Alleen moet je dan weer een mixer hebben en is dat vaak voor 15 pannenkoeken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:18 schreef TheMassive het volgende:
Zelfde als de kant en klare pakkies pannekoekenmix waar ook enkel de melk nog toegevoegd moet worden.
deze zijn stukken lekkerder! en vers!quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef Frollo het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon kant-en-klare pannenkoeken kopen!
Nóg makkelijker, alleen even in de magnetron douwen!
En helemaal niet duur bij de Aldi!
is het niet, maar je moet het maar hebben, dit zet je in de kast en als je melk hebt...klaar is je beslagquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:22 schreef DJ-Maurits het volgende:
Ik heb die pannenkoekenmix ook nooit begrepen... wat is het nu voor moeite om wat bloem, eieren, melk en een snufje zout in een beslagkom te flikkeren?.
Hoe krijg je ei in die fles dan?quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:45 schreef -erwin- het volgende:
volgens mij heb je ongeveer hetzelfde als je gewoon pannenkoekmeel in een lege cola fles doet, en daar melk bij in gooit. misschien dat het iets minder klontert, maar naar mijn idee is dit wel tamelijk nutteloos.
Het is nog stukken lekkerder als je ze zelf vers maaktquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:23 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
deze zijn stukken lekkerder! en vers!
eierpannenkoekenmeel kopen, hoeft alleen melk bijquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:48 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Hoe krijg je ei in die fles dan?
Idd, dan heb je gelijk een bruikbare hoeveelheid en ben je voor 50 ct max klaar. Met water gaat trouwens ook prima.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:22 schreef DJ-Maurits het volgende:
Ik heb die pannenkoekenmix ook nooit begrepen... wat is het nu voor moeite om wat bloem, eieren, melk en een snufje zout in een beslagkom te flikkeren?.
Wou je dan een ei met schaal in de fles doen?quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:48 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Pannenkoeken met Cola smaakquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:45 schreef -erwin- het volgende:
volgens mij heb je ongeveer hetzelfde als je gewoon pannenkoekmeel in een lege cola fles doet, en daar melk bij in gooit. misschien dat het iets minder klontert, maar naar mijn idee is dit wel tamelijk nutteloos.
Jouw respons bewijst enkel jouw domheid, niet de mijne.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:52 schreef neffu het volgende:
[..]
Wou je dan een ei met schaal in de fles doen?![]()
Was daar niet iets met een lucifer voor ofzo?quote:
Ik zie het al voor me.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Jouw respons bewijst enkel jouw domheid, niet de mijne.![]()
Gewoon je rechterhand en een garde voldoen ook hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Alleen moet je dan weer een mixer hebben en is dat vaak voor 15 pannenkoeken.
Je moet het ei wel breken natuurlijkquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:48 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Lui en Gierig.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:24 schreef Ashram het volgende:
Bij de Lidl hebben ze dit ook, waarschijnlijk een stuk goedkoper ook. Nog niet geprobeerd...
door de flits zien ze er wel fletser uit dan in het echt hequote:Op donderdag 19 mei 2005 17:27 schreef Conflict het volgende:
Ik heb weleens beter pannekoeken gezien.
quote:
Mijn moeder doet altijd beslag in een lege plastic Heinz ketchupfles.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:18 schreef BrauN het volgende:
Toen ik de TT las dacht ik ook: Wat hándig!Dat zoiets nog nooit eerder is bedacht!
Maar... het blijkt dus een flesje met poeder te zijn waar zelf melk aan toegevoegd moet worden... Da's dan weer jammer. Maar toch, aardig bedacht.
jaquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:45 schreef LibertarianX het volgende:
Goh, ff wat melk, meel en een eitje klutsen is nog te moeilijk?
Een lepel?quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:54 schreef Sanne het volgende:
[..]
ja
en ik heb geen mixer.
of een garde.
of zoiets.
om mee te klutsen.
Dat wordt bij mij een zooitje, geloof me.quote:
Geef jouw moeder een dikke kus voor dit uitstekende idee!quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:53 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Mijn moeder doet altijd beslag in een lege plastic Heinz ketchupfles.
ja dacht ik al...quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:31 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
door de flits zien ze er wel fletser uit dan in het echt he
haha, wilde het net roepenquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:24 schreef Ashram het volgende:
Bij de Lidl hebben ze dit ook, waarschijnlijk een stuk goedkoper ook. Nog niet geprobeerd...
Met een garde kun je dat wel vrij makkelijk doen als je vooraf de verhoudingen afmeet (in de beslagkom afwegen, om troep te beperken). Ik pak altijd voor een pannenkoekontbijtje van ca. 1,5 pannenkoek 100 gr bloem, wat zout, 1 ei, theeglas water. Dat doorelkaar kloppen en je hebt in notime je beslag.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:34 schreef Innocence het volgende:
Leek me een geniale uitvinding, als je gewoon dat beslag kon bewaren en er geen suiker inzat.
Ken je gewoon als tussendoortje even een of twee pannekoekjes bakken.
Heb geen mixer en even snel beslag maken doe je dan niet zo snel...
Ik zie trouwens wel dat ik de enige ben die ook een klont roomboter door z'n beslag gooit![]()
Ik ook maar ik smelt 'm eerst in de koekepanquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:34 schreef Innocence het volgende:
Ik zie trouwens wel dat ik de enige ben die ook een klont roomboter door z'n beslag gooit![]()
Kijk een in oud kookboek van je moeder en zie daar het recept..quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:58 schreef the_disheaver het volgende:
Weet ik nog steeds niet hoe je beslag maakt....
Jah, bloem, melk en ei... Maar hoeveel???
Bij elkaar gooien, luchtig kloppen/mixen
En in pan gooien... Maar hoeveel?
En nee, heb geen zin in Google![]()
d'r wordt gewoon over mijn post heengelezenquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:36 schreef ivetje het volgende:
[..]
haha, wilde het net roepenHelemaal nix nieuws dus, want bij de lidl hebben ze het al een tijde. Overigens hebben ze het daar ook speciaal voor wafels...dus niet doen alsof blue band het heeft uitgevonden he
Je hebt van dat kant en klaar beslag wat je met water aan moet maken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:44 schreef djkoelkast het volgende:
pannenkoeken met water ipv melk vind ik echt niet lekker
MAar jah, heb je toch een liter melk wat je nauwelijks gebruikt (ikke dan)quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:44 schreef djkoelkast het volgende:
pannenkoeken met water ipv melk vind ik echt niet lekker
Als je zelf pannenkoeken maakt, meet je natuurlijk gewoon de hoeveelheid van de andere ingrediënten af ten opzichte van die liter melk... Gooi je wat je over hebt gewoon in de vriezer voor een andere keer... (zelfgebakken pannenkoeken uit de vriezer zijn lekkerquote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
MAar jah, heb je toch een liter melk wat je nauwelijks gebruikt (ikke dan)
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:38 schreef Conflict het volgende:
Bij warme pannekoeken hoort een glas koude melk!
En suiker of stroop erop.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:38 schreef Conflict het volgende:
Bij warme pannekoeken hoort een glas koude melk!
ik heb altijd halve liter pakjes in huisquote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
MAar jah, heb je toch een liter melk wat je nauwelijks gebruikt (ikke dan)
heb ik ook geprobeerd en werkt voor geen meter. Bier begint te schuimen/borrelen met als resultaat dat je een roerbak pannekoek krijgt i.p.v. een mooie frisbee. ten 2de smaakt die roerbak pannekoek voor geen meter.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:53 schreef turnpike het volgende:
Ik kan me ook nog een topic herinneren waarin een bierbeslag stond voor pannekoeken.
Lijkt me smullen met kriek ofzo.
Ja, dat ook, maar beslag bakt minder snel aan (dus minder boter nodig in de pan) en er komt een lekkerdere volle smaak aan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ook maar ik smelt 'm eerst in de koekepan![]()
ik vind ze heerlijk en inderdaad harstikke makkelijk, alléén uitkijken voordat je de melk erbij giet datquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:13 schreef djkoelkast het volgende:
De titel zegt het al. Pannenkoek uit een flesje?
Hebben jullie ze al geprobeerd? zo niet, zeker doen! Aanradertje!
nou ja, gewoon effe roeren, niet zoveel werk hoor.......quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:50 schreef Jordy-B het volgende:
koop gewoon pannenkoekmix in een pak, ipv met fonduevorkjes te hannesen.
Jordy-B heeft niet gevraagd of er iemand die pannenkoekmix in een flesje geprobeerd heeft, hoor.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:54 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
nou ja, gewoon effe roeren, niet zoveel werk hoor.......
mwa ja pannenkoekmix in een pak is ook een optie, je hebt zelfs pannekoekmixen waar alleen
water bij hoeft, zeker handig als je geen melk in huis hebt, en die zijn nog lekker ook
maar eh....... Jordy-B vroeg of er iemand die
pannenkoekmix in een flesje had geprobeerd.... en daar gaf ik dus antwoord op
ja dus........dat was alles wil niet zegggen dat andere dingen niet goed zijn
ah sorry lieverd, ja ik zie het het was djkoelkastquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:11 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jordy-B heeft niet gevraagd of er iemand die pannenkoekmix in een flesje geprobeerd heeft, hoor.
Wel gaf hij de opmerking dat de pannenkoekmix al lang voor Blueband aan bij de Lidl te koop lag, gaf al aan dat het prettiger is om zelf beslag te maken en merkte op dat er sprake was van een zgn. "kutkick".
nou wat een kutkick zeg. Bijna net zo erg als de reclame voor de koopmans-versie van Kraaykamp sr en jrquote:
nou had je er een paar moeten kopen, of waren ze nog nét niet over datum?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:10 schreef Curiosity het volgende:
Zag die bluband flessen net staan bij de Xenos voor 1 euro.
Ik heb niet naar de datum gekeken, maar het kan ook betekenen dat het geen goedlopend produkt is.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:14 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
nou had je er een paar moeten kopen, of waren ze nog nét niet over datum?
dat flikken ze wel meer bij xenos
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |