quote:Inmiddels staat deze gefreakte bende rootsmuzikanten uit de stal van het Engelse On U Sound label reeds 23 jaar aan de top van de etnisch-elektronica. Ingrediėnten van deze veelkoppige bende bestaan steevast uit een soep van tribal ritmen, samples van stamgezang, een diepe dub bas, veel percussie en wat elektronische toeters en bellen.
Uiterst dansbaar en oppeppend wordt zo een leuke link gelegd tussen 2 totaal verschillende werelddelen. De ene keer ligt de klemtoon immers meer op Westerse elektronica, de andere keer meer op deroots, zoals onder meer bij de profetische percussiezang 'Run Come See'. Dat hierbij al eens geflirt wordt met een opgeklopte drum 'n' bass beat ('You Learn'), voodoo achtige ambient ('Dinosaurs Lament') of diepe dubritmen ('Who Are You') kan er gerust bijgenomen worden.
De hemelse frisheid, de cocktail van afwisselende geluiden, de golven van conga, djembe of trommelgeweld brengen een leuk live gevoel mee en verhullen gelukkig dat de muziek vanvoor een groot stuk naderhand op een pc scherm ontstaat. Dansen op de blote voeten is in elk geval wel toegelaten.
Sjuustemquote:Op vrijdag 13 mei 2005 03:34 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dat zal wel African Head charge zijn..zag ik nog op het lowlandslijstje van 1994 afgelopen week..
Dat bedoel ik. Maar Belsen en Sack zagen dat geloof ik andersquote:Op vrijdag 13 mei 2005 03:46 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Nee..ik verzin morgen wel weer wat..en wat bekendheid betreft: African Head Charge klinkt mij bekender in de oren dan American Head Charge..
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:12 schreef Grobbel het volgende:
Oh, 2 in a room?
Een mailtje wil nog wel eens wonderen doenquote:
Je hebt een mooie Timo Maas vraag gemist laatst... Ik heb je nog gebruikt als hint, toen werd ie meteen geradenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:20 schreef Mark het volgende:
[..]
Een mailtje wil nog wel eens wonderen doen
Done.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:20 schreef Mark het volgende:
[..]
Een mailtje wil nog wel eens wonderen doen
Heb er al een paar keer naar gevraagd, maar niemand reageerde erop... dus ik dacht dan zal t wel goed zijn...quote:
Een ringtone-versie kun je hier vandaan halen, voor hen die hun memories willen opfrissen:quote:The theme and incidental music for the show were composed by Christopher Tyng. The original theme song for the show was to be the 1960s electronic music recordingby
, but the inability to license the track for the show led Tyng to compose a theme strongly reminiscent of it. Two remixes of the theme songs were produced and used as the main themes in two episodes.
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:34 schreef Grobbel het volgende:
Brian Emo? Is dat soms een ambientproducer met een hoornen bril, bleeding heart lyrics en een eigen live-journal?
Maar nee, dus. Het gaat om de jaren '60, niet '70 of later.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |