abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:57:06 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27084279
Wat vinden jullie daarvan?
Moet ieder dat voor zichzelf weten? Of moet men gewoon wanneer men overdekte winkelcentra ingaat (zoals bv shoppings) die zaken zoals petjes, hoeden en capuchons afdoen?

In Engeland is een shopping nu bezig met het invoeren van dit beleid.
Zie ook: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/kent/4534903.stm

Zelf kan ik mij daar prima in vinden. Ik vind het bv zeer onbeleefd als men mij aanspreekt met je of jou, en daarbij dan ook nog eens te beroerd is om even de pet af te doen.
Dus in het kader van anti-sociaal beleid lijkt me dit een prima idee.
Wat mij betreft zelfs uitbreiden nar restaurants, winkels en andere openbare gelegenheden. Op school al helemaal.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_27084384
Capuchon staat een beetje crimineel. Petjes en mutjes vind ik wel kunnen.
pi_27084625
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:00 schreef MaRySe het volgende:
Capuchon staat een beetje crimineel. Petjes en mutjes vind ik wel kunnen.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_27084716
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:08 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]
Tis wel netjes inderdaad om dat ff af te doen. Net als zonnebrillen enzo. Ik vind ook dat iedereen zijn schoenen moet uitdoen voor een winkel...
Niet zo sexistisch! Een man kan ook stom werk doen, net als vrouwen!
pi_27084731
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 14:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat vinden jullie daarvan?
Moet ieder dat voor zichzelf weten? Of moet men gewoon wanneer men overdekte winkelcentra ingaat (zoals bv shoppings) die zaken zoals petjes, hoeden en capuchons afdoen?

In Engeland is een shopping nu bezig met het invoeren van dit beleid.
Zie ook: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/kent/4534903.stm

Zelf kan ik mij daar prima in vinden. Ik vind het bv zeer onbeleefd als men mij aanspreekt met je of jou, en daarbij dan ook nog eens te beroerd is om even de pet af te doen.
Dus in het kader van anti-sociaal beleid lijkt me dit een prima idee.
Wat mij betreft zelfs uitbreiden nar restaurants, winkels en andere openbare gelegenheden. Op school al helemaal.
Wat zeg je?

Voor de rest wat ze hierboven zeggen
pi_27084758
Wat een gezeur, hou toch lekker je pet op in een winkelcentrum oid. In een restaurant vind ik wat anders omdat dat toch een avondje uit is en niet een snackbar en ik dan niet tegen petjes en capuchons aan wil kijken.
Wat een geweldige nieuwe features op Fok!
Ja ik ben twee weken weg geweest
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_27084809
draag zelf nooit petjes/caps/hoeden/mutsen/capuchons/whatever, maar vind het maar onzin het is gewoon een overdekte winkelstraat!

Ik zou juist eerder beginnen in restaurants en winkels, hier sta je vaak in persoonlijk contact met de medewerkers en is een stukje beleefdheid wel op z'n plek. School laten we buiten beschouwing, hier is het in 99% van de gevallen al verplicht je pet af te doen in de klas.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:14:36 #8
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_27084825
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 14:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat mij betreft zelfs uitbreiden nar restaurants, winkels en andere openbare gelegenheden. Op school al helemaal.
Ik zou zeggen, eerder in restaurants dan in winkelcentra. Op de meeste scholen is het trouwens ook verboden een pet en/of capchon op te hebben in de les.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:16:10 #9
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_27084874
Ik vind aangesproken met je/jou wel prettig eigenlijk. U is alleen leuk als een kleuter dat van zijn moeder moet zeggen

Capuchons vind ik wat aso staan, maar om het te verbieden...kweenie. Ik kan het me wel voorstellen als winkels veel overvallen/bestolen worden door mensen met capuchons op. Zonder zijn ze tenminste te herkennen op de video's
pi_27084885
Ik vind ook dat je inderdaad je schoenen uit moet doen en eerst je voeten wassen voordat je een winkel binnentreed En de mannen hebben natuurlijk een gescheiden ingang van de vrouwen.

In restaurans moet je je eerst helemaal ritueel wassen
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:17:51 #11
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27084923
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:12 schreef Deetch het volgende:
Wat een gezeur, hou toch lekker je pet op in een winkelcentrum oid. In een restaurant vind ik wat anders omdat dat toch een avondje uit is en niet een snackbar en ik dan niet tegen petjes en capuchons aan wil kijken.
Wat een geweldige nieuwe features op Fok!
Ja ik ben twee weken weg geweest
Het idee wat erachter schuilt, de wederzijdse beleefdheid. In dit argument kan ik mij prima vinden.
Tevens zal dat zgn "hangjongeren" die velen een "onveilig" gevoel geven tegen gaan.
Voor vele mensen is een dagje shopping ook een dagje uit, net zoals een ander vind dat bv naar een restaurant gaan een dagje uit is. Dus overdekte openbare gelegenheden, en restaurants zouden best dit beleid mogen overnemen als dat aan mij lag.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:19:15 #12
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_27084959
Nazi gedoe.
Ik en mijn muts zijn onafscheidelijk, en ik doe hem al helemaal niet af voor iemand die het "onbeleefd" vind.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_27084987
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:16 schreef MaRySe het volgende:
In restaurans moet je je eerst helemaal ritueel wassen
7 keer, en een keppeltje op
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:20:17 #14
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27085001
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:19 schreef cerror het volgende:
Nazi gedoe.
Ik en mijn muts zijn onafscheidelijk, en ik doe hem al helemaal niet af voor iemand die het "onbeleefd" vind.
Wat heeft Nazi gedoe daar nu weer mee te maken?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_27085014
ff een klein stukje off-topic


Mag je eigenlijk je capuchon op in de auto .......??
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:21:23 #16
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_27085032
Binnenshuis draagt men geen hoofddeksels.

Ongeacht of dat thuis, in een restaurant, een snackbar of een museum is.
Als ik dus al een pet draag gaat ie af als ik ergens binnen ga, net zoals ik m'n zonnebril afzet als ik iemand aanspreek. Elementair fatsoen is dat.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_27085093
Hoofddeksels dien je gebruikelijkerwijs af te doen in overdekte ruimte, maar ik vind dat niet direct een teken van onbeleefdheid.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:24:13 #18
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27085111
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:21 schreef Phaedrus het volgende:
Binnenshuis draagt men geen hoofddeksels.

Ongeacht of dat thuis, in een restaurant, een snackbar of een museum is.
Als ik dus al een pet draag gaat ie af als ik ergens binnen ga, net zoals ik m'n zonnebril afzet als ik iemand aanspreek. Elementair fatsoen is dat.
Inderdaad. Stukje elementair fatsoen. Dat zou best wel weer eens terug mogen komen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_27085192
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:21 schreef Phaedrus het volgende:
Binnenshuis draagt men geen hoofddeksels.

Ongeacht of dat thuis, in een restaurant, een snackbar of een museum is.
Als ik dus al een pet draag gaat ie af als ik ergens binnen ga, net zoals ik m'n zonnebril afzet als ik iemand aanspreek. Elementair fatsoen is dat.
Volgens de etiquette dragen vrouwen binnen wél hoofddeksels
pi_27085277
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:21 schreef Phaedrus het volgende:
Binnenshuis draagt men geen hoofddeksels.

Ongeacht of dat thuis, in een restaurant, een snackbar of een museum is.
Als ik dus al een pet draag gaat ie af als ik ergens binnen ga, net zoals ik m'n zonnebril afzet als ik iemand aanspreek. Elementair fatsoen is dat.
Bij sommie mensen kan je beter je zonnebril ophouden
Dat is beter voor je gezondheid
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:31:38 #21
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27085357
Ik vind ze lelijk, maar nu niet direct respectloos. Die hoed-afzetten etiquetteregel is inmiddels zo ver weggezakt dat ik daar nu niet echt meer waarde aan hecht. Behalve in een kerk dan.
Vampire Romance O+
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:31:42 #22
72550 blackmage
happy slap
pi_27085358
als ik een pet draag doe ik dat omdat mijn haar er niet uitziet en als ik dan een pet op het gehad dan gaat het er niet beter uit zien.

waarom moet ik hem dan afdoen in een winkel en voor lul te lopen.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:32:31 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27085388
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:21 schreef Phaedrus het volgende:
Binnenshuis draagt men geen hoofddeksels.

Ongeacht of dat thuis, in een restaurant, een snackbar of een museum is.
Als ik dus al een pet draag gaat ie af als ik ergens binnen ga, net zoals ik m'n zonnebril afzet als ik iemand aanspreek. Elementair fatsoen is dat.
Zonnebril af vanzelfsprekend wel trouwens.
Vampire Romance O+
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:34:35 #24
72550 blackmage
happy slap
pi_27085464
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:32 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Zonnebril af vanzelfsprekend wel trouwens.
behalven als je een gewone bril hebt en op een zonnige dag een soort zonnebril bril combo draagt.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_27085510
Wat ik er van vind? Ik vind het flauwekul. Maar het past helemaal in de tijdsgeest van nu. Het lijkt wel alsof alle fatoensrakkers en moraalridders onder hun stenen vandaan zijn gekropen de laatste tijd. Ik zit alleen nog even te wachten op het moment dat de dominees weer massaal hun hol uit komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')