abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27155990
Xbox 360

Gears of War

Hier verder.

[ Bericht 53% gewijzigd door peristilius op 19-05-2005 17:03:36 ]
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_27156141

Op donderdag 19 mei 2005 @ 16:48 schreef peristilius het volgende:
quote:
Console spellen zijn al jaren even duur, daarvoor waren ze duurder. PC spellen zijn een beetje in prijs gestegen, aardappelen ook. Dus wat nou prijzen blijven verhogen tot het publiek het niet meer pikt.
We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27156252
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

We zitten dan ook al jaren met dezelfde consoles.... Ik heb net eens gekeken wat een topper voor de PS2 kost bij de free record shop: 67,50... Dat is bijna 150 ouderwetse guldens, nou kan ik me niet herinneren dat die spellen voor de PS1 zo duur waren...
Standaard 130 gulden, soms meer Overigens zijn bijna alle consolespellen ook 60 euro.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_27156270
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk alleen in Nederland. In normale landen met normale belastingen kosten spellen gewoon 50 euro.
http://www.play.com/play247.asp?page=search&r=home&title=0&searchstring=gran+turismo&searchtype=allproducts&id=0&adudisc=y&who=&cpage=1&pa=cart&Cur=258
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:04:05 #6
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_27156388
Over de prijzen van next gen games, die dan 80 tot 90 euro zouden kosten:
ik zie het niet gebeuren dat Xbox 360 games (of van andere platforms) zoveel gaan kosten. Er worden idd. veel games verkocht maar dat zou betekenen dat kopers die vaak games kopen moeten minderen of over moeten gaan op budget games. Op den duur zouden dan minder games worden verkocht dan voorheen.

De laatste keer dat ik 60 euro uitgaf voor een game was vorig jaar november (Halo 2). Ik merk bij mezelf dat ik bijna nooit meer meteen een nieuwe game koop, maar voor een budget game ga of tweede hands koop. Gemiddeld geef ik zelf trouwens iets van 50 euro per maand uit aan games en hardware (wat weinig is vergeleken met de rest hier volgens mij ). Voor 90 euro verwacht ik echt 2 a 3 games en niet een enkele, hoe mooi en nieuw die ook mag wezen.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_27156423
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:00 schreef peristilius het volgende:

[..]

Standaard 130 gulden, soms meer Overigens zijn bijna alle consolespellen ook 60 euro.
Ik dacht dat die spellen allemaal zo rond de 120 kosten.

Maar goed, ik zie ze iig rustig de prijzen verhogen, gaming is "hot" en daar moet dus aan verdiend worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_27156487
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik dacht dat die spellen allemaal zo rond de 120 kosten.

Maar goed, ik zie ze iig rustig de prijzen verhogen, gaming is "hot" en daar moet dus aan verdiend wordenl.
N64 spellen waren zelfs nog duurder, zo'n 150 tot soms zelfs 180 gulden.
Ze willen er idd wel aan verdienen, maar ik denk niet dat de prijs drastisch verhogen daar het beste middel voor is.
pi_27156589
Veel console toppertjes zijn gewoon 60 euro hoor, komt redelijk in de buurt van de 130 gulden
pi_27156669
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:07 schreef peristilius het volgende:

[..]

N64 spellen waren zelfs nog duurder, zo'n 150 tot soms zelfs 180 gulden.
Ze willen er idd wel aan verdienen, maar ik denk niet dat de prijs drastisch verhogen daar het beste middel voor is.
Ze kunnen het altijd proberen... Ik bedoel maar, de hoge prijzen voor console games tov de pc-games worden nu ook gepikt, terwijl de ontwikkelingskosten voor een vaststaand systeem volgens mij een stuk lager moeten zijn dan voor een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.

Als we dan ook nog eens naar de aantallen gaan kijken die er aan console games verkocht worden en we zetten deze af tegen die van de PC kunnen we toch wel concluderen dat console gamers behoorlijk in de maling worden genomen met het "als we meer verkopen dalen de prijzen vanzelf" argument.
pi_27156772
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ze kunnen het altijd proberen... Ik bedoel maar, de hoge prijzen voor console games tov de pc-games worden nu ook gepikt, terwijl de ontwikkelingskosten voor een vaststaand systeem volgens mij een stuk lager moeten zijn dan voor een pc waar je rekening moet houden met de meest onmogelijk combinaties van hard-en software.

Als we dan ook nog eens naar de aantallen gaan kijken die er aan console games verkocht worden en we zetten deze af tegen die van de PC kunnen we toch wel concluderen dat console gamers behoorlijk in de maling worden genomen met het "als we meer verkopen dalen de prijzen vanzelf" argument.
Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn. Console games moeten nog omgezet worden, vooral bij de PS2 is dit erg lastig. Maar dit is volgens mij niet de reden dat console games duurder zijn, het is altijd al zo geweest. Zal nog wel stammen uit de tijd dat er dure cardridges gebruikt werden voor consoles ofzo.
pi_27156956
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:

[..]

Vergeet niet dat games geprogrammeerd worden op pc's dus een pc game programmeren zal wel iets makkelijker zijn. Console games moeten nog omgezet worden, vooral bij de PS2 is dit erg lastig. Maar dit is volgens mij niet de reden dat console games duurder zijn, het is altijd al zo geweest. Zal nog wel stammen uit de tijd dat er dure cardridges gebruikt werden voor consoles ofzo.
Voor dat programmeren naar de console verwacht ik dat ze een zeer uitgebreide toolkit hebben gebouwd in de loop der jaren, bovendien is de xbox eigenlijk gewoon een pc... En de configuratie blijft jarenlang hetzelfde, dus ik neem aan dat het na een tijdje een fluitje van een cent moet zijn om games om te zetten. Zeker omdat de games ook nog eens minder geavanceerd zijn dan op de pc.

Door die cartidges lag in het verleden idd de prijs van de Nintendo games erg hoog, dat mag nou echter geen argument meer zijn.
pi_27157848
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef peristilius het volgende:
De reden dat consolegames duurder zijn dan pc-games, is omdat de consolefabrikanten een (vrij groot) percentage van het bedrag krijgen (wordt er dus gewoon bij opgeteld). Iets wat je in de pc-wereld natuurlijk niet hebt.
pi_27157888
Slaat die "Power 40%" trouwens op het percentage dat de xbox 360 aan stroom van je totale huishouden slurpt?
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:17:28 #15
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_27158330
Kunnen we morgen nog wat M$ games verwachten of is alles klaar ?
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:57:41 #16
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_27159388
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:04 schreef Sharkdoggie het volgende:
Over de prijzen van next gen games, die dan 80 tot 90 euro zouden kosten:
ik zie het niet gebeuren dat Xbox 360 games (of van andere platforms) zoveel gaan kosten. Er worden idd. veel games verkocht maar dat zou betekenen dat kopers die vaak games kopen moeten minderen of over moeten gaan op budget games. Op den duur zouden dan minder games worden verkocht dan voorheen.
80 a 90 euro voor een game = ombouwen die hap
ik ga echt niet zon godsvermogen voor een game neerleggen
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:09:36 #17
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_27159712
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:17 schreef Chocobo het volgende:
Kunnen we morgen nog wat M$ games verwachten of is alles klaar ?
Ze zijn klaar. Kameo
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:13:24 #18
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27159822
Ben ik trouwens de enige die de meest indrukwekkende game tot nu toe (Gears of War) geen ene kloot aan vindt?
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:14:46 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_27159872
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:13 schreef twi het volgende:
Ben ik trouwens de enige die de meest indrukwekkende game tot nu toe (Gears of War) geen ene kloot aan vindt?
Drie keer raden wie Gears of War ook geen ene reet interesseert
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:21:51 #20
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_27160132
* Gamedemon wil gears of war
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_27160326
Heeft iemand de officiële launch line-up?

Of bestaat die nog niet?

Alvast bedankt.
...and you shall see.
pi_27160576
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Drie keer raden wie Gears of War ook geen ene reet interesseert
Ikke!
pi_27160745
PDZ draait dus op 30fps?

J. Allard zei nog dat elke X360 game op 60fps zou draaien.

Gamespot:
quote:
The build of Perfect Dark Zero that we were looking at was eight weeks old and running on alpha development kits that, we were told, have only a fraction of the power that will be available on the Xbox 360. The game still looked really great, although the frame rate was a bit choppy at times. In the final game, [Rare is shooting for a solid 30 frames per second, whether you're playing solo or with three other players on the same screen.
...and you shall see.
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:45:45 #24
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27160945
Heeft iemand nog werkende linkjes van filmpjes van spellen?
Ik heb tot nu toe alleen maar die stomme launchparty gezien die meer over 2 kutbands ging dan over de 360

Alle links met filmpjes waren destijds dood/bandwidth exceeded etc

Iemand wat links in de aanbieding?
Met dubbel s; aldus
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:51:04 #25
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27161096
quote:
ff quoten voor de mensen die te lui zijn om te klikken
quote:
Powermac G5s at the Show

In Microsoft's own Xbox 360 booth, we saw tons of kiosks running upcoming 360 titles that were actually playable.

Games like Top Spin 2 and Need for Speed were playable, but for some reason they didn't actually look all that great for a next-generation console.

Note the aliasing in this screenshot...the Xbox 360 GPU is supposed to have AA enabled at all times...

To find out why, we had to look a little closer at the kiosks.

Each kiosk had a wired Xbox 360 controller connected to it, running into the base of the kiosk that only had one small window showing off a Xbox 360 console.

But the console itself wasn't on, looking at the right of the kiosk you get to see the actual power behind the demos:

Are those two G5s?

pair of Apple Powermac G5 systems were actually running the Xbox 360 demos, not the 360 console. The consoles in the kiosks weren't actually running, they were just for show - now you know why all the controllers were wired.

Yeah they are

Because the G5 systems can only use a GeForce 6800 Ultra or an ATI Radeon X800 XT, developers had to significantly reduce the image quality of their demos - which explains their lack luster appearance. Anti-aliasing wasn't enabled on any of the demos, while the final Xbox 360 console will have 4X AA enabled on all titles.

We are disappointed that all of Microsoft's Xbox 360 kiosks were running G5 systems as we wanted to see real hardware in action, not behind glass, but Apple should be quite happy.
Ik geloof er geen ene reet van. Microsoft die bij de launch gebruik maakt van Apple's!
Met dubbel s; aldus
pi_27161264
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:51 schreef DeltaHF het volgende:
Ik geloof er geen ene reet van. Microsoft die bij de launch gebruik maakt van Apple's!
Ten eerste is er voorlopig nog geen launch en ten tweede is dit de hardware die het dichtst in de buurt komt van de xbox 360. Daarbij is de hardware nog steeds niet helemaal af, geloof ik.

Ik vind dit bericht eigenlijk wel geloofwaardig!
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:04:21 #27
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27161542
Wat geloof je dan wel? Dat Microsoft voor de show een paar Apple G5's onder in hun booth zet? Voor de lol? Natuurlijk klopt dit gewoon, er zijn toch foto's van?
pi_27161983
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:13 schreef twi het volgende:
nee
pi_27162101
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:04 schreef twi het volgende:
Wat geloof je dan wel? Dat Microsoft voor de show een paar Apple G5's onder in hun booth zet? Voor de lol? Natuurlijk klopt dit gewoon, er zijn toch foto's van?
Nou ja.. Microsoft had op z'n minst een minder transparant deurtje kunnen gebruiken.
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:23:07 #30
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27162161
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:04 schreef twi het volgende:
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?

Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!
Met dubbel s; aldus
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:23:39 #31
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27162185
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:55 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ten eerste is er voorlopig nog geen launch
Je snapt wat ik bedoel neem ik aan
Met dubbel s; aldus
pi_27162307
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:23 schreef DeltaHF het volgende:
Was jij er bij? Was iemand hier op fok erbij? Zijn Apple en Microsoft dikke maatjes?

Ik weet het zo net nog niet; plus dat als ze het al zouden doen dan zouden ze die deur toch gewoon dicht maken ipv dat je er zo doorheen kijkt of ben ik nou gek?!
Het is in ieder geval al làng bekend dat Microsoft G5's gebruikte als dev-kits. En zulke grote vijanden zijn Microsoft en Apple niet hoor.
quote:
Je snapt wat ik bedoel neem ik aan
Jawel. Maar omdat het voorlopig toch nog geen launch is, kunnen ze net zo goed nog even die G5's van Apple gebruiken. Aangezien ze nog geen werkende prototypes van de xbox 360 hebben.
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:32:57 #33
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27162497
quote:

[..]

Ik was er niet bij, maar ik zie foto's van de booth en daaronder foto's van die G5's die qua kast van de booth 100% overeenkomen. Dan zeg ik, ja, ze gebruiken G5's. Logische conclusie, lijkt me. Ook gezien de devkits van de Xenon al gemodificeerde G5's waren.

Apple en Microsoft zijn geen dikke maatjes, maar als het het maken van een product bespoedigt, ben je als Microsoft wel een kniesoor als je erop let dat het op Apple machines gebeurt.

Verder hadden ze het best wat minder opvallend mogen opstellen. Maar aan de andere kant, waarom zou je er zo geheimzinnig over moeten doen? Wanneer het dan uitlekt zijn de rapen gaar. Nu is het met die foto's publiek bekend en heeft iedereen iets van "Goh, Apple G5's"...Maar verder geen overbodige heisa erom.
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:35:36 #34
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27162584
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:27 schreef P-Style het volgende:
Jawel. Maar omdat het voorlopig toch nog geen launch is, kunnen ze net zo goed nog even die G5's van Apple gebruiken. Aangezien ze nog geen werkende prototypes van de xbox 360 hebben.
Inderdaad. En stel dat zo'n ding crashed, kan je mooi Apple de schuld geven dat de hardware niet helemaal top is om de X360 games te draaien, en dat het grafisch niet zo mooi is dan het zal gaan zijn op het definitieve product.
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:39:57 #35
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27162729
quote:

[..]

IGN heeft hetzelfde verhaal
en het was idd allang bekend dat devkits voor de Xbox360 op een apple liepen.
The line is a dot to you!
pi_27163646
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:39 schreef kepler het volgende:

[..]

IGN heeft hetzelfde verhaal
en het was idd allang bekend dat devkits voor de Xbox360 op een apple liepen.
zijn nog alpha devkits ook! volgende maand zou de beta devkit uitkomen en die is dan ook meteen een stuk krachtiger
pi_27172047
Ik hoorde dat de spellen zo'n 80 a 90 euro zouden kosten.

Al iets bekend over de prijs van de console ?
pi_27172070
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:19 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hoorde dat de spellen zo'n 80 a 90 euro zouden kosten.

Al iets bekend over de prijs van de console ?
Ik denk weer 500 euro bij de release.
pi_27172094
Ik heb trouwens net ff een filmpje van de PS3 aankondiging bekeken, en besloten om maar te wachten tot ze allebei uit zijn... want die PS3 ziet er ook wel héél veelbelovend uit
pi_27172173
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef CybErik het volgende:

[..]

Ik denk weer 500 euro bij de release.
en dan de games ook al zo duur
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:02:52 #41
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_27172885
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:24 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

en dan de games ook al zo duur
Niet huilen knul het zijn maar geruchten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:08:50 #42
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_27172946
Waar haalt trouwens iedereen die 1 billion gamers vandaan? Ik hoorde eerder een kwart miljard...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_27172962
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Waar haalt trouwens iedereen die 1 billion gamers vandaan? Ik hoorde eerder een kwart miljard...
Kwart Miljard! Is ook nog achterlijk veel!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:11:55 #44
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_27172977
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:10 schreef P-Style het volgende:

[..]

Kwart Miljard! Is ook nog achterlijk veel!
Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:14:27 #45
66779 Brasco125
pi_27173009
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Das zo'n beetje het maximaal haalbare, een heel miljard wordt wel HEEL moeilijk namelijk....
Ik vind het ook de rijnste onzin.. maar kijk de persconferentie nog eens op na.. Ben schijnbaar een van de weinige die is opgevallen. Iedereen heeft er schijnbaar overheen gekeken.
pi_27173021
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Maximaal haalbare?! In hoeveel jaar? De meest succesvolle consolefabrikant (sorry dat ik Sony weer aanhaal ) van de afgelopen 10 jaar, zit net aan de 200 Miljoen units. Let wel: dit zijn alle verscheepte PS1's, PS2's en PSP's bij elkaar opgeteld! Hoe MS ooit de 250 Miljoen wilt halen met één generatie console is mij een compleet raadsel!

1 Miljard is natuurlijk gewoon onmogelijk.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:35:22 #47
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27173236
Da's compleet afhankelijk van de prijs en de mogelijkheden. Met een prijs van boven de 400 euro en de beperkte mogelijkheden (geen tivo, geen standalone mediaspeler) is dat onmogelijk inderdaad. Microsoft mag blij zijn met 50 miljoen verkochte consoles.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 02:14:57 #48
66779 Brasco125
pi_27173469
Hoe zit het nou? kan je MCE koppelen of zit deze geintegreerd? laatste zou ideaal zijn, afgezien van het feit dat ik al een MCE heb staan, en XMC.
pi_27178887
even een vraagje tussendoor, heeft de naam '360' nog een reden of vonden ze het gewoon cool?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:28:16 #50
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27179145
De bedoeling van de naam is dat je het middelpunt bent van de cirkel, zeg maar

En Brasco, hij schijnt dus een PC met XP Media Center nodig te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')