Lijkt voorlopig nog mee te vallen (volgens de radar) en ja, ik heb een abonnement. Bevalt me best trouwens..quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:33 schreef drelletje het volgende:
Fipo! Er ontstaat onweer heb ik gehoord! Dus zal zo wel loslopen in het 80ste deel
Relaxt!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:23 schreef Yezz het volgende:
[..]
Lijkt voorlopig nog mee te vallen (volgens de radar) en ja, ik heb een abonnement. Bevalt me best trouwens..![]()
Linkje naar deel 79:
De Atmosfeer staat op ontploffen, deel 79
T ziet er niet echt lekker uit... hoe heet je op de poollicht chat? Ben het even vergeten. Ik dus Gargquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:42 schreef -CRASH- het volgende:
Tis helder hier ... laat het PL maar komen.
Als straf voor jou geen poollichtquote:Op zondag 15 mei 2005 00:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zojuist zonet de eerste flits waar genomen
Schijt aan die poollicht.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:12 schreef drelletje het volgende:
[..]
Als straf voor jou geen poollicht
Ik ga wel poollicht krijgen dus!
Over Friesand en Groningen hangt nu inderdaad een 'staart' met buienquote:Op zondag 15 mei 2005 00:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zojuist zonet de eerste flits waar genomen
Toch leuk dat ik meer poollicht zie dan ik bliksem ziequote:Op zondag 15 mei 2005 00:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Schijt aan die poollicht.
Die kans is toch maar erg klein
Geef mij maar liever knallende vuurwerk
Ik zit dan ook nog steeds op mijn eerste poollicht ervaring te wachtenquote:Op zondag 15 mei 2005 00:17 schreef drelletje het volgende:
[..]
Toch leuk dat ik meer poollicht zie dan ik bliksem zie
Een beetje goed poollicht is leuker dan bliksem... Ook vooral het voorspellen en wachten en eindeloze gedoe is leuker.. Bliksem is makkelijkerDat hoor je ook als het komt
Ik woon dus in de bilt... ook wel randstad.. Ik heb 2 plekken waar ik donker kan zitten, 1 voor langere voorbereiding en 1 voor ren ren vlug vlug er is PL!quote:Op zondag 15 mei 2005 00:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik zit dan ook nog steeds op mijn eerste poollicht ervaring te wachten![]()
pokke randstad
vast welquote:Op zondag 15 mei 2005 10:12 schreef Klonk het volgende:
is er een weerkenner die een voorspelling durft te geven voor de FOT kesselmeet vanmiddag, blijft het van dit zeikweer ?
Hier in Venlo zelfde weer, maar wie weet breekt vanmiddag de boel open.quote:Op zondag 15 mei 2005 10:18 schreef indahnesia.com het volgende:
Het is in Eindhoven regenachtig, er staat niet veel wind en met 8.5 graden is het prima weer om lekker binnen te blijven en wat DVDtjes te gaan kijken.![]()
Doen doen doenquote:
waah.. zo'n bui heb ik twee keer meegemaakt, 1 maal toen ik in een groot huis in Jakarta zat, waar ik uiteindelijk de stroom er weer op zette toen de bui over was, ergens in 2000 geloof ik. Eenmaal afgelopen Januari toen ik ergens in een restaurantje in Malang (Jawa) mijn thee zat te drinken, de aarde beefde gewoon door de zware donders en bijbehorende vrijwel continue bliksem. Schitterend gewoonquote:Op zondag 15 mei 2005 17:10 schreef Libris het volgende:
Gisteren in Singapore:
Warme dag zoals normaal, 's avond begint het in de verte te lichten, je ziet het dichterbij komen en opeens begint het te druppelen. Ik zat met een Nederlandse kennis buiten op een terras, en we gingen een beetje verzitten, onder een afdakje. We dachten wel dat het na een kwartiertje over zou gaan. Niet dus, het werd erger en erger. Meer water dan er normaal uit mijn douchestraal komt. Ook de onweer kwam dichterbij. Op het hoogtepunt was het zicht erg minimaal door de regen, maar lichtte het om de 2 seconden. Dus naar binnen gegaan in een pub, en daar een paar donderslagen meegemaakt dat de vonken uit de stopcontacten vlogen. Echt eng. In totaal heeft de bui 2 tot 3 uur geduurd. Een van de meest heftige buien die ik hier heb meegemaakt.
Daarom zoek ik het ook af en toe opquote:Op zondag 15 mei 2005 17:57 schreef AcidTrance het volgende:
Wel jammer dat zulk weer hier nauwelijks voorkomt![]()
Je had in schotland moeten blijven...quote:Op zondag 15 mei 2005 21:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het weer was in Schotland de afgelopen dagen werkelijk geweldig. Letterlijk 3 druppels regen en verder zon, af en toe wat bewolking en prima termperatuurtje
.
En dan kijk ik nu - terug in Nederland - uit m'n raam en zie alweer een donkere lucht deze kant op komen.
damnquote:Op zondag 15 mei 2005 21:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je had in schotland moeten blijven...
Dan had je een heeele grote kans gehad
om het poollicht te zien.
Zie je dat toevallig in Amsterdam ?!?quote:Op zondag 15 mei 2005 23:39 schreef firecow het volgende:
Poollicht @ the moment....
Een leugen hoeft het niet te zijn hoor, als ik wat onderbouwing zie, vind ik het al goed genoeg, ik wil het zelf namelijk ook wel eens in het echt zien, maar zo midden in Eindhoven lukt dat niet echtquote:Op maandag 16 mei 2005 09:40 schreef Evil-Cherry het volgende:
Beetje flauw om meteen maar te zeggen dat het een leugen is. De poster kan zich toch ook vergist hebben?
Ik heb gisteren 5 uur met die gast gechat van de site... Geloof me hij zag geen PLquote:Op maandag 16 mei 2005 10:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.spacepage.be/ spreekt wel over mogelijk poollicht.
Verzinsel, leugen. Hetzelfdequote:Op maandag 16 mei 2005 11:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Een leugen hoeft het niet te zijn hoor, als ik wat onderbouwing zie, vind ik het al goed genoeg, ik wil het zelf namelijk ook wel eens in het echt zien, maar zo midden in Eindhoven lukt dat niet echt![]()
Tip: Meld je aan in de mailinglist van www.poollicht.nl en meld je aan bij de Poollicht alert SMS dienst... Zijn wat van die trucjes dat je het kan zien. Mocht het zover zijn ff op de fiets of in de auto weilandje opzoeken en zitten maar. Die sms diest is echt heel handig. Krijg je een smsje als: Er is nu een korte opleving, mogelijk nu PL te zien. DIe kreeg ik gisteren dus. Naja toen was het dus net niet sterk genoeg om PL te laten zien. Maar ik heb het ook gehad dat ik door de sms PL zag.quote:Op maandag 16 mei 2005 11:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Een leugen hoeft het niet te zijn hoor, als ik wat onderbouwing zie, vind ik het al goed genoeg, ik wil het zelf namelijk ook wel eens in het echt zien, maar zo midden in Eindhoven lukt dat niet echt![]()
En wat was dat weer een gezellig zooitje vannacht...quote:Op maandag 16 mei 2005 11:25 schreef drelletje het volgende:
[..]
Ik heb gisteren 5 uur met die gast gechat van de site... Geloof me hij zag geen PLAlleen in Hamburg was een melding. Nederland was ver PL vrij. Dat kan ik toch met zekerheid zeggen, heel de PL gemeenschap gisteren weer gesproken
*PL=Poollicht
Altijd toch?quote:Op maandag 16 mei 2005 16:50 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En wat was dat weer een gezellig zooitje vannacht...
Neen, aangezien ik zo nog naar buiten moetquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:53 schreef drelletje het volgende:
[..]
Zonder regen zouden er geen plantjes groeien! Wees blij!
Dat heeft te maken met de dikte van de wolk.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:00 schreef _Flea_ het volgende:
ff domme vraag misschien, maar hoe kan het dat soms de wolken zo ontzettend donker zijn? Heeft dat te maken met de manier waarop het zonlicht op de wolken valt?
Hmm, ok, dus toch iets met licht. Maar het is dus niet gezegd dat daar meer regen uit valt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:30 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de dikte van de wolk.
Hoe dikker de wolk, hoe minder zonlicht er doorheen komt, dus hoe donkerder hij wordt.
Daarbij kan hij ook nog in de schaduw hangen van een andere wolk, waardoor hij nog donkerder lijkt.
Omdat onze ogen het licht van de zon compenseren dat via huizen, bomen enz. reflecteert. Dat wil dus zeggen dat onze pupillen zich vernauwen en alles wat dan donker is, lijkt dan nóg donkerder.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:00 schreef _Flea_ het volgende:
ff domme vraag misschien, maar hoe kan het dat soms de wolken zo ontzettend donker zijn? Heeft dat te maken met de manier waarop het zonlicht op de wolken valt?
De wolken filteren ook bepaalde kleuren er uit. Dus hele dikke wolken worden soms groen.. meestal dus onweers wolken. En nog groter krijgen ze weer andere kleuren. Laatst iets over gelezen op internet... maar ben het weer kwijtquote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:30 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de dikte van de wolk.
Hoe dikker de wolk, hoe minder zonlicht er doorheen komt, dus hoe donkerder hij wordt.
Daarbij kan hij ook nog in de schaduw hangen van een andere wolk, waardoor hij nog donkerder lijkt.
Heb een shelf gezien mammatus en een whalesmouth... best boeiend weerquote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:37 schreef Evil-Cherry het volgende:
Saai weer zeg. Beetje wolken, beetje wind, geen temperatuur (jawel, maar maar 11 graden, dus ook niet boeiend), beetje zon..
Nah! Laat het dan maar HOZEN!
Haha.. Je liegt..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:42 schreef drelletje het volgende:
[..]
Heb een shelf gezien mammatus en een whalesmouth... best boeiend weer
En geen foto's ervan.... dat kan toch nietquote:Op dinsdag 17 mei 2005 18:42 schreef drelletje het volgende:
[..]
Heb een shelf gezien mammatus en een whalesmouth... best boeiend weer
Volgens mij heb ik iets tussen de webcam plaatjes zitten.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:31 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En geen foto's ervan.... dat kan toch niet
Haat mij!!!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:38 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Haha.. Je liegt..
Toch? Want anders haat ik je.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:15 schreef JoeKurr het volgende:
Filmpje online!
Als je het zo snel voorbij ziet komen, ziet het er heel indrukwekkend uit, maar in werkelijkheid was die whalesmouth, als het er een was, ongeveer 40 minuten te zien (13:00 tot 13:40).
Timelapse video 17-05-2005 (xvid)
Zeker lekker vandaag. Morgen wordt het zelfs nog wat warmer, maar dan is er wel meer kans op regen....quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Heeeerlijk weer vandaag, niet te warm en niet te koud. Lekker zonnetje, heb toenet lekker in de stad rondgelopen..
Heel normaal hoor voor mei.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:03 schreef star_gazer het volgende:
Wat een waardeloos weer zeg voor in mei
quote:
CONVECTIVE FORECAST
VALID 06Z FRI 20/05 - 06Z SAT 21/05 2005
ISSUED: 19/05 22:13Z
FORECASTER: TUSCHY
There is a slight risk of severe thunderstorms forecast across North Belgium,Holland, extreme north west Germany, Denmark and eastern England
General thunderstorms are forecast across Great Britain and Ireland
General thunderstorms are forecast across Moldova,Ukraina and White Russia
SYNOPSIS
Higly amplified pattern will continue during the forecast period. Major, near neutral stacked upper level low west of Ireland will shift slowly eastward. Strong jet will come out of the base of the system and should affect parts of north west Europe....Another, but weaker upper level trough over south east Europe will also move slowly eastward. Both systems and accompanying strong baroclinic zones will be the focus for TSTM development. South and central Europe will see rising pressure and strong WAA between both troughs and developing cap should inhibit cell development.
DISCUSSION
...North Belgium,Holland, extreme north west Germany, Denmark and eastern England...
Cold front will cross Great Britain during the first part of the forecast period from south west to north east. Although the front will move pretty parallel with the steering flow and should be not as active in south east Great Britain as further north, lift along the front should be enough for producing scattered TSTMs....enhanced lift by left exit region of upper and mid level jet and a tongue of nearly 500J/kg instability prefrontal should help for cell development....strengthening deep layer shear (~25m/s) and unidirectional flow would pose a risk for a developing line of storms with the main threat for some severe wind gusts and a marginal hail threat if discrete cell development occurs in front of this line...MCS should move east-northeastward and exit the SLGT region pretty fast....weakening because of decreasing instability and forcing should lower the severe weather risk.
Next feature of interest should be a short wave in the early evening hours, which should enter northern France in the noon hours. Main insecurity will be the instability along the baroclinic zone - NW France to Holland -....models don't develop a lot of instability over northern France and the bullseye of instability further south seems to be unrealistic , because models ( especially GFS) have too high dew points.Yesterday reports over north west France showed up to 13°C and I see no reason why this should change significantly. This, at least, more humid airmass could be advected eastward along the baroclinic zone....Forcing of this short wave and additional convergence along the baroclinic zone should help to initiate isolated to scattered TSTM development from north west to north France. At the moment, models don't show a lot of convective signals over extreme north France but if more humidity will be advected eastward than anticipated at the moment, a westward expansion of the SLGT risk area has to be considered....Ingridients for more widespread TSTM development seem to come together over Holland, where strong forcing, some instability and convergence along the baroclinic zone should help for cell initiation... Early in the initiation stage and especially along the baroclinic zone, strong low level shear up to 25kt and low LCLs should pose a risk for some rotating storms with an isolated tornado risk,stronger hail and severe wind gusts. Later in the period, strengthening deep layer shear and clustering of the storms should change the convective mode into a linear mode with the main threat for severe wind gusts....the MCS should race northeastward towards Denmark in front of a potent mid and upper level jet.
...Great Britain and Ireland...
First round of TSTM development is expected with the cold front, mentioned above....Main risk will be an isolated wind gusts and marginal hail ( steeper lapse rates due to cold air mass aloft)...Not much subsindence forcasted in the wake of the front so expect widespread TSTM development during the rest of the forecast period with isolated strong wind gusts possible.
...Moldova,Ukraina and White Russia...
Downstream of broad and weakening trough over SE Europe, strong southerly flow developed over the past days and advected warm and very dry air over parts of Turkey.... Modification of airmass over the Black sea is the reason for a pretty broad area of instability, especially along a north-south orientated frontal zone over east Europe.... Greece should see scattered TSTM development under the cold mid and upper level airmass, which will destabilisize the atmopshere....Weak kinematic parameters won't favor any organisation of cells...Short wave, crossing the Black Sea during the noon and early afternoon hours should reach the SEE TEXT area in the evening hours.Widespread TSTM development is anticipated and main threat will be marginal hail and strong to isolated severe wind gusts....Past runs of GFS showed a backing wind area over the SEE TEXT area...combined with low LCLs there could be the possibility for one or two tornadoes, but insecurity of the development of the closed depression will keep me from upgrading... Further north, along the baroclininc frontal zone, expect TSTM development...this development should occur under an increasingly diffluent flow , thus weakening wind field is anticipated.
#
Geloof er niet meer in......quote:
Het is ook geen geloof... Het is een verwachting Of een voorspelling.. aangezien het in een begin stadium zitquote:
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:06 schreef drelletje het volgende:
[..]
Het is ook geen geloof... Het is een verwachting Of een voorspelling.. aangezien het in een begin stadium zit
Het is alweer droog na een paar druppelsquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:35 schreef DemonRage het volgende:
Eventjes terug waaide het toch wel veel meer... 't is opvallend rustig geworden.
We krijgen btw zo een bui'tje
Een uitgebluste bui die nog slechts een paar spetters oplevert.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:25 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Hoi allemaal![]()
Flinke onweersbui trekt belgie binnen
Ben benieuwd wat NL gaat krijgen.
Het onweer is er zo te zien in de buurt van Brussel uitgegaan, helaas.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:33 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Ik bedoel die bi de Frans-Belgische frens, die leeft geloof ik nog wel aardig, of heb ik het mis?
En ik zag het het eerst!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Veel weerlicht ten ZW van Maastricht.
Voor de kenners: richting de Sint Pietersberg
Lijkt er af en toe wel op jaquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
En ik zag het het eerst!![]()
Ik dacht dat het vuurwerk was.
jaquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ojé. Denken jullie dat vanavond de wereld vergaat?
Zou het?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dat idee bestaat al 80 delenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:16 schreef Againzender het volgende:
Maar boven Vlaanderen is nu weer een nieuwe lijn ontstaan![]()
GMTAquote:
Ja idd. Dat zeist hoor ik dus. Nu. Eigenlijk heel de tijd. Best actief zo te horen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:17 schreef Oom_Agent het volgende:
Vers onweer ontstaat er in ZW Belgie en omgeving van Zeist........
die van ZW Belgie ligt in mijn aanvoer, nu nog maar hopen of het in stand blijft.......
die lijkt inderdaad nog aardig te activeren.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:30 schreef Oom_Agent het volgende:
dat wordt een pittig lijntje van Antwerpen naar Bergen
Dank!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:41 schreef Oom_Agent het volgende:
De code voor vandaag 239072 !
morgen (vandaag)namelijk ook buien
doe maar eens jaquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:43 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik moet nog even wat flah-meuk installeren op deze computer zie ik nu
Firefox moest nog even helemaal up-and-running worden hierquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:46 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
doe maar eens jaanders werkt ie niet......
Als het goed is krijg je zo die onweerslijn over je heen!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:47 schreef Ambrosius het volgende:
Het begint hier (Roosendaal) nu ineens flink te storten.
Exactquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:48 schreef Againzender het volgende:
[..]
Als het goed is krijg je zo die onweerslijn over je heen!
Zit alweer boven Duitsland, helaas....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik vraag me af waar die buien en dat onweer hier ineens is gebleven. gewoon helemaal niets meer.
En zo te zien zit er op korte termijn niets meer aan te komen ...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:52 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zit alweer boven Duitsland, helaas....
D'r zitten wat signalen boven het zuiden van Belgie, maar ik denk dat dat storing is van die knoeper boven Luxemburg.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:52 schreef Againzender het volgende:
[..]
Zit alweer boven Duitsland, helaas....
Hm, het zwaartepunt moet de komende 10 minuten zo'n beetje gaan overkomen daar.quote:
Rond 02:30 uur denk ikquote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:02 schreef drelletje het volgende:
Dat uit belgië gaat dat mij hier in de bilt eigenlijk raken?
Inderdaad. Tussen Apeldoorn centrum en noord op de A50 gedurende 2 km een hoosbui gehad, daarvoor en daarna een kurkdroge weg, en m'n oprit was ook nog droog, hemelsbreed 3 km van het "regengebied". En die ene klap hoorde ik zojuist idd ook.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:54 schreef Party_P het volgende:
Apeldoorn, toenet een flinke bui en 1 ferme rommel
Het laatste kwartier is het compleet rustig hier..quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:01 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hm, het zwaartepunt moet de komende 10 minuten zo'n beetje gaan overkomen daar.
het gaat inderdaad snel, lijkt ook meer een oostelijke uitbreiding in te zitten. Misschien nog wat spektakel voor Nijmegen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:28 schreef drelletje het volgende:
begint te regenen grote druppels
10 min 4 min ach wat is het verschil
De bilt zal het denk ik niet raken... ja wel de regen, maar het onweer... gaat het te ver oostelijk langsquote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:32 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
het gaat inderdaad snel, lijkt ook meer een oostelijke uitbreiding in te zitten. Misschien nog wat spektakel voor Nijmegen.
Heb je nu een geroosterd haantje op de top staan?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:30 schreef Oom_Agent het volgende:
net een superharde inslag, felle witte flits en harde knal. Hij sloeg denk ik in de kerktoren naast me.....
Zoals gisteren zeg maar. Dat 't onweer niet de grens durft over te komenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:41 schreef Oom_Agent het volgende:
in zuid Belgie broeit er nog meer.
Maar ben bang voor de dagelijkse gang![]()
ja precies, het had nu 17:00 uur moeten zijn, dan was het beter geweest. ( en 29 gradenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zoals gisteren zeg maar. Dat 't onweer niet de grens durft over te komen.
De dag is nog niet omquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:21 schreef -CRASH- het volgende:
De hele dag al droog hier.
En het was weer eens halo tijd
Rolwolk?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:46 schreef 61neorej het volgende:
Dikke Rolwolk hier!
pikzwarte lucht met uitzakkende witte band
Deel van de witte band begon zelfs even te kolken en naar beneden te komen!!
(Gouda)
Nu achter de rolwolk paarse lucht en beginnende regen
Gij zit thuisquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:49 schreef Stuart het volgende:
Het regent hier momenteel (omgeving Amsterdam)![]()
Dat zal ook die onweersbui zijn die zo'n beetje over het strand naar het noorden trekt.quote:
Mietjequote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:51 schreef DaMart het volgende:
Zandvoort: nog steeds regen, maar onweer lijkt te zijn weggetrokken... ging net wel flink tekeer trouwens. Uit voorzorg had ik zelfs mijn pc maar even uitgezet
Hoop inslagen, of veel wolk-wolk ontladingen?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:51 schreef DaMart het volgende:
Zandvoort: nog steeds regen, maar onweer lijkt te zijn weggetrokken... ging net wel flink tekeer trouwens. Uit voorzorg had ik zelfs mijn pc maar even uitgezet
Groot gelijk. Zoals ik laatst in juli 2004quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Liever zelf de pc eventjes uitschakelen dan dat de bliksem dat definitief doet
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:53 schreef MissHobje het volgende:
Again.. die knetterbuien trekken gewoon over hier.. net even geen klappen uitdelend aan dat dorp waar ik woon .. grr...:(
Een aantal ontladingen, maar ik sprak op MSN iemand die uitzicht heeft over zee, en de bliksem schijnt daar enkele malen in te zijn geslagen. Overigens zag mijn moeder dat er een bliksemflits de droogmolen in de tuin raakte, en geen tel later was de flits aan de andere kant van het huis. De bui hing dus precies boven ons denk ik.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hoop inslagen, of veel wolk-wolk ontladingen?
Bizar!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:55 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een aantal ontladingen, maar ik sprak op MSN iemand die uitzicht heeft over zee, en de bliksem schijnt daar enkele malen in te zijn geslagen. Overigens zag mijn moeder dat er een bliksemflits de droogmolen in de tuin raakte, en geen tel later was de flits aan de andere kant van het huis. De bui hing dus precies boven ons denk ik.
De droogmolenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
uhm, droogmolen... als het in de drooftrommel was, dan was de bliksem even binnengewandeld
Er zit ijzer in ja... maar op geen twee meter ervandaan staat een lantaarnpaal die hoger is...quote:
*check*quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:58 schreef DaMart het volgende:
[..]
Er zit ijzer in ja... maar op geen twee meter ervandaan staat een lantaarnpaal die hoger is...
Vanuit het zuidwesten breekt de bewolking trouwens, en komt er weer een op het eerste gezicht overwegend blauwe lucht aan.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:01 schreef Oom_Agent het volgende:
Yvonne, haal de was binnen !! Er komt een giga bui naar Dordrecht........
Het mag alleen maar erger hoorquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:05 schreef indahnesia.com het volgende:
die buien gaan best rap
Die geur owns ja!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:10 schreef DaMart het volgende:
het ruikt nu buiten trouwens wel lekker, nu het droog is na die bui op de niet zo natte ondergrond.
Die rode gloedquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:12 schreef JoeKurr het volgende:
Het begint hier nu een beetje te onweren.
Net wat weerlicht, nu hoor ik heel zacht gerommel.
Dit zie ik als ik naar buiten kijk:
Noorden:
[[url=http://bweijers.demon.nl/~bweijers/test/fotos/thumbnail.php?file=images/Joe_Kurr/22.07_noord.jpg]afbeelding][/url]
Zuidwesten:
[[url=http://bweijers.demon.nl/~bweijers/test/fotos/thumbnail.php?file=images/Joe_Kurr/22.08_zuidwest.jpg]afbeelding][/url]
De bui komt snel dichterbij, terwijl ik dit schrijf worden de knallen harder en de flitsen feller.
Ik ga ff genieten, totzo
Waar trekken de buien heen. Noord/Oost/Zuid of west?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:16 schreef plankie het volgende:
Zeeland komt in de knetters door de bui vanuit het zuiden zo te zien, die bui activeert aardig
De andere bui die over het strand gaat lijkt uit te doven?
Hier trekken ze volgens mij noordoostwaartsquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:17 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Waar trekken de buien heen. Noord/Oost/Zuid of west?
Ok.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:19 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hier trekken ze volgens mij noordoostwaarts
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:25 schreef MissHobje het volgende:
1E flits net.. en het ziet echt zwart gewoon![]()
Ik wil de foto graag zienquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:45 schreef drelletje het volgende:
T was een shelfcloud. Was te donker om te zien. Boven utrecht is er nog een goede foto van gemaakt. Daar zag je wel dat het een shelf was.
Prachtige fotoquote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:01 schreef drelletje het volgende:
http://weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=282100&tid=282100
Gisteravond zat ik in Antwerpen en we hadden inderdaad even vuurwerk! Ik heb nog wat filmpjes gemaakt, maar ze zijn te groot! Helaas!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:30 schreef Oom_Agent het volgende:
dat wordt een pittig lijntje van Antwerpen naar Bergen
Ik hoop dat je het verschil weet...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:22 schreef CybErik het volgende:
Onweer hier boven me
Of in ieder geval vééééél regen.
Hoop voor je dat het nu gaat lukken!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Laat de onweer nu maar eens even komen.
Nu ik de Nikon D70 met bulb optie heb, heb ik een grotere kans dat ik raak kan schieten
Vandaag prachtig weer!
Heerlijk warm
12.2 graden nu momenteel.
Komt niet voor je volgens mijquote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Laat de onweer nu maar eens even komen.
Nu ik de Nikon D70 met bulb optie heb, heb ik een grotere kans dat ik raak kan schieten
Vandaag prachtig weer!
Heerlijk warm
12.2 graden nu momenteel.
Ik krijg momenteel gewoon compleet niks.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:38 schreef drelletje het volgende:
[..]
Komt niet voor je volgens mij![]()
Hier 1 flits 30 rommels en een gigantische shelf. Toch wel leuk![]()
Ziet je daar te wachtenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik krijg momenteel gewoon compleet niks.
Maar 3/4X paar donderklapjes gehad thats it
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |