abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28148771
Wij hebben een Fuji Finepix E510 gekocht, maar zij niet echt tevreden over het toestel. De foto's zijn niet zuiver te krijgen en er hangt een "waas" over de foto's heen. Toestel is nu terug naar de leverancier. Als het probleem niet verholpen kan worden, wil ik misschien een Kodak DX6490 halen. Iemand ervaring met de Kodak?
  donderdag 23 juni 2005 @ 08:45:36 #277
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28153729
Gezien voor 89 euro: de kodak c7310.
Is dat wat? Het moet echt low budget, voor huis tuin en keukengebruik, opt.zoom is niet noodzamelijk. Scherpe plaatjes wel! Liefst ook scherpe macroplaatjes. En de kleuren moeten goed zijn, ik heb nu een camera die gele bloemen vaak niet kan fotograferen (wordt een vage wittige vlek).

Low budget alternatieven zijn welkom (een vereiste is dat er een geheugenkaart in kan, ik heb nu een camera die de plaatjes meteen kwijt is als de batterij op is, en dat is niks...)
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  Redactie Frontpage donderdag 23 juni 2005 @ 20:37:01 #278
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_28172964
dutch-mama, neem een Trust! Absoluut no budget, en een redelijke camera. Alleen wel erg traag...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:06:36 #279
66422 dutch-mamma
pi_28173940
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 20:37 schreef Djeez het volgende:
dutch-mama, neem een Trust! Absoluut no budget, en een redelijke camera. Alleen wel erg traag...
Ik heb 3 (drie, ja, ik heb er 2 gratis gekregen toen ik me ergens inschreef) Trusts, de 350, 550 en 730 Powerc@m.
Ik heb er redelijke plaatjes mee gemaakt. Niet top, maar redelijk, en dankzij foto-express kon ik er nog wat moois van maken.
Overigens vind ik alleen de 730 schandalig traag, die andere 2 vallen wat dat betreft mee!

Maar ik wil nu een stapje hoger. Hoge eisen stel ik niet, maar de 730 kan bijvoorbeeld geen gele bloemen "pakken", dat wordt iets wits, en de scherpte is ook niet perfect.
Ik ben er 2 jaar heel blij mee geweest omdat dat destijds het enige betaalbare was voor me, en ik zal mijn 730 (die andere 2 zijn van de kinderen) als "handtas-camera" bij me houden, maar qua kwaliteit wil ik nu een treetje hoger.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 23 juni 2005 @ 23:25:04 #280
66422 dutch-mamma
pi_28178738
OK, nog even doorzeuren.
Ik kreeg ook dit merk door: Olympus Camedia C-370
En die zou momenteel spotgoedkoop zijn bij Wehkamp...
Iemand ervaring? Nogmaals: ik wil redelijk natuurgetrouwe kleuren, scherpte en nette macro's, verder geen extraatjes, 3 mpix is voldoende.
pi_28182002
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 23:25 schreef dutch-mamma het volgende:
OK, nog even doorzeuren.
Ik kreeg ook dit merk door: Olympus Camedia C-370
En die zou momenteel spotgoedkoop zijn bij Wehkamp...
Iemand ervaring? Nogmaals: ik wil redelijk natuurgetrouwe kleuren, scherpte en nette macro's, verder geen extraatjes, 3 mpix is voldoende.
Olympus camera's zijn volgens mij gewoon goed over het algemeen Niet alle camera's zullen super zijn, maar dat kun je ook niet verwachten voor low-budget.
Let wel op dat er misschien xD kaartjes in de Olympus gaan, ik weet niet of je al geheugen hebt wat je wilt "hergebruiken", dan is dat wel iets om op te letten.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_28184312
De olympus 370 is niet slecht, maar wel erg veel moeite bij focussen bij gewoon kamerlicht.

Die Kodak camera maakt wel aardige plaatjes, maar ook die Olympus doet dat. Je krijgt waar je voor betaald.

Persoonlijk zou ik er nog geen 100 euro bij leggen en de canon A510 kopen. (zo rond de 180 euro nu)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:31:44 #283
66422 dutch-mamma
pi_28184963
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:27 schreef Elefes het volgende:

[..]

Olympus camera's zijn volgens mij gewoon goed over het algemeen Niet alle camera's zullen super zijn, maar dat kun je ook niet verwachten voor low-budget.
Let wel op dat er misschien xD kaartjes in de Olympus gaan, ik weet niet of je al geheugen hebt wat je wilt "hergebruiken", dan is dat wel iets om op te letten.
Ik geloof dat er idd een xd in moet, en ik heb begrepen dat die aan de prijs zijn, zijn er verder nog bezwaren tegen? Ik heb aan 128 mb meer dan genoeg overigens.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:32:22 #284
66422 dutch-mamma
pi_28184975
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:03 schreef basset het volgende:
De olympus 370 is niet slecht, maar wel erg veel moeite bij focussen bij gewoon kamerlicht.

Die Kodak camera maakt wel aardige plaatjes, maar ook die Olympus doet dat. Je krijgt waar je voor betaald.

Persoonlijk zou ik er nog geen 100 euro bij leggen en de canon A510 kopen. (zo rond de 180 euro nu)
Bedankt voor de reactie, de canon zal ik zeker ook overwegen!
pi_28190318
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 09:31 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik geloof dat er idd een xd in moet, en ik heb begrepen dat die aan de prijs zijn, zijn er verder nog bezwaren tegen? Ik heb aan 128 mb meer dan genoeg overigens.
Ik geloof dat xD niet zo heel snel is, maar als je een 3mp camera hebt en een 128mb kaartje, zul je volgens mij niet veel verschil merken... Ze zijn idd wel wat duurder heb ik het idee, maar met een beetje zoeken op internet (m.n. in de pricewatch van tweakers, hier dus) kun je wel wat leuke koopjes regelen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:32:11 #286
66422 dutch-mamma
pi_28190382
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:30 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik geloof dat xD niet zo heel snel is, maar als je een 3mp camera hebt en een 128mb kaartje, zul je volgens mij niet veel verschil merken... Ze zijn idd wel wat duurder heb ik het idee, maar met een beetje zoeken op internet (m.n. in de pricewatch van tweakers, hier dus) kun je wel wat leuke koopjes regelen
BEdankt voor de info en de URL!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:39:35 #287
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_28190632
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:30 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik geloof dat xD niet zo heel snel is
volgens mij is xd best wel snel hoor...
pi_28194126
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:39 schreef capibar het volgende:

[..]

Vooral duur en alleen Fuji en Olympus gebruiken ze.

SD is de standaard aan het worden denk ik.
pi_28195326
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:39 schreef capibar het volgende:

[..]

Ik geloof dat CF bijvoorbeeld sneller is. Maar zoals ik al zei merk je daar bij kleinere fotobestanden denk ik nauwelijks iets van.
pi_28198941
Hmmm, ik heb mijzelf voorgenomen om deze zomer over te stappen naar Digi reflex. En in eerste instantie wou ik de D70(s) hebben. Maar gezien het prijsverschil (350,-) is de D50 wel erg aantrekkelijk. Ik kan dan nog steeds lenzen delen met mijn vader (die een D70 heeft), maar moet al mijn geheugen vervangen. (ik heb 4 128mb CFkaartjes) Maar dat laatste is gezien het prijsverschil ook wel overkomelijk, trouwens met de hogere resolutie moet ik toch wel aan groter geheugen.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:20:21 #291
67643 iDex
opdondertje
pi_28230186
kheb sinds 2 dagen de pentax optio s5n

kben er heel blij mij, hijs lekker klein en goede foto's haal ik eruit

maar nu is mijn vraag, weet iemand of er een een samsonite hoesje voor te koop is, of heeft iemand een linkje naar een site van fototasjes van samsonite?
pi_28230435
iemand ook ervaring met de Konika minolta dimage A200? vind dat wel een erg mooi apparaat namelijk.
2825cc Single Turbo Beast
pi_28235300
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:20 schreef iDex het volgende:
kheb sinds 2 dagen de pentax optio s5n

kben er heel blij mij, hijs lekker klein en goede foto's haal ik eruit

maar nu is mijn vraag, weet iemand of er een een samsonite hoesje voor te koop is, of heeft iemand een linkje naar een site van fototasjes van samsonite?
Bizar, de mediamarkt hangt vol met samsonite fototasjes. Maar op de website zijn ze niet terug te vinden. Je zou haast zeggen dat er twee samsonites zijn. Ik denk dat je dan maar het beste eens kan passen bij de winkel. Als alternatief is er wel www.lowepro.com die hebben wel alles online staan, inclusief een lijst waarop staat welke camera's in de tassen passen.
pi_28237684
Kan de snelheid van je camera veranderen als je er snellere geheugenkaartjes in doet? Dus is een camera sneller met een Ultra III geheugenkaart dan met een "normale" kaart?
pi_28237757
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:15 schreef Juup© het volgende:
Wij hebben een Fuji Finepix E510 gekocht, maar zij niet echt tevreden over het toestel. De foto's zijn niet zuiver te krijgen en er hangt een "waas" over de foto's heen. Toestel is nu terug naar de leverancier. Als het probleem niet verholpen kan worden, wil ik misschien een Kodak DX6490 halen. Iemand ervaring met de Kodak?
?
pi_28246095
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:39 schreef Ke2v2in het volgende:
Kan de snelheid van je camera veranderen als je er snellere geheugenkaartjes in doet? Dus is een camera sneller met een Ultra III geheugenkaart dan met een "normale" kaart?
Alleen als de camera ook zelf met hogere datasnelheden overweg kan. Dit is typisch zo'n 'zwakste schakel' geval. De snelste van de twee past zich aan de langzame aan.
  zondag 26 juni 2005 @ 12:30:21 #297
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_28246286
Als je nog een Xd kaartje nodig hebt zou ik hem als ik jou was via ebay kopen. Ik heb er 3 weken geleje zelf 1 gekocht van 1GB voor 76 Euro inc verzendkosten en verzekering. Hier was die in de winkel rond de 95 euro. Had hem binnen 4 dagen thuis vanuit de US zonder dat ik extra belastingen hoefde te betalen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 26 juni 2005 @ 12:37:01 #298
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_28246455
quote:
Op zondag 26 juni 2005 12:20 schreef Fixers het volgende:

[..]

Alleen als de camera ook zelf met hogere datasnelheden overweg kan. Dit is typisch zo'n 'zwakste schakel' geval. De snelste van de twee past zich aan de langzame aan.
Grofweg is voor compact camera's een ordinair kaartje snel genoeg, consumenten-klasse DSLR's (rond de 1000 euro voor de body) hebben niet meer nodig dan een normaal snel kaartje zoals Sandisk Ultra II en pas bij professionele DSLR's geeft een Extreme III kaartje merkbaar verschil.
Overigens is een Extreme III kaart op een compact camera ook wel iets sneller, maar dan heb je het vaak over verschillen van maar enkele millisecondes per foto, niet echt het geld waard dus.
Als je ergens kan testen met verschillende kaartjes zou ik dat wel doen, kan zijn dat voor jouw manier van werken een trager kaartje ook voldoet.
Corrigeer me svp als ik ernaast zit
pi_28247510
Ik ben aan het kijken naar een lekker compact cameratje waar je nog wel mooie foto's mee kan schieten. Nou heb ik een review gelezen van een nieuwe camera die samsung in nederland in juli op de markt komt en nou heb ik wel interesse in die camera. Alleen weet ik niet of de kwaliteit dan wel naar mijn verwachting is, of dat een andere camera beter aansluit bij mijn wensen.

Hij heeft wel een gave optie om met weinig belichting zonder flits alsnog goede foto's te kunnen maken door een nieuwe techniek. Daar kun je hier meer over lezen:
http://www.adversus.nl/electronics/samsungcamera/

Specs:
http://www.letsgodigital.(...)cation/974/show.html

Wat zijn eventueel vergelijkbare alternatieven? En hoe weet ik wanneer er snel zogenaamde ruis optreedt? Ik hoor er veel over, maar weet niet waar dat nou uit blijkt.
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
  zondag 26 juni 2005 @ 13:26:11 #300
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_28247706
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:15 schreef Juup© het volgende:
Die Kodak ziet er erg netjes uit
Zeker wel de moeite waard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')