Finder_elf_towns | zaterdag 14 mei 2005 @ 00:51 |
quote:http://www.rtl.nl/(/actue(...)onur_air_turkije.xml Waarover willen ze onderhandelen? Die Turkse maatschappij gebruikt gewoon vliegtuigen die niet deugen. Je praat dus over mensenlevens. Als de Ned. regering, zoals altijd, in onderhandelingen even sterk staat als een grassprietje zijn ze gewoon medeplichtig aan doodslag in het geval van een ongeluk. | |
BaBy-G | zaterdag 14 mei 2005 @ 01:09 |
true... ![]() | |
alsem | zaterdag 14 mei 2005 @ 01:14 |
klopt als een airbus ![]() | |
4VAlien | zaterdag 14 mei 2005 @ 01:26 |
Als je de enigste bent met brakke vliegtuigen lijkt het net of je gediscrimineerd wordt ![]() | |
spooky1234 | zaterdag 14 mei 2005 @ 01:36 |
grappig detail: Corendon is zo een budget turkije specialist dat voornamelijk vliegt via OnurAir en ik kreeg vandaag een spam mailtje van ze dat de media aandacht voor Onur Air niet terecht vinden en dat Onur air een van de modernste vloten ter wereld heeft en dat er deze maand op Rhodos zelfs een prijs uitgereikt zullen krijgen voor best onderhouden vloot!! Ze zeggen dat Onur Air gewoon een beetje pech heeft gehad en dat het eigenlijk elk vliegmaatschappij had kunnen overkomen. Yeah right! | |
rayteon | zaterdag 14 mei 2005 @ 06:22 |
Anti-turks?? Ja hoor....het is natuurlijk onze schuld dat zij hun vliegtuigen niet op orde hebben ![]() Dat beloofd nog wat...als (en ik zeg als ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door rayteon op 14-05-2005 06:37:59 ] | |
NorthernStar | zaterdag 14 mei 2005 @ 06:47 |
quote:Waar staat dat? Of heb je dat zelf verzonnen? quote:Grote kans dat hij gelijk heeft. Even de concurrentie (ze zijn een doorn in het oog omdat ze zo goedkoop zijn) een tikje geven. | |
HarigeKerel | zaterdag 14 mei 2005 @ 08:56 |
quote:Easyjet en Ryan Air laat men ook met rust, dus och daar geloof ik niet zo in. Maar mooi dat Turkije oplet, misschien dat ze nu wat meer onderhoud aan die kisten gaan verrichten want ook als ze alles goed doen kunnen ze nog goedkoper zijn dan de Nederlandse charters. | |
Fling | zaterdag 14 mei 2005 @ 09:17 |
Ze kunnen lullen wat ze willen over discriminatie maar die incidenten van de afgelopen weken zijn toch echt gebeurd. En ik ga vaak naar Turkije, ook met Corendon en Onur maar ik stap echt niet meer in. | |
Skwish | zaterdag 14 mei 2005 @ 10:44 |
Och ja meteen weer dizzcriminatie dus ![]() | |
Chris_Redfield | zaterdag 14 mei 2005 @ 10:51 |
quote:Inderdaad erg triest, altijd weer het zelfde liedje. Rasisme dit, discriminatie dat. ![]() | |
HarigeKerel | zaterdag 14 mei 2005 @ 10:54 |
quote:Het herrenvolk daar in Istanbul he ![]() | |
dancemacabre | zaterdag 14 mei 2005 @ 11:01 |
Een reden te meer voor een verenigd Europa. | |
AvispaCS | zaterdag 14 mei 2005 @ 11:05 |
Dat Onur Air inmiddels ook in Frankrijk, Duitsland en Zwitserland een landingsverbod opgelegd heeft gekregen is zeker ook discriminatie. Wie denkt de Turkse regering wel niet dat ze zijn? Denken ze dat ze even kunnen bepalen wat de eisen voor luchtvaartmaatschappijen zijn die in Nederland willen landen. | |
HarigeKerel | zaterdag 14 mei 2005 @ 11:43 |
quote:Met Turkije als 1 van de machtigste staten ![]() ![]() | |
Pracissor | zaterdag 14 mei 2005 @ 11:46 |
Voegt echt wat aan de EU toe, een land van 80 miljoen mensen, bestuurd door fobische politici. | |
LowJoe | zaterdag 14 mei 2005 @ 11:47 |
Ze hadden beter die miljoenen die dit geintje gaat kosten vooraf kunnen besteden aan beter onderhoud!Was mischien nog wel goedkoper geweest..... | |
HarigeKerel | zaterdag 14 mei 2005 @ 11:48 |
quote:Het zou mij niet verbazen als ze zich gewoon bankroet laten verklaren en met een nieuwe BV onder een nieuwe naam gewoon verder gaan. Eigenlijk. | |
NorthernStar | zaterdag 14 mei 2005 @ 11:52 |
quote: | |
HarigeKerel | zaterdag 14 mei 2005 @ 12:03 |
quote:Dit wilde Onur nog ff kwijt ![]() | |
Pappie_Culo | zaterdag 14 mei 2005 @ 13:03 |
wat een lulkoek van Onur Air... vliegtuigmaatschappijen zijn sowieso niet te vertrouwen, daar niet van. | |
dancemacabre | zaterdag 14 mei 2005 @ 13:44 |
quote:aan de rand van de EU. | |
V. | zaterdag 14 mei 2005 @ 13:50 |
TT gewijzigd. Dat ze het vliegverbod 'anti-Turks' wordt gevonden is niet terug te vinden in de bron. V. | |
Finder_elf_towns | maandag 16 mei 2005 @ 22:49 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)ver_vliegverbod.htmlquote: | |
POLL | maandag 16 mei 2005 @ 23:03 |
Gek dat NL het enige land is dat die toestellen weigert. Maar wel terecht als je de berichten over Onur-air leest:quote:http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1115961602478.html quote:http://archief.www.ad.nl/artikel?text=onur&SORT=presence&ED=ola&PRD=20y&SEC=%2A&SO=%2A&FDOC=3 quote:http://archief.www.ad.nl/artikel?text=onur&SORT=date&ED=ola&PRD=20y&SEC=%2A&SO=%2A&FDOC=2 | |
Mylene | maandag 16 mei 2005 @ 23:22 |
Enkel Nederland? Ook Duitsland, Zwitserland en Frankrijk hoor. | |
Finder_elf_towns | dinsdag 17 mei 2005 @ 00:22 |
Het is dus wachten op het eerste ongeluk, ![]() | |
HarigeKerel | dinsdag 17 mei 2005 @ 00:28 |
En na het neerstorten geven ze Nederland de schuld, door het vliegverbod hadden ze immer niet genoeg geld voor onderhoud ![]() | |
CANARIS | dinsdag 17 mei 2005 @ 09:14 |
Wanneer onur niet mag vliegen , dan mag de KLM ook wel gelijk gegrounded worden. Ik zit in de "De Branche" en weet 1) dat onur een behoorlijke maatschappij is 2) KLM een prestige-achtige pleurisbende is. | |
HarigeKerel | dinsdag 17 mei 2005 @ 09:59 |
quote:Welke maatschappij zou jij aanduiden als significant veiliger dan de KLM? De reden dat ik vaak de KLM neem is juist voor de veiligheid, en niet voor de beroerde klantenservice of onaantrekkelijke en bitse desjes ![]() | |
Elgigante | dinsdag 17 mei 2005 @ 10:35 |
Met dit soort acties zou je gelijk waarom Turkije geen lid zou moeten worden van de EU, intimidatie is ze niet vreemd, zelfs als het om zoiets zieligs als een chartermaatschappijtje gaat. | |
CANARIS | dinsdag 17 mei 2005 @ 10:38 |
In de branche heeft men het over de vliegende schrotkisten van de KLM: Ik heb ook teveel persoonlijke ervaringen met de KLM ; juist vanwege de veiliigheid niet meer KLM te vliegen. OOit naar Tokio gevlogen. De steward heeft ons extra kussen gegeven . Niet voor onze comfort maar om de luchtstrroom die vanonder de nooddeur kwam te hemmen. | |
Elgigante | dinsdag 17 mei 2005 @ 10:39 |
quote:Jij hebt (terecht zo te lezen)een hekel aan KLM dat lijkt me duidelijk, maar internationaal staat de KLM echt als een der beste bekend hoor. | |
Xenomaniac | dinsdag 17 mei 2005 @ 10:40 |
quote:Ja hoor. ![]() | |
The_stranger | dinsdag 17 mei 2005 @ 12:35 |
quote:Beste gozer, als branche genoot, weet ik dat je enorme b*llsh*it praat, vooral over je tweede punt. Ook al heeft ook de KLM last van technische problemen, de regels qua onderhoud hier in ons landje zijn dermate streng dat de problemen die er zijn, praktisch te verwaarlozen zijn.. Over je eerste punt, lees eerst eens dit artikel. Daarin wordt gesproken over een lockheed tristar met de registratie 9L-LDN. Deze machine was ingehuurd door onur air (van star air) om aan de gestegen vraag naar vervoer van en naar Turlije te kunnen voldoen. In het artikel staat het volgende over onderhoud en technische staat: quote:Klinkt als regeltjes gelul, waar onur air de dupe van geworden is, of niet?? Klik dan nog eens op het volgende plaatje en let op de registratie... (9L-LDN) http://www.airliners.net/open.file/795691/M/ Ik zie de scheuren en de roestplekken, jij ook? Als een maatschappij als onur air dit soort vliegtuigen inzet om Nederlandse passagiers te vervoeren, dan zegt dat genoeg over de maatschappij... Tel daarbij op dat ik uit persoonlijke ervaring weet dat er op zijn minst 1 onur air kapitein rondvliegt die zich niets aantrekt van gewichtsverdeling en overschrijdingen van het maximale vliegtuiggewicht, plus de hoeveelheden ongelukken/incidenten/andere gebeurtenissen met onur air, dan is de conclusie duidelijk, de maatschappij voldoet niet aan onze Nederlandse/Europese veiligheids eisen.. -edit- quote:Als je zo goed op de hoogte bent van technische zaken aangaande vliegtuigen, dan weet je ook dat doordat de druk in een vliegtuig altijd hoger is dan buiten het vliegtuig (tijdens de vlucht) er geen lucht door een nooduitgang naar binnen kan stromen... Als er al lucht vanonder de nooddeur kwam, dan is dat slechts de airconditioning... | |
CANARIS | dinsdag 17 mei 2005 @ 13:54 |
quote:STOND!! Het accent ligt op STOND Net als Schiphol overigens (Blamabele laatste plaats wanneer het om de luchthavens in Europa die de meeste Koffers kwijtraken) | |
AvispaCS | dinsdag 17 mei 2005 @ 16:38 |
quote:Het gaat in deze discussie niet over de KLM maar om Onur Air. | |
Gardien | dinsdag 17 mei 2005 @ 16:39 |
quote:En waar komt al die wijsheid vandaan???? | |
B.R.Oekhoest | dinsdag 17 mei 2005 @ 16:52 |
quote:Dat laatste is helemaal BS (want bijv. Malpensa in Milaan raakt op zeker veel meer koffers kwijt, op een gegeven moment zelfs kans van 1 op 4). Je zit gewoon de hele tijd uit je Grijze Wolvenek te lullen. Het is wel erg symbolisch voor Turkije, deze Onur Air problematiek: - het voldoet gewoon allemaal niet aan Europese standaarden. - het is allemaal onze schuld, razziesme en dieskrimilaatie. | |
Zephyrus | dinsdag 17 mei 2005 @ 23:09 |
Schiphol stond nog op de tweede plek van het lijstje "Beste luchthavens in Europa"... ![]() Anyway, Ik snap niet waarom die hele politieke rompslomp uit de grond gestampt wordt en waarom Turkije zo moeilijk doet ![]() ![]() | |
Elgigante | woensdag 18 mei 2005 @ 11:04 |
quote:Dat heeft ook te maken met het hoge criminaliteitsgehalte in de regio Amsterdam, de hordes toeristen die de stad aandoen (en landen op Schiphol) en de goedgelovigheid van toeristen (ik geloof dat bij 1 op de 10 de koffers worden gestolen, schrikbarend veel) en hun onoplettendheid. En niet te vergeten ons rechtssysteem dat er voor zorgt dat iemand binnen een maand 4 keer een koofer kan stelen en daarbij gerarresteerd wordt, maar een paar uur leter vrolijk weer rondloopt. Volgens mij heb je een beetje een aversie tegen Schiphol en de KLM en je persoonlijke ervaringen zijn natuurlijk niet altijd de standaard he. | |
HarigeKerel | woensdag 18 mei 2005 @ 11:05 |
quote:at5.nl Onur = ![]() | |
Finder_elf_towns | woensdag 18 mei 2005 @ 11:08 |
Jahoor, weer een nieuwe beerput ![]() | |
HarigeKerel | woensdag 18 mei 2005 @ 11:10 |
Erdogan zoekt ze wel uit zeg, zijn dit nou de strijders van zijn barakken? ![]() | |
Elgigante | woensdag 18 mei 2005 @ 11:20 |
quote:De Turkse overheid blameert zich door: a) zich te mengen in zaken waar ze geen donder mee te maken hebben (dit zegt genoeg over de toekomst als Turkije bij de EU hoort) b) partij te kiezen voor een charter waarvan nog meer dubieuze praktijken het daglicht zien. | |
OldJeller | woensdag 18 mei 2005 @ 11:21 |
Dat is de prijs die je moet betalen als je goedkoop wilt vliegen.. KLM e.d. voor mij alleen. | |
Elgigante | woensdag 18 mei 2005 @ 11:26 |
quote:Voor een vlucht van 2 uur heb ik weinig zin om met de KLM te vliegen als ik 2 keer zoveel moet betalen, overseas is wat anders. | |
Gardien | woensdag 18 mei 2005 @ 11:33 |
Gelukkig is er keuze genoeg en mag je verwachten dat daar waar je meer betaalt ook meer voor terug krijgt..... maar hoe weinig je ook betaalt je moet er altijd van uit kunnen gaan dat je vliegtuig niet uit elkaar valt, bij welke maatschappij dan ook... | |
OldJeller | woensdag 18 mei 2005 @ 11:34 |
quote:Geld speelt bij dat soort zaken geen rol voor mij, veiligheid wel. Salade allesh d'bij menrr? | |
Elgigante | woensdag 18 mei 2005 @ 11:44 |
quote:Ik voel me bij RyanAir niet onveiliger dan bij KLM hoor, maar smaken verschillen. | |
OldJeller | woensdag 18 mei 2005 @ 11:46 |
quote:Nou, inderdaad. ![]() KLM is supergroot en internationaal bekend.. die kan zich geen ongelukken veroorloven. Ik geloof dan ook dat de controles e.d. beter zijn bij de KLM. | |
The_stranger | woensdag 18 mei 2005 @ 13:05 |
quote:Controles zijn Europees geregeld, waar Ierland (ryanair) zich ook aan dient te houden.. Wat niet verhinderd dat bijvoorbeeld KLM daar nog een schepje bovenop doet en ryanair slechts het minimum zou doen... (geen feit, slechts een mogelijkheid) Puntje voor ryanairt is wel weer dat een kapot vliegtuig geld kost, geld wat ze neit willen uitgeven. De vloot van ryanair (en vergelijkbare low-cost airlines) is vrij nieuw, en daardoor heeft het minder last van technische klachten... | |
CANARIS | woensdag 18 mei 2005 @ 13:10 |
Iedereen die in de reiswereld zit en niet op de loonlijst van Martin air , KLM Of Schiphol staat WEET dat dit een politiek spelletje is. Onur Air is ze al 5 jaar een doorn in hun oog omdat Onur Air gewoon veel goedkoper kan vliegen. Het nu voorgeschoven argument wordt in de branche met hoongelach waargenomen. Het is de laatste protectionistische maatregel die de bobos achter schiphol proberen door te zetten. | |
RM-rf | woensdag 18 mei 2005 @ 13:16 |
quote:Ja, het valt inderdaad ook op dat sinds enkel dagen opeens 'stemmingzettende artikelen' verschenen in specifieke media (telegraaf-concern), waarbij ononderbouwd allerlei geruchten de wereld in werden gestuurd (zo zouden 'vakantiegangers gericht bij reisbureau's navragen doen om niet met Onur Air te hoeven reizen, als bron was er enkel een TUI agent vermeld, die helemaal niet met Onur Air vliegt ...). en één vage weblog die 'slecht' onderhoud van onur Air vliegtuigen zou aantonen (en die als bewijs daarvan een foto van een oekrainische maatschappij afbeeldde) Het vliegverbod komt inderdaad nogal uit het niets vallen en lijkt niet onderbouwd te zijn door werkelijke overtredingen ... Als de nederlandse authoriteit dat niet snel kan onderbouwen met een duidelijke grond, geef ik Onur Air alle recht een schadeclaim in te dienen en hoop ik ook dat deze die winnen.... verder zou dat een enorm gezichtsverlies voor de nederlandse luchtvaartauthoriteiten zijn, het vliegverbod tegen Onur is op voorspraak van de Nederlanders ook in Duitsland van kracht ... | |
AvispaCS | woensdag 18 mei 2005 @ 13:42 |
quote:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de journalisten er nu pas op inspringen, omdat het nu pas een interessant onderwerp is geworden. Ook bij journalisten is opportunisme geen vreemd begrip. quote:Ik heb liever dat ze er nu al bovenop zitten, dan dat ze wachten tot er aantal zijn neergestort. quote:Als de Duitsers (en de Fransen en Zwitsers) ook een verbod heeft opgelegd is hun zaak. Ze hebben zelf ook een inspectiedienst. Die zal heus zelf ook wel wat minpunten zien aan Onur Air. | |
The_stranger | woensdag 18 mei 2005 @ 13:43 |
quote:Je weet dat de telegraaf dit soort berichten vrij snel op een fantastische, lichtelijk overdreven manier brengt. Dit hoeft niets te maken met een luchtvaartwerled-breed complot om de prijzen hoog te houden.. Dat neemt niet weg dat er recentelijk relatief veel incidenten zijn geweest met onur air. Zoals een van de baan geschoten vliegtuig op vliegveld Eelde, een motorbrand/uitval en vrij recent een noodstop waarbij banden klapten. (wat op zich niet hoeft bij een "normale" afgebroken start). Voor wat betreft die foto van een Oekrainsche maatschappij, dat zal mogelijk dezelfde foto zijn die ik eerder gepost heb http://www.airliners.net/open.file/795691/M/ helaas niet mogelijk om een airliners.net plaatje hier neer te zetten Dat vliegtuig zegt inderdaad niets over het onderhoud van de eigen vloot, echter wel een boel over de mentaliteit van de vliegmaatschappij. Als je een vliegtuig inhuurt om je klanten te vervoeren in jouw naam, dan moet je veilige vliegtuigen regelen | |
Houniet | woensdag 18 mei 2005 @ 13:45 |
geloof der niks van | |
NoT-YouR-MaN | woensdag 18 mei 2005 @ 13:48 |
quote:Helemaal met je eens! ![]() | |
Bauhaus | woensdag 18 mei 2005 @ 13:50 |
Totdat zo'n kist neerstort.. | |
NoT-YouR-MaN | woensdag 18 mei 2005 @ 13:56 |
quote:Ahh zeik toch niet! ![]() We hebben vaak 'dure' vliegtuigen van 'bekende' vliegtuigmaatschappijen zien neerstorten. Zelfs een Concorde met een hoop rijke stinkerds erin!!! Elke keer wanneer je in zo'n honderdtonner stapt moet je vrezen voor je leven.. Maar toch doe ik het al te graag want ik ga niet graag naar Turkije in een BUS! | |
RM-rf | woensdag 18 mei 2005 @ 14:06 |
quote:er worden deels incidenten aangehaald van 5 jaar terug... en 'opeens' verschijnen er allemaal lange artikelen over slechte ervaringen van vakantiegangers met deze specifieke luchtvaartmaatschappij ... allemaal op kleinere semi-journalistieke websites en een aantal grotere media ... Specifieke consumentenberichtgeving, die gespecialiseerd zijn op dit gebied, houden zich niet langer bezig met dit bedrijf, maar juist media die verder geen specialisatie hebben op 'consumentenbelangen' vanuit het niets, sinds 12, 13 mei opeens wel ....? Sorry, hoor maar ik ben erg wantrouwend tegenover media-manipulaties en ik krijg bij de manier waarop opeens uit het niets al die 'slechte verhalen' over één maatschappij gebracht worden in landelijke media wel een erg 'vreemd' gevoel, alsof er inderdaad een anti-campagne aan de gang is ... natuurlijk, de luchtvaartauthoriteiten kunnen dat snel weghalen als hun vliegverbod op duidelijke, recente redenen/overtredingen gegrond is .... maar als men, zoals nu het geval is, ervoor geen reden publiek wil geven, anders dan iets vaags als 'klachten over onderhoud' heb ik weinig vertrouwen in het onafhankelijke oordeel van deze dienst. | |
AvispaCS | woensdag 18 mei 2005 @ 14:24 |
quote:De pot verwijt de ketel.... quote:Dat moet je ook als je de weg oversteekt. quote:Ik ga zowiezo niet graag naar Turkije, ook niet met een vliegtuig. ![]() Het is gewoon goed dat er streng wordt gecontroleerd op het onderhuid van die 'vliegende doodskisten'. Voor iedere maatschappij gelden dezelfde regels, dus ook voor Onur Air. | |
RM-rf | woensdag 18 mei 2005 @ 14:40 |
quote:Ik mag toch hopen dat die turkse snorremansen van Onur Air niet op dezelfde soort van subsidieringen als KLM en Schiphol, zelfs MartinAir door de Nederlandse overheid, beroep kunnen doen? | |
CANARIS | woensdag 18 mei 2005 @ 14:54 |
Ik heb jaren geleden geprobeerd om met Budget Airlines naar Schiphol te komen Iedereen lachte me uit. Fat chance zei men. Het werd idd vechten tegen de bierkaai. Ik merkte dat met name Martin Air zo ontiegelijk veel macht op schiphol had dat buitenlandse charter maatschappijen geen landerechten kregen. Dat is jarenlang zo gebleven. Als nederlandse toerist zat je gedwongen in de veel te dure martin air vogles, terwijl bij Britannia ttt om bijna de helft wilde vliegen. Ze kregen geen "poot" aan de grond. Ik heb met de Onur gewerkt , ken de GF Van 12fly die nu nog met Onur werken en weet zodanig waar ik het over heb als ik zeg, dat Onur Air in niets slechter is als zo menig Nedelands of Duits produkt ............maar het zijn Turken ! Op dit moment boekt 12fly en Ltur als zijn mensen om en de schudlige voor hun staat vast en dat is niet Onur................! | |
Elgigante | woensdag 18 mei 2005 @ 15:08 |
quote:Slechts een kwestie van tijd voordat de grootste subsidievreter all time (in de EU) daar ook aanspraak op kan maken (toetreding Turkije tot de EU) en we betalen gezellig mee. | |
NoT-YouR-MaN | woensdag 18 mei 2005 @ 15:15 |
quote:Dat is nou juist waar wij het over hebben! Er is hier geen sprake van een gelijke behandeling. Ik moest een maand geleden ook wachten door een storing aan de motor van een KLM vliegtuig.. | |
RM-rf | woensdag 18 mei 2005 @ 15:52 |
quote:ah, het aloude 'emotio-argument' doet ook weer mee .... het zijn 'turken' en dan mag er gewoon onzin als argument meegewogen worden ... Daarom wordt er ook ingehakt op 'onur Air' n niet zo snel op andere budgetmaatschappijen die mogelijk slechter zijn, maar niet uit een impopulair herkomstland komen.... de vliegtuigmaatschappij- en luchthaven-subsidies hebben niks met europa te maken, dat is puur nationale politiek ... oftewel KLM, Schiphol en MartinAir ontvangen hun subsidie's direkt van de nedrlandse overheid... andere maatschappijen, uit het buitenland, zelfs de europese unie ontvangen dat niet, evenmin als andere europese luchthavens van nederland subsidie ontvangen | |
Gardien | woensdag 18 mei 2005 @ 17:57 |
quote:andere buitenlandse maatschappijen halen die subsidie's weer in hun land...... das hetzelfde verhaal.......als KLM, Martinair en Schiphol. Kom op zeg !.... en leg aan uit waarom nederland subsidie's zou moeten uitgeven aan andere europese luchthavens?????? | |
Elgigante | woensdag 18 mei 2005 @ 18:03 |
quote:Ik zie Onur Air niet anders dan een Ryan Air hoor, laat daar geen misverstanden over zijn. Alleen de manier waarop het conflict zich nu geescaleerd heeft doet mijn wenkbrauwen wel fronzen als ik aan de toekomst denk. Je schiet jezelf voorbij RM-rf, zonde. Je kunt op je klompen aanvoelen dat er grif gegraaid zal worden in de subsidiepot door Turkije en we weten ook allemaal dat daar hooguit 10% juist van besteed gaat worden, zaken waar jij en ik aan meebetalen. Turkije zou heel goed hun eigen exportproducten wat op kunnen fleuren met die subsidies, zeker als Erdogans familie hun leven lang gratis met Onur de wereld rond kunnen vliegen. Doe toch niet zo naief. | |
Mylene | woensdag 18 mei 2005 @ 19:31 |
quote:Ja, zo heeft ook Phuket Air een vliegverbod. Is dat ook omdat het de Thai zijn? Is dat ook een onderdeel van een groot complot? Ik begrijp de kritiek niet. Als er op tijd wordt ingegrepen is het niet goed en als er een vliegtuig neerstort is het land te klein. | |
Xenomaniac | woensdag 18 mei 2005 @ 19:37 |
quote:Weer een tranentrekkende formulering. Met dat impopulaire van dat land valt het wel mee getuige de 320.000 vakantiegangers die Onur alleen er al jaarlijks heen brengt. | |
RM-rf | woensdag 18 mei 2005 @ 19:48 |
quote:Joh, jij haalt hier allerlei non-argumenten bij die op geheel andere zaken van betrekking zijn ... Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik zit te wachten op een onderbouwing van dit plotse vliegverbod door de rijksluchtvaartdienst... ik ben heel benieuwd naar de werkelijke grond en verwacht dan toch minstens dat er recent zware overtredingen zijn geweest met eigen onur Air vliegtuigen, die tot die scherpe actie doen beslissen ... Geen argumenten die naar voren komen uit die recente nieuwsartikelen, zoals de grote aantallen vakantiegangers die grote klachten zouden hebben, of verwijzingen naar voorvallen van 5 jaar terug of de mangel aan een geleased vliegtuig dat als het deel was van de oorspronkelijke luchtvloot kennelijk gewoon had mogen landen, omdat dat land een luchtvaartverdrag weigert te ondertekenen .... En al helemaal niet inspelen op angsten die niks te maken hebben met luchtvaart. | |
dancemacabre | woensdag 18 mei 2005 @ 21:40 |
Voorstel Vermeld type vliegtuig, leeftijd, onderhoudsfirma, prijs op elk ticket. KLM: Airbus, 3 jaar, KLM technics, 480¤ Onur:MD 80, 24 jaar, ?, 299¤ keuze snel gemaakt. | |
NoT-YouR-MaN | donderdag 19 mei 2005 @ 01:31 |
quote:Dus toch maar met Onur? ![]() ![]() | |
sooty | donderdag 19 mei 2005 @ 01:37 |
quote:25 maart 1977. Het grootste vliegtuig-ongeluk aller tijden. ![]() Even de feiten checken voordat je gaat blaten. ![]() | |
Slee-3r | donderdag 19 mei 2005 @ 01:49 |
quote:Door een pilot-error en geen mankement aan het vliegtuig. Tevens heeft de luchthaven van Tenerife ook een aandeel in het ongeluk. Maar das helemaal offtopic. Wat ik wel vind is dat de IvW duidelijke verbeterpunten aan Onur Air dient te geven die voor toelating tot het luchtruim zorgen. Zijn die er niet dan is dit verbod een farce. | |
Elgigante | donderdag 19 mei 2005 @ 11:25 |
quote:Ik ben er strict vanuit gegaan dat de inspectiedienst juist gehandeld heeft naar internationale afspraken en dat Onur zich ergens niet aan heeft gehouden, wat de overige vloten voor mankementen hebben is niet relevant. Mochten we hier een fout gemaakt hebben, dan neem ik aan dat Onur zsm schadeloos gesteld wordt. Maar misschien heeft men onlangs iets geconstateerd dat niet door de beugels kan of niet strookt met onze regeltjes. | |
The_stranger | donderdag 19 mei 2005 @ 13:20 |
In Nederland (en 40 andere Europese landen) loopt het SAFA programma, (Safety Assessment Foreign Aircraft). Op de site van de IVW (Inspectie verkeer en waterstaat) staat dit PDF'je. Ik zal wat quoten uit dit document. wat is SAFA? quote:Je hebt 4 categoriën gebruikt, 0 t/m 3 waarbij bij 0 alles in orde is en bij 3 het vliegtuig pas weg mag, nadat het mankement opgelost is. Er staat een hele lijst van maatschappijen met mankementen van de zwaarste categorie (3) Dit is een overzicht van die lijst: quote:Achter sommige maatschappijen staat het aantal overtredingen, en merk op dat Onur air het meerste scoort, namelijk 6 zeer ernstige mankementen, waarmee [n]niet[/b] mee gevlogen mag worden. Bedenk wel, dat dit soort inspecties niet aangekondigd zijn, maar ook slechts steekproeven zijn. Mogelijk/waarschijnlijk hebben bovenstaande maatschappijen vaker dit soort mankementen, waar men vrolijk mee door vliegt. Wat was er dan mis met Onur air? Een kopie van de gegevens in de PDF geeft ons: quote:Een aantal mankementen zijn op het gebied van administratie, maar ook op het gebied van het berekenen van de balans van het toestel en de gewichten. Dit is potentieel een zeer groot gevaar, met als dodelijk voorbeeld de crash van Aalyah in 2001 quote:De zogenaamde weight and balance is dus erg belangrijk. De meest in het ook springende mankementen van Onur air hebben wel degelijk te maken met de technische staat, zoals ontberekende bouten, lekkende leidingen enzo... Ook het instaleren van een bijl(!) in het toilet is op zijn minst niet slim.. Al met al genoeg redenen lijkt mij om een onderzoek en daarmee samenhangend een tijdelijk vliegverbod van Onur air te rechtvaardigen. Zeker als je weet dat dit onderzoek in 2004 gedaan werd, wie weet wat er dit jaar nog gevonden is?? | |
HarigeKerel | donderdag 19 mei 2005 @ 13:44 |
Goh, ik dacht altijd dat El Al best veilig was daar het een nationale carrier was. | |
Zephyrus | donderdag 19 mei 2005 @ 15:36 |
quote:Veilig in de zin van kapingen, terrorisme...etc. Maar verder verbaas ik me er ook wel over dat EL AL qua technics ook in die lijst staat. In de eerste plaats, ze hebben redelijk jonge vliegtuigen, de oudste zijn een aantal Boeing 747s uit de jaren tachtig. maar verder nieuwe dingen uit einde jaren negentig. Maar even terug op Onur Air: ik ben even op jacht geweest en heb dus een aantal schrikbarende feitjes: http://www.airfleets.net/flottecie/?file=ficheopp&opp=Onur%20Air Ze vliegen dus met dingen uit de jaren zeventig (de A300). En het krijgt ook nog een beangstigende bijsmaak als je weet dat ze gevlogen worden door een B-airliner met 8e hands vliegtuigen. Ik weet niet waar die dingen onderhouden worden (misschien ook wel niet ![]() Op de site, een trotse airline: quote:http://www.onurair.nl/site/overonurair.htm | |
Zephyrus | zaterdag 21 mei 2005 @ 15:19 |
En dit is dan de kinderachtige reactie van Turkije... ![]() quote: | |
delapoko | maandag 23 mei 2005 @ 13:34 |
Niks vergeleken met de kinderachtigheid van Nederland:quote:Bron: ANP | |
Elgigante | maandag 23 mei 2005 @ 13:49 |
quote:Misschien vliegt die Belg wel graag met Onur Air... Dat een expert is zegt maakt het nog niet zo. | |
AvispaCS | maandag 23 mei 2005 @ 15:15 |
quote:Sinds wanneer kan een Belg bepalen wat er in Nederland aan straffen wordt uitgedeeld voor het overtreden van bepaalde regels. Misschien dat dat in België zo gaat, maar dat wil nog niet zeggen dat hij weet hoe het in Nederland werkt. Daarbij komt dat ik de mening van 'experts' met een flinke korrel zout neem. Voor elke mening van een 'expert' zijn er 20 'expert' met een kompleet andere mening. Er is dus altijd wel een 'expert' te vinden die jouw standpunt zal ondersteunen. Daarbij komt verder dat we een aantal jaren geleden zo op de overheid hebben afgegeven, omdat die de regels niet nauw genoeg zou hebben toegepast (Coevorden, Enschede, Volendam). Nu doen ze dat wel en dan zijn ze ineens kinderachtig. Ik denk dat dezelfde mensen die nu vinden dat de overheid te kinderachtig is, toen moord en brand hebben geschreeuwd tegen het gedogen van overtredingen. En ze zullen dat ook weer doen als er weer eens iets dergelijks gebeurt. | |
HarigeKerel | maandag 23 mei 2005 @ 15:28 |
quote:Precies. | |
CANARIS | maandag 23 mei 2005 @ 16:46 |
quote:Omdat het hele luchtvaart "gebeuren" in internationale verdragen is geregeld die in heel Europa Identiek zijn Warschauer overeenkomst heet dat ding | |
RM-rf | maandag 23 mei 2005 @ 16:52 |
quote:Dat hele idee van Internationale samenwerking is steeds minder populair in Nederland ... En dus gaan de Nederlanders gewoon hun eigen gang, zonder verdere onderbouwing beginnen ze hun eigen 'regeltjes' in te stellen en na te leven .... En onderwijl afgeven op die rottige buitenlanders die dat bekritiseren ... Binnenkort zullen ze wel weer de Waterlinie herstellen, om zich tegen die enge en vieze buitenlanders te beschermen, hooguit deze keer gewoon heel nederland 10 meter onder water zetten en dan trots opmerken dat ze die 'rot-buitenlanders' wel eventjes een flinke streek geleverd hebben ... Jan van Speyk wordt met terugwerkende kracht verkozen tot de Grootste Nederlander Ooit, tweede plaats Karel Doorman, en als derde Majoor Jacometti.... Als beloning zullen de Fokkers die KLM en Martinair enkel nog bestellen, om een pendeldienst tussen Eelde en Schiphol op te houden, als enige vliegverkeer in Nederland, naar hen genoemd.... | |
Elgigante | maandag 23 mei 2005 @ 17:25 |
quote:Overdrijven is ook een kunst. | |
Elgigante | dinsdag 24 mei 2005 @ 11:17 |
quote:Zo te lezen is Nederland ook niet de enige die Onur Air niet laat landen, maar ook Frankrijk, Zwitserland en Duitsland, zou er dan toch iets schelen aan Onur? | |
BaajGuardian | dinsdag 24 mei 2005 @ 11:46 |
the magic words he , discriminatie , terrorists , zelfs de volgende twee kunnen behoorlijk wat los maken : ja , nee | |
RM-rf | dinsdag 24 mei 2005 @ 11:59 |
quote:Nee, al deze landen hebben dat gedaan vanwege het nederlandse vliegverbod... dat is onderling zo geregeld om te voorkomen dat een bestrafde maatschappij binnen europa zo'n verbod zou kunnen gaan 'ontlopen' door nabij gelegen luchthavens te benutten ... iets wat zulke luchthavens op de korte termijn een geldelijk gewoon zou opleveren en meer omzet, maar voor de veiligehdi desastreus zou kunnen zijn... Duitsland, Belgie en Franrijk wijzen voor de grond van het verbod echter wel gewoon naar de IVW, welke tot nu toe erg vaag doet over de preciese gronden ... (ze hebben binnen een week eerst een 'waarschuwing' uitgegeven, en vrijwel direkt erop een vliegverbod... het preciese incident waarvoor dat vliegverbod opgelegd is, is niet bekend gegeven) | |
Elgigante | dinsdag 24 mei 2005 @ 12:04 |
quote:Natuurlijk, Nederland heeft een voortrekkersrol en is trendsetter ![]() Als Belgie een achterlijke of overbodige beslissing neemt zal Nederland die niet overnemen als blijkt dat Belgie de aanklacht niet kan onderbouwen, van Nederland verwacht ik dan ook onderzoek. Maar zijn de luchthavens in Bern, Geneve, Munchen of Lyon dan een alternatief voor Schiphol? Op dit moment heb ik vertrouwen in het werk van de IVW en ze hebben 1 overtreder aangepakt. Is het zo veel gevraagd van een maatschappij om haar toestellen tiptop in orde te hebben? | |
The_stranger | dinsdag 24 mei 2005 @ 12:42 |
quote:Dat is onzin, Onur air stond al ruim een jaar onder streng toezicht, vooral als gevolg van mijn eerder genoemde incidenten. Op 7 mei kregen ze de laatste waarschuwing, waarna slechts 1 (serieus) incident hoefde te volgen voordat een vliegverbod in zou treden. Onur air was op de hoogte hiervan en een incident trad op, namelijk een afgebroken start naar aanleiding van een technisch probleem, met als extra gevolg gesprongen banden (wat niet standaard is bij een afgebroken start). Zoals afgesproken/beloofd volgde er een vliegverbod tot dat onur air zich wel aan bepaalde regels gaat houden. Deze beslissing is ook genomen omdat onur air technisch in zeer slechte staat verkerende vliegtuigen heeft ingehuurd. Dat deze beslissing niets met veiligheid te maken had, maar (mede) onstaan is door druk van de "grote" Nederlandse maatschappijen, is redelijk makkelijk te ontkrachten, namelijk door het feit dat KLM niet een sop die bestemmingen vliegt (gaat vliegen) martinair zelfs een vliegtuig moest inhuren voor de vervangende vluchten omdat ze zelf geen capaciteit hebben en ook transavia moeite zal hebben om het schema van onur air over te nemen met het huidige personeels bestand en vloot. De beslissing is genomen om er zeker van te zijn dat passagiers veilig van A naar B komen, met een minimaal risico. Dat sommige andere landen het hier niet mee eens zijn, is gezien de Europese samenwerking lichtelijk vreemd, maar mijns inziens is het verstandiger om, als er goede redenen voor zijn, een verbod preventief in te stellen, dan te wachten totdat de eerste dode is gevallen... @CANARIS, het verdrag van Warschau (1929) regelt de aansprakelijkheid van de maatschappij t.o.v. de passagiers. Eurpose samenwerking op het gebeid van veiligheid en regels is ontstaat tijdens het tot staan komen van de JAA Arrangements in 1990 te Cyprus. | |
RM-rf | dinsdag 24 mei 2005 @ 12:56 |
quote:Dat incident vond niet onder toezicht van de IVW plaats, maar in turkije zelf, hoe kunnen ze in godsnaam straffen opleggen vanwege incidenten die compleet ergens anders plaatsvinden? Verder, het betrof een noodstop tijdens een stratprocedure wegens een melding (brand in laadruimte) die echter onjuist bleek te zijn, de noodstop had wat dat betreft niet gemaakt moeten worden, maar is juist essentieel dit wel te doen, omdat de piloten toen niet wisten of de melding fout zou zijn .... Volgens de procedure hadden ze dit absoluut wel moeten doen ... verder, als een noodstop gemaakt wordt tijdens een startprocedure is het zeer wel gebruikelijk dat banden klappen... Vanwege de grote remkracht die dan op de banden terecht kan komen. De IVW erkend dat absoluut, en bij mijn weten kunnen ze niet aangeven dat dat incident de reden was voor het vliegverbod, dan zouden ze flink buiten hun boekje zijn gegaan ... Afgelopen december zakte een KLM 737-400 door zijn landingsgestel in Barcelona, welke gevolgen heeft dat incident voor de KLM gehad... heeft de IVW toen ook een verhoogte toezicht voor de KLM ingesteld? | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2005 @ 13:16 |
Ik vraag me af wat de op en aanmerkingen op KLM zijn, zoals die hierboven voor Onur staan. Want hoe het hierboven staat klinkt het allemaal heel ernstig, maar we hebben geen vergelijkingsmateriaal. Laatst zag ik nog een expert op tv, bij zo'n crash investigation programma, die zei: "Een mankement aan een toestel leidt niet direct tot een crash. Het is de aaneenschakeling van fouten die tot de uiteindelijke crash leidt." En wat dat betreft vind ik dat de Onur piloten het goed doen. Ze maken voorzorgslandingen, ze onderbreken de start... Ze denken niet, zoals die KLM piloot in Tenerife: "Fuck iedereen hier, ik wil naar huis, ik ga gewoon vliegen." | |
Mylene | dinsdag 24 mei 2005 @ 16:27 |
quote:Volgens een medewerker van het IVW is die expert ingehuurd door Onur Air. Dat stond gisteren op nu.nl. Ondertussen krijgt KLM dochter Transavia het steeds moeilijker op Schiphol. quote:bron Ja, Schiphol en de KLM doen er alles aan om hun belangen te beschermen. Daarom bouwt de luchthaven ook een pier die voornamelijk is bedoeld voor low-cost airlines. Concurrentie is dus van harte welkom. Mits de betreffende luchtvaartmaatschappijen hun zaakjes maar in orde hebben. Onur Air en ook Phuket Air zijn daarin in gebreke gebleven en moeten daar terecht de gevolgen van ondervinden. [ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 24-05-2005 16:32:57 ] | |
Mylene | dinsdag 24 mei 2005 @ 16:42 |
quote:Iemand die op de bon wordt geslingerd wegens te hard rijden roept ook vaak: maar hunnie rijden ook allemaal te hard. Ik denk dan dat die persoon niet moet miepen en gewoon de consequenties moet dragen van zijn eigen handelen. Een volgend keer is die ander de klos. | |
IPdaily | dinsdag 24 mei 2005 @ 16:54 |
quote:http://www.nu.nl/news/530(...)_ingetrokken%27.html | |
Elgigante | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:00 |
quote:Heeft Erdogans bemoeienis toch zin gehad.. Mij zou het niet verbazen als Turkijke (bij toetreding tot de EU) het beproefde recept: intimidatiepolitiek toepast op andere zaken(bedrijven) als Europa haar op de vingers tikt. | |
RM-rf | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:07 |
quote:Ach jee, noemen we het nu 'intimidatie-politiek' .. 'guttegut' .. Opvallend dat de IVW nooit met een echte legitieme reden voor dat vliegverbod is gekomen, naar ik meen is er geen enkele plicht tot geheimhouding van die reden ... Enkel als het op basis van die noodstop in Turkije was, maar dan hebben de heren ambtenaren van de IVW zelf gewoonweg een fout gemaakt, op basis daarvan had de IVW geen vliegverbod mogen opleggen... mogen ze nog in hun handjes knijpen als er geen schadeclaim van is gekomen. | |
Elgigante | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:12 |
quote:Hoe wilde jij het dan noemen? De Turkse regering heeft er geen reet mee te maken wat er met Onur gebeurt, maar het zegt genoeg over het temperament van de Turken en waarom ze NIET in de EU thuis horen. IVW heeft er gewoon 1 overtreder uitgepakt en dat wil uiteraard niet zeggen dat de overigen zich wél netjes aan de regels hebben gehouden, hun tijd komt nog. Volgens mij ligt de kwestie je iets té gevoelig.. | |
HiZ | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:12 |
Volgens de website van de Telegraaf wordt het vliegverbod ingetrokken. En als ik lees over welke details er gesproken is moet ik zeggen dat ik toch ook wel even de wenkbrauwen heb opgetrokken over de noodzaak om een verbod op te leggen. | |
The_stranger | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:17 |
quote:Dus als er 20 onur air vliegtuigen neerstorten in Zimbabwe, dan mag de IVW daar geen conclusies uit trekken en een verder verbod opleggen? Vergeet niet dat het vliegverbod opgelegd is in afwachting van een onderzoek naar alle incidenten met de maatschappij. Als er genoeg redenen zijn dat onur air niet voldoet aan de JAR regels (joint aviation regulations, Europees samenwerkingsverband op het gebied van vliegveiligheid e.d.), dan moet dat onderzocht worden en als die redenen ernstig genoeg zijn, een tijdelijk verbod komen om verdere incidenten of ongelukken te voorkomen. quote:Ik zeg ook niet dat de piloten slecht gehandeld hebben, integendeel zelfs, het is juist, zoals je al zegt, een vast gegeven dat je onder een bepaalde snelheid de start afbreekt, zeker voor iets met rook/brand. Echter wat ter discussie staat zijn niet de piloten, maar de technische staat van de vliegtuigen, de hele papierwinkel er omheen en de dubieuze vliegtuigen die gehuurd zijn om de topdrukte op te vangen. quote:Ten eerste is het onderzoek nog niet afgerond en ten tweede praten we in het geval van Onur air niet over 1 geval, echter een aaneenschakeling van meerdere incidenten, varierend in het ontbreken/onvolledig zijn van documentatie, het te zwaar of niet in balans zijn van het vliegtuig tot ernstige technische mankementen. Ik kan je zeggen dat de KLM ook wel berispingen krijgt van de IVW, en als blijkt dat het ongeval door menselijk falen veroorzaakt is (technisch of vliegtechnisch) dan zal de IVW zeker eisen gaan stellen. Als je kijkt wat de onur air al "gedaan" heeft, dan kom je toch wel een andere staat van dienst tegen dan de KLM (of welke andere Nederlandse maatschappij dan ook) quote:Kijk in het zelfde PDF'je, daar staan ook de resultaten in over de binnenlandse maatschappijen.. (blijkbaar heeft de KLM dus in 2004 geen categorie 3 overtreding begaan) quote:Ten eerste, als je die stelling geloofd, dan weet je dus ook dat in je KLM-voorbeeld de schuld niet 100% bij de KLM ligt. Als je de onderzoeksresultaten bekijkt, zie je dat er inderdaad een hele keten van fouten is gemaakt, zoals communicatie problemen, niet goed opgeleidt personeel, abnormale weersomstandigheden en verkeerde werksfeer (bij de KLM crew, te grote autoriteitsgradient) Al dit had niet tot een ongeluk hoeven leiden, als de laatste schakel in de keten goed gehandeld had (de KLM crew), maar helaas ging het daar echt de fout in. Het grote verschil is echter dat onur air door het voeren van verkeerde procedures, slecht technisch onderhoud e.d. zelf al een heleboel schakels in die keten toevoegt/fout laat gaan en er dus slechts maar een klein iets fout hoeft te gaan om het tot een ongeluk te doen leiden. Het gaat dus niet persé om de piloten (mogelijk wel om de training) maar om het niveau van veiligheid en preventie. Ook de KLM (en andere maatscahpijen) wordt daar regelmatig op gecontroleerd, en wel volgens dezelfde criteria. Overigens schijnt dat het verbod opgeheven wordt, wat dus betekend dat onur air de procedures gaat aanpassen om het vereiste niveau van veiligheid te waarborgen | |
RM-rf | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:18 |
quote:Ik reageer niet 'gevoelig'... Ik wijs er enkel en alleen op dat het IVW nooit met een geldige reden voor dat vliegverbod is gekomen ... en dat jouw stelling over gemene turkse manipulaties daarom nogal vergezocht is ... een dienst als de IVW, met een sterk publiek belang en zeker in zo'n zaak die veel media-aandacht krijgt, had dit ten allen tijden kunnen en volgens mij ook moeten doen.... Niet iedere kritiek gelijk afwentelen met het argument dat critici allemaal door Onur Air betaald worden, of er manipulatie zou zijn door 'de Turken' .... terwijl ze zelf hun vliegverbod kennelijk niet eens kunnen onderbouwen. Er is wel degelijk genoeg reden om aan te nemen dat de noodstop in Turkije, kennelijk aanleiding was voor het vliegverbod, maar daarbij is de IVW domweg zelf per ongeluk een beetje buiten zijn boekje gegaan.... | |
Elgigante | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:22 |
quote:Op voorhand: Ik ben er blind vanuit gegaan dat de IVW een legitieme reden had om het landingsrecht op te schorten, dat ze dat niet zwart op wit aanleveren zegt me niet zoveel (het is wel typisch nederlands denk ik). Máár mocht het IVW iets verweten kunnen worden waardoor het vliegverbod onjuist is dan lijkt het me dat Onur Air behalve schadeloosstelling óók een extra financiele meevaller krijgt. Of het nu waar is of niet, de naam van de maatschappij staat onder druk en dat pakt zich altijd negatief uit. | |
AvispaCS | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:44 |
quote:Je wekt daar in ieder geval wel de indruk over. quote:De IVW heeft ook aangegeven waarom ze tot het verbod zijn gekomen. Het was een aaneensluiting van incidenten, het is dus een optelsom. Dat jij deze verklaring niet goed genoeg vind is jouw zaak. quote:Dan zou jij ook moeten stoppen met de verwijten van manipulatie door Schiphol en de KLM. quote:Het maakt niet uit waar de incidenten plaats vinden, maar dat ze plaats vinden bij een maatschappij die in Nederlanden wil landen. In Turkije en Nederland is en blijft het dezelfde maatschappij. | |
AvispaCS | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:48 |
quote:Voor mij staat de veiligheid van de passagier en de mensen op de grond op de eerste plaats en niet de reputatie van een maatschappij. De genoemde incidenten komen niet uit de lucht vallen (nog niet!!!). ![]() | |
Elgigante | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:55 |
quote:De veiligheid staat voor mij ook op plaats 1 hoor. | |
RM-rf | dinsdag 24 mei 2005 @ 17:56 |
quote:op 7 mei geven ze een 'laatste waarschuwing', een 'gele kaart, zoals ze het zelf zeggen ... nauwelijks een week later, stelt men opeens een vliegverbod in ... als een scheidsrechter iemand een gele kaart geeft en vrijwel direkt erop een rode kaart, dan verwacht ik dat ertussen iets gebeurt is, niet dan opeens een excuus 'dat dit een opsomming van eerdere voorvallen is'.. In dat geval denk ik dat de IVW zo'n strafstructuur dan slecht heeft toegepast, en zeker in dit geval waar een vliegverbod opgelegd in een europees land, gelijk ook in andere landen wordt ingesteld (wat zelf een goede regeling is, om onderlinge concurrentie op richtlijn-controle te voorkomen) is het zeker niet zo dat het enkel een 'binnelandse' zaak is .... verder ik heb niemand iets 'verweten' ik heb enkel vanaf het begin duidelijk aangegeven dat er bij mij een indruk van manipulatie bestond, en dat ik die graag weggenomen zag als er een duidelijke motivering publiek gegeven zou worden door de IVW | |
Classic-PC | dinsdag 24 mei 2005 @ 19:17 |
Veilig ? Onur air ? In ene paar dagen ? Sorry geloof er geen reet van ![]() | |
NoT-YouR-MaN | dinsdag 24 mei 2005 @ 20:19 |
Het was gewoon een bullshit verbod. Dat heeft Nederland nu wel laten blijken. Ze zwichten wel heel erg snel met hun zogenaamde 'actie plan'. | |
CANARIS | woensdag 25 mei 2005 @ 09:05 |
Bel maar even op naarde OAD en vraag louis Frankenhuis , wat hij van de mensen in het IVW houdt en op wiens loonlijst die staan. | |
ShaoliN | woensdag 25 mei 2005 @ 09:06 |
Goed, nog mensen die van de zomer met een gerust hart in een Onur-air toestel stappen? | |
AvispaCS | woensdag 25 mei 2005 @ 09:22 |
quote:Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo thuis ben in het vliegwezen, maar ik ga er van uit dat er na de laatste waarschuwing weer een incident is geweest. Of dit incident dan op zich een gevaarlijke situatie opleverde of niet, doet voor mij niet ter zake. Het gaat er alleen om dat er bepaalde regels worden geschonden. Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn wij (als samenleving en de overheid in het bijzonder) al vaker met de neus op de feiten gedrukt waar het ging om gedogen van (kleine) overtredingen. De werkwijze van de IVW is wat mij betreft alleen maar te prijzen. quote:Het is ook geen binnenlandse aangelegenheid. Daarom vond ik het ook vreemd dat de IVW volgens jouw geen incidenten erbij mocht halen die in het buitenland zijn gebeurd. quote:Waarom zou jouw 'indruk van manupilatie door KLM en Schiphol' meer waarde hebben dan de 'indruk van manipulatie door de Turkse overheid' die sommigen in deze discussie hebben aangegeven? Ik vind het daarom niet juist dat je mensen hierop aanvalt, terwijl je er zelf mee begonnen bent. | |
AvispaCS | woensdag 25 mei 2005 @ 09:24 |
quote:Dan zijn we het daar over eens. | |
Mylene | woensdag 25 mei 2005 @ 11:16 |
quote:Ja joh, de volgende overtredingen (categorie 3, de zwaarste) komen uit de lucht vallen. ![]() ![]() ![]() Maar goed, hopelijk behoren dat soort incidenten voorgoed tot het verleden ![]() | |
ShaoliN | woensdag 25 mei 2005 @ 11:29 |
quote:Daar staan een aantal bullshit meldingen in, maar ook een aantal dingen waarvan ik niet begrijp waarom ze toch opstijgen zonder dat dat voor elkaar is. Meldingen op een verkeerd formuliertje, dat zijn van die typische dingen waar de Nederlandse regelneukers over vallen. | |
Mylene | woensdag 25 mei 2005 @ 11:37 |
quote:Het is een gecoördineerd inspectieprogamma (SAFA) waaraan 41 Europese landen deelnemen. En ja, de één zal er strenger op na zien dan de ander. Helemaal juist ![]() | |
The_stranger | woensdag 25 mei 2005 @ 13:18 |
quote:En welke meldingen vind jij bullshit dan? quote:Misschien bedoelen ze hier wel mee het berekenen van de gewichten en de balans maar dan op een formulier die bedoelt is voor een ander type vliegtuig. M.a.w. de berekening is wel juist, echter de uitkomst kan verkeerd geinterpreteerd worden, met verkeerde uitkomst. Let wel, de incidenten die ik genoemd heb, en die een paar postst naar boven weer te zien zijn, zijn geconstateerd naar aanleiding van een samenwerkingsverband tussen 41 Europese landen, zoals Schatje al zegt. Het feit dat Nederland die regels naleeft en dus een melding maakt van zo'n overtreding zou je juist goed moeten vinden. Verder hebben die 41 landen besloten dat jou voorbeeld een categorie 3 overtreding is, wat de zwaarste is. Het zal dus vast gaan over iets meer dan het vermelden van de berekening op een verkeerd kleurtje papier... | |
ShaoliN | woensdag 25 mei 2005 @ 13:27 |
quote:Een defecte verlichting richting de nooduitgang vind ik niet iets waardoor ik gelijk niet meer zou durven vliegen. quote:Ik denk juist niet dat het veel meer inhoud. Regelgeving omtrent de luchtvaart is extreem streng. En dat is an sich een goede zaak. Maar het invullen van het verkeerde formuliertje met wel de juiste info vind ik nou niet iets om een maatschappij voor aan de grond te houden. Andere meldingen uit die lijst trouwens wel. | |
Elgigante | woensdag 25 mei 2005 @ 14:05 |
quote:Zoals je kunt zien is het een opsomming van alle gebreken en is het ontbreken van noodverlichting (Ja, we zijn iets te ver doorgeschoten na Volendam) daar eentje van. Een defect met de brandstof aan de linkerzijde stond er ook bij, vind je dat ook 'wel meevallen'? Ik ben niet thuis in deze industrie, maar met iets dat de grond verlaat kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Als de brandstof toevoer hapert op een paar km hoogte kun je hem niet even aan de kant zetten.. Het invulen van een verkeerd formuliertje heeft op zich weinig met veiligheid te maken lijkt he, zeker de aangehalde zaken, maar een bedrijf moet haar papieren op orde hebben. Als ik een friettent heb en een verkeerd formulier invul of een formulier verkeerd invul loop ik ook het risico dat de zaak tijdelijk dicht moet, deze zaak is niet anders. | |
The_stranger | woensdag 25 mei 2005 @ 15:11 |
quote:Juist het (gedeeltelijk) kapot zijn van de noodverlichting is 1 van de belangrijkste redenen om niet te vliegen. Veel systemen in een vliegtuig zijn (drie)dubbel uitgevoerd, waardoor er met een kapot systeem vaak nog mee te vliegen is, omdat de andere sytemen het overnemen. Er zijn dan echter wel restricties. Een voorbeeld zijn die telefoons die bij de cabine crew hangen, om onder elkaar en met de cockpit te kunnen communiceren. Als er 1 kapot is, dan moet een ander systeem het wel doen om het kapotte gedeelte te compenseren. Zodoende is er een restrictie, maar is er wel mee te vliegen. Juist een kapot noodverlichtingsysteem is 1 van de onderdelen van een vliegtuig die het altijd moet doen. Doet een gedeelte het niet, dan mag je niet vliegen. Op zich wel logisch als je bedenkt dat een vliegtuig ingericht is om bij een ongeluk de overleveingskansen zo groot mogelijk te maken. Als de al eerder besproken noodstop van onur air fout was gegaan en er was bijvoorbeeld brand uitgebroken, dan ben je maar wat blij met noodverlichting die je naar de uitgang brengt als er dikke zwarte rook in de cabine hangt. quote:Voorbeeld uit de praktijk: Van een bepaald vliegtuig type zijn bij de KLM twee uitvoeringen van in gebruik. Van de buitenkant zie je weinig verschil, echter de indeling is iets anders en de gewichten van het vliegtuig zijn wat veschillend. Een van die types heeft ruimere limieten qua balans, maar strictere limieten qua gewicht. De indeling van dat vliegtuig zorgt voor een ander effect van passageiers en vracht op de balans. Voor beide typen vliegtuigen zijn dan ook twee verschillende formulieren om de balans en het gewicht uit te rekenen. Stel dat je het verkeerde formulier gebruikt om de balans uit te rekenen. Als je al een goede berekening gebruikt, kun je er mogelijk vanuitgaan dat de balans binnen de limieten ligt, echter omdat je het verkeerde formulier hebt gebruikt, ben je of te zwaar, of de balans klopt niet meer. En geloof me, dat kan potentieel desastreuze gevolgen hebben. | |
ShaoliN | woensdag 25 mei 2005 @ 15:44 |
quote:Ik zie wat je bedoelt. Als je dan op die manier alle overtredingen bekijkt is het eigenlijk gods belachelijk dat het verbod al weer ingetrokken is. | |
Xenomaniac | woensdag 25 mei 2005 @ 15:51 |
quote:1 fuckin' farce. Zeker met dat rapport van Airbus industries. Onur is zeker niet de beste, maar ook niet de slechtste. | |
Mylene | woensdag 25 mei 2005 @ 18:28 |
quote:bron | |
NoT-YouR-MaN | woensdag 25 mei 2005 @ 19:11 |
quote:Ja, IK! Elk jaar 2 x en altijd met Onur. ![]() | |
dvdfreak | woensdag 25 mei 2005 @ 19:18 |
Ik weet ieder geval dat als ik in juli op vakantie ga niet met Onur Air ga vliegen | |
The_stranger | woensdag 25 mei 2005 @ 21:03 |
quote:Ach, als unor air verbetering beloofd dan moet het goed komen.. Reken er maar wel op dat de IVW ze zeer streng in het oog houdt... | |
AvispaCS | donderdag 26 mei 2005 @ 10:42 |
quote:Ik geef ze weinig kans, omdat het duidelijk is dat ze de veiligheidsregels niet goed toegepast hebben. Volgens mij weten de touroperators dat ook en daarom dienen ze een claim in bij Onur Air. | |
Elgigante | donderdag 26 mei 2005 @ 10:44 |
quote:Onder druk van....... Belooft niet veel goeds ivm de toetreding van Turkije, een compleet andere cultuur die compleet anders met problemen omgaat dan we hie gewend zijn. | |
RM-rf | donderdag 26 mei 2005 @ 11:50 |
quote:Ja, als je te hard rijd krijg je ook een boete, dat kan je aanvechten, maar meestal levert de straf-uitdelende instantie dan gewoon bewijs, waarvoor ze een straf opgelegd hebben ... Daar ligt nu net de crux ... De IVW weigert tot nu toe het verbod publiek te onderbouwen met een duidelijke 'grond'. Oftewel, de IVW moet nu met de billen bloot, en _als_ het blijkt dat deze fouten gemaakt hebben, moeten ze ook terecht gewezen worden, net als zij op de eerste rij staan om andere te pakken op 'fouten in de administratie' .... Voorlopig kan niemand zeggen of de IVW fout had gezeten, omdat deze weigert een uitgebreidde uitleg te geven van de grond voor het verbod, anders dan dat na de 'gele kaart' van 7 mei, er nog een ander 'incident' is geweest... | |
Elgigante | donderdag 26 mei 2005 @ 13:16 |
quote:Het krijgt in elk geval een roerig staartje. | |
The_stranger | donderdag 26 mei 2005 @ 14:05 |
quote:Waarom blijf jij zo aandringen op het publiek maken van het hoe en waarom? Onur air heeft de redenen gekregen, en heeft eerder al afgezien van een kort geding. Reden?? Zij waren partij in het geschil, jij (en de rest, incl. mij hier) niet. Nu dreigen ze wel/weer met een schadeclaim, laat de rechter dan maar uitzoeken of het verbod gerechtigd was. | |
RM-rf | donderdag 26 mei 2005 @ 14:13 |
quote:ik geloof dat publiekelijk controle belangrijk is ... ik vind het essentieel dat een dienst als de IVW geconstateerde misstanden duidelijk publiceert, en niet 'onder de pet' kan houden ... het is een dienst die in belang van het publiek dient te handelen.... Waarom zou je 'tegen' het publiceren van geconstateerde misstanden zijn? | |
AvispaCS | vrijdag 27 mei 2005 @ 11:18 |
quote:Ze handelen nu toch ook in dienst van het publiek, door streng toe te zien op naleving van de gestelde eisen. Iets waar andere overheidsinstanties een voorbeeld aan kunnen nemen. quote:Ik ben er niet op tegen, maar het is niet de primaire taak van IVW om het publiek te informeren. Hun taak is het om te controleren of de regels worden nageleefd. De gemeentes publiceren ook niet of bedrijven aan de voorwaarden voor vergunningen voldoet. Als ze een vergunning hebben ga je er als burger van uit dat ze aan de eisen voldoen. Het landingsrecht is wat dat betreft ook een soort vergunning die kan worden ingetrokken als men zich niet aan de voorwaarden van die vergunning houd. | |
B.R.Oekhoest | vrijdag 27 mei 2005 @ 16:03 |
Ach dat Unox Air moet gewoon niet zo zeuren. | |
Mylene | woensdag 1 juni 2005 @ 15:24 |
quote:bron Gelukkig kunnen de passagiers eventueel met een vervangend vliegtuig naar Turkije ![]() | |
Sputnik | woensdag 1 juni 2005 @ 15:43 |
ja, met een vervangend toestel van Onur zeker.. jippie ![]() | |
The_stranger | woensdag 1 juni 2005 @ 17:38 |
quote:Is helemaal waar (al is goed onderhoud 99% van de gevallen voldoende om het tegen te houden), maar het gebeurt Onur Air weer... Ps. het zou eventueel ook een te volle tank kunnen betekenen, dan wordt een teveel van brandstof via een ontluchtingspijp geloosd, al is dat nooit een erg grote hoeveelheid -edit- zag net de beelden op RTL5, dat is niet zo maar een lek, de kerosine spuit er uit... Dus vergeet mijn verhaal van de ontluchting, dat is hier absoluut neit het geval [ Bericht 17% gewijzigd door The_stranger op 01-06-2005 17:51:21 ] | |
AvispaCS | donderdag 2 juni 2005 @ 12:11 |
Het is voor mij een bewijs dat de IVW juist heeft gehandeld door de landingsvergunning van Onur Air in te trekken. Ik zou het toejuichen als dat (na dit incident) weer zou gebeuren. Ze hebben blijkbaar nog steeds niets geleerd. Om dan met het smoesje te komen dat bij iedere maatschappij kan gebeuren is helemaal te gek voor woorden. Het is in ieder geval wel een teken aan de wand dat het weer bij Onur Air gebeurt. | |
Mylene | donderdag 2 juni 2005 @ 18:04 |
quote:bron | |
The_stranger | donderdag 2 juni 2005 @ 18:43 |
quote:Ach, zoals een instructeur ooit tegen mij zei, als je olie lekt, heb je tenminste nog olie... ![]() hij bedoelde dat als grapje, maar onur air misschien niet Nu plaats ik wel vaak vraagtekens bij ooggetuige verslagen van passagiers, die weten meestal neit wat ze in werkelijkheid zien, zoals die passagier die claimde dat de vleugel van een KLM vliegtuig tijdens de vlucht aan het dubbel knakken was.... Vooral ook omdat in de vleugel op zich geen grote hoeveelheid olie zit, die er dan als een douchekop uit kan lekken. In de motor uiteraard wel, maar dat is ook niet tientallen liters... Dus mogelijk zagen ze toen al een begin van het brandstof lek, i.p.v. olie lekkage | |
Mylene | dinsdag 7 juni 2005 @ 18:30 |
Het programma Editie.nl van RTL4 meldt dat Onur Air gaat stoppen met het vliegen op Nederland. | |
ultrAlex1907 | vrijdag 24 juni 2005 @ 15:46 |
Het zit zo! de Ivw wilt dat Onur Air niet meer vliegt wegens de technische veiligheid, daarom heeft de IVW besloten om een brandstof olie te laten lekken zodat de turkse inspectie betrokken laat, dus gelijk een wereldnieuws zodat de turkse vliegtuig maatschappij onur air faalt om te vliegen, slechte beslissing van de nederlandse inspectie verkeer en waterstaat. | |
The_stranger | zondag 26 juni 2005 @ 18:54 |
quote:Ok, je zou je post ook even kunne teruglezen voordat je 'm post, en er een wat beter leesbaar stuk van maken voordat je 'm post.. Snap geen hol van je tekst... | |
Vonnet | zondag 26 juni 2005 @ 23:33 |
A.U.B geen gedonder met die vliegtuigen want ik ga met die maatschappij naar turkije deze zomer. | |
The_stranger | maandag 27 juni 2005 @ 14:42 |
quote:succes... ![]() Blij voor de maatschappij dat er toch nog mensen zijn die in de maatschappij geloven..(of een deathwish hebben) | |
Vonnet | maandag 27 juni 2005 @ 17:46 |
quote:dank je, dat beurt me op ![]() | |
Elgigante | maandag 27 juni 2005 @ 17:59 |
quote:je bent masochist dus? | |
Vonnet | maandag 27 juni 2005 @ 22:24 |
wat!!????? | |
dancemacabre | dinsdag 28 juni 2005 @ 20:27 |
Je wil goedkoop op reis in een ander zijn miserie, lul dan niet over lekkende vliegtuigjes en dito busjes, schrokkerige Russen en keitjes op 't strand. | |
Hobiedobie | dinsdag 28 juni 2005 @ 20:45 |
Veilig, yeh right...... | |
The_stranger | woensdag 29 juni 2005 @ 10:14 |
quote:Op zich heb je aardig gelijk. Vakanties naar Turkije zijn niet voor niets zo goedkoop. Deels komt dat door lage lonen, maar er wordt bij luchtvaart maatschappijen zoals Onur air ook bespaard op onderhoud. Je hebt 2 soorten onderhoud, preventive en reactive onderhoud. De eerste "voorspelt" dingen die kapot gaan en vervangt ze voor die tijd en de laatste vervangt onderdelen als ze kapot zijn. De laatste versie is uiteraard goedkoper maar geeft ook meer technische problemen. De eerste "verspilt" een boel onderdelen, maar geeft ook minder breakdowns... drie maal raden waar low-cost maatschappijen over het algemeen hun voorkeur hebben liggen? (by thw way, ze moeten zich nog altijd aan vastgestelde regels houden) |