Ik heb 3 (drie, ja, ik heb er 2 gratis gekregen toen ik me ergens inschreef) Trusts, de 350, 550 en 730 Powerc@m.quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:37 schreef Djeez het volgende:
dutch-mama, neem een Trust! Absoluut no budget, en een redelijke camera. Alleen wel erg traag...
Olympus camera's zijn volgens mij gewoon goed over het algemeenquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:25 schreef dutch-mamma het volgende:
OK, nog even doorzeuren.
Ik kreeg ook dit merk door: Olympus Camedia C-370
En die zou momenteel spotgoedkoop zijn bij Wehkamp...
Iemand ervaring? Nogmaals: ik wil redelijk natuurgetrouwe kleuren, scherpte en nette macro's, verder geen extraatjes, 3 mpix is voldoende.
Ik geloof dat er idd een xd in moet, en ik heb begrepen dat die aan de prijs zijn, zijn er verder nog bezwaren tegen? Ik heb aan 128 mb meer dan genoeg overigens.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:27 schreef Elefes het volgende:
[..]
Olympus camera's zijn volgens mij gewoon goed over het algemeenNiet alle camera's zullen super zijn, maar dat kun je ook niet verwachten voor low-budget.
Let wel op dat er misschien xD kaartjes in de Olympus gaan, ik weet niet of je al geheugen hebt wat je wilt "hergebruiken", dan is dat wel iets om op te letten.
Bedankt voor de reactie, de canon zal ik zeker ook overwegen!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 09:03 schreef basset het volgende:
De olympus 370 is niet slecht, maar wel erg veel moeite bij focussen bij gewoon kamerlicht.
Die Kodak camera maakt wel aardige plaatjes, maar ook die Olympus doet dat. Je krijgt waar je voor betaald.
Persoonlijk zou ik er nog geen 100 euro bij leggen en de canon A510 kopen. (zo rond de 180 euro nu)
Ik geloof dat xD niet zo heel snel is, maar als je een 3mp camera hebt en een 128mb kaartje, zul je volgens mij niet veel verschil merken... Ze zijn idd wel wat duurder heb ik het idee, maar met een beetje zoeken op internet (m.n. in de pricewatch van tweakers, hier dus) kun je wel wat leuke koopjes regelenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 09:31 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik geloof dat er idd een xd in moet, en ik heb begrepen dat die aan de prijs zijn, zijn er verder nog bezwaren tegen? Ik heb aan 128 mb meer dan genoeg overigens.
BEdankt voor de info en de URL!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:30 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik geloof dat xD niet zo heel snel is, maar als je een 3mp camera hebt en een 128mb kaartje, zul je volgens mij niet veel verschil merken... Ze zijn idd wel wat duurder heb ik het idee, maar met een beetje zoeken op internet (m.n. in de pricewatch van tweakers, hier dus) kun je wel wat leuke koopjes regelen
Vooral duur en alleen Fuji en Olympus gebruiken ze.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:39 schreef capibar het volgende:
[..]
volgens mij is xd best wel snel hoor...
Ik geloof dat CF bijvoorbeeld sneller is. Maar zoals ik al zei merk je daar bij kleinere fotobestanden denk ik nauwelijks iets van.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:39 schreef capibar het volgende:
[..]
volgens mij is xd best wel snel hoor...
Bizar, de mediamarkt hangt vol met samsonite fototasjes. Maar op de website zijn ze niet terug te vinden. Je zou haast zeggen dat er twee samsonites zijn. Ik denk dat je dan maar het beste eens kan passen bij de winkel. Als alternatief is er wel www.lowepro.com die hebben wel alles online staan, inclusief een lijst waarop staat welke camera's in de tassen passen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:20 schreef iDex het volgende:
kheb sinds 2 dagen de pentax optio s5n
kben er heel blij mij, hijs lekker klein en goede foto's haal ik eruit
maar nu is mijn vraag, weet iemand of er een een samsonite hoesje voor te koop is, of heeft iemand een linkje naar een site van fototasjes van samsonite?
?quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:15 schreef Juup© het volgende:
Wij hebben een Fuji Finepix E510 gekocht, maar zij niet echt tevreden over het toestel. De foto's zijn niet zuiver te krijgen en er hangt een "waas" over de foto's heen. Toestel is nu terug naar de leverancier. Als het probleem niet verholpen kan worden, wil ik misschien een Kodak DX6490 halen. Iemand ervaring met de Kodak?
Alleen als de camera ook zelf met hogere datasnelheden overweg kan. Dit is typisch zo'n 'zwakste schakel' geval. De snelste van de twee past zich aan de langzame aan.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:39 schreef Ke2v2in het volgende:
Kan de snelheid van je camera veranderen als je er snellere geheugenkaartjes in doet? Dus is een camera sneller met een Ultra III geheugenkaart dan met een "normale" kaart?![]()
Grofweg is voor compact camera's een ordinair kaartje snel genoeg, consumenten-klasse DSLR's (rond de 1000 euro voor de body) hebben niet meer nodig dan een normaal snel kaartje zoals Sandisk Ultra II en pas bij professionele DSLR's geeft een Extreme III kaartje merkbaar verschil.quote:Op zondag 26 juni 2005 12:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Alleen als de camera ook zelf met hogere datasnelheden overweg kan. Dit is typisch zo'n 'zwakste schakel' geval. De snelste van de twee past zich aan de langzame aan.
Die Kodak ziet er erg netjes uitquote:Op woensdag 22 juni 2005 23:15 schreef Juup© het volgende:
Wij hebben een Fuji Finepix E510 gekocht, maar zij niet echt tevreden over het toestel. De foto's zijn niet zuiver te krijgen en er hangt een "waas" over de foto's heen. Toestel is nu terug naar de leverancier. Als het probleem niet verholpen kan worden, wil ik misschien een Kodak DX6490 halen. Iemand ervaring met de Kodak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |