abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26982711
Ik vraag me af. Er was toch ene site waar alle wijkcentrales van KPN op stonden met plattegronden enzo? Ik meen op een universiteit dacht ik.

En iemand een idee hoe zo'n wijkcentrale eruit ziet. Ik wil gewoon eens weten waar mijn ADSL verbinding allemaal langs gaat .
pi_26982787
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

houd er rekening mee dat de bekabeling via een andere weg zou kunnen lopen. dit is hemelsbreed
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:28:04 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_26982968
Er staat er hier eentje vlakbij. Ziet er niet echt bijzonder uit vd buitenkant, 't is gevestigd in een of ander oud pand. En er hangt een groen bordje op .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_26983000
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Er staat er hier eentje vlakbij. Ziet er niet echt bijzonder uit vd buitenkant, 't is gevestigd in een of ander oud pand. En er hangt een groen bordje op .
WOW COOL!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:30:13 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_26983022
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:29 schreef Conflict het volgende:

[..]

WOW COOL!
Dat groene bordje doet het 'm he?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_26983041
MIJN wijkcentrale ligt lekker bijna 4 km van mn huis af!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:45:55 #8
56875 dalet
zoekt altijd de grens op :)
pi_26983344
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:44 schreef GSMboy het volgende:
Wie is wel es binnen zo'n centrale geweest ?
Ik heb nog foto's van de KPN centrale in Utrecht voor je....Interesse?
If it ain't Dutch... It ain't much!
pi_26983409
jazekers
Je bedoelt de KPN wijkcentrale van Utrecht?
pi_26983769
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:44 schreef GSMboy het volgende:
Wie is wel es binnen zo'n centrale geweest ?
Ik heb bij KPN gewerkt en soms geholpen bij het in dienst stellen van een nieuwe centrale. Dan moeten 'in één keer' alle aansluitingen omgezet worden op de nieuwe centrale. Best wel leuk om daar eens bij te zijn.

Best wel indrukwekkend om te zien dat er orde zit in de chaos aan draden die binnenkomen, maar verder lijkt het gewoon op een soort rekencentrum met al die computerkasten.
pi_26983975
Hoe zettten jullie dat allemaal om dat? En zijn die tel.nr. van die abbonees niet even voorzien van een dode lijn? ?
En is die ruimte (of ruimtes) ingericht met servers enzo en 19 inch bakken?

vandaag zat ik te internetten en opeens lag me internet er ff uit. Bleek dat er een mooi groen wagentje bij de wijkcentrale van me dorp stond.
Ik vermoed dat iemand zat te klooien met mijn verbinding .
pi_26984042
Voor mij is het belangrijker dat mijn verbinding gewoon werkt
Waar het vandaan komt boeit me niet
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_26984258
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 18:12 schreef Stuart het volgende:
Mij wel ...
pi_26987373
Ik zal binnenkort eens pimpen met de foto's van mijn wijkcentrale aan de buitenkant
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:07:40 #16
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26987452
Mijne licht ook ver weg zeg
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_26987692
Zeer veel centrales in Nederland van binnen gezien....(Het lekkerste eten hebben ze in A'dam.)

Maar zo bijzonder is dat niet hoor, zaaltje met kasten en de hele dag die airco die je sávonds nog hoort als je in bed lig.

Heb er geen foto's (meer) van.

Wat ik wel kan vertellen is dat de Centrales van Versatel pure rotzooi is.Dat is echt een bende met kabels die overal in/door/onder/boven zitten, en dan zo min mogelijk genummerd/ gemerkt en in logische volgorde zijn geplaatst.

heb wel m'n tobias-pas nog, zou ik er nog in komen?
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:16:34 #18
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_26987794
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:07 schreef Dos37 het volgende:
Mijne licht ook ver weg zeg
Mag je van mama de straat al uit? .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_26988417
Heeft Versatel eigen wijkcentrale huisjes dan, of hebben die een deel van het KPN wijkcentrale huisje in gebruik?
pi_26989015
Versatel heeft centrales in kantoorpandjes die meestal in een kantoorwijkje ofzo staan. Breda, Rijswijk, den Bosch enz. daar staan ze tussen de kantoorpandjes.Meestal zie je de geblindeerde ramen, en een klein bordje Versatel er op.

Telfort heeft van die betonnen huisjes, net als die stroomhuisjes zeg maar, alleen dan ter grootte van een stacaravan.Ook hebben ze grote blauwe centrales, staan langs het spoor bv bij de moskee in R'dam.

. UPC, Casema enz. gebruiken de kleine betonnen uitvoeringen, 3x3 mtr ong., dat zijn dan de zogenaamde Hubs, en hebben ook centrales, meestal bij hun eigen pand.
pi_26989237
TOBIAS-pas. Waar staat dat voor ? Dat is dus de toegangbadge om zo'n pand binnen te komen?
pi_26989324
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:13 schreef Funksoldier het volgende:

heb wel m'n tobias-pas nog, zou ik er nog in komen?
Ik heb 'm ook nog, maar ik weet dat-ie inmiddels geblokkeerd is. Ach, wat zou ik er nu nog te zoeken hebben. Ik hoef daar niet zo nodig meer rond te hangen.
pi_26989376
KPN-pas.Toegangspas dus. Pasfoto geintrigeerd in de pas zef, dus geen foto, chipknip erop voor in de restaurants enz.

heb je nodig, je komt haast de wc niet in zonder pas.geldt ook niet in elke centrale en ruimte, moet allen aangevraagd worden.Had de landelijke pas, em kon er ook s'nachts in, ivm overwerk enz.
Zonder de extratjes op je pas, kan je er voor 7u sóchtends bv niet in.

Telfort heeft ook passen, net als Versatel.
UPC, Casema enz. gebruiken een sleutel.
pi_26989503
Als je een KPN centrale binnengaat. Kan je snel wijs worden waar alles te vinden is?
Elk huisje heeft zeker een andere indeling, nietwaar ?

Verder heb ik tijdje terug een gekeken bij het huisje bij mij in de buurt. Hing een bordje bij: Deur ivm beveiliging binnen 20 sec dicht doen, en een ander bordje: Bij binnenkomst, melden bij portier op: 030-xxxxxx (jaja oud bordje, toen had Utrecht nog 6 cijfer als abboneeenummer)

En elke wijkcentrale heeft zeker ook een telefoon daar, nietwaar ? (aldan een geheim nummer).
pi_26989554
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 18:09 schreef GSMboy het volgende:
Hoe zettten jullie dat allemaal om dat? En zijn die tel.nr. van die abbonees niet even voorzien van een dode lijn? ?
En is die ruimte (of ruimtes) ingericht met servers enzo en 19 inch bakken?
Het is eigenlijk precies zoals je het je voorstelt. In de kelder komen de kabels binnen. Er zitten wel tot 900 aansluitingen in één kabel die uit de wijk komt. Elke twee (of vier) draadjes vormen een aansluiting. Al die draadjes zitten dan inelkeer gedraaid in één dikke kabel.

Nou in de centrale worden die draadjes dan weer uitelkaar gehaald en op een rek gesoldeerd. In de centrale staan vervolgens allemaal computerkasten met 19" rekken daarin (en inderdaad de ventilatoren. Alle 'nummers' van die centrale worden ook op het eerder genoemde rek gesoldeerd, zodat de aansluitingen aan een 'nummer' zitten. Zo werkt dat.

En dan heb je nog de glasvezelkabels waarmee de verschillende centrales aan elkaar geknoopt zijn, zodat je met andere plekken in Nederland (of de rest van de werled) kunt bellen. Of internetten, natuurlijk . Er zijn ca. 1350 centrales in Nederland. De gemiddelde afstand van huis naar centrale is zo'n 3,5 kilometer (of verklap ik nu een bedrijfsgeheim?)

Tja, dat is wel zo'n beetje de kern van de zaak. In de 19"inch kasten zit dus de ADSL apparatuur (aan centrale-zijde wordt dat DSLAM genoemd). Er zijn aparte plekken in de centrale waar anderen, zoals Versatel hun spullen neer kunnen zetten.

Heb je al een beetje een beeld?
pi_26989656
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:13 schreef GSMboy het volgende:
Als je een KPN centrale binnengaat. Kan je snel wijs worden waar alles te vinden is?
Elk huisje heeft zeker een andere indeling, nietwaar ?

Verder heb ik tijdje terug een gekeken bij het huisje bij mij in de buurt. Hing een bordje bij: Deur ivm beveiliging binnen 20 sec dicht doen, en een ander bordje: Bij binnenkomst, melden bij portier op: 030-xxxxxx (jaja oud bordje, toen had Utrecht nog 6 cijfer als abboneeenummer)

En elke wijkcentrale heeft zeker ook een telefoon daar, nietwaar ? (aldan een geheim nummer).
Iets zegt me dat je iets van plan bent
pi_26989657
Alle zalen hebben nummers, en elke zaal staat voor een deel van KPN zoals telefonie, glasvezel, servers enz.
Inderdaad, de deuren moeten binnen 20 sec. dicht, anders krijgt de TOBIAS centrale een melding dat de deur open staat. Ze zien dus ook wanneer je binnen bent gegaan, en weer naar buiten door middel van je pas.
Voor je naar binnen gaat moet je je (officieel dan) eerst telefonisch melden.

Melden bij portier, tja, de eerste 3x wel, daarna loop je gewoon naar binnen.EN daarbij, er zijn meer centrales zonder portier dan met. Vandaar ook de telefonische melding, en in het geval van een storing, dan weten ze wie er binnen is en waar, of jij dan niet misschien darrmee bezig bent, of iets per ongelijk uitgezet/gesloopt hebt.

Ghehe, heb inderdaad de pas nog.
pi_26989785
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:23 schreef GSMboy het volgende:
interessant .
de eerste paar keer wel, daarna is het gewoon werk.

Deed btw de glasvezelaansluitingen, lambda-projekt.
kasten plaatsen, glasvezel erin, en dan het glasvezel lassen.

heb hier nog een stuk "432-er" liggen. 432 vezels in 1 kabel
  vrijdag 13 mei 2005 @ 22:17:27 #30
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_26990859
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 18:12 schreef Stuart het volgende:
Wat jij vindt boeit mij niet
Trotse papa van Eden
pi_26990993
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:27 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

de eerste paar keer wel, daarna is het gewoon werk.

Deed btw de glasvezelaansluitingen, lambda-projekt.
kasten plaatsen, glasvezel erin, en dan het glasvezel lassen.

heb hier nog een stuk "432-er" liggen. 432 vezels in 1 kabel
Wat moet je eik als opleiding hebben voor dat werk?
pi_26991046
Dus als je zo'n wijkcentrale in gaat kom je in een centrale hal terecht waar achter diverse deuren enkele zalen zitten waar verschillende apparatuur staat zoals glasvezel, servers etc....?
En voor die deuren binnen heb je ook weer die TOBIAS nodig?
pi_26994546
Vooropleiding? electrotechniek is wel geschikt.
Ikzelf ben er toevallig ingerold, en heb toen mijn certificaat fusielassen gedaan.

En ja, je moet het gebouw in met de pas, en daarna de zalen in met de pas.
pi_26994735
mijn wijkcentrale ligt een neuqende 4 kilometers van mij huis af
dat wordt geen versatel 20mb adsl voorlopig
pi_26995343
en hoe weetje nou van al die kabeltjes (die 800 in 1 kabel) nou welke wat is? Meten? en dan bedoel ik als zo'n kabel voor het eerst gelegd wordt, want daarna zullen dr wel stickertjes omheen zitten
pi_26998714
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 01:04 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:
en hoe weetje nou van al die kabeltjes (die 800 in 1 kabel) nou welke wat is? Meten? en dan bedoel ik als zo'n kabel voor het eerst gelegd wordt, want daarna zullen dr wel stickertjes omheen zitten
Logische volgorde en kleurtjes en telling.

de 900-er van KPN (koper) heb ik zelf nooit mee gewerkt.
Maar voor de glasvezel geldt dat er 12 vezels in een "tube" zitten.Die tubes hebben kleurtjes, en de vezels hebben kleurtjes.

De kleuren kunnen verschillen per provider (zie foto)

Rood
wit
geel
blauw
groen
paars
bruin
zwart
orange
turquoise
roze
naturel

Deze volgorde is hetzelfde bij de tube's. dus rode, en dan 12 gekleurde vezels is 1 t/m 12, witte tube 13 t/m 24 enz...

Bij de dikke kabels zoals de 432ér heb je "ringen" een buitenring met gekleurde tubes, dan een binnenring met gekleurde tubes. ZO hou je dus de glasvezel uit elkaar.

Moderator zaterdag 14 mei 2005 @ 10:04:33 #37
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26998823
oh, de mijne staat in Halmstraat
weet al welke
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_26999235
stel dr zou zo'n bom in een wijkcentrale ontploffe, of hij vliegt in 1 keer in de fik, hoe grote ramp is dat en hoeveel tijd zou het kosten om alles weer te maken
Dat zou betekenen dat al het telfoonverkeer in een grote straal gewoon PLAT zou liggen, en is dr een vervangend iets voor ofzo?
pi_26999303
ik denk dat KPN doorkan schakelen soms naar een andere wijkcentrale . Of er dan nog ADSL mogelijk ozu zijn weet ik niet, en in hoeveel meter vanaf de wijkcentrale telefoonverkeer zelf mogelijk is, ben ik ook wel benieuwd naar. Bij ADSL was het een paar kilometer.

Wel weet ik dat er enkele jaren gelezen ingebroken is in een wijkcentrale in Maarssen ofzo, waardoor 2 dagen lang een hele wijk zonder telefoon-aansluiting zat. De inbrekers haddne in die wijkcentrale die grote 'mooie' kabel doorgezaagd ofzo.
pi_27000267
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 10:42 schreef GSMboy het volgende:
De inbrekers haddne in die wijkcentrale die grote 'mooie' kabel doorgezaagd ofzo.
pi_27000540
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 10:42 schreef GSMboy het volgende:
ik denk dat KPN doorkan schakelen soms naar een andere wijkcentrale . Of er dan nog ADSL mogelijk ozu zijn weet ik niet, en in hoeveel meter vanaf de wijkcentrale telefoonverkeer zelf mogelijk is, ben ik ook wel benieuwd naar. Bij ADSL was het een paar kilometer.

Wel weet ik dat er enkele jaren gelezen ingebroken is in een wijkcentrale in Maarssen ofzo, waardoor 2 dagen lang een hele wijk zonder telefoon-aansluiting zat. De inbrekers haddne in die wijkcentrale die grote 'mooie' kabel doorgezaagd ofzo.
Ik denk als echt heel zo'n centrale naar de klote zou gaan, dat heel wat bedrijven een behoorlijke schade zullen hebben
pi_27008557
Natuurlijk zijn er backup systemen.
Maar het oud een keer op.Als een hele centrale afbrandt, denk ik dat je het even zonder ADSL en/of telefonie moet doen.Immers loopt jouw lijntje naar die centrale, en niet naar 2 centrales.
  Moderator zaterdag 14 mei 2005 @ 18:55:59 #43
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27008749
Zal betekenen dat ik 5 km van de centrale zit..
Minstens
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 15 mei 2005 @ 17:14:42 #44
56875 dalet
pi_27030179
Zijn er nog mensen die de foto's willen zien van die centrale in Utrecht?
pi_27030195
quote:
Op zondag 15 mei 2005 17:14 schreef dalet het volgende:
Zijn er nog mensen die de foto's willen zien van die centrale in Utrecht?
tuurlijk, altijd leuk om weer eens te zien.
  zondag 15 mei 2005 @ 17:17:48 #46
56875 dalet
pi_27030242
Dan ga ik voor je aan de slag.
pi_27030549
quote:
Op zondag 15 mei 2005 17:17 schreef dalet het volgende:
*benieuwd
pi_27030583
quote:
Op zondag 15 mei 2005 17:17 schreef dalet het volgende:
ook benieuwd. Maar betreft dat in Utrecht ook een wijkcentrale op die pics die zo volgen , of is dit een hoofdcentrale ?
pi_27030638
Utrecht zal de hoofdcentrale worden denk ik.Wijkcentrales zijn eigenlijk gewoon de kleine uitvoering er van.
  zondag 15 mei 2005 @ 17:42:58 #50
56875 dalet
pi_27030760
Hierbij in een RAR de foto's van de centrale in Utrecht. Ook heb ik nog wat foto's van XS4ALL in de map gezet.

De foto's van de centrale komen vanaf het beschermde gedeelte (alleen voor users dus) van de NGN. Ik heb daarom in elke foto een © melding gezet, voor het geval dat. Foto's vallen me persoonlijk wat tegen, sommige zijn ook wat donker. (Ik heb ze niet gemaakt!)

...

Veel plezier emee! En reacties zijn welkom uiteraard.

Update 16-05-05
Link verwijderd

[ Bericht 15% gewijzigd door dalet op 16-05-2005 09:01:35 ]
pi_27030968
wow wat een draadjes
pi_27032365
Leuke pics. Dus zo ziet een wijkcentrale er ook ongeveer uit, maar dan in een kleinere ruimte.
  zondag 15 mei 2005 @ 19:57:06 #53
56875 dalet
pi_27033644
Pics van de centrale uit mijn woonplaats, helaas van buiten moeten nemen:

zondag 15 mei 2005 @ 23:32:15 #54
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27040483
Zo maar hoe houden ze nu al die kabeltjes uit elkaar?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27041975
Wijkcentrale van ons hier ligt 50 meter van mijn huis vandaan. Is niet zoveel bijzonders aan, het is afgezet door een hek eromheen en er zitten geen ramen in ofzo. Maar ach supersnel internet als je zo dichtbij zit weetje .
  maandag 16 mei 2005 @ 00:43:50 #57
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27042749
quote:
Op maandag 16 mei 2005 00:19 schreef frenkck het volgende:
Wijkcentrale van ons hier ligt 50 meter van mijn huis vandaan. Is niet zoveel bijzonders aan, het is afgezet door een hek eromheen en er zitten geen ramen in ofzo. Maar ach supersnel internet als je zo dichtbij zit weetje .
Wijkcentrale hier is een groot pand zonder ramen ergens weg gestopt aan een doodlopende weg op een dijk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27043689
quote:
Op zondag 15 mei 2005 19:57 schreef dalet het volgende:
Pics van de centrale uit mijn woonplaats, helaas van buiten moeten nemen:
[afbeelding]
En jij wou zeker inbreken dus ...
Morgen hoop ik pics van mijn wijkcentrale te maken
  maandag 16 mei 2005 @ 01:23:45 #59
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_27044046
adsl centrale
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 16 mei 2005 @ 02:06:54 #60
56875 dalet
pi_27045177
quote:
Op maandag 16 mei 2005 01:13 schreef GSMboy het volgende:

[..]

En jij wou zeker inbreken dus ...
Morgen hoop ik pics van mijn wijkcentrale te maken
Echt niet Ik vind het gewoon leuk om te zien

Ik hou dit topic zeker in de gaten voor meer pics!
pi_27050446
Mijn pics volgen ook nog wel, wegens drukte alleen niet vandaag waarschijnlijk.
pi_27050685
Wijcentrale ligt hiero 50 Meter verderop.
Dat gebouw werd vroeger heel vaak gebruikt bij ons om te knikkeren
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_27051012
Heel vroeger, ruim 25 jaar terug, voor mijn MTS 4 maanden stage gelopen bij de (toen nog) PTT-opleidingen. Leuk hoor. De jongens daar zagen mij ook als een soort leraar. Ook nog 14 dagen in een centrale geweest. Niks geen electronica althans bijna geen. Een behoorlijke herrie van relais en lijnkiezers. Er was toen een revolutie in telefoonland nl. de PRX centrale. Een semie electronische centrale die werkte met reed-relais.

Nostalgie.
woef
pi_27053157
quote:
Op maandag 16 mei 2005 13:07 schreef bbfakir het volgende:
Heel vroeger, ruim 25 jaar terug, voor mijn MTS 4 maanden stage gelopen bij de (toen nog) PTT-opleidingen. Leuk hoor. De jongens daar zagen mij ook als een soort leraar. Ook nog 14 dagen in een centrale geweest. Niks geen electronica althans bijna geen. Een behoorlijke herrie van relais en lijnkiezers. Er was toen een revolutie in telefoonland nl. de PRX centrale. Een semie electronische centrale die werkte met reed-relais.

Nostalgie.
Zeker een nostalgie . Ik herriner me nog een aflvering van TV dat de smurfen ook een telefooncentrale hadden met smurfin achter het schakelbord ... Maar da's ook nostalgie

[ Bericht 2% gewijzigd door GSMboy op 17-05-2005 10:12:06 ]
  maandag 16 mei 2005 @ 23:31:17 #65
56875 dalet
pi_27069748
Nou, heeft iemand nou al pics gemaakt of niet?
pi_27069931
quote:
Op maandag 16 mei 2005 23:31 schreef dalet het volgende:
Nou, heeft iemand nou al pics gemaakt of niet?
Ik zal van de week eens kijken of ik wat foto's kan nemen van de wijkcentrale hier. Ligt op zo'n 300 m. afstand, en is een vrij groot gebouw van 3 verdiepingen ofzo.
  maandag 16 mei 2005 @ 23:37:06 #67
56875 dalet
pi_27069988
Super! I'll be back!
pi_27070147
Tis trouwens een beetje mysterieus gebouw, met een grote zendmast ernaast. Het ligt er maar verlaten bij, je ziet er nooit iemand enzo. Ligt trouwens een beetje in de mysterieuze hoek van de wijk, want ernaast ligt al net zo'n geheimzinnige stroomcentrale voor de wijk (zo'n buitenmodel transformaterhuisje zeg maar).
  maandag 16 mei 2005 @ 23:52:10 #69
56875 dalet
pi_27070497
Dan moet ik het zeker zien!!!!! Bij "mijn" centrale staat er ook een tetter van een mast naast. Voornamelijk voor GSM, UMTS, 1 radiostation en de brandweer. En er zit een dokterspraktijk naast de centrale. Stel dat die vent ADSL heeft, dan heeft ie de volle up en down...

"Dokter, hoe ver zit u van de centrale"?
"Eeh, 10 meter?"

BAH!!! Hij kan gewoon bijna de DSLAM in kijken....

Ik ga maar eens vaker naar de dokter denk ik
pi_27076062
quote:
Op maandag 16 mei 2005 23:52 schreef dalet het volgende:
Dan moet ik het zeker zien!!!!! Bij "mijn" centrale staat er ook een tetter van een mast naast. Voornamelijk voor GSM, UMTS, 1 radiostation en de brandweer. En er zit een dokterspraktijk naast de centrale. Stel dat die vent ADSL heeft, dan heeft ie de volle up en down...

"Dokter, hoe ver zit u van de centrale"?
"Eeh, 10 meter?"

BAH!!! Hij kan gewoon bijna de DSLAM in kijken....

Ik ga maar eens vaker naar de dokter denk ik
Van wijkcentrale gaat het naar een verdeelkastje en daarvandaan komt het bij je huis. Er is (denk ik) geen directe verbinding van wijkcentrale naar huis, zonder tussenkomst van een verdeelkast.
pi_27085793
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:21 schreef teckna het volgende:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

houd er rekening mee dat de bekabeling via een andere weg zou kunnen lopen. dit is hemelsbreed
En zo komt stichting Brein dus aan jullie adressen. De query word gelinkt aan je IP en opgeslagen in een database.

Vul het dus NIET in!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:48:34 #72
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_27085937
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:44 schreef LangeJan het volgende:

[..]

En zo komt stichting Brein dus aan jullie adressen. De query word gelinkt aan je IP en opgeslagen in een database.

Vul het dus NIET in!
LOL... lekker wantrouwig, maarjah... ergens is het wel dom om je adres overal in te voeren op internet.

Met een simpele traceroute zie je soms ook wel waar die langskomt... de DNS-namen van de hops dus.
pi_27091451
quote:
Op maandag 16 mei 2005 23:35 schreef MouseInteractive het volgende:
Ik zal van de week eens kijken of ik wat foto's kan nemen van de wijkcentrale hier
Oké, hierbij voor de liefhebbers een aantal foto's van de KPN wijkcentrale in de wijk De Schooten in Den Helder
(Alles is afgezet met hekken, dus kon niet zo dichtbij komen)

Nou, dit is dus het gebouw vanaf de voorkant

De zijkant met een stukje mast.

De volledige mast (foto staat op z'n kant)

De achterkant. Als je goed kijkt zie je achter het raam een computerscherm staan.

Ingezoomd op de voorkant.

Bordje. Adres en objectnummer zijn half weggevaagd

Het grote transformatorgebouw van Nuon wat naast de centrale ligt, eveneens afgezet met hekken.

pi_27096919
Paar pics van de telefooncentrale in Nunspeet. (fotos zijn alweer ruim 1.5 jaar oud ofzo)

Kabelspaghetti

Nog meer spaghettig

Alle inkomende kabels. (de linker kabels zijn glas, de dikke zwarte zijn koper)

DSLAM van BBNed

Van de (diesel)generatoren, UPSsen en schakelkasten/mxstream DSLAMS heb ik geen foto's.

Inmiddels zal er wel eea veranderd zijn, Versatel heeft inmiddels ook een dslam staan.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 21:13:01 #75
56875 dalet
pi_27097199
Kijk, dit zijn pic's jongens!!!

