abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27111549
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik voel me bij RyanAir niet onveiliger dan bij KLM hoor, maar smaken verschillen.
Nou, inderdaad.
KLM is supergroot en internationaal bekend.. die kan zich geen ongelukken veroorloven. Ik geloof dan ook dat de controles e.d. beter zijn bij de KLM.
pi_27114141
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:46 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nou, inderdaad.
KLM is supergroot en internationaal bekend.. die kan zich geen ongelukken veroorloven. Ik geloof dan ook dat de controles e.d. beter zijn bij de KLM.
Controles zijn Europees geregeld, waar Ierland (ryanair) zich ook aan dient te houden.. Wat niet verhinderd dat bijvoorbeeld KLM daar nog een schepje bovenop doet en ryanair slechts het minimum zou doen... (geen feit, slechts een mogelijkheid)

Puntje voor ryanairt is wel weer dat een kapot vliegtuig geld kost, geld wat ze neit willen uitgeven. De vloot van ryanair (en vergelijkbare low-cost airlines) is vrij nieuw, en daardoor heeft het minder last van technische klachten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_27114304
Iedereen die in de reiswereld zit en niet op de loonlijst van Martin air , KLM Of Schiphol staat WEET dat dit een politiek spelletje is.

Onur Air is ze al 5 jaar een doorn in hun oog omdat Onur Air gewoon veel goedkoper kan vliegen. Het nu voorgeschoven argument wordt in de branche met hoongelach waargenomen. Het is de laatste protectionistische maatregel die de bobos achter schiphol proberen door te zetten.
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:16:40 #54
33189 RM-rf
1/998001
pi_27114531
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:10 schreef CANARIS het volgende:
Iedereen die in de reisweereld zit en niet op de loonlijst van Martin air , KLM Of Schiphol staat WEET dat dit een politiek spelletje is.

Onur Air is ze al 5 jaar een doorn in hun oog omdat Onur Air gewoon veel goedkoper kan vliegen. Het nu voorgeschoven argument wordt in de branche met hoongelach waargenomen. Het is de laatste protectionistische maatregel die de bobos achter schiphol proberen door te zetten.
Ja, het valt inderdaad ook op dat sinds enkel dagen opeens 'stemmingzettende artikelen' verschenen in specifieke media (telegraaf-concern), waarbij ononderbouwd allerlei geruchten de wereld in werden gestuurd (zo zouden 'vakantiegangers gericht bij reisbureau's navragen doen om niet met Onur Air te hoeven reizen, als bron was er enkel een TUI agent vermeld, die helemaal niet met Onur Air vliegt ...).
en één vage weblog die 'slecht' onderhoud van onur Air vliegtuigen zou aantonen (en die als bewijs daarvan een foto van een oekrainische maatschappij afbeeldde)

Het vliegverbod komt inderdaad nogal uit het niets vallen en lijkt niet onderbouwd te zijn door werkelijke overtredingen ... Als de nederlandse authoriteit dat niet snel kan onderbouwen met een duidelijke grond,
geef ik Onur Air alle recht een schadeclaim in te dienen en hoop ik ook dat deze die winnen....

verder zou dat een enorm gezichtsverlies voor de nederlandse luchtvaartauthoriteiten zijn, het vliegverbod tegen Onur is op voorspraak van de Nederlanders ook in Duitsland van kracht ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:42:32 #55
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_27115392
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja, het valt inderdaad ook op dat sinds enkel dagen opeens 'stemmingzettende artikelen' verschenen in specifieke media (telegraaf-concern), waarbij ononderbouwd allerlei geruchten de wereld in werden gestuurd (zo zouden 'vakantiegangers gericht bij reisbureau's navragen doen om niet met Onur Air te hoeven reizen, als bron was er enkel een TUI agent vermeld, die helemaal niet met Onur Air vliegt ...).
en één vage weblog die 'slecht' onderhoud van onur Air vliegtuigen zou aantonen (en die als bewijs daarvan een foto van een oekrainische maatschappij afbeeldde)
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de journalisten er nu pas op inspringen, omdat het nu pas een interessant onderwerp is geworden. Ook bij journalisten is opportunisme geen vreemd begrip.
quote:
Het vliegverbod komt inderdaad nogal uit het niets vallen en lijkt niet onderbouwd te zijn door werkelijke overtredingen ... Als de nederlandse authoriteit dat niet snel kan onderbouwen met een duidelijke grond,
geef ik Onur Air alle recht een schadeclaim in te dienen en hoop ik ook dat deze die winnen....
Ik heb liever dat ze er nu al bovenop zitten, dan dat ze wachten tot er aantal zijn neergestort.
quote:
verder zou dat een enorm gezichtsverlies voor de nederlandse luchtvaartauthoriteiten zijn, het vliegverbod tegen Onur is op voorspraak van de Nederlanders ook in Duitsland van kracht ...
Als de Duitsers (en de Fransen en Zwitsers) ook een verbod heeft opgelegd is hun zaak. Ze hebben zelf ook een inspectiedienst. Die zal heus zelf ook wel wat minpunten zien aan Onur Air.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_27115424
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja, het valt inderdaad ook op dat sinds enkel dagen opeens 'stemmingzettende artikelen' verschenen in specifieke media (telegraaf-concern), waarbij ononderbouwd allerlei geruchten de wereld in werden gestuurd (zo zouden 'vakantiegangers gericht bij reisbureau's navragen doen om niet met Onur Air te hoeven reizen, als bron was er enkel een TUI agent vermeld, die helemaal niet met Onur Air vliegt ...).
en één vage weblog die 'slecht' onderhoud van onur Air vliegtuigen zou aantonen (en die als bewijs daarvan een foto van een oekrainische maatschappij afbeeldde)
Je weet dat de telegraaf dit soort berichten vrij snel op een fantastische, lichtelijk overdreven manier brengt. Dit hoeft niets te maken met een luchtvaartwerled-breed complot om de prijzen hoog te houden.. Dat neemt niet weg dat er recentelijk relatief veel incidenten zijn geweest met onur air. Zoals een van de baan geschoten vliegtuig op vliegveld Eelde, een motorbrand/uitval en vrij recent een noodstop waarbij banden klapten. (wat op zich niet hoeft bij een "normale" afgebroken start).
Voor wat betreft die foto van een Oekrainsche maatschappij, dat zal mogelijk dezelfde foto zijn die ik eerder gepost heb
http://www.airliners.net/open.file/795691/M/ helaas niet mogelijk om een airliners.net plaatje hier neer te zetten

Dat vliegtuig zegt inderdaad niets over het onderhoud van de eigen vloot, echter wel een boel over de mentaliteit van de vliegmaatschappij. Als je een vliegtuig inhuurt om je klanten te vervoeren in jouw naam, dan moet je veilige vliegtuigen regelen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:45:04 #57
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_27115469
geloof der niks van
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:48:30 #58
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_27115583
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:10 schreef CANARIS het volgende:
Iedereen die in de reiswereld zit en niet op de loonlijst van Martin air , KLM Of Schiphol staat WEET dat dit een politiek spelletje is.

Onur Air is ze al 5 jaar een doorn in hun oog omdat Onur Air gewoon veel goedkoper kan vliegen. Het nu voorgeschoven argument wordt in de branche met hoongelach waargenomen. Het is de laatste protectionistische maatregel die de bobos achter schiphol proberen door te zetten.
Helemaal met je eens!
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_27115660
Totdat zo'n kist neerstort..
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:56:53 #60
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_27115841
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:50 schreef Bauhaus het volgende:
Totdat zo'n kist neerstort..
Ahh zeik toch niet!
We hebben vaak 'dure' vliegtuigen van 'bekende' vliegtuigmaatschappijen zien neerstorten.
Zelfs een Concorde met een hoop rijke stinkerds erin!!!
Elke keer wanneer je in zo'n honderdtonner stapt moet je vrezen voor je leven..
Maar toch doe ik het al te graag want ik ga niet graag naar Turkije in een BUS!
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:06:11 #61
33189 RM-rf
1/998001
pi_27116114
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je weet dat de telegraaf dit soort berichten vrij snel op een fantastische, lichtelijk overdreven manier brengt. Dit hoeft niets te maken met een luchtvaartwerled-breed complot om de prijzen hoog te houden.. Dat neemt niet weg dat er recentelijk relatief veel incidenten zijn geweest met onur air. Zoals een van de baan geschoten vliegtuig op vliegveld Eelde, een motorbrand/uitval en vrij recent een noodstop waarbij banden klapten. (wat op zich niet hoeft bij een "normale" afgebroken start).
Voor wat betreft die foto van een Oekrainsche maatschappij, dat zal mogelijk dezelfde foto zijn die ik eerder gepost heb
http://www.airliners.net/open.file/795691/M/ helaas niet mogelijk om een airliners.net plaatje hier neer te zetten

Dat vliegtuig zegt inderdaad niets over het onderhoud van de eigen vloot, echter wel een boel over de mentaliteit van de vliegmaatschappij. Als je een vliegtuig inhuurt om je klanten te vervoeren in jouw naam, dan moet je veilige vliegtuigen regelen
er worden deels incidenten aangehaald van 5 jaar terug...
en 'opeens' verschijnen er allemaal lange artikelen over slechte ervaringen van vakantiegangers met deze specifieke luchtvaartmaatschappij ... allemaal op kleinere semi-journalistieke websites en een aantal grotere media ...

Specifieke consumentenberichtgeving, die gespecialiseerd zijn op dit gebied, houden zich niet langer bezig met dit bedrijf, maar juist media die verder geen specialisatie hebben op 'consumentenbelangen' vanuit het niets, sinds 12, 13 mei opeens wel ....?

Sorry, hoor maar ik ben erg wantrouwend tegenover media-manipulaties en ik krijg bij de manier waarop opeens uit het niets al die 'slechte verhalen' over één maatschappij gebracht worden in landelijke media wel een erg 'vreemd' gevoel, alsof er inderdaad een anti-campagne aan de gang is ...

natuurlijk, de luchtvaartauthoriteiten kunnen dat snel weghalen als hun vliegverbod op duidelijke, recente redenen/overtredingen gegrond is ....
maar als men, zoals nu het geval is, ervoor geen reden publiek wil geven, anders dan iets vaags als 'klachten over onderhoud' heb ik weinig vertrouwen in het onafhankelijke oordeel van deze dienst.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:24:42 #62
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_27116588
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:56 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Ahh zeik toch niet!
De pot verwijt de ketel....
quote:
We hebben vaak 'dure' vliegtuigen van 'bekende' vliegtuigmaatschappijen zien neerstorten.
Zelfs een Concorde met een hoop rijke stinkerds erin!!!
Elke keer wanneer je in zo'n honderdtonner stapt moet je vrezen voor je leven..
Dat moet je ook als je de weg oversteekt.
quote:
Maar toch doe ik het al te graag want ik ga niet graag naar Turkije in een BUS!
Ik ga zowiezo niet graag naar Turkije, ook niet met een vliegtuig.

Het is gewoon goed dat er streng wordt gecontroleerd op het onderhuid van die 'vliegende doodskisten'. Voor iedere maatschappij gelden dezelfde regels, dus ook voor Onur Air.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:40:19 #63
33189 RM-rf
1/998001
pi_27116999
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:24 schreef AvispaCS het volgende:

Het is gewoon goed dat er streng wordt gecontroleerd op het onderhuid van die 'vliegende doodskisten'. Voor iedere maatschappij gelden dezelfde regels, dus ook voor Onur Air.
Ik mag toch hopen dat die turkse snorremansen van Onur Air niet op dezelfde soort van subsidieringen als KLM en Schiphol, zelfs MartinAir door de Nederlandse overheid, beroep kunnen doen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27117363
Ik heb jaren geleden geprobeerd om met Budget Airlines naar Schiphol te komen

Iedereen lachte me uit. Fat chance zei men.

Het werd idd vechten tegen de bierkaai. Ik merkte dat met name Martin Air zo ontiegelijk veel macht op schiphol had dat buitenlandse charter maatschappijen geen landerechten kregen. Dat is jarenlang zo gebleven.

Als nederlandse toerist zat je gedwongen in de veel te dure martin air vogles, terwijl bij Britannia ttt om bijna de helft wilde vliegen. Ze kregen geen "poot" aan de grond.

Ik heb met de Onur gewerkt , ken de GF Van 12fly die nu nog met Onur werken en weet zodanig waar ik het over heb als ik zeg, dat Onur Air in niets slechter is als zo menig Nedelands of Duits produkt ............maar het zijn Turken !

Op dit moment boekt 12fly en Ltur als zijn mensen om en de schudlige voor hun staat vast en dat is niet Onur................!
pi_27117697
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat die turkse snorremansen van Onur Air niet op dezelfde soort van subsidieringen als KLM en Schiphol, zelfs MartinAir door de Nederlandse overheid, beroep kunnen doen?
Slechts een kwestie van tijd voordat de grootste subsidievreter all time (in de EU) daar ook aanspraak op kan maken (toetreding Turkije tot de EU) en we betalen gezellig mee.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:15:21 #66
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_27117876
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:24 schreef AvispaCS het volgende:
Het is gewoon goed dat er streng wordt gecontroleerd op het onderhuid van die 'vliegende doodskisten'. Voor iedere maatschappij gelden dezelfde regels, dus ook voor Onur Air.
Dat is nou juist waar wij het over hebben! Er is hier geen sprake van een gelijke behandeling.
Ik moest een maand geleden ook wachten door een storing aan de motor van een KLM vliegtuig..
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:52:09 #67
33189 RM-rf
1/998001
pi_27118956
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Slechts een kwestie van tijd voordat de grootste subsidievreter all time (in de EU) daar ook aanspraak op kan maken (toetreding Turkije tot de EU) en we betalen gezellig mee.
ah, het aloude 'emotio-argument' doet ook weer mee .... het zijn 'turken' en dan mag er gewoon onzin als argument meegewogen worden ...
Daarom wordt er ook ingehakt op 'onur Air' n niet zo snel op andere budgetmaatschappijen die mogelijk slechter zijn, maar niet uit een impopulair herkomstland komen....

de vliegtuigmaatschappij- en luchthaven-subsidies hebben niks met europa te maken, dat is puur nationale politiek ... oftewel KLM, Schiphol en MartinAir ontvangen hun subsidie's direkt van de nedrlandse overheid... andere maatschappijen, uit het buitenland, zelfs de europese unie ontvangen dat niet, evenmin als andere europese luchthavens van nederland subsidie ontvangen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27122902
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]


de vliegtuigmaatschappij- en luchthaven-subsidies hebben niks met europa te maken, dat is puur nationale politiek ... oftewel KLM, Schiphol en MartinAir ontvangen hun subsidie's direkt van de nedrlandse overheid... andere maatschappijen, uit het buitenland, zelfs de europese unie ontvangen dat niet, evenmin als andere europese luchthavens van nederland subsidie ontvangen
andere buitenlandse maatschappijen halen die subsidie's weer in hun land...... das hetzelfde verhaal.......als KLM, Martinair en Schiphol.
Kom op zeg !....

en leg aan uit waarom nederland subsidie's zou moeten uitgeven aan andere europese luchthavens??????
pi_27123078
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ah, het aloude 'emotio-argument' doet ook weer mee .... het zijn 'turken' en dan mag er gewoon onzin als argument meegewogen worden ...
Daarom wordt er ook ingehakt op 'onur Air' n niet zo snel op andere budgetmaatschappijen die mogelijk slechter zijn, maar niet uit een impopulair herkomstland komen....

de vliegtuigmaatschappij- en luchthaven-subsidies hebben niks met europa te maken, dat is puur nationale politiek ... oftewel KLM, Schiphol en MartinAir ontvangen hun subsidie's direkt van de nedrlandse overheid... andere maatschappijen, uit het buitenland, zelfs de europese unie ontvangen dat niet, evenmin als andere europese luchthavens van nederland subsidie ontvangen
Ik zie Onur Air niet anders dan een Ryan Air hoor, laat daar geen misverstanden over zijn.
Alleen de manier waarop het conflict zich nu geescaleerd heeft doet mijn wenkbrauwen wel fronzen als ik aan de toekomst denk.
Je schiet jezelf voorbij RM-rf, zonde.

Je kunt op je klompen aanvoelen dat er grif gegraaid zal worden in de subsidiepot door Turkije en we weten ook allemaal dat daar hooguit 10% juist van besteed gaat worden, zaken waar jij en ik aan meebetalen. Turkije zou heel goed hun eigen exportproducten wat op kunnen fleuren met die subsidies, zeker als Erdogans familie hun leven lang gratis met Onur de wereld rond kunnen vliegen.

Doe toch niet zo naief.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:31:46 #70
16715 Mylene
*schatje*
pi_27126105
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:24 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Het is gewoon goed dat er streng wordt gecontroleerd op het onderhuid van die 'vliegende doodskisten'. Voor iedere maatschappij gelden dezelfde regels, dus ook voor Onur Air.
Ja, zo heeft ook Phuket Air een vliegverbod. Is dat ook omdat het de Thai zijn? Is dat ook een onderdeel van een groot complot?

Ik begrijp de kritiek niet. Als er op tijd wordt ingegrepen is het niet goed en als er een vliegtuig neerstort is het land te klein.
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:37:05 #71
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_27126291
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:52 schreef RM-rf het volgende:
een impopulair herkomstland
Weer een tranentrekkende formulering.
Met dat impopulaire van dat land valt het wel mee getuige de 320.000 vakantiegangers die Onur alleen er al jaarlijks heen brengt.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:48:06 #72
33189 RM-rf
1/998001
pi_27126618
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:03 schreef Elgigante het volgende:

Je schiet jezelf voorbij RM-rf, zonde.

[...]

Doe toch niet zo naief.
Joh, jij haalt hier allerlei non-argumenten bij die op geheel andere zaken van betrekking zijn ...

Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik zit te wachten op een onderbouwing van dit plotse vliegverbod door de rijksluchtvaartdienst... ik ben heel benieuwd naar de werkelijke grond en verwacht dan toch minstens dat er recent zware overtredingen zijn geweest met eigen onur Air vliegtuigen, die tot die scherpe actie doen beslissen ...

Geen argumenten die naar voren komen uit die recente nieuwsartikelen, zoals de grote aantallen vakantiegangers die grote klachten zouden hebben, of verwijzingen naar voorvallen van 5 jaar terug of de mangel aan een geleased vliegtuig dat als het deel was van de oorspronkelijke luchtvloot kennelijk gewoon had mogen landen, omdat dat land een luchtvaartverdrag weigert te ondertekenen ....

En al helemaal niet inspelen op angsten die niks te maken hebben met luchtvaart.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:40:23 #73
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_27130506
Voorstel

Vermeld type vliegtuig, leeftijd, onderhoudsfirma, prijs op elk ticket.

KLM: Airbus, 3 jaar, KLM technics, 480¤

Onur:MD 80, 24 jaar, ?, 299¤

keuze snel gemaakt.
  donderdag 19 mei 2005 @ 01:31:52 #74
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_27137684
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 21:40 schreef dancemacabre het volgende:
Voorstel

Vermeld type vliegtuig, leeftijd, onderhoudsfirma, prijs op elk ticket.

KLM: Airbus, 3 jaar, KLM technics, 480¤

Onur:MD 80, 24 jaar, ?, 299¤

keuze snel gemaakt.
Dus toch maar met Onur?
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
  donderdag 19 mei 2005 @ 01:37:40 #75
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_27137741
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:46 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nou, inderdaad.
KLM is supergroot en internationaal bekend.. die kan zich geen ongelukken veroorloven. Ik geloof dan ook dat de controles e.d. beter zijn bij de KLM.
25 maart 1977. Het grootste vliegtuig-ongeluk aller tijden.
Even de feiten checken voordat je gaat blaten.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_27137828
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 01:37 schreef sooty het volgende:

[..]

25 maart 1977. Het grootste vliegtuig-ongeluk aller tijden.
Even de feiten checken voordat je gaat blaten.
Door een pilot-error en geen mankement aan het vliegtuig. Tevens heeft de luchthaven van Tenerife ook een aandeel in het ongeluk. Maar das helemaal offtopic.

Wat ik wel vind is dat de IvW duidelijke verbeterpunten aan Onur Air dient te geven die voor toelating tot het luchtruim zorgen. Zijn die er niet dan is dit verbod een farce.
pi_27144163
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Joh, jij haalt hier allerlei non-argumenten bij die op geheel andere zaken van betrekking zijn ...

Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik zit te wachten op een onderbouwing van dit plotse vliegverbod door de rijksluchtvaartdienst... ik ben heel benieuwd naar de werkelijke grond en verwacht dan toch minstens dat er recent zware overtredingen zijn geweest met eigen onur Air vliegtuigen, die tot die scherpe actie doen beslissen ...

Geen argumenten die naar voren komen uit die recente nieuwsartikelen, zoals de grote aantallen vakantiegangers die grote klachten zouden hebben, of verwijzingen naar voorvallen van 5 jaar terug of de mangel aan een geleased vliegtuig dat als het deel was van de oorspronkelijke luchtvloot kennelijk gewoon had mogen landen, omdat dat land een luchtvaartverdrag weigert te ondertekenen ....

En al helemaal niet inspelen op angsten die niks te maken hebben met luchtvaart.
Ik ben er strict vanuit gegaan dat de inspectiedienst juist gehandeld heeft naar internationale afspraken en dat Onur zich ergens niet aan heeft gehouden, wat de overige vloten voor mankementen hebben is niet relevant.
Mochten we hier een fout gemaakt hebben, dan neem ik aan dat Onur zsm schadeloos gesteld wordt.
Maar misschien heeft men onlangs iets geconstateerd dat niet door de beugels kan of niet strookt met onze regeltjes.
Yeah baby Yeah!
pi_27148055
In Nederland (en 40 andere Europese landen) loopt het SAFA programma, (Safety Assessment Foreign Aircraft).
Op de site van de IVW (Inspectie verkeer en waterstaat) staat dit PDF'je.
Ik zal wat quoten uit dit document.
wat is SAFA?
quote:
Het SAFA-programma (Safety Assessment Foreign Aircraft) is een door de JAA gecoördineerd inspectie-programma waaraan 41 Europese landen deelnemen. Het programma bestaat uit onaangekondigde inspecties op bezoekende buitenlandse verkeersvliegtuigen. Hierbij worden de technische staat van het vliegtuig, de vluchtvoorbereiding door de bemanning, de veiligheidsvoorzieningen aan boord en diverse boordpapieren beoordeeld.
Je hebt 4 categoriën gebruikt, 0 t/m 3 waarbij bij 0 alles in orde is en bij 3 het vliegtuig pas weg mag, nadat het mankement opgelost is.

Er staat een hele lijst van maatschappijen met mankementen van de zwaarste categorie (3)
Dit is een overzicht van die lijst:
quote:
Air Atlanta Iceland - Iceland
Air Bangladesh - Bangladesh (2 x )
Air Luxor - Portugal (2 x )
Air Plus Comet - Spain
Antonov Design Bureau - Ukraine
Atlas Air - USA
Berkut State Company - Ukraine
DAS Air Services - Uganda (4 x )
El Al - Israel
Ethiopian Airlines
Excellent Air - Germany
Fly Air - Turkey (4 x )
Flying Partners - Belgium
Georgian Airlines - Georgia
Inter Express Airlines - Turkey
Jet Africa - Swaziland
Kalitta Air - USA (3 x)
MK Air - Ghana
MNG Airlines - Turkey
My Travel - UK
Onur Air - Turkey (6 x)
Polar Air Cargo - USA (2 x )
Pskov State Aviation - Russia)
SAGA Airlines - Turkey
Silverback Cargo Freighters - Rwanda
Sky Airlines - Turkey (2 x )
Tristar Air - Egypt
United Arabian Airlines - Sudan
White Eagle Aviation - Poland
Achter sommige maatschappijen staat het aantal overtredingen, en merk op dat Onur air het meerste scoort, namelijk 6 zeer ernstige mankementen, waarmee [n]niet[/b] mee gevlogen mag worden.
Bedenk wel, dat dit soort inspecties niet aangekondigd zijn, maar ook slechts steekproeven zijn. Mogelijk/waarschijnlijk hebben bovenstaande maatschappijen vaker dit soort mankementen, waar men vrolijk mee door vliegt.

Wat was er dan mis met Onur air?
Een kopie van de gegevens in de PDF geeft ons:
quote:
Turkije Onur Air
Passagiers A320 Onjuiste passagiergewichten gebruikt.
Achterste servicedeur toiletten niet gesloten.
Navigatiekaarten verlopen.
MEL niet goedgekeurd.
Kopie Luchtwaardigheidsbewijs niet gecertificeerd
Turkije Onur Air
Passagiers A300 Gewicht reserve wielen niet in Dry Operating Weight opgenomen.
Ontbrekende bouten in motorgondels.
Turkije Onur Air
Passagiers A321 Gewicht Flight Kit niet opgenomen in Dry Operating Weight.
Turkije Onur Air
Passagiers A300 Linkerbrandstoftank gaf defect aan, niet genoemd in Techlog.
Correcte W&B berekening maar op een onjuist formulier.
Delen noodverlichting gangpad defect.
Hydraulische lekkage in rem landingsgestel.
Turkije Onur Air
Passagiers A321 Beladingschema binnenkomende vlucht niet berekend met passagiersgewichten
conform laatste wijziging. Tijdelijke wijziging in Flight Ops.
Manual niet aangebracht (bulletins waren wel aan boord).
Turkije Onur Air
Passagiers A300 Flight Ops Manual niet up to date.
EIC niet gespecificeerd (DOW/DOI), 800 kg toevoegen on remote.
Noodbijl in toiletruimte in plaats van in galley (security risk).
Een aantal mankementen zijn op het gebied van administratie, maar ook op het gebied van het berekenen van de balans van het toestel en de gewichten. Dit is potentieel een zeer groot gevaar, met als dodelijk voorbeeld de crash van Aalyah in 2001
quote:
The airplane was seen lifting off the runway, and then nose down, impacting in a marsh on the south side of the departure end of runway 27. The baggage from the airplane was removed and weighed. The total weight of the luggage, fuel on board at the time of the accident, plus the weight of the passengers showed that the total gross weight of the airplane was substantially exceeded. Preliminary center of gravity calculations showed that the center of gravity was significantly outside the flight envelope past the aft center of gravity.
De zogenaamde weight and balance is dus erg belangrijk.

De meest in het ook springende mankementen van Onur air hebben wel degelijk te maken met de technische staat, zoals ontberekende bouten, lekkende leidingen enzo...

Ook het instaleren van een bijl(!) in het toilet is op zijn minst niet slim..

Al met al genoeg redenen lijkt mij om een onderzoek en daarmee samenhangend een tijdelijk vliegverbod van Onur air te rechtvaardigen. Zeker als je weet dat dit onderzoek in 2004 gedaan werd, wie weet wat er dit jaar nog gevonden is??
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:44:18 #79
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27149013
Goh, ik dacht altijd dat El Al best veilig was daar het een nationale carrier was.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27153123
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:44 schreef HarigeKerel het volgende:
Goh, ik dacht altijd dat El Al best veilig was daar het een nationale carrier was.
Veilig in de zin van kapingen, terrorisme...etc. Maar verder verbaas ik me er ook wel over dat EL AL qua technics ook in die lijst staat. In de eerste plaats, ze hebben redelijk jonge vliegtuigen, de oudste zijn een aantal Boeing 747s uit de jaren tachtig. maar verder nieuwe dingen uit einde jaren negentig.

Maar even terug op Onur Air: ik ben even op jacht geweest en heb dus een aantal schrikbarende feitjes: http://www.airfleets.net/flottecie/?file=ficheopp&opp=Onur%20Air

Ze vliegen dus met dingen uit de jaren zeventig (de A300). En het krijgt ook nog een beangstigende bijsmaak als je weet dat ze gevlogen worden door een B-airliner met 8e hands vliegtuigen. Ik weet niet waar die dingen onderhouden worden (misschien ook wel niet ).

Op de site, een trotse airline:
quote:
Onur air is klaar voor start om aan andere luchtvaartmaatschappijen service en technische advies te verlenen op hoog niveau voor A-320.
In 1992 en 1993 is Onur air 99.7% gelijkwaardig gevonden met de erkende Europese luchtvaartmaatschappijen zoals, Lufthansa, British Airways, Air France door zijn enorme prestatie en kreeg de certificaat ( Technical Despatch Reliability) van de Airbus industrie.

In 1994 en 1995 steeg zijn prestatie met 99.8%
Hiermee kreeg Onur Air zijn certificaat ( Operiationel and Technical reliability) wereldwijd tussen 51 landen.

Door zijn succesvolle prestaties en goede service is Onur Air in 1997 de beste kwalitatieve
luchtvaartmaatschappij gekozen van de laatste vijf jaar binnen de chartermaatschappijen.

Onur Air is de enige luchtvaartmaatschappij die A-320 en A-321 opleidingen biedt.
Dit soort opleidingen worden ook aan de Buitenlandse luchtvaartbedrijven gegeven.

Onur Air beschikt over de certificaat JAR-145 en is daarmee de eerste Turkse luchtvaartmaatschappij.
JAR-145 is de norm voor vliegtuigonderhouds-organisaties.
JAR-145 is in 1995 gegeven door JAA ( Joint Aviation Authorities)
Een Europees samenwerkingsverband op het gebied van luchtvaart en regelgeving.
http://www.onurair.nl/site/overonurair.htm
pi_27216719
En dit is dan de kinderachtige reactie van Turkije...
quote:
Nederlandse piloten getreiterd met controles in Turkije

21-05-2005

ISTANBUL - Nederlandse piloten worden in Turkije sinds vorige week getreiterd met extra scherpe controles, zo meldt luchtvaartjournalist Arnold Burlage in de Telegraaf. De vermoedelijke oorzaak van de extra controles is het feit dat het Turkse Onur Air in Nederland een vliegverbod kreeg, waardoor de verhoudingen tussen beide landen op luchtvaartgebied gespannen zijn.

Woordvoerders van Martinair en transavia.com verklaren tegenover het ochtendblad dat er geen ernstige problemen zijn en dat passagiers geen hinder ondervinden van de controles. Enkele piloten beklagen zich echter over de behandeling in Turkije. Vliegers worden tot op de draad gecontroleerd, zo weet Arnold Burlage te melden.
pi_27273087
Niks vergeleken met de kinderachtigheid van Nederland:
quote:
'Vliegverbod Onur Air buiten proporties'
23 mei 2005, 12:38:38

SCHIPHOL/BRUSSEL (ANP) - De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) had nooit de gehele vloot van Onur Air een vliegverbod moeten opleggen. Deze maatregel is ,,totaal buiten proporties'', stelt de Belgische prof. R. Decuypere, hoofd van de afdeling mechanica van de Koninklijke Militaire School in Brussel.

Decuypere heeft op verzoek van Onur Air een aantal incidenten bij de Turkse luchtvaartmaatschappij en inspectierapporten onderzocht. ,,Elk gebrek, afzonderlijk genomen, heeft geen ernstige invloed op de veiligheid'', schrijft hij in zijn rapport. Het beeld dat Onur Air het niet nauw neemt met de veiligheid, is volgens hem onterecht. Decuypere was maandag niet telefonisch bereikbaar.

Onur Air kreeg 12 mei van Nederland een vliegverbod opgelegd. Kort daarna was de vervoerder niet meer welkom in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland. De IVW had te vaak mankementen en tekortkomingen bij het bedrijf geconstateerd. De luchtvaartmaatschappij heeft altijd volgehouden dat de veiligheid nooit in het geding is geweest.
Bron: ANP
pi_27273615
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:34 schreef delapoko het volgende:
Niks vergeleken met de kinderachtigheid van Nederland:
[..]

Bron: ANP
Misschien vliegt die Belg wel graag met Onur Air...

Dat een expert is zegt maakt het nog niet zo.
Yeah baby Yeah!
  maandag 23 mei 2005 @ 15:15:28 #84
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_27276630
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:34 schreef delapoko het volgende:
Niks vergeleken met de kinderachtigheid van Nederland:
[..]

Bron: ANP
Sinds wanneer kan een Belg bepalen wat er in Nederland aan straffen wordt uitgedeeld voor het overtreden van bepaalde regels. Misschien dat dat in België zo gaat, maar dat wil nog niet zeggen dat hij weet hoe het in Nederland werkt. Daarbij komt dat ik de mening van 'experts' met een flinke korrel zout neem. Voor elke mening van een 'expert' zijn er 20 'expert' met een kompleet andere mening. Er is dus altijd wel een 'expert' te vinden die jouw standpunt zal ondersteunen.

Daarbij komt verder dat we een aantal jaren geleden zo op de overheid hebben afgegeven, omdat die de regels niet nauw genoeg zou hebben toegepast (Coevorden, Enschede, Volendam). Nu doen ze dat wel en dan zijn ze ineens kinderachtig. Ik denk dat dezelfde mensen die nu vinden dat de overheid te kinderachtig is, toen moord en brand hebben geschreeuwd tegen het gedogen van overtredingen. En ze zullen dat ook weer doen als er weer eens iets dergelijks gebeurt.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  maandag 23 mei 2005 @ 15:28:04 #85
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27277062
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:15 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Sinds wanneer kan een Belg bepalen wat er in Nederland aan straffen wordt uitgedeeld voor het overtreden van bepaalde regels. Misschien dat dat in België zo gaat, maar dat wil nog niet zeggen dat hij weet hoe het in Nederland werkt. Daarbij komt dat ik de mening van 'experts' met een flinke korrel zout neem. Voor elke mening van een 'expert' zijn er 20 'expert' met een kompleet andere mening. Er is dus altijd wel een 'expert' te vinden die jouw standpunt zal ondersteunen.

Daarbij komt verder dat we een aantal jaren geleden zo op de overheid hebben afgegeven, omdat die de regels niet nauw genoeg zou hebben toegepast (Coevorden, Enschede, Volendam). Nu doen ze dat wel en dan zijn ze ineens kinderachtig. Ik denk dat dezelfde mensen die nu vinden dat de overheid te kinderachtig is, toen moord en brand hebben geschreeuwd tegen het gedogen van overtredingen. En ze zullen dat ook weer doen als er weer eens iets dergelijks gebeurt.
Precies.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27279709
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:15 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Sinds wanneer kan een Belg bepalen wat er in Nederland aan straffen wordt uitgedeeld voor het overtreden van bepaalde regels. Misschien dat dat in België zo gaat, maar dat wil nog niet zeggen dat hij weet hoe het in Nederland werkt. Daarbij komt dat ik de mening van 'experts' met een flinke korrel zout neem. Voor elke mening van een 'expert' zijn er 20 'expert' met een kompleet andere mening. Er is dus altijd wel een 'expert' te vinden die jouw standpunt zal ondersteunen.

Daarbij komt verder dat we een aantal jaren geleden zo op de overheid hebben afgegeven, omdat die de regels niet nauw genoeg zou hebben toegepast (Coevorden, Enschede, Volendam). Nu doen ze dat wel en dan zijn ze ineens kinderachtig. Ik denk dat dezelfde mensen die nu vinden dat de overheid te kinderachtig is, toen moord en brand hebben geschreeuwd tegen het gedogen van overtredingen. En ze zullen dat ook weer doen als er weer eens iets dergelijks gebeurt.
Omdat het hele luchtvaart "gebeuren" in internationale verdragen is geregeld die in heel Europa Identiek zijn

Warschauer overeenkomst heet dat ding
  maandag 23 mei 2005 @ 16:52:26 #87
33189 RM-rf
1/998001
pi_27279892
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:46 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Omdat het hele luchtvaart "gebeuren" in internationale verdragen is geregeld die in heel Europa Identiek zijn

Warschauer overeenkomst heet dat ding
Dat hele idee van Internationale samenwerking is steeds minder populair in Nederland ...
En dus gaan de Nederlanders gewoon hun eigen gang, zonder verdere onderbouwing beginnen ze hun eigen 'regeltjes' in te stellen en na te leven ....

En onderwijl afgeven op die rottige buitenlanders die dat bekritiseren ...
Binnenkort zullen ze wel weer de Waterlinie herstellen, om zich tegen die enge en vieze buitenlanders te beschermen, hooguit deze keer gewoon heel nederland 10 meter onder water zetten en dan trots opmerken dat ze die 'rot-buitenlanders' wel eventjes een flinke streek geleverd hebben ...

Jan van Speyk wordt met terugwerkende kracht verkozen tot de Grootste Nederlander Ooit, tweede plaats Karel Doorman, en als derde Majoor Jacometti....
Als beloning zullen de Fokkers die KLM en Martinair enkel nog bestellen, om een pendeldienst tussen Eelde en Schiphol op te houden, als enige vliegverkeer in Nederland, naar hen genoemd....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27280914
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat hele idee van Internationale samenwerking is steeds minder populair in Nederland ...
En dus gaan de Nederlanders gewoon hun eigen gang, zonder verdere onderbouwing beginnen ze hun eigen 'regeltjes' in te stellen en na te leven ....

En onderwijl afgeven op die rottige buitenlanders die dat bekritiseren ...
Binnenkort zullen ze wel weer de Waterlinie herstellen, om zich tegen die enge en vieze buitenlanders te beschermen, hooguit deze keer gewoon heel nederland 10 meter onder water zetten en dan trots opmerken dat ze die 'rot-buitenlanders' wel eventjes een flinke streek geleverd hebben ...

Jan van Speyk wordt met terugwerkende kracht verkozen tot de Grootste Nederlander Ooit, tweede plaats Karel Doorman, en als derde Majoor Jacometti....
Als beloning zullen de Fokkers die KLM en Martinair enkel nog bestellen, om een pendeldienst tussen Eelde en Schiphol op te houden, als enige vliegverkeer in Nederland, naar hen genoemd....
Overdrijven is ook een kunst.
Yeah baby Yeah!
pi_27302268
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat hele idee van Internationale samenwerking is steeds minder populair in Nederland ...
En dus gaan de Nederlanders gewoon hun eigen gang, zonder verdere onderbouwing beginnen ze hun eigen 'regeltjes' in te stellen en na te leven ....

En onderwijl afgeven op die rottige buitenlanders die dat bekritiseren ...
Binnenkort zullen ze wel weer de Waterlinie herstellen, om zich tegen die enge en vieze buitenlanders te beschermen, hooguit deze keer gewoon heel nederland 10 meter onder water zetten en dan trots opmerken dat ze die 'rot-buitenlanders' wel eventjes een flinke streek geleverd hebben ...

Jan van Speyk wordt met terugwerkende kracht verkozen tot de Grootste Nederlander Ooit, tweede plaats Karel Doorman, en als derde Majoor Jacometti....
Als beloning zullen de Fokkers die KLM en Martinair enkel nog bestellen, om een pendeldienst tussen Eelde en Schiphol op te houden, als enige vliegverkeer in Nederland, naar hen genoemd....
Zo te lezen is Nederland ook niet de enige die Onur Air niet laat landen, maar ook Frankrijk, Zwitserland en Duitsland, zou er dan toch iets schelen aan Onur?
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:46:50 #90
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_27303196
the magic words he , discriminatie , terrorists , zelfs de volgende twee kunnen behoorlijk wat los maken :

ja , nee
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:59:22 #91
33189 RM-rf
1/998001
pi_27303579
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:17 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Zo te lezen is Nederland ook niet de enige die Onur Air niet laat landen, maar ook Frankrijk, Zwitserland en Duitsland, zou er dan toch iets schelen aan Onur?
Nee, al deze landen hebben dat gedaan vanwege het nederlandse vliegverbod... dat is onderling zo geregeld om te voorkomen dat een bestrafde maatschappij binnen europa zo'n verbod zou kunnen gaan 'ontlopen' door nabij gelegen luchthavens te benutten ... iets wat zulke luchthavens op de korte termijn een geldelijk gewoon zou opleveren en meer omzet, maar voor de veiligehdi desastreus zou kunnen zijn...

Duitsland, Belgie en Franrijk wijzen voor de grond van het verbod echter wel gewoon naar de IVW, welke tot nu toe erg vaag doet over de preciese gronden ... (ze hebben binnen een week eerst een 'waarschuwing' uitgegeven, en vrijwel direkt erop een vliegverbod... het preciese incident waarvoor dat vliegverbod opgelegd is, is niet bekend gegeven)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27303758
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nee, al deze landen hebben dat gedaan vanwege het nederlandse vliegverbod... dat is onderling zo geregeld om te voorkomen dat een bestrafde maatschappij binnen europa zo'n verbod zou kunnen gaan 'ontlopen' door nabij gelegen luchthavens te benutten ... iets wat zulke luchthavens op de korte termijn een geldelijk gewoon zou opleveren en meer omzet, maar voor de veiligehdi desastreus zou kunnen zijn...

Duitsland, Belgie en Franrijk wijzen voor de grond van het verbod echter wel gewoon naar de IVW, welke tot nu toe erg vaag doet over de preciese gronden ... (ze hebben binnen een week eerst een 'waarschuwing' uitgegeven, en vrijwel direkt erop een vliegverbod... het preciese incident waarvoor dat vliegverbod opgelegd is, is niet bekend gegeven)
Natuurlijk, Nederland heeft een voortrekkersrol en is trendsetter
Als Belgie een achterlijke of overbodige beslissing neemt zal Nederland die niet overnemen als blijkt dat Belgie de aanklacht niet kan onderbouwen, van Nederland verwacht ik dan ook onderzoek.
Maar zijn de luchthavens in Bern, Geneve, Munchen of Lyon dan een alternatief voor Schiphol?

Op dit moment heb ik vertrouwen in het werk van de IVW en ze hebben 1 overtreder aangepakt.
Is het zo veel gevraagd van een maatschappij om haar toestellen tiptop in orde te hebben?
Yeah baby Yeah!
pi_27304873
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]
(ze hebben binnen een week eerst een 'waarschuwing' uitgegeven, en vrijwel direkt erop een vliegverbod... het preciese incident waarvoor dat vliegverbod opgelegd is, is niet bekend gegeven)
Dat is onzin, Onur air stond al ruim een jaar onder streng toezicht, vooral als gevolg van mijn eerder genoemde incidenten.
Op 7 mei kregen ze de laatste waarschuwing, waarna slechts 1 (serieus) incident hoefde te volgen voordat een vliegverbod in zou treden. Onur air was op de hoogte hiervan en een incident trad op, namelijk een afgebroken start naar aanleiding van een technisch probleem, met als extra gevolg gesprongen banden (wat niet standaard is bij een afgebroken start).
Zoals afgesproken/beloofd volgde er een vliegverbod tot dat onur air zich wel aan bepaalde regels gaat houden.
Deze beslissing is ook genomen omdat onur air technisch in zeer slechte staat verkerende vliegtuigen heeft ingehuurd.
Dat deze beslissing niets met veiligheid te maken had, maar (mede) onstaan is door druk van de "grote" Nederlandse maatschappijen, is redelijk makkelijk te ontkrachten, namelijk door het feit dat KLM niet een sop die bestemmingen vliegt (gaat vliegen) martinair zelfs een vliegtuig moest inhuren voor de vervangende vluchten omdat ze zelf geen capaciteit hebben en ook transavia moeite zal hebben om het schema van onur air over te nemen met het huidige personeels bestand en vloot.

De beslissing is genomen om er zeker van te zijn dat passagiers veilig van A naar B komen, met een minimaal risico. Dat sommige andere landen het hier niet mee eens zijn, is gezien de Europese samenwerking lichtelijk vreemd, maar mijns inziens is het verstandiger om, als er goede redenen voor zijn, een verbod preventief in te stellen, dan te wachten totdat de eerste dode is gevallen...

@CANARIS, het verdrag van Warschau (1929) regelt de aansprakelijkheid van de maatschappij t.o.v. de passagiers. Eurpose samenwerking op het gebeid van veiligheid en regels is ontstaat tijdens het tot staan komen van de JAA Arrangements in 1990 te Cyprus.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:56:52 #94
33189 RM-rf
1/998001
pi_27305292
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:42 schreef The_stranger het volgende:
... en een incident trad op, namelijk een afgebroken start naar aanleiding van een technisch probleem, met als extra gevolg gesprongen banden (wat niet standaard is bij een afgebroken start).
Dat incident vond niet onder toezicht van de IVW plaats, maar in turkije zelf, hoe kunnen ze in godsnaam straffen opleggen vanwege incidenten die compleet ergens anders plaatsvinden?

Verder, het betrof een noodstop tijdens een stratprocedure wegens een melding (brand in laadruimte) die echter onjuist bleek te zijn, de noodstop had wat dat betreft niet gemaakt moeten worden, maar is juist essentieel dit wel te doen, omdat de piloten toen niet wisten of de melding fout zou zijn ....
Volgens de procedure hadden ze dit absoluut wel moeten doen ...

verder, als een noodstop gemaakt wordt tijdens een startprocedure is het zeer wel gebruikelijk dat banden klappen... Vanwege de grote remkracht die dan op de banden terecht kan komen.
De IVW erkend dat absoluut, en bij mijn weten kunnen ze niet aangeven dat dat incident de reden was voor het vliegverbod, dan zouden ze flink buiten hun boekje zijn gegaan ...

Afgelopen december zakte een KLM 737-400 door zijn landingsgestel in Barcelona, welke gevolgen heeft dat incident voor de KLM gehad... heeft de IVW toen ook een verhoogte toezicht voor de KLM ingesteld?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27305998
Ik vraag me af wat de op en aanmerkingen op KLM zijn, zoals die hierboven voor Onur staan. Want hoe het hierboven staat klinkt het allemaal heel ernstig, maar we hebben geen vergelijkingsmateriaal.

Laatst zag ik nog een expert op tv, bij zo'n crash investigation programma, die zei: "Een mankement aan een toestel leidt niet direct tot een crash. Het is de aaneenschakeling van fouten die tot de uiteindelijke crash leidt." En wat dat betreft vind ik dat de Onur piloten het goed doen. Ze maken voorzorgslandingen, ze onderbreken de start... Ze denken niet, zoals die KLM piloot in Tenerife: "Fuck iedereen hier, ik wil naar huis, ik ga gewoon vliegen."
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:27:28 #96
16715 Mylene
*schatje*
pi_27312581
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:49 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Misschien vliegt die Belg wel graag met Onur Air...

Dat een expert is zegt maakt het nog niet zo.
Volgens een medewerker van het IVW is die expert ingehuurd door Onur Air. Dat stond gisteren op nu.nl.

Ondertussen krijgt KLM dochter Transavia het steeds moeilijker op Schiphol.
quote:
Druk concurrentie op Transavia neemt toe
Gepubliceerd op dinsdag 24 mei 2005
SCHIPHOL (ANP) - De luchtvaartmaatschappij Transavia staat onder grote druk van de concurrenten Air Berlin en Sterling, die sinds kort vanaf Schiphol vliegen. Transavia meldde dinsdag zich zelfs genoodzaakt te zien een aantal bestemmingen te schrappen of routes aan te passen.

De succesvolle Duitse prijsvechter Air Berlin vliegt sinds kort tussen Amsterdam en Berlijn. De Scandinavische luchtvaartmaatschappij Sterling voert vluchten uit tussen onder meer Schiphol en Stockholm, Oslo en Kopenhagen. Transavia doet deze bestemmingen ook aan.

Om de concurrentie aan te pakken, heeft Transavia besloten vanaf 25 augustus vaker tussen Schiphol en Berlijn en Kopenhagen te vliegen. Bovendien heeft het bedrijf besloten deze bestemmingen straks niet meer vanaf Rotterdam aan te doen. Om het aantal vluchten vanaf Schiphol op te voeren, zijn extra vliegtuigen nodig. Bovendien schrapt Transavia de vluchten tussen Rotterdam en Stockholm en Oslo.
bron

Ja, Schiphol en de KLM doen er alles aan om hun belangen te beschermen. Daarom bouwt de luchthaven ook een pier die voornamelijk is bedoeld voor low-cost airlines.

Concurrentie is dus van harte welkom. Mits de betreffende luchtvaartmaatschappijen hun zaakjes maar in orde hebben. Onur Air en ook Phuket Air zijn daarin in gebreke gebleven en moeten daar terecht de gevolgen van ondervinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 24-05-2005 16:32:57 ]
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:42:56 #97
16715 Mylene
*schatje*
pi_27313143
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:16 schreef Toeps het volgende:
Ik vraag me af wat de op en aanmerkingen op KLM zijn, zoals die hierboven voor Onur staan. Want hoe het hierboven staat klinkt het allemaal heel ernstig, maar we hebben geen vergelijkingsmateriaal.
Iemand die op de bon wordt geslingerd wegens te hard rijden roept ook vaak: maar hunnie rijden ook allemaal te hard. Ik denk dan dat die persoon niet moet miepen en gewoon de consequenties moet dragen van zijn eigen handelen. Een volgend keer is die ander de klos.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:54:56 #98
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_27313542
quote:
'Vliegverbod Onur Air ingetrokken'

Uitgegeven: 24 mei 2005 16:20
Laatst gewijzigd: 24 mei 2005 16:35

SCHIPHOL - De Inspectie Verkeer en Waterstaat trekt het vliegverbod voor de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air in. Dat heeft de advocaat van de vervoerder, F. Vreede, te horen gekregen van zijn cliënt, zei hij dinsdag.

Bronnen in Den Haag verklaarden dat er een besluit ophanden is over het verbeterplan van de Turkse autoriteiten. In dit plan geven ze aan hoe Onur Air de zaken beter op orde moet krijgen.


Onur Air kreeg op 12 mei een Nederlands vliegverbod voor een maand opgelegd. De aanleiding waren de vele tekortkomingen die de IVW bij de maatschappij had geconstateerd. De Turkse onderneming en de luchtvaartautoriteiten in dat land hebben zich altijd fel tegen het verbod verzet.

Eind vorige week bekeken Nederlandse inspecteurs de situatie bij Onur Air en bij de luchtvaartautoriteiten in Turkije. Daardoor groeide volgens de IVW het vertrouwen in het bedrijf. Er bleek een basis te zijn voor het veilig hervatten van de vluchten op Nederland.

Bovendien heeft Turkije een stappenplan opgesteld om het onderhoud en de verdeling van het gewicht aan boord van de vliegtuigen te verbeteren. Daar zaten volgens de IVW "goede elementen" in. De inspectiedienst heeft dinsdag dit plan nog eens goed doorgenomen.

Vooralsnog geldt er ook een vliegverbod voor Onur Air in Duitsland, Zwitserland en Frankrijk. vertegenwoordigers van die landen hebben maandag in Hoofddorp met de IVW over de maatschappij overlegd. De desbetreffende autoriteiten zouden het Turkse verbeterplan ook doornemen.
http://www.nu.nl/news/530(...)_ingetrokken%27.html
pi_27313731
quote:
Heeft Erdogans bemoeienis toch zin gehad..

Mij zou het niet verbazen als Turkijke (bij toetreding tot de EU) het beproefde recept: intimidatiepolitiek toepast op andere zaken(bedrijven) als Europa haar op de vingers tikt.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:07:53 #100
33189 RM-rf
1/998001
pi_27314003
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:00 schreef Elgigante het volgende:

Mij zou het niet verbazen als Turkijke (bij toetreding tot de EU) het beproefde recept: intimidatiepolitiek toepast op andere zaken(bedrijven) als Europa haar op de vingers tikt.
Ach jee, noemen we het nu 'intimidatie-politiek' .. 'guttegut' ..

Opvallend dat de IVW nooit met een echte legitieme reden voor dat vliegverbod is gekomen, naar ik meen is er geen enkele plicht tot geheimhouding van die reden ...
Enkel als het op basis van die noodstop in Turkije was, maar dan hebben de heren ambtenaren van de IVW zelf gewoonweg een fout gemaakt, op basis daarvan had de IVW geen vliegverbod mogen opleggen... mogen ze nog in hun handjes knijpen als er geen schadeclaim van is gekomen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')