abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26982711
Ik vraag me af. Er was toch ene site waar alle wijkcentrales van KPN op stonden met plattegronden enzo? Ik meen op een universiteit dacht ik.

En iemand een idee hoe zo'n wijkcentrale eruit ziet. Ik wil gewoon eens weten waar mijn ADSL verbinding allemaal langs gaat .
pi_26982787
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

houd er rekening mee dat de bekabeling via een andere weg zou kunnen lopen. dit is hemelsbreed
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:28:04 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_26982968
Er staat er hier eentje vlakbij. Ziet er niet echt bijzonder uit vd buitenkant, 't is gevestigd in een of ander oud pand. En er hangt een groen bordje op .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_26983000
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Er staat er hier eentje vlakbij. Ziet er niet echt bijzonder uit vd buitenkant, 't is gevestigd in een of ander oud pand. En er hangt een groen bordje op .
WOW COOL!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:30:13 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_26983022
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:29 schreef Conflict het volgende:

[..]

WOW COOL!
Dat groene bordje doet het 'm he?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_26983041
MIJN wijkcentrale ligt lekker bijna 4 km van mn huis af!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:45:55 #8
56875 dalet
zoekt altijd de grens op :)
pi_26983344
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:44 schreef GSMboy het volgende:
Wie is wel es binnen zo'n centrale geweest ?
Ik heb nog foto's van de KPN centrale in Utrecht voor je....Interesse?
If it ain't Dutch... It ain't much!
pi_26983409
jazekers
Je bedoelt de KPN wijkcentrale van Utrecht?
pi_26983769
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:44 schreef GSMboy het volgende:
Wie is wel es binnen zo'n centrale geweest ?
Ik heb bij KPN gewerkt en soms geholpen bij het in dienst stellen van een nieuwe centrale. Dan moeten 'in één keer' alle aansluitingen omgezet worden op de nieuwe centrale. Best wel leuk om daar eens bij te zijn.

Best wel indrukwekkend om te zien dat er orde zit in de chaos aan draden die binnenkomen, maar verder lijkt het gewoon op een soort rekencentrum met al die computerkasten.
pi_26983975
Hoe zettten jullie dat allemaal om dat? En zijn die tel.nr. van die abbonees niet even voorzien van een dode lijn? ?
En is die ruimte (of ruimtes) ingericht met servers enzo en 19 inch bakken?

vandaag zat ik te internetten en opeens lag me internet er ff uit. Bleek dat er een mooi groen wagentje bij de wijkcentrale van me dorp stond.
Ik vermoed dat iemand zat te klooien met mijn verbinding .
pi_26984042
Voor mij is het belangrijker dat mijn verbinding gewoon werkt
Waar het vandaan komt boeit me niet
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_26984258
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 18:12 schreef Stuart het volgende:
Voor mij is het belangrijker dat mijn verbinding gewoon werkt
Waar het vandaan komt boeit me niet
Mij wel ...
pi_26987373
Ik zal binnenkort eens pimpen met de foto's van mijn wijkcentrale aan de buitenkant
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:07:40 #16
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26987452
Mijne licht ook ver weg zeg
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_26987692
Zeer veel centrales in Nederland van binnen gezien....(Het lekkerste eten hebben ze in A'dam.)

Maar zo bijzonder is dat niet hoor, zaaltje met kasten en de hele dag die airco die je sávonds nog hoort als je in bed lig.

Heb er geen foto's (meer) van.

Wat ik wel kan vertellen is dat de Centrales van Versatel pure rotzooi is.Dat is echt een bende met kabels die overal in/door/onder/boven zitten, en dan zo min mogelijk genummerd/ gemerkt en in logische volgorde zijn geplaatst.

heb wel m'n tobias-pas nog, zou ik er nog in komen?
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:16:34 #18
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_26987794
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:07 schreef Dos37 het volgende:
Mijne licht ook ver weg zeg
Mag je van mama de straat al uit? .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_26988417
Heeft Versatel eigen wijkcentrale huisjes dan, of hebben die een deel van het KPN wijkcentrale huisje in gebruik?
pi_26989015
Versatel heeft centrales in kantoorpandjes die meestal in een kantoorwijkje ofzo staan. Breda, Rijswijk, den Bosch enz. daar staan ze tussen de kantoorpandjes.Meestal zie je de geblindeerde ramen, en een klein bordje Versatel er op.

Telfort heeft van die betonnen huisjes, net als die stroomhuisjes zeg maar, alleen dan ter grootte van een stacaravan.Ook hebben ze grote blauwe centrales, staan langs het spoor bv bij de moskee in R'dam.

. UPC, Casema enz. gebruiken de kleine betonnen uitvoeringen, 3x3 mtr ong., dat zijn dan de zogenaamde Hubs, en hebben ook centrales, meestal bij hun eigen pand.
pi_26989237
TOBIAS-pas. Waar staat dat voor ? Dat is dus de toegangbadge om zo'n pand binnen te komen?
pi_26989324
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:13 schreef Funksoldier het volgende:

heb wel m'n tobias-pas nog, zou ik er nog in komen?
Ik heb 'm ook nog, maar ik weet dat-ie inmiddels geblokkeerd is. Ach, wat zou ik er nu nog te zoeken hebben. Ik hoef daar niet zo nodig meer rond te hangen.
pi_26989376
KPN-pas.Toegangspas dus. Pasfoto geintrigeerd in de pas zef, dus geen foto, chipknip erop voor in de restaurants enz.

heb je nodig, je komt haast de wc niet in zonder pas.geldt ook niet in elke centrale en ruimte, moet allen aangevraagd worden.Had de landelijke pas, em kon er ook s'nachts in, ivm overwerk enz.
Zonder de extratjes op je pas, kan je er voor 7u sóchtends bv niet in.

Telfort heeft ook passen, net als Versatel.
UPC, Casema enz. gebruiken een sleutel.
pi_26989503
Als je een KPN centrale binnengaat. Kan je snel wijs worden waar alles te vinden is?
Elk huisje heeft zeker een andere indeling, nietwaar ?

Verder heb ik tijdje terug een gekeken bij het huisje bij mij in de buurt. Hing een bordje bij: Deur ivm beveiliging binnen 20 sec dicht doen, en een ander bordje: Bij binnenkomst, melden bij portier op: 030-xxxxxx (jaja oud bordje, toen had Utrecht nog 6 cijfer als abboneeenummer)

En elke wijkcentrale heeft zeker ook een telefoon daar, nietwaar ? (aldan een geheim nummer).
pi_26989554
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 18:09 schreef GSMboy het volgende:
Hoe zettten jullie dat allemaal om dat? En zijn die tel.nr. van die abbonees niet even voorzien van een dode lijn? ?
En is die ruimte (of ruimtes) ingericht met servers enzo en 19 inch bakken?
Het is eigenlijk precies zoals je het je voorstelt. In de kelder komen de kabels binnen. Er zitten wel tot 900 aansluitingen in één kabel die uit de wijk komt. Elke twee (of vier) draadjes vormen een aansluiting. Al die draadjes zitten dan inelkeer gedraaid in één dikke kabel.

Nou in de centrale worden die draadjes dan weer uitelkaar gehaald en op een rek gesoldeerd. In de centrale staan vervolgens allemaal computerkasten met 19" rekken daarin (en inderdaad de ventilatoren. Alle 'nummers' van die centrale worden ook op het eerder genoemde rek gesoldeerd, zodat de aansluitingen aan een 'nummer' zitten. Zo werkt dat.

En dan heb je nog de glasvezelkabels waarmee de verschillende centrales aan elkaar geknoopt zijn, zodat je met andere plekken in Nederland (of de rest van de werled) kunt bellen. Of internetten, natuurlijk . Er zijn ca. 1350 centrales in Nederland. De gemiddelde afstand van huis naar centrale is zo'n 3,5 kilometer (of verklap ik nu een bedrijfsgeheim?)

Tja, dat is wel zo'n beetje de kern van de zaak. In de 19"inch kasten zit dus de ADSL apparatuur (aan centrale-zijde wordt dat DSLAM genoemd). Er zijn aparte plekken in de centrale waar anderen, zoals Versatel hun spullen neer kunnen zetten.

Heb je al een beetje een beeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')