Iemand nog?
pi_27101154
Ik kom er nog wel aan met mijn pics . Hopelijk echt morgen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:31:30 #77
30429 squEEKer
YEAH BABY YEAH
pi_27107832
Humz Helmond heeft ook een best grote centrale, morgen eens kijken of daar foto's van te maken zijn, ook staat hier het UPC gebouw (tussen Helmond en Eindhoven) met HUGE schotels in de achtertuin. Misschien dat ik me daar naar binnen kan lullen ik zal morgen eens kijken.
Wel gave pix!
http://news.groenelimonade.nl <-- al het nieuws bij elkaar
http://logs.groenelimonade.nl <-- de beste weblogs onder elkaar
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:52:18 #78
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27108393
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:35 schreef GSMboy het volgende:
Heeft Versatel eigen wijkcentrale huisjes dan, of hebben die een deel van het KPN wijkcentrale huisje in gebruik?
die gebruiken gewoon het netwerk van KPN
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_27121726
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 21:01 schreef DJSmiley het volgende:
Paar pics van de telefooncentrale in Nunspeet. (fotos zijn alweer ruim 1.5 jaar oud ofzo)

Kabelspaghetti
[afbeelding]

Nog meer spaghettig
[afbeelding]
Whoaoaaa, dat zijn pas een zooi kabeltjes.
pi_27124992
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:52 schreef buzzer het volgende:

[..]

die gebruiken gewoon het netwerk van KPN
Niet helemaal waar. Versatel is druk bezig om overal eigen zooi te plaatsen. Die apparatuur is meteen geschikt voor ADSL2+, wat hun in juli/augustus gaan uitrollen (20Mb+voetbal pakket)

In veel centrale's zal Versatel een deel(tje) van KPN afhuren. Hier komt dan hun DSLAM te staan. Op zo'n DSLAM komen aan de ene kant de kabeltjes van de gebruikers (vanuit de spaghetti), aan de andere kant gaat 1 of meerdere glasvezelkabeltjes naar buiten toe.

Op de foto van mij hierboven zie je een DSLAM van BBNed staan. De gele draadjes zijn hier glasvezels naar buiten toe. (ATM, 155Mbit).
Op veel plaatsen vervangt BBNed de Cisco DSLAMS door niewere van oa Alcatel.
Deze zijn ten eerste iets sneller (ping van 8-9ms ipv 15ms), kunnen de load veel beter aan, (een Cisco gaat op z'n gat als ie zwaarder belast wordt) en zijn ADSL2+ geschikt. Helaas voor mij zitten er hier niet veel gebruikers op de centrale, dus zal deze upgrade nog wel ff duren.

Aan de andere kant, ik heb voorlopig nooit last van de overboeking die BBNed hanteerd (1:25). Die 1x155Mbit naar buiten toe die er nu ligt is snel zat.
(Ik schat dat er nu zo'n 75-100 man ofzo op zit). Op de foto's zie je zo'n 60 ADSL poorten, en zo'n 15 SDSL poorten ofzo in totaal. En lang niet iedereen heeft 8Mbit.. Ik schat dat er op piekmomenten misschien 40Mbit doorheen gaat in totaal, dus 155 is massive overkill
pi_27128708
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:00 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Versatel is druk bezig om overal eigen zooi te plaatsen. Die apparatuur is meteen geschikt voor ADSL2+, wat hun in juli/augustus gaan uitrollen (20Mb+voetbal pakket)

Op de foto van mij hierboven zie je een DSLAM van BBNed staan. De gele draadjes zijn hier glasvezels naar buiten toe. (ATM, 155Mbit).
Op veel plaatsen vervangt BBNed de Cisco DSLAMS door niewere van oa Alcatel.
Deze zijn ten eerste iets sneller (ping van 8-9ms ipv 15ms), kunnen de load veel beter aan, (een Cisco gaat op z'n gat als ie zwaarder belast wordt) en zijn ADSL2+ geschikt. Helaas voor mij zitten er hier niet veel gebruikers op de centrale, dus zal deze upgrade nog wel ff duren.
De centrale waar ik op zit zal dus wel ADSL2 ready zijn:

Tracing route to athena.fok.nl [213.193.208.10] over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms router.lan [10.0.0.138]
2 5 ms 5 ms 5 ms 195.190.250.25
3 7 ms 7 ms 7 ms 42.10ge-4-0-0.xr2.d12.xs4all.net [194.109.5.49]
4 7 ms 7 ms 7 ms 0.so-6-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
5 9 ms 17 ms 18 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 8 ms 7 ms 8 ms - [213.193.208.10]

???
pi_27153347
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:50 schreef Fidai het volgende:

[..]

???
Ik heb een een ping van 8 ms, en zeker weten is hier nog geen ADSL2..
pi_27153388
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:50 schreef Fidai het volgende:

[..]

???
Je wijkcentrale kan wel klaar zijn voor ADSL15 maar als je geen bijbehorend abbonement hebt houdt het op
  donderdag 26 mei 2005 @ 19:14:55 #85
56875 dalet
pi_27383356
Ik wacht ook af!!!
pi_27583728
Even kicken. Heb even de wijkcentrale van me stad gechecked. Even door het raampje in de deur gekeken.\
Grote hal, trap naar kelder en trap naar boven, oude telefoon aan de muur. Alermsysteem op scherp. En thats it..........
pi_27608448

Hoezo nou dat zwart/geel gestreepte bordje? Is ook bij de wijk/stads centrale in de stad hier in de buurt...
  maandag 6 juni 2005 @ 22:08:35 #89
56875 dalet
pi_27691261
Volgens mij is dat een teken van een belangrijk object, en daarmee zeggend dat het vele "invloed" heeft op de mensen. Staat bijvoorbeeld ook op stroomkastjes/transformatorhuisjes en koppelstations. Ik bedoel hiermee te zeggen dat als het object vernield wordt of zo, dat vele mensen de dupe zijn.

Dit is maar een gok, iemand een anders idee?
pi_28604842
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:08 schreef dalet het volgende:
Volgens mij is dat een teken van een belangrijk object, en daarmee zeggend dat het vele "invloed" heeft op de mensen. Staat bijvoorbeeld ook op stroomkastjes/transformatorhuisjes en koppelstations. Ik bedoel hiermee te zeggen dat als het object vernield wordt of zo, dat vele mensen de dupe zijn.

Dit is maar een gok, iemand een anders idee?
Kan iemand met een goede verklaring komen van het zwart/geel bordje ?
pi_28871038
Jullie zitten nu lekker op pingtijden van 8 ms, bbned die nieuwe centrales plaatst..

Hier is het echt janken Ik zit op een interleaved 8 mbit verbinding, en haal pingtijden van rond (minimaal) 18 ms naar de dslam terwijl dit bij anderen ongeveer 5 tot 8 is. Nieuwe centrales komen er hier zo snel niet
pi_28871685
traceroute to athena.fok.nl (213.193.208.10), 64 hops max, 44 byte packets
1 adslmodem (192.168.0.10) 0.592 ms 0.533 ms 0.537 ms
2 bbned.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.54) 6.169 ms 5.908 ms 5.551 ms
3 ge2-0.surfrt.nik-asd.internl.net (217.149.196.49) 6.463 ms 6.180 ms 5.809 ms
4 Gi10-2-37.AR5.Amsterdam1.surf.net (145.145.18.209) 6.171 ms 6.294 ms 6.243 ms
5 PO6-0.CR1.Amsterdam1.surf.net (145.145.162.1) 6.758 ms 7.437 ms 6.339 ms
6 PO0-0.BR1.Amsterdam1.surf.net (145.145.166.34) 6.634 ms 7.118 ms 7.785 ms
7 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl (195.69.144.163) 13.078 ms 6.696 ms 17.013 ms
8 athena.fok.nl (213.193.208.10) 6.893 ms 6.792 ms 6.775 ms

Surnet adsl in Amstelveen op 770 m van de centrale. Het blijft toch wel briljant dat een pakketje in 5,5 ms van Amstelveen naar de Kruislaan 330 in Amsterdam reist. Dat is hemelsbreed 9,2 km, is dus 6021818 km per uur!

[ Bericht 10% gewijzigd door KonnieKipke op 17-07-2005 00:03:32 ]
pi_28882925
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Zo maar hoe houden ze nu al die kabeltjes uit elkaar?
tags aan het begin en einde van de kabels lijkt mij
pi_28883421
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:47 schreef KonnieKipke het volgende:

-knip-
quote:
Pingen naar athena.fok.nl [213.193.208.10] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.193.208.10: bytes=32 tijd=6 ms TTL=58

Ping-statistieken voor 213.193.208.10:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 6ms, Maximum = 6ms, Gemiddelde = 6ms
Van Soesterberg (Utrecht) naar Trueserver in Amsterdam in 6ms .
X
X
X
pi_29154566
iemand met een verklaring van het zwart/gele bordje?
pi_29678058
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:23 schreef GSMboy het volgende:
iemand met een juiste verklaring van het zwart/gele bordje?
nobody ?
pi_29937153
welk bordje?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 01:17:02 #99
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_29944328
630 meter van de centrale , misschien toch maar overstappen naar Versatel
Ik ben inmiddels overleden
pi_29957639
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:27 schreef KonnieKipke het volgende:
welk bordje?
Op elke centrale zit een geel/zwart gestreept bordje. Wat betekent het dan precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')