quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:00 schreef MaRySe het volgende:
Capuchon staat een beetje crimineel. Petjes en mutjes vind ik wel kunnen.
Tis wel netjes inderdaad om dat ff af te doen. Net als zonnebrillen enzo. Ik vind ook dat iedereen zijn schoenen moet uitdoen voor een winkel...quote:
Wat zeg je?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat vinden jullie daarvan?
Moet ieder dat voor zichzelf weten? Of moet men gewoon wanneer men overdekte winkelcentra ingaat (zoals bv shoppings) die zaken zoals petjes, hoeden en capuchons afdoen?
In Engeland is een shopping nu bezig met het invoeren van dit beleid.
Zie ook: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/kent/4534903.stm
Zelf kan ik mij daar prima in vinden. Ik vind het bv zeer onbeleefd als men mij aanspreekt met je of jou, en daarbij dan ook nog eens te beroerd is om even de pet af te doen.
Dus in het kader van anti-sociaal beleid lijkt me dit een prima idee.
Wat mij betreft zelfs uitbreiden nar restaurants, winkels en andere openbare gelegenheden. Op school al helemaal.
Ik zou zeggen, eerder in restaurants dan in winkelcentra. Op de meeste scholen is het trouwens ook verboden een pet en/of capchon op te hebben in de les.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat mij betreft zelfs uitbreiden nar restaurants, winkels en andere openbare gelegenheden. Op school al helemaal.
Het idee wat erachter schuilt, de wederzijdse beleefdheid. In dit argument kan ik mij prima vinden.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:12 schreef Deetch het volgende:
Wat een gezeur, hou toch lekker je pet op in een winkelcentrum oid. In een restaurant vind ik wat anders omdat dat toch een avondje uit is en niet een snackbar en ik dan niet tegen petjes en capuchons aan wil kijken.
Wat een geweldige nieuwe features op Fok!
Ja ik ben twee weken weg geweest
7 keer, en een keppeltje opquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:16 schreef MaRySe het volgende:
In restaurans moet je je eerst helemaal ritueel wassen
Wat heeft Nazi gedoe daar nu weer mee te maken?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:19 schreef cerror het volgende:
Nazi gedoe.
Ik en mijn muts zijn onafscheidelijk, en ik doe hem al helemaal niet af voor iemand die het "onbeleefd" vind.
Inderdaad. Stukje elementair fatsoen. Dat zou best wel weer eens terug mogen komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:21 schreef Phaedrus het volgende:
Binnenshuis draagt men geen hoofddeksels.
Ongeacht of dat thuis, in een restaurant, een snackbar of een museum is.
Als ik dus al een pet draag gaat ie af als ik ergens binnen ga, net zoals ik m'n zonnebril afzet als ik iemand aanspreek. Elementair fatsoen is dat.
Volgens de etiquette dragen vrouwen binnen wél hoofddekselsquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:21 schreef Phaedrus het volgende:
Binnenshuis draagt men geen hoofddeksels.
Ongeacht of dat thuis, in een restaurant, een snackbar of een museum is.
Als ik dus al een pet draag gaat ie af als ik ergens binnen ga, net zoals ik m'n zonnebril afzet als ik iemand aanspreek. Elementair fatsoen is dat.
Bij sommie mensen kan je beter je zonnebril ophoudenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:21 schreef Phaedrus het volgende:
Binnenshuis draagt men geen hoofddeksels.
Ongeacht of dat thuis, in een restaurant, een snackbar of een museum is.
Als ik dus al een pet draag gaat ie af als ik ergens binnen ga, net zoals ik m'n zonnebril afzet als ik iemand aanspreek. Elementair fatsoen is dat.
Zonnebril af vanzelfsprekend wel trouwens.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:21 schreef Phaedrus het volgende:
Binnenshuis draagt men geen hoofddeksels.
Ongeacht of dat thuis, in een restaurant, een snackbar of een museum is.
Als ik dus al een pet draag gaat ie af als ik ergens binnen ga, net zoals ik m'n zonnebril afzet als ik iemand aanspreek. Elementair fatsoen is dat.
behalven als je een gewone bril hebt en op een zonnige dag een soort zonnebril bril combo draagt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:32 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Zonnebril af vanzelfsprekend wel trouwens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |