http://www.rtl.nl/(/actue(...)onur_air_turkije.xmlquote:De Turkse regering heeft om opheldering gevraagd over het vliegverbod dat de Nederlandse Inspectie Verkeer en Waterstaat de Turkse prijsvechter voor één maand oplegde.
Bemiddelen
Het land wil dat er snel een einde komt aan het verbod. Turkije heeft nu het Nederlandse ministerie van Binnenlandse Zaken gevraagd om diplomatiek te bemiddelen.
In orde
Volgens Turkije zijn de toestellen helemaal in orde. De onderhandelingen met Nederland zouden inmiddels zijn begonnen. Dinsdag gaan ze verder.
Waar staat dat? Of heb je dat zelf verzonnen?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Turkije: "Vliegtuig-veiligheidscontroles zijn anti-Turks"
Grote kans dat hij gelijk heeft. Even de concurrentie (ze zijn een doorn in het oog omdat ze zo goedkoop zijn) een tikje geven.quote:
"We believe the bans are motivated by political and commercial interests," Rauf Gerz told AFP, adding that soon after the ban, a Dutch airline, Martinair, said it would shuttle between 1,500 and 2,000 of the Onur Air passengers back to the Netherlands this weekend.
Germans and Dutch Ground Turkish Airline
Easyjet en Ryan Air laat men ook met rust, dus och daar geloof ik niet zo in.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 06:47 schreef NorthernStar het volgende:
Grote kans dat hij gelijk heeft. Even de concurrentie (ze zijn een doorn in het oog omdat ze zo goedkoop zijn) een tikje geven.
Inderdaad erg triest, altijd weer het zelfde liedje. Rasisme dit, discriminatie dat.quote:
Het herrenvolk daar in Istanbul hequote:
Met Turkije als 1 van de machtigste statenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:01 schreef dancemacabre het volgende:
Een reden te meer voor een verenigd Europa.
Het zou mij niet verbazen als ze zich gewoon bankroet laten verklaren en met een nieuwe BV onder een nieuwe naam gewoon verder gaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:47 schreef LowJoe het volgende:
Ze hadden beter die miljoenen die dit geintje gaat kosten vooraf kunnen besteden aan beter onderhoud!Was mischien nog wel goedkoper geweest.....
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 06:47 schreef NorthernStar het volgende:
"Turkije: "Vliegtuig-veiligheidscontroles zijn anti-Turks"
Waar staat dat?
Dit wilde Onur nog ff kwijtquote:OnurAir haalt uit naar Inspectie
Dear Sir/ Madam,
After an inappropriate action, Onur Air has been subject to a rather unfortunate and unfair treatment by Dutch Air and Sea Transport Authority - Inspectie Verkeer en Waterstaat and our flights to Netherlands are stopped for one month as of yesterday. Onur Air has been holding 50 percent of whole package holiday market in Netherlands as result of its long time satisfactory performance and commercial stability. We have a well-earned reputation in Netherlands as proven by millions of travallers and nearly all Dutch tourism organisations chosen us. The reason of the ban was reported to be the result of a technical problem on one of Onur Air's aircraft last week in Amsterdam, but statistically, it is reported that one airline has a technical delay everyday in Netherlands. In this case dozens of airlines should be stopped operating to Netherlands every month. Unfortunately, German DGCA has followingly stopped our operation to Germany without any event, just as a result of Netherlands's decision. We currently fly to 73 airports in Europe with our 25 aircraft since 14 years now. Our highest achievement awards from Airbus, Boeing and many tour-operators have been acknowledged by all authorities. We believe we have right to be treated equally and fairly with all other airlines in Europe under EASA regulations.
Yours Sincerely,
Hamit Cankut Bagana
President Onur Air
Turkey
aan de rand van de EU.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:43 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Met Turkije als 1 van de machtigste staten![]()
![]()
quote:Onur Air boos weg bij overleg over vliegverbod
HOOFDDORP - Een vertegenwoordiging van Onur Air heeft maandagavond boos het pand verlaten waar de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en haar Turkse evenknie al sinds het einde van de ochtend overleggen over het vliegverbod dat de Turkse maatschappij in Nederland opgelegd heeft gekregen.
EPA
Een toestel van Onur Air wacht op de luchthaven van het Turkse Istanboel op wat komen gaat.
Foto: EPA
De delegatie, die in het IVW-gebouw in Hoofddorp was in afwachting van de uitkomst van het overleg, heeft van de IVW te horen gekregen dat ze geen informatie krijgt zolang het gesprek nog voortduurt, zei advocaat F. Vreede. Als Onur Air niet te horen krijgt waarom de maatschappij sinds donderdag een maand lang niet op Nederlandse luchthavens mag vliegen, ligt een gang naar de rechter voor de hand, zei president-directeur Hamit Cankut Bagana.
De advocaat heeft de onderhoudsgegevens van de toestellen van Onur Air en de rapporten van de inspecties door de IVW opgevraagd en die aan een Belgische deskundige voorgelegd. De eerste bevinding van de hoogleraar is volgens Vreede dat daaruit geen gronden voor een vliegverbod zijn af te leiden.
Onur Air heeft de schade als gevolg van het vliegverbod nog niet becijferd, maar die beloopt zeker "heel veel miljoenen euro's", zei Vreede.
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1115961602478.htmlquote:Stranden met Onur Air: chaos en balen
13-05-2005
,,Het is een grote chaos'', verzucht Thonia van Asch in de drukke vertrekhal van Antalya Airport.
Ze kijkt voor de zoveelste keer naar het beeldscherm met vertrektijden. Maar de vlucht die haar deze vrijdagochtend over een uur zou moeten terugbrengen naar Nederland, staat er niet bij.
Van Asch kijkt nergens meer van op. De afgelopen uren zijn vliegmaatschappij, vertrektijd én plaats van aankomst al drie keer gewijzigd. ,,De meiden van mijn reisorganisatie nemen de telefoon niet meer op. Vast bang dat ze worden uitgekafferd.'' Van Asch kwam in Antalya met de Turkse maatschappij Onur Air, die een maand lang niet meer mag landen op Nederlandse vliegvelden. De Inspectie Verkeer en Waterstaat strafte de Turkse prijsvechter omdat er door gebrekkig onderhoud te veel incidenten plaatsvinden. Van Asch kan zich daar wel wat bij voorstellen. ,,Twee jaar geleden vloog ik voor het eerst met Onur Air, toen heb ik een hele tijd in het gangpad gestaan om de bagagekastjes dicht te houden. Een vriendin van mij zat op een vlucht die na tien minuten omkeerde vanwege een technisch probleem.'' Voor Van Asch heeft de Turkse maatschappij nu helemaal afgedaan. ,,Terwijl de heenreis zo goed verliep. We zaten in een fonkelnieuw toestel. Wel jammer dat mijn bagage zoek raakte.''
http://archief.www.ad.nl/artikel?text=onur&SORT=presence&ED=ola&PRD=20y&SEC=%2A&SO=%2A&FDOC=3quote:Passagier: Het was net Helse Vakanties
Binnenland, woensdag 18 juni 2003
Wezenloos uit zijn ogen kijkend staat Willy Mulder na te trillen van het ongeluk met McDonnell Douglas MD-88 van Onur Air. De 35-jarige inwoner van Paterswolde zag zijn leven zojuist in een flits aan zich voorbij trekken. ,,Het was net het tv-programma Helse Vakanties, waar ik pas naar zat te kijken'', zegt hij.
Zijn moeder Hennie, die met haar zoon in het vliegtuig zat, knikt instemmend. ,,Toen we naar dat programma keken, deden we nog wat lacherig. Zoiets zul je maar meemaken, zeiden we tegen elkaar. Om er verder geen aandacht meer aan te besteden.''
Tot gistermorgen, rond half negen. Toen Willy Mulder op vliegveld Eelde aan boord ging van de OH92246, bestemming Dalaman, moest hij terugdenken aan de bewuste aflevering. Er bekroop hem een angstig voorgevoel. ,,Ik vertrouwde het vliegtuig niet. Het was een lang toestel, dat naar mijn inschatting nooit op tijd kon opstijgen van de vrij korte startbaan.''
Moeder Hennie: ,,Van de zenuwen zaten we, eenmaal aan boord, wat grapjes te maken. Ik zei nog dat het vliegtuig best eens overstag zou kunnen gaan. Het zat ook veel te vol en was volgens ons veel te zwaar en te gammel. Hoe komt zo'n kreng in godsnaam omhoog, zei ik nog. Ik had al het gevoel dat het helemaal mis zou gaan.''
De Zuidhornse bleek over profetische gaven te beschikken. Bij de start raakte het toestel van de baan. Willy: ,,Al bij de eerste meters begon het toestel te stotteren. En toen de piloot wilde opstijgen, ging het mis. Het vliegtuig kwam nog wel even los, maar sloeg met een klap tegen de grond. Hij kwam gewoon niet omhoog. Vervolgens schoven we nog even door, om in het gras met een schok tot stilstand te komen.''
Van paniek was geen sprake, zegt Hennie Mulder. ,,Iedereen was behoorlijk geschrokken, een aantal stoelen was losgerukt, maar we bleven vrij rustig. Wat wel vreemd was: de gezagvoerder gaf zijn instructies in een onduidelijke mengelmoes van Turks en Engels, we snapten weinig van wat hij zei. Dat gaf een chaotisch gevoel. Maar uiteindelijk hebben we het toestel via de vleugels verlaten, want de cabinedeuren waren eruit geslagen.''
Ook passagier Henk Spijker uit Muntendam kwam met de schrik vrij. ,,Het toestel kwam niet goed van de grond en moest behoorlijk in de remmen. We schoten een fiks stuk door op het gras, voor mijn gevoel wel 300 meter. Dat ging gepaard met een enorme rookontwikkeling, afkomstig van de banden, en een enorme stank. Ik kan het niet helemaal goed beoordelen, maar volgens mij heeft de piloot een heldendaad verricht. Hij heeft ons voor iets veel ergers behoed.''
Net als veel andere passagiers belt Spijker na de evacuatie snel met zijn zoons, die hem naar het vliegveld hadden gebracht. ,,Zij keken vreemd op en hebben me moed ingesproken.''
Spijker laat zich door de tegenslag niet van zijn vakantieplannen afbrengen. Met het gros van de andere passagiers stapt hij in de bus voor een vier uur durende reis naar Maastricht, om van daaruit alsnog naar Dalaman te vliegen. Maar de familie Mulder weigert ooit nog een stap in een vliegtuig van Onur Air te zetten. ,,We zijn niet bang om te vliegen'', verduidelijkt Willy, ,,maar wel om nog met die Turkse maatschappij in zee te gaan. Er klopt gewoon niets van. We proberen nu maar een andere vakantie te boeken. Wel naar Turkije, maar dan met Martinair of Transavia. Daar kunnen we tenminste van op aan.''
http://archief.www.ad.nl/artikel?text=onur&SORT=date&ED=ola&PRD=20y&SEC=%2A&SO=%2A&FDOC=2quote:Turks vliegtuig maakt noodstop op Eelde
woensdag 2 juni 2004
Eelde -Een toestel van de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air is gisteren ternauwernood ontsnapt aan een crash op vliegveld Eelde bij Groningen.
De Airbus met 207 passagiers en zeven bemanningsleden, die naar de Turkse stad Dalaman zou vliegen, kreeg vlak voor het opstijgen een vogel in een van de twee motoren. Het toestel maakte een noodstop en kwam net voor het einde van de startbaan tot stilstand. Alle inzittenden bleven ongedeerd.
Bijna een jaar geleden was er op Eelde ook al een ongeluk met een toestel van Onur Air. Dit vliegtuig met 142 passagiers en 8 bemanningsleden aan boord kwam de lucht niet in en schoof na het afbreken van de start de startbaan af. Daarbij vielen twee gewonden. Het onderzoek naar dit ongeluk loopt nog.
De mislukte start leidde gisteren tot groot alarm. De nabijgelegen A28 werd enige tijd afgezet om hulpdiensten vrij baan te geven. Maar die hoefden niet in actie te komen. Het toestel kon op eigen kracht terugtaxiën naar de vertrekhal. Het vliegverkeer op Eelde lag na het ongeluk twee uur stil.
Passagiers van de vlucht hoorden bij de start een harde knal en zagen een steekvlam bij een van de motoren. ”Het toestel had veel snelheid, we zouden net de lucht ingaan”, zei een vrouwelijke passagier voor RTV-Noord. ”Het toestel begon enorm heen en weer te schudden, sommigen zagen een steekvlam. Veel mensen waren ongerust”, aldus de vrouw.
Volgens adjunct-directeur Ch. Stutterheim van het vliegveld, was er geen paniek. Aanvaringen met vogels leiden zelden tot het afbreken van een vlucht, zegt hij. ”Of de passagiers gevaar hebben gelopen, is moeilijk te zeggen. De piloot heeft er verstandig aan gedaan een noodstop te maken.” Volgens Stutterheim is het ongeluk niet te vergelijken met dat van vorig jaar en valt chartermaatschappij Onur Air niets te verwijten. ”Vorig jaar ging het om een technisch defect.”
De passagiers zijn per bus naar vliegveld Twenthe gereisd en namen daar een vliegtuig naar Dalaman. Twee inzittenden hebben van de reis afgezien.
Welke maatschappij zou jij aanduiden als significant veiliger dan de KLM?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:14 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer onur niet mag vliegen , dan mag de KLM ook wel gelijk gegrounded worden.
Ik zit in de "De Branche" en weet
1) dat onur een behoorlijke maatschappij is
2) KLM een prestige-achtige pleurisbende is.
Jij hebt (terecht zo te lezen)een hekel aan KLM dat lijkt me duidelijk, maar internationaal staat de KLM echt als een der beste bekend hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:38 schreef CANARIS het volgende:
In de branche heeft men het over de vliegende schrotkisten van de KLM:
Ik heb ook teveel persoonlijke ervaringen met de KLM ; juist vanwege de veiliigheid niet meer KLM te vliegen.
OOit naar Tokio gevlogen. De steward heeft ons extra kussen gegeven . Niet voor onze comfort maar om de luchtstrroom die vanonder de nooddeur kwam te hemmen.
Ja hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:38 schreef CANARIS het volgende:
In de branche heeft men het over de vliegende schrotkisten van de KLM:
Beste gozer, als branche genoot, weet ik dat je enorme b*llsh*it praat, vooral over je tweede punt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:14 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer onur niet mag vliegen , dan mag de KLM ook wel gelijk gegrounded worden.
Ik zit in de "De Branche" en weet
1) dat onur een behoorlijke maatschappij is
2) KLM een prestige-achtige pleurisbende is.
Klinkt als regeltjes gelul, waar onur air de dupe van geworden is, of niet??quote:"Het probleem is dat de Tristars die Onur Air onlangs inzette geregistreerd zijn en vliegen voor bedrijven uit landen die niet werken volgens de hoogste internationale veiligheidseisen. Ze voldoen aan de standaard voorwaarden van de ICAO (International Civil Aviation Organization, red.), maar niet aan de strengere JAROPS-eisen (Joint Airworthiness Requirements for Operation, red.). Onur Air komt uit Turkije en dat land heeft zich gecommitteerd aan die JAROPS-eisen. Daarom houden we ze daaraan."
Als je zo goed op de hoogte bent van technische zaken aangaande vliegtuigen, dan weet je ook dat doordat de druk in een vliegtuig altijd hoger is dan buiten het vliegtuig (tijdens de vlucht) er geen lucht door een nooduitgang naar binnen kan stromen... Als er al lucht vanonder de nooddeur kwam, dan is dat slechts de airconditioning...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:38 schreef CANARIS het volgende:
OOit naar Tokio gevlogen. De steward heeft ons extra kussen gegeven . Niet voor onze comfort maar om de luchtstrroom die vanonder de nooddeur kwam te hemmen.
STOND!!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Jij hebt (terecht zo te lezen)een hekel aan KLM dat lijkt me duidelijk, maar internationaal staat de KLM echt als een der beste bekend hoor.
Het gaat in deze discussie niet over de KLM maar om Onur Air.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:14 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer onur niet mag vliegen , dan mag de KLM ook wel gelijk gegrounded worden.
Ik zit in de "De Branche" en weet
1) dat onur een behoorlijke maatschappij is
2) KLM een prestige-achtige pleurisbende is.
En waar komt al die wijsheid vandaan????quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:54 schreef CANARIS het volgende:
STOND!!
Het accent ligt op STOND
Net als Schiphol overigens
(Blamabele laatste plaats wanneer het om de luchthavens in Europa die de meeste Koffers kwijtraken)
Dat laatste is helemaal BS (want bijv. Malpensa in Milaan raakt op zeker veel meer koffers kwijt, op een gegeven moment zelfs kans van 1 op 4). Je zit gewoon de hele tijd uit je Grijze Wolvenek te lullen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:54 schreef CANARIS het volgende:
[..]
STOND!!
Het accent ligt op STOND
Net als Schiphol overigens
(Blamabele laatste plaats wanneer het om de luchthavens in Europa die de meeste Koffers kwijtraken)
Dat heeft ook te maken met het hoge criminaliteitsgehalte in de regio Amsterdam, de hordes toeristen die de stad aandoen (en landen op Schiphol) en de goedgelovigheid van toeristen (ik geloof dat bij 1 op de 10 de koffers worden gestolen, schrikbarend veel) en hun onoplettendheid.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:54 schreef CANARIS het volgende:
[..]
STOND!!
Het accent ligt op STOND
Net als Schiphol overigens
(Blamabele laatste plaats wanneer het om de luchthavens in Europa die de meeste Koffers kwijtraken)
at5.nlquote:"Onur Airbrokers hielp Air Holland"
De Amsterdamse reisorganisatie Onur Airbrokers, een agent van Onur Air, hielp in 2001 mee met het witwassen van tientallen miljoenen guldens voor Air Holland. Dit meldt De Telegraaf op de financiële pagina.
Het bedrijf zou ervoor gezorgd hebben dat sporttassen met briefjes van honderd gulden, afkomstig van een Surinaams drugskartel uit Rotterdam in Air Holland werden gepompt.
Dat staat in het onderzoeksdossier van de Nationale Recherche, dat de krant in handen zegt te hebben.
De Turkse overheid blameert zich door:quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:10 schreef HarigeKerel het volgende:
Erdogan zoekt ze wel uit zeg, zijn dit nou de strijders van zijn barakken?![]()
Voor een vlucht van 2 uur heb ik weinig zin om met de KLM te vliegen als ik 2 keer zoveel moet betalen, overseas is wat anders.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:21 schreef OldJeller het volgende:
Dat is de prijs die je moet betalen als je goedkoop wilt vliegen..
KLM e.d. voor mij alleen.
Geld speelt bij dat soort zaken geen rol voor mij, veiligheid wel.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Voor een vlucht van 2 uur heb ik weinig zin om met de KLM te vliegen als ik 2 keer zoveel moet betalen, overseas is wat anders.
Ik voel me bij RyanAir niet onveiliger dan bij KLM hoor, maar smaken verschillen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:34 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Geld speelt bij dat soort zaken geen rol voor mij, veiligheid wel.
Salade allesh d'bij menrr?
Nou, inderdaad.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik voel me bij RyanAir niet onveiliger dan bij KLM hoor, maar smaken verschillen.
Controles zijn Europees geregeld, waar Ierland (ryanair) zich ook aan dient te houden.. Wat niet verhinderd dat bijvoorbeeld KLM daar nog een schepje bovenop doet en ryanair slechts het minimum zou doen... (geen feit, slechts een mogelijkheid)quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:46 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nou, inderdaad.![]()
KLM is supergroot en internationaal bekend.. die kan zich geen ongelukken veroorloven. Ik geloof dan ook dat de controles e.d. beter zijn bij de KLM.
Ja, het valt inderdaad ook op dat sinds enkel dagen opeens 'stemmingzettende artikelen' verschenen in specifieke media (telegraaf-concern), waarbij ononderbouwd allerlei geruchten de wereld in werden gestuurd (zo zouden 'vakantiegangers gericht bij reisbureau's navragen doen om niet met Onur Air te hoeven reizen, als bron was er enkel een TUI agent vermeld, die helemaal niet met Onur Air vliegt ...).quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:10 schreef CANARIS het volgende:
Iedereen die in de reisweereld zit en niet op de loonlijst van Martin air , KLM Of Schiphol staat WEET dat dit een politiek spelletje is.
Onur Air is ze al 5 jaar een doorn in hun oog omdat Onur Air gewoon veel goedkoper kan vliegen. Het nu voorgeschoven argument wordt in de branche met hoongelach waargenomen. Het is de laatste protectionistische maatregel die de bobos achter schiphol proberen door te zetten.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de journalisten er nu pas op inspringen, omdat het nu pas een interessant onderwerp is geworden. Ook bij journalisten is opportunisme geen vreemd begrip.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, het valt inderdaad ook op dat sinds enkel dagen opeens 'stemmingzettende artikelen' verschenen in specifieke media (telegraaf-concern), waarbij ononderbouwd allerlei geruchten de wereld in werden gestuurd (zo zouden 'vakantiegangers gericht bij reisbureau's navragen doen om niet met Onur Air te hoeven reizen, als bron was er enkel een TUI agent vermeld, die helemaal niet met Onur Air vliegt ...).
en één vage weblog die 'slecht' onderhoud van onur Air vliegtuigen zou aantonen (en die als bewijs daarvan een foto van een oekrainische maatschappij afbeeldde)
Ik heb liever dat ze er nu al bovenop zitten, dan dat ze wachten tot er aantal zijn neergestort.quote:Het vliegverbod komt inderdaad nogal uit het niets vallen en lijkt niet onderbouwd te zijn door werkelijke overtredingen ... Als de nederlandse authoriteit dat niet snel kan onderbouwen met een duidelijke grond,
geef ik Onur Air alle recht een schadeclaim in te dienen en hoop ik ook dat deze die winnen....
Als de Duitsers (en de Fransen en Zwitsers) ook een verbod heeft opgelegd is hun zaak. Ze hebben zelf ook een inspectiedienst. Die zal heus zelf ook wel wat minpunten zien aan Onur Air.quote:verder zou dat een enorm gezichtsverlies voor de nederlandse luchtvaartauthoriteiten zijn, het vliegverbod tegen Onur is op voorspraak van de Nederlanders ook in Duitsland van kracht ...
Je weet dat de telegraaf dit soort berichten vrij snel op een fantastische, lichtelijk overdreven manier brengt. Dit hoeft niets te maken met een luchtvaartwerled-breed complot om de prijzen hoog te houden.. Dat neemt niet weg dat er recentelijk relatief veel incidenten zijn geweest met onur air. Zoals een van de baan geschoten vliegtuig op vliegveld Eelde, een motorbrand/uitval en vrij recent een noodstop waarbij banden klapten. (wat op zich niet hoeft bij een "normale" afgebroken start).quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, het valt inderdaad ook op dat sinds enkel dagen opeens 'stemmingzettende artikelen' verschenen in specifieke media (telegraaf-concern), waarbij ononderbouwd allerlei geruchten de wereld in werden gestuurd (zo zouden 'vakantiegangers gericht bij reisbureau's navragen doen om niet met Onur Air te hoeven reizen, als bron was er enkel een TUI agent vermeld, die helemaal niet met Onur Air vliegt ...).
en één vage weblog die 'slecht' onderhoud van onur Air vliegtuigen zou aantonen (en die als bewijs daarvan een foto van een oekrainische maatschappij afbeeldde)
Helemaal met je eens!quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:10 schreef CANARIS het volgende:
Iedereen die in de reiswereld zit en niet op de loonlijst van Martin air , KLM Of Schiphol staat WEET dat dit een politiek spelletje is.
Onur Air is ze al 5 jaar een doorn in hun oog omdat Onur Air gewoon veel goedkoper kan vliegen. Het nu voorgeschoven argument wordt in de branche met hoongelach waargenomen. Het is de laatste protectionistische maatregel die de bobos achter schiphol proberen door te zetten.
Ahh zeik toch niet!quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:50 schreef Bauhaus het volgende:
Totdat zo'n kist neerstort..
er worden deels incidenten aangehaald van 5 jaar terug...quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je weet dat de telegraaf dit soort berichten vrij snel op een fantastische, lichtelijk overdreven manier brengt. Dit hoeft niets te maken met een luchtvaartwerled-breed complot om de prijzen hoog te houden.. Dat neemt niet weg dat er recentelijk relatief veel incidenten zijn geweest met onur air. Zoals een van de baan geschoten vliegtuig op vliegveld Eelde, een motorbrand/uitval en vrij recent een noodstop waarbij banden klapten. (wat op zich niet hoeft bij een "normale" afgebroken start).
Voor wat betreft die foto van een Oekrainsche maatschappij, dat zal mogelijk dezelfde foto zijn die ik eerder gepost heb
http://www.airliners.net/open.file/795691/M/ helaas niet mogelijk om een airliners.net plaatje hier neer te zetten
Dat vliegtuig zegt inderdaad niets over het onderhoud van de eigen vloot, echter wel een boel over de mentaliteit van de vliegmaatschappij. Als je een vliegtuig inhuurt om je klanten te vervoeren in jouw naam, dan moet je veilige vliegtuigen regelen
De pot verwijt de ketel....quote:
Dat moet je ook als je de weg oversteekt.quote:We hebben vaak 'dure' vliegtuigen van 'bekende' vliegtuigmaatschappijen zien neerstorten.
Zelfs een Concorde met een hoop rijke stinkerds erin!!!
Elke keer wanneer je in zo'n honderdtonner stapt moet je vrezen voor je leven..
Ik ga zowiezo niet graag naar Turkije, ook niet met een vliegtuig.quote:Maar toch doe ik het al te graag want ik ga niet graag naar Turkije in een BUS!
Ik mag toch hopen dat die turkse snorremansen van Onur Air niet op dezelfde soort van subsidieringen als KLM en Schiphol, zelfs MartinAir door de Nederlandse overheid, beroep kunnen doen?quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:24 schreef AvispaCS het volgende:
Het is gewoon goed dat er streng wordt gecontroleerd op het onderhuid van die 'vliegende doodskisten'. Voor iedere maatschappij gelden dezelfde regels, dus ook voor Onur Air.
Slechts een kwestie van tijd voordat de grootste subsidievreter all time (in de EU) daar ook aanspraak op kan maken (toetreding Turkije tot de EU) en we betalen gezellig mee.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat die turkse snorremansen van Onur Air niet op dezelfde soort van subsidieringen als KLM en Schiphol, zelfs MartinAir door de Nederlandse overheid, beroep kunnen doen?
Dat is nou juist waar wij het over hebben! Er is hier geen sprake van een gelijke behandeling.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:24 schreef AvispaCS het volgende:
Het is gewoon goed dat er streng wordt gecontroleerd op het onderhuid van die 'vliegende doodskisten'. Voor iedere maatschappij gelden dezelfde regels, dus ook voor Onur Air.
ah, het aloude 'emotio-argument' doet ook weer mee .... het zijn 'turken' en dan mag er gewoon onzin als argument meegewogen worden ...quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Slechts een kwestie van tijd voordat de grootste subsidievreter all time (in de EU) daar ook aanspraak op kan maken (toetreding Turkije tot de EU) en we betalen gezellig mee.
andere buitenlandse maatschappijen halen die subsidie's weer in hun land...... das hetzelfde verhaal.......als KLM, Martinair en Schiphol.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de vliegtuigmaatschappij- en luchthaven-subsidies hebben niks met europa te maken, dat is puur nationale politiek ... oftewel KLM, Schiphol en MartinAir ontvangen hun subsidie's direkt van de nedrlandse overheid... andere maatschappijen, uit het buitenland, zelfs de europese unie ontvangen dat niet, evenmin als andere europese luchthavens van nederland subsidie ontvangen
Ik zie Onur Air niet anders dan een Ryan Air hoor, laat daar geen misverstanden over zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ah, het aloude 'emotio-argument' doet ook weer mee .... het zijn 'turken' en dan mag er gewoon onzin als argument meegewogen worden ...
Daarom wordt er ook ingehakt op 'onur Air' n niet zo snel op andere budgetmaatschappijen die mogelijk slechter zijn, maar niet uit een impopulair herkomstland komen....
de vliegtuigmaatschappij- en luchthaven-subsidies hebben niks met europa te maken, dat is puur nationale politiek ... oftewel KLM, Schiphol en MartinAir ontvangen hun subsidie's direkt van de nedrlandse overheid... andere maatschappijen, uit het buitenland, zelfs de europese unie ontvangen dat niet, evenmin als andere europese luchthavens van nederland subsidie ontvangen
Ja, zo heeft ook Phuket Air een vliegverbod. Is dat ook omdat het de Thai zijn? Is dat ook een onderdeel van een groot complot?quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:24 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Het is gewoon goed dat er streng wordt gecontroleerd op het onderhuid van die 'vliegende doodskisten'. Voor iedere maatschappij gelden dezelfde regels, dus ook voor Onur Air.
Weer een tranentrekkende formulering.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:52 schreef RM-rf het volgende:
een impopulair herkomstland
Joh, jij haalt hier allerlei non-argumenten bij die op geheel andere zaken van betrekking zijn ...quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:03 schreef Elgigante het volgende:
Je schiet jezelf voorbij RM-rf, zonde.
[...]
Doe toch niet zo naief.
Dus toch maar met Onur?quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:40 schreef dancemacabre het volgende:
Voorstel
Vermeld type vliegtuig, leeftijd, onderhoudsfirma, prijs op elk ticket.
KLM: Airbus, 3 jaar, KLM technics, 480¤
Onur:MD 80, 24 jaar, ?, 299¤
keuze snel gemaakt.
25 maart 1977. Het grootste vliegtuig-ongeluk aller tijden.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:46 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nou, inderdaad.![]()
KLM is supergroot en internationaal bekend.. die kan zich geen ongelukken veroorloven. Ik geloof dan ook dat de controles e.d. beter zijn bij de KLM.
Door een pilot-error en geen mankement aan het vliegtuig. Tevens heeft de luchthaven van Tenerife ook een aandeel in het ongeluk. Maar das helemaal offtopic.quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:37 schreef sooty het volgende:
[..]
25 maart 1977. Het grootste vliegtuig-ongeluk aller tijden.
Even de feiten checken voordat je gaat blaten.
Ik ben er strict vanuit gegaan dat de inspectiedienst juist gehandeld heeft naar internationale afspraken en dat Onur zich ergens niet aan heeft gehouden, wat de overige vloten voor mankementen hebben is niet relevant.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Joh, jij haalt hier allerlei non-argumenten bij die op geheel andere zaken van betrekking zijn ...
Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik zit te wachten op een onderbouwing van dit plotse vliegverbod door de rijksluchtvaartdienst... ik ben heel benieuwd naar de werkelijke grond en verwacht dan toch minstens dat er recent zware overtredingen zijn geweest met eigen onur Air vliegtuigen, die tot die scherpe actie doen beslissen ...
Geen argumenten die naar voren komen uit die recente nieuwsartikelen, zoals de grote aantallen vakantiegangers die grote klachten zouden hebben, of verwijzingen naar voorvallen van 5 jaar terug of de mangel aan een geleased vliegtuig dat als het deel was van de oorspronkelijke luchtvloot kennelijk gewoon had mogen landen, omdat dat land een luchtvaartverdrag weigert te ondertekenen ....
En al helemaal niet inspelen op angsten die niks te maken hebben met luchtvaart.
Je hebt 4 categoriën gebruikt, 0 t/m 3 waarbij bij 0 alles in orde is en bij 3 het vliegtuig pas weg mag, nadat het mankement opgelost is.quote:Het SAFA-programma (Safety Assessment Foreign Aircraft) is een door de JAA gecoördineerd inspectie-programma waaraan 41 Europese landen deelnemen. Het programma bestaat uit onaangekondigde inspecties op bezoekende buitenlandse verkeersvliegtuigen. Hierbij worden de technische staat van het vliegtuig, de vluchtvoorbereiding door de bemanning, de veiligheidsvoorzieningen aan boord en diverse boordpapieren beoordeeld.
Achter sommige maatschappijen staat het aantal overtredingen, en merk op dat Onur air het meerste scoort, namelijk 6 zeer ernstige mankementen, waarmee [n]niet[/b] mee gevlogen mag worden.quote:Air Atlanta Iceland - Iceland
Air Bangladesh - Bangladesh (2 x )
Air Luxor - Portugal (2 x )
Air Plus Comet - Spain
Antonov Design Bureau - Ukraine
Atlas Air - USA
Berkut State Company - Ukraine
DAS Air Services - Uganda (4 x )
El Al - Israel
Ethiopian Airlines
Excellent Air - Germany
Fly Air - Turkey (4 x )
Flying Partners - Belgium
Georgian Airlines - Georgia
Inter Express Airlines - Turkey
Jet Africa - Swaziland
Kalitta Air - USA (3 x)
MK Air - Ghana
MNG Airlines - Turkey
My Travel - UK
Onur Air - Turkey (6 x)
Polar Air Cargo - USA (2 x )
Pskov State Aviation - Russia)
SAGA Airlines - Turkey
Silverback Cargo Freighters - Rwanda
Sky Airlines - Turkey (2 x )
Tristar Air - Egypt
United Arabian Airlines - Sudan
White Eagle Aviation - Poland
Een aantal mankementen zijn op het gebied van administratie, maar ook op het gebied van het berekenen van de balans van het toestel en de gewichten. Dit is potentieel een zeer groot gevaar, met als dodelijk voorbeeld de crash van Aalyah in 2001quote:Turkije Onur Air
Passagiers A320 Onjuiste passagiergewichten gebruikt.
Achterste servicedeur toiletten niet gesloten.
Navigatiekaarten verlopen.
MEL niet goedgekeurd.
Kopie Luchtwaardigheidsbewijs niet gecertificeerd
Turkije Onur Air
Passagiers A300 Gewicht reserve wielen niet in Dry Operating Weight opgenomen.
Ontbrekende bouten in motorgondels.
Turkije Onur Air
Passagiers A321 Gewicht Flight Kit niet opgenomen in Dry Operating Weight.
Turkije Onur Air
Passagiers A300 Linkerbrandstoftank gaf defect aan, niet genoemd in Techlog.
Correcte W&B berekening maar op een onjuist formulier.
Delen noodverlichting gangpad defect.
Hydraulische lekkage in rem landingsgestel.
Turkije Onur Air
Passagiers A321 Beladingschema binnenkomende vlucht niet berekend met passagiersgewichten
conform laatste wijziging. Tijdelijke wijziging in Flight Ops.
Manual niet aangebracht (bulletins waren wel aan boord).
Turkije Onur Air
Passagiers A300 Flight Ops Manual niet up to date.
EIC niet gespecificeerd (DOW/DOI), 800 kg toevoegen on remote.
Noodbijl in toiletruimte in plaats van in galley (security risk).
De zogenaamde weight and balance is dus erg belangrijk.quote:The airplane was seen lifting off the runway, and then nose down, impacting in a marsh on the south side of the departure end of runway 27. The baggage from the airplane was removed and weighed. The total weight of the luggage, fuel on board at the time of the accident, plus the weight of the passengers showed that the total gross weight of the airplane was substantially exceeded. Preliminary center of gravity calculations showed that the center of gravity was significantly outside the flight envelope past the aft center of gravity.
Veilig in de zin van kapingen, terrorisme...etc. Maar verder verbaas ik me er ook wel over dat EL AL qua technics ook in die lijst staat. In de eerste plaats, ze hebben redelijk jonge vliegtuigen, de oudste zijn een aantal Boeing 747s uit de jaren tachtig. maar verder nieuwe dingen uit einde jaren negentig.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:44 schreef HarigeKerel het volgende:
Goh, ik dacht altijd dat El Al best veilig was daar het een nationale carrier was.
http://www.onurair.nl/site/overonurair.htmquote:Onur air is klaar voor start om aan andere luchtvaartmaatschappijen service en technische advies te verlenen op hoog niveau voor A-320.
In 1992 en 1993 is Onur air 99.7% gelijkwaardig gevonden met de erkende Europese luchtvaartmaatschappijen zoals, Lufthansa, British Airways, Air France door zijn enorme prestatie en kreeg de certificaat ( Technical Despatch Reliability) van de Airbus industrie.
In 1994 en 1995 steeg zijn prestatie met 99.8%
Hiermee kreeg Onur Air zijn certificaat ( Operiationel and Technical reliability) wereldwijd tussen 51 landen.
Door zijn succesvolle prestaties en goede service is Onur Air in 1997 de beste kwalitatieve
luchtvaartmaatschappij gekozen van de laatste vijf jaar binnen de chartermaatschappijen.
Onur Air is de enige luchtvaartmaatschappij die A-320 en A-321 opleidingen biedt.
Dit soort opleidingen worden ook aan de Buitenlandse luchtvaartbedrijven gegeven.
Onur Air beschikt over de certificaat JAR-145 en is daarmee de eerste Turkse luchtvaartmaatschappij.
JAR-145 is de norm voor vliegtuigonderhouds-organisaties.
JAR-145 is in 1995 gegeven door JAA ( Joint Aviation Authorities)
Een Europees samenwerkingsverband op het gebied van luchtvaart en regelgeving.
quote:Nederlandse piloten getreiterd met controles in Turkije
21-05-2005
ISTANBUL - Nederlandse piloten worden in Turkije sinds vorige week getreiterd met extra scherpe controles, zo meldt luchtvaartjournalist Arnold Burlage in de Telegraaf. De vermoedelijke oorzaak van de extra controles is het feit dat het Turkse Onur Air in Nederland een vliegverbod kreeg, waardoor de verhoudingen tussen beide landen op luchtvaartgebied gespannen zijn.
Woordvoerders van Martinair en transavia.com verklaren tegenover het ochtendblad dat er geen ernstige problemen zijn en dat passagiers geen hinder ondervinden van de controles. Enkele piloten beklagen zich echter over de behandeling in Turkije. Vliegers worden tot op de draad gecontroleerd, zo weet Arnold Burlage te melden.
Bron: ANPquote:'Vliegverbod Onur Air buiten proporties'
23 mei 2005, 12:38:38
SCHIPHOL/BRUSSEL (ANP) - De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) had nooit de gehele vloot van Onur Air een vliegverbod moeten opleggen. Deze maatregel is ,,totaal buiten proporties'', stelt de Belgische prof. R. Decuypere, hoofd van de afdeling mechanica van de Koninklijke Militaire School in Brussel.
Decuypere heeft op verzoek van Onur Air een aantal incidenten bij de Turkse luchtvaartmaatschappij en inspectierapporten onderzocht. ,,Elk gebrek, afzonderlijk genomen, heeft geen ernstige invloed op de veiligheid'', schrijft hij in zijn rapport. Het beeld dat Onur Air het niet nauw neemt met de veiligheid, is volgens hem onterecht. Decuypere was maandag niet telefonisch bereikbaar.
Onur Air kreeg 12 mei van Nederland een vliegverbod opgelegd. Kort daarna was de vervoerder niet meer welkom in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland. De IVW had te vaak mankementen en tekortkomingen bij het bedrijf geconstateerd. De luchtvaartmaatschappij heeft altijd volgehouden dat de veiligheid nooit in het geding is geweest.
Misschien vliegt die Belg wel graag met Onur Air...quote:Op maandag 23 mei 2005 13:34 schreef delapoko het volgende:
Niks vergeleken met de kinderachtigheid van Nederland:
[..]
Bron: ANP
Sinds wanneer kan een Belg bepalen wat er in Nederland aan straffen wordt uitgedeeld voor het overtreden van bepaalde regels. Misschien dat dat in België zo gaat, maar dat wil nog niet zeggen dat hij weet hoe het in Nederland werkt. Daarbij komt dat ik de mening van 'experts' met een flinke korrel zout neem. Voor elke mening van een 'expert' zijn er 20 'expert' met een kompleet andere mening. Er is dus altijd wel een 'expert' te vinden die jouw standpunt zal ondersteunen.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:34 schreef delapoko het volgende:
Niks vergeleken met de kinderachtigheid van Nederland:
[..]
Bron: ANP
Precies.quote:Op maandag 23 mei 2005 15:15 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Sinds wanneer kan een Belg bepalen wat er in Nederland aan straffen wordt uitgedeeld voor het overtreden van bepaalde regels. Misschien dat dat in België zo gaat, maar dat wil nog niet zeggen dat hij weet hoe het in Nederland werkt. Daarbij komt dat ik de mening van 'experts' met een flinke korrel zout neem. Voor elke mening van een 'expert' zijn er 20 'expert' met een kompleet andere mening. Er is dus altijd wel een 'expert' te vinden die jouw standpunt zal ondersteunen.
Daarbij komt verder dat we een aantal jaren geleden zo op de overheid hebben afgegeven, omdat die de regels niet nauw genoeg zou hebben toegepast (Coevorden, Enschede, Volendam). Nu doen ze dat wel en dan zijn ze ineens kinderachtig. Ik denk dat dezelfde mensen die nu vinden dat de overheid te kinderachtig is, toen moord en brand hebben geschreeuwd tegen het gedogen van overtredingen. En ze zullen dat ook weer doen als er weer eens iets dergelijks gebeurt.
Omdat het hele luchtvaart "gebeuren" in internationale verdragen is geregeld die in heel Europa Identiek zijnquote:Op maandag 23 mei 2005 15:15 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Sinds wanneer kan een Belg bepalen wat er in Nederland aan straffen wordt uitgedeeld voor het overtreden van bepaalde regels. Misschien dat dat in België zo gaat, maar dat wil nog niet zeggen dat hij weet hoe het in Nederland werkt. Daarbij komt dat ik de mening van 'experts' met een flinke korrel zout neem. Voor elke mening van een 'expert' zijn er 20 'expert' met een kompleet andere mening. Er is dus altijd wel een 'expert' te vinden die jouw standpunt zal ondersteunen.
Daarbij komt verder dat we een aantal jaren geleden zo op de overheid hebben afgegeven, omdat die de regels niet nauw genoeg zou hebben toegepast (Coevorden, Enschede, Volendam). Nu doen ze dat wel en dan zijn ze ineens kinderachtig. Ik denk dat dezelfde mensen die nu vinden dat de overheid te kinderachtig is, toen moord en brand hebben geschreeuwd tegen het gedogen van overtredingen. En ze zullen dat ook weer doen als er weer eens iets dergelijks gebeurt.
Dat hele idee van Internationale samenwerking is steeds minder populair in Nederland ...quote:Op maandag 23 mei 2005 16:46 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Omdat het hele luchtvaart "gebeuren" in internationale verdragen is geregeld die in heel Europa Identiek zijn
Warschauer overeenkomst heet dat ding
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op maandag 23 mei 2005 16:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat hele idee van Internationale samenwerking is steeds minder populair in Nederland ...
En dus gaan de Nederlanders gewoon hun eigen gang, zonder verdere onderbouwing beginnen ze hun eigen 'regeltjes' in te stellen en na te leven ....
En onderwijl afgeven op die rottige buitenlanders die dat bekritiseren ...
Binnenkort zullen ze wel weer de Waterlinie herstellen, om zich tegen die enge en vieze buitenlanders te beschermen, hooguit deze keer gewoon heel nederland 10 meter onder water zetten en dan trots opmerken dat ze die 'rot-buitenlanders' wel eventjes een flinke streek geleverd hebben ...
Jan van Speyk wordt met terugwerkende kracht verkozen tot de Grootste Nederlander Ooit, tweede plaats Karel Doorman, en als derde Majoor Jacometti....
Als beloning zullen de Fokkers die KLM en Martinair enkel nog bestellen, om een pendeldienst tussen Eelde en Schiphol op te houden, als enige vliegverkeer in Nederland, naar hen genoemd....
Zo te lezen is Nederland ook niet de enige die Onur Air niet laat landen, maar ook Frankrijk, Zwitserland en Duitsland, zou er dan toch iets schelen aan Onur?quote:Op maandag 23 mei 2005 16:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat hele idee van Internationale samenwerking is steeds minder populair in Nederland ...
En dus gaan de Nederlanders gewoon hun eigen gang, zonder verdere onderbouwing beginnen ze hun eigen 'regeltjes' in te stellen en na te leven ....
En onderwijl afgeven op die rottige buitenlanders die dat bekritiseren ...
Binnenkort zullen ze wel weer de Waterlinie herstellen, om zich tegen die enge en vieze buitenlanders te beschermen, hooguit deze keer gewoon heel nederland 10 meter onder water zetten en dan trots opmerken dat ze die 'rot-buitenlanders' wel eventjes een flinke streek geleverd hebben ...
Jan van Speyk wordt met terugwerkende kracht verkozen tot de Grootste Nederlander Ooit, tweede plaats Karel Doorman, en als derde Majoor Jacometti....
Als beloning zullen de Fokkers die KLM en Martinair enkel nog bestellen, om een pendeldienst tussen Eelde en Schiphol op te houden, als enige vliegverkeer in Nederland, naar hen genoemd....
Nee, al deze landen hebben dat gedaan vanwege het nederlandse vliegverbod... dat is onderling zo geregeld om te voorkomen dat een bestrafde maatschappij binnen europa zo'n verbod zou kunnen gaan 'ontlopen' door nabij gelegen luchthavens te benutten ... iets wat zulke luchthavens op de korte termijn een geldelijk gewoon zou opleveren en meer omzet, maar voor de veiligehdi desastreus zou kunnen zijn...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:17 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zo te lezen is Nederland ook niet de enige die Onur Air niet laat landen, maar ook Frankrijk, Zwitserland en Duitsland, zou er dan toch iets schelen aan Onur?
Natuurlijk, Nederland heeft een voortrekkersrol en is trendsetterquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee, al deze landen hebben dat gedaan vanwege het nederlandse vliegverbod... dat is onderling zo geregeld om te voorkomen dat een bestrafde maatschappij binnen europa zo'n verbod zou kunnen gaan 'ontlopen' door nabij gelegen luchthavens te benutten ... iets wat zulke luchthavens op de korte termijn een geldelijk gewoon zou opleveren en meer omzet, maar voor de veiligehdi desastreus zou kunnen zijn...
Duitsland, Belgie en Franrijk wijzen voor de grond van het verbod echter wel gewoon naar de IVW, welke tot nu toe erg vaag doet over de preciese gronden ... (ze hebben binnen een week eerst een 'waarschuwing' uitgegeven, en vrijwel direkt erop een vliegverbod... het preciese incident waarvoor dat vliegverbod opgelegd is, is niet bekend gegeven)
Dat is onzin, Onur air stond al ruim een jaar onder streng toezicht, vooral als gevolg van mijn eerder genoemde incidenten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
(ze hebben binnen een week eerst een 'waarschuwing' uitgegeven, en vrijwel direkt erop een vliegverbod... het preciese incident waarvoor dat vliegverbod opgelegd is, is niet bekend gegeven)
Dat incident vond niet onder toezicht van de IVW plaats, maar in turkije zelf, hoe kunnen ze in godsnaam straffen opleggen vanwege incidenten die compleet ergens anders plaatsvinden?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:42 schreef The_stranger het volgende:
... en een incident trad op, namelijk een afgebroken start naar aanleiding van een technisch probleem, met als extra gevolg gesprongen banden (wat niet standaard is bij een afgebroken start).
Volgens een medewerker van het IVW is die expert ingehuurd door Onur Air. Dat stond gisteren op nu.nl.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:49 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Misschien vliegt die Belg wel graag met Onur Air...
Dat een expert is zegt maakt het nog niet zo.
bronquote:Druk concurrentie op Transavia neemt toe
Gepubliceerd op dinsdag 24 mei 2005
SCHIPHOL (ANP) - De luchtvaartmaatschappij Transavia staat onder grote druk van de concurrenten Air Berlin en Sterling, die sinds kort vanaf Schiphol vliegen. Transavia meldde dinsdag zich zelfs genoodzaakt te zien een aantal bestemmingen te schrappen of routes aan te passen.
De succesvolle Duitse prijsvechter Air Berlin vliegt sinds kort tussen Amsterdam en Berlijn. De Scandinavische luchtvaartmaatschappij Sterling voert vluchten uit tussen onder meer Schiphol en Stockholm, Oslo en Kopenhagen. Transavia doet deze bestemmingen ook aan.
Om de concurrentie aan te pakken, heeft Transavia besloten vanaf 25 augustus vaker tussen Schiphol en Berlijn en Kopenhagen te vliegen. Bovendien heeft het bedrijf besloten deze bestemmingen straks niet meer vanaf Rotterdam aan te doen. Om het aantal vluchten vanaf Schiphol op te voeren, zijn extra vliegtuigen nodig. Bovendien schrapt Transavia de vluchten tussen Rotterdam en Stockholm en Oslo.
Iemand die op de bon wordt geslingerd wegens te hard rijden roept ook vaak: maar hunnie rijden ook allemaal te hard. Ik denk dan dat die persoon niet moet miepen en gewoon de consequenties moet dragen van zijn eigen handelen. Een volgend keer is die ander de klos.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:16 schreef Toeps het volgende:
Ik vraag me af wat de op en aanmerkingen op KLM zijn, zoals die hierboven voor Onur staan. Want hoe het hierboven staat klinkt het allemaal heel ernstig, maar we hebben geen vergelijkingsmateriaal.
http://www.nu.nl/news/530(...)_ingetrokken%27.htmlquote:'Vliegverbod Onur Air ingetrokken'
Uitgegeven: 24 mei 2005 16:20
Laatst gewijzigd: 24 mei 2005 16:35
SCHIPHOL - De Inspectie Verkeer en Waterstaat trekt het vliegverbod voor de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air in. Dat heeft de advocaat van de vervoerder, F. Vreede, te horen gekregen van zijn cliënt, zei hij dinsdag.
Bronnen in Den Haag verklaarden dat er een besluit ophanden is over het verbeterplan van de Turkse autoriteiten. In dit plan geven ze aan hoe Onur Air de zaken beter op orde moet krijgen.
Onur Air kreeg op 12 mei een Nederlands vliegverbod voor een maand opgelegd. De aanleiding waren de vele tekortkomingen die de IVW bij de maatschappij had geconstateerd. De Turkse onderneming en de luchtvaartautoriteiten in dat land hebben zich altijd fel tegen het verbod verzet.
Eind vorige week bekeken Nederlandse inspecteurs de situatie bij Onur Air en bij de luchtvaartautoriteiten in Turkije. Daardoor groeide volgens de IVW het vertrouwen in het bedrijf. Er bleek een basis te zijn voor het veilig hervatten van de vluchten op Nederland.
Bovendien heeft Turkije een stappenplan opgesteld om het onderhoud en de verdeling van het gewicht aan boord van de vliegtuigen te verbeteren. Daar zaten volgens de IVW "goede elementen" in. De inspectiedienst heeft dinsdag dit plan nog eens goed doorgenomen.
Vooralsnog geldt er ook een vliegverbod voor Onur Air in Duitsland, Zwitserland en Frankrijk. vertegenwoordigers van die landen hebben maandag in Hoofddorp met de IVW over de maatschappij overlegd. De desbetreffende autoriteiten zouden het Turkse verbeterplan ook doornemen.
Heeft Erdogans bemoeienis toch zin gehad..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:54 schreef IPdaily het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/530(...)_ingetrokken%27.html
Ach jee, noemen we het nu 'intimidatie-politiek' .. 'guttegut' ..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:00 schreef Elgigante het volgende:
Mij zou het niet verbazen als Turkijke (bij toetreding tot de EU) het beproefde recept: intimidatiepolitiek toepast op andere zaken(bedrijven) als Europa haar op de vingers tikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |