
Met alle respect, je zegt het hier dus zelf. Ik heb het over de ergonomie van de D-Pad. Op de PS2 controller heeft de D-Pad nog steeds de positie van de belangrijkste manier om te bewegen. Zet je duim maar eens in een natuurlijke positie symmetrisch op de controller. Je duimen rechts zitten 99% van de tijd op de knoppen, en links zit op die positie de D-Pad, terwijl zoals je zegt niemand die meer gebruikt. Het had mij een slimme zet geleken om eindelijk eens die thumbstick een centrale positie aan de linkerkant te geven, zoals bij de Xbox en de NGC.quote:Dat je ze ergonomisch beter vind is natuurlijk onzin, want je kunt me niet vertellen dat je ze al in je handen hebt gehad!En over die D-pad... dat is wèl één geheel, maar dan zitten die knopjes ònder de controllerbehuizing aan elkaar i.p.v. buiten de controllerbehuizing. En trouwens... wie gebruikt er nou nog een D-pad.
![]()
Jezus, wat snap je nou niet?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van optimalisaties van bepaalde games voor bepaalde videokaarten heb je zeker ook nog nooit gehoord?
Ah ja, dus firefox 1.0.3 is compleet anders dan firefox 1.0.4....quote:Nieuwe API is nieuwe API, je evolutie argument is onzinnig, er moet gewoon rekening mee gehouden worden. Als je bedenkt dat er alleen al van directX 9 3 verschillende versies zijn vind ik dat je wel mag spreken over voortdurende technische inovaties.
Ja je hebt er lekker veel verstand vanquote:De PS2 is volgens mij een jaar of 5 oud, in die tijd is er volgens mij wel meer dan 1 directX versie uitgekomen. En dan hebben we het alleen nog maar over de graphics...
Lijkt me in ieder geval niet "minder" dan de xbox 360 kan.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:42 schreef twi het volgende:
Dat zou kunnen, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Ik heb beelden gezien dat Sony 12 HDTV streams tegelijkertijd kan laten zien, of een paar honderd "normale" streams zoals games en normale DVD's, maar veel meer over de media compatibility heb ik nog niet gehoord.
Kwestie van smaak ja.quote:Kwestie van smaak inderdaad, ik vind die van de Xbox juist erg stijlvol.
Wel ièts anders ja.quote:Ja, maar dat is toch wel even iets anders dan een trigger. Xbox buttons waren naar mijn weten ook analoog, maar een button is simpelweg niet gemaakt om analoog te zijn.
Nou heb ik niet vaak een xbox-controller in m'n handen gehad, maar die paar keren dat ik Burnout 3 op een xbox heb gespeeld bij een vriend van me (heb 'm zelf ook op de PS2), was ik inderdaad overtuigd van de triggers!quote:Dat kan ja, maar als racefan die voorheen op bijna alle consoles wel gespeeld heeft, vond ik de triggers op de Xbox controller echt de ideale manier/uitvinding om met beleid gas te geven en te remmen. Ik denk niet dat er iemand in het Sony kamp rouwig om zou zijn als er triggers op de PS3 controller zouden zitten. Integendeel.
Ik vond het juist goed van Sony dat ze allebei de analoge sticks op dezelfde hoogte hadden. Ik moet inderdaad toegeven dat je duimen in rust nièt op de sticks vallen. Maar ik heb nooit last/kramp gehad als ik gebruik maakte van de sticks van de DS/DS2. En dàt is volgens mij de hele gedachte achter die nieuwe controller van de PS3. Door z'n banaan/boemerang-vorm met z'n lange handvaten, kun je je hander veel beter positioneren voor de analoge sticks. Al met al zal de ergonomie een stuk beter zijn dan die van de DS/DS2. Het verschil in ergonomie tussen de PS3 controller en de xbox 360 controller kan ik niks over zeggen, omdat ik toch vind dat je ze allebei in je handen gehad moet hebben om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.quote:Met alle respect, je zegt het hier dus zelf. Ik heb het over de ergonomie van de D-Pad. Op de PS2 controller heeft de D-Pad nog steeds de positie van de belangrijkste manier om te bewegen. Zet je duim maar eens in een natuurlijke positie symmetrisch op de controller. Je duimen rechts zitten 99% van de tijd op de knoppen, en links zit op die positie de D-Pad, terwijl zoals je zegt niemand die meer gebruikt. Het had mij een slimme zet geleken om eindelijk eens die thumbstick een centrale positie aan de linkerkant te geven, zoals bij de Xbox en de NGC.
Natuurlijk kan je altijd het argument aanvoeren dat 'ie prima zit waar 'ie zit, maar je bent wel erg naief als je vindt dat de meer gebruikte analoge thumbstick beter gepositioneerd is op de controller dan de ouderwetse en feitelijk overbodige D-Pad (welke op de Xbox bijvoorbeeld als in veel games niet eens meer als digitaal alternatief voor de analoge stick fungeert, maar echt een vierknops button is geworden om instellingen in games te regelen).
De Xbox1 draait idd als API een DirectX versie. Spellen maken gebruik van deze APi, maargames op de Xbox1 zijn namelijk niet verplicht om DirectX te gebruiken als API, en de meeste doen dit zelfs ook niet. Door direct met de hardware te communiceren vermijd je een extra layer aan indirection wat weer resulteert in wat performance improvements. Daarnaast is het simpelweg mogelijk om met leuke hacks veel meer functionaliteit uit de machine te halen dan de API je biedtquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Een gamemaker heeft NIETS met hardware te maken, maar met API's. (waarschijnlijk draait er een exacte kopie van directX op de Xbox, maar dat terzijde).
Die API's spreek je ALTIJD op dezelfde manier aan.
Dan is de Xbox zelfs moeilijk er te programmerenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
De Xbox1 draait idd als API een DirectX versie. Spellen maken gebruik van deze APi, maargames op de Xbox1 zijn namelijk niet verplicht om DirectX te gebruiken als API, en de meeste doen dit zelfs ook niet. Door direct met de hardware te communiceren vermijd je een extra layer aan indirection wat weer resulteert in wat performance improvements. Daarnaast is het simpelweg mogelijk om met leuke hacks veel meer functionaliteit uit de machine te halen dan de API je biedt
Door XNA als centrale manager van API's als het goed is dus niet meer. De gebruiksomgeving zit er al ingebakken en devellopers hoeven zich alleen aan het XNA programma te houden, waarmee het spel in essentie al multi-platform is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan is de Xbox zelfs moeilijk er te programmeren
Waarom zoomt die lul niet verder in op die filmpjesquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
Virtua Fighter 5 is mogelijk een X360 exclusive..
Als dat waar is heeft MS een belangrijke slag in Japan geslagen..
Ja, idd.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zoomt die lul niet verder in op die filmpjes
Over de FPU, die bij de ps3 2x zo snel is, zegt men het volgende.quote:Bandwidth
The PS3 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and 25.6 GB/s of RDRAM bandwidth for a total system bandwidth of 48 GB/s.
The Xbox 360 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and a 256 GB/s of EDRAM bandwidth for a total of 278.4 GB/s total system bandwidth.
Why does the Xbox 360 have such an extreme amount of bandwidth? Even the simplest calculations show that a large amount of bandwidth is consumed by the frame buffer. For example, with simple color rendering and Z testing at 550 MHz the frame buffer alone requires 52.8 GB/s at 8 pixels per clock. The PS3's memory bandwidth is insufficient to maintain its GPU's peak rendering speed, even without texture and vertex fetches.
The PS3 uses Z and color compression to try to compensate for the lack of memory bandwidth. The problem with Z and color compression is that the compression breaks down quickly when rendering complex next-generation 3D scenes.
HDR, alpha-blending, and anti-aliasing require even more memory bandwidth. This is why Xbox 360 has 256 GB/s bandwidth reserved just for the frame buffer. This allows the Xbox 360 GPU to do Z testing, HDR, and alpha blended color rendering with 4X MSAA at full rate and still have the entire main bus bandwidth of 22.4 GB/s left over for textures and vertices.
Zo belangrijk is dat dus niet..quote:Based on measurements of running next generation games, only ~10-30% of the instructions executed are floating point. The remainders of the instructions are load, store, integer, branch, etc. Even fewer of the instructions executed are streaming floating point—probably ~5-10%. Cell is optimized for streaming floating-point, with 87.5% of its cores good for streaming floating-point and nothing else.
Als dit waar is dan lig ik echt dubbel.quote:De conslusie:
When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3. Keep in mind that Sony has a track record of over promising and under delivering on technical performance. The truth is that both systems pack a lot of power for high definition games and entertainment.
However, hardware performance, while important, is only a third of the puzzle. Xbox 360 is a fusion of hardware, software and services. Without the software and services to power it, even the most powerful hardware becomes inconsequential. Xbox 360 games—by leveraging cutting-edge hardware, software, and services—will outperform the PlayStation 3.
Even ter illustratie hoe mensen zich blind staren op 1 grafiekje en wat techdemo'squote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:03 schreef twi het volgende:
Tsja, we kunnen nu wel gaan pimpen met cijfertjes en de PS3 gaan uitlachen, maar dan verlagen we ons tot PandorasBox-niveau. Dus laten we het allemaal gewoon maar afwachten.
Ook dat weet je nog niet, natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:08 schreef Skull-splitter het volgende:
met de PS2 presentatie keek ik ook mijn ogen uit, maar uiteindelijk was het gebakken lucht...
Waarom wordt mijn nick hier gebruikt?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:03 schreef twi het volgende:
Tsja, we kunnen nu wel gaan pimpen met cijfertjes en de PS3 gaan uitlachen, maar dan verlagen we ons tot PandorasBox-niveau. Dus laten we het allemaal gewoon maar afwachten.
Ja, van de makers van Otogi 1 + 2.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:56 schreef Tain het volgende:
woei weer een rpg erbij voor de 360
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
*meld*quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Drie keer raden wie Gears of War ook geen ene reet interesseert
Of Revolutionquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, idd.
Maar het zag er wel mooi uit, voor zover dat te zien was.
Overigens lees ik net dat Ninja Gaiden 2 nog niet is bevestigd voor de X360. Wellicht dta ie op de ps3 komt..
Ook ontwikkelaars zullen dat wel door hebben, zodat de Y toets vanaf dan bijvoorbeeld van camera wisselt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:12 schreef piet_pelle het volgende:
Die rpg ziet er veelbelovend uit, maar wie heeft het in hemelsnaam in z'n kop gehaald om de zwarte en witte knop naar boven te verplaatsen?!
Wat een achterlijke move. Nu, als je bv. in een racegame van camera wilt veranderen moet je met je wijsvinger/triggervinger van het gas af voordat je van camera kan verander waar je bij de controller S gewoon gas kan blijven geven.
Je duim gebruik je toch veel minder dan je wijsvinger over het algemeen. Maar het zijn je wijsvingers waarmee je nu ook die knoppen moet bedienen.
Erg domme actie, what's next de linker R-toets met de thumbstick verwisselen?!
Je gaat me niet wijsmaken dat je liever een nieuwe Killzone speelt?quote:
Niet Nintendo met Nes / Snes / n64 / Gamecube / Gba / Gameboy / Game&Watch bij elkaar opgeteld?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maximaal haalbare?!In hoeveel jaar? De meest succesvolle consolefabrikant (sorry dat ik Sony weer aanhaal
) van de afgelopen 10 jaar, zit net aan de 200 Miljoen units. Let wel: dit zijn alle verscheepte PS1's, PS2's en PSP's bij elkaar opgeteld!
Hmmmjawelquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:33 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Je gaat me niet wijsmaken dat je liever een nieuwe Killzone speelt?
Dude, you've gotta play Halo 2.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:41 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hmmmjawel. Deel 1 vond ik ook wel vet ( heb alleen de demo gedaan maar toch
) !
Otogiquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:57 schreef PandorasBox het volgende:
[..]
Ja, van de makers van Otogi 1 + 2.![]()
quote:X-Box 360 = X-Box 1.5
X-Box = PlayStation 2.25
X-Box 360 = (PlayStation * 2.25) * 1.5 = PlayStation 3.375
PlayStation 3.375 > PlayStation 3
das geen bewijs das een grappen makerquote:Op zondag 22 mei 2005 00:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
OtogiMooie setting, maar brakke gameplay.
Ik heb trouwens bewijs dat de Xbox 360 sterker is dan de PS3. Via een anonieme bron:
[..]
En van een heiden neem ik niks aan. Otogi brakke gameplayquote:Op zondag 22 mei 2005 00:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
OtogiMooie setting, maar brakke gameplay.
Ik heb trouwens bewijs dat de Xbox 360 sterker is dan de PS3. Via een anonieme bron:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |