We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...quote:Console spellen zijn al jaren even duur, daarvoor waren ze duurder. PC spellen zijn een beetje in prijs gestegen, aardappelen ook. Dus wat nou prijzen blijven verhogen tot het publiek het niet meer pikt.
Standaard 130 gulden, soms meerquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op donderdag 19 mei 2005 @ 16:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...
Dat is eigenlijk alleen in Nederland. In normale landen met normale belastingen kosten spellen gewoon 50 euro.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op donderdag 19 mei 2005 @ 16:48 schreef peristilius het volgende:
[..]
We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...
Ik dacht dat die spellen allemaal zo rond de 120 kosten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:00 schreef peristilius het volgende:
[..]
Standaard 130 gulden, soms meerOverigens zijn bijna alle consolespellen ook 60 euro.
N64 spellen waren zelfs nog duurder, zo'n 150 tot soms zelfs 180 gulden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik dacht dat die spellen allemaal zo rond de 120 kosten.
Maar goed, ik zie ze iig rustig de prijzen verhogen, gaming is "hot" en daar moet dus aan verdiend wordenl.
Ze kunnen het altijd proberen... Ik bedoel maar, de hoge prijzen voor console games tov de pc-games worden nu ook gepikt, terwijl de ontwikkelingskosten voor een vaststaand systeem volgens mij een stuk lager moeten zijn dan voor een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:07 schreef peristilius het volgende:
[..]
N64 spellen waren zelfs nog duurder, zo'n 150 tot soms zelfs 180 gulden.
Ze willen er idd wel aan verdienen, maar ik denk niet dat de prijs drastisch verhogen daar het beste middel voor is.
Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze kunnen het altijd proberen... Ik bedoel maar, de hoge prijzen voor console games tov de pc-games worden nu ook gepikt, terwijl de ontwikkelingskosten voor een vaststaand systeem volgens mij een stuk lager moeten zijn dan voor een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.
Als we dan ook nog eens naar de aantallen gaan kijken die er aan console games verkocht worden en we zetten deze af tegen die van de PC kunnen we toch wel concluderen dat console gamers behoorlijk in de maling worden genomen met het "als we meer verkopen dalen de prijzen vanzelf" argument.
Voor dat programmeren naar de console verwacht ik dat ze een zeer uitgebreide toolkit hebben gebouwd in de loop der jaren, bovendien is de xbox eigenlijk gewoon een pc... En de configuratie blijft jarenlang hetzelfde, dus ik neem aan dat het na een tijdje een fluitje van een cent moet zijn om games om te zetten. Zeker omdat de games ook nog eens minder geavanceerd zijn dan op de pc.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:
[..]
Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn.Console games moeten nog omgezet worden, vooral bij de PS2 is dit erg lastig. Maar dit is volgens mij niet de reden dat console games duurder zijn, het is altijd al zo geweest. Zal nog wel stammen uit de tijd dat er dure cardridges gebruikt werden voor consoles ofzo.
De reden dat consolegames duurder zijn dan pc-games, is omdat de consolefabrikanten een (vrij groot) percentage van het bedrag krijgen (wordt er dus gewoon bij opgeteld). Iets wat je in de pc-wereld natuurlijk niet hebt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:
Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn.Console games moeten nog omgezet worden, vooral bij de PS2 is dit erg lastig. Maar dit is volgens mij niet de reden dat console games duurder zijn, het is altijd al zo geweest. Zal nog wel stammen uit de tijd dat er dure cardridges gebruikt werden voor consoles ofzo.
80 a 90 euro voor een game = ombouwen die hapquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:04 schreef Sharkdoggie het volgende:
Over de prijzen van next gen games, die dan 80 tot 90 euro zouden kosten:
ik zie het niet gebeuren dat Xbox 360 games (of van andere platforms) zoveel gaan kosten. Er worden idd. veel games verkocht maar dat zou betekenen dat kopers die vaak games kopen moeten minderen of over moeten gaan op budget games. Op den duur zouden dan minder games worden verkocht dan voorheen.
Ze zijn klaar. Kameoquote:Op donderdag 19 mei 2005 18:17 schreef Chocobo het volgende:
Kunnen we morgen nog wat M$ games verwachten of is alles klaar ?
Drie keer raden wie Gears of War ook geen ene reet interesseertquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:13 schreef twi het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de meest indrukwekkende game tot nu toe (Gears of War) geen ene kloot aan vindt?
Ikke!quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Drie keer raden wie Gears of War ook geen ene reet interesseert
quote:The build of Perfect Dark Zero that we were looking at was eight weeks old and running on alpha development kits that, we were told, have only a fraction of the power that will be available on the Xbox 360. The game still looked really great, although the frame rate was a bit choppy at times. In the final game, [Rare is shooting for a solid 30 frames per second, whether you're playing solo or with three other players on the same screen.
ff quoten voor de mensen die te lui zijn om te klikkenquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:59 schreef CybErik het volgende:
http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2420&p=5
Ik geloof er geen ene reet van. Microsoft die bij de launch gebruik maakt van Apple's!quote:Powermac G5s at the Show
In Microsoft's own Xbox 360 booth, we saw tons of kiosks running upcoming 360 titles that were actually playable.
Games like Top Spin 2 and Need for Speed were playable, but for some reason they didn't actually look all that great for a next-generation console.
Note the aliasing in this screenshot...the Xbox 360 GPU is supposed to have AA enabled at all times...
To find out why, we had to look a little closer at the kiosks.
Each kiosk had a wired Xbox 360 controller connected to it, running into the base of the kiosk that only had one small window showing off a Xbox 360 console.
But the console itself wasn't on, looking at the right of the kiosk you get to see the actual power behind the demos:
Are those two G5s?
pair of Apple Powermac G5 systems were actually running the Xbox 360 demos, not the 360 console. The consoles in the kiosks weren't actually running, they were just for show - now you know why all the controllers were wired.
Yeah they are
Because the G5 systems can only use a GeForce 6800 Ultra or an ATI Radeon X800 XT, developers had to significantly reduce the image quality of their demos - which explains their lack luster appearance. Anti-aliasing wasn't enabled on any of the demos, while the final Xbox 360 console will have 4X AA enabled on all titles.
We are disappointed that all of Microsoft's Xbox 360 kiosks were running G5 systems as we wanted to see real hardware in action, not behind glass, but Apple should be quite happy.
Ten eerste is er voorlopig nog geen launch en ten tweede is dit de hardware die het dichtst in de buurt komt van de xbox 360. Daarbij is de hardware nog steeds niet helemaal af, geloof ik.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:51 schreef DeltaHF het volgende:
Ik geloof er geen ene reet van. Microsoft die bij de launch gebruik maakt van Apple's!![]()
neequote:Op donderdag 19 mei 2005 19:13 schreef twi het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de meest indrukwekkende game tot nu toe (Gears of War) geen ene kloot aan vindt?
Nou ja.. Microsoft had op z'n minst een minder transparant deurtje kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:04 schreef twi het volgende:
Wat geloof je dan wel? Dat Microsoft voor de show een paar Apple G5's onder in hun booth zet? Voor de lol? Natuurlijk klopt dit gewoon, er zijn toch foto's van?
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:04 schreef twi het volgende:
Wat geloof je dan wel? Dat Microsoft voor de show een paar Apple G5's onder in hun booth zet? Voor de lol? Natuurlijk klopt dit gewoon, er zijn toch foto's van?
Je snapt wat ik bedoel neem ik aanquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ten eerste is er voorlopig nog geen launch
Het is in ieder geval al làng bekend dat Microsoft G5's gebruikte als dev-kits. En zulke grote vijanden zijn Microsoft en Apple niet hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:23 schreef DeltaHF het volgende:
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?
Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!![]()
Jawel. Maar omdat het voorlopig toch nog geen launch is, kunnen ze net zo goed nog even die G5's van Apple gebruiken. Aangezien ze nog geen werkende prototypes van de xbox 360 hebben.quote:
Ik was er niet bij, maar ik zie foto's van de booth en daaronder foto's van die G5's die qua kast van de booth 100% overeenkomen. Dan zeg ik, ja, ze gebruiken G5's. Logische conclusie, lijkt me. Ook gezien de devkits van de Xenon al gemodificeerde G5's waren.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:23 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?
Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!![]()
Inderdaad. En stel dat zo'n ding crashed, kan je mooi Apple de schuld geven dat de hardware niet helemaal top is om de X360 games te draaien, en dat het grafisch niet zo mooi is dan het zal gaan zijn op het definitieve product.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:27 schreef P-Style het volgende:
Jawel. Maar omdat het voorlopig toch nog geen launch is, kunnen ze net zo goed nog even die G5's van Apple gebruiken. Aangezien ze nog geen werkende prototypes van de xbox 360 hebben.
IGN heeft hetzelfde verhaalquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:23 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!![]()
zijn nog alpha devkits ook! volgende maand zou de beta devkit uitkomen en die is dan ook meteen een stuk krachtigerquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:39 schreef kepler het volgende:
[..]
IGN heeft hetzelfde verhaal
en het was idd allang bekend dat devkits voor de Xbox360 op een apple liepen.
Ik denk weer 500 euro bij de release.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:19 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hoorde dat de spellen zo'n 80 a 90 euro zouden kosten.
Al iets bekend over de prijs van de console ?
Niet huilen knul het zijn maar geruchten.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:24 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
en dan de games ook al zo duur
Kwart Miljard!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Waar haalt trouwens iedereen die 1 billion gamers vandaan? Ik hoorde eerder een kwart miljard...
Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Kwart Miljard!Is ook nog achterlijk veel!
Ik vind het ook de rijnste onzin.. maar kijk de persconferentie nog eens op na.. Ben schijnbaar een van de weinige die is opgevallen. Iedereen heeft er schijnbaar overheen gekeken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:11 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....
Maximaal haalbare?!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |