Hoe wilde jij het dan noemen?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ach jee, noemen we het nu 'intimidatie-politiek' .. 'guttegut' ..
Opvallend dat de IVW nooit met een echte legitieme reden voor dat vliegverbod is gekomen, naar ik meen is er geen enkele plicht tot geheimhouding van die reden ...
Enkel als het op basis van die noodstop in Turkije was, maar dan hebben de heren ambtenaren van de IVW zelf gewoonweg een fout gemaakt, op basis daarvan had de IVW geen vliegverbod mogen opleggen... mogen ze nog in hun handjes knijpen als er geen schadeclaim van is gekomen.
Dus als er 20 onur air vliegtuigen neerstorten in Zimbabwe, dan mag de IVW daar geen conclusies uit trekken en een verder verbod opleggen?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat incident vond niet onder toezicht van de IVW plaats, maar in turkije zelf, hoe kunnen ze in godsnaam straffen opleggen vanwege incidenten die compleet ergens anders plaatsvinden?
Ik zeg ook niet dat de piloten slecht gehandeld hebben, integendeel zelfs, het is juist, zoals je al zegt, een vast gegeven dat je onder een bepaalde snelheid de start afbreekt, zeker voor iets met rook/brand.quote:Verder, het betrof een noodstop tijdens een stratprocedure wegens een melding (brand in laadruimte) die echter onjuist bleek te zijn, de noodstop had wat dat betreft niet gemaakt moeten worden, maar is juist essentieel dit wel te doen, omdat de piloten toen niet wisten of de melding fout zou zijn ....
Volgens de procedure hadden ze dit absoluut wel moeten doen ...
Ten eerste is het onderzoek nog niet afgerond en ten tweede praten we in het geval van Onur air niet over 1 geval, echter een aaneenschakeling van meerdere incidenten, varierend in het ontbreken/onvolledig zijn van documentatie, het te zwaar of niet in balans zijn van het vliegtuig tot ernstige technische mankementen. Ik kan je zeggen dat de KLM ook wel berispingen krijgt van de IVW, en als blijkt dat het ongeval door menselijk falen veroorzaakt is (technisch of vliegtechnisch) dan zal de IVW zeker eisen gaan stellen.quote:Afgelopen december zakte een KLM 737-400 door zijn landingsgestel in Barcelona, welke gevolgen heeft dat incident voor de KLM gehad... heeft de IVW toen ook een verhoogte toezicht voor de KLM ingesteld?
Kijk in het zelfde PDF'je, daar staan ook de resultaten in over de binnenlandse maatschappijen.. (blijkbaar heeft de KLM dus in 2004 geen categorie 3 overtreding begaan)quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:16 schreef Toeps het volgende:
Ik vraag me af wat de op en aanmerkingen op KLM zijn, zoals die hierboven voor Onur staan. Want hoe het hierboven staat klinkt het allemaal heel ernstig, maar we hebben geen vergelijkingsmateriaal.
Ten eerste, als je die stelling geloofd, dan weet je dus ook dat in je KLM-voorbeeld de schuld niet 100% bij de KLM ligt. Als je de onderzoeksresultaten bekijkt, zie je dat er inderdaad een hele keten van fouten is gemaakt, zoals communicatie problemen, niet goed opgeleidt personeel, abnormale weersomstandigheden en verkeerde werksfeer (bij de KLM crew, te grote autoriteitsgradient) Al dit had niet tot een ongeluk hoeven leiden, als de laatste schakel in de keten goed gehandeld had (de KLM crew), maar helaas ging het daar echt de fout in.quote:Laatst zag ik nog een expert op tv, bij zo'n crash investigation programma, die zei: "Een mankement aan een toestel leidt niet direct tot een crash. Het is de aaneenschakeling van fouten die tot de uiteindelijke crash leidt." En wat dat betreft vind ik dat de Onur piloten het goed doen. Ze maken voorzorgslandingen, ze onderbreken de start... Ze denken niet, zoals die KLM piloot in Tenerife: "Fuck iedereen hier, ik wil naar huis, ik ga gewoon vliegen."
Ik reageer niet 'gevoelig'...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:12 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoe wilde jij het dan noemen?
De Turkse regering heeft er geen reet mee te maken wat er met Onur gebeurt, maar het zegt genoeg over het temperament van de Turken en waarom ze NIET in de EU thuis horen.
IVW heeft er gewoon 1 overtreder uitgepakt en dat wil uiteraard niet zeggen dat de overigen zich wél netjes aan de regels hebben gehouden, hun tijd komt nog.
Volgens mij ligt de kwestie je iets té gevoelig..
Op voorhand:quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik reageer niet 'gevoelig'...
Ik wijs er enkel en alleen op dat het IVW nooit met een geldige reden voor dat vliegverbod is gekomen ...
en dat jouw stelling over gemene turkse manipulaties daarom nogal vergezocht is ... een dienst als de IVW, met een sterk publiek belang en zeker in zo'n zaak die veel media-aandacht krijgt, had dit ten allen tijden kunnen en volgens mij ook moeten doen....
Niet iedere kritiek gelijk afwentelen met het argument dat critici allemaal door Onur Air betaald worden, of er manipulatie zou zijn door 'de Turken' .... terwijl ze zelf hun vliegverbod kennelijk niet eens kunnen onderbouwen.
Er is wel degelijk genoeg reden om aan te nemen dat de noodstop in Turkije, kennelijk aanleiding was voor het vliegverbod, maar daarbij is de IVW domweg zelf per ongeluk een beetje buiten zijn boekje gegaan....
Je wekt daar in ieder geval wel de indruk over.quote:
De IVW heeft ook aangegeven waarom ze tot het verbod zijn gekomen. Het was een aaneensluiting van incidenten, het is dus een optelsom. Dat jij deze verklaring niet goed genoeg vind is jouw zaak.quote:Ik wijs er enkel en alleen op dat het IVW nooit met een geldige reden voor dat vliegverbod is gekomen ...
en dat jouw stelling over gemene turkse manipulaties daarom nogal vergezocht is ... een dienst als de IVW, met een sterk publiek belang en zeker in zo'n zaak die veel media-aandacht krijgt, had dit ten allen tijden kunnen en volgens mij ook moeten doen....
Dan zou jij ook moeten stoppen met de verwijten van manipulatie door Schiphol en de KLM.quote:Niet iedere kritiek gelijk afwentelen met het argument dat critici allemaal door Onur Air betaald worden, of er manipulatie zou zijn door 'de Turken' .... terwijl ze zelf hun vliegverbod kennelijk niet eens kunnen onderbouwen.
Het maakt niet uit waar de incidenten plaats vinden, maar dat ze plaats vinden bij een maatschappij die in Nederlanden wil landen. In Turkije en Nederland is en blijft het dezelfde maatschappij.quote:Er is wel degelijk genoeg reden om aan te nemen dat de noodstop in Turkije, kennelijk aanleiding was voor het vliegverbod, maar daarbij is de IVW domweg zelf per ongeluk een beetje buiten zijn boekje gegaan....
Voor mij staat de veiligheid van de passagier en de mensen op de grond op de eerste plaats en niet de reputatie van een maatschappij. De genoemde incidenten komen niet uit de lucht vallen (nog niet!!!).quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:22 schreef Elgigante het volgende:
Of het nu waar is of niet, de naam van de maatschappij staat onder druk en dat pakt zich altijd negatief uit.
De veiligheid staat voor mij ook op plaats 1 hoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:48 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Voor mij staat de veiligheid van de passagier en de mensen op de grond op de eerste plaats en niet de reputatie van een maatschappij. De genoemde incidenten komen niet uit de lucht vallen (nog niet!!!).![]()
op 7 mei geven ze een 'laatste waarschuwing', een 'gele kaart, zoals ze het zelf zeggen ...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:44 schreef AvispaCS het volgende:
De IVW heeft ook aangegeven waarom ze tot het verbod zijn gekomen. Het was een aaneensluiting van incidenten, het is dus een optelsom. Dat jij deze verklaring niet goed genoeg vind is jouw zaak.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo thuis ben in het vliegwezen, maar ik ga er van uit dat er na de laatste waarschuwing weer een incident is geweest. Of dit incident dan op zich een gevaarlijke situatie opleverde of niet, doet voor mij niet ter zake. Het gaat er alleen om dat er bepaalde regels worden geschonden. Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn wij (als samenleving en de overheid in het bijzonder) al vaker met de neus op de feiten gedrukt waar het ging om gedogen van (kleine) overtredingen. De werkwijze van de IVW is wat mij betreft alleen maar te prijzen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
op 7 mei geven ze een 'laatste waarschuwing', een 'gele kaart, zoals ze het zelf zeggen ...
nauwelijks een week later, stelt men opeens een vliegverbod in ... als een scheidsrechter iemand een gele kaart geeft en vrijwel direkt erop een rode kaart, dan verwacht ik dat ertussen iets gebeurt is, niet dan opeens een excuus 'dat dit een opsomming van eerdere voorvallen is'..
Het is ook geen binnenlandse aangelegenheid. Daarom vond ik het ook vreemd dat de IVW volgens jouw geen incidenten erbij mocht halen die in het buitenland zijn gebeurd.quote:In dat geval denk ik dat de IVW zo'n strafstructuur dan slecht heeft toegepast, en zeker in dit geval waar een vliegverbod opgelegd in een europees land, gelijk ook in andere landen wordt ingesteld (wat zelf een goede regeling is, om onderlinge concurrentie op richtlijn-controle te voorkomen) is het zeker niet zo dat het enkel een 'binnelandse' zaak is ....
Waarom zou jouw 'indruk van manupilatie door KLM en Schiphol' meer waarde hebben dan de 'indruk van manipulatie door de Turkse overheid' die sommigen in deze discussie hebben aangegeven? Ik vind het daarom niet juist dat je mensen hierop aanvalt, terwijl je er zelf mee begonnen bent.quote:verder ik heb niemand iets 'verweten' ik heb enkel vanaf het begin duidelijk aangegeven dat er bij mij een indruk van manipulatie bestond, en dat ik die graag weggenomen zag als er een duidelijke motivering publiek gegeven zou worden door de IVW
Dan zijn we het daar over eens.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:55 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De veiligheid staat voor mij ook op plaats 1 hoor.
Ja joh, de volgende overtredingen (categorie 3, de zwaarste) komen uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:19 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Het was gewoon een bullshit verbod. Dat heeft Nederland nu wel laten blijken. Ze zwichten wel heel erg snel met hun zogenaamde 'actie plan'.
Daar staan een aantal bullshit meldingen in, maar ook een aantal dingen waarvan ik niet begrijp waarom ze toch opstijgen zonder dat dat voor elkaar is. Meldingen op een verkeerd formuliertje, dat zijn van die typische dingen waar de Nederlandse regelneukers over vallen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja joh, de volgende overtredingen (categorie 3, de zwaarste) komen uit de lucht vallen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar goed, hopelijk behoren dat soort incidenten voorgoed tot het verleden.
Het is een gecoördineerd inspectieprogamma (SAFA) waaraan 41 Europese landen deelnemen. En ja, de één zal er strenger op na zien dan de ander. Helemaal juistquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Daar staan een aantal bullshit meldingen in, maar ook een aantal dingen waarvan ik niet begrijp waarom ze toch opstijgen zonder dat dat voor elkaar is. Meldingen op een verkeerd formuliertje, dat zijn van die typische dingen waar de Nederlandse regelneukers over vallen.
En welke meldingen vind jij bullshit dan?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Daar staan een aantal bullshit meldingen in, maar ook een aantal dingen waarvan ik niet begrijp waarom ze toch opstijgen zonder dat dat voor elkaar is.
Misschien bedoelen ze hier wel mee het berekenen van de gewichten en de balans maar dan op een formulier die bedoelt is voor een ander type vliegtuig. M.a.w. de berekening is wel juist, echter de uitkomst kan verkeerd geinterpreteerd worden, met verkeerde uitkomst.quote:Meldingen op een verkeerd formuliertje, dat zijn van die typische dingen waar de Nederlandse regelneukers over vallen.
Een defecte verlichting richting de nooduitgang vind ik niet iets waardoor ik gelijk niet meer zou durven vliegen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En welke meldingen vind jij bullshit dan?
[..]
Ik denk juist niet dat het veel meer inhoud. Regelgeving omtrent de luchtvaart is extreem streng. En dat is an sich een goede zaak. Maar het invullen van het verkeerde formuliertje met wel de juiste info vind ik nou niet iets om een maatschappij voor aan de grond te houden. Andere meldingen uit die lijst trouwens wel.quote:Misschien bedoelen ze hier wel mee het berekenen van de gewichten en de balans maar dan op een formulier die bedoelt is voor een ander type vliegtuig. M.a.w. de berekening is wel juist, echter de uitkomst kan verkeerd geinterpreteerd worden, met verkeerde uitkomst.
Let wel, de incidenten die ik genoemd heb, en die een paar postst naar boven weer te zien zijn, zijn geconstateerd naar aanleiding van een samenwerkingsverband tussen 41 Europese landen, zoals Schatje al zegt. Het feit dat Nederland die regels naleeft en dus een melding maakt van zo'n overtreding zou je juist goed moeten vinden. Verder hebben die 41 landen besloten dat jou voorbeeld een categorie 3 overtreding is, wat de zwaarste is. Het zal dus vast gaan over iets meer dan het vermelden van de berekening op een verkeerd kleurtje papier...
Zoals je kunt zien is het een opsomming van alle gebreken en is het ontbreken van noodverlichting (Ja, we zijn iets te ver doorgeschoten na Volendam) daar eentje van. Een defect met de brandstof aan de linkerzijde stond er ook bij, vind je dat ook 'wel meevallen'?quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:27 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Een defecte verlichting richting de nooduitgang vind ik niet iets waardoor ik gelijk niet meer zou durven vliegen.
[..]
Ik denk juist niet dat het veel meer inhoud. Regelgeving omtrent de luchtvaart is extreem streng. En dat is an sich een goede zaak. Maar het invullen van het verkeerde formuliertje met wel de juiste info vind ik nou niet iets om een maatschappij voor aan de grond te houden. Andere meldingen uit die lijst trouwens wel.
Juist het (gedeeltelijk) kapot zijn van de noodverlichting is 1 van de belangrijkste redenen om niet te vliegen. Veel systemen in een vliegtuig zijn (drie)dubbel uitgevoerd, waardoor er met een kapot systeem vaak nog mee te vliegen is, omdat de andere sytemen het overnemen. Er zijn dan echter wel restricties.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:27 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Een defecte verlichting richting de nooduitgang vind ik niet iets waardoor ik gelijk niet meer zou durven vliegen.
[..]
Voorbeeld uit de praktijk:quote:Ik denk juist niet dat het veel meer inhoud. Regelgeving omtrent de luchtvaart is extreem streng. En dat is an sich een goede zaak. Maar het invullen van het verkeerde formuliertje met wel de juiste info vind ik nou niet iets om een maatschappij voor aan de grond te houden. Andere meldingen uit die lijst trouwens wel.
Ik zie wat je bedoelt. Als je dan op die manier alle overtredingen bekijkt is het eigenlijk gods belachelijk dat het verbod al weer ingetrokken is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:11 schreef The_stranger het volgende:
knip
1 fuckin' farce. Zeker met dat rapport van Airbus industries.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:44 schreef ShaoliN het volgende:
Als je dan op die manier alle overtredingen bekijkt is het eigenlijk gods belachelijk dat het verbod al weer ingetrokken is.
bronquote:Onur Air wil claim bij Staat indienen
AMSTERDAM - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air wil samen met de touroperators een schadeclaim van 15 tot 20 miljoen euro indienen bij de Nederlandse Staat. Dat zei advocaat F. Vreede woensdag.
Er is hierover nog geen overleg geweest met de touroperators, maar volgens Vreede heeft het geen zin als de reisorganisaties hun schade bij Onur Air verhalen. "Wij schuiven het dan gelijk door richting de Staat. De enige weg die voor ons open staat is gezamenlijk een claim indienen."
Onur Air kreeg 12 mei een vliegverbod opgelegd door de Inspectie Verkeer en Waterstaat, maar dat werd twee weken later, dinsdag, weer ingetrokken. Dit bewijst, zei Vreede, dat er niets met de luchtvaartmaatschappij aan de hand was. Ondertussen moest Onur Air wel tegen hoge kosten passagiers omboeken en ze schadeloos stellen. Ook de touroperators waren veel geld kwijt aan het omboeken van reizigers. Vreede schat hun schade op zo'n 1,5 miljoen euro per bedrijf.
Ja, IK! Elk jaar 2 x en altijd met Onur.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:06 schreef ShaoliN het volgende:
Goed, nog mensen die van de zomer met een gerust hart in een Onur-air toestel stappen?
Ach, als unor air verbetering beloofd dan moet het goed komen.. Reken er maar wel op dat de IVW ze zeer streng in het oog houdt...quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:44 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik zie wat je bedoelt. Als je dan op die manier alle overtredingen bekijkt is het eigenlijk gods belachelijk dat het verbod al weer ingetrokken is.
Ik geef ze weinig kans, omdat het duidelijk is dat ze de veiligheidsregels niet goed toegepast hebben. Volgens mij weten de touroperators dat ook en daarom dienen ze een claim in bij Onur Air.quote:
Onder druk van.......quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:44 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik zie wat je bedoelt. Als je dan op die manier alle overtredingen bekijkt is het eigenlijk gods belachelijk dat het verbod al weer ingetrokken is.
Ja, als je te hard rijd krijg je ook een boete, dat kan je aanvechten, maar meestal levert de straf-uitdelende instantie dan gewoon bewijs, waarvoor ze een straf opgelegd hebben ...quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:42 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Ik geef ze weinig kans, omdat het duidelijk is dat ze de veiligheidsregels niet goed toegepast hebben. Volgens mij weten de touroperators dat ook en daarom dienen ze een claim in bij Onur Air.
Het krijgt in elk geval een roerig staartje.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, als je te hard rijd krijg je ook een boete, dat kan je aanvechten, maar meestal levert de straf-uitdelende instantie dan gewoon bewijs, waarvoor ze een straf opgelegd hebben ...
Daar ligt nu net de crux ... De IVW weigert tot nu toe het verbod publiek te onderbouwen met een duidelijke 'grond'.
Oftewel, de IVW moet nu met de billen bloot, en _als_ het blijkt dat deze fouten gemaakt hebben, moeten ze ook terecht gewezen worden, net als zij op de eerste rij staan om andere te pakken op 'fouten in de administratie' ....
Voorlopig kan niemand zeggen of de IVW fout had gezeten, omdat deze weigert een uitgebreidde uitleg te geven van de grond voor het verbod, anders dan dat na de 'gele kaart' van 7 mei, er nog een ander 'incident' is geweest...
Waarom blijf jij zo aandringen op het publiek maken van het hoe en waarom?quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, als je te hard rijd krijg je ook een boete, dat kan je aanvechten, maar meestal levert de straf-uitdelende instantie dan gewoon bewijs, waarvoor ze een straf opgelegd hebben ...
Daar ligt nu net de crux ... De IVW weigert tot nu toe het verbod publiek te onderbouwen met een duidelijke 'grond'.
Oftewel, de IVW moet nu met de billen bloot, en _als_ het blijkt dat deze fouten gemaakt hebben, moeten ze ook terecht gewezen worden, net als zij op de eerste rij staan om andere te pakken op 'fouten in de administratie' ....
Voorlopig kan niemand zeggen of de IVW fout had gezeten, omdat deze weigert een uitgebreidde uitleg te geven van de grond voor het verbod, anders dan dat na de 'gele kaart' van 7 mei, er nog een ander 'incident' is geweest...
ik geloof dat publiekelijk controle belangrijk is ... ik vind het essentieel dat een dienst als de IVW geconstateerde misstanden duidelijk publiceert, en niet 'onder de pet' kan houden ... het is een dienst die in belang van het publiek dient te handelen....quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:05 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Waarom blijf jij zo aandringen op het publiek maken van het hoe en waarom?
Ze handelen nu toch ook in dienst van het publiek, door streng toe te zien op naleving van de gestelde eisen. Iets waar andere overheidsinstanties een voorbeeld aan kunnen nemen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik geloof dat publiekelijk controle belangrijk is ... ik vind het essentieel dat een dienst als de IVW geconstateerde misstanden duidelijk publiceert, en niet 'onder de pet' kan houden ... het is een dienst die in belang van het publiek dient te handelen....
Ik ben er niet op tegen, maar het is niet de primaire taak van IVW om het publiek te informeren. Hun taak is het om te controleren of de regels worden nageleefd. De gemeentes publiceren ook niet of bedrijven aan de voorwaarden voor vergunningen voldoet. Als ze een vergunning hebben ga je er als burger van uit dat ze aan de eisen voldoen. Het landingsrecht is wat dat betreft ook een soort vergunning die kan worden ingetrokken als men zich niet aan de voorwaarden van die vergunning houd.quote:Waarom zou je 'tegen' het publiceren van geconstateerde misstanden zijn?
bronquote:Vliegtuig Onur Air lekte kerosine
Gepubliceerd op woensdag 01 juni 2005
EINDHOVEN (ANP) - Een vliegtuig van de Turkse maatschappij Onur Air heeft woensdagmorgen op Eindhoven Airport kort voor de start naar Antalya kerosine gelekt. Dat gebeurde toen het vliegtuig nog op het platform stond. Directeur B. de Boer van de regionale luchthaven heeft dat bekendgemaakt.
,,Ik zag vanuit mijn kantoor de brandstof lekken uit een van de vleugels'', zei De Boer in een uitzending van Omroep Brabant. De eigen brandweer heeft onmiddellijk alle noodzakelijke maatregelen getroffen.
In het toestel zaten 138 mensen. Alle passagiers en de vijfkoppige bemanning hebben het vliegtuig via de gewone uitgangen verlaten. Het lek is na korte tijd gedicht. Onderzoek moet uitwijzen waardoor het probleem is ontstaan, aldus een woordvoerster van de luchthaven. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft twee inspecteurs naar Eindhoven gestuurd voor onderzoek. Een derde is als coördinator aan hen toegevoegd. Volgens een woordvoerder van de inspectie is er een behoorlijke hoeveelheid brandstof gelekt, vermoedelijk uit de vulopening.
Oorzaak
Een woordvoerder van Onur Air zegt geen idee te hebben wat er is gebeurd. ,,Onze technici onderzoeken de zaak. Pas als dat onderzoek is afgerond, weten we meer. Dit kan iedereen gebeuren'', aldus de woordvoerder.
De passagiers zijn opgevangen op Eindhoven Airport. Of ze woensdag nog kunnen vertrekken naar Turkije, is niet bekend. Als het om een ernstig probleem gaat, zet Onur Air een vervangend toestel in. Is het probleem snel te verhelpen, dan kunnen de passagiers met hetzelfde vliegtuig alsnog naar Turkije vertrekken.
Is helemaal waar (al is goed onderhoud 99% van de gevallen voldoende om het tegen te houden), maar het gebeurt Onur Air weer...quote:Dit kan iedereen gebeuren'', aldus de woordvoerder.
bronquote:EINDHOVEN - Passagiers van het Onur Air - toestel dat vanaf gistermiddag op Eindhoven Airport aan de grond is gehouden vanwege een brandstoflekkage, hebben bij vertrek in het Turkse Antalya om 7.15 uur al vloeistof uit de rechtervleugel van de Airbus 321 zien sijpelen.
Advocaat Frans Vreede, die de belangen van Onur Air behartigt, ontkent na contact met technici in Turkije dat daar al sprake was van lekkage.
"Onder het toestel in Antalya lag al een flinke plas olie toen mijn man en ik als een van de laatsten aan boord gingen. Er stonden vijf é zes mensen in blauwe overalls en mensen van Onur Air omheen. Dus die moeten dat gezien hebben", vertelt passagier G. Gevers uit Veldhoven die in Antalaya aan boord stapte.
"De olie sijpelde uit de vleugel, zoals uit een douchekop die nog een beetje aanstaat." Ook andere passagiers zouden de lekkage hebben gezien.
Ach, zoals een instructeur ooit tegen mij zei, als je olie lekt, heb je tenminste nog olie...quote:
Ok, je zou je post ook even kunne teruglezen voordat je 'm post, en er een wat beter leesbaar stuk van maken voordat je 'm post..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:46 schreef ultrAlex1907 het volgende:
Het zit zo! de Ivw wilt dat Onur Air niet meer vliegt wegens de technische veiligheid, daarom heeft de IVW besloten om een brandstof olie te laten lekken zodat de turkse inspectie betrokken laat, dus gelijk een wereldnieuws zodat de turkse vliegtuig maatschappij onur air faalt om te vliegen, slechte beslissing van de nederlandse inspectie verkeer en waterstaat.
succes...quote:Op zondag 26 juni 2005 23:33 schreef Vonnet het volgende:
A.U.B geen gedonder met die vliegtuigen want ik ga met die maatschappij naar turkije deze zomer.
dank je, dat beurt me opquote:Op maandag 27 juni 2005 14:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
succes...
Blij voor de maatschappij dat er toch nog mensen zijn die in de maatschappij geloven..(of een deathwish hebben)
Op zich heb je aardig gelijk. Vakanties naar Turkije zijn niet voor niets zo goedkoop. Deels komt dat door lage lonen, maar er wordt bij luchtvaart maatschappijen zoals Onur air ook bespaard op onderhoud.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:27 schreef dancemacabre het volgende:
Je wil goedkoop op reis in een ander zijn miserie, lul dan niet over lekkende vliegtuigjes en dito busjes, schrokkerige Russen en keitjes op 't strand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |