Kan prima. De kabels lopen direct naar je huis vanaf de wijkcentrale. Vanaf de wijkcentrale lopen een aantal hoofdkabels die onderweg aftakken in steeds kleinere kabels die uiteindelijk bij je thuis uitkomen.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:07 schreef blup het volgende:
De wijkcentrale hier is een betonnen blok van nog geen 4 bij 4, 't lijkt me dat een beetje weinig is voor ruim 1500 huishoudens.
Trouwens, meeste KPN-monteurs hebben toch een mobieltje om mee te bellen? Waarom nog aparte telefoonlijnen voor de huisjes.quote:
Hoe staat het hier nu mee? Ik heb het idee dat nog een hoop wijkcentrale-huisjes nog dienst doen? Ik weet wel dat er onlangs in Amsterdam eentje afgebroken is, maar ze kunnen toch vanwege ADSL/VDSL/SDSL niet 80% van de hokjes slopen? Waar moet je die DSLAM's dan kwijt? Want voor een goede verbinding moet je binnen een straal van 5 km van de DSLAM wonen?quote:KPN bouwt aan de Rotterdamse Waalhaven een nieuwe telecommunicatiecentrale. Het gaat om een investering van circa 40 miljoen euro. De centrale gaat deel uitmaken van het All IP-netwerk dat het bestaande KPN-netwerk de komende jaren moet vervangen. In het nieuwe netwerk komen vier knooppunt-centrales: in Rotterdam, Amsterdam, Arnhem en Zwolle. Een groot deel van de bestaande locaties van het KPN-netwerk wordt afgestoten. Van de 1.400 gebouwen zullen er rond 1.200 worden gesloten en verkocht.
De nieuwe centrale is in Rotterdam nodig omdat in bestaande locaties de omvangrijke energie- en klimaatsystemen niet ondergebracht kunnen worden. Op iedere vierkante meter telecomapparatuur (voor zowel vaste en mobiele telefonie, als internet en KPN TV) is ruimte nodig voor een vierkante meter gekoppelde koel- en energievoorzieningen. Aan de installaties worden hoge eigen gesteld om een uitval van verbindingen tot een minimum te beperken. Het gebouw krijgt een vloeroppervlak van ca 5.500 vierkante meter verdeeld over vijf verdiepingen. De inzet van nieuwe technologie beperkt het beheer en onderhoud van de installaties tot vijf medewerkers, aldus KPN.
Het zijn ook niet de wijkcentrales die afgestoten worden maar de hoofdcentrales. De wijkcentrales worden een stuk belangrijker zelfs, de apparatuur die eerst in de hoofdcentrales hing komt nu min of meer in de wijkcentrales te hangen. Op deze manier heeft iedereen een kortere afstand naar de centrale voor hun DSL-verbinding. Ik woon toevallig vlak naast een oude hoofdcentrale waar het gebouw al van te koop staat.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:22 schreef GSMboy het volgende:
Boem, schop, kick...
Ik las dit op internet:
[..]
Hoe staat het hier nu mee? Ik heb het idee dat nog een hoop wijkcentrale-huisjes nog dienst doen? Ik weet wel dat er onlangs in Amsterdam eentje afgebroken is, maar ze kunnen toch vanwege ADSL/VDSL/SDSL niet 80% van de hokjes slopen? Waar moet je die DSLAM's dan kwijt? Want voor een goede verbinding moet je binnen een straal van 5 km van de DSLAM wonen?
Hoe zit dit?
Als men dichtbij een wijkcentrale zit loopt de kabel rechtstreeks vanaf een hoofdverdeler naar een isra. Bij de grotere afstanden zitten er nog 1 of meerdere kabelverdelers tussen (de kleinere kasten welke je vaak in wijken tegenkomt)quote:Op zondag 13 maart 2011 11:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kan prima. De kabels lopen direct naar je huis vanaf de wijkcentrale. Vanaf de wijkcentrale lopen een aantal hoofdkabels die onderweg aftakken in steeds kleinere kabels die uiteindelijk bij je thuis uitkomen.
Welke plaatsnaam?quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:07 schreef .Neovo. het volgende:
Ik zou nog wel eens willen weten wat er in dit gebouw allemaal voor leuk spul staat:
[ afbeelding ]
http://adsl.hunen.net/index.php?id=12&nrc=1089quote:
Die jaquote:Op vrijdag 26 april 2013 15:57 schreef GSMboy het volgende:
Plaatje zie ik niet.... Maar ik kijk wel even op de adsl.hunen.net page.
http://adsl.hunen.net/index.php?id=12&nrc=1089
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |