abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27181249
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:02 schreef Brasco125 het volgende:

[..]

Niet huilen knul het zijn maar geruchten.
Ik huil niet knulletje
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:40:01 #52
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27181352
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:28 schreef twi het volgende:
De bedoeling van de naam is dat je het middelpunt bent van de cirkel, zeg maar
Maar eigenlijk is het gewoon omdat ze ook een 3 wilden omdat Sony ook met de Playstation 3 komt en dan de Xbox 2 niet goed zou klinken.
pi_27183701
als ze er nou een mediacenter in bouwde dan wist ik het zeker flopt de box heb ik in iedergeval nog een leuke mediacenter
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:33:49 #54
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27199080
Ach, hoe dan ook heeft de X360 de beste functionaliteiten, en veruit de beste online service waar de concurrentie bij lange na niet aan kan tippen. En als er eindelijk geshowed kan worden op de X360 zelf in plaats van een G5 Apple met brakke videokaart, dan zit het met de graphics ook dik in orde. Tel daar de standaard harde schijf bij op en de controllers die een stuk beter zijn dan die van de PS3. Dan weet ik wel dat ik die X360 gewoon moet hebben, aangezien 't voor mij veruit de beste console is met de beste franchises.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:37:47 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27199186
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.

API
pi_27199231
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:33 schreef twi het volgende:
Ach, hoe dan ook heeft de X360 de beste functionaliteiten
Leg eens uit!
quote:
en veruit de beste online service waar de concurrentie bij lange na niet aan kan tippen.
De huidige xbox heeft de beste online service, waar de huidige concurrentie niet aan kan tippen. Maar jij weet nu al dat het de volgende generatie ook zo zal zijn?
quote:
En als er eindelijk geshowed kan worden op de X360 zelf in plaats van een G5 Apple met brakke videokaart, dan zit het met de graphics ook dik in orde.
Met de graphics zal op zich niks mis zijn nee...
quote:
Tel daar de standaard harde schijf bij op
Standaard? Ik dacht dat 'ie optioneel werd.
quote:
...en de controllers die een stuk beter zijn dan die van de PS3.
Leg eens uit waarom de xbox 360 controllers een stuk beter zijn dan die van de PS3?!
quote:
Dan weet ik wel dat ik die X360 gewoon moet hebben, aangezien 't voor mij veruit de beste console is met de beste franchises.
Dit is tenminste een zinnige zin.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:40:50 #57
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27199275
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]


API
Ja, leuk, maar je spel moet nog wel op een PC van redelijke specificaties kunnen draaien, en dus moet je water bij de wijn doen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:42:26 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27199318
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:40 schreef twi het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar je spel moet nog wel op een PC van redelijke specificaties kunnen draaien, en dus moet je water bij de wijn doen.
Ja en?
Je hoeft GEEN kunst en vliegwewrk uit te halen om verschillende hardware comby's te supporten
pi_27199338
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]


API
Als die dingen perfect waren hoefde ik niet om de haverklap mijn drivers of spel y te updaten omdat spel x visuele bugs of vertieft geluid vertoont bij spel y , wel?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:54:32 #60
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27199649
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:39 schreef P-Style het volgende:
Leg eens uit!
Door de standaard harde schijf zijn er veel meer verschillende functies beschikbaar, met de geinstalleerde connectivity tussen XP Media Center kan je afspelen wat je wilt, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft nog wel meer applicaties in petto heeft. Begrijp me niet verkeerd, met een dubbele HDMI aansluiting en 3 ethernet poorten, plus de cardreaders in de PS3 is die console echt een gadget, maar ik zie in mijn huis niet binnen 3 a 4 jaar een (of zelfs twee) HDTV schermen of PS3's staan die ik met elkaar kan koppelen. En met USB aansluitingen kan ik ook m'n CF-kaartje m.b.v. m'n cardreader aansluiten.
quote:
De huidige xbox heeft de beste online service, waar de huidige concurrentie niet aan kan tippen. Maar jij weet nu al dat het de volgende generatie ook zo zal zijn?
Ik heb daar het volste vertrouwen in. Kijkend alleen maar naar wat Sony liet zien op de persconferentie (zeg maar elk idee wat Microsoft al daadwerkelijk heeft laten zien werd via een ppt-pagina bij elkaar gepraat zonder daadwerkelijk enige uitleg of enig detail van de plannen).

Zeker de manier hoe Microsoft actief bezig is de services te vergroten en de dienst grotendeels gratis te maken, en alle investeringen die al zijn gedaan, is dat gewoon een voorsprong die zelfs door een groot bedrijf als Sony niet zomaar weg te poetsen is. Denk je daarbij in dat dit ook een markt is waar Microsoft gespecialiseerd in is, in tegenstelling tot Sony.
quote:
Standaard? Ik dacht dat 'ie optioneel werd.
Hij is standaard, maar removable. Zodat je alle zooi mee kan nemen naar een andere Xbox.
quote:
Leg eens uit waarom de xbox 360 controllers een stuk beter zijn dan die van de PS3?!
Ten eerste vind ik ze er niet uit zien, ten tweede bevatten ze geen triggers en dus zijn racegames nog steeds niet echt goed te spelen als je geen interesse hebt in de aanschaf van een duur stuur. Daarnaast vind ik ze ergnomoisch een stuk beter. Ze lijken op de huidige controllers, met de analoge stick op de ergonomisch meest lekkere plek. Bovendien is de D-Pad veel makkelijker in gebruik dan een D-Pad met 4 aparte knoppen. Ik snap nog steeds niet waarom Sony dat nog niet heeft veranderd.
quote:
Dit is tenminste een zinnige zin.
Er staat toch voor mij? Ik heb persoonlijk niks met MGS, vind Forza beter dan GT4 en hoewel ik FF een fantastische serie vindt heb ik niet echt een grote leun richting RPG games. Bovendien zijn franchises als GTA en PES op de Xbox te krijgen. Voor anderen zal dat anders liggen, maar een console zonder Halo, PGR, Forza, Top Spin en nog veel andere games zou mij niet verzadigd kunnen doen raken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 21:56:11 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27199701
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als die dingen perfect waren hoefde ik niet om de haverklap mijn drivers of spel y te updaten omdat spel x visuele bugs of vertieft geluid vertoont bij spel y , wel?
Juist wel
De programmeur van het spel spreekt een API aan (bv D3D of OpenGL bv)
Die API geeft de info door aan de driver.
Wanneer de driver dus de API niet goed heeft geimplementeerd heb je nieuwe drivers nodig.

Als de API's niet perfect zouden zijn, had je geen nieuwe driver nodig, maar een nieuw directX versie.

Wanneer het programmeer werk niet perfect is en verkeerd de API aanspreekt heb je een patch voor het spel nodig.

Maar de programmeur hoeft dus geen rekening te houden met ATI of Nvidea, of een logitech rumblepad of microsoft sidewinder. Dat regelt de API.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:56:53 #62
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27199728
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:54 schreef twi het volgende:

[..]

Door de standaard harde schijf zijn er veel meer verschillende functies beschikbaar, met de geinstalleerde connectivity tussen XP Media Center kan je afspelen wat je wilt, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft nog wel meer applicaties in petto heeft. Begrijp me niet verkeerd, met een dubbele HDMI aansluiting en 3 ethernet poorten, plus de cardreaders in de PS3 is die console echt een gadget, maar ik zie in mijn huis niet binnen 3 a 4 jaar een (of zelfs twee) HDTV schermen of PS3's staan die ik met elkaar kan koppelen. En met USB aansluitingen kan ik ook m'n CF-kaartje m.b.v. m'n cardreader aansluiten.
[..]

Ik heb daar het volste vertrouwen in. Kijkend alleen maar naar wat Sony liet zien op de persconferentie (zeg maar elk idee wat Microsoft al daadwerkelijk heeft laten zien werd via een ppt-pagina bij elkaar gepraat zonder daadwerkelijk enige uitleg of enig detail van de plannen).

Zeker de manier hoe Microsoft actief bezig is de services te vergroten en de dienst grotendeels gratis te maken, en alle investeringen die al zijn gedaan, is dat gewoon een voorsprong die zelfs door een groot bedrijf als Sony niet zomaar weg te poetsen is. Denk je daarbij in dat dit ook een markt is waar Microsoft gespecialiseerd in is, in tegenstelling tot Sony.
[..]

Hij is standaard, maar removable. Zodat je alle zooi mee kan nemen naar een andere Xbox.
[..]

Ten eerste vind ik ze er niet uit zien, ten tweede bevatten ze geen triggers en dus zijn racegames nog steeds niet echt goed te spelen als je geen interesse hebt in de aanschaf van een duur stuur. Daarnaast vind ik ze ergnomoisch een stuk beter. Ze lijken op de huidige controllers, met de analoge stick op de ergonomisch meest lekkere plek. Bovendien is de D-Pad veel makkelijker in gebruik dan een D-Pad met 4 aparte knoppen. Ik snap nog steeds niet waarom Sony dat nog niet heeft veranderd.
[..]

Er staat toch voor mij? Ik heb persoonlijk niks met MGS, vind Forza beter dan GT4 en hoewel ik FF een fantastische serie vindt heb ik niet echt een grote leun richting RPG games. Bovendien zijn franchises als GTA en PES op de Xbox te krijgen. Voor anderen zal dat anders liggen, maar een console zonder Halo, PGR, Forza, Top Spin en nog veel andere games zou mij niet verzadigd kunnen doen raken.
En hierom wil ik ze gewoon allemaal
pi_27200101
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:

Als de API's niet perfect zouden zijn, had je geen nieuwe driver nodig, maar een nieuw directX versie.

Wanneer het programmeer werk niet perfect is en verkeerd de API aanspreekt heb je een patch voor het spel nodig.
Prima, dan is de API wel perfect, maar toch komt het geregeld voor dat spellen een nieuwe driver of patch nodig hebben. Dus je moet wel degelijk rekening houden met verschillende hardware bij het programmeren.

Een standaard die jaren vaststaat zoals bij de consoles is gewoon heel iets anders dan de wereld van de PC waar steeds nieuwe technieken worden geïntroduceerd waar weer rekening mee moet worden gehouden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 22:09:58 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27200177
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Prima, dan is de API wel perfect, maar toch komt het geregeld voor dat spellen een nieuwe driver of patch nodig hebben. Dus je moet wel degelijk rekening houden met verschillende hardware bij het programmeren.
Wie zegt dat specifiek een API probleem is?
De programmeur kan wel een ander fout in zijn code hebben gemaakt, zoals dat ook in console games voor komt.
En een driver heeft dus HELEMAAL niets met proggrammeren te maken, dan heeft de hardware fabrikant een fout gemaakt. Zal die programmeur aan z'n reet roesten.

Ik denk dat het negen van de 10 keer heel wat anders is dan het verkeerd implementeren van API's. Immers bestaat D3D langer dan dat de XBOX op de markt is geweest.
quote:
Een standaard die jaren vaststaat zoals bij de consoles is gewoon heel iets anders dan de wereld van de PC waar steeds nieuwe technieken worden geïntroduceerd waar weer rekening mee moet worden gehouden.
Nee dus, wat snap je nou niet?
Slechts eens in de zoveel tijd komen er nieuwe API's uit, welke ook nog eens gewoon een evolutie zijn van bestaande API's.
pi_27200355
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:54 schreef twi het volgende:
Door de standaard harde schijf zijn er veel meer verschillende functies beschikbaar, met de geinstalleerde connectivity tussen XP Media Center kan je afspelen wat je wilt, en ik heb er vertrouwen in dat Microsoft nog wel meer applicaties in petto heeft. Begrijp me niet verkeerd, met een dubbele HDMI aansluiting en 3 ethernet poorten, plus de cardreaders in de PS3 is die console echt een gadget, maar ik zie in mijn huis niet binnen 3 a 4 jaar een (of zelfs twee) HDTV schermen of PS3's staan die ik met elkaar kan koppelen. En met USB aansluitingen kan ik ook m'n CF-kaartje m.b.v. m'n cardreader aansluiten.
Nou wil ik geen Sony vs Microsoft oorlogje starten, maar ik ga er vanuit dat je straks op de PS3 ook alles kunt afspelen wat de xbox kan (behalve Microsoft codecs), plùs Blu-Ray-Video's. Ondanks dat de xbox 360 straks véél te bieden zal hebben als media apparaat denk ik niet dat dat de PS3 onder zal doen... in tegendeel zelfs!
quote:
Ik heb daar het volste vertrouwen in. Kijkend alleen maar naar wat Sony liet zien op de persconferentie (zeg maar elk idee wat Microsoft al daadwerkelijk heeft laten zien werd via een ppt-pagina bij elkaar gepraat zonder daadwerkelijk enige uitleg of enig detail van de plannen).

Zeker de manier hoe Microsoft actief bezig is de services te vergroten en de dienst grotendeels gratis te maken, en alle investeringen die al zijn gedaan, is dat gewoon een voorsprong die zelfs door een groot bedrijf als Sony niet zomaar weg te poetsen is. Denk je daarbij in dat dit ook een markt is waar Microsoft gespecialiseerd in is, in tegenstelling tot Sony.
Microsoft heeft inderdaad een flinke voorsprong en Microsoft is hier inderdaad in gespecialiseerd. Xbox Live zal zeker goed uitpakken op de 360! En als jij goede ervaringen hebt met de ouwe xbox live, kan ik wel begrijpen dat je er nu weer voor kiest. Eigenlijk zie je sowieso goed waar ieder merk in gespecialiseerd is (zo ook waar Sony ). Dit is een kwestie van afwachten.
quote:
Hij is standaard, maar removable. Zodat je alle zooi mee kan nemen naar een andere Xbox.
Oké.
quote:
Ten eerste vind ik ze er niet uit zien, ten tweede bevatten ze geen triggers en dus zijn racegames nog steeds niet echt goed te spelen als je geen interesse hebt in de aanschaf van een duur stuur. Daarnaast vind ik ze ergnomoisch een stuk beter. Ze lijken op de huidige controllers, met de analoge stick op de ergonomisch meest lekkere plek. Bovendien is de D-Pad veel makkelijker in gebruik dan een D-Pad met 4 aparte knoppen. Ik snap nog steeds niet waarom Sony dat nog niet heeft veranderd.
De controllers van Sony en Microsoft zijn allebei lelijk! Triggers... ach. Alle knoppen waren op de DS2 al analoog en als ik het plaatje van Sony's nieuwe controllers goed heb bekeken steken de schouderknoppen nu een stuk meer uit dan voorheen, zodat het bereik een stuk groter is... triggers als het ware! Daarnaast is het maar net hoe je een racespel wilt spelen. Je kunt prima je rechter analoge stick gebruiken voor gas en remmen bij racegames. Doe ik al járen. Het ligt er dus volledig aan wat je gewend bent.

Dat je ze ergonomisch beter vind is natuurlijk onzin, want je kunt me niet vertellen dat je ze al in je handen hebt gehad! En over die D-pad... dat is wèl één geheel, maar dan zitten die knopjes ònder de controllerbehuizing aan elkaar i.p.v. buiten de controllerbehuizing. En trouwens... wie gebruikt er nou nog een D-pad.
quote:
Er staat toch voor mij? Ik heb persoonlijk niks met MGS, vind Forza beter dan GT4 en hoewel ik FF een fantastische serie vindt heb ik niet echt een grote leun richting RPG games. Bovendien zijn franchises als GTA en PES op de Xbox te krijgen. Voor anderen zal dat anders liggen, maar een console zonder Halo, PGR, Forza, Top Spin en nog veel andere games zou mij niet verzadigd kunnen doen raken.
Ik bedoelde eigenlijk gewoon serieus dat dit een zinnige zin is. Groot gelijk heb je! Als jij overtuigd bent van de xbox 360 dan is dat natuurlijk prima! Het is niet mijn taak om je te overtuigen dat je een andere console (PS3 hehe) moet nemen. Ik vind het echter wèl leuk om argumenten omver te werpen die in mijn ogen niet helemaal terecht zijn.
pi_27200543
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
En een driver heeft dus HELEMAAL niets met proggrammeren te maken, dan heeft de hardware fabrikant een fout gemaakt. Zal die programmeur aan z'n reet roesten.
Leuk dat je erover begint, doet me denken aan al die keren dat spellenmakers en hardwarefabrikanten elkaar in de haren vlogen over wie zijn fout het was dat het spel niet fatsoenlijk werkte. Van optimalisaties van bepaalde games voor bepaalde videokaarten heb je zeker ook nog nooit gehoord?
quote:
Slechts eens in de zoveel tijd komen er nieuwe API's uit, welke ook nog eens gewoon een evolutie zijn van bestaande API's.
Nieuwe API is nieuwe API, je evolutie argument is onzinnig, er moet gewoon rekening mee gehouden worden. Als je bedenkt dat er alleen al van directX 9 3 verschillende versies zijn vind ik dat je wel mag spreken over voortdurende technische inovaties. De PS2 is volgens mij een jaar of 5 oud, in die tijd is er volgens mij wel meer dan 1 directX versie uitgekomen. En dan hebben we het alleen nog maar over de graphics...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:42:50 #67
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27201157
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:15 schreef P-Style het volgende:
Nou wil ik geen Sony vs Microsoft oorlogje starten, maar ik ga er vanuit dat je straks op de PS3 ook alles kunt afspelen wat de xbox kan (behalve Microsoft codecs), plùs Blu-Ray-Video's. Ondanks dat de xbox 360 straks véél te bieden zal hebben als media apparaat denk ik niet dat dat de PS3 onder zal doen... in tegendeel zelfs!
Dat zou kunnen, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Ik heb beelden gezien dat Sony 12 HDTV streams tegelijkertijd kan laten zien, of een paar honderd "normale" streams zoals games en normale DVD's, maar veel meer over de media compatibility heb ik nog niet gehoord.
quote:
De controllers van Sony en Microsoft zijn allebei lelijk!
Kwestie van smaak inderdaad, ik vind die van de Xbox juist erg stijlvol.
quote:
Triggers... ach. Alle knoppen waren op de DS2 al analoog
Ja, maar dat is toch wel even iets anders dan een trigger. Xbox buttons waren naar mijn weten ook analoog, maar een button is simpelweg niet gemaakt om analoog te zijn.
quote:
en als ik het plaatje van Sony's nieuwe controllers goed heb bekeken steken de schouderknoppen nu een stuk meer uit dan voorheen, zodat het bereik een stuk groter is... triggers als het ware! Daarnaast is het maar net hoe je een racespel wilt spelen. Je kunt prima je rechter analoge stick gebruiken voor gas en remmen bij racegames. Doe ik al járen. Het ligt er dus volledig aan wat je gewend bent.
Dat kan ja, maar als racefan die voorheen op bijna alle consoles wel gespeeld heeft, vond ik de triggers op de Xbox controller echt de ideale manier/uitvinding om met beleid gas te geven en te remmen. Ik denk niet dat er iemand in het Sony kamp rouwig om zou zijn als er triggers op de PS3 controller zouden zitten. Integendeel.
quote:
Dat je ze ergonomisch beter vind is natuurlijk onzin, want je kunt me niet vertellen dat je ze al in je handen hebt gehad! En over die D-pad... dat is wèl één geheel, maar dan zitten die knopjes ònder de controllerbehuizing aan elkaar i.p.v. buiten de controllerbehuizing. En trouwens... wie gebruikt er nou nog een D-pad.
Met alle respect, je zegt het hier dus zelf. Ik heb het over de ergonomie van de D-Pad. Op de PS2 controller heeft de D-Pad nog steeds de positie van de belangrijkste manier om te bewegen. Zet je duim maar eens in een natuurlijke positie symmetrisch op de controller. Je duimen rechts zitten 99% van de tijd op de knoppen, en links zit op die positie de D-Pad, terwijl zoals je zegt niemand die meer gebruikt. Het had mij een slimme zet geleken om eindelijk eens die thumbstick een centrale positie aan de linkerkant te geven, zoals bij de Xbox en de NGC.

Natuurlijk kan je altijd het argument aanvoeren dat 'ie prima zit waar 'ie zit, maar je bent wel erg naief als je vindt dat de meer gebruikte analoge thumbstick beter gepositioneerd is op de controller dan de ouderwetse en feitelijk overbodige D-Pad (welke op de Xbox bijvoorbeeld als in veel games niet eens meer als digitaal alternatief voor de analoge stick fungeert, maar echt een vierknops button is geworden om instellingen in games te regelen).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 22:44:28 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27201202
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van optimalisaties van bepaalde games voor bepaalde videokaarten heb je zeker ook nog nooit gehoord?
Jezus, wat snap je nou niet?
Een gamemaker heeft NIETS met hardware te maken, maar met API's. (waarschijnlijk draait er een exacte kopie van directX op de Xbox, maar dat terzijde).
Die API's spreek je ALTIJD op dezelfde manier aan.

Je maakt in je code geen optimalisatie voor videokaarten, dan gebeurt sinds de voodoo1 ongeveer niet meer
quote:
Nieuwe API is nieuwe API, je evolutie argument is onzinnig, er moet gewoon rekening mee gehouden worden. Als je bedenkt dat er alleen al van directX 9 3 verschillende versies zijn vind ik dat je wel mag spreken over voortdurende technische inovaties.
Ah ja, dus firefox 1.0.3 is compleet anders dan firefox 1.0.4....
quote:
De PS2 is volgens mij een jaar of 5 oud, in die tijd is er volgens mij wel meer dan 1 directX versie uitgekomen. En dan hebben we het alleen nog maar over de graphics...
Ja je hebt er lekker veel verstand van
directX is zo'n beetje alles (directsound, directinput, direct3D, etc), en ja er zijn in die tijd wel een directX versie of 3 geweest. En alles wat je 5 jaar geleden kon op directX 6 draait nog steeds op directX 9

Maar je hebt gelijk. Een PC game maken is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijker dan een XBOX game.
Je moet immers rekening houden met hercules videokaarten en logitech muizen.
Maar ook met Asus videokaarten en trust muizen....
pi_27201644
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:42 schreef twi het volgende:
Dat zou kunnen, maar dat is ook maar afwachten natuurlijk. Ik heb beelden gezien dat Sony 12 HDTV streams tegelijkertijd kan laten zien, of een paar honderd "normale" streams zoals games en normale DVD's, maar veel meer over de media compatibility heb ik nog niet gehoord.
Lijkt me in ieder geval niet "minder" dan de xbox 360 kan.
quote:
Kwestie van smaak inderdaad, ik vind die van de Xbox juist erg stijlvol.
Kwestie van smaak ja.
quote:
Ja, maar dat is toch wel even iets anders dan een trigger. Xbox buttons waren naar mijn weten ook analoog, maar een button is simpelweg niet gemaakt om analoog te zijn.
Wel ièts anders ja.
quote:
Dat kan ja, maar als racefan die voorheen op bijna alle consoles wel gespeeld heeft, vond ik de triggers op de Xbox controller echt de ideale manier/uitvinding om met beleid gas te geven en te remmen. Ik denk niet dat er iemand in het Sony kamp rouwig om zou zijn als er triggers op de PS3 controller zouden zitten. Integendeel.
Nou heb ik niet vaak een xbox-controller in m'n handen gehad, maar die paar keren dat ik Burnout 3 op een xbox heb gespeeld bij een vriend van me (heb 'm zelf ook op de PS2), was ik inderdaad overtuigd van de triggers! Echter toen ik BO3 weer op de PS2 speelde vond het het niet "minder" met de rechter analoge stick. Gewoon anders! Het heeft allebei wel wat! Wat ik ook een sterk punt vond van de DS/DS2 waren de vier schouderknoppen i.p.v. twee. Iets wat Microsoft nu toch ook overgenomen heeft.
quote:
Met alle respect, je zegt het hier dus zelf. Ik heb het over de ergonomie van de D-Pad. Op de PS2 controller heeft de D-Pad nog steeds de positie van de belangrijkste manier om te bewegen. Zet je duim maar eens in een natuurlijke positie symmetrisch op de controller. Je duimen rechts zitten 99% van de tijd op de knoppen, en links zit op die positie de D-Pad, terwijl zoals je zegt niemand die meer gebruikt. Het had mij een slimme zet geleken om eindelijk eens die thumbstick een centrale positie aan de linkerkant te geven, zoals bij de Xbox en de NGC.

Natuurlijk kan je altijd het argument aanvoeren dat 'ie prima zit waar 'ie zit, maar je bent wel erg naief als je vindt dat de meer gebruikte analoge thumbstick beter gepositioneerd is op de controller dan de ouderwetse en feitelijk overbodige D-Pad (welke op de Xbox bijvoorbeeld als in veel games niet eens meer als digitaal alternatief voor de analoge stick fungeert, maar echt een vierknops button is geworden om instellingen in games te regelen).
Ik vond het juist goed van Sony dat ze allebei de analoge sticks op dezelfde hoogte hadden. Ik moet inderdaad toegeven dat je duimen in rust nièt op de sticks vallen. Maar ik heb nooit last/kramp gehad als ik gebruik maakte van de sticks van de DS/DS2. En dàt is volgens mij de hele gedachte achter die nieuwe controller van de PS3. Door z'n banaan/boemerang-vorm met z'n lange handvaten, kun je je hander veel beter positioneren voor de analoge sticks. Al met al zal de ergonomie een stuk beter zijn dan die van de DS/DS2. Het verschil in ergonomie tussen de PS3 controller en de xbox 360 controller kan ik niks over zeggen, omdat ik toch vind dat je ze allebei in je handen gehad moet hebben om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
pi_27202631
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:


Een gamemaker heeft NIETS met hardware te maken, maar met API's. (waarschijnlijk draait er een exacte kopie van directX op de Xbox, maar dat terzijde).
Die API's spreek je ALTIJD op dezelfde manier aan.
De Xbox1 draait idd als API een DirectX versie. Spellen maken gebruik van deze APi, maargames op de Xbox1 zijn namelijk niet verplicht om DirectX te gebruiken als API, en de meeste doen dit zelfs ook niet. Door direct met de hardware te communiceren vermijd je een extra layer aan indirection wat weer resulteert in wat performance improvements. Daarnaast is het simpelweg mogelijk om met leuke hacks veel meer functionaliteit uit de machine te halen dan de API je biedt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 23:34:26 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27202666
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:32 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

De Xbox1 draait idd als API een DirectX versie. Spellen maken gebruik van deze APi, maargames op de Xbox1 zijn namelijk niet verplicht om DirectX te gebruiken als API, en de meeste doen dit zelfs ook niet. Door direct met de hardware te communiceren vermijd je een extra layer aan indirection wat weer resulteert in wat performance improvements. Daarnaast is het simpelweg mogelijk om met leuke hacks veel meer functionaliteit uit de machine te halen dan de API je biedt
Dan is de Xbox zelfs moeilijk er te programmeren
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:45:09 #72
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_27209627
P-style = Markster? Hou nou eens op met die non-argumenten en blijf gewoon weg.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:46:34 #73
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_27209653
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan is de Xbox zelfs moeilijk er te programmeren
Door XNA als centrale manager van API's als het goed is dus niet meer. De gebruiksomgeving zit er al ingebakken en devellopers hoeven zich alleen aan het XNA programma te houden, waarmee het spel in essentie al multi-platform is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 21 mei 2005 @ 10:53:48 #74
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27209801
Virtua Fighter 5 is mogelijk een X360 exclusive..
Als dat waar is heeft MS een belangrijke slag in Japan geslagen. .
-
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 mei 2005 @ 10:54:15 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27209813
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
Virtua Fighter 5 is mogelijk een X360 exclusive..
Als dat waar is heeft MS een belangrijke slag in Japan geslagen. .
Waarom zoomt die lul niet verder in op die filmpjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')