Goor ligt wat ten zuiden van Turnhout, meer richting Heist-op-den-Berg en Brabant, maar in principe is het ook een boers dialect, zoals elk dorp in de Kempen en omgeving wel haar eigen, voor een buitenstaander hilarische, dialect.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:44 schreef placebeau het volgende:
In ons studentenhuis zit er zo'n gast van Goor, da's echt hilarisch hoe die spreekt
Goor ligt in Nederland, niet ver van Enschedequote:Op maandag 23 mei 2005 10:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Goor ligt wat ten zuiden van Turnhout, meer richting Heist-op-den-Berg en Brabant, maar in principe is het ook een boers dialect, zoals elk dorp in de Kempen en omgeving wel haar eigen, voor een buitenstaander hilarische, dialect.
Da's geen accent, maar een spraakgebrekquote:Op maandag 23 mei 2005 10:45 schreef pfaf het volgende:
Ik vind Hans van de Giro-becommentariëring een gaaf accent hebb'n.
Goor ligt toch in Twente? Ligt hier nog geen 20 kilometer vandaan.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Goor ligt wat ten zuiden van Turnhout, meer richting Heist-op-den-Berg en Brabant, maar in principe is het ook een boers dialect, zoals elk dorp in de Kempen en omgeving wel haar eigen, voor een buitenstaander hilarische, dialect.
In België is ook een Goor. Dacht dat je dat bedoelde.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:49 schreef placebeau het volgende:
[..]
Goor ligt in Nederland, niet ver van Enschede
Je vergist je mss met sint Job in't Goor
Ik dacht ook eerst dat hij het over "onze" Goor had.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:51 schreef Remzz het volgende:
[..]
Goor ligt toch in Twente? Ligt hier nog geen 20 kilometer vandaan.
Er is ook een Goor in Nederland inderdaad, woont zelfs een collega van me, maar ik dacht dat hij het Belgische Goor bedoelde.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:51 schreef Remzz het volgende:
[..]
Goor ligt toch in Twente? Ligt hier nog geen 20 kilometer vandaan.
De Belgfische Goor speelt bij Feyenoordquote:Op maandag 23 mei 2005 10:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er is ook een Goor in Nederland inderdaad, woont zelfs een collega van me, maar ik dacht dat hij het Belgische Goor bedoelde.
Er is een Goor bij Heist-op-den-Berg.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:49 schreef placebeau het volgende:
[..]
Goor ligt in Nederland, niet ver van Enschede
Je vergist je mss met sint Job in't Goor
Zo is dat in de Kempen ook dus.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:51 schreef pfaf het volgende:
[edit]Daar ging het dus wél over.
Zo praat ik dus ook ongeveer, hoewel ook in Twente per kilometer weer anders wordt gesproken.
[/edit]
ken ik niequote:Op maandag 23 mei 2005 10:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er is een Goor bij Heist-op-den-Berg.Dacht dat je die bedoelde, Sint Job In 't Goor is weer wat anders...
Haha idd "colaaaaaaaaaa" zul je in Enschede niet horenquote:Op maandag 23 mei 2005 10:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik dacht ook eerst dat hij het over "onze" Goor had.
[edit]
Daar ging het dus wél over.
Zo praat ik dus ook ongeveer, hoewel ook in Twente per kilometer weer anders wordt gesproken.
[/edit]
o.a.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:55 schreef Remzz het volgende:
[..]
Haha idd "colaaaaaaaaaa" zul je in Enschede niet horen
Ja heb ik ook ik spreek helemaal niet twents of plat maar als ik bij familie in Den Haag kom horen ze allemaal dat ik daar niet vandaan komquote:Op maandag 23 mei 2005 10:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
o.a.
Mijn rij-instructeur had het altijd over achteroetkijspiegel en kijk eens oet, terwijl hij uit Mariaparochie kwam.
Als ik mezelf opgenomen terughoor, schrik trouwens ook enorm van mijn accent, hoewel ik voor m'n gevoel best ABN praat.
Na bijna 5 jaar Delft zijn mijn 'scherpe' Limburgse kantjes toch wat verdwenen.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:57 schreef pfaf het volgende:
Als ik mezelf opgenomen terughoor, schrik trouwens ook enorm van mijn accent, hoewel ik voor m'n gevoel best ABN praat.
nee kuier dan nog twente met elkanderquote:Op maandag 23 mei 2005 15:49 schreef mitt het volgende:
Er wordt hier maar een taal gepraat en dat is Uteregs.
ik zit op stage is het ook op de radioquote:
nou, je mist niks, behalve mooi tennis van Safinquote:
owkquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:57 schreef mitt het volgende:
[..]
nou, je mist niks, behalve mooi tennis van Safin![]()
Ow, God, de ballo rollende r? Zeg dat het niet waar is?quote:Op maandag 23 mei 2005 14:49 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Na bijna 5 jaar Delft zijn mijn 'scherpe' Limburgse kantjes toch wat verdwenen.
Sluiter breakt zowaar terug, dankzij Safin hoorquote:
Nee nee, zo erg is het nou ook alweer niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ow, God, de ballo rollende r? Zeg dat het niet waar is?
Pffjieuw. Tsja, met studenten in Delft weet je het nooit.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:11 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nee nee, zo erg is het nou ook alweer niet.
idd, ga maar met je rug naar de tv zittenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Wint ie toch even mooi de tweede set terwijl ik het even niet kan zien
*niet meer kijkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |